*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Onnea vauvoista Mere ja Tt!! Juuri eilen mietin, että hassua ettei vauvauutisia ole vielä kovin montaa tullut, vaikka jo marraskuu kovasti lähenee. Ihanaa, että nyt sitten pari vauvaa lisää on saatu maailmaan. Ja positiivista, että tosiaan synnytys voi alkaa ihan yhtäkkiä. Niin alkoi kaksi aikaisempaa omaakin synnytystä.

Edelliset siis alkoi yhtäkkiä, toinen supistuksilla ja toinen vesillä. Tämä varmaan menee käynnistykseen... Väkisin olen ajatellut alkuperäistä, mielestäni oikeampaa la:ta (39+4) ja siinä jo laskettupäivä on ihan kohta. Pitäisi vaan yrittää ajatella virallista la:ta (38+5) niin ei tuntuisi niin epätoivoiselta :) Tämä vaan tahtoo jo synnyttämään!

Joku muukin oli huomannut vauvan liikkeiden hiljentymisen. Täällä on ollut tosi hiljaista. Mietin, että kun monesti sanotaan, että tulee ikävä vauvan möyrintää masussa. Niin täälläpä ei enää edes paljon möyritä. Pitää oikein kuulostella, että liikkeitä varmasti tulee. Äsken söin tarkoituksella suklaapatukan ja lasin colaa, nyt onneksi onkin jotain liikehdintää masussa. Alkoi jo huolestuttamaan. Varmaan tätä masua tosiaan tulee ikäväkin, mutta tätä jatkuvaa huolta kyllä ei.

Nyt taitaa olla tilaisuus ottaa pienet päiväunet, joten äkkiä pötkölleen. Rentoa sunnuntain jatkoa kaikille.

Emmama 38+5 ( tai 39+4)
 
mere79 ja Tyttö Tenonvarrelta suuren suuret onnittelut! :flower: :flower:

Omassa masussa ei kyllä näytä olevan hiljentymisen merkkejä. Välillä tulee oikein mojovia potkaisuja ylävatsaan ja kylkiluihin. Tuntuvat etenkin istuessa ikäviltä, mutta on ihanaa kuitenkin huomata näitä liikkeitä, niin ei tarvitse olla ainakaan vielä huolissaan.

Esikko77 ja Möhköfantti 36+2
 
kuulumiset luettu! Huh, pitänee rueta käymään useemmin ni ei tartte hirmu pinoo lukasta :D
Huomenna aamulla neuvola, joten siitä kuulumiset huomenna... Toivoen että painon pirulainen ei olis taas noussu.. (viimeks oli +1,6kg/vk) :whistle: :whistle: :eek: perskeles!
Ja huomenna olis myöskin päätettävä mitä meinasin possurokotteen suhteen, mutta oon ehkä kallistumassa sinne ottamisen puolelle..

meillä kotosalla tällä kertaa tällanen mykkäkoulupäivä xD ja siis mulle kun ei perskele koroteta ääntä, ni ollaan sit hiljaa! hih..

Mutta huomenna enemmän..

Ja Heidille onnea nyytistä!
 
:flower: Ihania vauvauutisia ohituskaistalaisilla, Mere79:llä ja TT.llä!! ONNEA!!!!

Täällä supistellut jonkin verran kivuliaasti (tais toissailtainen sekstailu aiheuttaa)..mutta viime yö meni ihan hyvin, mitä nyt poikanen riehui ihan hulluna. Täällä on välillä masussa tosi hiljasta monta tuntia ja sitten toisina päivinä mennään aivan taukoamatta.. vaikuttas että poikanen on sikeeuninen mutta hereillä ollessaan sitten tosi vilkas:D kiva nähdä pitääkö tämä kuvaus paikkansa! Torstaina se selviää...

Sateista sunnuntaita! Mä oon linnottautunut sohvan kulmaan enkä ehkä hievahdakaan tästä tänään:)
t.Sandy 38+3
 
POKS 36+0 :heart:

Aatella että näin pitkälle on päästy vaikka tilanne on jo se mikä on ja tänäänki oon joutunu koko aamun ja päivän olemaan enimmäkseen pöntöllä kun masu tyhjenee sitä vauhtia että ihan hirvittää ja selässäkin on taas poltellut ihan kivasti ja poika on ollut tosi rauhallinen jo ainaki 2 päivää,sillon tällön tulee potku mutta enimmäkseen on hiljanen.
 
mere79 ja Tyttö Tenonvarrelta; suuren suuret onnittelut nyyteistänne :flower: :heart:

Heituskalle suuret voima :hug: ja myöskin Chiralle!


Omaan napaan ei uutta. Tosin puskista on alkanut kaikki munkin 4 synnytystä :D No jospa se vielä vkon pysyis tuolla masussa äipän mieliksi :saint:


Onni rv 38+5
 
Onnea kaikille vauvan saaneille,ihanaa!!! :heart: :flower:
Eiköhän ensiviikolla ole sittenjo tyttösten vuoro ;)

(.) Täällä on nyt kyllä sellainen olo että huhhuh ja valivalivali :whistle: :kieh:
Tää mun rakas pieni masu tuntuis olevan nyt NIIN täys vauvaa kun olla ja voi ja koska vauva ei oo vielä laskeutunut niin olo on kaamee!! :(
Ahdistaa, ei pysty syömään, masunesteet nousee ylöspäin ja hengittäminenkin tuntuu yhdeltä puuskutukselta :/
Lisäks masu ei oo oikein toiminu moneen päivään kunnolla joten mulle vois lähettää sitä löysyyttä kiitos :whistle: :wave: Pissalla sitten saakin kyllä ravata sen edestä!
Olo siis senkin takia täysinäinen ja huono :x
Syötyä ei tuu nimeksikään ja silti paino nousee...nyt +1kg vajaassa viikossa :eek:

Supistuksia tulee muutamia päivittäin mutta ei mitään pitkäkestoisia eikä sarjassa...eli kyllä täällä taidetaan ainakin mennä reilusti marraskuun puolelle ellen sitten ykskaks pääse myös ohituskaistalle ;)
Toisaalta masusta ei ole vieläkään kiire luopua mutta toisaalta sitä omaa olemusta ja rakasta nyyttiä kaipaa jo syliinkin :heart:

Huomena sitten painoarvioon, jippii!! Saapahan jotakin varmuutta sille millainen punkero masussa köllii...ja just nyt kun oma olo näin ahdistunut niin todellakin tuntuu että pikkuinen-punkero tuolla masussa olisikin :whistle: ;)
Huomena siis palaan asiaan joko huojentuneena tai kauhistuneena :D

Jennyli+nappula 37+5
 
Kiitos paljon onnitteluista!
Kirjoittelen nyt synnytysstooria hieman, kun poika nukkuu, enkä itse oikein osaa vielä käyttää tätä aikaa nukkumiseen.

Eilen siis heräilin selkäkipuun ja ajattelin sen johtuvan huonosta asennosta yöllä. Aamun mittaan selkä aina välillä vihoitteli, mutta en sen ihmeemmin ajatellut, että voisi olla supistuksista kyse. Vähän hassu olo oli kyllä koko aamun. Sitten tehtiin miehen kanssa tunnin kävelylenkki, jonka aikana piti muutaman kerran pysähtyä, kun selkää vihloi. Kotiin tultuamme noin klo 13 alkoi kipuja tulla sen verran säännöllisesti, että päätin alkaa katsoa kellosta välejä ja aloin ajatella, että nämä ehkä ovat nyt sitten supistuksia. 13:45 soitin naistenklinikalle, josta sanottiin, että katsele vielä kotona tilannetta, ota särkylääkettä ja soittele, jos kivut käyvät sietämättömiksi. Tunnin päästä soitin uudestaan, koska kivut olivat tosi pahoja, nimenomaan selässä koko ajan ja olin oksentanutkin rajusti. 15:15 tultiin naistenklinikalle, jossa jatkoin oksentamista. Käyrällä olin puolisen tuntia ja sitten tsekattiin kohdunsuu, joka 3 cm auki. Supparit jatkuivat tosi kivuliaina ja sain viiden jälkeen spinaalin, joka vei kaiken kivun. Ponnistusvaihe alkoi 18:45 ja vauva syntyi 19:06. Sain vielä epiduraalin jossain vaiheessa. En tuntenut mitään kipua koko aikana alun supistuksia lukuunottamatta. Vauveli piti auttaa imukupilla maailmaan, koska minulta tuli liikaa verta ja pojan sykkeissä oli laskuja. Istukka irtosi samalla, kun vauva syntyi. Napanuora oli kerran kaulan ympärillä. Hetken sain pitää poikaa sylissä ja sitten hänet vietiin noin tunniksi tarkkailuun. Kaikki on kuitenkin nyt hyvin. Sokereita mitataan, koska vauva painoi alle 3 kiloa. Synnytyksestä jäi tosi positiivinen mieli, koska vauvalla kaikki lopulta hyvin, kätilöt ja lääkäri olivat niin mukavia ja rauhallisia ja tietty ammattitaitoisia ja tosiaan kipuja ei ollut lopussa. Supistusten kivuliaisuus kyllä yllätti, mutta niin teki myös spinaalin ja epiduraalin teho. Olin melkein koko supistustusten ajan seisten, koska makaaminen oksetti. Ilmeisesti se aamun kävely ja muutenkin se seisoskelu ja kävely nopeuttivat synnytyksen etenemistä.

Toivon kaikille odottajille tsemppiä ja pian omaa nyyttiä kainaloon niille, joilla raskaus jo tosi tukalaa. Toivon myös positiivisia synnytyskokemuksia tietty kaikille!

Onnittelut TT:lle täältä myös!
 
Onnittelut mere79 ja TT vauveleiden syntymien johdosta :flower: :heart: Kiva mere79 kun kävit kertomassa mukavasta synnytyskokemuksesta, nopeasti tuntuu alkaneen :)

heituskalle :hug: :hug: ja paljon voimia, toivottavasti valohoito auttaa pian ja pääsette kotiin esikoisen luo :heart:

Täällä ollut nyt kahtena iltana pientä menkkamaista juilintaa havaittavissa tuolla alhaalla,mut muuten ei ihmeitä. "Pahempia" oireita odottelen kovasti jotta pääsis mahdollisesti kasvattamaan marraskuisten (tyttöjen??) määrää =)

Milli82 ja beebi 39+1 :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Emmama:
Joku muukin oli huomannut vauvan liikkeiden hiljentymisen. Täällä on ollut tosi hiljaista. Mietin, että kun monesti sanotaan, että tulee ikävä vauvan möyrintää masussa. Niin täälläpä ei enää edes paljon möyritä. Pitää oikein kuulostella, että liikkeitä varmasti tulee. Äsken söin tarkoituksella suklaapatukan ja lasin colaa, nyt onneksi onkin jotain liikehdintää masussa. Alkoi jo huolestuttamaan. Varmaan tätä masua tosiaan tulee ikäväkin, mutta tätä jatkuvaa huolta kyllä ei.

Emmama 38+5 ( tai 39+4)

Mä oon kanssa tänään joutunut syömään pullaa että saisin jotain liikkumista tunnistettua
:/

Tänään ollut kyllä aika huono päivä,oon oksennellut ja ollut tosi väsynyt! Supistuksia tulee ja menee mutta ei mitenkään säännöllisesti joten tuskimpa lähtö ihan lähiaikoina tulee!

nyt yritän jaksaa lähtee lenkille jos olo helpottuis

onnea vauvan saaneille!!! :flower: :D

niina ja vauva jätkä(?) 38+3 :heart:
 
tyttö Tenonvarrelta Suuret onnittelut sinullekkin pojan syntymän johdosta! :flower: :flower:

mere79 Kiva kuulla synnytyskertomuksesi ja ihanaa, että sulla oli suht kivuton tuo loppuaika....mä juuri pelkään eniten tuota vaihetta.

Eilen illalla mulla alkoi huono olo, joka jatkuu tänäänkin...välillä on toivoa, että se lakkaa ...kunnes taas oksettaa. Vauva oli koko aamun ja päivän aika liikkumaton...sain kokoon liikkeitä korkeintaan 4 tunnissa. Käväisin sitten synnärillä käyrällä tarkistamassa vaavin tilanteen....tietysti hän aloitti jummpatuokion juuri silloin...mutta hyvä näin!! =)
Supparitkin on olleet kivuliaampia tänään ja alaselkään ja vatsaan on saapunut monkkusäryt. Ihan selkeesti jotain on tapahtumassa.....toivon kylläkin, että synnytys menisi nyt ainakin viikolla eteenpäin....

Zera 39+0
 
thor poika syntyi rv 36+1 ja paikka oli TAYS

kuulin tänään, että pääsen huomenna kotiutumaan :D
on vain kovin ristiriitaiset tunteet, kun joutuu jättämään käärön tänne..
toisaalta on taas kovin ikävä esikoista ja muutenkin ihanaa päästä omaan sänkyyn.
poikaa ei voida siirtää oman alueen keskussairaalaan, koska bilirubiiniarvot sahailet kokoajan ja matkan aikana nyyttiä ei saa valoihin.. joten kolme tuntia ilman valoja on liikaa :(
käyn siis kotona vähän tuulettumassa ja palaan keskiviikkona majataloon, mikäli saan huoneen itselleni.
aah, tätä kolmannen päivän tunteilua.. silmät ovat kuin sammakolla :LOL:

hurjasti onnea mere79 ja tyttö tenonvarrelta
kovin näyttäisi poikavoittoista olevan marrasmasuilla tähän mennessä :D
 
Onnea mere79 ja tyttö tenonvarrelta.. :heart:

:hug: kaikille kipuilijoille..

:attn: ällövaroitus..
onko muilla tullut veristä vuotoa näin loppuraskaudessa yhdynnän jälkeen? ei paljon, mut pyyhkiessä huomasin.. mitenkään ei yhdyntä sattunut eikä mitää.. jäin vaan ihmettelemään.. ensimmäistä ku odotellaan niin kaik uutta.. vaavi kyl liikkuu..

TB 37+6:heart:
 
POKS, 36 viikkoa kasassa :D

Onnea mere79 ja TT, ihana kun noita vauvoja alkaa nyt tulla lähes päivittäin =) ! Hyviä vointeja molemmille!

Heituskalle voimia, on varmaan inhottava jättää vauva sairaalaan :( . Olen itsekkin ollut vauvana viikon sinivalossa ja äiti muistelee asiaa edelleen.

Täällä ollut ihana, aikatauluton kotipäivä. Tyttöjen kans touhuiltu kaikkea mukavaa =) . Toisaalta on tullut jotenkin surullinen olo kun tietää et kohta ei ehdi samalla tavalla oleen läsnä niille. Pikkuisia prinsessoja on kohta kolme kappaletta. Hurjaa! Muistaakseni mietin viime raskauden lopulla et onko mulla tarpeeksi rakkautta toista lasta kohtaan mut sehän osoittautui ihan turhaksi heti kun sain kakkosen syliin!!!

Pesin tänään myös vaavin kaikki pyyhkeet ja sänkykamppeet, joten nyt olis sitten kaikki valmiina. Medelan swing -rintapumppuunkin tutustuin ku ostin eilen ja vaikutti oikein hyvältä.

Tuskin meikäläinen kuitenkaan pääsen ohituskaistalaisiin, vaan väijyn täällä vielä kuus viikkoa :kieh: . Noh, pääasia et pikkunen kasvaa ja kehittyy ihan rauhassa ja tullee sit kun on valmis.

Miten usein siellä Suomessa käytte neuvolassa te joilla jo useampi kuin kaksi raskautta takana? Siis nyt loppuaikana. Lääkäri sanoi eilen et joka viikko pitäis käydä mut aloin itse miettiin et tartteeko?! Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa, niin taidanpa mennä uudelleen vasta ens viikon lopussa ku 38 viikkoa kasassa. Verenpainemittari mulla on kotona et niitä voin seurailla itekkin ja käyn tottakai lääkärissä jos vaavin liikkeet vähenee liiaksi.

Indo ja Ebba 36+0
 
kylläpä on taas tänään supistanu tiheesti ja kipeesti. välillä tuntuu että takapuoli halkeaa kun vauva porautuu alaspäin ja istuminen on tuskaa. sais alkaa jo syntymään ettei tarvis turhaan kärvistellä :kieh:
 
Kuulumiset kuitattu!

Ihanaa oli lukea tuoreista vauvauutista, Onnea sylin täydeltä :heart:

Omaan napaan ei mitään uutta, selkä kipuilee, välillä yläselästä, välillä alempaa, ja kokoajan on täysinäinen olo, ruokahaluja ei ole nimeksikään, lähes omppu-satsuma-linjalla olen pärjäillyt.

Kuiskaten 36+1
 
TB mulla tuli tässä muutama viikko sitten hiukan pyyhittäessä verta, kun olimme peittoja heilutelleet. Ei tosiaankaan paljoa ja nlassa kun asiasta mainitsin niin epäilivät vain limakalvoejn olevan niin kuivat että johtu siittä. Mitään kipuja tai muitakaan tuntemuksia ei ollut. Eikä myöskään seksikieltoa saatu :D

Vauvan kotiintulovaatteista minkäs kokoisia vatteita ootte ajatellu ottavanne / pakkailleet mukaan?? Oon miettiny onko 56senttiset ihan jättimäiset? Mulla vaan kun ei ole hankittuna ees oikeastaan ollenkaan 50senttisiä ja mietinkin et pitäskö jostain viel sellaisia haalia :ashamed: En niitä siis ihan tarkoituksella oo hankkinu, kun käyttöaika kuitenkin niin lyhyt, mut mahtaako se vauveli hukkua noihin 56 siin?

Mulla kans vatsa tyhjentyny melko tiuhaan tahtiin, aikasemmin kun kuitenkin ollut melkoista punnaamista, mut mahtaako se kuitenkaan mitään enteillä? Ja jotenkin tuntuu siltä ettei noi pienet juilimisetkaan mitään vaikuta.. :kieh: odottaa malttamattomana oireiden alkamista :saint:

Milli ja (tyttö??) 39+1
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :heart: :flower: =)

Täällä ei omaan napaan mitään uutta. Tuntuu välillä että kylkiluut vääntyy poikki oikealta puolelta kun vauva pyllyänsä vääntää kylkiluiden alle. Särky on jotain sanoinkuvaamattoman inhottavaa... Maha siis ei ole vieläkään laskeutunut. Muillakin taisi olla samoja ongelmia, ikävä kyllä... ei siis pysty koneellakaan pahemmin istumaan kun kipu yltyy inhottavaksi. :/

Tsemppiä kaikille, loppusuoralla ollaan jo! :D

Nunneliini 36+6
 

Yhteistyössä