Maistraatissa vihkiminen.Kokemuksia?Mitä ohjelmaa teillä vihkimisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rölbe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rölbe

Vieras
Tässäpä nyt sain päähäni että mennäämpä naimisiin.Noh,ekana sitten hyppäs maistraatti esille.Nyt kun sitä aloin sitten miettiä,siis koko naimisiin menoa,niin onkin sitten vaikeeta nyt päättää asioita. Ottakaa huomioon että tänä päivänä keksin 3 h sitten,mies sano vaan että "elä nyt hättäile"...:D

Nyt siis mietin sitä,että kun meille tulee miehen kanssa lokakuun alussa 10 vuotta täyteen,niin minusta olisi kiva mennä naimisiin sinä päivänä kun tulee se 10 vuotta.Siihenhän on vielä piiitkä aika ja olen malttamaton. Maistraattiin pääsee nopeammin vihittäväksi kuin kirkkoon,se hyvä puoli. Ei haluta kuitenkaan kirkkoon,vaikka toisaalta kirkkohäät on ehkä romanttisemmat. En halua isoja prinsessa häitä,mutta toisaalta haluaisin sukulaisten ja ystävien kanssa juhlistaa liittoamme..Juhlapaikat on kalliita eli sama raha menee kummiski,oli kirkko tai siviilivihkiminen jos tuota juhlimista miettii..

Oisko se liian itsekästä että maistraatissa vihittäisi vaikka molempien vanhempien läsnäollessa ja vieraat tulisivat sitten juhlapaikalle?

me käytiin ihan kaksistaan maistraatissa ja seuraavana päivänä oli lähisuvulle ruoka ja kahvittelut kotona. maistraatin jälkeen käytiin romanttisesti R-kioskilla kahvilla ja sieltä kotiin. sormuksetkin pujotettiin autossa toistemme sormiin. ei nääs olla mitään juhlaimmeisiä.... :)

Meidät vihittiin maistraatissa ja oli se paikasta "huolimatta" ihan romanttinen ja liikuttava tapahtuma.
Juhlat oli sitten vihkimisen jälkeen ja juhlapaikalla syötiin ja kahviteltiin ja seurusteltiin.
Ja meillä maistraatissa ei ollut kaikki vieraat vaan osa saapui vasta juhlapaikalle (johtuen maistraattien pienistä vihki tiloista)

Ei mekään olla mitään juhlaimmesiä,mutta toisaalta ois niin ihana..Voi kamala kun tulikin niin paljon nyt vaihtoehtoja! :D Kiva ois toisaalta saada ihmiset paikalle jollain muulla syyllä ja sitten olisivat ihan ymmyrkäsinä kun selviää todellinen syy..Vitsit kun kesään ja kevääseen ja varsinkin sinne lokakuuhun on vielä aikaa! Kiva ois vetää joku juhalllinen kolttu niskaan ja olla päivän juhlakalu ukon kanssa...Voiko tämmösenä loskatalvena viettää häitä?Olis ees pakkasta ja lunta silleen nätisti..:/

Lisäyksenä vielä,että meidän maistraatin vihkihuone on tosi pieni ja kolkko ja ihanku jostain ilotalosta.Joskus siivosin sitä laitosta,niin sikäli ois kiva jos sais sen vihkijän jonnekin muualle vihkimään..

Meidät kans vihittiin maistraatissa ja mukana oli 2-vuotiaan tyttömme lisäksi mun sisko miehensä kans, siitä sen jälkeen Ikaalisten Nesteelle syömään. Ei mitää juhlia oo pidetty, eikä pidetä. Ne, jotka on muistanu, on muistanu ja kahvit on niille keitetty, jotka on käyneet onnittelemassa.

Meillä taas suunnitelmissa vihkiminen maistraatissa, ennen tän kolmannen syntymää, lasten läsnäollessa. Liito siunataan kirkossa tulevien ristiäisten yhteydessä ja pienet ruokajuhlat pidetään sitten vasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rölbe:
Lisäyksenä vielä,että meidän maistraatin vihkihuone on tosi pieni ja kolkko ja ihanku jostain ilotalosta.Joskus siivosin sitä laitosta,niin sikäli ois kiva jos sais sen vihkijän jonnekin muualle vihkimään..

Kyllähän sen saa, tosin korvausta vastaan (joka muistaakseni on 200e + kilometrikorvaus)

Ehkä munkin kantsii nyt sitten miettiä joko-tai -ratkaisua,eli jos kirkkohäät niin sit bileet koko orkesterille,mut jos maistraatissa nii sumpit niille jotka jaksavat muistaa..Ei ehkä kannata "sotkee" kamalasti näiden kahden vihkimis-muodon ja -paikan "perinteitä"...Eihän sitä tietenkään oo missään määritelty,miten minkäkin vihkimisen jälkeen tulee toimia,mutta jotenkin niille on tainnut muodostua omat tapansa.Voih!

Nyt tässä asiaa vatvottua tulin siihen tulokseen,että jos jonkun amarillon tms. ravintelin varais illaksi.Eli eka ihan vaan lähimmät sukulaiset sinne kahvittelun merkeissä ja sit illalla uusiks kamuille,joissa koko köörille yhet juomat. Ainut vaan,että jos sen varauksen noiden tilaisuuksien välillä vois katkasta..Eli esim. 14-16 ja sit uudestaan 18-23...Ja nyt sitten kukkaron nyörit tiukalle,että sillon lokakuussa päästään naimisiin! :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Kyllähän sen saa, tosin korvausta vastaan (joka muistaakseni on 200e + kilometrikorvaus)
Eikös tuo 200? maksu pidä maksaa vaan sillon matkakulujen lisäks, kun vihkiminen tapahtuu virka-ajan ulkopuolella? Niin mä olen asian ymmärtänyt.

Ehkä munkin kantsii nyt sitten miettiä joko-tai -ratkaisua,eli jos kirkkohäät niin sit bileet koko orkesterille,mut jos maistraatissa nii sumpit niille jotka jaksavat muistaa..Ei ehkä kannata "sotkee" kamalasti näiden kahden vihkimis-muodon ja -paikan "perinteitä"...Eihän sitä tietenkään oo missään määritelty,miten minkäkin vihkimisen jälkeen tulee toimia,mutta jotenkin niille on tainnut muodostua omat tapansa.Voih!

Mä sekotankin sitten nää perinteet ihan kunnolla ;D.. Meillä ei onnistu kirkkohäät, joten se on heti poissuljettu vaihtoehto.. Molemmat kuitenkin hlautaan pitää kunnon häät, joissa kaikilla on hauskaa =), joten mennään ihan oman kaavan mukaan sitten =).. Ja Rölbelle vielä, et voihan sitä varata muunkin juhlatilan kuin ravintolan =), esim sellaisen, jonne saa itse valita joko pitopalvelun tai hommata itse ruuat ja juomat =)

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:

Eikös tuo 200? maksu pidä maksaa vaan sillon matkakulujen lisäks, kun vihkiminen tapahtuu virka-ajan ulkopuolella? Niin mä olen asian ymmärtänyt.

Kyllä se mustakin on niin, että jos tapahtuu viraston ulkopuolella tai virka-ajan ulkopuolella.

Muoks. En ookkaan nyt ihan satavarma, maistraatin sivuilla puhuttiin vaan vihkimisestä virka-ajan ulkopuolella.. Mut virka-ajalla viraston ulkopuolella ei ollut mainintaa. Kilometrikorvaus kuitenkin pitää maksaa jos ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä sekotankin sitten nää perinteet ihan kunnolla ;D.. Meillä ei onnistu kirkkohäät, joten se on heti poissuljettu vaihtoehto.. Molemmat kuitenkin hlautaan pitää kunnon häät, joissa kaikilla on hauskaa =), joten mennään ihan oman kaavan mukaan sitten =).. Ja Rölbelle vielä, et voihan sitä varata muunkin juhlatilan kuin ravintolan =), esim sellaisen, jonne saa itse valita joko pitopalvelun tai hommata itse ruuat ja juomat =)
Meillä tulee olemaan siviilivihkiminen paikan päällä ja sit jatketaan syömingit ja juomingit siihen perään. Vuokrataan siis juhlatila ja sinne pitopalvelu. Meil tulee oleen siis myös omanlainen vihkimis- ja hääjuhlatilaisuus. Perinteet on toki kivoja, mut eihän kukaan kiellä poimimasta itelleen mieluisia juttuja omanlaiseks kokonaisuudeks. :)

Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:

Kyllä se mustakin on niin, että jos tapahtuu viraston ulkopuolella tai virka-ajan ulkopuolella.

Mä ymmärsin niin, että maksaa vaan, jos virka-ajan ulkopuolella. Eli ettei sillä paikalla olis merkitystä. Siitä paikan päälle tulemisesta kun maksetaan ne matkakulut kuitenki. Voipi olla, että oon tulkinnu väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä tulee olemaan siviilivihkiminen paikan päällä ja sit jatketaan syömingit ja juomingit siihen perään. Vuokrataan siis juhlatila ja sinne pitopalvelu. Meil tulee oleen siis myös omanlainen vihkimis- ja hääjuhlatilaisuus. Perinteet on toki kivoja, mut eihän kukaan kiellä poimimasta itelleen mieluisia juttuja omanlaiseks kokonaisuudeks. :)

Tätäkin ollaan mietitty, mutta pitäisikö vihkimiselle olla sitten erillinen paikka juhlapaikalla, vai vihitäänkö teidät ihan siinä varsinaisessa juhlatilassa? Mulla jotenkin tuohon tökkää se ajatus.. Entäs ihan tämmönen käytännön homma, et saattaako joku sut sinne eteen, vai miten hoidatte tuon vihkijän luokse tulon..? Liikaa kun miettii, niin lopulta aivan sekasin ja siksi tuntunu tuo maistraatti ainoalta vaihtoehdolta nyt..

Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:

Mä ymmärsin niin, että maksaa vaan, jos virka-ajan ulkopuolella. Eli ettei sillä paikalla olis merkitystä. Siitä paikan päälle tulemisesta kun maksetaan ne matkakulut kuitenki. Voipi olla, että oon tulkinnu väärin.

Muokkasinkin jo tota mun edellistä vastausta. Voi olla siis näin.

Nyt tässä asiaa vatvottua tulin siihen tulokseen,että jos jonkun amarillon tms. ravintelin varais illaksi.Eli eka ihan vaan lähimmät sukulaiset sinne kahvittelun merkeissä ja sit illalla uusiks kamuille,joissa koko köörille yhet juomat. Ainut vaan,että jos sen varauksen noiden tilaisuuksien välillä vois katkasta..Eli esim. 14-16 ja sit uudestaan 18-23...Ja nyt sitten kukkaron nyörit tiukalle,että sillon lokakuussa päästään naimisiin! :D :D

Koita etsiä joku juhlapaikka jonka saat samalla hinnalla koko päiväksi tai vaikkapa kahdeksi että saa seuraavana päivänä vielä siivottua omat tavarat poiskin.. (meillä on ollut kaks kertaa kolmekymppiset tällaisessa paikassa) Sinne sitten otat pitopalvelusta tarjottavat ja ehkä täydennät omilla leipomuksillasi.. pitopalvelun safkat kun voit tilata esim. tuotavaksi paikalle justiinsa silloin kun haluat. Ja sellaisessa paikassa voit sitten tarjota itse lisäksi ihan mitä mielit vieraille. Voit jopa hyvällä suunnitelulla päästä melko halvallakin. Ravintolassa järjestäminen tulee aina kalliiksi.

Eka mäkin mietin tuota,että vihkiminen ois jossain juhlapaikalla,mutta kun on aika tiukassa juhlapaikat täällä meidän kylällä ja meidän kaksioonkaan ei oikeen vieraat mahdu..Aarghh...Vanhempien talo n. 400 m2 ja iso piha, jossa vois kesällä juhlia ulkona..Mutta tahon nyt heti!!! :D

Eka mäkin mietin tuota,että vihkiminen ois jossain juhlapaikalla,mutta kun on aika tiukassa juhlapaikat täällä meidän kylällä ja meidän kaksioonkaan ei oikeen vieraat mahdu..Aarghh...Vanhempien talo n. 400 m2 ja iso piha, jossa vois kesällä juhlia ulkona..Mutta tahon nyt heti!!! :D

Missä päin te asutte?

Yhteistyössä