Toiveena raskaus 2021 alle 30-vuotiaat

Pitkä piinaviikko on alkanut, ens sunnuntaina pitäis alkaa menkat ja tänään on alkanu alavatsaa särkemään ja nippailemaan, sekä kova palelu. Ei sinänsä mitään uutta koska joka toisessa kierrossa ollut tämmösiä oireita. Aatonaattona suunnitelmissa testaa jos menkat ei ala aikasemmin
 
Pitkä piinaviikko on alkanut, ens sunnuntaina pitäis alkaa menkat ja tänään on alkanu alavatsaa särkemään ja nippailemaan, sekä kova palelu. Ei sinänsä mitään uutta koska joka toisessa kierrossa ollut tämmösiä oireita. Aatonaattona suunnitelmissa testaa jos menkat ei ala aikasemmin
Pidän peukut pystyssä, toivottavasti on tärpännyt!

Täällä on meneillään kp 19/31 eikä ole ainakaan testeissä näkynyt ovulaatiota, vaikka teen testin 2-3 kertaa päivässä.. Yritän uskotella itselle että se lh-huippu on niin lyhyt enkä siksi bongaa sitä..
 
Pidän peukut pystyssä, toivottavasti on tärpännyt!

Täällä on meneillään kp 19/31 eikä ole ainakaan testeissä näkynyt ovulaatiota, vaikka teen testin 2-3 kertaa päivässä.. Yritän uskotella itselle että se lh-huippu on niin lyhyt enkä siksi bongaa sitä..
Tarjosko lääkäri sillon mitään syytä miks mahdollisesti ovulaatiota ei tuu? Ootko kokeillut ikinä niitä digitaalisia ovistestejä? Ajattelin ite niitä seuraavaks tilailla jos tarve, inhoon noita liuskoja...
 
Tarjosko lääkäri sillon mitään syytä miks mahdollisesti ovulaatiota ei tuu? Ootko kokeillut ikinä niitä digitaalisia ovistestejä? Ajattelin ite niitä seuraavaks tilailla jos tarve, inhoon noita liuskoja...
Se lääkäri oli vähän erikoinen, toitotti vaan että se vuosi pitää yrittää ja että ei tarvitse olla huolissaan kun oon niin nuori vielä. Ei tuntunut oikein kuuntelevan, kun yritin selittää että oon seurannut kiertoa ja tikuttanu ovulaatiota jo pidempään. En oo kokeillu noita digitestejä kun ne on niin kalliita oon ymmärtänyt että niissä on kuitenkin sisällä nuo samat liuskat.
 
Bubbu
Täällä jo melkeen vuoden verran kuumeiltu miehen kanssa, mutta tehtiin kuitenkin päätös että aloitetaan yrittämään vasta vuoden vaihteen jälkeen. Olen 23v ja mies 27v. Paljon seuraillut näitä keskustelupalstoja muiden yrityksestä sivusta sekä oon ihan koukuttunut kaikkiin podcasteihin raskautumiseen, synnytykseen ja äitiyteen liittyen :D Eli nyt seuraavaksi täytyisi gynelle varata aikaa kierukan poistoon ja toivoa, että kierto ei heitä ihan sekaisin sen jälkeen. Plussatuulia kaikille ja tosi kiva idea tämä alle 30v keskustelu.
 
Täällä jo melkeen vuoden verran kuumeiltu miehen kanssa, mutta tehtiin kuitenkin päätös että aloitetaan yrittämään vasta vuoden vaihteen jälkeen. Olen 23v ja mies 27v. Paljon seuraillut näitä keskustelupalstoja muiden yrityksestä sivusta sekä oon ihan koukuttunut kaikkiin podcasteihin raskautumiseen, synnytykseen ja äitiyteen liittyen Eli nyt seuraavaksi täytyisi gynelle varata aikaa kierukan poistoon ja toivoa, että kierto ei heitä ihan sekaisin sen jälkeen. Plussatuulia kaikille ja tosi kiva idea tämä alle 30v keskustelu.
Tervetuloa mukaan!

Kuulostaa todella tutulta, tuli jo reippaasti ennen yrittämisen aloittamista kahlattua läpi artikkelit, keskustelupalstat ja blogit:ROFLMAO:

Toivottavasti kuulut niihin, joilla tärppää heti kun jättää ehkäisyn pois :cool:
 
Moikka! Täällä yksi alle 30v ensimmäisestä haaveileva. Jätettiin ehkäisy pois 11/20 eli yksi kierto on nyt takana. Nyt menossa yk2, kp6/32. Hitaasti menee aika, varsinkin kun nyt on "passiivinen" vaihe menossa, mutta onneksi kohta pääsee aktiivisesti yrittämään eli pupuilemaan ja metsästämään ovista. :) Vaikea keskittyä muuhun, vaikka tää asian vatvominen ei asiaa yhtään edistä, ehkä jopa päinvastoin.
 
Moikka! Täällä yksi alle 30v ensimmäisestä haaveileva. Jätettiin ehkäisy pois 11/20 eli yksi kierto on nyt takana. Nyt menossa yk2, kp6/32. Hitaasti menee aika, varsinkin kun nyt on "passiivinen" vaihe menossa, mutta onneksi kohta pääsee aktiivisesti yrittämään eli pupuilemaan ja metsästämään ovista. Vaikea keskittyä muuhun, vaikka tää asian vatvominen ei asiaa yhtään edistä, ehkä jopa päinvastoin.
Tervetuloa mukaan! :)

Kuulostaa tutulta, kokoajan on vaan mielessä vauvat ja raskaus :-D
 
Bubbu
Noniin nyt on gyne aika varattu kierukan poistoon! Meni vaan tammikuun loppuun, kun ei ollut aikoja :( Gynekin muistutti että kierukka ei estä ovulointia, että raskautuminen on heti mahdollista. Mulla kierto menee just niin et ovuloin heti 1-2 päivän päästä kierukan poistosta! Iiik niin jännää! Mikäs tilanne muilla on tällä hetkellä?
 
Noniin nyt on gyne aika varattu kierukan poistoon! Meni vaan tammikuun loppuun, kun ei ollut aikoja Gynekin muistutti että kierukka ei estä ovulointia, että raskautuminen on heti mahdollista. Mulla kierto menee just niin et ovuloin heti 1-2 päivän päästä kierukan poistosta! Iiik niin jännää! Mikäs tilanne muilla on tällä hetkellä?
Menipäs kyllä kauas aika :-O

Täällä pitäisi menkkojen alkaa tänään, tiputteluvuoto alkoi jo eilen eli ei tainnut vielä tärpätä. Huolestuttaa kyllä tuo luteaaliajan pituus ja keltahormonitasot, nytkin luteaaliajaksi jäi max 8 päivää..
 
Mä kävin tällä viikolla labroissa (ihan varmuudeksi, mitään selviä oireita ei ole ja yritystä tosiaan takana vasta yksi kierto). Sainkin siellä kurjia uutisia, alle vuodessa on kilppari-arvot menneet aika huonoksi eli todennäköisesti meillä nyt pieni tauko, kunnes lääkitys saadaan kohdilleen. Huomenna juttelen lääkärin kanssa ja tiedän sit enemmän. Tylsä homma mutta minkäs teet. :(
 
Tervetuloa uusille! ❤Täälä vähän pidetty joululomaa vauva asioista. Päätettiin tämä kierto mennä nyt rennommin, en oo tikutellu ovista ja yritän ottaa rennommin ton kehon kuuntelemisen kans, et tulee jos on tullakseen.❤Peittoa heiluteltu kyllä tasasin väliajoin :D täälä siis yritys alotettu 09/20 ja nyt kp 16/30-34.
 
Täällä ilmoittautuu mukaan yksi (pian) 24 -vuotias kuumeilija! Olen kärsinyt koko ajan pahenevasta vauvakuumeesta jo pari vuotta, mutta nyt alkaa elämäntilanne näyttää siltä, että yritys voisi pian alkaa ja hyvällä tuurilla ehdittäisiin vuodelle 2021 tän beibin kanssa :) Kaikenlaisia vauvapalstoja ja blogeja olen minäkin kerennyt selaamaan kilometrikaupalla ja jonkinlainen "henkinen pesänrakennus" on tässä kai ollut menossa, kun on ollut hirveä tarve etsiä tietoa kaikesta raskauteen ja vauvoihin liittyvästä.
Muistelin, että viimeksi kun kävin ehkäisyneuvolassa kapselin poistossa 2v sitten, lääkäri suositteli aloittamaan raskausvitamiinit pari kuukautta ennen yrityksen alkua. Tänään söin siis ekan vitamiinin :) Vähän kyllä tuntui rahastukselta 18 euroa yhdestä purkista! Tein sitten vähän googlailua ja ilmeisesti pelkkä foolihappokin olisi riittänyt tässä vaiheessa? Mites te muut, mitä vitamiineja käytätte? Itse olen kesästä asti syönyt rautaa enemmän ja vähemmän säännöllisesti, mutta olen yrittänyt saada ruokavaliota muutenkin monipuolisemmaksi.

Mukavaa löytää tällainen keskustelu, olen omassa kaveripiirissäni ainoa joka vielä haaveilee vauvoista, niin ei ole oikein ketään kenelle jutella näistä asioista. Koitan myös saada ajatukset välillä muihin juttuihin, mut tosi paljon tää vauvaprojekti pyörii mielessä :D
 
@Bubbu tsemppiä oviksen ja @Villimarja harmi jos joudut uuteen kiertoon! Tuo taitaa olla aika lyhyt luteaali, olikohan 10pv miniminä pidetty jos en väärin muista. Oletko jutellut näistä jo lääkärin kanssa?
Ompa kurjaa, toivottavasti sopiva lääkitys löytyy nopeasti ja pääsette jatkamaan :-(

Kävin joo yksityisellä mutta ei kuunnellut tai ottanut tosissaan. Ei auta kun jatkaa yritystä ja mennä julkiselle kun vuosi on täynnä..

@Kimbap ite oon syönyt b-vitamiinilisää, koska syön melkein lihattomasti ja siihen kuuluu myös foolihappo, lisäksi syön d-vitamiinia ja vehnänalkioöljyä :) aloitin vitamiinit 3kk ennen kun alettiin yrittämään
 
Oon jo muutama kuukausi sitten lisännyt ton foolihapon mukaan. Sen lisäksi d-vitamiini ja rauta päivittäin. Paljonko syötte d-vitamiinia? Itse syön 100 mikrogrammaa pvä öljykapselina, jotta imeytyisi parhaiten.
 
Täällä myös yritys alkanut 07/20, jolloin lopetettu e-pillerit. Kierrot on olleet tosi pitkiä sen jälkeen, ilmeisesti hormonitoiminta vielä hakee itseään. Ovulaatioita en ole testannut, mutta parissa kierrossa olen oireita bongannut sopivaan ajankohtaan. Tänään kierto loppumaisillaan ilmeisesti, pieni tuhruvuoto alkanut, tällä hetkellä kp55.
 
  • Tykkää
Reactions: Villimarja

Yhteistyössä