Mä en jaksa enää elää

  • Viestiketjun aloittaja Harmaana nyt, todellakin
  • Ensimmäinen viesti
huoli
Täälläkin on kova huoli ap:n puolesta. :,(
Ihan yökin meni miettiessä mitä voisin sanoa ap:lle, että ymmärtäisi hylätä nuo kauheat aikeensa. Mutta eipä niitä oikeita sanoja taida olla. :(

Masennus on sairaus ja siihen kuuluu olennaisesti se, että tilanne vaikuttaa toivottomalta. Siis ap, se vaikuttaa siltä mutta ei TODELLAKAAN ole sitä !! Mitä jos näyttäisit tämän keskusteluketjun siskollesi? Ei varmasti ole kokonaisuudessaan tajunnut mssä mennään. Hän auttaa sinua varmasti eteenpäin.

Minkä ikäinen lapsi sinulla on?
Ajattele ihanaa tyttöäsi, hänelle olet ainoa äiti ja varmasti tärkeä. Ei pieni ymmärrä tai välitä rahasta tai maallisesta mammonasta, hän haluaa SINUT elämäänsä, sellaisena kuin olet. Älä siis anna hänen joutua pohtimaan miksi hänet hylkäsit ja poistuit kokonaan tästä maailmasta oman käden kautta.

Älä nyt luovuta !! :,(
 
Haet töitä nyt heti sairaalan laitoshuollosta! Sinne kyllä pääsee aina, edes osa- aikaiseksi. Mä itse hain sinne lukion jälkeen kun en päässyt heti opiskelemaan ja kun oli papaerit laittanut sisään niin pari päivää ja ne soitti jo töihin! Ja sitten kun pääsin opiskelemaan niin ne kysyi että onko mun pakko mennä kun ois töitä niin paljon. Lähdin opiskelemaan ja jätin sen työn, mutta siis sieltä melko varmasti löytyy työtä!
 
masentunut myös
niin silloin on AINA laitoshoidon tarpeessa.! Toivon sydämestäni ap, että hakeudut päivystykseen ja kerrot, että olet ajautunut tien päähän, etkä jaksa enää.

Voimia sinulle!
 
Kiitos teille.
Kun tässä koneella muutenkin käyn välillä niin kirjoitin seurakunnalle mailia. Todennäköistä on, että siellä pyöritellään päätä pöyristyneinä oman elämänsä kusseen röyhkeydestä, että kehtaan vielä kerjätä apua, mutta eipä pääse kukaan sanomaan etten ole yrittänyt.

Söinkin tänään, vähäsen. Taju olisi varmaan mennyt muuten ja tarvin voimia lapseni kanssa vielä olemiseen, jos nyt sisko uskaltaa antaa pienen tulla.

Sain myös sieltä sosiaaliasiamieheltä tilannetietoa että oikaisuvaatimus on menossa oikealle ihmiselle, hän ilmoittaa miten mun käy vaikka epäili kyllä että päätöstä muutettaisiin. Laittoi vielä mukaan kaavakkeen jolla voin tehdä muistutuksen virkailijan käytöksestä, olkoon se sitten mun viimeinen taistoni tätä systeemiä vastaan. Mitä tahansa, ettei kukaan toinen joudu sen naisen takia kokemaan olevansa liian arvoton saadakseen apua.
 
apua huoliin
huomasin tämmöisen

Kirjoittanut: apua huoliin


Tämä kanava on henkilöille, joille jokapäiväinen elämä tuottaa vaikeuksia. Arkiset huolet.


http://apuahuoliin.ning.com/


 
Kiitos taas, kun olette muistaneet mua...

Sisko soitti sossuun, sieltä oli sanottu että olisi paras kun lapsi olisi mun luona kirjoilla että he voisivat ottaa laskelmissaan huomioon ja päästäisiin alkuun, mutta ex EI ANNA! Tunnen hänet ja tiedän että hänelle se on vain valtakysymys. Kysyin onko hänestä ok että jos en saa töitä, joudun olemaan tt-tuen varassa, maksaa perusosasta 417? laskut ja hoitaa sekä oman että lapsen elämisen sekä haun ja viennin hänelle, ja hän räjähti että niin se on hänelläkin. Työssäkäyvä ihminen jolla jää vuokran jälkeen enemmän kuin tarpeeksi. Mutta niin se aina on ja on ollutkin, jos mulla särki päätä hänellä särki pahemmin jne. Lapsi ei tässä hänelle merkkaa, vain se että hänellä on "valta". Sanoin että saa pitää lapsilisän, jos se siitä on kiinni, minä en halua lasta rahan takia vaan siksi että saisin turvattua hänelle kodin ja olemisen äitinsä luona. Mutta ei. Käräjille siis joudutaan jos en suosiolla anna periksi ja se on pakko tehdä, mä en jaksa enkä halua tapella.

Seurakunnasta soitettiin viikonloppuna, sieltä on yritti jo olla diakoni yhteydessä. Toivo jaksaa vielä elää, että sieltä saisi apua. En vaan ole jaksanut itse hoitaa taas asioitani, yritän kyllä...tänään oli niin huono päivä taas etten pystynyt puhumaan kenenkään kanssa, unohtelin asioita, yritin keskittyä lapseen.

Asuntoakin on tarjottu, mutta tällä kunnalla on normit mitä saa kahden hengen asunto maksaa kuussa eikä mitään saumaa saada sillä summalla asuntoa :'( En tiedä mitä tehdä, en todellakaan. Välillä tuntuu että alkuun ei pääse, saisin olla onnellinen että ex suostuu antamaan lapsen mulle puolet ajasta ja saan olla siskon luona, mutta mulla ei ole hyvä olla. Haluaisin niin päästä jaloilleni, saada oikean kodin, työpaikan, ystäviä...

Välillä toivon ja päätän yrittää järjestää asioita, mutta jostain syystä se ei riitä enkä saa mitään aikaiseksi. Taidan olla pahin luuseri mitä maa päällään kantaa..Toivottavasti mua ei tunnisteta, en haluaisi kulkea vielä leima otsassa pakollisilla reissuilla. Riittää että oon hoitamaton läski tummilla silmänympäryksillä, viimenen asia mitä on mielessä on hoitaa itseä.
 
Lapsesi ei todellakaan mittaa arvoasi rahassa..hänelle olet korvaamaton! :hug:
Osaisitko ajatella niin, että kun on tarpeeksi pohjalla niin ainoa tie sieltä on ylöspäin. Mä toivon sulle rutkasti voimia ja sitä, että saat asiasi kuntoon...asap!
:hug:
 
KriisistäKriisiin
Apua, en osaa sanoa mitään... Muuta, kuin että nyt sun on pakko saada apua. :hug: Samaa mieltä kuin edelliset; lapsellesi olet tosiaan korvaamaton ihminen! Varmaan haluat nähdä, kuinka hän kasvaa ja kehittyy, menee kouluun ja varttuu teiniksi. Mikä hänestä tulee isona? Tottakai haluat nähdä sen, eikö niin :). Hei, oikeasti, älä anna periksi. Kirjoita vaan tänne aina kun pahalta tuntuu, mutta älä anna periksi. :heart:
 
Päin helvettiä. Kiitos, rakas sukulaistyttöni, kun lupasit autollasi hakea lahjoitetut paketit joita en itse olisi saanut raahattua. Olisin joka tapauksessa maksanut kulut, mutta tulipa paha mieli kun oma sukulainen ei auttanut missä lupasi ja nyt siis saan maksaa tuplakulut, kun vaan rahaa jostain saan. Näin paljon mä merkitsen jopa omalle suvulleni.

Eli siis viitaten aikaisempiin viesteihin, kerroin tilanteesta jo tuolla kirpparipuolella, sain apua mutta en saanut paketteja haettua ennen kuin lähdin siskon luo. Ja sukulainen lupasi sen hoitaa.

Mä olin jo siinä uskossa että asiat järjestyy ja kyllä se tästä, niin aiheutin vaan turhaan pahaa mieltä tällekin palstalle. Kaikista pahinta oli että iloitsin jo kun pääsen hakemaan tavarani sieltä sukulaisen luota säilytyksestä ja saan laittaa kotia, sillä sellaista on tarjottu - mutta ei.

ZEINA, MATUKKA ja HÖLINÄKEIJU, anteeksi, uskokaa pois etten tahallani tätä teille tehnyt!
Tätäkin kautta, laittakaa pliis tilinumeronne että saan asian hoidettua. Vitun väliä enää millään laskuilla, ne on mennyttä joka tapauksessa, mutta älkää missään tapauksessa jääkö muistelemaan mua jonakin huijarina!!

Että näin. Asiat menee vaan pahemmin solmuun eikä tänne mitään valoa ole näkyvissä. Mulle riitti. Reilu viikko vielä, pieni menee takaisin isälleen ja mulla ei ole muuta kuin oma rauha ja toivottavasti lopullinen. Mikään ei onnistu, nyt se on sitten tätäkin kautta todistettu että musta on vaan vaivaa. Ei jaksa enää.
 
joskus samassa tilanteessa
Voimia sulle, tiedän miltä susta tuntuu. Minulla oli yhdessä vaiheessa NIIN PAHA peliriippuvuus että pelasin kaikki vähäisetkin rahani, rahaa ei ollut edes ruokaan. Tein sen kylmän päätöksen että annan laskujen olla ja syödään ruokaa. KAIKKEIN tärkein on katto pään päällä ja ruoka. Nytkin minulla on 16 000 ulosotossa, mutta olkoon... ne saan kyllä maksettua sitten kun olen töissä ja minulla on siihen varaa. Nyt olen onnistunut lopettamaan pelaamisen kokonaan, en huolehdi laskuista ollenkaan vaan pidän huolen että meillä on ruokaa AINA.

yksi asia kerrallaan, tulevaisuutta ja niitä luottotietoja on ihan turha miettiä jos tilanne on tuo. Mietit sitten kun tilanteesi on parempi.. Tämä on minun neuvoni, mitä muut ovat mieltä?

Vaikkei luottotietoja olisikaan ja ulosotossa on paljon laskuja niin SINUN JA LAPSESI kuuluu saada ruokaa. Minä elin pitkään ihan pienellä summalla kuukaudessa kun kaikki meni peleihin, silloin tuntui ettei mistään saa rahaa ja aina rahat olivat loppu

SINÄ ansaitset normaalin elämän, oli ne luottotiedot sitten vaikka menneet... keskity nyt elämiseen äläkä niihin laskuihin
 
hmm
ap, älä luovuta! vaikka kaikki kaatuisi ympärillä, sun lapsellasi on vain yksi äiti. sä olet tärkeä ihminen, ja varmasti sen huomaat taas itsekin, kun asiat alkavat hoitumaan.
 
Mikäli sulla on puhelin käytössä, niin valitse 112 ja tilaa lanssi tai laita mulle osoitteesi ja nimesi, niin teen sen puolestasi! Terveydenhuoltoalalla sairaaloissa sosiaalityöntekijät ovat huomattavasti enemmän asiakkailleen antautuvia kuin Sossun luukulla! Sairaaloissa on yleensä myös sairaalasielunhoitoa tarjolla kun kysäisee hoitajilta!
 
Ei helvetti. Pakkohan tässä maassa on jostakin apua saada! Ap. Asiasi ovat varmaan huonosti, mutta tuosta ei voi päästä muualle kuin ylöspäin. Mikä ratkaisu se kaiken lopettaminen on. Jos sen teet, niin lapsesi joutuu kantamaan LOPPUELÄMÄNSÄ sitä taakkaa, jonka hänelle sälytät. Ajattele sitä! Se on aika per**leen kohtuuton taakka kannettavaksi kenelle hyvänsä. Nyt HANKIT sitä apua. :hug:
 

Yhteistyössä