*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Mua rupes nii naurattaa tässä kun joku nainen soittaa ja kysyy onko puhelimessa Taimi Kihara johon tietenki vastaan että juu ei ole ja sitte hän vaa sanoo että anteeksi väärä numero ja sulkee puhelimen.

thor peukut pystyssä myös täällä..toivotaa ettei ole sitä vettä :hug:
 
Voimia Edta ja MM kipujen kanssa :hug: Fiona: Mä olin esikoisen kanssa ihan samaa mieltä, että ei ole mihinkään kiire ja tänkin kanssa näin pitkään vielä ollut tyynenä. Nyt sitten alkoi yllätyksekseni vauvakuume pahentumaan ja mun puolesta vois lähtö tulla vaikka nyt heti :LOL: En olis heti uskonut, mutta peukut siis Thorille, ettei vielä synny :hug: Imetyliiveistä vielä: Mä ostin ne kaarituettomat jo odotusaikana valmiiksi ja ne oli ympärysmitaltaankin liian isot, kun siellä ei ollut tarpeeksi pientä, mutta kyllähän ne yökäytössä meni ja tosiaan meni sitten maidon nousun aikainen pahinkin turvotus niihin liiveihin. Toiset liivit ostin sitten, kun oli vähän koko tasoittunut ja ne itse asiassa on just nytkin hyvät eli mulla koko tasoittui samaan mitä oli loppuraskaudessakin.
(.) jotain liman tapaista havaittavissa :/
 
Kiitos huolenpidostanne! Tein tuossa liikelaskentaa ja ihan normaalisti vaavi masussa liikuskeli. Parisenkymmentä selvää liikkettä tuntui tunnin sisällä, joten toivottavasti selvisin muksahduksestani säikähdyksellä ja selän mustelmilla. Tarkkailen nyt vaavia normaalia aktiivisemmin ja jos jotain huolta on, soittelen synnärille.

Thor, täälläkin on peukut pystyssä!

Itsekin olin huomenna tulossa sinne Hämeenkadulle teitä tapaamaan, mutta tulenkin siis keskustorille, joten siellä nähdään!

Esikko77 ja Möhköfantti 36+4
 
kuulumiset kuitattu... kamala närästys taas riesana, mutta enää ei ole kun se 3-4 viikkoa max...

Sairaalasarjan synnytysjaksoja katselin boxilta, ja jakkarasynnytys näytti helpolta ensisynnyttäjällä, tosin se repeämäpuoli ei sitten ollutkaan enää kiva :$

ja toinen synnytys, joka oli epiduraalilla, ja piti NIIN paikkansa, ettei epiduraali tosiaankaan tehoa ponnistusvaiheen kipuun... senpä takia aionkin nyt kokeilla spinaalia, JOS vaan ehdin sen saada.

kyllä tässä vähitellen alkaa käydä synnytyskin mielessä, vaikka en sitä osaa pelätä, päinvastoin odotan malttamattomana, että pääsen viimein näkemään masu-asukin :heart:

Kuiskaten 36+3
 
iltoja!

kaikki kommentit selattu läpi, ollaan me ahkeria rustaajia :D kestää aina sen verran lukea läpi kaikki ettei jaksais kirjottaakkaan mitään vaikka päivittäöin tulee täällä käytyä..

thor toivottavasti ei ole lapsivettä että perjantaihin asti oottelis syntymistä =)

jennylillä ihana masukuva :) mulla on aika pahasti revenny maha nii ei viitti paljo kuvia ottaa enää, on nimittäin tullu suonikohjukin mahaan! :eek: kipeä on :/

pitihän mun kommentoida muidenki juttuja mutta unohdin jo.. :ashamed:

possurokotteen on näemmä moni ottanut / päättänyt ottaa. Itse edelleen sillä kannalla että en ota vaikka neuvolassakin tänään se kehotettiin ottamaan.. sain miettimisaikaa ens viikkoon vielä mut voivoivoi ku tietäs päättää jo jotain :headwall: :headwall: luultavasti jätän kyllä ottamatta.. tai sit kuitenkin otan.. jaa'a

neuvolassa kaikki ok, oma neukkutäti oli pois koska noussu kova kuume possurokotteen jälkeen mut oli kiva opiskelija tuuraamassa. painoa oli tullu vaan 88g/vko kun minä talitintti syönki muka niin vähän, eikös linnut syökkin päivittäin oman painonsa verran? eli paljo syön mut kerranki vaaka oli mun kaveri (kylläkin eri vaaka ku yleensä..) ja verenpaineet hyvät ja hemoglobiini noussu 122 muistaakseni vaikken rautaa ees syö :eek: oho! sf-mitta 37cm ja pää ei kiinnittynyt vieläkään! hmph!

oltiin miehen kans siellä kättärin tutustumiskäynnilläkin tänään, oli ihan mielenkiinoista :) sai hyvin tietoa just kivunlievityksistä ja mieltä askarruttavista asioista. kannattaa käydä jos mahdollisuus on.

eipä nyt muuta ku jätskiä syömään etten näivety olemattomaksi :p

tupuna21 ja pokken 37+2 :heart:
 
kuiskaten jaksuja närästyksen kestämiseen :hug:

thor mie peukutan nyt uudestaan ku en taas ajatellu mitä luin vaa peukutin synnytyksen puolesta, eli nyt peukkuja ettei synny :eek: :LOL: sekavaa :p

mulla on varmaa makuuhaava jo, mut tuleepaha levättyä ku makaa vaan, nuo koissut tosin tuloo hulluks ku ei pääse juoksee :snotty:
 
kiitos onnitteluista :heart: syntymäpäivästä,11.11 on kyllä helppo muistaa,paljon juhlaa samaan syssyyn,miehen syntymäpäivä 3.11 isänpäivä 8.11 pikkusen syntymäpäivä 11.11 ja mun syntymäpäivä 19.11 =)
monet on nyt ottanu sen rokotteen,itse vielä pohdin,ensi viikolla on rokotukset täälä päin.
thor toivottavasti ei ollu lapsivettä,kuulumisia odotellessa.
rv 37+2
 
Hohhoijaa..ei odottava äiti unta saa.. :p heräsin käymään vessassa ja sit alko tuntumaan ettei vaaveli liiku taas..no nyt oon 3 liikettä bongannu 15 min aikana..jospa se siitä kohta virkistyis....Välillä ollut maha kipeä ja menkkamaista jomotustakin huomannu,sillon tulee aina "paniikki" voisko tätä vielä perua :LOL: rupee muistumaan mieleen mitä se kipu oli..ja tajusin että pitää ottaa muovipusseja autoon jo varalle,koska viimeks avautumisvaiheessa oksensin kun teki niin kipeetä..mä oon yleensä menkkojenkin aikaan tosi kipeä jos en ehdi ottaa lääkettä ajoissa.

Mä oon nyt päättänyt että otan sen hemmetin rokotteen heti kun vaan on tarjolla..pää ihan puhki miettimisestä mutta kait mä nyt sen sitten otan. :ashamed: just mun tuuria että tommonen hemmetin tauti tulee JUST sillon kun mä oon raskaana :p

hannanmamma 36+4 :heart:
 
:wave:

Täällä herätty jo 3 yöllä,nenä ihan tukossa ja oikeassa silmässä tulehdus ja suusta vuotaa verta |O (mulla siis tuli esikoisestakin sellanen kiva pieni vaiva,että ikenessä on sellanen "pussi" verta mikä repee tosi helposti ja sitä verta tulee ihan hirveesti,nyt 2 kertaa heräsin yöllä siihen kun tyynyt ym. veressä. Menee onneksi ohi heti synnytyksen jälkeen)

Tänään ois neuvola ja oon nyt päättänyt että en ota sitä rokotetta! ja vielä kun nyt näyttää että ois jonkinlainen räkätauti päällä ni eihän ne es laittais sitä mulle!

thor: toivotaan että ei synny nyt! :hug:

jaahas,viimisiä viikkoja viedään,tosi vaikea uskoa että näin pitkällä ollaan. kohta on jo vauvat sylissä :eek: jännittää että minkäslainen vauva sieltä tulee ja jännä nähdä onko sitten todella poika :heart: ja miten esikoinen suhtautuu vauvaan

nyt pyykkejä laittaan,harmi kun en pääse niihin treen tapaamisiin mutta aina keskiviikkoisin neuvola joten ei onnistu! Varmaan kun vauvat ovat syntyneet niin vois järkätä kanssa jonkun tapaamisen?!

niina ja vauva 38+6 ja viivi 2,5v :heart: :heart:
 
Huomenet!

niina22 Harmi tosiaan, mutta ilman muuta järkätään vaavien synnyttyä sitten tapaamisia tänne Tampereelle :heart:

Possupiikki mietityttää täällä edelleen, koitan seurailla muiden kokemuksia, vielä olis puoltoista viikkoa aikaa pähkäillä, ottaako vai jättääkö.

Tampereen masutapaamiseen siis tänään... =)

Kuiskaten 36+4
 
Pidetään peukkuja thor et muksu ei nyt ottais varaslähtöä ja saat kaikki hoidettua alta pois.

Meikäläinen on alkanut täällä valmistautumaan imetykseen. Olen palautellut mieleen asiaa erilaisista lehdistä ja netistä. Tutkaillut hankkimaani imetystyynyä ja rintapumppua. Olen nyt vakaasti päättänyt tehdä tästä kolmennesta imetyksestä hieman erilaisen. Imetysliivejä olen hankkinut kahdet ja äiti tuo vielä yhdet Suomesta ens viikolla. Kuppikoko on kasvanut A70:stä B85:n ja uskon et ei kamalasti muutu kun vauva syntyy. Hetkellisesti rinnat varmaan turpoavat mut laskeutuu yleensä parissa viikossa. Tilaa turpoamiselle näissä liiveissä on ihan hyvin. En ole koskaan ostanut monen kymmenen euron liivejä. Kesällä kattelin Suomessa mut parhailta tuntui Kapphallin 16,90 liivit.

Äitini on siis tosiaan tulossa ''vauvan syntymis'' -reissulle kuukaudeksi. Fiilikset vaihtelevat onnesta pelkoon, et miten menee. Ihana kyllä kun tulee autteleen ja onpahan sitten isompien lasten kanssa niin saan rauhassa lähteä synnyttään ja tutustella vauvan kans. Edellisestä raskaudesta tiedän kyllä et joka päivä tulee kyseleen et joko, joko!!!! :kieh:

Nyt on tullut älyttömän seesteinen ja rauhallinen olo. Joteskin tuntuu et kroppa ja mieli tekevät töitä yhdessä. Joka päivä supistelee ihan kivasti ja silloin yleensä yritän rentoutua ja hengitellä rauhallisesti. Aktiiviseen synnytykseen on perehdytty ja tuleva haaste valmiina kohtaamaan. Saa vain nähdä kuinka pitkä ''korkeen paikanleiri'' on meikäläiselle tulossa :D

Oikein ihania lokakuun viimeisiä päiviä kaikille :hug: :hug:

Indo ja Ebba 36+3
 
huomenta täältäkin!

täällä näköjään muutkin valvoo, mulla jo toinen yö kun herään 03 aikaan ja en vaan saa unta enää.. kattelin telkkaria 06 asti ja sit oon nukahtanut. onneks ei tarvi mihkään lähteä =)

niina22 jotenki helpottavaa kuulla että on edes joku muukin joka jättää rokotteen väliin. tai voihan tietysti mieli muuttuakkin vielä mutta enempi minäkin oisin sen kannalla etten sitä ota.

meillä miehen sukulaiset asuu pohjosessa kaikki ja suurin osa on sairastunut nyt sikainfluenssaan, toivottavasti tajuavat olla kyläilemättä meilläpäin.. ja jos toi tauti jyllää vielä parin kuukauden päästä niin lykkään ristiäisiäkin sit ihan vaan sen takia :ashamed:

ärsyttää ihan hulluna kun joka päivä joku kyselee joko on vauva syntyny, vaikka la vasta 2,5viikon päästä.. kai mä nyt ilmotan ku syntyy, haloo |O ihan ku tässä ei ite jo oottais posahtamistaan!! :kieh:

aina jänskättää muuten tulla tänne palstalle et kellä seuraavaksi vauva uutisia, siks ravaanki täällä alituiseen nyt ku aikaakin on :D

mukavata päivää kaikille :wave:

tupuna ja pokken 37+3 :heart:
 
Kiva kun kannustatte, täällä ollaan vielä! :wave:

Melkein uskon, että se kuitenkin oli sitä itseään, eli eilen pari pikku lirahdusta lapsivettä tuli. Ainakin vaikutti samalta tavaralta, värittömältä, pikkaisen makean tuoksuiselta ja erittäin lämpimältä, kuten viimeksi kun vedet menivät. Tuli myös eri paikasta, kun pissa. Seurailen nyt, eihän se varmaan maailmaa kaada - lapsivettähän muodostuu koko ajan lisää - kun kuitenkin olen ylihuomenna menossa sinne synnärille ja vauva liikuskelee hyvin. Tietysti jos vielä tulee, niin käyn näyttämässä.

Eipä muuta ihmeellistä tähän aamuun, kirjoitelkaahan ahkerasti - olen ihan koukussa tähän nettiin taas! :LOL:

thor ja rinsessa 39+4
 
Kuiskaten , katselin tv:stä sen jakson sairaalasarjasta jossa jakkaralla synnytti, meidän sairaalassa sanoivat kyllä tutustumiskäynnillä että siellä ei anneta synnyttää jakkaralla suuren repeytymisvaaran vuoksi, jakkara on kyllä mutta vain siksi että sitä käytetään jotenkin apuna että saadaan alulle ponnistaminen nopeemmin tms..
Ihmettelinkin siksi sitä jaksoa vähän kun ihan synnytti siinä ja varmaan monessa muussakin paikassa synnytetään..

Täällä aamu on alkanut supisteluilla, ensimmäistä kertaa näin että heti aamusta kun yleensä illalla jokunen lähinnä syystä että on päivällä tullut jotain rehkittyä.. Vatsakin sekaisin, johtuneeko sitten jostain mitä tullut syötyä.

38+3
 
Huomeni kaikille! Mulla nyt irtoamassa pikkuhiljaa limatulppa, ku vessassa käydessä jää veristä lima paperiin (sori ällötys) :ashamed: Mutta eihän sekään merkkaa vielä tietty mitään, mutta toiveikkaina olen, varsinkin ku olen ajatellut vauvan syntyvän ensilumilla tai 1.11. ja nyt meillä sataa lunta :p

Muiden kuulumiset luettu, jaksamista ja malttia kaikille muillekin malttamattomille odottajille.
t schnappy 39+1
 
Sikarokote Elämäni vaikeimpia päätöksiä, mutta en ottanut, en uskaltanut.

Thor Ooksä soittanu synnärille? Aattelin vain et eikös se tulehdusvaara ole suuri jos vedet menee? Kun tietyn ajan sisällähän se käynnistys pitää tehä.oliko se 2:n vrk:n sisällä? Mun kaverilla vaan kun lirahti vettä ja vaikka käynnistettiin sit ajallaan vesien menosta sai silti vauva pahan tulehduksen ja oli sairaala-aika venyi 2 vkoon kun vauva oli antib.tipassa. En tod. halua pelotella, mut kandeisko silti soittaa ja kysyä sieltä mitä tehä?

Täälä on supistellut napakasti ja varsinkin öisin tuota alakertaa särkee ja vähänkin kun rakko täyttyy tulee kauhea paineentunne. Muuten olo on hyvä:)

rv 37+5
 
Huomenta :heart: ihanaa, sain nukuttua, sohvalla kylläkin mutta kuitennii :hug:

niina tsemppiä vaivojen kanssa, kuulostaa ikävälle :|


indo oi äidilläs onki pitkä lomareissu sinne :heart: :heart: ihana kun saat vähän hengähtää kun hän on apuna =)

tupuna ja niina tääkään ei ota rokotetta, alunperäinen päätös pysyny :wave:

thooooooor minäki iha koukussa, 2min välein käyn kattoo onko tullu uutta :D pitäs olla sellanen reaaliaikainen chatti :p

ai niin, meinasi unohtua POKSIS POKSIS rv 36+0 :heart: :heart: :heart:
 
Zera Kuulosti tosi samanlaisilta sun synnytystoiveet... Mistä oot saanut ohjeet noihin homeopaattisiin? Meillä on kissoille käytetty niitä synnytyksissä ja jännityksen ym. hoidossa. Olisin ottanutkin tuohon tuttuun homeopaattiin yhteyttä, mutta hän on sairaslomalla.

Kipupelko alkaa pikkuhiljaa iskeä. Esikoisen synnytys kun kesti 29 tuntia, niin huomaan että mitä vähemmän on viikkoja ja päiviä, sitä vaikeampi mun on luottaa siihen että kestän kivun ja pystyn synnyttämään. En oikein tiedä mitä tän tunteen kanssa tekis... Terveydenhoitajakin on neuvolassa ihan vasta aloittanut, ja jotenkin tuntuu että hän vain kysyy "haluatko sitten sektion" - mutta kun ei siitäkään ole kyse.

Mulla ei myöskään ole kiirettä synnyttyämään... tuntuu että niin paljon ois vielä tekemättä ja laittamatta kuntoon - ihana kun pääsiskin siihen tilaan että vois ajatella että vauva saa tulla. Meillä on aika heikot tukiverkot. Vanhemmat on kyllä lähellä, mutta ei niistä esikoisen vahtimiseen tai siivoamiseen oikein löydy apua. Paras kommentti oli, kun varmistin äidiltäni että voihan katsoa tuota kolmevuotiasta sitten kun vauva alkaa syntymään (asia oli siis jo odotuksen alussa sovittu) ja vastaus oli että " juu, jos sattuu syntymään viikonloppuna" en sitten tiennyt että itkeäkö vai nauraa...

Repivistä kivuista, supistuksista Mulla on ollut sukkapuikkokipujen lisäksi noita kamalia repiviä kipuja. Kätilön mukaan tyypillisempiä juuri useammin synnyttäneillä. Oon huomannut, että ovat pahimmillaan jos istun pitkään. Jumppapallon päällä istuminen helpottaa, samoin kuin uiminen/vesijuoksu ja venyttely vedessä. Nyt niihin on alkanut liittyä myös supistuksia. Kipu on tosissaan niin kova, että vedet tulee silmiin ja on pakko voihkia vaikka sitten ois kaupassa tms.

Pomelo 37+6
 
Eilen illalla kyllä vähäön säöikähin kun yhtäkkiä tulee semmosta kirkasta veden näköstä nestettä jonkin verran ja siihen se sitte loppu,mutta selän jomottelu senku jatkuu vaan..oiskoha se voinu olla sitä lapsivettä vai mitä??

 

Yhteistyössä