***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Huh, kylläpä tulikin tehtyä piiitkä lenkki! Tuntui ihan mukavalta. En olisi uskonut että jaksaa vielä painaa pari tuntia tuolla. Heti kun pääsi kotiin niin KAUHEA nälkä!! eikä se näköjään kovin helpolla lähde...

Tuosta oksutaudista.. Tänään oli hesarissa että ainakin Porvoossa on taas sitä norovirusta liikkeellä, paljon! Ollaan me varovaisia ja pestään kädet kunnolla.. Toivottavasti te joilla on ollut oireita, paranette nopsaan ja kyse on vain tavallisesta oksennustaudista. Hui, se on kyllä niin kelju tauti!!

Tarviis mennä suihkuun ja valmistautua kummipojan nimppareille.. Kaveri haluaa lahjaksi jonkun kasvin.. :) Hän ei tosiaan ole ihan tavallinen 9-vuotias nappula..

Mukavaa maanantai-iltaa kaikille!
 
Poika pääsi tänään lampun alle bilirubiiniravojen ollessa 205, raja tämän ikäisille on 215-220. Ei siis huolta, tyyppi näyttää nauttivan olostaan lämpimän lampun alla. Syö tosi hyvin ja koko ajan tuntuu että saa olla pumppaamassa nyt kun maito sitten nousi. Kolme kuppikokoa tuli eilisen päivän aikana niin että heilahti. Nyt tuntuu kuin olisin kävelevä meijeri. Sitten me isin kanssa täällä ihastellaan tuota pakettia, nyt kun on koko ajan vaippasillaan voi laskea sormia ja varpaita ja katsella kihartuvaa untuvaista tukkaa. Pojalla on myös isänsä silmäripset todella pitkät ja kiharat (kateus!!!), ei yleensä periydy naisille kuulemma. Tai muuten tulisi samassa paketissa tuo sääriosio jne. TIedä sitten totuutta, vauvalla nyt ainakin on. Ja mikä ihaninta ja tärkeintä on että saa olla lähellä koko ajan. Vaikkei nyt sylissä niin ihan vieressä, voin ojentaa käden ja koskea.

Misupai mun mielestä mukaan kannattaa ottaa ainakin rintakumit (keitä etukäteen kotona), jotain evästä mitä voi tulla mieli (kanttiini aika suppea aikä auki suinkaan aina kun jotain haluaisi), hiuspampuloita/pinnejä, niitä huulirasvoja, itseni teki hieman onnellisemmaksi supistusten aikaan suihkutettettava kasvovesi (supistusten välissä mies ruiskaisi välillä), omat pesuaineet (ota kunnollinen määrä, suihkussa saa juosta koko ajan nyt kun maitoa tulee ja hormonit hikoiluttaa). Siteitä täällä on huolettomaan käyttöön, joillain on omia kasvopyyhkeitä (mulla ei), itse käytän näitä sairaalan vaatteita, ei ole tullut kylmä ja saa vaihtaa aina kun haluaa, ei haittaa jos tulee tahra. Mukavuutta tuo laturit kaikkeen mahdoliseen laitteeseen (kamera, puhelin, ipod, tietokone) jota on matkassa. Jos tulee vaan synnyttämään on aika turhaa roudata kaikkea tuota, mutta näin kun täällä viihtyy pidempään on näistä ollut iloa. Kirjoja en ottanut mukaan, en olisi pystynyt keskittymään, vain lehtiä. Ja niitäkin täällä on. Mulla on lisäksi oma kahvijauhe ja kahvikerma, meikkipussi (käytettty 0 kertaa), vauvan oma kirja, muistiinpanovälineet (yksin ollessa synnytyksen jälkeen tuli kirjoitettua ajatuksia, ja mies piti kirjaa synnytyksen kulusta). JOtain vaatteita vauvalle, täällä on mutta esim. nyt on pipot ja sukat pyykissä, meillä oli omat käytössä eilen. Ja ne imetysliivit! Kaveri toi ulle Bebesisitä vissiin Noppiesin joustavat, ihan huiput. Kuppi ei ole tärkeä, nämä venyy.

Nyt on pakko mennä pumppaamaan.

BiaBia, meijeri
 
Nukkumisesta piti tulla kommentoimaan kun se päivällä aiemmista viesteistä unohtui.. kun täällä moni heräilee öisin ja/tai valvoo. Mulla tuntuisi unta riittävän, vessaankaan en joka yö herää, tai jos heräänkin, niin en aina jaksa nousta, vaan käännän hädästä huolimatta kylkeä ja jatkan uniani, niin paljon minua nukuttaa! Lisäksi nukun tosi sikeästi, miehen kanssa tässä ihmeteltiin, kun hän oli yöllä käynyt vessassa, enkä ollut kuullut ollenkaan, vaikka yleensä herään heti jos hän nousee sängystä! Nyt myös iltaisin uni on tullut aika helposti, samoin jos yöllä herään ni ei oo suuremmin tarvinnu valvoa. Ihana näin päin välillä =)

Oksutaudista Sitä on liikkeellä AINA, ja siksi kannattaa AINA huolehtia hyvästä käsihygieniasta, mutta varsinkin näin raskausaikana, ja etenkin nyt loppusuoralla. Ahdistaa pelkkä ajatus että pitäisi kärsiä oksu-kouristuksia muutenkin ahtaalla olevan pallean kanssa, auch!! :eek: Itse vielä oksufobiasta kärsivänä en tajua ihmisiä, jotka ei älyä pitää kunnon varoaikaa taudin sairastamisen jälkeen, vaan jo seuraavana päivänä ryysitään ihmisten ilmoille tartuttamaan muita! Mur!! :kieh:

Tänään on alkuillan mittaan tullut muutamia tuntuvia, epämiellyttäviä suppareita, ja lisäksi ruokaa laittaessa jotain semmosta terävää kipua alavatsalla.. oon tässä nyt siis vähän varuillani kaikenlaisten tuntemusten suhteen, että pitäisikö käydä synnärillä näyttäytymässä, siis kohdunkaulan tilanne kurkkaamassa, etteihän siellä nyt ala paikat aueta, kun on tämmöisiä selkeämpiä tuntemuksia nyt ollu, mutta toistaiseksi en oo siis kumminkaan mihinkään menossa, kun nyt suihkussa käynnin ja puolen litran vesiannoksen jälkeen tuntemuksia ei ole ollut. Jännäten täällä nyt siis...

Ippu 33+0
 
ippu.. ou nou.. mie täällä kanssa koitan ottaa iisisti.. Onneks tänään olen välttyny suuremmilta suppareilta.. mut lauantai ilta meni kyllä ihan täysin sohvalla maaten.

Nukkumisesta mieki nukun välillä tosi huonosti ja nään aivan hulluja unia. Viime yönä olin sotilas, toimin tiedustelijana. Tarvoin syvässä hangessa.. Ihan ufoa!

Marmeladi *huomenna alkaa äippäloma* & Masuasukki 34+6
 
Ippu, täällä toinen nukkuja :wave: . En herää kertaakaan yöllä, täytyy olla tyytyväinen niin kauan kun kestää.

Tänään on ollut outo ristiselkäkipu koko päivän, tai pikemminkin särky, semmonen jomotus. Ja jostain syystä on ollu jo pitemmän aikaa outo aavistus, että vauva syntyy etuajassa. En tiedä mistä johtuu, kun ei oo yhtään ees supistellu.

No, nyt meni taas tämmösiks henkimaailman jutuiks, parasta poistua. -pikkuvaemo ja ihmepoika
 
Jennah en usko et mun vatsakivuissa oli vatsataudista kyse, ne kivut kesti noin tunnin ja sen jälkeen ei mitään...

BiaBia hieno juttu et sulla riittää maitoa ja et pojalle maistuu. Voi kun pääsis itekin jo nauttimaan vauvasta ja nämä ärsyttävät jokapäiväiset raskauden tuomat vaivat ois historiaa...

Ippu mua kiinnnostais kans kauheesti mun kohdunkaulan ja -suun tilanne, neuvolalääkäri mulla vasta kolmen viikon päästä. Mulla oli tänään kans pari supistusta ku oltiin kaupassa, taitaa cittari olla mulle jo liian iso kauppa, ei vaan jaksa enää noita jättimarketteja kävellä läpi...

Unista sen verran et mä näen kans joka yö ihan hämäriä unia, osan muistan vielä aamulla mut en läheskään kaikkia. Mulla noi yöunet on muutenki niin katkonaisia jatkuvan kusirallin takia, mut toimiipahan ainakin munuaiset.

Angel miten kävi sen maahantuojan kanssa?

Eipä muuta, nyt sänkyyn oottaan et huippumalli haussa alkaa!

Huomiseen!

:heart: :Ninni ja Muru 33+1

Muoks.
Pikkuvaemo mulla kans välillä sellasia omituisia selkäjomotuksia, varsinkin istuessa tulee välillä oikeen paha olo kun selkää vihloo oudosti...
Toisaalta mä toivon ettei ihan laskettuun aikaan synnytys menis, vaikka 5 viikon päästä ois mun mielestä oikein hyvä hetki synnyttää :)
 
me6
Tänne sitä viikon tauon jälkeen taas jouduttiin :( Munuaiset lakkasivat tänään kokonana toimimasta, mitään ei tule ulos vaikka kuinka juo! Virtsassa verta kahdella plussalla vaikkei mitään vuotoa ole. Lääkärit epäilevät sen tulevan munuaisista. Nyt 12 h ravinnoitta ja huomenna tehdään vinopino munuiaskokeita.

Verenpaineet pomppasi kanssa tänään yli sallitun eli alapaineet 100:n yläpuolelle.PLÄÄH!!

BiaBia tulen huomenna siis moikkaamaan suo ja pikkuista.

Me6 ja Vauhti rv 31+1
 
Voimia me6 sinne osastolle ja tutkimuksiin. Toivottavasti selviää mikä on. Ja BiaBIa ihanaa oli kuulla kuinka vauvan kanssa on lähtenyt sujumaan. Nippikselle tervetuloa ja koitahan saada pidettyä vauva masussa vielä vähän aikaa.
Täällä kun on ollu puhetta nukkumisesta niin pakko kommentoida että täällä päivät vois melkeen nukkua ja yöt valvoa. Tuntuu vaan siltä ettei saa millään unta ja herää joka ikiseen kyljen kääntöön. Närästyskin pilaa kovasti yöunia aina välillä. Onneksi [/b]Jennah kaikki on vauvalla hyvin ja se olikin vaan oksutautia. Ja Ipulle koita nyt säkin saada supparit loppumaan ettei nyt vielä alkais kaikki täällä jakaantua. Vauvojen täytyisi vielä saada kasvaa vähän aikaa yksiöissään.Malla29 toivottavasti raskaushepatoosi ei pahentuis. Voimia sinnekin.
Illan ja yön jatkoja

Härkäneito ja prinsessa rv 34+2 :heart:
 
:headwall: Nyt on juurikin tuollainen fiilis... :'( Eilisestä asti särkenyt päätä ja olo on jotain ihan kauheata. En tiedä mistä tällainen nyt yht´äkkiä taas tuli. Yökin meni kivun kourissa |O
Noh, kai tämä tästä.

Tänään ajattelin (jos tästä toivun pikkuhiljaa) pestä vauvan vaatteet kun mies sai eilen mun veljen kaa nostettua kuivausrummun paikoilleen.

Ja just tuli mieheltä viestiä, että pitäisi mennä tontille siivoamaan... :eek:

Nyt on kyllä tosiaan pää ihan tyhjä, joten täytynee tästä lähteä tuonne tontille. Jospa raitisilma saisi taas aivot toimimaan.

kleopatra ja ihmemies

 
Kleopatra mulla oli kans kauhee päänsärky mikä kesti 2 päivää...
Panadol zappia otin ja auttoi aina hetkeks mut sit se tuli taas takasin. Eilen illalla sit lakkas kuin seinään eikä tänään vielä ainakaan oo päätä jomottanu. Ihme juttu... Mulla särkee normaalisti muuten tosi harvoin pää, luulen et mulla on tän raskauden aikana särkeny pää enemmän kun viimesen 10 vuoden aikana yhteensä.

Me6 voimia ja voi hyvin! Tuuthan kertoon sit kun tiedät mikä vaivaa. :hug:

Eipä mullakaan nyt sen kummempia, väsyttää, taidan mennä sänkyyn takasin pötköttään kun oon saanu neidin vietyä kouluun.

:wave:

:heart: :Ninni ja Muru 33+2
 
Kylläpä väsyttää kamalasti |O nukkumisesta ei tahdo tulla enää yhtään mitään ja päivälläkään en osaa nukkua!!! Mua kutittaa, janottaa, pissattaa yms.kaiken aikaa siis öisin ja valvotan koko poppoota kun kävelen ympäri taloa kaiket yöt :( Kenelläs sitä raskaushepatoosia oli...niin että minkälaisia oireita oli? Oliko muuta kun kutinaa? Mä ajattelin, että pitäskö soittaa neuvolaan ja pyytää maksa arvojen ottoa, kun rasvat ei tähän kutinaan auta ja jatkuva valvominen alkaa käydä voimille :ashamed:
Angel mulla oli kans muutama vko takaperin toistuvia painajaisia synnytyksestä ja siitä, että sain kehitysvammaisen vauvan! Viime yönä sen mitä torkahdin olin uimahallin saunassa rottien kans ja hätistelin niitä kauhalla pois!

Mulla olis tänään tosi paljon hommia, tenttiinkin pitäs raahautua ip:llä, mutta puhti on ihan pois! Eilen sain viimein hoidettua verokortti asian ja sain prosentiksi 17,5, et ihan hyvä kait mutta kotona huomasin ettei se virkailija ollu laittanu asuntolainan korkoja vähennyksiin, mutta en mä enää sinne jaksa uudestaan raahautua!

Perjantaina sitten Berliiniin :eek: mitenkähän mun käy siellä? Vähän jänskättää tässä vaiheessa enää lähtee minneen pidemmäs, mutta kait niitä vauvoja sielläkin synnytetään jos jotain tulis! Onneks lento on suora ja lyhyt :)

Biabialle[/b onnittelut pojan johdosta ja kaikille sairastelijoille pikaista paranemista ja parempia vointeja!
 
Viimeyön sain onneks nukuttua hyvin 23-06 vessatauko + 6-9.30 :) Ihanaa. Vauva ottanut nyt iisimmin 2 päivän mahdottoman riehumisen jälkeen. Viimeyönä näin taasen imetysunta....imettelin mun pientä tyttöä...mulla oli päällä sellanen vauvan body jonka neppareista sit yritin saada vauvaa imemään :LOL: Unen alussa se vauva oli n. 5cm. korkee ja muotoiltu porkkanasta... jessus miten härö uni!

Maha on edelleen hellänä tosta vauvan riehumisesta. Vielä tulee kevyempiä supistuksia vähän väliä. Ei auta muuta kun vaan maata ja kytätä 4selta uusintoja.

pitkäkoipi + fiina 31+2
 
Helou!

Täälläkin yöt menee valvoessa, kun närästää ihan pirusti. Patjan alla tyynyjä ja pään alla useita, että istuma-asennossa torkutaan pari tuntia kerrallaan. Välillä korventaa sisälmyksistä niiiiiin paljon. Tuntuu, että kuolee :x

Just kävin neuvolassa ja tiesin, että olen kerännyt turvotusta, mutta että kaks kiloa kahdessa viikossa :ashamed:
Neuvolantätin mukaan pitää ottaa vakavasti ja seurata verenpainetta, joka oli hieman koholla normaalista, ettei vain olis alkava raskausmyrkytys. Huijuijui. Alkoi vähän jänskättää. Onneksi on jo viikkoja takana.
Nyt täällä kotosalla syön ananasta ja juon litrakaupalla vettä, josko auttais tähän turvotukseen. Sormet on ihan nakit, niin hankala kirjoittaa :)

Vauvalla tuntui olevan kuiteskin kaikki kunnossa. Eilen keräilin tavaroita sairaalakassin pakkaamista varten. Kyllä se H-hetkikin lähestyy.

rusina + Kirppu 34+2

PS. mulle saa merkitä synnäriksi LKS:n
 
Huomenia!

Katkonainen yö takana! Joudun koko ajan ravaan vessassa ja sitten kun vessa on eri kerroksessa niin ärsyttävää! Viime yönäkin kävin x4. Täällä myös nähdään kummallisia unia. Viime yönä taas vaihteeksi synnytin tyttö vauvan ja lisäksi olin uppoavassa laivassa,

me6: Voi ei! Toivottavasti olosi paranisi ja vauva saisi vielä jatkaa kasvua masussa.

Jos tänään sais vihdoin ja viimein sen sairaalakassin pakattua... Huomenna äippä tulee auttamaan niin leivotaan ja tehdään ruokaa pakkanen täyteen.

riksu82 + magsimus rv34
 
Heissan!

Täälläkään ei mitään ihmeellistä. Ilma on taas vakio, tuulee ja sataa..
Pakkailen täällä kamoja 2 vkon reissua varten.. :) Hiukan jänskää lähteä noin pitkäksi aikaa, mutta pääseehän tuolta kotiseudulta sitten kolmessa tunnissa synnärille. :whistle:

monet ovat puhuneet sairaalakassin pakkaamisesta.. Mulla on jotenkin vielä niin kaukainen ajatus tuo etten osaa aloittaa kyseistä hommaa. Olen hankkinut sinne oloasun ja aamutossut, en tiedä kehtaanko ottaa mukaan omia vaatteita ettei saa sitä nirppanokan leimaa... Aamutossut otan kyllä!
Vauvalle otan tuon miehen ostaman hoitolaukun. On NIIN ihana!! :heart:

Monilla on ollut outoja unia viime aikoina.. Mulla tavallisesti joka yö jokin merkillinen seikkailu.. Puhuvista koirista lähtien...

Me6
jaksamisia!

Laura+pikkuinen 34+1 (HUI miten aika on taas mennyt äkkiä!!)
 
Hei miks tää talvi on näin kauhee? Kestäny kaks vuotta niinkuin tää tilakin, arrggh!

Just kun hehkutin teille eilen kuinka mahtavasti nukuttaa, niin eilen sitten nukahdin illalla sohvalle ja kun siirryin siitä miehen viereen, alkoi aivan järkyttävä tuska.
Sattu selkään ja vauva potki aivan sikana. Niin hirvee kipu, etten voinu ees maata aloillani ja yritin könytä ylös, jolloin löin vahingossa miestä. Sitä kesti onneks vaan pari minuuttia, mutta tuskanhiki tuli ja hengitys salpautui. Mitähän mahto olla?
Suppareista mulla ei oo kokemusta, onks ne tommosia? (heh, tää sektioäiti on päässy helpolla ekalla kerralla :D )
Aamulla sitten kun heräsin, selkää särki edelleen ja sama meno jatkuu vieläkin.
Vähän pelottaa jäädä viikonlopuksi yksin kotiin, mies lähtee taas Norjaan ja poika mun vanhempien kanssa Tukholman-risteilylle.

Tsemppiä paljon me6, kuulostaa tosi hurjalta :hug:

Palaillaan taas, pikkuvaemo ja ihmepoika-Robin
 
Neuvola kuulumisia!!

Tänään oli siis aamusta neuvola. Oma neuvolantäti lomalla, joten kävin toisella meidän neuvolan tädeistä. Kaikki muuten ihan ok, mutta hb oli vähän alhainen, painoa oli tullut kahdessa viikossa melkein kaksi kiloa, siis ihan liikaa. Ja sitten sf-mitta oli kasvanut kahden viikon aikana neljä senttiä, taitaa tosin johtua kun eri mittaaja (niin epäili neuvolantätikin). Viikon päästä olisi sitten neuvolalääkäri!!

Nukkumisesta ollut juttua, itse oon taas pystynyt nukkumaan ihan hyvin muutamia öitä, toivottavasti jatkuiskin!!

Nyt lähden laittamaan tytön päikkäreille!!

Muumi82 ja eppu 36 tasan (neljä viikkoa laskettuun) =)
 
Kotona jälleen. :wave:

Hieman on särky helpottanut mutta ei vielä ihan täysin. Tossa juuri vetäsin kourallisen karkkia ja olisi tarkoitus mennä tytön viereen lepäilemään. Ihmemies tuolla masussa ollut tänään harvinaisen hiljainen, joten siitä syystä "sokeritankkaus".

Kamala väsy |O Eikä tuo sateinen ilma ainakaan yhtään helpota olotilaa. Tietkin on aivan peilijäässä joten hyvin varoen saa edetä.

Ensimmäinen vauvanvaate pesukoneellinen pesty *taputtaa itseään selkään ahkeroinnista* :LOL:

Tänään ollut taas enempi tuota limavuotoa, mutta supisteluita ei kuitenkaan normaalia enempää. Ja selkäkivutkin ovat ehkä hieman helpottaneet :)

Ninni, mä sairastan migreeniä, mutta tämä on ensimmäinen raskaus jossa olen myös saanut tästä helvetillisestä taudista kärsiä.
Yleensä pysynyt poissa tasantarkkaan positiivisestä estistä aina siihen asti kunnes imetys loppuu, mutta ei tällä kertaa. Tää raskaus on kyllä kaiken kaikkiaan ollut tuskien taival ja nyt tuntuu että EI ENÄÄ IKINÄ!!!

No mutta, nyt minä poistun tuonne sängynpohjalle ja palailen taas myöhemmin.

Kaikesta huolimatta Mukavaa Päivää Kaikille!

kleopatra ja pienimies
 
Onpas meillä kaikilla enempi tai vähempi tuskallista tämä oleminen! :/
Mua ootti aamulla vessaan mennessä pikkarisuojassa selkeästi rusehtava vuotoläntti, mistä syystä soitin sit synnärille, kun neuvolan soittoaika oli ehtiny mennä ohi, kun niin kauan sängyssä vötkisteltiin pojan kanssa. Uni ois taas nimittäin maistunu, loputtomasti! Niin, synnärille soitin, ja kerroin että tuota vuotoa on nyt tullu vaaleanpunertavana ja nyt selkeästi rusehtavana, sekä kerroin supistuksista ja eilisistä kivuista. Vastauksena että ei oo syytä huoleen, tarkkailehan kotona. Joopa joo... tämän takia tuntuu niin turhalta mihinkään ees soittaa ku aina se vastaus on tuota lajia. Mur. :headwall: Mutta ehkäpä ei siis tosiaan syytä huoleen, ja toisaalta kai sitä itekin ois enemmän huolissaan jos olisi tosi kyseessä, nyt en erityisemmin ole. Kuulostelen kyllä vointiani koko ajan, mutta en mitenkään peloissani tms. ole.

Huomenna parturiin hemmottelemaan itteäni leikkauksella sekä värillä. Tai raidoilla nyt lähinnä, kun aattelin että jos sen sellaisen hupun kanssa laittais vaaleita raitoja.

Nyt makoilemaan sohvalle ja kattomaan "Meille tuli vauva".

-Ippu 33+1-
 
Pari päivää on taas vierähtäny lähinnä taustaseuraillessa teitä. En oo pystyny ku ihan pieniä hetkiä koneella istumaan ku tää asento vääntää sisuskalut ihan lyttyyn ja hengittäminen tuntuu tosi raskaalta. Nyt jos vähän aikaa selviäis kahvikupin tuella.

Jos nyt tätä (.)-valitusvirttä jatkais vielä niin on kyllä yöunet menny tosi pipariks täälläkin. Mikään asento ei oo hyvä, närästää ja henkeä ahdistaa tosi usein. Sit sen lisäks saan jotai hormonaalisia kohtauksia et on ihan sairaan kuuma ja pyörin vaan. Mun mies myös kuorsaa jonkun verran joten jos en ehdi nukahtaa ennen sitä niin se häiritsee kans tosi paljon mutta eihän toista voi siitä syyttää ku ei hän sitä tahallaan tee. Sitä kuorsausta on enemmän just arkipäivinä ku se tekee pitkää työpäivää ja on sit tietysti tosi väsyny. Aamupäivät onki sit sitä mun nukkumisaikaa ku mies lähtee töihin. Tänäänki nousin sängystä vasta puol yks mut en oo viittiny oikein huonoo omaatuntoo noista ottaa - nukun nyt kun vielä voin. :)

Muutamana aamuna oon heränny semmoseen tosi inhottavaan mahakipuun. Sitä on vaikee selittää, ei oo supistuskipua, ja enemmänkin keskellä masua kuin alhaalla. Oon ajatellu et se voi olla vaan sitä et on ilmaa masussa tai joku siel kiertää ikävästi. Liitoskivuista nyt sit puhumattakaan... Herrajee mikä vaiva. Ihanku ois joku greippi haaruksissa ja kävely on tosi tukalaa välillä. Onneks tuli mulle vasta näin loppuvaiheessa mut nyt tosiaan tajuan mistä ootte puhunu. Mies on hieronu mun nivusia nyt parina iltana (tiiän kuulostaa tosi oudolta :LOL: ) Mut se on oikeesti ainoo mikä helpottaa!

Ippu, eiks ollukki aika mielenkiintoinen se Meille tulee vauva? Mä olin niiiiin vihanen sille miehelle, jos oisin ollu se vaimo nii oisin varmaan tinttassu turpaan. :D Siis miten joku voi olla noin törppö et jo valmiiks epävarmalle esikoistaan hoitavalle äidille menee laukomaan tollasia. Vaikka onkin mies niin ei voi ymmärtää! Jestas! Ai niin, ja pikkusen kade oon sulle ku pääset kampaajalle. Minäkin tahon! Mut toistaseks taitaa olla budjettia lähinnä kotivärjäyksiin, mut mun mies osaa sen tosi hyvin, eli en mä valita. :p

Mä olin toissa-aamuyönä kuulevinani "poksahduksen" ja olin unihorteissani ihan varma et lapsivesi meni ja apua mies on töissä, sairaalakassi pakkaamatta ja vauvanvaatteet pesemättä! Järkyttävää! Mut onneks suht nopeasti tajusin et ei tässä nyt olla vielä mihinkään poksahdettu. :LOL: Kai toi luonto vähän jotenki yrittää nyt hoputella et alkais akka pesee jo niitä vaatteita... Mutkun sopivaa lipastoa ei millään löydy. :( Kai se on pakko laittaa aluks vaatekaappiin lisätasoja ja sinne ne puhtoiset ihanuudet. Ajattelin pyytää mun ukkia nikkaroisko se meille vaatelipaston vauvalle mut en oikein tiedä mikä sen jaksaminen on... Mut tiedän et se tekis maailman hienoimman ja täyspuisen eikä noit mitään lastulevyhirvityksiä jotka kestää viikon ennenku ensimmäinen laatikko rämähtää.

Mutta nyt otan tosiaan itseäni niskasta kii ja meen järjestämään meidän makuuhuoneen hirvityskaaosta ja ehkä vois ainakin koneellisen niitä pikkusia vaatteita pyöräyttää ->

mama-L :heart: Onni 33+5

ps. Isot isot onnittelut BiaBia:lle pojanpallerosta ja tsemppiä myös nippikselle ja me6:selle sinne osastolle, jakselkaahan! :hug:
 
Ihanaa päästä nyt ajan kanssa kirjoittamaan kuulumisia pitkästä aikaa. Olen kyllä pikaiseen käynyt lukemassa päivittäiset kuulumiset, mutta mun ystävät on pitäneet huolen siitä että en ehdi pitkästymään äippäloman aikana. Olen ollut jo pari viikkoa lomalla, ja kaikenlaista touhuamista on riittänyt, ihan hyvä niin....vielä kun jaksaa!

Suuret lämpöiset onnittelut BiaBialle ja koko perheelle pojasta! :flower:
Nippikselle ja me6:selle tsemppiä myös täältä!

Tuosta nukkumisesta on ollut keskustelua. Mä olen nukkunut kuin tukki viimeaikoina. Ei ole tarvinnut herätä edes vessaan, mutta ihan sekopäisiä unia olen kyllä nähnyt. Niitä sitten aina aamulla ihmettelen ja niille naureskelen. Mutta koska nyt sanon näin, on hyvin todennäköistä että enää ensiyönä en saa nukuttua...niinhän se aina menee...

Omaan napaan noin muutenkin kuuluu ihan hyvää...Liitoskivut välistä sattuu kovinkin, illalla jalat on aina ihan puuduksissa. Vauva taitaa kasvaa aika kovin, sillä vatsa on kasvanut aika hurjastikin viimeaikoina, ja alkaa olla todellinen vaateongelma. Millään en vain raaskisi ostaa mitään uutta "mamma-vaatetta" enää. Ajattelin näillä vanhoilla silti pärjätä, venytetään ja virutetaan viimeiseen asti jos muu ei auta.
Pienet kivut kuuluu asiaan, mutta toivottavasti ne vielä hetken pysyisi kurissa. Meidän perhepiirissä on flunssaa liikkeellä ja nyt on pieni pelko siitä, että mäkin vielä jonkun räkätaudin saan. Toivottavasti en....mutta noin niinkuin yleensä mä olen aika kova sairastamaan kaikki flunssat mitä on liikkeellä. Nyt vointi on kuitenkin mukava...seesteinen...kiva...
mutta päiväkerrallaan tässä elellään, ja hormonit on ainakin mun henkisen maailman saanut tämän raskauden aikana aika sekaisin. Tulee todellakin läpikäytyä menneisyys ihan totaalisesti läpi...ja se on aika raskasta. On näitä kevyitä päiviä, jolloin ajatukset ei ole niin taakkana, mutta toisina päivinä menee niin lujaa, ettei mitään rajaa.Mutta asioista puhuminen auttaa, ja tuntuu että päivä päivältä on "valmiimpi" vastaanottamaan tämän uuden ihmeen. Ja mä koen myös hirmuisen hyvänä juttuna tämän "henkisen kasvun"... tulipas nyt henkevää tekstiä :kieh:

Mä olen päättänyt käydä puuhailemaan itse kaikenlaista pientä vauvalle. Mä EN TODELLAKAAN ole mikään käsityö-ihminen, en osaa oikein mitään..tai ehkä osaan, mutta en vain ole aikaisemmin viitsinyt opetella tekemään mitään ja kaikki pitsinnypläys on vain ottanut hermoon. Mutta nyt mä päätin herättää itsessäni esiin luovan puoleni ja kirjaimellisesti opettelen kaikenlaista uutta käsillä puuhailtavaa leipomisesta ompeluun. :LOL:

Voimia kaikille, ja balsamia haavoihin... Kohtapuolin saadaan nyytit maailmaan, joten koitetaan vielä hetki jaksaa elää kipujemme kanssa!

Ootus ja masukaveri
 
Plääh! Tänään on sitten huono päivä!!! |O Yö oli taas yhtä tuskaa, heräilin vähän väliä ja jossain vaiheessa iski tosi kova kipu ylävatsaan. Ajattelin jo että nyt täytyy jonnekin lähteä. Meni se sitten ohi onneksi.

Päivä ei ole kyllä ollut sen helpompi! Alan olemaan kurkkuani myöten täynnä tätä mahaa!!! En ole koskaan raskaana olosta nauttinut, mutta nyt tämä tuntuu suorastaan rasittavalta!! Maha on koko ajan tiellä, mitään ei pysty tekemään. Kyyristelyt on niin tuskaa ja ylämahaa alkaa heti polttamaan kun vähänkin jotain yrittää. Esim. tyhjentää tiskikonetta tai pyykkikonetta!! Äh!! Sohvallakaan ei ole hyvä istua, saatika maata! Lenkilläkin kokeilin käydä, mutta ei siitäkään mitään tullut!
Nyt ahdistaa! Ja pinna on jotenkin niin piukalla, että itseäkin jännittää koska sitä räjähtää!

Siinäpä sitä valitusvirtta oli kerrakseen! Helpottaa vähän, kun saa edes valittaa.

Nyt poistun takavasemmalle ja palaan sitten vähän paremmalla tuulella!
Illalla on varmaan jo toinen ääni kellossa. :)

Oonaliina 32+6
 
täällä ollaan edelleen yhdessä koossa :D tosin nyt on tulehdusarvot ruvenneet nousemaan ja antibiootit on nyt sitten aloitettu uudestaan, tilanetta seuraillaan. Jonkin verran supistelee, muttei ainakaan vielä kovin säännöllisesti. Ei osaston lääkäri tuntunut kovin huolissaan tilanteesta olevan, viikkoja kuitenkin jo niin hyvin ja kortisonit mennyt.

Jaksamista kaikille!
 
moips :wave:

kävin sit eilen verotoimistossa tarkastuttaa mun veroprosentin tälle vuodelle.. kun töissä olin viime ja edellisvuonna nii 19% riitti ja takaski tuli 900egee, nyt äippäloma-aikana prosentiks ne sai 24%!!!! siis mä olin lentää selälleni, 5% enemmä.. huh huh.. ei mee mun jakeluu, minkä hel..tin takia ne repii meijä muutenki pienistä rahoista tollasia prosentteja!! no, mut eipähä tuu nyt sit mätkyjä, niinku esikoisen aikaa ku en tuota tajunnu tarkistuttaa..
mut kyllä ottaa päähän :kieh:

muaki on parina iltana/yönä kutittanu vähä sieltä sun täältä.. eilenki illalla ku koneella istuin nii kutitti jalkoja tuosta jalkapöydän päältä ja nilkoista.. sit aloin miettii tota raskaushepatoosia vai mikä se nyt olikaa.. mitä oireita siihen kuulukaa?
neuvolaanki aamulla yritin soittaa mut siellä meni vaa vastaajaan ja aattelin nyt vielä tän illan seurata tilannetta..

mä kans katoin tänää ton uusinnan..meille tuli vauva.. mua alko oikee suututtaa sen naisen puolesta.. mä olisin varmaa jo tinttassu sitä ukkoo!! :eek:

oon nähny myös ihan pimeitä unia, niinku moni muukin täällä.. jotai pettämisuniaki välillä, järkyttäviä tollaset.. mut kai tuo unien maailma jotenki vaa valmistaa tuohon vauvan tuloon.. tiedä sitten..
ja tuosta nukkumisesta muutenki, joka ilta kello on 24-01 ennen kun sänkyyn itteeni viittin ees hivuttautua.. annan miehen ennemmin nukahtaa kunnolla, ennen kun meen sinne pyörimään ja ettimään hyvää asentoa..
ja voitte arvata kui parisuhde kukoistaa, kun aina mennään eri aikaa nukkumaan.. mua se ei toisaalta haittaa, kun ei vaan tee mieli niii ei tee mieli, mut pitäis sitä välillä vähä yrittää miehen takia ees vähän skarpata... :/ ootan vaan sitä aikaa kun vauva on syntyny ja ite vähän palautunu, jos ne halut jostain taas putkahtais esiin.. toivon ainakin niin :/

hormoonit hyrrää.. mulla tällee iltapäivällä ja illalla aina hirvee tuskanhiki yhtäkkiä.. nytki ku tässä koneella istun enkä tee mitään muuta kun istun ja näpyttelen konetta, niin tuntuu et ihan hirvee hiki puskee päälle...
mies aina nauraa, kun se tulee töistä kotia ja alkaa lämmittelee pannua, nii meitsi aukoo kylmän kuistin ovee, kun on olevinaa kauheen kuuma :D

nyt täytyy lähtee vähäks aikaa tohon sohvalle köllöttelee, ku tuntuu et kaikki veri taas pakkautuu jalkoihin...

mukavaa illan jatkoa :wave:

äískä äiskä ja pikkunen 33+6 :heart:
 

Yhteistyössä