***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

:flower: Paljon onnea pienen poikasen syntymän johdosta biabialle

Täytyy kommentoida tuota sokeriherkkujen vaihtoehtoja. Mulle ravintoterapeutti suositteli light-limuja...ja nimenomaan tuota coca-colaa (zero), jossa on makeutusaineena suklaroosi. Sanoi, että voin juoda miten paljon vain...ei nosta verensokeria, eikä sitä voi oikeesti juoda niin paljon. että tulisi jotain syöpäriskii. Kaupanhyllyiltä löytyy myös profeel tuotteita, jotka on kanssa täysin sokerittomia...ja makeutettu siten, että raskaudenaikana ovat täysin sallittuja. Ainakin se litran tölkissä myytävä jugurtti (vadelma) on tosi hyvää ja mä tykkään myös niistä pienemmistä tölkeistä. Makuja on mistä valita...nam. Jäätelöä ei kannata paljoa syödä...siinä kun on sitä maitoa...niin maitosokeri nostaa verensokerin helposti pilviin...ja sitten jos on pienikin määrä sokeria siinä joukossa. Jäätelöäkin löytyy sokeritonta...on vaan jumalattoman kallista...ja mun mielestä äklön makeeta...valiolta mansikan makuisena. Litra maksaa melkein 3e. Myös hedelmät ovat mulla pannassa, kun hedelmäsokerista tulee nopeita piikkejä. Kyllä sitä vielä muutaman viikon kestää. Palkintohan on mitä ihananin. Mulla on ollut muutama sokerivauva...ja se on karmeeta, kun vauvat ei oo alkaneet hengittämään ollenkaan synnyttyään. Keuhkoja käynnistelty hengityskoneella. Se on kuulemma näitten isojen vauvojen ongelmana. Kroppa ja varsinkin vauvan vatsanympärys kasvaa suhteessa enemmän kuin mitä pitäis...ja sitten ei elimet pysty vastaamaan kropan tarpeisiin. Mä oon päättänyt pitää tosi tiukkaa diettiä viimeiset viikot ja vähän aliravinnolla käyn. Vauva kuitenkin ottaa tarvitsemansa...viimeksikin neitonen syntyi lähes 5 kiloisena ja mä itse laihduin vikan vkon aikana 3kg.

Mä oon taas alkanut heräilemään öisin. Ihmeellistä on, että käsi tai jalka puutuu vastakkaiselta puolelta, jonka päällä en siis oo. Samoin lihaskramppeja jalkoihin tulee harvasen yö. Oon välillä joutunut miestäkin herättämään painamaan mun jalkaa, kun sattuu todella paljon, eikä itse pysty tekemään mitään, kun ei pääse ylös sängystä.

Sain myös laitettua kelalle äippärahahakemuksen sisään...perinteisesti viimeisenä mahdollisena päivänä...19.1. Päätös tuli jo pe postissa. Kela toimi siis tosi nopeesti. Äitiyspakkausta en ottanut, kun meillä kuitenkin on jo kaikennäköistä edellisitä lapsilta...ja mä oon kokenut turhiks esim. sen toppapuvun. Vastasyntyneelle on aivan liian iso, ja sitten kun lapsi alkaa liikkumaan, tarvii jo kosteussuojapuvun (kun nää talvedt on mitä on) niin mulla on ainakin jäänyt käyttämättä aina ne puvut. Vaikka on kärreissä istunutkin...niin räntää sataa...ja taas ollaan märkiä. Tai mietitääpä vaikka niitä kondomeja...hih...me kun aletaan yrittämään uutta jo heti kohta...saadaan sitten se kymmenen täyteen ennekuin täytän 4-kymmentä.

Liikkeistä...mä oon kanssa yrittänyt laskea noita liikkeitä...mutten kyllä ihan oikeesti tunne 10 liikettä/tunti, joka pitäis tuntea. Sitten kun alan oikeesti huolestumaan ja käyn pitkälleen, niin johan rupeaa vauva möyryämään. Mä oon ottanut nyt pari kertaa päivässä; kerran aamulla ja kerran illalla sellasen liikkeenseuranta tunnin.

To pääsen taas kurkistamaan pikkuistani. Alkaa jo uhkaavasti lähestymään h-hetki...eli jännitys tiivistyy...ai niin ostin eilen vaippoja kaupasta (ihme...kun olen useasti tullut kaupan kautta, kun ollaan synnäriltä päästy). Onnittelee itseään...

Mamma Muu+Mulperiina 32+3
 
BiaBIalle perheineen onnea pikku prinssistä,kohta meitä tosiaan alkaa poksahtelemaan =)

Liikelaskennasta mä olen ainakin ymmärtänyt,että yhden tunnin aikana päivässä,kun liikkuu sen kymmenen kertaa ni on ok,ei suinkaan joka tunti,onkohan mult menny jotain ohi korvien :whistle:

Me6 hurjalta kyllä kuulostaa toi sun tilanne,mut toivottavasti nyt yön aikana helpottais ja saisit ravata wc:ssä
 
Sullahan on tosi tiukka ruokavalio päällä!! Olikos sulla insuliinit käytössä?
Mulla on sikäli eri tilanne (kai), että mun arvot heitteli tällä ruokavaliolla 4 ja 6 välillä eli sain liikkumavaraa ihan hyvin ja esim. hedelmiä suositeltiin, ei kielletty.
Ainoastaan sokeriset herkut on pannassa, riittää siis karkittomuus ja rasvaton ruokavalio.. ja ihan tavalliset rasvattomat jogurtit ja maidot on sallittuja. (Niitä syön tosin normaalistikin)
Ja tyypin masunympärys mitattiin viimeksi ja onpi nätisti keskikokoinen vaavi tulossa, ei liian iso eikä liian pieni. Toivottavasti mennään loppuunkin asti näin :)

Hyvää yötä kaikille!

Hexodus ja masumonottaja 34+3
 
tai oikeestaan aamuyötä...
Täällä taas kukutaan. Ollu illasta asti vähän tukala olo, vähän sellasta paineen tunnetta tuolla alakerrassa, toivottavasti ei kuitenkaan mitään synnytykseen viittaavaa :ashamed: Kävin äsken kylvyssäkin ja olo hieman helpottui. Oon muuten unohtanu kertoa kun oon muutamana yönä heränny siihen et mulla on oksennus noussut suuhun, tänä yönä niin on käyny 2 kertaa, kauhee tunne herätä siihen! Onkohan vatsalaukun läppä jotenkin koetuksella? Otin sit gavisconia ja tuntui auttavan.

Nyt meen kattoon selviytyjiä miehen kanssa kun se vielä valvoo töistä tultuaan.

Aamuun...

:heart: :Ninni ja Muru 33+0 jee!
 
katsotaampa nyt onnistunko kirjoittamaan =) eli siis matti myöhäinen ilmoittautuu. Toista odottelemme, synnytyspaikka Tays ja la 16.3. Nyt tosin siis tieto jo siitä ettei niin pitkälle mene, koska täällä kökötetään sairaalassa vesien menojen vuoksi. Mielenkiinnolla seurasin biabian kirjoituksia =) Onnea kovasti sinne!!
 
Tervetuloa nippis! Ja tsemppiä jakautumisprojektiin :) .

Olipas meillä eilen aktiivinen lauantaipäivä. Oltiin ekaks aamulla puistossa ekaa kertaa tällä viikolla, oli kyllä virkistävää kun aurinko suvaitsi paistaa. Sitten mentiin koko perhe uimaan, kivaa oli uiskennella kun vesi kannatteli tätä valtavaa ruhoa, hih.
Iltapäivällä käytiin vielä pojan kanssa leikkimässä kavereilla ja sen jälkeen poitsu olikin aivan valmis nukkumaan.

Ai niin, järkättiin keittiön kaapit uuteen järjestykseen, eli siirrettiin kaikki "vaaralliset" jutut yläkaappeihin, ettei pieni pääse niihin käsiksi. Ihan niinkuin heti osaisikin ryömiä ja availla kaappeja, mutta meillehän saattaa tietenkin syntyä ihmelapsi :LOL:
No ei, mutta mies on kesällä paljon reissussa, eikä tommonen kaappiprojekti oikein tilapäisyyhoota saata innostaa.

Illalla sitten jopa vähän romantiikka kukoisti ja sain miehen kampattua petipuuhiin. Ihan kivaa sekin vaihteeksi...

Tänään anopin valmiiseen ruokapöytään, ei paha.

Mukavaa päivää kaikille! t. pikkuvaemo ja ihmepoika
 
Nippis tervetuloa joukkoon ja tsemppiä synnytykseen,sullakin alkaa siellä olemaan jännät hetket =)

Olipa "mukava" herätä,ku olin taas nähny unta pitkästä aikaa,ni siitä et vessaan mennessä oli pikkuhousunsuojassa veristä vuotoa :( kyllä jännitti mennä vessas käymään,mut selvisin pelkällä säikähdyksellä taas,olen nimittäin nähny tuon saman unen joskus ihan alkuraskaudessa,mistähän lie kertoo :whistle:

Nyt pitäs lähtee laittaa neidille aamupalaa,ku pitäs kymmeneks ehtii pyhäkouluun.

Saadaan tänään meidän hääkuvat =)
 
Hexodus...juu mulla on insuliinit käytössä. Viimeksi gynekologi oli huolissaan tuosta masunympäryksestä...kun se edellisellä kerralla oli yläkäyrän yläpuolella niukasti...ja viimeksi sitten "kutistunut". Lohdutteli kuitenkin, että saattaa olla mittavirhe, kun oli eri mittailija. Mulla ei oo ollut enää sen ekan kerran neuvolakäynnin jälkeen sokruja virtsassa...silloinkin olin syönyt aamupalaks kahvin ja tummanleivän lisäksi banaanin. Viinirypäleet nostaa mulla sokerit ihan pilviin. Onneks on vaan enää muutama vko. Saan heti lopettaa insuliinit kun olen jakaantunut...ja sitten odottaa dajm-suklaalevy...nam ;)

Mulla ei oo joka raskaudessa ollut insuliinit käytössä...vauvat olleet siitä huolimatta isoja. Mä en tuu saamaan mun murua heti vierihoitoon, vaan Mulperiina hurmailee ekat päivät hoitajiaan valvontayksikössä...ruokkivat tosi tiheesti ja sitten jos vauvan sokrut on huonot, niin joutuu sokeritippaan...nyyh. Oon jo valmiiks surenut sitä. Kun tiijän olevani tosi herkkänä heti synnytyksen jälkeen...ja sitten ei pääse ees imettämään...vaan joutuu kytkemään itsensä heti lypsykoneeseen. Hvä puoli siinä on se, että kun käy kahden tunnin välein lypsyllä, niin maito nousee ja sitä tulee enemmän kuin tarpeeks. Vauva saa omaa maitoa, ja mulle tulee parempi mieli, kun kuskaan sitä maitoa valvontaan.

Nippis tervetuloa joukkoon...ja onnea synnytykseen. Sä oot armaan seuraava jakautuja

Nyt ruuan laittoon

Mamma Muu + Mulperiina 32+4 (niin ne päivät vierii)
 
Tervetuloa :flower: näin loppusuoralla joukkoon!
Lisään sut listaan, haluatko ikäs sinne kanssa?

Taidat todellakin olla seuraava jakautuja, onko sulle sanottu mitään sairaalassa et kauan mahtaa mennä ennen kuin vauva alkaa syntyyn vai käynnistääkö ne sit jossain vaiheessa? Kun eihän ilman lapsivettä anneta kauaa olla? Jännää jännää!

Ei muuta kun paljon onnea sinne tulevaan!

:heart: :Ninni ja Muru 33+0
 
:flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:

Onnea vauvalle somalle,
teidän kahden ikiomalle.
Onnea toivottaen,
kanssanne iloiten.

:flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:

Mamuliini ja masukki 34+6 ja muu perhe
Huomena on äippäloman eka pvä! :)
 
Nippis:Onnea tulevaan koitokseen =) Taitaa pian toinen vauva meidän pinoon syntyä.

Ninni:Mulla on kahtena päivänä ekaa kertaa tässä raskaudessa närästänyt. Yöllä oon kanssa heränny pariin kertaan siihen, että tulee vähän oksennusta suuhun..Yök! Mistähän tosiaan johtuu? Sulla voi olla osaltaan sitä, kun oot ihan "täynnä". Mutta mä oon kyllä hypänny isollahädällä joka päivä ainakin kolmeen kertaan. Oonkin vaan laihtunu tai painoa ei oo mulle tullu pitkään aikaan lisää, yhteensä n. 6-7 kg. Sf- mitta menee mulla vähän yläkäyrän yläpuolella.Vauva on kasvanut hyvin. Sen paino on ultrissa ollut aina yli käyrien. Tosin raskauden alussa mun la:ta siirrettiin 10 päivää myöhemmäksi. Kuukautisten mukaan se olis 24.2. En tiedä mikä nyt sitten on oikea..oliskohan tarvinnu vaihtaa la ollenkaan.

Jade 34+4
 
ikää on kohta puolin 27, joten laita se listaan :) Täällä siis odotellaan, vedet meni ns korkealla vedenmenollla joten jonkin verran vettä vauvalla on sielllä koko ajan. Tulehdusarvoja seurataan päivittäin, supisteluita on estelty lääkkein ja kortisonit tietty jo sain. Ensi viikolla katsotaan uudelleen, odotellaanko viikko 34 vai annetaanko tulla(käynnistelläänkö) aikaisemmin. Tietysti jos tulehdusarvot nousee niin sitten pitää toimia aikaisemmin.
 
Laitoin sulle yv:tä mut ei tainnu tulla perille, ainakin mun näyttöön tuli joku virheteksti... Ilmota jos ei tullu perille ni vastaan uusiks =)

Jade mullakaan ei oo paino noussu pahemmin, viime neuvolassa oli tullu yhteensä alusta asti 4,7 kg, silti sf-mitta menee kans käyrien yläpuolella... Mut ei oo todellakaan mikään kiva fiilis herätä suu täynnä oksua...

Nippis jokainen päivä masussa lisää on vaan hyväksi vauvalle, toivottavasti pysyy arvot kurissa, lapsivettähän kuitenki muodostuu vielä joka päivän uutta, ainakin vähän...

-Ninni-
 
Biabia: Oikein paljon onnea pienestä pojasta!!

Nippis: Tervetuloa!!

Nyt on kahlattu kaikki kirjoitukset läpi. Niitä olikin torstain jälkeen tullut kovasti. Perjantaina en päässyt koneelle, kun meidän kone taas jumissa. Ja sitten eilinen päivä meni polttareissa. Omissa sellaisissa. Mehän kun ollaan menossa naimisiin sitten samalla kun vauva kastetaan. Kaverit sitten eilen aamulla yllättivät minut täysin ja hakivat polttareihin. En kyllä aavistanut mitään!! Mutta ihanaa oli! Oltiin peurungassa keilaamassa ja syömässä, sitten illalla saunomassa ja sain samalla kasvohoidon, jalkahoidon ja käsihoidon! Kyllä nyt on mukava ootella synnytystä!! =)

Nyt täytyy lähteä valmistautumaan kaverin pojan kaksi vuotis syntymäpäiville!!

Muumi82 ja eppu 35+5
 
BiaBialle paljon onnea sinisestä nyytistä! :flower: :hug: Tästä se vauvantuoksuinen arki alkaa!

Nippikselle tsemppiä loppurutistukseen! :hug:

Ninni: Täällä kans nousee oksu välillä kurkkuun. Varsinkin jos närästyksen takia yritän saada röyhtäystä aikaseks.. :p Myös yöllä saattaa tulla karvas maku suuhun. Mulla on auttanu ihan rennie ja korkeampi tyyny.

Vaavi on alkanu painaa alapäähän kiitettävästi ja pehvakrampit jatkuu. Muuten olo on möhkälemäinen..
 
nippis tervetuloa! :flower: :wave:

Liikkeistä Mun masulaisella on tietyt ajat, jolloin pörrää enempi, siis aamulla kun herään, sit seuraava minkä osaan nyt ihan kellonajallisesti sanoa, ni on joskus 4-5 maissa, ja sit illalla 8 ottaa super-spurtit, jolloin liikkeet käy ihan kipeästi, miestä aina säikyttelen kun pitää ihan ulahtaa välillä, kun survaisee mononsa niin mojovasti suoraan kylkeen. Ja sit nukkumaan ruvetessani ottaa vielä yhden jumppatuokion, ja silloin usein myös hikkailee. Hajanaisia liikkeitä tulee sit pitkin päivää, esim. juuri nytkin muutamia pikkumuljahduksia ja potkuja.

Oksu kurkussa Ei varsinaisesti ihan näin paha tilanne, mutta on ennemmin sääntö kuin poikkeus että yölläkin pitää närästyslääkettä ottaa. Renniellä pärjään toistaiseksi, gaviscon-tabletit on niin pahan makuisia että iso närästys pitää olla, että sellaisen otan! Ja yöllä pitää myös nukkua niin että tyyny on mytättynä korkeaksi, ihan pitkällään ei vain voi nukkua, kun alkaa polte kurkunpäässä tuntua :(

Tukkoinen nenä on täälläki nyt riesaksi tullu, kun siitä joskus oli puhetta täällä, että joitain vaivasi. No nyt se vaivaa sit muakin :(

Leivoin pullaa, ois tarkoitus tehdä laskiaispullia iltakahveille, namskis! :p
Ja omien voimien rajallisuus tuli taas varsin selväksi.... Olin aamulla tehny sen taikinan, kun mies ja poika olivat lähdössä ulos. Lähdin intona pinkeänä mukaan, kun on niin nätti perus-talvinen sääkin täällä. Vaan enpä jaksanu ku pikkusen matkaa kävellä kohti pulkkamäkeä, kun jouduin toteamaan, että tais jäädä mun voimani sinne taikinakulhon äärelle.. en vain jaksanu, kun olin seisonu keittiössä sitä taikinaa tekemässä ja alustanu sen... itku tuli, kun tajusin, miten voimaton ja onneton sitä onkaan! :'( Kunpa tämä olisi jo ohi, haluaisin jaksaa taas tehdä asioita kunnolla!! :'( :'(

Ippu 32+6
 
Nyt pitäis viestin olla tullu perille!!!

Ippu mulla on gavisconia nesteenä, ei kyllä mitään herkkua sekään...
Rennietä inhoon kans, ihan kauheeta jauhemössöä...

Anneli
mun tarvii varmaan ostaa sitä levolacia tänään jos vaikka auttais, kiitos vinkistä!

 
Biabialle onnitteluja poika vauvasta! :hug: :flower: Ihana kuulla, että kaikki oli menny hyvin. Me muut tullaan täältä perässä... =)

Nyt näyttää ulkona ihanalta kun vähän paistaa aurinko. Oltiin lenkillä ja oli kyl liukasta. Sai varovasti kävellä ettei vaan kaadu. Ellakin tykkää kävellä pyörätiellä ennemmin kuin istua vaunuissa. Pitää vaan vahtia tarkasti sitä koko ajan. Leikkipuistossakin ollaan käyty.

Ella on kovin kaikessa mukana. Se auttaa pyykinpesussa, tiskauksessa, mun pukemisessa, siivouksessa ja syödä se koittaa itse. Nyt jo huomaa että omaa tahtoa löytyy ja kaikki haluama pitää saada heti tai tulee huuto. Kova meno sillä on päällä enkä mä meinaa pysyä perässä. Multa kestää päästä ylös lattialta niin kauan,että neiti on ehtiny juoksemaan jo pitkälle.

Aamulla Ella tuli nyt ensimmäistä kertaa itse pois sängystään ja huoneestaan ennen kuin me oltiin itse noustu. Me otettiin kaksi pinnaa jotka on irroitettavissa pois sen sängystä ja nyt se pääsee vapaasti kulkemaan. Tähän asti on odottanu sängyssä et huomaa meidän nousseen. Nyt se tuli sit aikasemmin meidän makkariin ja ilman yöpukuakin vielä. Vaippa sillä sentään oli. :)

Terkuin Krisu, masussa 33+3 sekä Ella
 
Sunnuntaita!

Ihana fiilis tuli kun alkoi ajatella että yksi meistä on jo saanut pienokaisensa. :heart: en millään malta odottaa että nämä loput viikot tästä menisi..
Onneksi ensi viikolla on lähtö pienelle reissulle. :) Tosin ihan kotimaassa ja kotiseudulle. Siellä sitten kauneushoitoihin ja kampaajalle. Lisäksi kaikki ystävät ja sukulaiset on siellä. Menee aika nopsaan kun hyppää kyläpaikasta toiseen..

Ulkona on niin kaunis ilma!! Haluaisin lähteä kävelylle mutta vihlovat kivut tuolla alhaalla alkaa useimmiten ensimmäisten askelten jälkeen.. :/ Tuntuu kuin vauvan pää olisi jo tuloillaan, eli häijyä tekee!!!

Meillä (minulla ja vauvalla) oli eilen karkkipäivä.. Ostin irtokarkkia 3,5 eurolla ja kyllä tuli huono olo ja etenkin omatunto..!! :ashamed:
Illan projekti on nimikirjan selailu. Mulla on suosikkini, mutta miehen mielipide pitää kai ottaa huomioon edes jossain jutussa.. :whistle: Eli lisää vaihtoehtoja hakemaan.
huomenna taas katsomaan kahta asuntoa. Jos vielä joku päivä löytyisi sellainen mikä näyttää kodilta eikä maksaisi maltaita... Asunnot täällä Helsingissä on hinnaltaan varsin hunajaisia!!

Ainiin, mahanesteet mullakin tulee välillä kurkkuun. :x Etenkin kun nousee sängyltä ruokalevon jälkeen.. Yök. Käynyt näin muutaman kerran. Tunne on vähintäänkin kuvottava. Nyt on närästys alkanut helpottaa kun juon hulluna vettä ja syön vähemmän ruokaa kerrallaan..

Ja Nippis, tervetuloa joukkoomme!!

Lähden nyt kokeilemaan josko ulkoilu onnistuis, edes pieneksi hetkeksi.

Laura ja pikkuinen 33+6 :heart:
 
Ippu ei mua Renniessä se maku ällötä vaan se koostumus... Ihan kun ois suu täynnä jotain leivinjauheen tapasta. Samarin ois hyvää jos vaan auttais yhtä hyvin...

Laura täällä kans yks kenestä ois ihana lähtee pitkälle kävelylle vaikka koiran kanssa. Mut kävin aamulla tien toisella puolella kaupassa ja sekin oli tuskasta :ashamed: Sais jo pian tän vauvan sen kokoseks et vois hyvillä mielin synnyttää ni sit pääsis hänen kanssaan lenkille...

 

Yhteistyössä