*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Heissulivei.
Olikohan se sitten joku omanpolun kulkija lääkäri.. No taapero sentää joutunu samaan syynniin n iin ei ehkä sit mikää perverssi lääkäri ollu :LOL:

Kuiskaten tsemppiä pahoinvoinnin kanssa, varmasti inhottava kun lopuussa joutuu vielä sellaisesta kärsimään :hug:

EDTA :hug: koetahhan jaksaa, ei jokatapauksessa oo enää kauaa :heart:

Mulla on iiiiiiiihan koko ajan nälkä, syön syön ja syön, nytki aamupala: leipä juustolla,kinkulla ja kurkulla, viili, piltti, mehu, 3krt mandariini, kahvi ja mokkapala :LOL: ei kai tuo ihme oo että a. närästää ja b. paino nouseeeeeeeeeeee :kieh:

Täällä on pengottu rinsessalle jouluksi vaatetus :D vähä ajoissa mut kuitennii, kummitytön vanhoja vaatteita sain laatikolliset niin sieltä löysin pienet punaiset sydän sukkahousut, punaisen mekon, villatakin ja tonttuhatun :D ihana :heart: en vaan tiedä mite sitä revetään joka paikkaan jouluna kun mun suku asuu 250km päässä, ja tottakai sinne haluaisin ja isännän äiti täällä ja tietty seki haluis ekan joulun vaavin kans olla samassa paikassa :/

Pitäisköhän miun alkaa opettelee jo noitten koirien kans vaunukävelyä??? valkolilja mitä koiria sulla on ja mite suhtautu poikiin??? mietin vaan kun ei nuo meidän ukot oo vaunujen vierellä ikinä kävelly ja tosiaan kun oon valinnu helpoiten lii 2 kpl tanskandoggi uroksia :D niin pakkoha se on iha opettelemalla opetella ku kokoaki on ni paljo.. äitin sylivaavit :heart:

sukkapuikoista miun häpärihäpärihäpäri kivut on nyt muuttunu noiksi sukkapuikko kivuiksi tai se mulle tulee mieleen ainaki :eek: inhottavaa...

en nyt taida keksiä muuta------> sivutilaa muillekki =)

MM
 
Neuvolakuulumiset ja muuten vikat sellaiset mahan kanssa :eek: :eek: Luulin kyllä, että ensi viikolla vielä olisi, mutta ottavat jo äippäpolille heti la:n jälkeen. Siis, jos nyt sinne asti pysytään yhdessä koossa :D Mullakin on rh-veriryhmä ja nyt vikassa kokeessa titterit 2, joten haluavat seurata loppua kohti tarkemmin. Ymmärsin kuitenkin, että todennäköisempää on, että kaikki on pienellä hyvin. Ainakaan edellisessä ultrassa ei ollut viitteitä anemiasta :)

RV 39+1 (38+2)
Painoa: +200g/vko (+700g) Yhteensä 19,4kg :saint:
RR:121/74 (130/83 ja 121/78)
Pissa puhdas edelleen
HB 132 Jeeeee!!! (121)
SF: 36cm (viimeksi ei otettu) eli yläkärällä pysytään edelleen :whistle:
RT
Syke ~140
Liikkeet + (++)

Nyt alkaa sitten virallinen odotus B)
 
Mä oon tänään palstaterroristi, kun ei oo laatikoitakaan siivottavana :D
Voi kääk Miyaki! Mäkin mietin, et voihan se lupaus olla väärä.. no siinä tapauksessa meidän tytön nimeks tulee Sini (kaikki on sinistä :)).
Tulin ihan asioiksenikin kommentoimaan sinulle [/b]Miss Mindy että mäkin olen pohtinut tuota harjoittelua koiran ja vaunujen kanssa. Kerroin täällä syyskuussa, että meidän koira kärsii eroahdistuksesta ja käytiin ongelmakoirakouluttajalla sen kanssa. Nyt on kurssit käyty ja eroahdistus diagnosia emme sieltä koskaan saaneet, vaan kyse oli ihan laumanjohtajuudesta. Kädestä pitäen opeteltiin ei-sanan käyttö uusiksi ja nyt neljän viikon jälkeen voin ilokseni todeta, että koira lopetti lenkillä vetämisen, remmissä räyhäämisen, sisällä pissaamisen ja mamman perään itkemisen! Koirakouluttaja kertoi, että usein hänen vastaanotollaan käy perheitä, joissa on juuri tämä johtajuusongelma, mutta se tulee ilmi yleensä silloin kun perheen vauva opettelee kävelemään ja koira kokee, että hänen pitää "ojentaa" vauvaa. Toivomme tosissaan, että meillä vältytään nyt sitten näiltäkin ongelmilta, kun hauvamme tajuaa, että vauva on meidän kasvatettavana eikä hänen. Mainostan kurssia mielelläni lisää, jos joku haluaa tarkempia tietoja.
 
PlanBaby ja Miss Mindy täälläkin mietitty koiran suhtautumista tulevaan vauvaan.. meillä siis parivuotias sekarotuinen poika.. kaveri kun kävi poikansa kanssa niin tämä meidän koiruus pisti metakan pystyyn jos lähelle menin.. nyt sit vähän mietityttää tuleva.. voikohan koira oireilla jo nyt?

Miyaki oho..! no toivottvasti ei kaikki ole punaista.. :)

TB 38+0:heart:
 
Heipsun :)

Onnea kaikille vauvautuneille :flower: :hug: :heart:

Miyaki Itseäkin vähän jännittää onko täällä masussa tyttö niinkuin lupailtiin, koska oon tosiaan melkosesti ostellu vaaleenpunasta :D Olitko ihan 4D:ssä vai rakenneultrassako tyttöä lupailtiin?

Vaikka eipä silti, yhtä tervetullut olisi poikakin, saisi sitten käytellä esikoisen vanhoja vaatteita alkuun enimmäkseen kun niissä on paljon sinistä :)

Sikainfluenssarokote: Puhuin tänään neuvolan terkan kanssa puhelimessa ja 29.10 saisin mennä hakemaan rokotteen. Kyllä mä nyt kanssa taidan sen hakea... ei oikeen uskalla olla hakematta.

(.) APUA miten voi olla näin pahantuulinen aamusta iltaan 24/7 :headwall: Mikään ei oikeen huvita ja koko ajan laskee päiviä laskettuun aikaan :snotty: Vointi muuten hyvä, nyt alkanut vähän närästellä ja jatkuvasti saa vessassa rampata kun vauva ilmeisesti painaa rakkoa kovasti.

Taidan lähteä hakemaan postista vauvalle tilattuja vaatteita..jos vaikka vähän piristäis :)

Saya ja (typy?) 35+3 (tai 36+1)
 
mua alkoi ahdistamaan tuo rokote ihan hirveesti!!! Keskiviikkona sen saisin jos otan!

Mitä sitten jos siitä tulee vauvalle jotain?? Tai ellen ota sitä niin se tarttuu muhun ja pahimmassa tapauksessa kuolen???

Miksi pitää miettiä tämmösiä?????
 
tää on nyt menos ottaa sen rokotteen..
kyselin vaikutuksista vauvaan.. näillä viikoilla ei kuulemma hätää ole.. ja vauva saa sitten vasta-aineita jo nyt ja sit syntyessään äidinmaidon kautta..
Itse voin 'sivuvaikutuksina' saada lievää lämpöä ja lihasjäykkyyttä.. ihan niin kuin muissakin rokotteissa voi..
 
Juu en minäkään ole hankkinut erikseen äitiysalusvaatteita enkä kyllä aijokkaan. Mietin vain että käyttääköhän moni.. Itsellä tuo vatsa tosiaan alkaa enemmän suunnilleen tuosta häpyluun(?) kohdilta, joten tulee käytettyä vain alushousuja mitkä joustaa hyvin tai ei ole mitään kireitä kuminauhoja.

Possurokotteesta, itse olen alkanut kääntymään sen puolelle eli taidan kyllä ottaa. Suojaa se kuitenkin vauvaakin sen 6kk..

Sukkapuikkokivusta, löysinkin jonkun keskustelun missä puhuttiin että vauva päällään osuisi johonkin hermoon.. Itsellä välillä tuntuu siltä kun pikkuinen työntäisi sormet ulos ja vähän rapusttaisi :D aika pelottavaa... Mutta joo ehkä ei kuitenkaan :D toiveissa vain oli että nuo jotenkin vaikuttaisi tilanteeseen tuolla alhaalla..

MissMindy täällä myös neuvolassa sanottiin että lääkäri SAATTAA tutkia lantion tilanteen takakautta.. Itseni kohdalla ei kyllä tutkittu. Mutta siis ihan normaalia pitäisi olla, tuskin lääkärisi mikään hullu oli :D en sitten tiedä onko jossain tapana tehdä kaikille ja jossain ei ollenkaan vai onko siihen jotkut syyt erikseen.
 
sikainfluenssarokote otettu Kävin tänään siis neuvolassa ja yllätyksekseni siellä oli jo tarjolla rokotetta ja päätin siinä samalla sitten että otan sen. Laskettu aika on "jo" viikon päästä niin ajattelin, että otan sen nyt heti tai sit en ollenkaan. Ei tuntunu miltään, raportoin jos tulee jotain oireita. Huomenna poksuu 39+0, jee!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saya:
Miyaki Itseäkin vähän jännittää onko täällä masussa tyttö niinkuin lupailtiin, koska oon tosiaan melkosesti ostellu vaaleenpunasta :D Olitko ihan 4D:ssä vai rakenneultrassako tyttöä lupailtiin?
rakenneultrassa lupailtiin tyttöä, silloinkin näkymä oli ihan suoraan jalkovälistä ja lääkäri oli niin varma tytöstä mutta ilmeisesti oli sitten vehkeet jotenkin piilossa :D
no onneks tää selvis nyt tässä vaiheessa niin kerkii laittaa esikoiselta jääneet siniset kamppeet valmiiks, pinkkiä ei niin tullut edes onneksi hankittua kun jotenkin oli sellainen olo että näin vielä käy :p
 
planbaby ihanaa kun joku tulee ihan mua varten kommentoimaan :D :heart: kuulostaa hyvältä tuo teidän koulutus, meilläki tuo vanhempi räyhää lenkillä ja nuorempi apinoi perässä, tosin yleensä ihan väärään suuntaan :ashamed:

millä lailla teitte sen ein uudelleen opettelun??

ninni no hjuva, ei kai se sit mikää sekopää ollu.. en vaa tiiä miks toisille tekee ja toisille ei, kaveri kolme synnyttäneenä oli ihan ihmeissään ettei hälle oo tollai tehty...

Tää on nyt haravoinu sekä etu- että takapihan, ja muutenki riehunu tuolla ulkona varmaa 5h, huh tulis jo lumi niin pääsis vihdoin eroon kurasta ja niistä kuraisista tussunjäljistä (vieläki naurattaa se ) :LOL:
 
Possuflunssarokotteesta, terkka soitti tänään uudelleen ja kysyi otanko sen niin sanoin että ei kiitos. Koko perhe pesee nyt ahkerasti käsiään ja syödään terveellisesti jne.

Miyakille onnittelut pojasta viime metreillä :D

Mindy mä ajattelin lähteä rehkimään tonne lenkkipolulle jos toi vesisade loppuisi, tarkoitus ois päästä eroon tosta mahasta hyvällä tuurilla, supistuksille vauhtia ;)
 
Possurokoitteesta, minä nyt sitten otin sen rokotteen pitkään harkittuani. Kerron jos jotain sivuvaikutuksia yms ilmenee. Mun tuurilla lähden tänään nyt sit synnyttämään.

Täällä on ollut kipeitäkin supistuksia jonkin verran tänään, ei kuitenkaan niin paljoa et olis kellottamaan kannattanut alkaa. Onko joillain kokemusta et supistukset tuntuisivat selässä?? Aamusta asti ollut selkä kipeä/ alaselkää poltellut mutta tunne on kyllä jatkuvaa, ei helpota välissä niin kuin maha supistukset. Vai onko se vaan normi selkäkipua? :LOL: Toivotaan että nää nyt edes vähän tekis jotain, jos vaikka tällä viikolla pääsisi synnyttämään ;)

Santtu 39+3
 
Heh.. Olen kyllä kirjoitellut normaalisti tuonne lokakuun pinon puolelle, mutta nyt tuli vahingossa laitettua tänne.. Olen käynyt siis myös säännöllisesti täällä vakoilemassa myös teidän kirjoitteluita kun laskettu aika kuun vaihteessa =) '

Santtu
 
tere =)

sukkapuikokivut siis missä ne tuntuu??!! ku ei mulla sellasia kait ole, eikö sit oo kiinnittyny vielä vai.. ku joku sano et ne johtuu siitä ku vauva painaa johki hermoon ja mulla ilmeisesti joku hermo puristuksissa välillä ku tulee se kauhea kipupiikki selästä kanapäähän ja jalat alta

äsken kävin 45min tosi reippaalla kävelyllä ja supisteli koko kävelyn ajan mut het ku pääsin kotiin nii loppus :headwall: eli ihan turhaan hikoilin tuolla sateessa :kieh: :/

just sanottiin uutisissa et eka suomalainen kuollu possutautiin :eek: ja en oo vieläkään tehny päätöstäni otanko vai en, huomenna ois neuvola nii pitää sieltä varmaan kysellä kaikki haitat ja hyödyt siitä rokotteesta.. ressaa ku tosiaan tämmösiä joutuu miettimään just nyt ku on raskaana :ashamed:

palailen huomenna neuvolauutisten kanssa :)

tupuna ja pokken 37+1 :heart:
 
Voihan tussu juu ^ :LOL:

Ja voihan possurokote!! |O :kieh:
Mun olis tosiaan huomena päätettävä neuvolassa että otanko vai en!! :headwall: Mä siis päätin jo että en ota ennen synnytystä vaan otan sitten synnytyksen jälkeen MUTTA tänään kuulin että eipäs sitä synnytyksen jälkeen sitten sakkaan :kieh:
Ja oon taas ihan pihalla mitä teen!!! Help me!!! :whistle: :D

Äitiysvaatteista...öö siis mitä tällä tarkoitetaan?! Mulla on ollu kyllä käytössä parit mammahousut ja jokunen paita mutta myös vanhoja ollu käytössä ihan loppuun asti. Vallanki paidat mahtuu ja venyy...housuja saa sit pitää vyötäröltä auki ja pitkän paidan alla piilossa ;)
Imetyspaitoja löytyy sitten yks ennestään ja yhden tilasin nyt jostain nettiputiikista. Imetysliivejä on 2kpl...toiset on carriwelin ja tilattu netistä (älyttömän pehmeät ja kaarituettomat, sopii hyvin yökäyttöön. Koot S-L ja elävät ns. rinnan mukana. ) ja toiset on ostettu Change rintaliiviliikkeestä...kaarituelliset kunnon tukevat liivit, hyvät päiväkäyttöön ;)

Miyaki jesta!! :eek: :D Tosin näinkin voi käydä :whistle:
Mun yksi tuttu odotti synnytykseen asti poikaa ja sisusti huoneenkin siinä uskossa...ja kuinka ollakkaan, tuli tyttö :whistle:
Onneksi sulla ei kaapit ole väärällään vaaleanpunaista ;) Tai...voiko tohon poikaankaan nyt sitten luottaa?! ;)

(.) Aamu alkoi Levolacilla ja toimihan tuo masu sitten ja samalla helpotti oloakin!
Mulla on luutavasti samanlainen olo kuin kuiskaten sullakin joten tiedän tunteen :hug:
Hirmu täysinäinen ja huono olo, eikä tartte juuri kyllä syödä kun heti saa sitten ahdistavaa oloa kärsiä :x Vauva taitaa vaan olla nyt niin ylhäällä ja saas nähdä laskeutuukokaan ollenkaan...

Tänään käyty myös painoarviossa ja nähty pikkuinen ultran kautta :heart:
Ja huojentava käynti olikin!!
Painoarvio nyt rv 37+6 3033kg ja La:na sellainen 3500g joten samoissa mennään 4D-ultran antaman ervion mukaan joka oli rv 30 =)
Pään koko menee hieman keskikäyrää ylempänä mutta kun sit senteissä katsoo niin sellainen 0.5cm suurempi...eli tokkopa synnytys siitä kiinni jää ;)
Nyt sitten vaan toivotaan että kovasti ei mentäis yli eli täytyy alkaa suunnittelemaan vauvanhäätöstrategiaa tässä parin viikon aikana :LOL:
 
Miyaki ihan alkoi itteäänkin mietityttämään (taas kerran) että mitäs jos poika tuleekin. Onneksi on vaatetta mikä sopii molemmille mutta kyllä on jonkun verran pinkkiäkin yms. Ja tulee pikkuinen kyllä pinkissä toppapuvussa synnäriltä kotiinkin. Jos on poika niin ehkä antaa joskus tämän anteeksi :D :D

Niin ja tänään viikot taas poksuu 36+0! Ihanaaaa :) <3
 
Kiitos Miss Mindy myötäelämisestä :)

Kamalaa jotenkin valittaa jatkuvasti, mutta olo vaan pahentunut. Kovasti kipuilee tuossa edessä, missä alushousujen kuminauha on. Siis sisältä, mut ei kuitenkaan syvältä. Sellaista jännää kiristyskipua on. Välillä ei oikein pysty edes suorassa kävelemään! Lisäksi oli yksi tosi pitkä ja kivulias supistus tuossa aiemmin. Tuli kova kakkoshätäkin, mut mitään ei tietty tullut. Ja supistus jäi tuohon yhteen :/ . Kyllä nyt on kummia tuntemuksia! Mut kaipa oltava tyytyväinen, kaikki tuntemukset on kuitenkin merkki siihen, että jotain tapahtunee tulevaisuudessa =)

Onnea Miyaki pojasta :D . Mulla itsellä ollut pieni pelko välillä, että mitäs jos tuleekin tyttö! Toivotaan kuitenkin, että poikana pysyy täällä! Kamalaltahan tää kuulostaa, mut mä niin toivon kolmatta poikaa, EN tyttöä. Rakashan sekin tietty tulis olemaan , mut silti... :ashamed:
 
[/b]Possurokotteesta , näyttää olevan jo osa saanut ja kuinka moni tietää koska saa? Täällä kun ei ole puhuttu mitään koko rokotteesta ja haluaisin sen kyllä..! Jotenkin tuntuu että jää saamatta kun tän viikon to vika neuvola ja sit ens viikon to sektio.

Miyaki, mulla oli esikoinen loppuun asti ultrissa "varma tyttö" ja poika sieltä vaan tuli :D Onneksi ei silloin tullut hankittua mitään varsin tyttömäistä kun oli suunnitteilla heti toinen perään ja sen puolesta hankittiin varsin neutraalinvärinen varustus..

Onnea kaikille jo vauvan saaneille, sitähän tässä kovasti jo itsekin odottelee!


38+1

muoks. onpas komeet tummennukset, mitenkähän tämä nyt näin...
 

Yhteistyössä