Mä en jaksa enää elää

  • Viestiketjun aloittaja Harmaana nyt, todellakin
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MasennusOnTäyttäTotta:
Lasku on eri osoitteeseen, mutta mun nimellä kun olen sen jäsenyyden sinne aloittanutkin. Soitin sossuun, laskevat tuloksi työmarkkinatuen ja juuri ja juuri siis saan maaliskuun vuokrarahan sieltä. Kun kysyin muuttokuluista nainen melkein huusi että mikset ole niitä tavaroitasi heti tuonut! Selitin TAAS etten siskon luo olisi saanut tuotua eikä ollut rahaa. Mihinkään muuhun ei myönnetty, talossa ei ole pesutupaa edes niin ei silti pesukoneeseen, ei lapsen sänkyyn, ei mihinkään. Sanoi vaan ettei lasta huomioida laskelmassa kun heillä ei ole dokumenttia huoltajuussopimuksesta.

Nyt on siis asunto, mutta tyhjä sellainen. Diakonissalta sain sen ruokakortin. Ja muusta en osaa sanoa mitään :'(
Täällä naapuri sai sossusta muuttoauton ja muutomiehet.Muutti vielä yksin kun lapsi muutti pois kotoa.

 
No, mulle sanottiin että olisi pitänyt hakea entiseltä paikkakunnalta. Josta ei siis myönnetty edes perustoimeentulotukea.

Musta tuntuu että mua sossun ja kelan toimesta jotenkin rangaistaan...toinen sisko oli saanut viikossa päätöksen työmarkkinatuesta ja minä vaan odottelen, hakemusta ei edes omilla sivuilla näy. Samoin sossun käytös, kävin hakemassa päätöksen tänään ja siinä vaadittiin vielä isältä kirjallinen todistus päiviltä jolloin lapsi on mulla, ihan kuin olisin joku huono ihminen, vedättäjä ja valehtelija joka yrittää lapsen avulla kiskoa rahaa. Nyt kun tuon maaliskuun vuokran saa maksettua, ei rahaa jää yhtään laskuihin tai elämiseen, mutta mun kohdalla tää on heille ilmeisesti ok. Mähän olen paha, tuskin ihmisen arvoa ansaitseva äidin irvikuva joka on antanut lapsen jäädä kirjoille isälleen, työssäkäyvälle yhteiskunnan tukipylväälle.

Eka muuttofirmakin ilmoitti ettei lähde mun vähäisten tavaroiden takia edes tarjousta tekemään :'( Tuntuu taas siltä että mun toivoni alkuun pääsemisestä otti siivet ja lensi.
 
Enkeli
Siunausta sinulle. Ole viisas ja vahva, sitä sinä pohjimmiltasi oletkin. Lapsesi tarvitsee sinua nyt ja aina. Sinä tarvitse häntä. Älä huoli, aika auttaa. Taistele, sillä sitten sinua odottaa hyvinvointi ja tasainen elämä. <3
 
En minä halua kenenkään kustannuksella elää :ashamed: !
Kelalla vaan päätökset kestää, ei näy tulevan apua sieltä pitkään aikaan. Vaativat haluttomalta entiseltä pomoltani selvitystä työajasta jota en tunnu saavan. ja siltikin sitä tuloksi katsotaan :(
Muuttofirmatkaan eivät suostu mun tavaroita muuttamaan tai edes tarjouksia tekemään, koska sitä tavaraa on niin vähän ettei kuulemma kannata sen takia ajaa maata melkein päästä päähän :'( Ei tästä tule hittojakaan taas!
 
Kyllä sie ap tuosta suosta pääset ylös. Älä anna rahan ja muiden ihmisten voittaa. Sinä olet arvokas vaikka et usko niin. Raha on oikeasti vaan rahaa, sinä olet nyt tärkeä. Vaikka pidät itseäsi luuserina niin olet ihminen niin kuin me muutkin. Ei ihmisyyttä mitata rahan, työpaikan, tavaroiden, mielenterveyden mukaan. Sinä olet arvokas lapsellesi.

Onko paikkakunnallasi mielenterveyspäivystystä tms.? Soitapa sinne pikimiten! Helpottaa kun saa pahalta ololta sen pahimman piikin pois.

Olet saanut jo työpaikankin, olet hienosti jaksanut hoitaa asioita, vaikka masennus selvästi painaa sinua! Se on merkki siitä, että et ole luovuttanut etkä luovuta!

Kaikki tsempataan sinnuu täällä eikä odoteta sinulta mitään. Eikä pidetä pummina tai luuserina. Pidä elämänlangasta kiinni...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Kyllä sie ap tuosta suosta pääset ylös. Älä anna rahan ja muiden ihmisten voittaa. Sinä olet arvokas vaikka et usko niin. Raha on oikeasti vaan rahaa, sinä olet nyt tärkeä. Vaikka pidät itseäsi luuserina niin olet ihminen niin kuin me muutkin. Ei ihmisyyttä mitata rahan, työpaikan, tavaroiden, mielenterveyden mukaan. Sinä olet arvokas lapsellesi.

Onko paikkakunnallasi mielenterveyspäivystystä tms.? Soitapa sinne pikimiten! Helpottaa kun saa pahalta ololta sen pahimman piikin pois.

Olet saanut jo työpaikankin, olet hienosti jaksanut hoitaa asioita, vaikka masennus selvästi painaa sinua! Se on merkki siitä, että et ole luovuttanut etkä luovuta!

Kaikki tsempataan sinnuu täällä eikä odoteta sinulta mitään. Eikä pidetä pummina tai luuserina. Pidä elämänlangasta kiinni...
Joku tuollainen voisi olla hyvä.Ehkä sitä kautta saisi rahajuttuihinkin vipinää?Vai auttaisikohan mitään?
Kyllähän raha kuitenkin elämässä on tärkeää.Ruoka maksaa ja laskuja tulee kuitenkin.

 
Työnantajilta vaaditaan todistuksia, koska selvitetään työssäoloehdon täyttymistä.
Soitin tänä aamuna sossuun että voisivatko mitenkään olla huomioimatta maaliskuulle sitä työmarkkinatukea että saan laskut maksettua ja rahaa ruokaan...virkailija kysyi mitä laskuja mulla on ja kun kuuli, huusi ettei heiltä sellaisia makseta! Enhän minä pyytänytkään muuta kuin perusosan josta kukin ne omansa maksaa ja että perisivät sen tämän kuun osalta sitten kelalta takaisin mutta hänen kuulemma täytyy tämä kysyä esimieheltään. Ja taas samaa lateli että olen kuulemma kusessa jos näin tehdään.
Nyt mua pelottaa että se nainen perii kaiken takaisin mitä kelalta tulee, kolmelta kuulta(siis sitten joskus kun tulee ), eli kaiken mitä on vuokriinkin myöntänyt. Pelottaa, pelottaa, pelottaa. Kysyin myös muuttomiehistä ja hän ei kelpuutakaan niitä firmoja jotka tarjouksen tekivät! Soitin työttömien yhdistykseen ja sieltä olisi mies lähtenyt jo tänä iltana hakemaan tavarat, aikoi itse soittaa sossun virkailijalle ja ilmoittaa sitten mulle saiko "luvan", mutta enpä usko että myöntää, koska vaikka olen jo kahdessa hakemuksessa pyytänyt apua muuttokuluihin, vaatii tämä virkailija että täytän taas uuden hakemuksen erikseen sitä varten.

Mä en jaksa taas, tuli niin paha mieli siitä puhelusta jälleen :'( Tuntuu että mua pompotellaan vaan eikä haluta millään päästää alkuun.
 
Nappula
Etkö ap voisi laittaa vaikka profiliisi tilinumeroa, niin minä (ja ehkä muutama muukin) voisin jelppiä sinua muutamalla eurolla (ei olisi paljoa lahjoittajilta pois, mutta sinulle iso apu, jos auttajia olisi useampia).
 
En halua vaivata enempää ketään :ashamed:
Odottelen sossun päätöstä muuttoautoista. Sosiaaliasiamies oli ollut yhteydessä sinne asioistani ja ne olisi kuulemma olleet käsittelyssä eilen...seurakunnalta sain ostokortin sänkyyn ja se tuodaan tänään.
Virkailija jonka piti kysyä mahdollisuutta myöntää perustuki ja periä takaisin kelalta oli jäänyt sairaslomalle. Entinen pomoni ei vastaa pyyntöihini papereiden toimittamisesta kelalle ja työsuojelupiiristä sanottiin etteivät hekään voi auttaa muuten kuin työtodistuksen osalta :'( Soitin kelalle ja sanoin etten voi todistaa työssäoloehdon täyttymistä ja siellä aiottiin merkitä hakemus käsiteltäväksi niillä tiedoilla jotka heillä on. Kohta olen 3 kk ollut ilman rahaa, toivottavasti tämä nyt vihdoin selviäisi. Lapsikin pitäisi hakea reilun viikon kuluttua!

Siskontyttöni on taas vaihteeksi vihainen mulle, en tiedä miksi. Soitin hänelle eilen että muuttoasia on käsittelyssä ja ilmoitan heti kun saan tietää, hän oli jo puhelimessa kiukkuinen ja oli perään soittanut siskolle ja sanonut minusta kaikenlaista. Kai hän on joutunut auttamaan liikaa. Ja siskon kuulin sanovan puhelimessa että yrittää saada mut ulos täältä perjantaihin mennessä joten onneksi nyt saan sängyn ja rahaa on 14 euroa, kyllä sillä välttämättömimmät saa. Ainoa ongelma on enää ne omat tavarat joissa oli astiat, peitot ja lakanat ym, mutta ilman niitä on nyt vaan PAKKO pärjätä, kun sukukin tekee selväksi että olen vain rasite.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MasennusOnTäyttäTotta:
Odottelen sossun päätöstä muuttoautoista. Sosiaaliasiamies oli ollut yhteydessä sinne asioistani ja ne olisi kuulemma olleet käsittelyssä eilen...seurakunnalta sain ostokortin sänkyyn ja se tuodaan tänään.
Virkailij
Kuuluuko mitään uutta?

 

Yhteistyössä