Työnantajilta vaaditaan todistuksia, koska selvitetään työssäoloehdon täyttymistä.
Soitin tänä aamuna sossuun että voisivatko mitenkään olla huomioimatta maaliskuulle sitä työmarkkinatukea että saan laskut maksettua ja rahaa ruokaan...virkailija kysyi mitä laskuja mulla on ja kun kuuli, huusi ettei heiltä sellaisia makseta! Enhän minä pyytänytkään muuta kuin perusosan josta kukin ne omansa maksaa ja että perisivät sen tämän kuun osalta sitten kelalta takaisin mutta hänen kuulemma täytyy tämä kysyä esimieheltään. Ja taas samaa lateli että olen kuulemma kusessa jos näin tehdään.
Nyt mua pelottaa että se nainen perii kaiken takaisin mitä kelalta tulee, kolmelta kuulta(siis sitten joskus kun tulee ), eli kaiken mitä on vuokriinkin myöntänyt. Pelottaa, pelottaa, pelottaa. Kysyin myös muuttomiehistä ja hän ei kelpuutakaan niitä firmoja jotka tarjouksen tekivät! Soitin työttömien yhdistykseen ja sieltä olisi mies lähtenyt jo tänä iltana hakemaan tavarat, aikoi itse soittaa sossun virkailijalle ja ilmoittaa sitten mulle saiko "luvan", mutta enpä usko että myöntää, koska vaikka olen jo kahdessa hakemuksessa pyytänyt apua muuttokuluihin, vaatii tämä virkailija että täytän taas uuden hakemuksen erikseen sitä varten.
Mä en jaksa taas, tuli niin paha mieli siitä puhelusta jälleen :'( Tuntuu että mua pompotellaan vaan eikä haluta millään päästää alkuun.