*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Onnea Pomelo onnistuneesta perätilakäännöksestä! :heart: Varmasti tosi
huojentavaa!!

Heidille myös isot onnittelut pienen pojan johdosta, ihanaa! :flower: :heart:
Yllättäen näitä vauvoja sitten tulee =)

Marihoille kovasti tsemppihaleja huomiselle :hug: :heart:

Täällä myös yksi joka vielä ihan mielellään odottelee ainakin pari viikkoa vaavin syntymää :wave: Isänpäivään tähdätessä ;) :D
Mutta ymmärrän kyllä teitä joilla on jo kovasti hankala ja huono olla että luopuisitte jo mielellänne masusta :hug:
Itsekin olen jo kovasti alkanut vauvaa miettimään...millainen ja kenen näköinen murunen sieltä sitten tulee :heart: Ja kyllähän mä sitä nyyttiä syliinkin kaipaan :heart:
Mutta fyysinen olo on vielä niin hyvä ja masu kulkee niin mukavasti tässä mukana että muutama viikko menee vielä hyvin =)

Tuleeko kellään muulla muuten sellaisia inhottavia hermosykäyksiä sisäreisiin?! En tiedä mitä vauva tuolla alhaalla tekee mutta välillä painaa tai osuu ilmeisesti johonkin hermoon kun saan sellaisia tosi kipeitä vihlasuja joka säteilee oik, nivusesta tonne sisäreiteenpäin :eek: Välillä meinaa lähtee ihan jalka alta!
Ovat onneksi kuitenkin lyhyitä ja pieniä,kuin sähköisku. Muutoin kyllä tuliskin kirosanat...kaikki mitä osaan :whistle:

Imetysvaatteista...tietääkö kukaan hyviä nettilinkkejä mistä sais tilattua imetyspaitoja?! H&M:llä ei oikein ole sellaista mikä mulle istuis tai olis sopiva. S-kokokin on liian reilu ja kaula-aukko oli liian uurrettu. Ottaisin mieluummin sellaisen paidan mistä nousee ns. läppä ylöspäin...enkä sellaista v-aukkoista!

Ihanat imetysliivit ostin eilen change-rintaliiviliikkeestä! Kaarituelliset ja tukevat. Erittäin hyvää palvelua ja 100 varmasti istuvat liivit kun menee oikein liikkeeseen. Eikä tuo ole edes kallis liiviliikkeeksi, hyvät tarjoukset tämän tästä =) Nämä liivit maksoi rapiat 20e kun sai -50% alennuksen!

Sitten piti kysyä että tietääkö kukaan hyviä etunimilinkkejä?! Meillä kun vielä hieman hakusessa tuo nimiasia. Tai minulla on kyllä nimi valmiina mutta tuo armas mieheni ei oikein tunnu sille lämpenevän :/

Jenyli+nappula 37+2
 
Hih, täällä pakattu sairaalakassia :saint: , ehkä pikkasen aikaisessa, mutta kun ei voi tietää, koska se lähtö tulee... lompakon ja neuvolakortin nakkaan mukaan sitten h-hetkellä, mutta muuten vähitellen laitellut kassia kuntoon, omassa kassissaan odottelee myös omat kotiintulovaatteet, sekä vauvan vaatetus, ja karhupuvulla ajattelin selvitä...
 
marihoi tsemppiä huomiselle :hug:

mimona no en mä oikee tiiä miten uskallan olla mutta ei mua turhaa sinne tyksiin mennä kun kotii ne kummiski lähettää kun ei nyt kummiskaa ihan synnytys supistuksia viel ole mut kipeitä kuiteski tulee monta päivässä.

Huomenna pitäs mennä taas neuvolaan vaikka ei millää jaksas sinne lähtee.Ja samaan aikaan tänne tulee jotai remonttimiehii korjaamaan jotai en ny enää muista mitä vaikka aamulla siitä mulle soittivat.
 
PLÄÄH kun oon niin kyllästyny jo tähän supisteluun kun kuitenkaa ei mitää tapahdu vaikka kuinka supistelee ja limaa tulee ym mukavaa..no huomenna vois kun neuvolaan meen ni sanoo josko kattos tilanteen että onko mitää uutta tapahtunu tuol alakerrassa.
 
Kuulumiset luettu ja onnittelut kaikille vauvan jo saaneille!

Olisko joku vielä vailla vaunuja...mulla olis ihan uudet brion vaunut/rattaat olikohan se happy mallinen. vaunu osa on turkoosi ja ratasosa on oranssa. heittoaisa on myös. vaunut on tosiaan aivan uudet ja meillä on ennestään jo vaunut. Olin onnekas ja voitin nuo vaunut radio novan kilpailusta. Onko kenelläkään tietoa paljonko mahtaa tuollaiset brion vaunut maksaa?
 
jennyli Mulla on ollu pari kertaa samanlaisia sähköshokkeja sisäreidessä, varsinkin hädällä ollessa ku on yrittänyt "tikistää" :ashamed: mutta niitä oli viimeks viime viiikolla. Muutenkin olo edelleen ihan hyvä, tosin neuvolassa kävin tänään ja alapaine oli 95. pitäs kuulemma levätä enemmän, mutta se on tylsää :LOL: Mulla ollu flunssa viikon ja huonosti nukun aamuyöhön asti, ei ihme että painetta on yläpäässä ja myös alapäässä vauvan takia. SF-mittani oli muuttunut 33sta 31:een eli vähä jo pötsi on lässähtänyt.

Paljon onnea vauvelin saaneille yhtä aikaa tasapuolisesti :flower:
 
Taaperot: Niin mietin vaan, että mistä ihmeestä tiedät lähteä, kun on "tosi kyseessä" , jos nyt jo epäilytti vessassa ponnistella :eek: Eipä käy kateeksi...kannattaa kyllä varmaan pyytää tosiaan katsomaan paikat :hug:

Tarkoititko Jennyli jotain tän tapaista? http://www.helistin.fi/?page=3909353
 
mimona juu sitä oon itekki pähkäilly että tajuukohan sitä lähtee kun on oikeasti tosi kyseessä..ei kyllä kovin innostas tuo kotisynnytys mutta sen näkee sitte miten se menee kun aika oikeasti koittaa.

Mulla on ollu nyt tapana laittaa illalla kaikki kamppeet valmiiksi jos sattuis yöllä tulee lähtö ettei sitte tartte laitella,mutta pitäsköhä niin jättää tekemättä niin lähtö tulis sillon varmasti.

Mutta taas supistaa nii ettei istumaan pysty..täytyy mennä pois koneelta kattoo mitäs nuo 4 vilperttiä tuolla puuhaa.
 
Heidille isot onnittelut :flower: :heart: =)

Ja onnea muillekin jotka tietävät jo päivänkin jolloin vauvansa saavat!

Mulle soitti äsken th neuvolasta ja sanoi että huomenna alkaa possuflunssarokotukset kun se tauti on nyt tänne iskenyt... ois pitäny siinä jo päättää otanko sen vai en ja mä menin ihan lukkoon ja sain armonaikaa huomisaamuun et pitäis päättää. :headwall: Mies on sitä mieltä että en ottais...
*iso huokaisu* :/

pohtii Nunneliini ja masuasukki 36+3
 
Hei vaan!

Täällä olisi sitten kaikkien aikojen viimeinen äitiysneuvola käyty! :D Eli kun ensi viikon perjantaina käynnistellään joka tapauksessa, niin ei varattu enää uutta aikaa. Eipä ihmeellistä tietoa sieltä, statistiikkaa ohessa:

38+6
paino + 700g (kaiken kaikkiaan 15,8kg) :ashamed: :whistle:
paineet 121/66
Hb 118
SF 40cm :ashamed:

Ja vauvelihan on ihan alhaalla kiinnittyneenä.

Sikainfluenssa rokotetta en nyt sitten ehdi ottamaan ennen synnytystä, joten eipä tarvitse tehdä sitäkään päätöstä. Ensi viikolla aloitetaan rokotukset Espoossa, mutta koska synnytys on jo viimeistään perjantaina, ei rokotetta suositella antaa. On kuulemma ollut aika paljon sivuoireita Ruotsissa rokotetuilla, kuten kuumetta ja sehän ei ole hyväksi synnytyksessä. :x

Muuten ällöjuttu luvassa, skipatkaa jos tekee pahaa, mulla siis ilmestyi muutama päivä sitten uusi peräpukama, joka oli aivan järjettömän kipeä. No nyt kipu on jota kuinkin poissa, mutta pukama vuotaa ihan solkenaan verta! Siis ihan side pitää laittaa, kun niin paljon tulee. Eipä tuo meidän onneton TH osannut sanoa, kuin että mene lääkäriin, mutta ystäväni Google osasi kertoa, että leikkaus on mahdollisesti edessä.Ei tietenkään nyt, mutta myöhemmin, nice. :ashamed:

marihoille halitukset huomiseen! :hug:

Aika paljon näitä sektioita onkin tässä tienoilla, päästään marraskuiset hyvissä ajoin aloittamaan jakaantumista. :saint:

Eipä ihmeempiä muita, onnittelut vielä poksujille ja täysiaikaisiakin saatiin lisää! :heart: :flower:

thor ja rinsessa 38+6
 
Heidille onnittelut :flower: :flower:

Neuvolassa käyty:

rv 35+0
painonmuutos/viikko +140g
RR118/70
U-prot +/-
U-gluk -
hB 127
sF-33
SYKE 126-140
Rt

Eli kaikki ok. Pissassa valkuaista pikkasen, mutta laitettiin stressiin piikkiin.
Vauva liikkui hyvin ja hyvät sydänäänet.

Possuinfluenssa rokotukset tapahtuu täällä raskaana oleville 2.11.
Sanoin, että oon ottamisen kannalla ja terkkari sanoi oman mielipiteensä, että hänestä kannattaa ehdottomasti ottaa. Lääkärikin oli sanonut, että raskaana oleville ehdottomasti pitäisi saada rokotukset. Liian vaarallinen tauti odottaville äideille :/
Rokotuksen riskit kuullemma minimaaliset tautiin nähden ja kun vauvakin saa suojan jopa ½ vuodeksi eteenpäin.

Toivottavasti vaan tuo rokotus tulee ajoissa, ettei tauti ehdi ennemmin.

-Fiona ja masu 35-
 
onnea heidi pojasta :heart: :flower:
marihoille tsemppiä huomiseen :heart:

puutuuko teidän jalat yöllä? tää on ihan tuskaa,jalat puutuu ja asentoo pitää vaihtaa kokoajan ja kipu jatkuu jaloissa aamulla kun kokoyön ollut jalat puutuneet :kieh: :headwall:
 
Jennyli mulla ollut noita jo kans jonkun aikaa.. Päivittäin tulee ja vetää kyl kyykkyyn asti.. ja paino pitää saada pois siltä jalalta muuten sattuu ja paljon.

taaperox meinaaks et ihan terkka tarkastais onko paikat kypsyny lisää?
Mä jotenki mietin kok oajan sitä et onko vai, ja koska tulee lähtö.. ja kun täälläkin supistelee ja jomottelee niin tietäs vähän et onko editystä tullut. Kuitenkin lastenhoitaja saatava eka sitten paikalle..
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:
PLÄÄH kun oon niin kyllästyny jo tähän supisteluun kun kuitenkaa ei mitää tapahdu vaikka kuinka supistelee ja limaa tulee ym mukavaa..no huomenna vois kun neuvolaan meen ni sanoo josko kattos tilanteen että onko mitää uutta tapahtunu tuol alakerrassa.

kuule halit saat täältä :hug: ...taidan tietää miltä tuntuu :D
 
crystalblue no vaikka sitte terkka jos ei lekuri sattumoisin ole paikalla just sillon..kait sekin sen nyt osais kattoo.Luulisin ainakin.

Mulla iski yhtäkkii kauhee himo makarooniin ja nakkikastikkeeseen sekä pottumuusiin runsaan ketsupin kera..pitäsköhän viel ruveta tekee vai ei..taidan tehä viel tänää
:p

Mutta nyt hetkeksi taas vaakatasoon vaikka ei se mitää auta..silti vaa kolottaa ja puristaa ja tuntuu häijyltä tuolla alakerrassa.

mamizuukkelille kanssa :hug: kun eikös sullaki ole jo pitempään supistellu
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
taaperox Mietin vaan tekeeks terkat tutkimusta. Mut aion itekin huomenna kysyä kun on neuvola :D
Meillä neuvolantäti on terkkari/kätilö mutta mulle ainakin sanoi aiemmin kun supisteli vkolla 34 että hänellä ei ole valtuuksia tehdä sisätutkimusta vasta kun viimisen kuun aikana, eli kun rv 36 täynnä. En sitten tiiä miksi näin kun kuitenkin kätilö kyseessä...
 
On muuten pitänyt kysyä että onko muilla sellasia "vihlovia sukkapuikkokipuja" tuolla kohdunsuun/emättimen pohjalla? Lyhyet vihlasevat kivut tuntuu aivan hirveeltä ja ne on mul nyt lisääntynyt tosi paljon..etenkin kävellessä. Vauvan pää se vissiin kairaa siellä? Aina kun vihlasee niin on pakko pistää jalat ristiin tai napata kädellä kiinni :x inhottava tunne. Ja tosi hirveetä kun tulee julkisilla paikoilla..... Ei kai tää enteile synnytystä?
Sandy 38+0
 
Possurokotteesta Kutsu tuli, mutta maanantaihin asti on aikaa miettiä, koska eivät onneksi vaatineet päätöstä heti puhelimessa, vaan saa mennä jos sen haluaa.

Tuli vain noista sivuvaikutuksista mieleen, että ole ite saanut influenssarokotteen kahdesti aiemmin (rokotetutkimus) eikä niistä ole tullut mitään oireita, joten ne ei pelota. Kuulin, että yhdessä koulussa Ruotsin puolella on ollut jo yli puolet oppilaista sairaana! Tuntuu siksi, että ehkä on kuitenkin kallistuttava sen rokotteen puolelle... :|

Ludde 35+3
 
Sandy78, mulla on noita sukkapuikko vihlaisuja tullu jo jotain 10 viikkoa, esikoiselta niitä tuli myös mutta ei ne silloinkaan synnytystä enteillyt. kai se kipu tulee vaan siitä kun vauva heiluttelee päätään siellä tms. :)
 
Mullakin noita vihlasuja ollut jo pitemmän aikaa ja neuvolan tädin kanssa tänään hekoteltiinkin kun kaikki oireet viittais että syntyy, viitannu viimeset 4 viikkoo ja mitään ei tapahdu... B) ...mutta noi vihlasut on varmaan just sitä kun sen vauvan pää painaa kuitenkin jo...
 
Jennyli Täällä myös ollut jo useamman viikon noita hermosykäyksiä sisäreisissä. Useampi päivässä tulee. Inhottavan tuntuisia ovat :|

Possurokotteesta
Täällä aletaan rokotteita pistämään sillä viikolla kun itselläni laskettuaika, joten en sitä välttämättä ehdi raskauden aikana saamaan. Mutta jos ehtisin niin en tiedä ottaisinko vai en. Niin ristiriitaista tietoa tulee "asiantuntijoiltakin" rokotteen turvallisuudesta.

Omaan napaan ei uutta. Vauvan pää jo alhaalla mutta ei vielä kiinnittynyt. Supistelee edelleen iltaisin, mutta loppuvat muutamassa tunnissa. Niin ja tänään poksuu rv37+0 joten täysiaikaisia ollaan :wave:

Nennii 37+0
 
Kuittailen jutut luetuiksi ja lähetän suuuren suuret onnittelut HeidiS23:lle sekä Heituskalle! Tahtoo, jo että olis marraskuun 22. pv! Tuntuu, että sinne on niin pitkä aika vielä kun täällä alkaa kaikki kohta jakaantumaan :)

Vielä possurokotteesta että oma neuvola olis rokottanut vasta 10.11. mutta nyt kuulin, että viimesillään olevat pääsee jo ens viikolla! Olen -edelleen- ottamisen kannalla...

Mun viikon kohokohtani: joulukarkit saapuneet kauppoihin :xmas: Ostin heti konvehtirasian ja piilotin sen mieheltä siivouskomeroon :LOL:

PlanBaBy 35+4
 

Yhteistyössä