?
"..."
Vieras
Olemme mieheni kanssa pikkuhiljaa miettineet meidän häitä, ja tietysti oleellinen asia on se, missä menemme naimisiin. Kiire meillä ei naimisiin ole vielä, mutta esille on nousseet keskustelu hääpaikasta ja hääjuhlista yleisesti. Emme ole uskonnollisia ihmisiä, kuulumme kyllä kirkkoon molemmat. Mieheni on aikaisemmin sanonut että haluaisi kirkossa naimisiin, mutta myöhemmin muuttanut mielensä. Äitini on jo vuosia haaveillut meille isoja kirkkoprinsessahäitä, sillä vanhempani menivät itse maistraatissa naimisiin. Koen kuitenkin, etten itse ihmisenä ole sellainen joka pitäisi kirkkohäistä, en halua paljon väkeä paikalle, en halua perinteistä hääpukua tai omasta mielestäni tylsiä hääleikkejä.
Haaveilen salaa siitä, että menisimme mieheni kanssa kahden naimsiin joko maistraatissa tai sitten ulkomailla rannalla. Mieheni on sanonut että hänelle käy myös maistraatti ja ulkomaat, mutta haluaisi pitää läheisille myös hääjuhlat ja on hankala saada kaikkia samaan aikaan tiettyyn maahan lomalle. Haluaisi, että lähimmät ihmiset olisivat mukana todistamassa naimisiinmenoamme.
Äitini on elämäni tärkein ihminen, ja mietinkin kuinka paljon hän pettyisi, kun ei näkisikään ainoan tyttärensä prinsessahäitä. Tiedän, että äiti tukee minua kyllä ja olisi onnellinen puolestani, mutta samalla tunnen äitini niin hyvin, että olisihan hän pettynytkin.
Minkälainen kompromissi tässä nyt pitäisi sitten tehdä?
Onko joku palstalla mennyt salaa naimisiin ilmoittamatta läheisille? Missä vaiheessa olette kertoneet naimisiinmenostanne? Miten läheiset ovat ottaneet tiedon vastaan? Entäs, oletteko pitäneet myöhemmin sitten jonkinnäköisiä hääjuhlia? Löytyykö täältä ulkomailla naimisiin menneitä? Onko läheiset olleet mukana?
Niin ja ikää minulla on 26, miehellä 28 ja yhteisiä vuosia takana 5.
Kokemuksia?
Haaveilen salaa siitä, että menisimme mieheni kanssa kahden naimsiin joko maistraatissa tai sitten ulkomailla rannalla. Mieheni on sanonut että hänelle käy myös maistraatti ja ulkomaat, mutta haluaisi pitää läheisille myös hääjuhlat ja on hankala saada kaikkia samaan aikaan tiettyyn maahan lomalle. Haluaisi, että lähimmät ihmiset olisivat mukana todistamassa naimisiinmenoamme.
Äitini on elämäni tärkein ihminen, ja mietinkin kuinka paljon hän pettyisi, kun ei näkisikään ainoan tyttärensä prinsessahäitä. Tiedän, että äiti tukee minua kyllä ja olisi onnellinen puolestani, mutta samalla tunnen äitini niin hyvin, että olisihan hän pettynytkin.
Minkälainen kompromissi tässä nyt pitäisi sitten tehdä?
Onko joku palstalla mennyt salaa naimisiin ilmoittamatta läheisille? Missä vaiheessa olette kertoneet naimisiinmenostanne? Miten läheiset ovat ottaneet tiedon vastaan? Entäs, oletteko pitäneet myöhemmin sitten jonkinnäköisiä hääjuhlia? Löytyykö täältä ulkomailla naimisiin menneitä? Onko läheiset olleet mukana?
Niin ja ikää minulla on 26, miehellä 28 ja yhteisiä vuosia takana 5.
Kokemuksia?