***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Päivä paistaa näköjään taas risukasaankin.
Eilen illalla poitsu oli tosi kipeä ja itkuinenkin, mikä on erittäin harvinaista. Annoin illalla puolikkaan Panadolin ja aamulla poika oli aivan uudestisyntynyt ja täynnä virtaa.
Yskäkin alkaa vähetä, joten ei tainnut kuitenkaan olla lääkärin veikkaamaa hinkuyskää- huh!

Itsellä alkaa olla tosi kömpelö olo, näytinkin varmaan ihan mummolta aamulla kun köpöttelin ylivarovasti koiran kanssa jäisillä teillä. :LOL:

Mutta nyt moppi heilumaan, alkaa viikkosiivous. heipat! pikkuvaemo ja ihmepoika
 
Ihana valoilmiö täällä tänään, aurinko paistaa piiiiiitkästä aikaa! :)
Mä olen silti ihan tööt, heräsin jo 9:ltä, mutta täällä sitä köllötellään edelleen.. Olen jäänyt koukkuun noihin tyhmiin sarjoihin joita näytetään aamuisin.. (eläkeiläisille.. )

Mies lähti taas työmaalle ja mä jäin leskeksi tänne 14.2. saakka, jolloin piipahtaa taas pikaiseen.

Mua on alkanut kauhistuttaa jo se synnytystapa-arviokin.. Ärsyttää olla tällainen pelkuri!! Jokainen juttu jännittää niin että meinaa taju lähteä kun siellä sairaalassa käy. Onneksi niin ei ole kuitenkaan käynyt sen ekan verikokeen jälkeen.. ;)

Liikunnasta
ollaan juteltu.. Tosiaan kävin itse eilen melkoisen tauon jälkeen salilla. Nyt on kyllä käsivarret ja yläselkä aika tukossa!! Olen harrastanut lähinnä body pumpia/spinningiä n. 5 kertaa viikossa ennen odotusta.. Pilatesta kokeillut muutaman kerran, on tosi kivaa ja aion mennä synnytyksen jälkeen. On kyllä nuo entiset lihakset muuttuneet pullataikinaksi ja kyllä odotan innolla pitkiä kävelylenkkejä vauvelin kanssa.. :)

Mun piti kommentoida taas vaikka kenelle.. Kyllä tämä dementia alkaa jo huolestuttaa.. :)

Jos hakis lisää kaffetta ja tekis jonkun (edes pienen) suunnitelman tälle päivälle.

Nautitaan kauniista säästä!
Laura+vauveli 33+4 :heart:
 
Täällä oli kanssa eilen ihan järkyttävä myräkkä. Lunta tuli vaakasuoraan ku tuuli niin paljon, Cittarissa kun käytiin niin meinasin jo siinä akselilla parkkipaikka-kauppa lentää nurin monta kertaa. :LOL: Oisinhan mä tosin voinu silleen suht kätevästi kieriäkin sinne tuulikaappiin niinku lumipallo, ainaki tän kokoni puolesta...

Ja en voi muuten ku ihmetellä ja hattua nostaa miten kleopatra ja muut jaksatte vielä jumpata ja tommosia lajeja kuin esim. spinning!!! Kyllä meitä taitaa olla moneen junaan ku musta ei oo mihinkään enää. Tosin toi ihan älyttömän pitkään kestänyt ja tosi rasittava iskias rajoittaa mulla kaikkea liikuntaa, välillä kun pyykkejäkin ripustan (jeh, tosi liikunnallista) niin lyö selkä ihan lukkoon, useimmiten tosta vasemman kankun yläpuolelta. Eli ihan postilaatikolle ja takas köpöttelen minä päivittäin, ei mitään puhettakaan lenkkeilystä... Mä ku oon vielä supisteluherkkäkin ja nekin juutakset jo pehmentäny paikkoja niin en kauheesti uskalla vaikka kuin tekis mieli. :|

Tosta imetyksestä... Mä oon ajatellut nyt etukäteen että en ota vauvaa meidän sänkyyn ollenkaan, vaan nukutan aina omaan imetyksen jälkeen. Ja haluaisin nyt hirveesti meidän makkariin jonku oikein mukavan nojatuolin missä vois istua sit ja imettää öisin (ja miksei päivisinkin.) Mulla ois 2 tuolla varastossa mutsin luona Helsingissä mut milläs hiivatilla me ne tänne kuskataan suvaitsi rakas mieheni kauniisti huomauttaa. :D Mulle se on se ja sama kunhan saan ne tuolit, naiselliseen tyyliin... Ootteko muut perhepedissä aatellu nukkua? Mä jotenki vierastan sitä ajatusta siks että vaikka vauva nyt tuleekin ja mullistaa koko elämän niin haluaisin silti että ois mulle ja miehelle joku ihan oma paikka, parisuhteenki hyvinvoinnin kannalta...

Anoppi kävi eilen kahvilla ja löpistiin taas melkein 2 tuntia. Se on ihanaa ku se käy aina ja on ihan varamamma, kun mun oma äiti asuu kaukana toisessa kaupungissa. Ja anoppi ku on vielä kätilö niin tuntuu mukavan turvalliselta et apu ei kyllä oo sit kaukana kun sitä varmasti vielä tarvitsee. Se kokeili taas vauvaa ja sanoi että painoa hänen näppeihinsä tuntuis nyt olevan 2 kiloa ja 100 grammaa. :heart: Hurjaa ajatella että yli kahden maitopurkin verran painoa asustaa tuolla, mutta siltä se kieltämättä kyllä juuri tuntuukin ...

Täytyy mennä aamiaisen laittoon, mieskin on pitkän viikonlopun vapaalla töistä - ihanaa. Se lupas viedä mut ihan pikkusen kaupungille tänään kiertelemään (köpöttelemään) ja Arnoldsiin donitsikahville! Slurps :p

t. mama-L & Onni 33+1

ps. Kiitti Marmeladi ku puhuit tosta Pepsi-himosta. Mun oli heti samana päivänä pakko ostaa Cokis Lightia ja eilen sit bongasin Cittarista 2x 2plon Pepsi Max-tarjouksen 5? ja pakkohan se oli sijoittaa. :LOL: On muuten jäiden kanssa ihan törkeän nannaa!
 
Moikka kaikille! Mulla riittää nyt niin hulluna energiaa ja touhua etten millään malta koneella istuakaan ;)
Nyt on vauvalle maalattu kehto (laitan ens vkolla tulemaan teille kuvia)
Voicen huoneen seinät saatiin myös eilen maalattua ja mies aloitti paneloimaan kattoa. Nyt varton täällä kotona kun Kodin anttilasta pitäisi tulla kotiin kuljetuksena Uusi vaatekaappi, mies aikoi sen tänään jo illasta kasata niin pääsen vihdoin laittamaan Voicen vaatteet paikoilleen!

Ihana tuntea olonsa näin energiseksi ja hyvinvoivaksi =)

Mulla oli eilen myös se ylimääräinen neuvola/lääkäri ja lääkäri joutui vain toteamaan että mitään vikaa minusta ei löydy vaikka kuinka ettis.
Kohdun suun tilanne sama, 3.5cm kanavaa jäljellä, kiinni mutta pehmentynyt.
Painoa tullut nyt yhteensä 13kg, hb lähtenyt nousuun 115 ja paineet 126/68, pissa puhdas. Maksatestin tulokset tulivat myös ja ne olivat ihan normaalit. Nyt käydään neuvolassa 2 vkon välein =)
Voice potkii ja mölyää mahassa kivasti.

Nyt mä meen jatkaan touhuilua, voikaa hyvin ja BiaBialle tsemppii suureen koitokseen!!!

Minä+Voice 30+5
 
Aurinkoista perjantaita!

Tääl ollaan ihan zombina... Oon heränny taas klo.4! Ku ei saa nukuttua niin ei saa. Täällä yöhousut jalassa vielä makaan.

Aarg! En muista yhtään mitä mun piti kommentoida..

Kaverini järjestämät vauvakutsut ovat kuukauden päästä. Toivottavasti olen silloin yhdessä kasassa. Minua on alkanut huolestuttamaan että mitä jos lapsi ei olekaan terve.. Ultrassa kun nähtiin, että oli kasvanut huonosti ja lapsivettäkin oli niukemmin.

Minä en myöskään ole saanut vielä äippärahapäätöstä.

Biabialla taitaa olla tosi kyseessä, kun ei ole kuulunut mitään väliaika tiedotteita!

Kertyykö äitiysloman aikana lomapäiviä?

Ai niin olen jotain tällä viikolla saanut aikaiseksikin. Elikkäs saatiin vauvan vaatteille uusi lipasto ja nyt on kaikki vaatteet pestynä ja silitettynä odottamassa. Tämän päivän tehtävänä olisi sairaalakassin pakkaaminen.


riksu + magsimus rv 33+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja riksu82:
Hei mistä niitä runoja löytykään mitä voi lähettää kun vauva on syntynyt? Kävin tuolla helmikuisissa etsimässsä, mutta en löytänyt..
www.positiivarit.fi ja sieltä vasemmasta laidasta klikkaa värssypankki ja sieltä valitsee kategosiaksi "syntymä, vauvat, lapset", niin löytyy vaikka mitä =)

Jahvetti 39+1 helmikuisista
 
me6
BiaBia taitaa olla lähtenyt synnyttämään. Sen verran iloisesti häntä eilen iltapäivällä jo supisteli, kun kävin moikkaamassa ;)

Itse pääsin maanantaina NKL:n osastolta 42 kotiin avopotilaaksi. Kaksi viikkoa siellä tuli oltua raskausmyrkytyksen takia. Kun jouduin sisälle, turvotus oli hurja, paineet pilvissä, valopilkut vilisi silmissä, hirveä päänsärky, valkuaista virtsassa megamäärä jne... Keskiviikkona sitten munuaiset lakkasivat kokonaan toimimasta. Vaikka join yli 3 litraa nestettä niin ulos tuli 1-3 dl vuorokauden aikana (pitäisi tulla vähintään 3 litraa!) Turvotusta kertyi ekalla viikolla 2 kiloa päivässä!!

Olinkin sitten 4 päivää tiputuksessa, jolla saatiin onneksi munuaiset jälleen toimimaan ja muutamia kiloja turvotusta laskemaan.

Päänsärkyyn ei auta mitkään miedot eikä vähän vahvemmatkaan trobit, ainoastaan todella jyty burana-annos. Sitä kun ei saisi kuitenkaan napsia niin sain sitä aluksi kuuriluontoisesti ja sen käyttö pitää lopettaa kun 32 viikkoa täynnä. Burana kun voi aiheuttaa vauvan verenkiertoon tukoksen. Nyt vaan toivotaan että totaalilepo ja jatkuva kontrolli pitää myrkytyksen kurissa vielä viikkoja. Kortisonipiikit vauvan keuhkojen kypsyttämiseksi sain kuitenkin heti aluksi, kun tilanne näytti pahalta.

Labra-arvot laski normaalitasolle viikko sitten ja maanantaina sitten odotti ilouutinen, kun pääsin kotiin. Mua oli jo varoiteltu, että joudun lojumaan sairaalassa loppuun asti. Nyt sitten käyn krt/viikossa kontrollissa ja labroissa NKL:ssä ja sen lisäksi 2 krt/viikossa neuvolassa jonka lisäksi mun täytyy itse mittaa verenpaineet 3 krt/päivässä.

Nyt sitten elellään päivä kerrallaan ja toivotaan ettei myrkytys ota ihan heti uudestaan valtaa. Se kun ei ennen synnytystä katoa mihinkään, mutta pysyisi tällä tasolla ainakin helmikuuhun asti.

Me6 ja Vauhti 31+5
 
Niin se on taas yksi arkiviikko vierähtänyt. Aika menee kyllä onneksi suht nopeasti.

Meillä on nyt miehen kanssa uusi innostus: palapeli. Ostettiin tuollainen 1000 palan peli ja nyt ollaan viikonpäivät sitä silloin tällöin rakennettu. Lähinnä menee niin, että mies rakentaa suurempia aloja ja minä sitten paikkaan kolot. Aika kivaa puuhaa näin kun ei ole tärkeämpää tekemistä. Olen myös maalaillut tauluja. Siis ihan sellaisia missä on valmiina painettuna kuva ja minä sen vaan "väritän". Saa oman värisiä sisustustauluja ja aikakin kuluu mukavasti. Taiteilijan lahjani ei sentään riitä oikeaan muotokuvamaalaukseen. Muuten kyllä tela ja sivellin pysyy kädessä...

Tilasin eilen sitten ne rattaat. Päädyin emmaljungan ceroxeihin. City crossit olivat kova kilpailija. Todella vaikea päätös. Heittoaisa oli ehkä ainoa syy, miksi ceroxit voittivat. Enkä kuitenkaan tiedä onko se heittoaisa edes niin tarpeellinen noissa lenkkivaunuissa. Matkarattaissa sitä heittoaisaa kaipaisin, mutta eipä taida sitten taas nykyään sitä niistä löytyä... Joku vielä tiesi kertoa, että heittoaisa heikentää rattaiden runkoa, joten olisi ollut kestävämpi vaihtoehto nuo City crossit. No, toivottavasti ei ollut ihan tyhmä valinta.

Riksu82 äitiyslomalta kertyy lomaa, mutta mahdolliselta hoitovapaalta ei.

Light-tuotteista. Käytin ennen raskautta lähes pelkästään light ja rasvattomia versioita esim. just juotavissa ja jugurteissa. Nyt en ole "uskaltanut" niiden makeutusaineiden takia käyttää. Turvallisiahan niiden pitäisi olla, mutta joku vaan pistää vastaan. Toisaalta just niissä sokeriarvoissahan se nyt näkyy, että olen käyttänyt ihan oikeaa sokeria. Ehkä sitä uskaltaisi edes vähän PepsiMaxia juoda, kun se tosiaan olisi niin hyvää...

Nyt tekemään mustikkarahkaa muksuille välipalaksi!

Oonaliina 32+2
 
Kyyneleitä pyyhin täällä kun kävin siellä positiivareiden sivuilla etsimässä niitä syntymästä ilmoittamis -runoja (en btw löytänyt yhtään varsinaista!!) ja löysin sieltä tämän kastajaisiin liittyvän runon. Mielettömän kaunis, ja tätä tullaan taatusti meidän kastekutsussamme käyttämään!

Näin aikaan kevään ja auringon,
onnemme vaan kasvanut on.

Tiedäthän,
meillä tuoksuu vauva uus,
pikkuneiti/pikkuherra Ihanuus.

Hän kopassansa tuhisee
ja puhisee,
varpaat heiluu,
hymyssä on pieni suu.

Hän niin täydelliseltä näyttää,
sydämemme rakkaudella täyttää.

Tule ystäväni ja kädet yhteen liitä,
Luojaa kanssamme tästä lapsesta kiitä.

On siis aika siunauksen,
kastamme rakkaan lapsosen
.


Liitoskivut mahtavaiset täällä kun pakersin tunnin lumitöiden kimpussa, sen eilisen tuiskun jäljiltä! Oishan se mieskin ne töistä tultuaan tietenki tehny, mutta tykkään lumitöistä, joten... ;)

Kiva ilta luvassa, esikoinen menee yökylään ja saadaan miehen kanssa laatuaikaa kaksisteen. Saunaa, mulle kauneustuote-hemmottelua, ehkä elokuva, ihan vain olemista, ilman että kummankaan tarvii könytä lattialla pikkuautojen tai legopalikoiden perässä =) Ihanaa :heart:

Mitä voidaan tehdä vihoittelevalle viisaudenhampaalle raskausaikana? Varasin just ajan sen poistoon, huhtikuulle siis, mutta jos se nyt tässä vallan ärtyy raskausaikana, ni mitä sille voi tehdä? Kun puuduttaahan ei kai raskausaikana voi, eikä toisaalta edes maata siinä hammaslääkärin tuolissa tämän mahan kanssa, johan siinä läkähtyy ja valuu mahanesteet entistä kurjemmin kurkkuun, yöks... Ni jos sen kanssa ei pysty olemaan, ni mitä sille on tehtävissä, tietääkö kukaan?

Ippu 32+4
 
Kylläpä on kiva kun aurinko paistaa! B)

Kävin spinningissä tänä aamuna ja olo on mitä mainioin. *huh* Vetäsin sellaisen kevyen tunnin spinningin, mutta ihan hyvin jaksoi kun piti huolen ettei ole liikaa vastuksia. Spurtit oli pahoja ja jätin ne suosiolla väliin. Mutta nyt siis on ihanan energinen fiilis =)
Kävinpä muuten vaa'alla ja paino on tippunut 2 kiloa, mutta johtunee nyt tästä että olen hiukan katsonut mitä suuhuni laitan ja nesteet varmasti on lähtenyt liikkeelle kun on päässyt hiukan urheilemaan.

Ippu: Mullahan oli siis aivan kauhiat hammasongelmat tuota mein neitiä odottaessa ja lääkärit ei suostunut tekee asialle mitään. 8 hammasta reikiintyi tosi pahasti ja lisäksi 2 viisaudenhammasta puhkesi. Kaikki hoidettiin kuntoon vasta synnytyksen jälkeen. Joitain väliaikaisia paikkoja laitettiin ja puudutettiinkin, mutta mulle tuli siinä tuolissa niin paha olo että pyörryin. Joten ei muuta kuin särkylääkettä jos alkaa pahasti koskemaan :headwall:

Me6: Kylläpä kuulostaa hurjalta ja pelottavalta tuo sinun tilanteesi. Toivotaan, että ei noin pahana uusi ja saisit olla kotosalla ja vielä pikku nyytille lisää viikkoja masussa. Voima :hug:

Meilläkin menee tyttö tänään mun siskolle ja omalle kummitätilleen yökylään. Jotenkin ihanaa, kun se ei aikoihin ole ollut missään yökylässä.
Meille tulee raksalle huomenna työmiehiä ja mun pitää olla niitä palvelemassa joten siksi pitää neiti heivata muualle. Mies on iltavuorossa töissä, joten saan viettää illan kaksin tuon esikoisen kanssa, pitkästä aikaa! :)

Munkin piti kommentoida vaikka mitä juttuja taasen, mutta tästä nyt tulee tällainen romaani muutenkin, niin jätän palstatilaa muillekin. Palataan illemmalla.

kleopatra ja ihmemies
 
Ensinnäkin Biabialle tsemppiä sinne synnärille ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin :flower:

Työviikko ohi ja oli kyllä ihana kun pääs keskiviikko iltana kotiin sänkyyn pitkälleen ja sai nostettua jalat ylös. Joka paikkaa nimittäin kolotti ja särki, kun oli aika kiire päivä ja tekemisen puutetta ei voinu valittaa... Eilen sitten vaan lepäilin ja kävin lueskelemassa teiän juttuja ja tänään päätin sit pitkästä aikaa taas kirjottaa jotain.

Itsellä tänään vika käynti ultrassa ja odotan innolla että pääsee kurkistamaan onks vauvalla kaikki kunnossa. Vaunut odottaa postissa, jos ehdittäis ne hakemaan jossain välissä, kun olivat käyneet keskiviikkona, mutta ei valitettavasti oltu kotona. Huomenna kattomaan pinnistä.

Täällä oli joskus alkuviikosta ollu puhetta kauratyynystä ja hyvältä se ainakin olkapäiden rentouttamiseen tuntui. Kaveri suositteli ehdottomasti parhaaksi apuvälineeksi synnytykseen. Sillä oli ollut kauratyyny mukana ja mies oli sitä sitten juossut mikrossa lämmittämässä.

Ja matkustelusta sen verran että meillä ainakin sillon kun siskon tyttö oli 5kk ja oltiin naisten kesken kanarialla viikko niin matka meni tosi hienosti. Pikkunen nukahti heti koneen nousussa ja muutenkaan ei ollu mitään ongelmia. Nyt oon ite suunnitellut tulevani käymään Suomessa vauvan kanssa kahdestaan viimeistään toukokuussa, koska virallisesti mulla loppuu äitiysloma jo 4.6. ja ennen sitä olis kiva käydä tutustuttamassa nyytti mun perheeseen ja nähdä taas pitkästä aikaa kaikki kaverit. Ja toinen suunnitelmissa oleva matka pitää sitten tehdä tuonne miehen kotimaahan eli Marokkoon, mutta se nyt sitten saa odottaa joko loppukesään tai syksyyn. Ja jos nyt suunnitelmat ei muutu ja ollaan tulossa ens vuodeks Suomeen niin voi olla että väli Ranska - Suomi tullaan tekemään autolla... Mutta matkustaminen on kyllä heti suunnitelmissa, tosin ei välttämättä lomamatkoina.

Ipulle viisauden hampaasta sen verran että huomasin itellä kanssa että on puoliks puhjennut. Mulla määrätty leikattavaks jo kauan sitten, mutta aina ollut sellanen tilanne että en oo päässy sitä poistattamaan. Nyt sitten jännään miten sen kanssa käy, kun mulle ainakin sanottiin että ei mielellään poisteta nyt. Kai ne siinä tapauksessa poistaa jos sen kanssa ei pysty enää olemaan.

Saini + bébé 32 tasan
 
Kleopatra: Wau, olen tosi kade tuosta spinningiin menosta! Harkitsin itsekin menemistä tänään aamupvällä tuohon motivuksen 1-tason spinningiin, mutta jotenkin taas laiskuus voitti.

Ippu kärsi hammasongelmista.. Meidän äiti on hammaslääkäri ja voin kysellä häneltä neuvoja tänään illalla kun soittelen sinne. Itselle on tullut reikiä hampaisiin ja tarvii käydä vastaanotolla kun menen "kotiin" käymään. Jos saan häneltä jotain vinkkejä niin tulen kertomaa myöhemmin.

Hoitoalustasta:
Onko ideoita mistä löytyy kivoja? Lähinnä jos täältä Helsingin suunnalta etsii.. Stockalla oli jotain, mutta niiden valikoimaan kuuluu lähinnä niitä markkinoiden kalleimpia juttuja.. Eikä edes ollut mitään niin erityisiä että viitsisi tuplahintaa pulittaa.

Jaahas, mun pitää nyt ryhdistäytyä ja laittaa edes peti kiinni... :ashamed:
No, olen mä saanut sentään kasvokuorinnan tehtyä tänään.. :LOL: Ahkera nainen!!

Jaksuja kaikille!
Laura
 
LauraN Me löydettiin hoitoalusta Prismasta. Tohon Viikkiin on avattu Prisma ja on tykästytty niitten valikoimiin... jotain valaisimiakin sieltä ostettu ja kylppärihyllyjä ym. Tosin niilläkään ei ihan halvimmat valikoimat ole, hintavertailua jos tekee niin halvemmalla saattaa saada muualta.
Mutta toi ei kauheita maksanut, Pikku-Piian keltavoittoinen alusta pehmusteilla.

Hexodus ja masumonottaja 34+2
 
Hexodus: kiitos vinkistä :)
Mä lähden huomenna katselemaan mitä löytyy. Stockalla oli yksi kiva, lähes 70 euroa, pinniksen suojus lähes 100 euroa.. Lastentarvikeputiikeissa pitää vielä käydä. Tosiaan olen aika nirso noiden juttujen suhteen.. :ashamed:

Laura+kullannuppu 33+4 :heart:
 
Nyt on sitten virallisesti mammaloma alkanut. Tänään oli viimeinen työpäivä ja haikeaa oli oppilaat jättää. Olen ollut heidän kanssaan jo edellisestä luokasta asti, joten yhteinen taival on ollut aika pitkä. Kovasti halailivat mua ja vauvaa, olipa jotkut ostaneet yllätyksiä vauvalle. Mie olin taas, että olisitte nyt säästäneet ne rahanne. Mutta se antamisen ilo on varmaankin lapselle suuri. Yhdeltäkin suurperheeltä sain sellaisen Lindexin valko-ruskea /valko-norsukuvioisen start-paketin, missä vaikka mitä... Haikeaa se oli, kun koko taulun kirjoittivat täyteen ja vanhemmat ovat laittaneet vetistelyviestejä pitkin päivää. No, työtä se vain on, mutta sellaista, jota tehdään myös sydämellä. No, parin viikon päästä meen "töihin" muutamaks päiväksi, kun tulee kansainvälisiä vieraita ja olen ollut siinä projektissa mukana.

Tänään en oo ees lepäämään ehtinyt, kun oon laitellut paikkoja kuntoon sekä kokkaillut. Mies lähti töiden jälkeen viettämään poikaviikonloppua kotikonnuilleen ja mun porukat tulee mun seuraksi. Itse asiassa ihan pian niiden pitäisi tulla. Huomenna ajateltiin mennä kävelemään Helsinkiin ja voihan olla, että jotain pientä mukaan tarttuu...

LauraN: Me ostettiin sellainen hoitoalusta, beigeä ja nallea, Lastentarvikkeesta. Sen reunat nousee ylös neppareilla, ihan asiallinen musta ja niin lyhytikäinen kuitenkin. Meillä se menee pesukoneen päälle, kun emme hanki hoitopöytää.

Mama-L: Täällä aika samansuuntaiset ajatukset. Vauva yritetään opettaa nukkumaan omassa sängyssään. Meillä on makkarissa yksi nojatuoli, jota voi hyvin käyttää imetyksessä, kun siinä on hyvät käsinojat. Ehkä yöllä imettäminen onnistuu sängyssäkin... No, enpä ole koskaan imettänyt, joten ei oikein voi sanoa vielä...

Nyt on pakko mennä hetkeksi lepäämään, jotta jaksaisi illalla vielä liukastella tuolla ulkona. Kävelysauvat on pakko ottaa, vaikka muuten en niillä kulje kuin pururadalla kävely/juoksulenkeillä.

Misupai ja Helmis 34+6
 
Vastailen ihan nopeasti Ipulle, että itse ainakin olen käynyt hammaslääkärissä raskausaikana ja hammaslääkäri sanoi, että voi puuduttaa ihan normaalisti (ja puuduttikin sitten).

Liikunnasta on keskusteltu, itsekin olen lähdössä tässä vielä tänä iltana spinningiin. Kevyestihän siellä pitää ottaa, syke alle 150. Sykemittaria en ole tosin enää pystynyt pariin viikkoon käyttämään, kun koko mittari alkoi sekoilemaan. Ei ilmeisesti enää tiedä, mittaako mun vai vauvan sykkeitä, kun heittelee niin, että syke on esim. 100 (mun) ja kun vaihdan vähän asentoa niin sitten 150 (vauvan).

Huomenna vielä koulutukseen ja sitten enää puolitoista viikkoa töitä jäljellä...

Bellona 31+1
 
Vihdoinkin sain tänään sen pakkauksen! Täällä olen sitä sitten hypistellyt ja ihaillut. Tykkään kyllä kovasti!

ippu: Itsellä viisaudenhampaat on poistettu, mutta silti ne ikenet tulehtuvat helposti. Olen purskutellut apteekista saatavalla suuvedellä, joka desinfioi ja hieman puuduttaa suuta.. En tiä kyl auttaako sinun tilanteessa, mutta rauhoittaa ainakin tulehdusta. Ihana runo! Otin kanssa ton talteen.

me6: Kuulostipa hurjalta tuo sinun tilanne! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Olimme miehen kanssa tänään kaupoilla, kun yhtäkkiä alkoi kova kipu vatsalla vain tietysssä kohtaa. Iho siitä oli todella arka kuin vähänkin koski. Sitten myöhemmin alkoi henkeä ahdistamaan! Hui kun pelästyin! Nyt kotona olen loppuillan levännyt ja olo jo ihan ok. En tiä sit mitä se oli.

riksu + magsimus
 
Täällä voidaan paksusti ja masu kiristää jo kovin. Aluksi tuntui ettei ollenkaan kasva, mutta nyt tuntuu että vatsa repeää. Liitoksetkin ovat alkaneet selvästi löystyä ja pitkät kävelyt tekee kipeää. Ei pitäisi valittaa, kun kaikki on mennyt niin hyvin ja paremmin kuin osasin odottaakaan. Vauva potkii jo ihan ylös palleaan..tuntuu hassulta. Aina kun tulee tietokoneelle niin alkaa kauhea melske...saakohan se tästä koneesta jotain sähköistä virtaa :D

Liikunnasta
sen verran että itse en ole kyllä voinut enää moneen viikkoon enää ajatellakaan muuta kuin pieniä hitaita kävelyitä. Ja niidenkin aikana alkaa poltella niin kovin, että joskus täytyy kivelle istahtaa levähtämään.

Viisaudenhampaasta
niin minullakin on puhjennut se raskausaikana, mutta hammaslääkäri sanoi, että se mahtuu olemaan siellä ja että voidaan kuvata sitten synnytyksen jälkeen muutkin hampaat. Onneksi ei ole mitään vaivaa tosta hampaasta ollut. Koputtaa puuta..

Että sellaista tänne... Toivotaan että pakkasukko puhaltaisi tänne eteläänkin pakkasta että lumi pysyisi maassa!!

Jennah ja pikkuinen 34+1
 
No nyt on käyty sitten lääkärissä ja syykin sille veriselle limavuodolle löytyi. Kohdunsuu on auennu sentin. Ja kanavaa oli jäljellä 1,5 cm. Mutta lääkäri ei ollu yhtään huolissaan. Vauvan painoarvio oli 1870g ja tullaan pikkasen alakäyrän yläpuolella. Sanoi että jos syntyy niin saa tullakin. Jonkin verran on supistellu, mutta onneksi saan ne rauhoittumaan. Eipä tässä sen kummempia. Hyvää yötä kaikille.
Härkäneito ja prinsessa rv 34+0
 
härkäneito: Tsemppiä. Hyvä kuitenkin että lääkäri anto noin positiivista viestiä. Aika huisia että että sulle voi pian olla prinsessa jo sylissäs :heart:

Eilen hemmottelin itteeni vielä toiseen otteeseen tälä viikolla (alkuviikosta kampaaja ja kasvohoito). Olin yhden tyttökaverin kanssa syömässä ja shoppailemassa ja illalla menin toisen tyttökaverin kanssa leffaan kattoon Sooloilua. Se oli kyl ihan hauska, sai oikeesti välil nauraakkin.

Sitten kruunasin illan tilaamalla ittelleni aivan upean hoitolaukun
http://www.sisukas.net/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,2932/category_id,6/manufacturer_id,6/option,com_virtuemart/Itemid,54/

Toi on niin hieno laukku et sen voi ottaa mukaan minne vaan ja jatkossa se sopii hyvin esi. lentokoneeseen käsimatkatavara laukuks kun on aavistuksen käsilaukkua isompi.Toi oli musta vaan niin mielettömön ihana. Olihan se kalliskin, mutta enpä oo shoppaillu ittelleni mitään koko raskauden aikana. Oon kulkenu pääosin vanhoissa verskoissa ym. joten musta itseään saa välillä hemmotella vähän luksuksella ;) ja hyötyyhän se vauvakin tuosta ostoksesta vielä...

fiinalle ostin vielä barbababa yövalon sellasen pistokkseen tungettavan..vaaleanpunaisen...oli niin suloinen. Sen valossa sitten voin öisin imettää, turhaa valoja sytyttämättä.

Ens viikosta on vielä tulossa rankka viikko...on kahdet juhlat ja paljon järjestämistä, mut sit kun ne on ohi niin voin vihdoin vaihtaa täysin vauvan odotus vaihteelle ja ruveta "nautiskelemaan" tästä loppu ajasta.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

pitkäkoipi + fiina 30+6 (ihanaa huomenna alkaa taas uus viikko)
 
ihana laukku! Nyt täytyykin vähän hemmotella itseään ja nautiskella kun vielä pystyy =)

Mäkin oon käyny tässä pari kertaa leffassa, tosi paljon on tullu uusia hyviä kotimaisia. Se tummien perhosten koti oli myös tosi koskettava, suosittelen.

Hoitolaukuista: oon sanonu miehelle, ettei oo NKL:lle tulemista ilman tätä:http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_68&products_id=1840 :D

Nyt ulos kamalaan säähän, heippa!
 
Moi!

Ihania hoitolaukkuja ootte tilannu/katellu. Meillä saa nyt toi marimekon laukku mennä, niin paljon laitettu muihin juttuihin jo rahaa..

Mulla taas tosi levoton yö takana, mikään asento ei tuntunu hyvältä, menikin yli puolet yöstä vaan pyöriessä. Ja sit nousin yheksän aikaan vaikka oisin saanu nukkua, mut kun ei nukuttanu. Aamulla en tuntenu yhtään vauvan liikkeitä, melkeen ehin jo huolestuun, mut sit otin ja söin tytöiltä pari jackyn maitosuklaavanukasta ni johan alkoi vatsassakin taas tuntua liikettä =) Miten usein muuten tunnette liikkeitä?
Meiän pikkuinen tykkää yleensä melskata kun ajan autoa tai sit niin et oon lepoasennossa ja sit kun oon kylvyssä ni maha yleensä heittää puolelta toiselle.

Täällä paistaa aurinko, ihanaa! Onko Helsingissä kamala sää vai? Jos tätä aurinkoa liikenis vähän Turusta sinnekin =)

Nyt ei pysty kirjottaa enempää, kauheen tukala istuu tässä koneella...

:heart: :Ninni ja Kirppu 32+6
 

Yhteistyössä