*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Kaikkien kuulumiset luettu!!

Täällä on nukuttu yö aivan loistavasti.Menin tossa klo 1.00 nukkuu ja heräsin vasta 10.00 ja siitä asti onki taas poltellu masua ja selkää ja vauva on edellee tosi hiljainen.Sillon tällön tulee potku jos toinenkin.
 
Esikko77 Jos olet huolissasi niin ota ihmeessä yhteyttä synnärille. Mäkin olen kerran käynyt käyrällä, kun vaavin liikehdintä oli niin vaisua. Ja sain kyllä ihanan vastaanoton ja hoidon siellä.

Täällä olikin juttua aikaisemmin täyden kuun vaikutuksesta synnytyksiin. Mun työterveyslääkäri kertoi, että kun hän oli kandina synnärillä niin täyden kuun aikaan tuli ainakin kolmen kertainen määrä synnyttäjiä. Eli taitaa sillä olla sitten merkitystä. Seuraava täysikuu on muistaakseni ensi maanantaina....katsotaampa kuinka moni täältä pinosta poksahtaa ;)

Supistukset jatkuvat...hankala kävellä kun vaavin pää tuntuu niin alhaalla. Enkä saa oikein mitään tehtyä juuri sen vuoksi kun hän on tuolla niin alhaalla...niin kaikki liikkuminen yleensäkin on hitsisti hankalempaa. Tein täällä juuri "kauppoja" tyttären kanssa, jos saisin hänet siivoamaan :)

Zera 39+2
 
Heipä hei. Tulin vain poksuu 39+0 eli viikko laskettuun aikaan. Ei mitään merkkejä tulevasta vieläkään. Alaselkä meni eilen kipeäksi ja löysä vatsa ollu jo 5:ttä päivää, mutta ei supistele. Tuskin siis tarvii vielä hätäillä mitään, harmi.
 
Siis kyllä sitä näkee hassuja unia välillä..viime yönäki näin semmosta että soitin ensi tyksiin että voisko tulla käymään näytillä ja luvan sain mennä ja sitte kun kävin siellä niin he sanoivat että tämähän voitas jo käynnistää kalvojen puhkasulla että haluutko jo että käynnistetää vai jatkatko oottamista no tottakai mie halusin että synnytys jo käynnistetää mut halusin käydä kotona ensi hakee kamppeet ja sitte mennä takasi tyksiin ja se kyyti oli aika erikoinen sinne..kun muka tuo meitin esikoinen kärräs mut kottikärryillä täältä sairaalaan :LOL: no unessa sitte se synnytys meni nopeasti jo 30minuutissa oli kaikki ohi ja pojan paino oli syntyessää 3200g ja 50cm..saa nähä pitääkö oikeasti paikkaansa.
 
Poks rv 39+0


Alkaa olla hieman raskasta tuo pyörällä ajo kaksi lasta peräkärryssä :/ Mutta kun vaihtoehtona on kävely/pyörälläajo, valitten jälkimmäisen. Onneksi nuita kerhokuljetuksia ei ole kuin 4krt/vko. Mutta nyt kyllä kelpais mullekin auto käyttöön :snotty: Kävellessä maha on kokoajan kuin tulessa :/

Tänään tuli sitten meillekin "ihania" uutisia :kieh: Ukkelilta menee varmaankin vakituinen työpaikka alta...Ei siis ees lomauteta vaan kaikki irtisanotaan....Ja just kun myytiin oma asunto ja etitään sitä omakotitaloa!Saa nähä jämähettiinkö sittenkin tähän vuokrakolmioon tällä lapsimäärällä PRKLE! Ei jaksais enää tälläistä ressin aihetta tähän saumaan...


Sori omanapaisuus...

Onni ja rääpäle rv39
 
MM: Meilläkin on vanha "entisöity" pinnis ja siinä on tarkoitus pohjan olla ihan alhaalla. Me vähän viriteltiin ja fiksattiin, niin saatiin se yläasentokin mahdolliseksi. Toivottavasti onnistuu teilläkin, on se paljon näppärämpi meinaan siinä ylhäällä alkuun. Ei tarvi kipeine paikkoineen kurotella laitojen yli. Mikähän ihme kipu sulle tuli, pitäskö neuvolaan soittaa vai onko ennenkin vaivannut?
EDTA: Mulla oli esikoisen loppuvaiheilla saman tapaista, ihan vain kävellessä tuli. Tuntui, että joku lihas+nahka repeää, kun maha tavallaan hölskyi. Nyt olen joko kävellyt vähempi tai sitten paikat jo venähtäneet, mutta ei ole puolen välin jälkeen paljoa tuntunut. Ei mulla silti noin pahaksi ikinä mennyt, pitäsköhän sun kysellä neuvolasta, että onko vielä ns. normaalia kipua?
Imetysliivejä mulla kahdet ja niillä pärjäsin ainakin viimeksi...kaarituettomat oli öisin ja tuelliset päivisin päällä, kerkesi just kuivumaankin sitten seuraavaa käyttöä varten, kun heti riisuttua tuli pestyä. Varmasti useammat on vielä paremmat, mutta kyllä kaksillakin tosiaan pärjää. Liivinsuojat kuitenkin imi suurimmat sotkut ja imettäessä käytin toisessa kupissa maidonkerääjää, niin säästyi isommalta tulvalta. Niin paitsi silloin, kun kaadoin sen kerääjän pois ottaessani :LOL: Soita ihmeessä Esikko ja pääset tarkistamaan tilanteen.
Hyvä, että Taaperotkin sai nukuttua :)
Thorilla alkaa olla viimeiset hetket käsillä :hug: :flower:
Ei se tosiaan tuulesta temmattua ole se täydenkuun vaikutus ;) Telkkarissa kuulin ekan kerran, mutta nyt sanoi myös ihan suomalaisessa sairaalassa samaa =) Mä tässä jännäilen vähän, kun tosiaan esikoisen synnytys alkoi silloin, niin alkaiskohan tämäkin...tosin sitähän sanotaan, että vaikuttaa lähinnä vesien menoon, kun mulla alkoi ihan supistuksilla :D
Vessajuttuja: Viime yönä oli sitten oikein kunnon tyhjennys, aivan ilman varoitusta kouraisi vatsasta ja sitten tulikin kiire pöntölle. Vatsa oli aivan sekaisin :eek: En usko, että mikään vatsapöpö on, kun just olin semmoisessa taudissa ja ei ole kellään muulla samanlaista. No eipähän tässä ainakaan vielä ole muita merkkejä ilmassa eli se oli vissiin tuommoinen välityhjennys vasta :kieh:

Pääsiköhän CB todellakin tositoimiin, kun ei ole käynyt infoomassa enää mitään?

Mimona ja pikkuinen 39+2
 
Mä mitään mihinkää päässy :LOL: No joo koko yö meni kipuillessa jne.. mut ei tullu sellasta oloa et pitäs mennä. Ja ohihan ne nyt on. :snotty:
Lääkärissä kävin kun oli sitä poltetta tossa ylävatsalla, sano vaan et vauva sinne painaa.
Ja viel kehtas sanoo et se uskoo et tää menee yli l.a:n :kieh:
No sitä jäädään odottelemaan.. :whistle:

39+3
 
Mä myös kuittailen luetuksi.

IMETYSLIIVEISTÄ ostin ite yhdet h&m liivit synnärille mukaan ja alkukäyttöön. En uskaltanut mitään "parempia/kalliimpia" vielä ostaa. Katson et millain ne sit turpoaa :D

PINNASÄNGYSTÄ mulle yksi tuttu tarjosi myös sellaista mikä on vaan siel alhaalla eikä mitään säätöjä. Mut vielä ku ite olen tälläinen tappi niin en varmaan edes ylettyisi vauvaan ihan alas asti! :eek: :D eli jätin sitten sen ottamatta mutta siis pointti oli että onhan noitakin paljon vielä missä ei mitään saa säädettyä.
 
tänään kävin lääkärineuvolassa

RR 124/86
paino -150g/vko
pissa puhdas

kohdunsuu oli pehmeä mutta kiinni. ihme että on kiinni pysyny vaikka suppailee niin älyttömästi ja esikoiseltakin oli näillä viikoilla jo sentin auki ja kanava lyhentynyt. ei taida siis tällä kaverilla olla yhtään kiire maailmaan vaikka supparit tekee jo niin kipeetä. nytkin tuo sisätutkimus laukaisi taas supistelut ja nyt on reilu tunnin tullu 5 min välein ja sattuu kovasti.
 
Kaikkien kuulumiset luettu, hurjaan tahtiin näyttää tekstiä tulevan :)

Kiitokset vielä kaikille jotka vaate kysymykseeni vastailivat. Luotan nyt siihen että pärjätään noilla 56senttisillä ja jos ihan mini beebi tulee niin saa mies mennä shoppaileen :D

Neuvolassa tuli taas poikettua ja kaikki oli kunnossa, tässä kuitenkin tietoja

39+3
*paino sama
*pissa puhdas
*Hb 106
*rr 134/84
*sf 37
*syke ~ 135
*liikkeet ++
*RT

Possurokotteen sais hakee ens maanantaina ja kai mä sen haen jos ei tää beebi siihen mennessä oo ulos tullut. Sai neukkutäti mut luottamaan siihen et kyllä se kannattaa ottaa. no onhan tässä melki viikko aikaa miettiä. Mä kun olin päättänyt että otan sen synnytyksen jälkeen, mut eihän sitä silloin enää saakkaan kun ohjeet muuttuneet. Tätsä kyl sanoi myös et koko väestö olis tarkoitus rokottaa tän vuoden puolella viel, mahtaakohan onnistua?!?

Tamperelaisten masutapaaminen huomenna ke 28.10 onko se nyt siellä k-torin vai hämeenkatu 5:sen Coffee Housessa?? FB:ssä kun oli mainittuna molemmat, niin halusin varmistaa etten mee väärään paikkaan. Kun kerran viimeinkin pääsen paikalle =)

Tsemppi :hug: kaikille kipuilijoille ja muillekkin sitä kaipaaville.

Milli ja beebi 39+3 :heart:
 
thor Täytyypi pitää liikkeet kurissa :) . Tosin kaikki käy kyllä niiiiiin hidastettuna että! Voi olla, et yöllä käännyin unissani liian vauhdikkaasti. En kyllä halua vastaavaa enää kokea!!!

mimona Oon onneks menossa huomenna ultrattavaks. Painokontrolli raskausdiabeteksen takia... Kyselen siellä asiasta. Vaikka ihan normia tuo varmasti on. Paikat vaan paukkuu :) . Toivottavasti mukelo tulee kuitenkin pihalle ennen kun repee :p
 
mimona en tiiä mitä tää nyt on, en vielä kuitenkaa soittanu mihinkää, vauva liikkuu ihan normaalisti ym.. mut se on tossa häpyhuulen "takana" sellanen olo et murtuu jokaisesta liikkeestä, ihan helvettiä on :snotty: panadol ei auta ja hajoo pää.. kaipa tää tästä, joku kipupiikki käytävä jos ei muuta.. synnyttämään toivottavasti ei tarvi tällästen kipujen kanssa lähteä, ei nimittäin onnistuis... huoh..

miyaki jospa se sisätutkimus nyt käynnisti sen ja siellä alkas paikat aueta rytinällä :D

imetysliiveistä mulla ei vielä oo, ja en oikei tiedä et missä vaiheessa ne pitäs hankkia!? nyt on buubsit turvonnu B:stä DD:hen ja luulen et ne on vaaaaaaaaaltavat kunha maito nousee ni mistä sen tietää minkä kokoiset hommaa?

Miks ei raskaana oleville voi olla omaa tv kanavaa missä olis kaikkee synnytyksiä ja muuta vauvahömppää :D tahtoo sellaisen..

Palstaterroristiksi heittäytynyt ja tylsyyteen kuoleva mm ja tirppa 35+6
 
Onnittelut vauvansa saanneille!! :flower:

Ekaksi tuosta possurokotteesta. Eli Milli, tänään just meidän terv.keskuksesta sanottiin, että esim. 5 ryhmä, johon kuuluu 3-24 vuotiaat, rokotetaan todennäkösesti joulukuun lopussa tai tammikuulla... :eek:

Eli hirmu myöhäiseksi on menossa toi rokotus. Koko väestön rokotus taitaa olla kaukainen haave vain..
Mua harmittaa,e ttä nuo koululaiset menee noin myöhään, ne kun on kuitenkin taudin suurimpia levittäjiä.

Täällä rokotetaan raskaana olevat ens maantaina ja meinaan ottaa kyllä sen. Ainakin täällä kovasti suositellaan sitä eikä mulla ole ainakaan mitään pelkoja tuota rokotetta kohtaan.

Yksi meidän lapsista kuuluu ilmeisesti riskiryhmään, kun sairastaa epilepsiaa. On kyllä niin lievä oireinen, että aattelin, ettei saa, mutta lääkäri meinasi, että kuuluu kuitenkin riskiryhmään.

Lääkärineuvola oli mulla tänään. Kaikki ok. Kohdunsuun tilanne oli terkkarin luuloista huolimatta ihan tavallinen eli pehmeä oli, mutta paikat ihan kiinni.
Lääkärin veikkaus oli, että menee laskettuun aikaan ja niin mäkin oon ajatellut koko ajana, että sinne se menee, enkä itse asiassa haluakaan, että syntyisi ennemmin.

Oonkohan tässä suhteessa vähän outo, kun tuntuu, että kaikki aina haluaa, että vauva syntyisi ennemmin???

Mutta eipä tässä sen kummempaa.

Fiona ja masu 35+5
 
Täällä taas :D, no eipä tässä muutakaan oo kun kotona yksin istuskelen ja oireita odottelen, pitäsköhän lähtee noita rappusia rampaan jos vaikka sais jotain oiretta aikaan :whistle:

Kuiskaten mulle ainakin sopii se keskustorilla oleva joten, nähdään siis siellä =)

Fiona niin sille neukun tädille oli sanottu, mut en mäkään oikein jaksa uskoo et niin nopsaan tahtiin saatasiin koko väestö piikitettyä. Täällä raskaanaolevien rokotukset hoidetaan ensiviikon maanantaista lähtien kahden peräkkäisen viikon ma sekä to. Ja sitten kaiketi aletaan rokottaa neuvoloissa 6kk-35kk ikäisiä lapsia.

Imetysliivejä ei mullakaan ole vielä hankittuna, tähän asti on normiliivit mahtunu ihan hyvin ja jotenki ei vaan oo tullu hommattua. kai asialle vois tässä kohtapuoleen jotain tehdä.

Eipä tässä varmaan tällä erää muuta, palaan taas kohta uudelleen :LOL:
 
Kiitoksia vastauksista =) Supistelujahan ne eiliset oli, siirtyivät myöhemmin selän puolelta kokonaan vatsalle. Melkein koko päivän niitä tuli säännöllisesti ja hieman jo jossain vaiheessa kipeytyvätkin mutta iltaa kohden hiipuivat ja lopahtivat kokonaan.. :kieh: Minä kun luulin jo pääseväni pian synnyttämään, no toivotaan että edes kypsyttelivät hieman paikkoja tuolla alhaalla ;)

Miss mindy Onko sinulla vauva jo laskeutunut? Minulla on ollut vauva laskeutunut ja kiinnittynyt jo kohta kuukauden ajan ja on kuulemma tosi alhaalla, joten liitoskipuja on paljon. Yhtenä aamuna siiten heräsin ja ilmeisesti olin nukkunut huonossa asennossa, en meinannut uskaltaa liikahtaakaan kun häpyluun kohdalla tuntui aivan järjetöntä kipua. PIkkuhiljaa könysin ylös ja itkien ja hammasta purren koitin liikkua, mutta kipu oli niin kovaa että liikkuminen oli ihan mahdotonta. Otin paracetamolia ja nukuin pari tuntia tyyny jalkojen välissä ja kun heräsin oli kipu laantunut, ilmeisesti häpyluu oli liikahtanut yön aikana pois paikoiltaan ja nyt palautunut, näin minulle sanottiin kun asista kysyin. Tuntuuko kipu vaan liikkuessa? Toivottavasti helpottaa pian! :hug:

Santtu 39+4
 
santtu pois paikaltaan? :eek: :eek: :eek: :eek: on laskeutunu ja sitä häpäri kipua oli noin kuukaus jatkuvana mutta noin 10 kertaa lievempänä kuin nyt vaikka sillonki koski.. :eek: Eilinen tilanne lenkillä sen jollain tavalla laukaisi nyt tälläsenä, ja no jos ihan täysin hievahtamatta on ni ei tunnu mitää mut esim selällään ollessa ei pysty edes puolta senttiä siirtämään jalkaa sivulle, eli joutuu kipua vastaan liikuttamaan ja vääntelehtimään että saa esim jalat sohvalta :| mutta samalta kyllä kuvaus kuulostaa kun nuo sun kipuilut, nii ja kiitos :hug:

 
Huh,tulihan taas luettua :wave: :D
Ihanan aktiivista mutta kommentoiminen kaikkeen mahdotonta :/ :whistle: ;)

Onnea siis tasapuolisesti kaikille poksumisista, hyvistä neuvolakuulumisista ja tulevista vaavien syntymäpäivistä :heart:

Sekä halitukset kaikille joilla on vaivoja tai muuta murhemieltä...etenkin Onnille iso rutistus :hug: Toivon sydämestäni että asiat järjestyis parhain päin ja saisitte jatkaa oman talon etsimistä :hug:

(.) Rv 38 pooooks...ja samalla +10kg pooooks ja Vy 100cm pooooks :LOL:
Tänään kävin masuneuvolassa ja tässä tuoreimmat kuulumiset...
Rv 38+0 (rv 37+0 )
Rr 118/78 (116/82 )
Hb - (137 )
Paino +800g/vko :whistle: (+500g) yht. +10kg
Pissa puhdas
Liikkeet ++ (++)
Syke 130-170 (120-150 )
Sf 32.5 (33 )
Sf- mitta siis hieman pudonnut joten ilmeisesti vaavi alkaa laskeutua vaikka täysi,ähkyhuono-olo onkin.
Nyt on kyllä ollutkin paineentunnetta sekä supistuksia ja sukkapuikkotuntemuksiakin eli josko olisi siitä ;)

Ja hmm....ette ikinä arvaa!!! Nyt on sitten possupiikki otettu! :whistle:
Mähän päätin että en sitä ota koska rokotus olis ollut ensiviikolla ja näin liian lähellä La:ta MUTTA kuinkas ollakkaan terkkari olikin varannut mulle ajan tälle päivälle juuri samaisesta syystä ja koska isäntä oli sitä mieltä että otahan vain rokote (yleensä vastaan kaikkea tuollaista ) niin mä sitten menin ja otin :saint:
Ja nyt on kyllä tyyni olo koska melkoisen stressin tuo pähkäily aiheutti :/
Piikki ei sattunut yhtään mutta käsi on ollut siitä asti ns. turta. Muita oireita ei vielä ole ja toivotaan ettei tulisikaan!
Kunnollinen vasta tuolle rokotteelle on kuulemma saavutettu vasta 2vkon päästä rokotuksesta joten toivotaan että vaavi ehtis saamaan kans vastustuskykyä riittävästi :heart:

Huomena sitten Tamperelaisten tapaaminen,kivaa :wave:
 
*poks poks* rv 38 (enää maksimissaan 4 viikkoa synnytykseen)


Koirien ja vaunujen kanssa lenkkeily sujui meillä ainakin ihan ilman harjoittelua ja koira oppi hyvin siinä lenkkien lomassa esim. puolen vaihdot käskystä oli tosi kätevä uusi taito. Aluksi ne vaunut tosiaan hieman hirvittivät koiraa, mutta hyvin se kuitenkin sujui varsinkin kun vauva oli niin tärkeä koiralle, ja koira selkeästi tajus kuka siellä vaunuissa oli. Sitä ennen meijän koira oli tosi vauhdikas ja malttamaton lenkeillä, mutta vaunujen kanssa tajus mennä rauhassa.

Possurokotteen otto mahdollisuus olis mulla nyt torstaina, enkä vieläkään oo päättänyt mitä teen :headwall: Tänään soittelen lastenlääkäri tuttavalle jos se, vaikka osais antaa jotain konkreettista tietoa asiasta.

Imetysliiveistä oon sitä mieltä, ettei kannata etukäteen ostaa hirveen monia. Mulla ainakin rinnat turposi sairaalassa niin paljon (vaikka oli jo sitä ennenkin kasvanut monta kokoa) ettei ne mun ostamani imetysliivit menny päälle vaan sain lähteä uusille liiviostoksille suoraan sairaalasta.

Onnille suuri :hug: Toivottavasti ongelmanne ratkeavat.

Liina ja ötö 38+0
 
Iltaa!

Esikko77 auts, toivottavasti et satuttanut pahasti itseäsi. :hug:

Onni09 pahoitteluni noin kurjista uutisista, toivottavasti asiat saavat paremman käänteen... :heart:

Jennyli taidetaan mennä ihan samoissa ajatuksissa, mä olen menossa nyt kaikesta huolimatta huomenna päivällä ottamaan sen possurokotteen, vaikka synnytys on näinkin lähellä. Soitin Tammisaaren synnärille ja sanoivat ettei pieni kuume ole esteenä käynnistykselle, vasta huonompi olo ja kehoittivat rokotteen hakemaan. :snotty:

Sain sitten näin helevatan viime tinkaan järjestetyksi niinkin tärkeän asian, kuin sterilisaation. Mulle tehdään synnytyksen yhteydessä se ja tarvitsin sitä varten lääkärin lausunnon, nyt on varattuna aika gynelle torstaina klo 17, perjantaina sitten näillä näkymin tosiaan käynnistellään - ei mitenkään viime tippaan! :ashamed:

Nyt sitten tietysti toivon jalat ristissä, ettei pikkuinen päättäisi tulla maailmaan juuri tässä ennen, koska muuten jää aika tärkeät asiat hoitamatta. :whistle: Ja tietysti juuri vähän aikaa sitten olin aistivani erittäin veden oloista lorahdusta pöksyyn, pitäkääs neidit ja rouvat peukkuja ettei ollut sitä itseään!

Poksujille onnittelut tasapuolisesti! :flower:

Tamperelaisille mukavaa tapaamista. :wave:

thor ja rinsessa 39+4
 
Olipas taas tullut tekstiä paljon. Kaikki luettu läpi mutta en enään muista mitä kaikkea piti kommentoida :D

Koiran ja vaunujen kanssa kävely En ajatellut tätä koiran kanssa etukäteen harjoitella, toivottavasti ei pelkää vaunuja ja tottuu niihin. Koira tuppaa lenkeillä vaihtamaan tiellä puolta jatkuvasti, joten hankalaa voi alkuun olla (ei ole kukaan opettanut kulkemaan yhdellä puolella :saint: )

Possurokotteesta Päätin nyt että rokotteen otan jos vaan ehdin sen saamaan. Rokotus olisi samalla viikolla kuin laskettuaika.

Imetysliiveistä ollut puhetta. Itselläni kahdet h&m imetysliivit, toiset kaarituelliset ja toiset ilman. Ja yhdet Comfort pehmoimetysliivit tilasin netistä, ajattelin ne ottaa mukaan sairaalaan sekä käyttää kotona öisin. Pehmoimetysliivit on päällä todella ihanan tuntuiset, ja venyvät kyllä tarpeen mukaan paljonkin :LOL:

Omaan napaan ei kummempia. Kovat lonkkakivut ollut nyt muutamana yönä ja aamuna.

Nennii 37+5
 

Yhteistyössä