Marraskuiset 2021

Heipä hei! Onnea uusille plussanneille!

Täällä kuitenkin aamulla testasin vaikka väitin, etten aio enää kuin digin tehdä.. mutta viivan hailakkuus tässä kuitenkin ahdistanut niin nappasin kaupasta digin ja Rfsun liuskat. No digi näytti +1-2 ja rfsun liuska oli haamujen haamu. Henk koht olen sitä mieltä, että viivan olisi pitänyt olla edes vähän timmentunut ja digin näyttää 2-3 nyt kun menkat viikon myöhässä... eli kovin toiveikas en nyt kyllä ole. Digi on vielä huomis- tai sunnuntaiaamulle kaapissa.

Suhveli
Ootko ihan varma oviksen ajankohdasta, tikutitko? Vai voiko olla, että tuli myöhemmin ja kierto venyy siksikin ja testit siksi vielä niin hailakoita? Pääasia olisi, että sama testi vahvistuu joka toinen päivä. Testit ovat niin erilaisia, että niiden viivoja on huono vertailla keskenään. Voisitko testata huomenna samanlaisilla kun teit ne ekat plussatestit, että onko muutosta?
Tein itse samasta pissasta pregchekin ja rfsu:n ja aivan kun yö ja päivä, heitin rfsu:lla vesilintua ja pc on vahvistunut tähän asti hienosti joka toinen päivä.

Toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Ootko ihan varma oviksen ajankohdasta, tikutitko? Vai voiko olla, että tuli myöhemmin ja kierto venyy siksikin ja testit siksi vielä niin hailakoita? Pääasia olisi, että sama testi vahvistuu joka toinen päivä. Testit ovat niin erilaisia, että niiden viivoja on huono vertailla keskenään. Voisitko testata huomenna samanlaisilla kun teit ne ekat plussatestit, että onko muutosta?
Tein itse samasta pissasta pregchekin ja rfsu:n ja aivan kun yö ja päivä, heitin rfsu:lla vesilintua ja pc on vahvistunut tähän asti hienosti joka toinen päivä.

Toivottavasti kaikki on hyvin!
No en tosiaan tiedä yhtään, milloin oon ovuloinut. Koska en edes oireiden perusteella sitä bongannut... eniten sopivia oireita oli jo ennen puoltaväliä, mutta silloin muistaakseni sit tallettelut oikein menny yksiin... äh, enpä tiiä. Nyt ei auta kuin odotella, mitä tapahtuu.
 
Kiitos vuotokokemusten jakamisesta! Täällä tulee nyt rusehtavaa ja pelottaa, että muuttuu punaiseksi ja km alkaa Ihan sairaan stressaavaa. Mut ei voi muuta kun odotella. Mitään en voi tehdä.

@IinesAnkka82 mä sain esikoisesta digiin 3+ just viikoilla 5+2. Liuskaan tuli silloin jo ihan musta testiviiva. En usko jotenkin et pääsen tässä raskaudessa edes tuonne asti, mut mikäli ei mee ennen kesken niin aion kyllä testata huomenna tulisko 2-3 ja 5+2 tms että tulisko 3+.

Mut viikotkin kun voi laskea niin eri tavalla, ja ihmiset ja raskaudet on yksilöllisiä kuten virtsan koostumuskin, niin ei todella kannata vielä 5+2 olla huolissaan
Peukkuja sinnekin <3
 
Naistenpäivänä plussattu. 4. lapsi todella halusi näköjään yrittää tulla :D Varmat päivä toimivat hienosti jo 4 vuotta, mutta luovutin munasoluja edellisessä kierrossa, liekkö ollut vaikutusta asioihin. Just katsoin iltalehdestä äitiyspakkauksen, joka on ensimmäinen, jonka varmasti otan:) Muista olen ottanut rahana. Nyt oli oikeesti ihan kiva mun mielestä:) Yhdestä keskenmenosta kokemusta myös on esikoisen ja toisen välissä, joten yritän kauheesti malttaa olla innostumatta liikaa, ennen ensimmäistä ultraa. Varhaiseen ultraan olen menossa, ottavat hedelmöitysklinikalla minut sisään, kun jäi jälkitarkastus muutenkin tekemättä, niin varmaan nyt sitten kiitokseksi luovuttamisesta suostuvat minut sinne ottamaan varhaisultraan. Vähän hirvittää mitkä triplat sieltä voi tulla :D Mutta ei kuulemma pitäisi vaikuttaa, kuin vain siihen kyseiseen kiertoon, josta luovutin. Onko facebookryhmää perustettu? :)
 
Tervetuloa uusille :)

Minua myös kiinnostaa FB ryhmä,tosin luultavasti vähän myöhemmin. Nyt on niin alussa vielä tämä raskaus.

Niin outoa kun ei pahemmin mitään oireita ole. No unettomuus on se oire nyt näköjään. Taas tosi huonosti tuli nukuttua yöllä vaikka illalla nukahtaa pystyyn.
Mietin ostaisiko ensi viikolla jossain vaiheessa vielä raskaustestin ja näkisi miten se viiva vahvistunut. Ainiin riippuen laskurista niin la on joko 16.11. tai 18.11.

Tehdäänkö joku lista vai odotellaan vielä?
 
  • Tykkää
Reactions: syntimama
Tervetuloa uusille

Minua myös kiinnostaa FB ryhmä,tosin luultavasti vähän myöhemmin. Nyt on niin alussa vielä tämä raskaus.

Niin outoa kun ei pahemmin mitään oireita ole. No unettomuus on se oire nyt näköjään. Taas tosi huonosti tuli nukuttua yöllä vaikka illalla nukahtaa pystyyn.
Mietin ostaisiko ensi viikolla jossain vaiheessa vielä raskaustestin ja näkisi miten se viiva vahvistunut. Ainiin riippuen laskurista niin la on joko 16.11. tai 18.11.

Tehdäänkö joku lista vai odotellaan vielä?
Mulla olis sama laskettu aika :) 16.11.
 
  • Rakkaus
Reactions: Jaffakeksi
Voihan digit ja haaleat viivat ja oireettomuudet kun niin monelle meistä aiheuttaa päänvaivaa. Toivon niin, että kaikki sais nyytin syliin marraskuussa.. Jaksamista meille kaikille epätietoisuuden keskelle!

Mutta iloisempaan, ihana toi uusi äitiyspakkaus. Kivempi kuin viime vuotinen mun silmään. Tosin esikoisestakaan sieltä nyt tullut käyttöön kun ehkä puolet tavaroista kun ei meiän paksukaiselle esim ne housut istunut ollenkaan. Mutta pakkauksen kyllä ottaisin jos raskaus jatkuu. Toinen mitä harmittelin että puuttuu on vanuhaalari ja unipussi, ne oli meille ehkä just eniten käytössä. Mutta kaikkea saa sit kirpparilta mitä ei pakkauksessa ole. Oispa ihana kun vois laittaa kesällä tilaukseen
Mä tykkäsin kans kovasti. En edellisestä kolmesta lapsesta oo ottanut, mutta nyt aion ottaa, mikäli tässä raskaus etenee:)
 
Kohta kolmen äiti
Täällä myös la 16.11. ja vähän yllätyksenä tuli tämä raskaus. Varmoilla päivillä mentiin ja vauva kyllä sai luvan tulla, mutta ajateltiin että yritetään joskus kesän jälkeen. Mitä vielä, vauva päätti toisin. :D Ainoa raskausoire ollut tässä vaiheessa kova huimaus yhtenä päivänä ja sen jälkeen ei mitään. Rupesikin epäilyttämään, että meneeköhän tämä kesken...
 
  • Tykkää
Reactions: Jaffakeksi
Täällä myös la 16.11. ja vähän yllätyksenä tuli tämä raskaus. Varmoilla päivillä mentiin ja vauva kyllä sai luvan tulla, mutta ajateltiin että yritetään joskus kesän jälkeen. Mitä vielä, vauva päätti toisin. Ainoa raskausoire ollut tässä vaiheessa kova huimaus yhtenä päivänä ja sen jälkeen ei mitään. Rupesikin epäilyttämään, että meneeköhän tämä kesken...
KP 7 sai minusta tämä meidän 4. alkunsa, hääpäivänä. Perjantaina puolenyön aikaan. Havahduin seuraavan viikon maanantai-tiistaiyönä kauheeseen kourasuun, tuntui peräsuolessa asti. Ajattelin heti että ovis ja aloin laskee päiviä. Tein ovistestin tiistaina ja 2 viivaa. Ovistestissä keskiviikkona ei ollut kuin 1 viiva. Joten siellä on ollu tyypit odottelemassa sen 5-6 päivää.
 
KP 7 sai minusta tämä meidän 4. alkunsa, hääpäivänä. Perjantaina puolenyön aikaan. Havahduin seuraavan viikon maanantai-tiistaiyönä kauheeseen kourasuun, tuntui peräsuolessa asti. Ajattelin heti että ovis ja aloin laskee päiviä. Tein ovistestin tiistaina ja 2 viivaa. Ovistestissä keskiviikkona ei ollut kuin 1 viiva. Joten siellä on ollu tyypit odottelemassa sen 5-6 päivää.
Meillä vähän sama kun en tikutellut ovista, mut tunnistin kyl et lähellä on ja tiesin koska oli sit menny jo ohi. Kouraisu joka jatkui hetken tuntui mullakin yksi ilta oviksen jälkeen ja tiesin että jotain tapahtuu!
 
vierailija
Tällää yksi pessimisti, laskettu aika ois laskureitten mukaan 14.11 ja nyt ois menossa viikot 4+5, eilen illalla oli kovia vihlasuja ja polttelua ala mahassa, km pelottaa. Viime kierrossa oli luultavasti kemiallinen sain vaa haamuviivoja ja kun menkat oli 3 päivää myöhässä niin vuoto alkoi
 
Täällä myös ihasteltu äitiyspakkausta, otetaan varmasti nytkin :)

Facebookryhmä kiinnostaa myös minua!

Korona alkoi ehkä nyt raskauden takia ahdistaa enemmän.. rokotetta en kyllä ota raskaana ollessa!

Huh parisen tuntia sitten alkoi öklötys.. tänään 5+2, nytköhän se pahoinvointi sitten alkoi esikoisesta pahoinvointi taisi kestää useamman viikon, kertaakaan en onneksi oksentanut. Saa nähdä kuinka nyt käy.. oon ollu myös tosi vösynyt ja on heikottanut.. liekkö raskausoireita vai johtuukohan töiden aloituksesta aloitin työt juuri sopivasti plussauspäivänä, määräaikaisella sopparilla.. saa nähdä jatkuuko soppari jos joudun kertomaan raskaudesta jos alan vaikka oksentelemaan
 
Minulla kiinnostaa myös salaiseen facebook-ryhmään liittyminen. Edellisessä raskaudessa olin sellaisessa ja oli ihana tuki. Olin ryhmässä kunnes lapsi oli reilun kolmen vuoden. Siinä vaiheessa olin töissä ja en enää ehtinyt olla aktiivinen ryhmässä. Itse olisin halunnut pysyä ryhmässä, mutta aktiivisimmat halusivat passiivisempia pois.

Minulla on ollut muutaman päivän ensin paineentunnetta kohdun seutuvilla joka nyt muuttunut menkkamaiseksi tuntemukseksi. Eikä ole ollut mitään ihan hentoa kipuilua. Vähän huonoa oloa olen potenut, mutta saattaa johtua univajeesta. Edellisissä raskauksissa olen kärsinyt kovasta pahoinvoinnista ja oksentelusta jo aikaisesta vaiheesta hyvin pitkälle, ja ihmettelen jos ei nyt mene samaa kaavaa Mutta kyllä sen jaksaa kun pitää lopputuloksen mielessä. Nyt jotenkin pelkää enemmän keskenmenoa ja sitä ettei lapsi olisi terve.
 
Tullut niin paljon kaikkia viestiä , että tekisi mieli kommentoida moneenkin, mutta nyt vaan kysäisen jos oikein ymmärsin että täällä on muitakin joiden miehet ei ole ollut innoissaan raskaudesta. Mille se on teistä tuntunut? Meillä mies kans ollut hiljainen ja etäinen ja itselle tulee jotenkin yksinäinen/hylätty olo tuosta käytöksestä, vaikka ei varmasti sitä sillä tavalla tarkoita.
Ja tuo käytös ei sinänsö helpota omaakaan ahdistusta koko raskaudesta, mieli myllertää aikalailla.
Täytynee tunnustaa että itseäni pitkät äitiyslomat jollain tavalla ahdistaa ja raskauden tuomat vaivat ja hormoonimyllerrykset. Oon aikq herkkä hormoonivaihteluille ja nekin asiat on sellaisena taakkana mielessä. Kunpa nämä asiat vaan jotenkin järjestyisi ja voisi rauhallisin mielin ottaa vauvan vastaan. Myös taloudellinen pärjääminen huolestuttaa...
 
vierailija
Tullut niin paljon kaikkia viestiä , että tekisi mieli kommentoida moneenkin, mutta nyt vaan kysäisen jos oikein ymmärsin että täällä on muitakin joiden miehet ei ole ollut innoissaan raskaudesta. Mille se on teistä tuntunut? Meillä mies kans ollut hiljainen ja etäinen ja itselle tulee jotenkin yksinäinen/hylätty olo tuosta käytöksestä, vaikka ei varmasti sitä sillä tavalla tarkoita.
Ja tuo käytös ei sinänsö helpota omaakaan ahdistusta koko raskaudesta, mieli myllertää aikalailla.
Täytynee tunnustaa että itseäni pitkät äitiyslomat jollain tavalla ahdistaa ja raskauden tuomat vaivat ja hormoonimyllerrykset. Oon aikq herkkä hormoonivaihteluille ja nekin asiat on sellaisena taakkana mielessä. Kunpa nämä asiat vaan jotenkin järjestyisi ja voisi rauhallisin mielin ottaa vauvan vastaan. Myös taloudellinen pärjääminen huolestuttaa...
Minä en ole vielä edes kertonut miehelle tästä raskaudesta.
Jotenkin on niin epävarma olo että jatkuuko tämä. Ajattelin odottaa ensi viikkoon ja siihen, että kuukautiset ovat vähän enemmän myöhässä. Saa nähdä mitä mies tähän sanoo. Tosiaan oltiin ajateltu, että ehkä kesän jälkeen aloitetaan yrittäminen.
 
Minä en ole vielä edes kertonut miehelle tästä raskaudesta.
Jotenkin on niin epävarma olo että jatkuuko tämä. Ajattelin odottaa ensi viikkoon ja siihen, että kuukautiset ovat vähän enemmän myöhässä. Saa nähdä mitä mies tähän sanoo. Tosiaan oltiin ajateltu, että ehkä kesän jälkeen aloitetaan yrittäminen.
Minulla melkein sama tilanne. Siis kerroin miehelle,että kuukautiset on myöhässä ja ostin testit valmiiksi mutta minun äiti tuli meille muutamaksi päiväksi niin meillä ei ole yhtään kahdenkeskeistä aikaa enkä illalla juuri ennen nukkumaanmenoa halua kertoa. Tosi hankala juttu mutta tuskin iso haitta jos muutaman päivän odottaa.
Paljon tsemppiä! ♥
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Meilläkin tää raskaus on saanut alkunsa jo kp9, mikä tuntuu tosi aikaiselta, koska kierto on kuitenkin keskimäärin se 28pvää... siitä tiedän, koska kp9 jälkeen ei ollut yhdyntöjä siinä kierrossa. Itse olin jo varma, että siinä kierrossa ei voi tärpätä juuri yrittämisen vähyyden vuoksi, mutta toisin kävi

Meillä taas mies on paljon enemmän innoissaan tästä kolmannesta vauvasta mitä itse.. tai siis kyllä itsekin tosi innoissani olen, mutta itsellä silti fiilikset hirmuista vuoristorataa... mietityttää taloudellinen pärjääminen kolmen lapsen kanssa, kotiin jääminen ja tulojen pieneneminen, oma jaksaminen, oman kropan muutokset ja eniten niin voimakas epävarmuus ja skeptisyys siitä, että onko kaikki hyvin ja meneekö kaikki hyvin on siis ollut henkisesti aika raskasta tää alkuraskaus.
Mies taas on jo päivittäin katsellut isompia autoja, mutta itse yritän toppuutella, että vasta sitten kesällä rakenneultran jälkeen noita isompia hankintoja tehdään.
 
vierailija
Liityn varovasti mukaan. Plussasin eilen ja tänään 4+0. Mulla on vasta hyvin lieviä oireita. Väsymystä, loputonta nälkää ja huonot yöunet. Olen toiveikas raskauden suhteen mutta samalla hieman peloissaan, koska edellinen yritys päättyi keskenmenoon.

Minua kiinnostaa myös salainen facebook ryhmä. Esikoisen odotuksen aikaan olin myös fb ryhmässä ja ryhmän tuki oli korvaamaton.
 
Suhveli, ikävä juttu. :( Toivottavasti tärppää taas pian ja raskaus pääsee etenemään hyvin.

Tänä aamuna näytti cb:n digitaalinen testi Raskaana 2-3. <3 Dpo 13 tai rv 3+6 kai.

Meillä mies on halunnut jo pitkään lisää lapsia. Ei osaa vielä oikein käsittää, että raskaana ollaan. Eiköhän valkene sitten jos tämä pääsee jatkumaan ja alkaa pöntön halailu, väsymys ja vatsa kasvaa. :)
 

Yhteistyössä