Mä en jaksa enää elää

  • Viestiketjun aloittaja Harmaana nyt, todellakin
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MasennusOnTäyttäTotta:
Edes sossua ei kiinnosta miten pärjään, kun lapsi ei asu mun luona. Me ei koskaan edes muutettu sitä alkuperäistä yhteishuoltajuussopimusta, kun pystyttiin puhumalla sopimaan asiat eli mulla ei ole edes todisteita näyttää sossulle siitä että lapsi on yhtälailla mulla.
En tiedä mitään noista jutuista mutta jos on yhteishuoltajuus niin eikö silloin lapsi ole molempien nimillä,vai eikö?
Ja onko ap vain suullisesti sopinut tuosta huoltajuudesta miehen kanssa?

:hug:

 
äiti
Rukoilen ap:n puolesta.Tulisipa tänne kertomaan voinnistaan!
Itse olen menettänyt luottotiedot ja ollut koditon,rahaton ja kärsinyt masennuksesta yms, paniikkihäiriöistä että meinasin lopettaa kaiken.Ja olin yksin,ilman miestä.Ilman sukulaisia ja ystäviä,kukaan ei ollut kiinnostunut musta.Ja yritin tosissani hoitaa asioitani,mutta kaikki järjestyi lopulta ja tärkein neuvo jonka voin antaa,on se että pikkuhiljaa kun saat asiotasi kuntoon ja rahaa sossusta,niin älä vaan maksa mitään laskuja jotka eivät ole välttämättömiä-kuten sähkölasku,puheaika,vuokra ja ruoka!!!Kaikki järjestyy aivan varmasti!!!Elämässä voi tulla voittamattomilta tuntuvia vaikeuksia jotka haluaisi vain väistää-on kuitenkin vain väistämättömiä vaikeuksia jotka voidaan voittaa!
Tiedän todella miltä tuntuu kun taivas putoaa niskaan ja huoli kaikesta,elämästä,lapsesta.
Ilmoittele itsestäsi!Lapsellasi on vain yksi ja ainoa Rakas Äiti,sinä.Kaikki järjestyy vielä,niin kauan kuin sinulla henki pihisee ja lapsellasi niin kauan taistelet!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MasennusOnTäyttäTotta:
Mun terapia on siis loppunut jo viime kesänä, ei ollut edellisellä paikkakunnalla. Lapsen isä on asunut koko ajan eri kaupungissa, mutta on muuttamassa takaisin tälle seudulle ja osittain siksi mäkin tulin, valmiiksi tänne. Nyt meillä on pitkä välimatka, oltiin sovittu että olisin saanut siskon autoa lainaan ja ajeltu aina toisiamme puolitiehen vastaan.

Sossun päätös tuli postissa, ne on laskeneet tuloksi mulle 10pv työmarkkinatukea, joka siis edelleen näkyy kelan sivuilla vain saapuneena asiakirjana. Ei mua sossukaan siis halua auttaa.

Tasan tarkkaan mulla oli ihmisarvoa vain lapseni kautta, nyt ei ole sitäkään. Edes sossua ei kiinnosta miten pärjään, kun lapsi ei asu mun luona. Me ei koskaan edes muutettu sitä alkuperäistä yhteishuoltajuussopimusta, kun pystyttiin puhumalla sopimaan asiat eli mulla ei ole edes todisteita näyttää sossulle siitä että lapsi on yhtälailla mulla.

Asuntoa en tule saamaan, lastani en varmasti myöskään virallisesti takaisin. Laskut menee ulosottoon mihin en koskaan enää halunnut lisää, juuri kun luulin että entisetkin on ihan pian hoidettu. Mä en kestä enää sitä, että niiden takia mä olen murhamiestä huonompi ihminen. Mulle on kerran jopa kunnan vuokra-asuntotoimistosta huudettu puhelimeen ettei mulle mitään asuntoa anneta, kun luottotiedot on menneet.

Tätä kohtelua mun koko elämä on ollut, enkä vaan jaksa enää.
soita sinne kelaan , kyllä siellä osataan selittää mistä kiikastaa. ja laita ne koville miksei päätöstä tule. Täs mättää joku.
 
Toivottavasti pysyt elävien kirjoissa. ja paljon voimia :hug: Lapsellesi ja muille läheisille elämäsi päättäminen olisi hirvittävän raskasta, eikä ikävä hellittäisi koskaan. Äitini tarina oli hyvin samankaltainen, mutta hän ei jaksanut enää taistella, älä sinä tee samaa virhettä!
 
Tule
ap kertomaan voinnistasi! Täälläkin on monta ihmistä, jotka välittävät sinusta, vaikka emme sinua tunnekaan! Rukoilen puolestasi. Voimia sinulle ja porskuta eteenpäin vaikka vain päivä kerrallaan. Usko, että joskus vastoinkäymiset kääntyvät voimaksesi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tule:
ap kertomaan voinnistasi! Täälläkin on monta ihmistä, jotka välittävät sinusta, vaikka emme sinua tunnekaan! Rukoilen puolestasi. Voimia sinulle ja porskuta eteenpäin vaikka vain päivä kerrallaan. Usko, että joskus vastoinkäymiset kääntyvät voimaksesi :)

Juuri meinasin samanlaisen viestin laittaa !
Huhuu, ap? Me ollaan susta huolissamme ! :hug:

 
Olen mä täällä...
Viinkonloppuna oli hetken jo parempi olo, kun selvisin pakettijärkytyksestä ja sain tietää että sain tämän paikkakunnan hintatason mukaan edullisen asunnon. Todella mukavan oloinen vuokranantaja...mutta tänään jotenkin ratkesin taas, kun aloin miettimään miten selviän kaikesta. Sossuun toimitin tietysti hakemukset takuuvuokrasta ja ekasta kuusta, mutta sieltä alettiin vaatimaan vuokrasopimusta jonka vuokranantaja tekee vasta kun takuu on maksettu! Eli miten tahansa päin, ei mikään onnistu. Omien tavaroiden hakua en pysty maksamaan mitenkään ja huonekalut - millä rahalla?! Jotenkin musta tuntuu etten pääse alkuun, kaikki on aina vaan rahasta kiinni.

Työpaikan sain, puhelinmyynnistä. Katsotaan kauanko selviän. Palkkaa ei tule jos ei tulostakaan ja eka palkka vasta 2 kk aloittamisesta...

Lapsi on vielä viikon täällä ja kipeänä. Kai mun olo on siksikin taas pahempi, kun ei ole tullut nukuttua, pieni yskii ja oksentaa yöt...

Mutta en nyt tähän hätään mieti tekeväni enää mitään radikaalia. Odotan ensin saanko tuon asuntoasian järjestymään ja kokeilen tuota työtä. Mutta en jaksa tapella enää sossun kanssa....Ainakin se on vähän valoa tunnelin päässä että pääsisi tästä tukikierteestä pois. Tai no, mistä tukikierteestä - ruokaankaan ei ole rahaa, kun ei mistään meinata mitään myöntää.

Psykiatrin kanssa mun on pakko päästä juttelemaan, oon ihan sekaisin. Yhtenä päivänä oon iloinen ja toiveikas, toisena teen kaikki konemaisesti ja mietin että haluaisin kuolla, mutta en enää siis itse sitä tekeväni. Ehkä edesauttavani, korkeintaan. Mutta katsotaan nyt mihin tämä menee.

Kiitos teille välittämisestä ja viesteistänne. Täällä on vielä ihania ihmisiä olemassa :flower:
 
hmm
hienoa että jaksat taistella eteenpäin! tosiaan, niinkuin NinaTT kirjoittikin, kyllä vuokrasopimus pitää tehdä ensin. Sossusta saat varmasti myös apua/rahaa muuttokustannuksiin. Joko nykyisen tai edellisen kotikuntasi sossusta. Jos käy yhtään hankalaksi, ota heti yhteys sosiaaliasiamieheen. Hän on onneksi pienen ihmisen puolella näissä asioissa.

 
Sain vuokrasopimuksen toimitettua, nyt vain odotellaan miten käy. Tuntuu ettei täällä uskota sitä ettei mulla ole tuloja :'( Neljättä viikkoa kelalla odottaa hakemus ja silti sitä lasketaan tuloksi, vaikkei mitään saa. Tämä virkailija muutenkin tuntuu olevan sellainen että saattaa se ekan kuun vuokrakin olla tiukassa. Muusta puhumattakaan, eikä muuttoa varten tarvi apua toivoakaan :(

Exäkin repäisi. Mulla oli lastenvalvojalle aika 16.3 että tehdään sopimus, hänpä oli käynyt eilen mulle mitään sanomatta ja teettänyt sopimuksen jonka mukaan siis lapsi asuu isänsä luona. Ja on kuulemma REILU mua kohtaan kun ei oo hakenut yksinhuoltajuutta! Sanoin etten suostu niin vastaus oli että sitten mennään käräjille. Alkoi huutamaan että miten hänen hoitopaikkansa käy jos hän antaa lapsen mulle kirjoille ja perään syytti taas mua itsekkyydestä...niin kai se on. Hänelle se on vallan merkki. Kaiken lisäksi perinnästä tuli lasku lapsen kirjakerhopaketista joka mennyt exän osoitteeseen, alkuperäistäkään laskua en ole koskaan nähnytkään ja ex kieltää mitään sieltä saaneensa. Näin ne mun asiat vaan kusee, kusee ja kusee.

Pienellä on kuumetta jo 39 ja sekin huolestuttaa niin että sydän särkyy :'(
Saa nähdä kauanko mä jaksan enää tätä vuoristorataa kaikkien asioiden kanssa....
 
hmm
no, et missään nimessä allekirjoita sitä sopimusta! nyt varaat sieltä oikeusaputoimistosta ajan, niin et ole yksin noiden asioiden kanssa. koska teillä on nytkin noin riitaisat välit ja exäsi tuntuu pitävän sinua uhkailulla vallassaan, niin tuskin se oikeudenkäynti olisi ihan huonokaan vaihtoehto? onhan se prosessina varmasti raskas, mutta ensinhän kuitenkin pyritään sovittelemaan, niin voisi selvitä helpoimminkin, kun ette joutuisi näistä kahdestaan vääntämään.

soita sinne perintätoimistoon. jos ap lasku on osoitettu eri ihmiselle/osoitteseen, eivät he voi sitä yhtäkkiä alkaa sinulta perimään.

voisitko kysyä sossusta lainaa? kun kelan rahoissa kestää..

oletko saanut sieltä diakoniatoimistolta mitään apua?

yritä jaksaa!
 
Lasku on eri osoitteeseen, mutta mun nimellä kun olen sen jäsenyyden sinne aloittanutkin. Soitin sossuun, laskevat tuloksi työmarkkinatuen ja juuri ja juuri siis saan maaliskuun vuokrarahan sieltä. Kun kysyin muuttokuluista nainen melkein huusi että mikset ole niitä tavaroitasi heti tuonut! Selitin TAAS etten siskon luo olisi saanut tuotua eikä ollut rahaa. Mihinkään muuhun ei myönnetty, talossa ei ole pesutupaa edes niin ei silti pesukoneeseen, ei lapsen sänkyyn, ei mihinkään. Sanoi vaan ettei lasta huomioida laskelmassa kun heillä ei ole dokumenttia huoltajuussopimuksesta.

Nyt on siis asunto, mutta tyhjä sellainen. Diakonissalta sain sen ruokakortin. Ja muusta en osaa sanoa mitään :'(
 
minean äiti turusta
Alkuperäinen kirjoittaja MasennusOnTäyttäTotta:
Lasku on eri osoitteeseen, mutta mun nimellä kun olen sen jäsenyyden sinne aloittanutkin. Soitin sossuun, laskevat tuloksi työmarkkinatuen ja juuri ja juuri siis saan maaliskuun vuokrarahan sieltä. Kun kysyin muuttokuluista nainen melkein huusi että mikset ole niitä tavaroitasi heti tuonut! Selitin TAAS etten siskon luo olisi saanut tuotua eikä ollut rahaa. Mihinkään muuhun ei myönnetty, talossa ei ole pesutupaa edes niin ei silti pesukoneeseen, ei lapsen sänkyyn, ei mihinkään. Sanoi vaan ettei lasta huomioida laskelmassa kun heillä ei ole dokumenttia huoltajuussopimuksesta.

Nyt on siis asunto, mutta tyhjä sellainen. Diakonissalta sain sen ruokakortin. Ja muusta en osaa sanoa mitään :'(
Mistäpäin olet? mulla ois jotain annettavaa sulle? pääsisit alkuun :)
 

Yhteistyössä