***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Tasan viikko töitä jäljellä! Sen jälkeen on ehkä vähän enemmän aikaa keskittyä tähän masun kasvatuksen loppuaikaan ja sen jälkeiseen elämään. Eilen käytiin miehen kanssa ekassa synnytysvalmennuksessa. Mulle ei siellä tullut juuri uutta tietoa, miehelle paljonkin. Ilmeisesti kaikki mun synnytysjutut oli ehtiny jo tähän mennessä unohtua...

Sen verran mullekin uutta siellä tosin sanottiin, ettei kannata olla liian varma siitä, että pääsee synnyttämään sinne, minne suunnittelee. Maaliskuu kun on kuulemma niin ruuhka-aikaa. Meilläkin on tarkoituksena käydä katsomassa ainakin NKL, Tammisaari ja Hyvinkää. HYS on kuulemma remontissa joten voi hyvinkin olla, että sinne ei mahdu vaikka haluaisi, ja Kättärin tilanteesta sanoivat samaa (ei siis remonttia, mutta ruuhkaa).

Aika hurjaa, että jotkut on päässeet jo tositoimiin. Taitaa olla meidän pinon ekoilla ja vikoilla synnyttäjillä reilustikin pari kuukautta eroa, jos ensimmäiset vauvat tulevat tammikuun lopussa ja viimeiset varmaan reilusti huhtikuun puolella. Itseni lasken kyllä noihin jälkimmäisiin, kun la on vasta 27.3. ja jos suvun perintötietoon on yhtään luottamista, niin vauva on tulollaan vasta pari viikkoa tuon ajan jälkeen. Onneksi olo on vielä sen verran hyvä, että - vielä nyt tuntuu että - reilut pari kuukautta jaksaa kyllä odottaa.

Misupai, onnea juhlapäivästä! Meilläkin oli viime vuonna talvihäät, juhlimaan pääsee taas ihan maaliskuun alussa.

Bellona 31+6

Lunta pyryttää! =)

Biabia: Voi kun kiva kuulla, että kotiolähtö jo häämöttää.

Nippis: Taidat tosiaankin olla se seuraava synnyttäjä! Jännää..

Ruokailusta.. Ite syön koko ajan ja ihan liikaa! :LOL: Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala + herkkuja.

Tänään äiteen kanssa ollaan koko päivä hyöritty keittiössä. Tehtiin pakkaseen 2x makaroonilaatikko, pataa, lasagnea, lihakastiketta, pullia, leipää! Pitäis hetken aikaa näillä sitten pärjätä kun vauva syntyy.

Perjantaina ois neuvola. Hirvittää kyllä astua siihen vaaalle... Maha on ainakin kasvanut ihan hirveästi. Vaatteet täälläkin alkaa olla ongelma.

riksu82 + magsimus rv 34+1

Ihan pikaseen vaan tohon veroasiaan kommentoisin... Mulla menee äippärahasta veroa vaan 10%, ihan verotoimistossa laskettu. Sitä alensi asuntolaina ja mun eläkevakuutus ja todella tyytyväinen oon päätökseen, ois ketuttanu maksaa 20% veroa kuitenkin aika pienestä tulosta...

Eipä muuta, keskellä lumimyräkkää ollaan, Turussa satanu melkeen koko päivän ihan sikana lunta. Muuten ihan kiva mut koko loppuviikoks luvattu plussaa vaan eli märkää tulee oleen taas...

:heart: :Ninni ja Kirppu 33+3

NKL:n perhehuoneesta..
Kiitos Misupai kun infosit tuosta valmennuksesta. :) Yritän itsekin saada meille sopivan ajan sinne. en olisi mitenkään osanut arvata että heillä on tuollainen systeemi..!!

Täällä on keitetty tutteja ja muuta jännää.. Söin juuri 2 lautasellista nakkikeittoa ja nyt on sellainen olo ettei enää ikinä mitään tähän vatsaan kiitos!

Löytyi sitten kiva hoitoalusta+pinniksen reunapehmusteet.. Lontoosta.. :ashamed: Onneksi mun täti matkustaa sinne sopivasti ens viikolla ja tuo tulevalle kummilapselleen tuliaisiksi nuo ihanuudet. :heart:

Lunta/räntää tulee täälläkin. Tosin sulaa samantien kun tulee maahan. Onneksi pääsee täältä kuraisesta kaupungista pois huomenna! Ahdistaa välillä tämä keskusta-asuminen..

Nuo verot vieläkin puhututtaa täällä. Minä oon sen aatellu niin, että joko sitä maksaa verona valtiolle, tai sit asuntolainan korkoina pankille, tai eläkevakuutuksena vakuutusyhtiölle => yhtä kaikki se on pois omasta pussista, eli pieni on tuki, mutta vielä pienemmäksi se näiden kulujen takia jää :eek: Ei voi mitään, se on vaan nieltävä että lastentekeminen ei Suomessa oo järin kannattavaa puuhaa. Nimimerkillä "satanen käteen pakollisten kulujen jälkeen per kuukausi" :LOL: Ei voi muuta ku nauraa, vaikka oikeastaan itkettäis!

Tänään kävin kampaajalla, nyt on kiva uus tukka! Vaaleita raitoja, tai kun pohja oli punertava, niin raidat on nyt oikeastaan kuparin väriset, joskin saattavat siitä vielä pesuissa vaalentua, kun pesut haalistavat tuota pohjalla ollutta kaupan väriä.
Joku oli menossa kasvohoitoonkin, se ois kyllä ihanaa :heart: !! Tai ainakin luulen niin, en oo nimittäin koskaan käyny.
Ripsi- ja kulmavärjäyksiä mulla ei onneksi tarvi miettiä, niin on vahvat värit niihin isältä perittyinä, ettei tarvi värjätä, joskus kunnolla isommin meikatessani laitan kulmakynää, mutta "arkioloissa" ei tarvi. Ripsiin vois kyllä itseasiassa miettiäkin, niiden päät on niin hailut, että näyttää paljon lyhyemmiltä ripset, kuin mitä todellisuudessa ovatkaan.

Supistuksia tulee aika paljon nyt, ja yritin jo neuvolaan soittaa, että jos pääsis ennen viikonloppua käymään siellä ja terkka kattois kohdunsuun tilanteen, kun ollaan viikonlopuksi lähdössä mun porukoiden luo, ei sen kauemmas ku vajaan 100 km:n päähän, mutta kuitenki, ni tekis mieli tarkistaa ennen sitä, että uskaltaahan sitä nyt lähteä. Meinaan jotkut suppareista on aika napakoitakin ja tuntuvat muutenkin kuin kovettuna masuna. Huolta nostattaa siis..

Kätilö-anoppi kokeili tänään masun päältä, ja arvioi vauvan kooksi reilun 2,5kg, ei vielä kolmea, näin hän sen muotoili. Ihan hyvänkokoinen siis jo kuitenkin olisi, mutta saisihan tuo -tukalasta olostani huolimatta- vielä jokusen viikon "lämpökerrosta" ympärilleen kerätä tuolla kohdun suojissa, pikkuinen :heart: .

Ippu 33+2

joudutaan tosin tavalliseen. Kuulin, että sektioäidit on etusijalla kahden hengen huoneisiin. Toivottavasti siis pääsisin semmoiseen.

Meillä myös Gracon autokaukalo ja päädyttiin näihin matkarattaisiin:
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Graco_Aerosp_Giulio.jpg
Kätevät, kun kaukalon saa kliksautettua vaan kiinni niihin. Ja tietenkin sävy sävyyn kaukalon kanssa ;)
Aateltiin, että myydään sitten yhdessä ne pois, kun meillä on Quinny Zappit odottamassa.

Riksu, mulla kanssa neuvola perjantaina ja painoa on tullut varmaan kilo viikossa tahtia, kääk!

Kuulemiin taas, pikkuvaemo

Inksu81
Noista perhehuoneista Naikkarilla... Kovin monenlaista kommenttia olen kuullut ja lukenut... Kummallista että toiset sanovat, että sektioidut äidit eivät saa perhehuonetta ja toiset taas että kyllä se on mahdollista. Itse kun soitin Naikkarille ja pyysin aikaa tutustumiskäynnille ja kerroin meidän suunnitellusta sektiosta, niin sain vaan vastauksen että ei meillä ole mitään syytä mennä tutustumaankaan kun kerran leikkaus tiedossa. Aika erikoista...

Ja sitten hieman omasta olotilasta... Tukala olo vaivaa...ja supistuksia tulee ihan riittävästi, varsinkin iltasin... Ei kylläkään viime perjantainen yrjötaudin poikanen pahemmin asiaa auttanu, oli kyl niin harvinaisen hirvee olo, mut sitä pöpöö on kuulemma liikkeellä...no jospa sitä säästyis terveenä tän loppuajan...viel pitäis jaksaa pari viikkoo töissä...

Tuli kyllä niin paha mieli kun huomasin ton ikävän tapauksen helmikuisten pinossa...meillä kun oli sama elämäntilanne aika tarkalleen 11kk:tta sitten, no täytyy toivoo vaan että tällä kertaa kaikki menis hyvin... Jotenkin sitä on vaan oppinu että mitään ei kannata pitää itsestäänselvyytenä ja pienistäkin asioista kannattaa olla iloinen...

Vaan jospa sitä nyt menis laittamaan esikoisen yöunille....

inksu

Tervehdys mammat!

Täällä selvitty eilisestä rankasta ikean reissusta. Tuli tehtyä kivoja hankintoja vauvalle, mut pääasiassa olin likkakaverin matkaseurana ja käytiin moikkaa Hkis yhtä ystävää =) Tänään oli kampaaja ja kasvohoito, 4,5h pelkkää hemmottelua ja kotiin päästyäni muistin että olin unohtanut hakea sitterin, minkä ostin käytettynä =( Raskaus ja laho pääni.

Misupai: Meillä myös Gracon kaukalo ja ostettiin hyvät käytetyt Gracon Mirace rattaat. Jos jaksat hiukan nähdä vaivaa, niin suosittelisin kyllä henk koht ostamaan rattaat käytettynä. Me maksoimme omistamme 70? ja ne on aivan kuin uudet. olleet mummolarattaina. Gracolla on vaihtoehtoja ihan hirveästi ja mallit muuttuu vuosittain. Minulla oli myös ostokriteerinä se että että rattaissa on isot, kääntyvät pyörät (joissain malleissa pienet pyörät) ja se että kaukalon saa kiinnitettyä rattaisiin. (ihan kaikkiin ei saa)
Vinkkinä jos haluat ostaa käytettynä mutta päästä itse mahdollisimman helpolla, käy laittamassa keltainenporssi.fi sivuille ilmainen ilmoitus että "ostetaan hyväkuntoiset gracon matkarattaat" niin halukkaat myyjät soittavat suoraan sulle. Mulle tuli puheluita kymmeniä jo viikon aikana josta sitten poimin parhaat päältä =)

Ninni: Ihmettelen tuota sun veroprosentti juttua monestakin syystä,
miten oot voinu saada kelalle menemään läpi 10% kortin jonka mukaan sun äitiyspäivärahasta pidätettäis vero? Nimittäin kun itselle tuli kelan äitiysrahapäätös siinä sanottiin, että veroa pidätetään vähintään 20% ja jos viimevuoden veroprosenttisi on ollut korkeampi, siihen lisätään vielä 2%. Minusta kuulosti niin hullulta, joten soitin verotoimistoon ja kysyin mikä olisi minun tämän vuoden veroprosenttini kun lasken tuloni yhteen. vastaus oli 14%. Kun kerroin että tuloni ovat kelan maksamaa äitiyspäivärahaa niin verotoimiston virkailija vastasi että siinä tapauksessa veroprosentti on aina vähintään 20%. Tätä sitten ihmetellessäni, että kuinka muutenkin pienistä tuloista valtio sakottaa vielä korotetussa verotuksessa, niin virkailija siihen vaan, että niin valtio maksaa sinulle äitiyspäivä rahaa ja perii siitä korotetun veron eli käytännössä se on vain rahan kiertoa! Aivan hullua..
Likkakaverin kans tuli puhetta samoisesta asiasta. Hän sai suloisen tyttövauvan viime syyskuussa ja opiskellut viimeiset vuodet (tehny jotain pätkätöitä) Verotoimisto laski hänelle prosentiksi 9% äitiyspäivärahatulojen mukaan ja likkakaverini kiikutti sen onnellisena kelaan. Muutaman viikon päästä kortti tuli pumerangina takaisin ja viesti oli, että veroprosenttisi on joka tapauksessa 20%. Nyt hän maksaa minimi äitiyspäivärahastaan tuota huikeaa 20% veroa!

Tää on niin hirvee suo, siis ihan käsittämäntöntä tuo kelan asioiden hoito kun sieltä ei saa selkeää vastausta mistään. Tai saa, mutta sitten jo toinen saa ihan toisellaisen vastauksen! Ken tietää???

Meidän vauva on niin rauhallinen täällä massussa ettei kyllä aiheuta juuri minkäänlaista häiriöö liikuskelullaan. Potkut ei satu, ainoastaan sen pyllyn pönkäily välillä tuntuu siltä et se tulis mahasta läpi ;) edelleen meikä nukkuu selällään, käy vaan about kerran yössä pissalla ja uni maittaa !!
Olispa ihana jos vaavi olis noin rauhallinen ja ongelmaton tapaus synnyttyäänkin. Muttapa muutama sanonut, että silloin kun raskausaika menee ongelmitta, niin syntymän jälkeen seur 9kk ei =( Olisko jollain henk koht kokemusta?

Nyt sohvalle..

Minä + Voice 32+3

Angel en tiedä mistä johtuu, mut näin siellä verotoimistossa laskivat. Jos oisin ollu töissä ni mun vero% ois ollu 8, ja niin se täti siellä laski että 10% nyt menee. Oon tehny vallan lyhennettyä työviikkoa muutenki ni ei ne mun tulotkaan oo mitkää huimat ollu, ihan minimiäippärahalla en kuitenkaan ole. Luki mullakin kelan lapussa et vähintään se 20% menee, sen takia meninkin verotoimistoon. Tästä aiheesta on ollu paljonki keskustelua täällä odotuspuolella, katon jos löydän sen ketjun jostain ni laitan sit linkin.

Nyt syömään makkarasoppaa...

Ninni ja Muru 33+3

Muoks. Tuolta löytyy jotain keskustelua aiheesta:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t936514

angel Mulla esikoisen odotus sujui vallan ongelmitta; ei ollu pahoinvointia, ei närästystä, ei suppareita, ei mitään.. alussa väsymystä ja itkuisuutta, mutta ei muuta, ja lopussa vähän liitoskipuja, mutta that's all. Varsin ongelmaton raskausaika siis. Syntymän jälkeen seuraavat 9 kuukauttakin olivat pojan kanssa varsin rauhalliset ja helpot, tuo kaveri on alusta asti tiennyt mikä ero on yöllä ja päivällä! =) :heart:
Joten jos vauvasi on jo masussa rauhallinen, niin ennemmin uskoisin hänen olevan sitä masun ulkopuolellakin! :hug:
Näinpä itteäni sit vähän huolettaakin, kun tämä minun masulaiseni on esikoiseen verrattuna varsinainen hökeltäjä, että minkäköhänlaiset ajat meitä odottaakaan, kunhan tämä möyrijä syntyy... Että onko levoton masun ulkopuolellakin.

Mielenkiintoista ois muuten, tohon verotusjuttuun liittyen, ni tietää sit kunhan näistä tulevista rahoistamme koittaa palautusten/mätkyjen aika, että kuka saa mitäkin, onko porukan pienet ja isot prosentit osuneet oikeiksi/riittäviksi/liian pieniksi.. Eiköhän tehdä nettitreffit sinne ajankohtaan, koska niistä ne tiedot sit tuleekaan.. vuoden päästäkös se nyt sit on..? ;) No heh, ei nyt sentäs, mutta meillä on niin suuria vaihteluita noissa, että mielenkiintoistapa melkein ois verrata lopputulosta sit aikanaan! ;)

Nyt yöpuulle, eka kirjan pariin ja sit unta palloon. Kauniita unia maalismasut! :wave:

Ippu 33+2

Vielä noista perhehuoneista ainakin yksi pariskunta sai tuolla osastolla "perhehuoneen" eli samanlaisen ylimääräisen tutkimushuoneen parin yön jälkeen. Rouva oli kanssani ekat yöt vauvattomassa huoneessa ja kun saivat vauvan osastolle saivat tuurilla huoneenkin. Riippuu siis ihan päivästä ja tuurista miten käy.

Mutta me ollaan kotona eikä enää siinä minikopissa! Kahden viikon jälkeen tuli kyyneleet silmiin kun pääsin kotiin. Pullalla kaikki ok, perjantaina mennään paino- ja bilirubiinikontrolliin. Eilisestä oli tullut tänään lisää 70g mikä on (tosi vähän, tiedän :ashamed: ) huippuhienoa! Koitetaan saada lapseen mahdutettua samanlaisia määriä täällä kotonakin. Kuulemma toi pari viikkoa kotona riippuu kanssa lapsen painosta, kuulema kolmekiloisen kanssa voi sitten jo liikkua ulkona. Sitä odotellessa.
Mies haki kotiintulon jälkeen rattaat liikkeestä, rintapumpun, etsi vaippoja (ei löytynyt noin pieniä edes itiksen cittarista), täytti jääkaapin ja lupasi hieroa jalkoja. Epäilen että viimeinen jää pois ihan väsymyksen takia, toinen on ollut ihan mussu koko päivän. Kotiinpääsyilmoituksen jälkeen mies juoksi ostamaan pienen toppahaalarin jotta päästään kotiin (tähän me ei oltu varauduttu). Mulla oli kengät autossa eikä takkia laisinkaan...

BiaBia, kohta omassa sängyssä :heart:

Jesh! Sain huomiseksi ajan neuvolalääkärille kohdunsuun tilanteen tarkistamista varten! Pääsee huolehtimasta, thank God!
Illallakin taas nukkumaan ruvetessa tuli pari hyvinkin napakkaa ja kipeähköäkin supistusta, ja yöllä kun valvoin ni suppareita tuli myös. Niin, nyt pari yötä on menny huonosti ku poika on heränny kumpanakin yönä ja sitä on sit pitäny hyssyttää ja istua vieressä oottamassa että hän nukahtaa uudelleen omaan sänkyynsä. Blaah...

BiaBIalle onnea kotiinpääsystä!! :flower: =)

Ippu 33+3

Sori, koska en ole kerennyt kirjoitella, mutta päivittäin olen teidän juttuja lukenut:).. Juuri, kun aloin toipua munuaistulehduksesta, niin lapset sairastuivat:( Kuopukselle tuli kova yskä ja nousi korkea kuume. Kahtena päivänä piti toinen kiidättää ambulanssilla sairaalaan. Ensin kuume nousi hetkessä 42asteeseen ja poika meni niin huonoksi:( Kaikki oli kuulemma ok ja adenovirusta erikoislääkäri epäili. Käski jättää antibiotin pois, jonka olin "vaivalla" saanut tapeltua useiden lääkäreiden kaa! (siis kun maanantaina käytin pojan ensin terveyskeskuksessa ja siellä lääkäri ois määränny tavis 1-vaikutteisen antibiootin, vaik Crp oli 87, soitin ja varmistin asian yhdeltä erikoiskorvalääkäriltä ja hän määräsi täysin eri antibiootin, koska tulehduksen syytä ei tiennyt). Noh, poika oli parempana ja sit seuraavana päivänä käytin pojan erikoiskorvalääkärissä verihyytymän pois imemisen takia(pojalle laitettu putket korviin).. Sit menin porukoille hakeen esikoista. Siellä poika voi hyvin, kunnes yht'äkkiä alkoi täriseen:( Siitä se vain paheni, kunnes pieni kouristeli todella pahasti.. Äitini otti pojan syliin ja soitti ambulanssin.. Menin ulos vastaan, alkoi sireenit soimaan.. Tuli yksi ambulanssi(2miestä), noh hetken päästä olohuoneessa olikin jo kuusi miestä.. Oli kyllä aika sekavaa.. Sit mentiin taas sairaalaan, koska poika sai niin voimakkaan kuumekouristuksen.. Sairaalassa oli yks ihana lastenlääkäri(huoh, onneksi) joka on ennenkin meidän poikaa hoitanut(verenmyrkytyksen takia, korvatulehdukset levisi vereen..). Tiesin, että nyt poika hoidetaan kuntoon :heart: Kerroin oireet ja sanoin, että epäilen keuhkokuumetta(sanoin noin jo maanantaina tavis lääkärille :kieh: ) Lääkäri laittoi kuviin ja keuhkokuume se oli. Hyvä minä, ETTEN jättänyt sitä antibioottia pois edellisenä päivänä ja hyvä että vaihdatin sen siihen laajakirjoisempaan!! Siis oikeasti, mä EN pysty luottaan moniinkaan lääkäreihin, tuntuu, että itse pitää tietää kaikki... Niin ja tän jälkeen isompi sairastui myös keuhkokuumeeseen.. Onneksi tuo terveyskeskuslääkäri tajus laittaa isomman pojan kuviin ja soitti mulle sit kuvista.. Oli myös keuhkokuumetta ja kysyi MULTA, että mikä antibiootti on pienemmällä ja minkä kirjottais.. ja siis sanoi vielä, että hän on sitä mieltä, että antibioottia tarvitaan(EI KAI)... Siis apua, kun välillä ihan kiehuu noiden joidenkin lääkäreiden kaa :kieh: :LOL: :kieh: :LOL: Jos lääkäriksi opiskelee ja vannoo tekevänsä sitä työtä, niin ihan oikeasti tehköön ne myös sitä.. Kiitos ja aamen..:)

Anteeksi noi pitkät lorinat noista poikien sairasteluista, mutta pakko saada purkaa jotenkin:)

Mulla sit taas noiden sairasteluiden takia luultavasti lorisi hieman lapsivettä useampaan otteeseen.. Ja ultrassa se on tarkistettu ja sitä on ollut kahtena kertana jo vähemmän.. Luultavasti jokin pieni reikä.. Maanantaina kävin neuvolassa. Vauva raivotarjonnassa(JEE;)) Teki sisätutkimuksen ja kohdunkaulaa(kanavaa) oli enää 1cm. Muuten paikat kiinni ja kiinteät! Sanoi kuitenkin, ettei mene laskettuun asti.. Jos edes rv 37 asti.. kuiteski mä olen täällä vielä rv:lla 42+6;););)

BiaBialle Paljon paljon onnea ihanan ihanasta pojasta :heart: :heart: :heart: :flower: Aah, tuota aikaa odotan itsekin:)

Ippu Tsemppiä sulle sinne lääkäriin:) Äläkä säikähdä, vaikka paikat ovatkin auki.. mullekin tapahtunut edistystä, vaikka olleet kivuttomia. On kuitenkin normaalia uudelleen synnyttäjillä:) Itse olen innoissani, jospa tämä synnytys olisi nopeampi:)

Kivunlievityksestä Kätilön kanssa oli puhetta tuosta asiasta.. Ajattelin tulla toimeen hengittämisen ja ilokaasun voimin;) Juu ja loppupeleissä kaikki mahd. puudutteet saan :LOL: Lupasin itselleni, että jos synnytys pitkittyy ja on todella kivulias, niin sitten otan puudutteen.. Esikoinen syntyi sektiolla(infektion takia). Ja kuopuksen synnytys kesti 5vrk.. Jospa nyt selvittäis alle vuorokaudella;) Kätilö sanoi, että jos asennoituu, ja on valmis, niin jos "päättää" että synnytys kestää 5-6tuntia, niin sillä selviää:) Juu, onkohan noin:) Sehän riippuu ihan niistä suppareistakin, saako ne mitään aikaiseksi:)

Mistähän muusta teillä oli puhetta:) Meillä kaikki jo vauvalle valmiina, huoh:) Itkuhälytin ja pulloharja vain puuttuu.. Imettää siis aion(kuopusta imetin 1v3kk.) mutta harjaa tarvii, kun lypsän pakkaseen:) Lupasin sit naapurille(hyvät kaverit) että jos maitoa tulee paljon, niin jos heille kelpaa, niin heidän vauva saa sitä:) Mulla tulee alussa niin paljon sitä maitoa.. Ja sit kuitenkin tulee aina vain imetettyä.. niin eipä mene turhaan ne maidot pakkasessa pilalle..

Voimia
teille sairaalassa oleville :heart: Kyllä kaikki hyvin menee.. Kohta pienit ihanat nyytit siinä palkkiona :heart: :heart:

Nyt lopetan nää mun lorinat, etten tuki tätä koko palstaa;) Voi ei, ninni on tainnut jo uuden pinon tehdä, uuups;) Mutta hyviä vointeja kaikille:) Yritän jatkossa olla enemmän mukana.. Hankalaa, kun asiaa kertyy mielenpäälle näin paljon, niin tulee niin paljon kirjoitettua.. sori..;)

LOE ja mussu 36+0

Täällä Tampereen päässä syntyi eilen illalla pieni poikavauva :D painoa oli 2060g ja pituutta 45cm. Synnytys oli nopea ja kipeä, mutta siis onneksi ei mennnyt kauaa (ei taas muistanutkaan kuinka kipeää tekee..., onneksi on ohi) Vauva on lasten osastolla ja voi hyvin. Täällä sitä ihmetellään uutta perheen jäsentä :)

:flower: :flower: :flower: :hug:
Nyt näitä vauvoja sitten alkaa sadella, jännää.

Mulle on yhtäkkiä tullu tällä viikolla kauhea turvotus ja päässä on verenpaineinen olo. Huomenna aamulla on neuvola ja pääsen tarkistelemaan tilanteen. Toivottavasti ei olis kuitenkaan raskausmyrkytys. Eihän se ole ees yleistä, että tulis vasta tokassa raskaudessa?

Mieli on joka tapauksessa hyvä ja illalla ollaan menossa pojan kanssa Disneyn jääshowta katsomaan, kivaa!

Kuullaan, pikkuvaemo ja ihmepoika 32+6

Ihan ekaks LOE :hug: sinne, onpa teillä ollu rankkaa ja hurjaa!! Mukava kuitenkin kuulla kuulumisia ja toivottavasti alkaa pojat olla jo terveitä! Meiän esiokoisella oli kans pienenä keuhkokuume mut ei todellakaan noin pahana. Jaksamisia sinne!

BiaBia onnea kotiinpääsystä!

Nippis :flower: :heart: :flower: onnea pienestä pojasta!!! Lisäsin teidät tonne syntyneisiin.

Pikkuvaemo mulla ihan sama vaiva, siis toi turvotus! Ihan viime päivinä tullu, sormet ihan turvoksissa, käsiä ei saa kunnolla nyrkkiin ja niistä on voimat ihan loppu. Mä mittasin viimeks sunnuntaina verenpaineeni eikä sillon ainakaan ollu yhtään koholla. Ja syön anansta päivittäin ja vettäkin tulee juotua ainakin 3 litraa päivässä, kotonakin kuljen koko ajan vesipullo kädessä... Mullakin on käsitys et raskausmyrkytys tulis useimmin ekassa raskaudessa ja jos se on sillon ollu ni ois suurempi riski saada se myös tulevissa raskauksissa. Ja mullakaan ei sitä oo aiemmissa ollu. Aattelin kans soittaa tänään neuvolaan ja vähän kysellä siitä ja sit haluisin kans päästä tsekkaan kohdunkaulan ja -suun tilanteen niinkun Ippu.

Meillä tytöt ihan flunssassa, esikoinen ollu jo eilisestä asti pois koulusta ja luulen et saa luvan olla loppuviikonkin, ei meinaan yhtään paremmaks menny, päinvastoin.

Sit pitäisin tällasen pikkugallupin, vaikka on jo varmaan asia käyty monet kerrat läpi, mut kun on tää raskausajan huono muisti, eikä jaksais kahlata noita vanhoja sivujakaan läpi... Siis kysymys ois niille kellä ennestään lapsia, millä viikoilla on syntyneet ja minkä kokoisina??

Meillä näin:
1. 36+6, 3330g, 49 cm.
2. 40+0, 4320g, 52,5 cm.

Pikkuvaemolle ja pojalle hauskaa Disneyn jääshowta, sais tuoda sen shownsa joskus Turkuunkin!!! Ois täällä ollu sunnuntaina Muumi jääshow mut se on jo niin monta kertaa nähty ja tytöt ehkä vähän kasvanu jo muumivaiheen ohi...

Kivunlievityksestä sen verran et mulle kaikki mahdolliset!!! Tai no epiduraali nyt lähinnä, ilokaasusta mulle tuli ihan kauhee olo, eli ei kiitos sitä!

Teen helmikuun pinon tänään illemmalla, aatelkaa, enää se ja sit on meidän oma kuukausi, jee, kyllä sitä on odotettukin!!

Heipsu!

:heart: :Ninni ja Muru 33+4

Galluppiin pikainen vastaus, eli meillä esikoinen syntyi seuraavanlaisesti:

1. 40+2, 3820g, 53cm

LapsetOvatElämäni :hug: Teillä on ollu menoa ja meininkiä, hui!! Onneksi tilanne nyt kuitenkin ilmeisesti rauhoittunut jo ja lapset terveinä?

Ippu 33+3

Vau! Jo kaksi pienokaista syntynyt!!
Onnea BIABIA!
Onnea NiPPIS!
Onneksi molemmilla vauvoilla on kaikki hyvin,vaikka etuajassa tulivatkin ja äiditkin taitavat olla hyvillä mielillä :)

Mäkin olen nyt ottanut loppukirin et laitan vauvan tavarat kuntoon tai ainakin mietin mitä on hankittava, lähinnä tollasta säilytyskoria sukille ym. itseasiassa kova homma kun siivoo kaappeja et mahtuu esikoisenkin tavarat johonkin. Hirvee kun joutuu miettii kumman lapsen tavarat on ns.paremmalla paikalla... :eek:

LOE:eek:n teillä ollut tosi rankkaa :hug: meillä ei ole ollut mitään "tosi tilanteita" pojan kanssa,sairastelut on ollu peruskamaa,ja nekin on jo tosi kurjia itelle kun harmittaa toisen puolesta, en voi kuin kuvitella kun lasta kiidätetään piipaa autolla... ja sit vielä et voi luottaa tohtoriin :kieh: Voimia!

Galluppiin:
Poika syntyi 40+2(käynnistys) 4500kg,55cm

M
32+1

Onnea BiaBialle kotiin pääsystä!
Ja onnittelut Nippikselle pienestä pojasta!
:flower: :flower:

Mulle ainakin verotoimiston täti käski tulla äippärahapäätöksen kanssa käymään, jolloin ne laskee sen veroprosentin. Ei se puhunu mistään pakollisesta 20%:sta. :/ Palkkatodistuksen jätin maanantaina, joten päätöstä tässä odotellaan.

Musta tuntuu, että aika alkaa loppua kesken. Kokoajan tulee mieleen uusia juttuja, mitä pitää muistaa ennen toukan syntymää. Tosin mun tuurilla tää menee yliaikaseks ja roimasti. Mielummin sitä sellasen pienehkön lapsen synnyttää ku viis kilosen. Mulla on synnytystapaarvio vasta 20.2. |O Siellä saa tietää minkä kokoinen tää kaveri on. Masu ainakin tuntuu ahtaalta..

Oon taas tän viikon askarrellu ja ommellu. Nyt alkaa kaikki sillä saralla oleen valmista. Tässä kuva viimeisimmistä aikaansaannoksista.. (torkkupeitto, koristetyyny ja leluarkku):
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0546.jpg

Minkälaisia imetysliivejä te ootte hankkinu? Meidän paikkakunalla myydään vaan anitan pitsihökötyksiä, joita en huoli, joten netistä kai pitää tilata. Mitkä ois sellaset, mitkä ei näytä karseelta paidan alla, mutta jossa ei ois kaaria ym.

Rhea ja möhö 34+2

Ihan ekaksi onnitteluja BiaBialle ja Nappikselle! Tosiaan tuota jakaantumista voi tapahtua enemmänkin, kenties piankin. Jos kuitenkin tuonne ens kuun puoliväliin pääsisi...

Pikkuvaemolle kiitos vinkistä! Tota mallia ja yhtä toista, olikohan Spree ollaan jo netistä kateltu. Ärsyttää, kun Jenkeistä saisi halvalla, mutta eivät toimita Suomeen ja viime kevään reissulla ei silmiin osunut yksiäkään ilman kaukaloa... No, täytyy mennä Lastentarvikkeeseen koeajolle.

Bellonalle onnittelut myös! Teilläkin tulee vaavi melkein häälahjaksi. Meillä olisi laskettuaika ollut suunnilleen 1.hääpäivänä, jos olisi heti ekasta kierrosta tärpännyt! Toisaalta näin on parempi, mun töiden yms. kannalta.

Illalla olisi tiedossa synnytysvalmennusilta. Mitä siellä sitten lienee onkaan, mutta ajateltiin mennä, kun miehelle nää kaikki jutut on kuitenkin tosi abstrakteja. Eilen oikein jankutin, että puhu, miltä susta tuntuu jne. niin otetaan selvää yhdessä. Huomaan, että sitä jännittää kaikki tuleva ihan mielettömästi, koska sillä vauvakokemukset on tosi vähäiset ja onhan tää odotusaika miehille niin erilainen kuin meille vauvankantajille. No, täytyy hellitellä häntä viikonloppuna, kun on se hääpäiväkin. Lahjoja en odota, koska hän ei niiden ostamisesta tykkää. Ei kuulemma keksi mitään kivaa... no, ei mua haittaa. Meille riittää lahjaksi tämä pikkuinen.

Nimiasiasta oli puhetta eilen. Meillä nimi täysin valmiina tytölle ja pojallekin aika satavarmasti tulee se nimi, mitä on suunniteltu. Mulla on niin tyttöolo, että pojan nimeä oli paljon vaikeampi keksiä. Me kutsutaan tätä vauvaa jo molemmilla nimillä ja ihmiset tietää, että toinen nimistä jätetään pois, kumpi sitten tulee. Ei aiota pantata ristiäisiin saakka, koska ristiäisten tarkoitushan ei ole nimen paljastaminen.

Rhea: Ihania juttuja olet tehnyt!! Miekin oon muutamia housuja ja yökkäreitä vauvalle tehnyt. Vielä vaununpeitto odottaa kankaana, samoin flanellilakana sinne kopan patjan päälle täytyy viimeistellä.

Nyt masua kurnii, täytyy mennä evästämään! Mukavaa päivää kaikille.

Misupai ja Helmis 35+5

Paljon onnea nippis ihanasta poika vauvasta!
jaBiaBIalle onnittelut kotiin pääsystä. :heart:

Omaa napaa sen verran että onnistuin eilen sitten kaatumaan ja piti mennä käymään kättärillä näyttämässä että kaikki kunnossa. Nyt on vaan onneks selkä kipeä ja turvallinen olo. Vauvan painoarvio oli nytten 2 kiloa. Sellaista tänne.

härkäneito ja prinsessa rv 34+5

Päivää että pätkähtää! :D

Tänään hieman paremmilla mielillä ollaan, eilen oli jonkin sortin vitu**skäyrä kohollansa tän raskauden suhteen. Tuli sellanen olo että nyt sais jo riittää kiitos! Mut onneksippa se meni sit ohi :D

Iha ekkana hurjan paljon onnea myös Nippikselle vaavista ja BiaBia:lle kotiin pääsystä :D On kyllä hurjaa että ensimmäiset pikkuset ovat jo maailmassa! :)

LOE:lle iso hali :hug:

Täällä kans pyykkäilly olen nuita masukin vaatteita ja osan olen jo saanut laitettua uuteen lipastoon paikoilleen :) Noita pikkukoreja miekki aattelin käydä hakeen, niihin on niin näppärä laittaa kaikki pikkiriikkiset sukat sun muut tilpehöörit, eivät sitten seilaa pitkin laatikkoa. Ja kaipa se on kohta tuo laitos kassikin laitettava valmiiksi, sitä ku ei tiiä millon se lähtö tulee? Neuvolan täti eilen sanoki että ku ne nuo miehet ei aina osaa ajtella mitä tuommonen pikkunen tarvii näin talvella. No eikähön tuo ukko kulta osais ottaa vaatetta, mutta eipä tuosta niin suurta vaivaa ole etteikö sitä kassia etukäteen vois tehä valmiiksi ;)

Mitäs muuta mun piti kommentoida? Tää on kyllä uskomaton tää dementtia! :LOL:

No ainakin toi galluppi:

Poika 40+1 3950/54
Tyttö 40+3 3360/50

Tää kaveri vaan saattaapi tulla hieman aikasemmin, on nuo supistukset jo tässä vaiheessa semmosia ettei mikään ihme ois. Esikoista oottaessa alkuraskauden kuvotus vaivasi, mut muutempa ainoastaan mieletön painon nousu (+25kg) oli rasite. Vasta kahen viimesen kuukauden aikana alko ahistaan, mut sillon oliki ihan sika helteet! Oikee inkkarikesä (-99) Lähinnä turvotusta ja sit loppu viikkoina tuli kävelyn yhteydessä suppareita. Mut muuten pystyin olemaan koko odotus ajan ihan normaalisti koulussa, työharjottelussa suurimman osan ajasta paikallisessa puualan yrityksessä. Kuopusta oottaessa olinki kotona ja juoksin pojan viikarin perässä joka paikkaan. Painoa tuli silläkin kertaa sen parisen kymmentä kiloa (n.23kg) mutta supisteluita oli kyllä hyvin aikasessa vaiheessa, imurointi oli sillon kans hankalaa. Turvotus kuului silloiseenkin raskauteen. Jännä miten nää raskaudet on näin erilaisia. :D

Mut nyt koululaisia hakemaan! Moi Moi :wave:

Marmeladi & Masuasukki 35+2

nippikselle iiiisot onnittelut piiikkuisesta pojasta!! :flower: :hug:
Ja toivottavasti BiaBia:lla lähtee kaikki hienosti käyntiin kotona! Tsemppiä!

Viime yönä nukuin jo paremmin, meinasin jo et jos ne levottomat jalat ei rupee rauhoittumaan niin tarttee hakee sitä magnesiumia. Tosin noi on niin paljon psyykkisiäkin juttuja, ainakin itelläni tiiän tasan tarkkaan että kun keskityn siihen että ahistaa henkee tai jalat ei meinaa rauhoittua niin sillon ei tuu kyllä mitään muutosta tilanteeseen. Ei viittis ihan placebo-meiningilläkään noita lääkkeitä napsia. Supistelut on helpottanu nyt, eilen illalla oli vaan muutama napakka kun siivosin oikein raivolla tota meidän makkaria kuntoon ja imuroinkin vielä. Imurointi on mulle muuten kans semmosta supistelujen tervetulotoivotusta että terve vaan moro.

Jyväskylässäkin on lunta varmaan 10 senttiä! Ihanaa. Ja tais tuolla ainaki aamulla olla pakkasta jotain 5-7 astetta kun mies puuskahteli Hesaria hakiessaan et on pirun kylmä. Mut pysyis ainaki noi lumet maassa. Neitosetkin on ens viikon taas meillä ja ne sai viime vuonna upouudet sukset - kovasti jo oottelee et koska pääsee ladulle. Mulla ei onneks oo suksia (mitään en niin paljon ehkä vihaa kuin hiihtämistä :D ) mut jospa toi mies veis niitä vähän tohon viereiselle purtsikalle.

Tuli kyllä eilen ihan älyttömän hyvä mieli ku typyt tuli tarhasta ja mä oon kovasti tätä uutta kotia laittanu kuntoon, siivonnu ja puunannu päivittäin et ois niilläkin kiva ja turvallinen olo täällä kun ollaan nyt vuoden sisään jouduttu muuttamaan aika monta kertaa. Niin nuorempi hihkas heti et "ihanaaa!! tää on paras koti mitä mä oon koskaan nähny!!" ja vanhempi ei kuulemma "voinut uskoa silmiään". :LOL: No haloo, ei kai meillä nyt ihan niin epäsiistiä oo ennen ollu. Mutta tää koti tuntuu kyllä nyt pysyvältä ja sopivalta, semmoselta et on tosi kiva laitella. :heart:

Mies lähteeki tänään sit työpaikan illanviettoon ja niin urheasti on tipattomansa selvittänyt että hänelle se suotakoon. Tosin - tämä päivähän on vielä tammikuuta ja yritinki sepostaa että mites sitten, avaatko ensimmäisen kaljan vasta puolenyön jälkeen? Niin hän oli sitä mieltä että eikun Singaporen aikaa on nääs jo huominen. :LOL: Oli työkaverinsa kanssa (hänkin tipattomalla ollut) oikein hienosti pähkäillyt nää hommat miehen logiikalla. ;)

Synnytyksen kivunlievityksestä olitte jutskaillu. Mulla on vähän semmonen asenne että yritän pärjätä mahdollisimman pitkään kotona, suihkutella ja pyytää miestä hieromaan ja joku kaurapussi tarttis varmaan kans hankkia. Että turhaan en lähe sinne synnärille 20 tunniks avautumaan. Tämä siis siinä tapauksessa että kivunsietokykyni on se mikä ainakin kuvittelen sen olevan ja pärjään, tarkotus on pysyä mahdollisimman rauhallisena. Hengitystekniikoitakin oon jonkun verran harjotellut, luin tosi hyvän kirjan niistä. Epiduraalin otan vasta viime hädässä, enkä oikein ilokaasuakaan haluais kun tahdon kokoajan olla ajan tasalla siitä mitä oon tekemässä enkä pöhnässä. Noita aqua-rakkuloita oon vähän harkinnut että vois kokeilla siinä avautumisen loppuvaiheessa jos tuntuu siltä ja ehkä ammetta myös. Mut mitään paineita en ittelleni aseta, sit vaan enemmän lievitystä jos siltä tuntuu.

Nyt siirryn sohvalle kahvikuppini ja suklaakeksien kera kun sieltä alkaa se hullu Bridezillas! On muuten erikoisia morsiamia. Kannattais niitten miesten vaan pötkiä karkuun ja äkkiä!

mama-L :heart: Onni, tasaviikoin 34+0 !

Onnea nippikselle pienestä pojasta! :heart: :hug: :flower:

Täällä on parina iltana ollu supistuksia, viime yö meni pyöriessä ku jomotti kivasti selkään ja alamahaan, mut ne sit loppu yhen äkin ja sain nukuttua loppuyön hyvin.
Kiva kun vielä kippeeks teki nii kolottaa jo flunssan takia joka paikkaan :snotty:

Ens ma on taas neuvola, sitten kuulumia lisää!

Ninni78 Listaan voi päivittää minun ikää, huomenna tulloo vuos lissee! :eek: :D

Hyvät päivän jatkot kaikille! =) :wave:

Heidi ja masukki 34+6 :heart:

Yhteistyössä