Marraskuiset 2021

Minua väsyttää illalla ruuan jälkeen kun katsotaan ohjelmia mutta ei muuten päivän aikana.
On ollut myös tuota heräilyä aamuyöstä. Herään klo 5-5:30 ilman että lapset herättää. Muistan että kuopuoksesta oli unettomuutta jo ennen plussaa.
No joo , minä kans nukun jotenkin pinnallisesti. Tuntuu että sitä heräilee vähän väliä ja lisänä hartiat ja niska ihan jumissa, niin heräilee vielä siihenkin että on vähän väliä kädet puutuneet tai olkapäitä jomottaa.
Ja yöunet on kans lyhentyneet...
 
Selkeästi taas raskausoireena heräily aamuyöstä. Eilen jomotteli alaselkää ja oli turvonnut olo illalla muttei mitään muita oireita ole ollut. Ihan outoa kun ei esim rinnat ole yhtään kipeät
Miten muuten jatkatte/olette jatkaneet testailua ja mihin saakka meinasitte jatkaa? Mistä sitten tietää että raskaus jatkuu normaalisti eikä ole esim kemiallinen? Vai tietääkö sitä edes ennenkuin mahdollisesti kuukautiset alkaa. Sitä vaan jännään kun niin vähän mitenkään oireita. Luulisi että kun kolmannen kerran raskaana niin tietää mutta aiemmissa on ollut selkeämmät oireet? Tai ehkä ne alkaa myöhemmin.

Mukavaa torstaita kaikille <3
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Tervetuloa uusille :) Kivaa, että saadaan tänne lisää porukkaa! Täällä menossa 4+2 tai 4+1, en ole ihan varma. Tänään pitäisi menkkojen alkaa ja viiva testissä lähenteli jo tasavahvaa. Äsken kuitenkin pyyhkiessä tuli vähän ehkä beigehtävää valkkaria, ja housuihin oli tullut kaksi ehkä nuppineulanpään kokoista vaaleanpunaista viirua. Meneekö tämä nyt kesken :( :( Onko teillä muilla tullut jotain vuotelua menkkojen alkuaikoihin? Esikoisesta mulla tuli ruskeaa tuhrua yhtenä päivänä paria päivää ennen, mutta kyllä tämä pelottaa silti niin paljon.../
 
Tervetuloa uusille Kivaa, että saadaan tänne lisää porukkaa! Täällä menossa 4+2 tai 4+1, en ole ihan varma. Tänään pitäisi menkkojen alkaa ja viiva testissä lähenteli jo tasavahvaa. Äsken kuitenkin pyyhkiessä tuli vähän ehkä beigehtävää valkkaria, ja housuihin oli tullut kaksi ehkä nuppineulanpään kokoista vaaleanpunaista viirua. Meneekö tämä nyt kesken Onko teillä muilla tullut jotain vuotelua menkkojen alkuaikoihin? Esikoisesta mulla tuli ruskeaa tuhrua yhtenä päivänä paria päivää ennen, mutta kyllä tämä pelottaa silti niin paljon.../
minulla kans vastaavaa. Oon vuotanut siitä saakka kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, nimenomaan vaaleanruskeaa/ruskeaa pyyhittäessä, nyt siis reilun viikon jo tullut.
Mullakaan ei edellisissä raskauksissa vastaavaa. Hämärä muistikuva on että ehkä esikoisesta tuli valemenkat... Enkä siksi tajunnut olevani raskaana.
Mutta siltihön tämä vuoto ahdistaa :/
 
Selkeästi taas raskausoireena heräily aamuyöstä. Eilen jomotteli alaselkää ja oli turvonnut olo illalla muttei mitään muita oireita ole ollut. Ihan outoa kun ei esim rinnat ole yhtään kipeät
Miten muuten jatkatte/olette jatkaneet testailua ja mihin saakka meinasitte jatkaa? Mistä sitten tietää että raskaus jatkuu normaalisti eikä ole esim kemiallinen? Vai tietääkö sitä edes ennenkuin mahdollisesti kuukautiset alkaa. Sitä vaan jännään kun niin vähän mitenkään oireita. Luulisi että kun kolmannen kerran raskaana niin tietää mutta aiemmissa on ollut selkeämmät oireet? Tai ehkä ne alkaa myöhemmin.

Mukavaa torstaita kaikille <3
samaa myös mietin, edellisistä raskauksista oireet oli heti selvät. Väsymys oli lamauttavaa, hajuaisti muuttui tarkemmaksi ja vatsaa nippaili ja repi. Nyt nämä puuttuu kokonaan ... Ainoastaan oon huomannut että esimerkiksi kaikki makea vähän etoo ja aamulla tulee tunne että kohta tulee oksennus... Mutta se menee hyvin äkkiä ohi.
 
_IsoMyy_
Täällä uusi kirjoittelija :) Plussan tein tuossa 1.3., ja nyt viikkoja ovulaatiosta laskettuna 5+1. Menkoista laskettuna olisi varmaan jo 6+0, mutta neuvolan ja itsenikin mielestä viisaampi laskea oviksesta, kun sen ajsnkohta on tiedossa. Neuvolan varasin jo ja se on 30.3. ja varhaisuä 25.3. Jännittää niin paljon!!

Meillä on entuudestaan esikoinen 9/2018. Hänen odotukseen verrattuna oireita tuntuu olevan vähemmän. Lähinnä pirun kipeät ja turvonneet rinnat, välillä tuntemukset alavatsalla, lievää etovaa oloa ja tää hemmetin heräily kukonlaulun aikaan tai jopa valvominen aamuyöllä (tätä en muista esikoisesta, mutta toivotaan että menee pian ohi!).

Olisko joku kiinnostunu jossain vaiheessa salaisesta fb-ryhmästä? Meillä on esikoisen ajalta noin 50 äidin ryhmä (kaksplussalta kerätty myös), joka pistettiin kasaan jo ihan raskauden ekoilla viikoilla ja on edelleen lasten ollessa 2,5v ihan toiminnassa ja melko aktiivinen.
 
vierailija
Selkeästi taas raskausoireena heräily aamuyöstä. Eilen jomotteli alaselkää ja oli turvonnut olo illalla muttei mitään muita oireita ole ollut. Ihan outoa kun ei esim rinnat ole yhtään kipeät
Miten muuten jatkatte/olette jatkaneet testailua ja mihin saakka meinasitte jatkaa? Mistä sitten tietää että raskaus jatkuu normaalisti eikä ole esim kemiallinen? Vai tietääkö sitä edes ennenkuin mahdollisesti kuukautiset alkaa. Sitä vaan jännään kun niin vähän mitenkään oireita. Luulisi että kun kolmannen kerran raskaana niin tietää mutta aiemmissa on ollut selkeämmät oireet? Tai ehkä ne alkaa myöhemmin.

Mukavaa torstaita kaikille <3
Välillä alaselkäjomottelua kyllä. Alavatsaa juilii koko ajan. Sama tunne kuin koko viikon ennen menkkoja. Mutta siinäpä se. Runnoissa ei yhtään mitään. Muistelin, että ois aiemmissa jo ne äkkiäkin reagoineet. Eli ei oikein mitään oireita ole. Kahvi maistuu edelleen liiankin hyvin. Edellisissä se alkoi tökkiä jossain kohtaa. Että myöhäinen heikko plussa ja oireettomuus pitää kyllä varpaillaan..

Kemiallisessa ei kai viivat vahvistu. Tau mulla ei vahvistunut. Ja vuoto alkoi kun menkat oli 6 päivää myöhässä. Eli sanoisin niiden perusteella sen tunnistavan.

Mulla on CB:n viikkonäytöllinen testi kaapissa ja ajattelin sen käyttää la tai su. Siihen kyllä sitten lopetan ja jään toivomaan parasta.

Suhveli
 
vierailija
Mulla on iltaisin pahoinvointia. Tekee mieli appelsiineja ja vichy-vettä :D kaikki makea ällöttää... Tajusin että jos kaikki menee hyvin niin meille tulee varmaan kuitenkin lokakuinen eikä marraskuinen koska suunniteltu sektio tehdään yleensä viikkoa ennen laskettua aikaa ja mulla mahdollisesti vielä vähän aikaisemmin
 
Faceryhmä ehdottomasti kiinnostaa, mut aikasintaan varhaisultran jälkeen.

Tervetuloa kaikki uudet marraskuiset, kivasti jo porukkaa :)

Mä aattelin vielä itteäni digillä kiusata vaikka tiedän ettei se kerro mitään. Keskenmenneessä sain 3+ siihen päivillä 5+5 ja siihen se kehitys oli sit jäänytkin. Mut jotain tekemistä tässä nyt pitää olla, joten miksipä ei testiin pissailua harrastusmielessä :D
 
@pandanen mulla oli kans siinä menkkojen alkamispäivänä 2pv ruskeata vuotoa lähinnä pyyhittäessä. Onnistuneessa raskaudessa tai keskenmenneessä ei kummassakaan tämmöstä ollut, joten ei kyllä osaa yhtään veikata että onko se hyvä vai huono juttu. Mutta googlailun mestarina sanoisin tähän(kin) että vissiin yllättävän yleistä ja että on joko harmitonta tai sit ei. Niinkun nyt tuntuu aina olevan lopputulos googlen kanssa, että joko tai :D
 
Mä haulla jo löysin yhden "marraskuiset 2021" ryhmän, missä näytti silloin olevan yli 70 jäsentä. En liittynyt kuitenkaan ja itsekin ajattelen, että ehkä sitten rohkenee liittyä faceryhmään, kun ultrassa käyty ja toki varmasti sit kivempi perustaa uusi ryhmä vain Meille, jotka täällä jo höpissyt.

Kyllä on niin raskasta töissä. Ihan järkky väsynyt kokoajan ja työpäivät semmosta selviytymistä. Parin tunnin välein syötävä jotain, tai tulee tosi huono olo. Mutta jotenkin vaan en haluaisi "luovuttaa", kun joutuisi paljastamaan raskauden.

Nyt oon uutena oireena huomannut, että hiukset rasvoittuu tosi nopeasti, joka päivä pestävä tai muuten menee rasvaisena päätä myötä. Myös naama on rasvaisempi ja finnejä tullut :(
 
Mutta vaikka olo onkin pääosin kurja ja todella uupunut, niin jotain hyvääkin.
Tein ekan hankinnan vauvalle, ostin stokken kantorepun. Heti tietty tuli huono omatunto, että hätiköinkö ja ostin liian aikaisin, jos kaikki ei ole tai meneekään hyvin. Mutta löytyi niin edullisesti, että en voinut jättää väliin :) varmasti saan sitten myytyä eteenpäin ja omani pois, jos ei käyttää tule.
 
Mä täällä pohdin varhaisultraa enkä nyt yhtään osaa päättää miten tekisin. Oi parviäly, apua!

Vaihtoehtoina nyt siis terveystalo tai perhe-arte. Perhe-arteen menisin ehdottomasti jos luottaisin että kaikki hyvin. Mutta pelkään edelliskerran toisintoa ja jos menee taas niin että ei voi 100% varma olla etteikö vain olisi liian pienet päivät, niin pitää käydä uusintaultrassa ennen lähetettä naikkarille tyhjennykseen. Koska artella kätilö eikä lääkäri ultraamassa, niin sanoi viimeksi että saattaisi tulla lähete takaisin jos ei olisi varmistettu ettei viikossa mitään kasvua ole.. Noh se 2x ois n.160e. Terveystalossa taasen se yksikin ultra on jo varmaan samaa hintaluokkaa kun tuo arten 2x. Rahasta nyt ei niin väliä, mutta terveystalosta saisi varmasti suoraan lähetteen eteenpäin ilman että tartteis kahta kertaa käydä. Toisaalta terveystalo on kauhean "kliininen" ja arte olisi paikkana kivempi. Toisaalta yks ultra kyllä riittäis.

Huomaatteko kuinka pessimisti täällä vain odottelee pahinta vaihtoehtoa. Huoh. Mutta jompaankumpaan se aika nyt ois varattava kun ei kerta vuotele vielä mitään.. Kumpaan menisitte?
 
Mä täällä pohdin varhaisultraa enkä nyt yhtään osaa päättää miten tekisin. Oi parviäly, apua!

Vaihtoehtoina nyt siis terveystalo tai perhe-arte. Perhe-arteen menisin ehdottomasti jos luottaisin että kaikki hyvin. Mutta pelkään edelliskerran toisintoa ja jos menee taas niin että ei voi 100% varma olla etteikö vain olisi liian pienet päivät, niin pitää käydä uusintaultrassa ennen lähetettä naikkarille tyhjennykseen. Koska artella kätilö eikä lääkäri ultraamassa, niin sanoi viimeksi että saattaisi tulla lähete takaisin jos ei olisi varmistettu ettei viikossa mitään kasvua ole.. Noh se 2x ois n.160e. Terveystalossa taasen se yksikin ultra on jo varmaan samaa hintaluokkaa kun tuo arten 2x. Rahasta nyt ei niin väliä, mutta terveystalosta saisi varmasti suoraan lähetteen eteenpäin ilman että tartteis kahta kertaa käydä. Toisaalta terveystalo on kauhean "kliininen" ja arte olisi paikkana kivempi. Toisaalta yks ultra kyllä riittäis.

Huomaatteko kuinka pessimisti täällä vain odottelee pahinta vaihtoehtoa. Huoh. Mutta jompaankumpaan se aika nyt ois varattava kun ei kerta vuotele vielä mitään.. Kumpaan menisitte?
Minä varmaan valitsisin tuon terveystalon, ihan sillä, että sitä kautta ilmeisesti asiat hoituisi yksinkertaisemmin jos ilmenisi jotain sellaista :unsure: Mutta en usko että tuo toinenkaan vaihtoehto sen huonompi on toisaalta. Mene sinne mikä tuntuu sinusta mukavammalta :)
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Täällä plussattu tovi sitten, mutta miettiessä mennyt pari viikkoa. Yllätysraskaus ja mies ei ole innostunut. Kolmas lapsi. La 7.11. Varasin varhaisultran neuvolan kautta ja se ois viikoilla 7+3 muistaakseni. Pahoinvointia ei ole yhtään vielä. Viikkoja nyt 5+5.
 
Onks täällä muita himotestaajia, jotka meinaa digejä vielä tehdä? Vertaiskokemukset jälleen kiinnostaa, että koska saatte sen 3+. Tänään dpo 23 tai 5+2 ja digi vielä 2-3. Esikoisesta samoilla päivillä 3+ ja keskenmenneessä nousi vasta 5+5 (joo-o, taisin testata päivittäin siitä 5+0 eteenpäin silloin). Onneks on hei tää korona ni ei mee rahaa muuhunkaan niin voi kusta sen rahan päälle näiden testien muodossa. Hullun huvit :D
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
vierailija
Mä oon testannut vasta kaks liuskaa ja yhen sellasen clearblue +/- :D oli kyllä tarkoitus testata digillä 3+ asti mutta asun niin pienellä paikkakunnalla et aina tulee apteekissa joku tuttu vastaan :D noi muut testit oon ostanu toiselta paikkakunnalta
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
Kiitos vuotokokemusten jakamisesta! Täällä tulee nyt rusehtavaa ja pelottaa, että muuttuu punaiseksi ja km alkaa :( Ihan sairaan stressaavaa. Mut ei voi muuta kun odotella. Mitään en voi tehdä.

@IinesAnkka82 mä sain esikoisesta digiin 3+ just viikoilla 5+2. Liuskaan tuli silloin jo ihan musta testiviiva. En usko jotenkin et pääsen tässä raskaudessa edes tuonne asti, mut mikäli ei mee ennen kesken niin aion kyllä testata huomenna tulisko 2-3 ja 5+2 tms että tulisko 3+.

Mut viikotkin kun voi laskea niin eri tavalla, ja ihmiset ja raskaudet on yksilöllisiä kuten virtsan koostumuskin, niin ei todella kannata vielä 5+2 olla huolissaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
vierailija
Heipä hei! Onnea uusille plussanneille!

Täällä kuitenkin aamulla testasin vaikka väitin, etten aio enää kuin digin tehdä.. mutta viivan hailakkuus tässä kuitenkin ahdistanut niin nappasin kaupasta digin ja Rfsun liuskat. No digi näytti +1-2 ja rfsun liuska oli haamujen haamu. Henk koht olen sitä mieltä, että viivan olisi pitänyt olla edes vähän timmentunut ja digin näyttää 2-3 nyt kun menkat viikon myöhässä... eli kovin toiveikas en nyt kyllä ole. Digi on vielä huomis- tai sunnuntaiaamulle kaapissa.

Suhveli
 
  • Surullinen
Reactions: IinesAnkka82
Voihan digit ja haaleat viivat ja oireettomuudet kun niin monelle meistä aiheuttaa päänvaivaa. Toivon niin, että kaikki sais nyytin syliin marraskuussa.. Jaksamista meille kaikille epätietoisuuden keskelle!

Mutta iloisempaan, ihana toi uusi äitiyspakkaus. Kivempi kuin viime vuotinen mun silmään. Tosin esikoisestakaan sieltä nyt tullut käyttöön kun ehkä puolet tavaroista kun ei meiän paksukaiselle esim ne housut istunut ollenkaan. Mutta pakkauksen kyllä ottaisin jos raskaus jatkuu. Toinen mitä harmittelin että puuttuu on vanuhaalari ja unipussi, ne oli meille ehkä just eniten käytössä. Mutta kaikkea saa sit kirpparilta mitä ei pakkauksessa ole. Oispa ihana kun vois laittaa kesällä tilaukseen :)
 
Viime yönä tein testin ja näyttäis siltä että vauva olisi tulossa! Tänään 5+1 ja 11.11 olisi vissin lasketta aika.

Kiva liittyä seuraan teiän muitten kanssa ja toivotaan että kaikille suodaan vauva ensi marraskuussa.

Itselle se olisi ehdottomasti viimeinen vauva ja olen jo alkanut tehdä "valmisteluita" pääni sisällä että tämä on sitten oikeasti se viimeinen. Päätin joskus että saan kaikki lapset ennen kun täytän 30, sitten päätin että 40 ja ensi joulukuussa täytänkin 40 joten juuri ja juuri ehdin. ;)

Muutamat täällä keskustellu jaksamisesta monen pienen kanssa, ja tietty on yksilöllistä, mutta itse oon kokenut että lapsilla ollut toisista seuraa kun on pienemmällä ikäerolla. Itse sain ensimmäisen 01/09 ja toisen 10/10, kolmannen 01/13 ja neljännen 06/15. Kun aloin odottaa neljättä silloinen mies ja noitten neljän isä päätti ilmoittaa että on toinen ja sanoi heipat meille päivää ennen ensimmäistä ultraa. Eli odotin ja sain sitten yksinhuoltajana. Muut lapset oli 5,3 ja 1 kun aloin odottaa ja hyvin meni. Sitten nyt sain viidennen lapsen uuden kumppanin kanssa 01/19 ja nyt olisi siis kuudes tulossa kunhan hyvin menee. Juuri ehtisi syntyä ennen kuin vanhin lapsista tulee virallisesti teini! =D Ja lapset olleet siis eka tyttö, sitten poika ja sitten kolme tyttöä. Saas nähdä jos poika sais veljen nyt mitä on toivonut...

Joku tai jo sanoa että mitä enemmän lapsia niin rennommin ottaa ja kyllä se niiiiin totta on että ei kannata siitä stressailla.

Itsellä oireita kyllä. Vatsa niin turvonnut että huomasin eilen illalla vanhimman tyttäreni katsovan hyvin pitkään sitä, pissattaa koko ajan ja nukun huonosti. Mulla vatsa aina kasvanut nopeammin ja nopeammin. Ekat spontaanit onnittelut sain viime raskaudessa jo viikolla 6, ja silloin sanoivat että meinas jo viime viikolla onnitella mutta nyt tiesi varmasti kun tulin kepin kanssa...Liitoskivut siisjo alkaneet kuten mulla aina heti alkanutkin ja raskaus selvinnee koko lähipiirille heti ensi viikolla kun saan sen kepin mitä joudun käyttämään sitten loppuraskauden. Aina ne jalat pettänyt alta eikä haluta riskiä ottaa että kaadun pahasti ja loukkaannut joten keppi tulee ennen sitä. Neljännessä raskaudessa kaaduin rappusissa ja sain aivotärähdyksen viikolla 7. Viime raskaudessa ehdin melkein ottaa kepit käyttöön kun petti alta jo 4+6 ja nyt tein testin näin myöhään että tarttis kepit jo olla mutta neuvolassa ei soittoaikaa tänään niin en saa lähetettä. Täytyy olla varovainen viikonloppuna.
 

Yhteistyössä