***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Oikeastaan huomenta.. :ashamed:
Tämä nainen ryystää aamukaffetta. Tulin vasta noin 1.30 yöllä kotiin.. Kauhea uni painaa! Oltiin kavereiden kanssa syömässä ulkona ja sitten menin vielä istuskelemaan heidän kanssaan yhteen kuppilaan. yhden maissa meinasin nukahtaa pöytään ja oli pakko lähteä käppäilemään kotiin. Oli kuitenkin kivaa vaihtelua. Nyt tuntuu kuin ois krapula. :LOL:

Ninni: Meillä vauveli liikkuu eniten siinä vaiheessa kun heitän sängylle pitkäkseni. Aamuisin tekee sitä että menee puolelta toiselle, välillä näyttää tosi hassulta! :) Hän liikkuu muutaman kerran päivässä sellaisen pidemmän jakson ajan ja melskaa kunnolla. Välillä tulee satunnaisia liikkeitä siinä välillä. Vaihtelee tietenkin, mutta näin yleensä.. (sekavaa tekstiä) Tällä hetkellä monottaa mun oikean puolen kylkiluita niin että paukkuu!

Ostin hänelle eilen soittorasian ja ollaan sitä kuunneltu tänään aamulla :)
Ihanaa kun ajattelee että on vauvan kanssa :heart: Mä olen alkanut puhua "meistä" kun teen jotain vauvelin kanssa.

Rintarepusta:
Onko teillä hankittuna/kokemusta? Mua kiinnostaisi tuo Baby Björnin reppu. Kantoliina on ihan kiva, mutta luulisin että tämä reppu on enemmän mua. Niillä on nyt 3 mallia, original, active ja air.. Uskoisin että tuo original-malli on ihan hyvä.

Helsingissä paistaa aurinko, ihanalta näyttää ulkona! Toisaalta mä luulen että on jo pimeää kun itse pääsen täältä liikkeelle.. Pitää hakea se hoitoalusta ja muutamat korit hoitopöydälle.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Laura ja pikkuinen 33+5
 
Jännä ajatella että kiireisimmät vauvat alkaa jo meidänkin pinossa pian syntyä.. aika hurjaa! Mut nyt on onneks jo viikkoja kaikilla sen verran, että kaikki menee varmasti hyvin. Iteki alan kohta oleen kypsä tähän olotilaan, mutta henkisesti en taida olla vielä valmis ku tuntuu, että niin paljon asioitaki on vielä tekemättä.

Liikkeistä
: Musta tuntuu, ettei tuo ukko oo koksaan paikoillaan. Pyörii ja tönii jatkuvasti. Sit välillä pukkaa johonki hermokohtaan ja meen ihan kaksin kerroin kivusta. Yöt on kaikista mahdottomimpia. Mut ainaki tietää, että siellä ollaan täysissä voimissa.. :eek:

Mulla pyörii TSI-kestovaipat just koneessa ja jännittää että miten niiden käy. En jaksanu pestä kankaita ennen ompelua joten voi vähä kutistua. :ashamed:
Tässäpäs kuva värkkäyksistä:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0472web.jpg

Neuvolassa oli kaikki niinku pitää keskiviikkona, joten nyt odotellaan ens tiistain vauvanhoitotuntia ja sit synnytystapa-arviota, ku päästään ultraan samalla. :heart:

Kantamisesta: Me ollaan ajateltu kokeilla kantoliina kun sain lehden tilaamisesta kaupanpäälle liinan. Oon jo sidonnoista ottanu itelle kopioita ja kunhan liina tulee niin nallellla harjoitellaan. On meillä myös reppu, jonka anoppi toi thaimaasta, mutta siihen ei vauva kauaa mahdu.

Rhea ja mottelija 33+4
 
Ihana ilma,vihdoinkin meillä sataa lunta ja isoja hiutaleita :D vois mennä vaa heilumaa tonne pihalle,kyllä tätä on ootettukin ja kateellisena lueskeltu,ku teillä muilla jo lunta on,tai oli meilläkin sen lumimyräkän jälkeen,mut ne oli kaikki ojissa :/
Kävin tänää kävelemässä :D matka oli 300-400m ja siihen aikaa kului vain puol tuntia ja luoja et oli yhtä tuskaa,mut ku pakko päästä jo ulos ku rupee ahistaa tää sisäl olo :/ Siivosin eilen illal ni siitähän noi liitoskivut vaan yltyi ja nyt siis kaikki liikkuminen tuskaa :kieh:

Liikkeistä meillä liikkuu pääsääntösesti ku pitkäksee heittää joko sohvalle tai sängylle ja se rumba onkin sit sen mukasta :D Välil tosin saattaa mennä parikin päivää et liikkuu hyvin hissukseen,mut sit pitääki kunnon konsertin tuol mahas ja yleensä ne ollu sunnuntait ku myllätää kaiken päivää,et huomista ootellessa ;)

Rintarepusta ei oo aikasempaa kokemusta,mut nyt tälle tokalle hommasin huutonetistä jo syksyllä,saa nähä sit kuin tulee pelittää :whistle:

Jokohan siel on BiaBIalla nyytti vieressä?

Piitsi ja VilmaIisakki 31 :heart:
 
Pikaisesti rintarepusta ennenkuin riennän siivoamaan.

Meillä on tuo Baby Björn -rintareppu ja se on kyllä hyvä. Tukeva, luotettava, itselle mukava päällä kun olkahihnat on niin leveät ja tukevat. Yllättävän vähän sitä meillä tuli kyllä käytettyä esikoisen kanssa, voi olla että toisen kanssa enempikin, kun tarvitsen kädet vapaaksi puuhatakseni esikoisen kanssa. Varsinki kesällä ulkoillessa varmaan aika näppärä yhdistelmä ku esikoinen rattaisiin ja vauva rintareppuun (tai liinaan mikä löytyy myös) ja lenkille. Jo tuossa luulis kunnonkin kohoavan.

Mut nyt siivoilemaan, saatiin hoitopöytä tänään ja sen myötä yläkerta on vähä hyrskyn myrskyn kun tavarat hakee paikkojaan vielä.

Ippu 32+5
 
24.1. klo 21.46 meille syntyi terve ja reipas poika 2515g ja 42,5 cm. Poika on edelleen vastasyntyneiden valvontaosastolla, harjoittelemme syömistä, ja ehkä jos kaikki menee tänään ja yöllä hyvin saan hänet huomenna kanssani tänne osastolle! Ihana ja suloinen pieni mies, äidin silmät kostuu täällä kun kirjoittaa :heart:

Muuten synnytys meni upeasti, käynnistettiin silloin to aamuna klo 10 ja sain toisen murenan tabusta klo 14, jolloin supistukset lähtivät (kiitos ronkkimisen..) saman tien tihenemään. Puoli viiden aikaan pyysin kipulääkettä ja hoitajat tarkastivat tilanteen, kohdunsuu oli 3cm auki ja lähdimme synnytyssaliin. Ekat henkoset ilokaasua oli aivan huippua, supistuksista katosi huippu. Kuvittelin että aikaa oli mennyt noin 20 min kun pyysin epiduraalia (sain tatskasta huolimatta, kuulemma pistetty suoran läpi sanoi mies B) ) ja hämmästys oli suuri kun hoitaja kuittasi 5 min pyynnön jäkeen laitetun puudutuksen 18.50. Aika hyvää tavaraa toi kaasu siis... Kaikki kivut hävisivät ja jaloissa oli lämmin untuvapeittofiilis. Sain uuden annoksen klo 20.25 ja yhdeksän aikaan sanoin miehelle että soitetaan kohta hoitajaa kun tekisi mieli jo äkistää ja supistukset tuntuu ihan kohdunpohjassa keuhkojen alla. (aiemmin siis vain alavatsalla). 21.25 soitettiin ja kätilö tarkasti tilanteen klo 21.30 ja sanoi että seuraavasta supistuksesta voit ponnistaa. Ponnistusvaihe 21.35-21.46. Kolmen supistuksen verran. Ei sattunut yhtään (kiitos puutuksen) enkä saanut juuri repeämiä, yhteensä neljä tikkiä.
Tänään ei enää kirvele wc-käynnit, vain häntäluu tuntuu olevan muhenoksena. Kohtu oli supistunut jo puoliväliin navan alle ja jälkivuoto jonka sanottiin olevan kuin runsaat kuukautiset ei ole muistuttanut vielä edes kuukautisia.
Nyt pitää mennä syömään...

Kiitos kaikille ihanista viesteistänne! Herkistää kun niitä äsken luin (kone ollut kiinni torstaista...). Olette huippuja. Koitan ehtiä vielä illalla, jos vauva tulee huomenna tänne voi olla kädet täynnä hommia...
:heart: :heart: :heart:

BiaBia ja Pulla
 
En ookkaan pitkään aikaan kirjoitellu.Lukemassa oon silti aina välillä käynyt.Täällä on ollutkin nyt hurja meno päällä ja tekstiä on tullut mukavasti.Se on hyvä.

Treella on kanssa ihana päivä. Oikeestaan niitä on ollut nyt oikein muutamia.Lunta on satanut tänään vähän vielä lisää. Mies lähtikin just lasten kanssa pulkkamäkeen.Mä olinkin jo aamulla. Tälläsinä päivinä viihtyy ulkona vaikka kuinka paljon.

Mä olen parin viikon aikana suorittanu koulussa yhden kurssin loppuun. Eilen oli kokeet ja hyvin tais mennä.Nyt puuttuu enää päättötyö ja sitten olis toinen ammatti taskussa.Aloitan sen tekemisen joskus syksyllä, perheen pyörittämisen ohella.Toivottavasti onnistuu :eek:
Motivaatio lopputyöhön on vaan vähän hakusessa..
Mulla jäi tämä koulu esikoisen synnyttyä puolivuotta kesken ja nyt syksyllä sitä aloin suorittaan loppuun. Olin tässä välissä 4,5 vuotta kotona lasten kanssa.Tosi outoa oli palata kouluun, mutta vielä kamalampaa oli viedä lapset tarhaan.Nyt on kuitenkin onnellinen olo, kun opiskeluissa loppusuora häämöttää ja saan olla taas lasten kanssa kotona ainakin pari vuotta.Mä tykkään, että lapset on kotihoidossa pieninä.4-v esikoinen tosin tottu tarhaan, niin saa siellä kaksi kertaa viikossa kavereitaan käydä moikkaamassa.

Laura: Meillä on Baby Björn rintareppu.Kyllä sitä jonkin verran tuli käytettyä, varsinkin sisätiloissa, kun halus saada kädet vapaaksi. Ihan hyvä siis on.Ulkona tykätään liikkua eniten vaunuilla.

Mä oon yrittänyt olla ostamatta vauvalle enää mitään.Kaikki tarvittava jo on.Vaatetta ihan liikaakin, mutta niin on myös muilla lapsilla.Mä taidan ostella liikaa vaatteita, niin H&M:lta kuin merkkituotteitakin.Laadun perään olen minäkin.Eilen ostin vauvalle "viimeiset" ostokset, Sokokselta tarjouksesta kaksi Pipin yöhaalaria.Maksoi 14,95. Kuitenkin sitä haluaa ostella sittenkin, kun vauva on syntynyt.Miehestä mun ostamiset alkaa meneen jo ihan ylitse ;)

Liikkeistä:Meillä vauva liikkuu kaksi kertaa päivässä pidemmän jakson, yleensä illalla ja aamuyöstä/aamuisin.Ja niiden välissä tunnen usein liikkeitä, mutta en hirveen kauaa.Parhaiten meilläkin vauva tykkää liikkua, kun makaan.Oikeestaan, jos istun tai seison liikket usein (ei kuitenkaan aina) sattuu tonne alas ja alkaa supisteleen ja tulee pissahätä. Onko muilla näin?

Biabia: Kaikkea hyvää sulle ja pikkuiselle! Taitaa olla jo vauva kainalossa.

Ihania hoitolaukkuja olette ostelemassa. Me ostettiin lastentarvikkeesta musta Espritin hoitolaukku ja hyvältä vaikuttaa sekin. Meillä toi vaunuihin kuuluva meni syksyllä rikki.

Nyt lähden tekeen pätkiskakkua, ennen kun oon syönyt kaikki siihen tarvittavat suklaat.Aloittanut meinaan jo olen.. Mulla on kokoajan kauhee makeanhimo ja syöminen on kielletty. Se on ihan hirveetä! Välillä puoli päivää menee siihen, että mietin ostanko suklaata tai karkkia, en osta, mitä jos kuitenkin..:p Millä te muut ruokavaliohoitoiset raskausdiabetikot korvaatte herkut? Vinkkejä otetaan vastaan.Mä en edes normaalisti syö paljoo herkkuja.Nyt raskaana on siihen vaan ihan mieletön himo.

Jade 34+3
 
Hei unohtui sanoa että pakatakaa oikeasti ainakin yksi huulirasva mukaan. Pelkästään ilmastointi ainakin täällä naikkarilla on todella tehokasta ja kuivattavaa ja ilokaasu laittaa suun limakalvot koville... Mies nauroi mun viskibassolle aina henkosten jälkeen.

BiaBia, nyt menossa Pullan luo...
 
Onnea BiaBialle pienestä pojasta.Kiva kuulla, että kaikki meni hyvin ja vauva voi mainiosti!Nyt on meidänkin pinossa jo vauva syntynyt ;) Täältä me muut tullaan perästä hyvää vauhtia :heart:

Jade taas
 
Onnea BiaBia pienestä pojasta! :flower: Alkaapa maaliskuukin olla jo lähellä kun pinon ensimmäinen vauvakin syntyy. Itselläkin enää reilu 5viikkoa laskettuun aikaan - ihanaa ja jännää :)

Liikkeistä olitte puhuneet. Meidän vauva liikkuu ihan päivästä riippuen, toisina päivinä todella aktiivisesti ja tuntuu kuin ei lepäisi yhtään välissä. Toisina päivinä taas tuntuu enimmäkseen nukkuvan ja vain välillä innostuu liikkumaan kunnolla. Melko aktiivinen liikkuja kuitenkin, joten ei ole siitä tarvinnut onneksi huolestua.

Tuntuuko teistä muista jotkut liikkeet välillä aika kivuliailta? Enimmäkseen liikkeet tuntuvat ihan mukavilta, mutta välillä tuntuu kuin kohtu ratkeaisi ihan juuri! Etenkin tuosta navan kohdalta kiristää ja välillä muualtakin, taitaa olla jo niukemmin tilaa pikkuisella jumppailla :)

Alisa rv 34+5
 
Ihan mielettömästi ONNEA BiaBIa!!!!! :flower: :hug:

Wau! Olipa hienoja uutisia!! :D Toivottavasti saat prinssin pian vierihoitoon ja kaikki sujuu hyvin!

Jade80, mä oon nyt kohta pari viikkoo kieltäytyny sokeriherkuista ja vaihtanu ne sokerittomiin. Herkuttelen lähes päivittäin rahkalla, johon pakasteesta marjoja tai sitten ananasta. Just tultiin kaupasta, josta löysin sokerittomia/rasvattomia keksejä, maistoin just yhden ja kyllähän sitä syö ennemmin kuin selkäänsä ottaa ;) ei vaan, ihan hyvää oli. Samoin ostettiin jotain kevyttä vaniljajäätelöä, jota aattelin makustella kerran viikossa kupposen... jäde onkin se pahin herkku, mitä tekee mieli.. mutta rahka korvaa sen aika hyvin.
Ja tietty hedelmiä menee paljon.
Lohduttaudun sillä, että ei ole enää montaa viikkoa kieltäytymistä harrastettavana :D

Hexodus ja masumonottaja 34+3
 
me6
BiaBia ihanaa että pikkuinen voi hyvin ja sinä tietysti kanssa! Enpä siis suo löydä alku viikosta 42:lta kun tulen taas kontrolliin ;) Oikeassa olin kun täällä sua huhuiltiin ja kerroin, että sen verran haipakkaa supistuksia torstaina tuli kun kävin teidän huoneessa teikäläisiä moikkaamassa, että varmasti olet lähtenyt synnyttämään...

Täällä voidaan olosuhteisiin nähden hyvin. Verenpaineet on pysynyt kurissa, mutta kädet on alkanut taas puutumaan ja munuaisten toiminta heikkenemään. Olen kiskonut litratolkulla nestettä mutta pikku liraus on tullut ulos... Nyt täytyy toivoa että alkaa ennen aamua toimimaan, muuten on pakko lähteä aamusta Naistenklinikalle. Munuaisethan toimivat parhaiten yöllä nukkuessa eli toivottavsti ramppaan ensi yön vessassa!

Me6 + Vauhti 31+5
 
Onnea hurjasti koko perheelle :heart: !!!

Ihanaa, nyt saatiin eka vauva meidän pinoon, eiköhän se tahti tästä pikkuhiljaa sitten kiihdy!

Teenpä nyt sitten tonne etusivulle uuden listan syntyneistä!

Omaa napaa sen verran et eilen ostin kuivattuja luumuja, tuoreita luumuja, luumu-vehnänalkiojogurttia mitä söin agicur-rakeiden kanssa eikä siltikään irtoo... Äsken ostin jatkoks vielä kaupasta pellavansiemeniä ja luumunektaria, ja ellen huomennakaan oo saanu isoa asiaa tehtyä ni pakko varmaan soittaa neuvolaan maanantaina ja kysyä lisäohjeita. Niin ja microlaxiakin eilen koitin, turhaan... P
elkään et mulla on kohta joku suolitukos kun ei tavara irtoo...
Sellasta ihanaa kerrottavaa mulla :ashamed:

:heart: :Ninni ja Kirppu 32+6
 
Me6: toivottavasti olo alkaa helpottumaan, aika hurjalta kuulostaa tuo sinun myrkytys näin ulkopuolisen korviin :hug: Miten muuten tuo käsien puutuminen liittyy raskausmyrkytykseen? Mietin, että itsellä sitä tulee välillä kanssa, mutta olen ajatellut olevan ihan normaalia turvotuksesta johtuvaa.
 
Ninni: oletko kokeillut sitä, että liotat luumuja yön yli vedessä ja aamulla syöt sekä luumut että juot sen veden? Tämän ohjeen antoi meidän neuvolan terkka ja sanoi, että pitäisi olla tehokasta tapa. Toivottavasti saat jostain apua, varmasti tukala olo :hug:
 
Alisa kiitos vinkistä, tarvii sitä varmaan koittaa jos toi nektari ei auta+ne muut mun koittamat keinot yhdessä....

BiaBIa laitoin nyt listan jatkeeks uuden listan syntyneistä ja kopioin siihen pätkän sun ilmotustas =) Onnea vielä!

-Ninni ja Muru-Kirppu 32+6-
 
Voi, tulee ihan kylmät väreet, kun noi NKL:n osastot 42 ja 52 on tuttuja kuuden vuoden takaa. Kohta mäkin pääsen sinne hakemaan poitsua... (tai toivottavasti saan skipata sen neljäkakkosen, ei mikään mieltä ylentävä mesta :D )
 
Onnea BiaBia pienestä nyytistä myös täältäkin :heart:

Mä oon ahkeroinut koko vlopun vauvanvaatteiden parissa; pyykännyt ja silittänyt ja järkännyt hoitopöytää. Ihanaa viikkailla pikku vaatteita :heart:

Täällä kanssa nukkumisvaikeuksia, kun hyvää asentoa ei tunnu löytyvän millään. Muuten olo ollut hyvä.

funny + masuasukki 33+3

Ja Ninnille kiitos harsojen ostopaikka-vinkeistä!! =)
 

Yhteistyössä