***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Ootus mun mielestä hyvä aika siirtyä pinniksestä normaaliin sänkyyn tai sit ottaa laita pois pinniksestä jos siis mahdollista on silloin kun lapsi oppii kiipeen sieltä ite pois. Ihan vaan sen takia ettei sit joku kaunis päivä tuu pää edellä sieltä alas. Näin meillä ainakin on tehty.
Meillä on vauvan pinnis ihan meiän sängyn vieressä, eli saa nukkua alusta asti siellä, ainakin päivällä, yöllä voi olla helpompi jos vauva mun vieressä, ihan oman jaksamisenkin kannalta ettei tarvi koko ajan nousta syöttään.

Enne se lampaanrasva on varmaan sitä lansinoh- voidetta minkä laitoin tonne etusivun listaankin. On vaan niin pirun kallista ostaa, voi olla et tyydyn bepantheniin kun sitäkään ei tarvii ennen imetystä pyyhkiä pois.
Ootteko muuten meinannu alkaa rasvaan rintoja jo ennen kun vauva syntyy? Luulen et vois olla ihan hyvä idea valmistaa niitä jo tulevaan koitokseen, ja lähellä laskettua aikaa nännien "nipistely" voi edesauttaa synnytyksen käynnistymistäkin!

Mä oon kans nyt miettiny sitä omien vaatteiden sairaalaan viemistä ja oon Enne sun kanssa samaa mieltä, taitaa olla parempi jättää vaan ne omat vaatteet kotiin ja käyttää niitä sairaalan ihkuja rytkyjä. Omat pikkarit ja imetysliivit meinaan kans ottaa ja sit aamutossut. Kyllä siellä on sellanen yhteenkuuluvuuden tunne ihan niin kun kuvailit, siis tuoreiden äitien kesken kun niissä ihanissa rytkyissä pitkin käytäviä vaellellaan. Vois tulla ulkopuolinen olo omissa olovaatteissa =)

Soitin muuten päivällä neuvolaan ja kysyin verikokeiden tuloksia, hemoglobiini oli vasta tullut, oli 117. Muista tuloksista täti lupas soittaa vaan jos jotain häikkää, mut ilmeisesti ei oo oluu kun ei sitä soittoa onneks sit tullut.

BiaBialle täältä kanssa tsemppiä vielä!!!

Nyt sänkyyn telkkua tuijottaan, Greyn anatomiaa lähinnä odottelen...

:heart: :Ninni ja Kirppu 32+3
 
ootus Ensikertalaisella ei höhliä kysymyksiä olekaan! :hug:
Meillä esikoinen nukkui pinnasängyssä... ööps... oisko ollu 1v10kk paikkeilla, kun siirtyi lasten sänkyyn, ja siinäkin vaiheessa siis tulossa olevan pikkusisaruksen takia, ei ois koon tms. puolesta vielä tarvinnu, nyt tasan 2v:na kyllä jo tarttis, luulisin. Näyttää ottaneen pienen kasvupyrähdyksen kun monet vaatteet yhtäkkiä käyny pieneksi. No juu, mut että n. parivuotiaaksi siinä mahtuu nukkumaan, paitsi jos lapsi yrittää tulla laidan yli pois sängystä, niin sit pitää tietysti vaihtaa lastensänkyyn jo aiemmin, ettei käy vahinkoa ja tipukin joku kerta pää eellä sieltä pinnojen yli. Meillä poika alkoi ihan loppusellaan vasta ees nostamaan jalkaa pinnojen päälle, siksi päästiin noin pitkälle pinniksellä.
Vauvan kotiutumisen jälkeen poika nukkui meillä äp-laatikossa. Tälle tulokkaalle petaan ekoiksi viikoiksi vuoteen pinnikseen toiseen päätyyn poikittain, toiselle puolelle laitan esim. tyynyjä "seinämäksi". Äp-laatikko kun on täynnä esikoisen vauvavaatteita, mitä ei oteta käyttöön tälle toiselle, ainakaan jos on erimerkkinen niinkuin ovat veikanneet ;)

Ja mitä tulee siihen 'valmis äidiksi'. Susta syntyy äiti sillä sekunnilla, kun saat vauvan ensi kertaa rinnallesi! Se on yksi katse, ja näin sinä olet yhtäkkiä Äiti. Monta asiaa teillä pitää yhdessä opetella, mutta älä huoli, kyllä vauva sinua opettaa. Kertoo, milloin teet jotain oikein, milloin jotain väärin. Yön laulussa Ihmisen poika lauletaan että "...me sinut tehtiin mutta sinä meidät loit..." Näinpä se on. Te olette tehneet lapsen, mutta hän vasta synnyttyään luo teidät vanhemmiksi, parhaiksi sellaisiksi, itselleen. Kaikki menee hienosti, usko minua! Toki tuleva jännittää, mutta kaikki menee silti hyvin! Vaikka yrityksen ja erehdyksen kautta. Jännää se on näin toisellakin kertaa, ne on vain eri asiat kun mietityttää. Hali! :hug:

Ippu 32+2
 
Kiitos Ippu, ja muutkin! Osasitpas löytää oikeat sanat...rohkaisua kyllä tarviin, vaikka se onkin vaikea myöntää! :heart: Ja kun sitä on tälläinen huolehtija, murehtija...niin sitä vain heikkoina hetkinä meinaa usko loppua kesken!
Ja onhan meitä kaksi huolehtimassa tuosta pienokaisesta..kyllä me pärjäämme!
Mutta kiitos, ja muistuta mua sitten taas, mikä on asioiden oikea laita, jos välistä pääsee taas unohtumaan!
...halauksia ja hyvää yötä!


Ootus
=)
 
Ihanaa pohdintaat täällä tuosta äitiydestä! Kiva kuulla kokeneempien kommentteja asiasta, koska itselle kaikki on todellakin uutta ja ennenkokematonta. Toki sitä on muiden muksuja hoidellu ihan vauvaiässäkin, mutta se on varmasti niin eri asia pitää huolta siitä ihmisestä jota eniten rakastaa! Odotan niin innolla, että saisimme tämän pikkuisen kotiin. Tosin en tahdo, että vielä syntyy. Uskon kans siihen teoriaan, että äidiksi kasvetaan, jos oikeasti tahtoo. Ja elämä opettaa, kuten siperiakin... Ehkä se on jo yksi askel kohti vanhemmuutta, että juttelee vauvalle tyyliin "äiti ja isi täällä".

Täälläkään ei olla sairaalakasseja pakattu, ajattelin tehdä kunhan tuo äippäloma alkaa perjantaina. Tuntuu niin oudolta jäädä kotiin ainakin 1,5 vuodeksi. Mutta luulen, että siitä ajasta tulee otettua kaikki ilo irti.

Sairaalaan liittyen. Itsellä sellainen hassu ajatus koko sairaalasta, että haluaisin mahdollisimman nopeasti pois sieltä. Ja osaako sitä ottaa mukaan kaiken tarpeellisen ja osaako sitä olla siellä sairaalassa muiden armoilla.... Mutta ajattelin, että omia vaatteita en ota kuin aluskerrokseen, ehkä maripaidan, kun voi olla viileää. Ja sukkia. Siteitä ajattelin ottaa liivinsuojusten lisäksi. Kotiin vois lähteä samoilla vaatteilla, millä sinne menikin... jos eivät likaiset...

Rasvaamisesta. Mie oon rasvaillu rintoja joka viikko ainakin kerran. Toisinaan ihan kosteusvoiteella ja toisinaan E-vitamiinia sisältävällä käsivoiteella. Pitää joustavana kädet, niin kai rinnatkin. En siitä tulevasta hyödystä tiedä...

Nukkumisesta. Meillä vaavi saa luvan nukkua pinniksessä alusta asti, koska ollaan molemmat sellasia meuhkaajia ja viedään paljon tilaa sängyssä. Aion laittaa vauvan tiukasti peiton sisään "kapaloon" ja jos se ei ole riittävän rauhoittava, kokeillaan perinteistä flanellikapaloa. Näin on vanhan kansan vauvaosaston tutut tädit neuvoneet. Ei vauva sitten säpsähdä kaikkia omia liikkeitään niin helposti. Mutta sen totuuden näkee sitten myöhemmin keväällä...

BiaBialle tsemppiä, jos joudut jo tositoimiin! Perässä tullaan! Mie aattelin, että voisi jäädä NKL:lle synnyttämään 14.2, kun se tutustuminen sinne.

Nyt appelsiinia metsästämään!

Misupai ja Helmis 34+5 ja reilu kaksi kiloa...
 
Ootus just puhuin mun siskon kanssa puhelimessa ja sanoin hänelle et mulla on ihan sellanen olo et oisin ekaa kertaa menossa synnyttään kun edellisistä on jo niin kauan aikaa... Eli ensikertalaiseksi voi tuntea itsensä vaikka jo 2 synnytystä takana =)
Ja siitä itsensä äidiksi tuntemisesta, mulla se tais iskeä ihan tosissaan vasta kun vauvan kanssa kotiuduttiin ja se arki alkoi. Sairaalassa kuitenkin oli apu aina lähellä kun kotona piti tulla toimeen ihan itekseen vauvan kanssa. Kyllä se valmius sieltä tulee ajallaan!

Misupai mä haluan kans mahdollisimman pian sairaalasta kotiin, nyt on kans niin eri tilanne kun ekan kanssa, tiedän et tyttöjä mulla on siellä eniten ikävä. He kun on jo niin isoja ja aina mun kanssa, oikeesti jo siinä iässä et heiän kanssa voi jo jutellakin vähän syvällisempiäkin asioita. Mun pikku kullanmurut :heart: !

Eipäs mulla muuta, kauniita unia ja vauvan kuvia kaikille!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 32+3 edelleen...
 
Oli vielä ihan pakko tulla pyörähtään tänne ennen nukkumaan menoa :)

Täällä tosiaan on mielenpäällä yhdellä jos toisellakin tuo äitiys ja elämä käärön kanssa. Oli moni niin hyvin tuon asian jo sanonutkin että ei voi muuta ku myötäillä vaan :) Kyllä te pärjäättä, uskokaa pois! Kyllä se vaavi opettaa ja jos tulee sellanen tilanne ettei tiiä mitä tehä, niin ainahan on puhelin. Sitä voi pirauttaa vaikka äiteelleen taikka jolle kulle muulle jolta neuvoja voi sitten kysellä jos omat keinot ei tepsi. Mutta kyllä se yleensä hätä keinot keksii :D Mulla se kolmonen tulossa ja silti päivittäin miehen kanssa naureskeltu, että mitenkä sitä osataan taas olla semmosen tirriäisen kanssa? :D Viime vauva ajasta on kohta jo 6 vuotta aikaa, että uuttahan tämä on taas tavallaan meillekkin. Jännittää ja mietityttää. Mutta kyllä se alkaapi sujumaan :)

enne mie kans toivon, että vaikka vauva aika onkin sitten sitä vaativaa aikaa, niin silti aina sillon tällön täällä pääsisimmä jupisemaan asioista. Pittää kato sitten se toukka palsta perustaa :D Siellä sit saamma taas toisiltamme vertaistukea ja juttu seuraa :) Niin ja ompa teillä ollu hyvä palvelu siellä KYS:issä! Ei meille muuta annettu ku sellanen kuppi jossa öljyä laitettavaksi nänneihin. Mut hienoo tommonen :) Nii ja ne alusvaatteet miekki otan, imetysliivit pakko olla. Juu-u. Ja ne verkko alkkarit on kyllä just ihanat! :LOL: Voi elämän kevät että ne osaaki olla oikeet babe kamaa :LOL: Ja toi sun yhteilöllisyyttä kuvaava laitos aika, eihän se ois mitään ilman niitä kanssa sisarten "ymmärrän yskän" ilmeitä kun tepsutellaan muotiluomuksissa pitkin käytäviä :LOL: Ou jee! Kohta tulee pissit housuun!! *yrittää räkättää hiljaa ettei muksut herää*

Sit toi pinnis juttu. Meillä kans muksut siirretty siinä vaiheessa jatkettavaan, kun ovat alkaneet hilaamaan sitä koipeaan ylös sieltä sängystä. Just ton takia ettei satu mittään vahinkoa. Ja oisivatko olleet jotain 1,5 vuotta, luulisin. Mut äippä paketin laatikossa aluks nukkuu tääki tapaus, joka on pinniksessä. Vieressä en uskalla nukuttaa ollenkaan! Me ollaan miehen kans tosi levottomia nukkumaan, ni en kyllä uskalla siihen viereen jättää. Tosta pinniksestä saa laskettua sitä pohjaa ja reunaa alemmas ni näppärä sit kiepsauttaa nyytti omaan sänkyyn nukkumaan kun on siinä vieressä:) Tuliki tosta mieleen, että ois makkarin järjestäminen sitten viikonloppuna edessä. Perjantaina tarkotus hakee se lipasto sieltä IKEA:sta, pääsen laittamaan vaatteetkin valmiiksi. Viimein :D

Mutta nyt tutimaan. Heido! :wave:

Marmeladi & Masuasukki 34+1
 
Niitähän vissiin lupailtiin tänne Etelä- Suomeenkin, jeejee! :) Tosin katselin, että meillä taitaa myös vettä tulla :(

Pientä kipua lihaksissa havaittavissa eilisen jälkeen, mutta mä vaan nautin, kun tietää tehneensä jotain. Jos jaksan niin tänään ajattelin illalla kevyttä spinningiä kokeilla. Mulla on hyvä sykemittari, niin se on luotettava treenikumppani. Ennen tätä raskautta treenasin ½ vuotta personaltrainerin kanssa ja sillä kait välillä onkin niin masentunut kun ei ole saanut mitään tehdä. Kyllä se vaan mielialaan vaikuttaa täällä suunnalla. :D

Yökin meni taas tosi hyvin. Tuntuu menevän vähän niin että jokatoinen yö ok ja jokatoinen EI. Noh kai tää tästä.

Pitäisi lähteä katseleen uusia huonekaluja tänään, mutta mietin vaan, että koskahan se lumimyräkkä täällä alkaa. Jotta uskaltaako sitä lähteä uhmaamaan luonnonvoimia tuolla pikku Nissanilla :LOL:

Meillä esioinen oli muistaakseni jonkun 1½ vuotta kun siirtyi pinniksestä pois ja tyttö oli melkein 2 vuotta. Meillä poika nukkuin ekat viikot äippäpakkauksen laatikossa, tytöllä taasen oli sellainen rottinkisänky. Tosin aamuyöt nukkuivat minun vieressäni :heart:

Äidiksi tulemisesta sen verran... Esikon kanssa minäkin olin ihan paniikissa, mutta tiesin, että tulen pärjäämään. Silloin olin koko raskausajan aivan yksin. Esikon isä ei osallistunut mihinkään, ei ennen eikä jälkeen syntymän ja poika olikin ½- vuotias kun erottiin ja hyvin ollaan pärjätty. Toista odottaessa olin kyllä todella rauhallisin mielin vaikka välissä olikin 4 vuotta. Ajattelin, että hitto soikoon, olen ekan kanssa pärjännyt niin kyllä tuo toinenkin menee. Ja nyt ei oikein edes vielä tajua, että "hei, tulen jo kolmatta kertaa äidiksi".
Jostain se äidinvaisto vain kumpuaa ja sitä osaa tehdä kaikki lapsen parhaaksi.

Nyt kaurapuurolle.

kleopatra ja ihmemies






















 
Vauva herätti viideltä...enkä saanut unta kun hetki ennen kellon soittoa (6.15) ja hitto et sit väsytti!!! Nyt oon toista päivää takas töissä ja hitsi et on vaikee taas saada rytmistä kiinni. Illalla oli taas niin loppu väsynyt et piti ottaa päikkärit.

Täytyy nyt kattoo täs päivä kerrallaan et miten tääl selviää.

Muuten vointi hyvä eikä mitään erityisempiä. Eilen sain viikattua pestyt äippäpakkauksen vaatteet lipastoon vauvaa odottelemaan :heart:

Onkos kukaan muuten löytänyt mistään kaupoista vauvojen ns. "jenkkisukkia"? eli sellasia pidempi vartisia mis on ribattu varsi, valkosia tennissukkatyyppisiä joita oli muodikas käyttää joskus 80-90-luvulla silleen et ne rypytettiin tohon milkkaan?
Kaverilla oli sellaset jostain vanhasta äitiyspakkauksesta ja ne on aivan loistavat. Vauva potkii kaikki muut sukat pois, mutta nää sukat pysyy hyvin....
Ymmärsiköhän joku mitä tarkotin...

Noh nyt takas töihin!

pitkäkoipi + fiina 30+4
 
pitkäkoipi tiedän tasatarkkaan mitä sukkia tarkoitat. Itse en kyllä ole sellaisia mistään enää bongannut. Tykkään noista Hennesin pitkävartisista jarrusukista itse, nekin pysyvät vauvan jalassa hyvin.

Vitsi mie oon ihan koukussa tuohon Tunteita ja Tuoksuja sarjaan. Seuraakos muut maalismasukit sitä? Mä olin ihan koukussa jo silloin kun tuli aiemmin. Tää on paljon parempi kuin Boldis. :LOL:

Mä meen taas :wave:
 
Kleopatra muokkaa tesktiäs ja poista ihan sen alusta ja lopusta ne b:t jotka hakasulkujen sisällä. Sit pitäis lähtee lihavointi pois =)
Koneet kyllä elää joskus ihan omaa elämäänsä, munkin yks teksti tuli eilen kahteen kertaan vaikka olin kyllä vaan kerran painavinani nappulaa...

Tulin just viemästä neitiä kouluun ja koiran kanssa ulkoota... Nice weather! Niin kauhee tuuli ja lunta sataa, lumi kyllä ihan tervetullutta mut ilman tollasta tuulta. Turussa kyllä tulee muutenkin aika usein ku meren rannalla ollaan, mut ton lumen kanssa ei kiva yhdistelmä.
Meiän porukat lähti tiistaina Thaimaahan ja oon niin kade :ashamed: , siellä mekin vuosi sitten oltiin ja niin ihanaa oli!!! Oltiin isomalla porukalla, meiän perhe, meiän porukat ja mun sisko miehensä kanssa ja nyt mä ja mun sisko molemmat raskaan, siskolla enää 2 viikkoa laksettuun ni meiltä jäi reissu väliin tänä vuonna. Mut ens talvena jos vaikka pääsis. Onko täällä muita ketkä rakastaa matkustamista?? Ja miten pienten lasten kanssa ootte reissannu/olisitte valmiita reissaan?
Meiän tytöt on nyt 6 ja 7 ja on ollu jo 5 vai 6 kertaa etelässä meiän kanssa, hyvin on kaikki aina mennyt, hekin niin nauttii lämmöstä ja auringosta kuten vanhempansakin! Viime talven Thaimaan lennotkin meni tosi hyvin, mentiin jumbolla ja lento kesti sen 10 tuntia, paluumatkallakin tytöt nukkui 8 tuntia putkeen! Ite en paluulennolla nukkunu yhtään, alkoi ahdistaa se sillipurkkitunnelma koneessa... En kauheesti lentämisestä nauti, mutta kun tietää mihin pääsee niin kyllä sen kestää...

Tunteita ja tuoksuja ei oo tullu katottua, Boldistakin sillon joskus 90-luvulla =) Alko mennä vähän yli kun kaikki kuolleet alko palaan henkiin...

Pitkäkoipi meiän tytöillä oli äippäpakkauksissa sillon ne jenkkisukat, ei oo kyllä mun mielestä tullu vastaan missään, ootko kattonu ihan jostain isosta marketista, cittarista tai prismasta, niissä kun paljon isommat sukkavalikoimat kun ihan vaatekaupoissa. Jos näen jossain ni kerron sulle heti! Etkö Turun suunnalta ollut kanssa?

Ei muuta tähän hätään, meen jatkaan silitysurakkaani, joo-o, olen koukussa silittämiseen, en tiedä miksi. Vimma alkoi viime viikolla eikä loppua näy :LOL:

:heart: :Ninni ja Kirppu 32+4
 
Täällä sitä lumimyräkkää kans odotellaan, ja jostain kuulin että klo 14 jälk.alakais paukkuun pääkaupunkiseudulla! Täytyis sitä ennen lähtee käymään KELA:ssa ja labrassa.Mä en siis tajua kun en vieläkään ole saanu äippärahapäätöstä vaikka paperit laittanu meneen jo marraskuussa??? Johtuuko se siitä kun työnantaja maksaa sen ekat 3kk niin tuleeko se vähän nuiinku automaattisesti vai mistä on kysymys? Sillon vuosia sitten kun olen viimisen muksun saanu en ollu vielä työelämässä enkä siis nyt tajua näitä juttuja selvästikkään :kieh:
Jollain laskurilla sain itselleni aika muhkeen äitiysrahan, mutta en voi todella uskoa että olis niin hyvä ja alkaa huolettaan kun ei tiedä mikä tulotaso tulee olemaan ja menoja kyllä riittää!

Tänään heräsin lehtimyyjän soittoon ja tein poikkeuksen periaatteeseen, että en tilaa mitään puhelinmyyjältä, mutta nyt tilasin Sport lehden kun oli edullinen ja jonku marimekon pussukan sai lahjaks.Aikasemmin olen tilannu sen vauva lehden josta sai hoitolaukun lahjaks, että nyt ei lukemiset lopu vaikka neljän seinän sisälle jää! Äsken tuli muutes joku amerikkalainen ohjelma perheestä johon synty toinen lapsi ja kaikki oli niin hankalaa ja kamalaa vanhempien mielestä...valittivat kaikesta, mutta eivät maininneet, että lapsista olis mitään iloa elämään :ashamed: Lopussa sit se mies hokasi, että onhan näistä lapsista ollu valtavasti iloa elämään ja pitäs vaan lopettaa turhan negatiivinen ajattelu!!! Mä en oletakkaan, että vauvan kanssa on välttämättä helppoa, mutta aion selviytyä hyvin arvosanoin :) Musta tuntuu, että mulla on nyt tälle vauvalle paljon enempi annettavaa kun noille vanhemmille kun olin silloin niiiin nuori(18-20), että aika on kyllä pakostakin muuttanut ajatuksia ja näkemyksiä äitiydestä ja elämästä ylipäänsä! Sen verran itsekäs olen, että haluan heti vauvan syntymän jälkeen alkaa kuntoilla ja käydä sään.salilla jonne mulla on jäsenyys ja kk-maksu juoksee anyway maaliskuun jälkeen kävinpä sitten tai en! Mies onneks käy itsekkin salilla(ei samalla)ja tietää mikä henkireikä sekin voi olla, niin että järjestää mulle varmaan sen mahiksen että pääsen yksin rauhassa kuntoileen :) Mulla on jotenki valtava halu jo päästä tästä mahasta eroon ja alkaa osteleen uusia vaatteita ja panostaa ulkonäköön.Ensi vkon Berliinin reissu kauhistuttaa, koska mulla ei ole mitään kunnon vaatetta laittaa päälle, siis niinku takkia ja kenkiä lähinnä :eek: Mitään en viitsis kyllä sen takia ostaakkaan enää....
no joo tuuli tuntuu jo ulvovan joten pitää lähtee asioille kun vielä voi!
 
Kivakiva! Siis ei todellakaan kivaa. Oltiin lääkärissä eilen pojan kanssa, tai oikeastaan kahdessa: eka hammas- ja sitten tavallisessa. Hammastarkastuksesta löytyi neljä(!) alkavaa reikää ja tavallisessa lääkärissä diagnoosi oli hinkuyskä.
Se hammasjuttu oli kamala shokki, koska pestään todella tunnollisesti hampaita sähköharjalla ja käytössä on myös karkkipäivä. No, kuulemma tositosi pienet oli ne reiänalut ja saatiin ohje käyttää fluoritabletteja.

No se hinkuyskäjuttu sitten. Lääkäri onneksi sanoi, että ehtii lakata tarttumasta ennen vauvan syntymää. Hinkuyskähän on todella vaarallinen vastasyntyneille.

Eilen ainoa kiva juttu oli kehto, joka käytiin hakemassa kavereilta. Aivan ihana on, valkoinen kuultomaalattu ja tosi tilava. Varmaan puolivuotiaaksi voi pitää vaavia siinä ja sitten siirtyä pinnikseen.

Ninni, me ollaan kanssa reissujen ystäviä ja oikein harmittaa, ettei tulevana kesänä päästä Tukholmaa pidemmäs. Mies tosin on kesäkuusta kolme viikkoa ulkomailla, mitähän siitäkin tulee. Siis meillä kotona, kun oon yksin kahden lapsen ja koiran kanssa.

Ai niin, vielä yksi ärsytys tähän samaan tilitykseen. Soitin verotoimistoon ja tilasin kelaa varten uuden verokortin. Laskettiin virkailijan kanssa yhdessä ja ihmettelen vaan, että miten voi olla niin paljon korkeampi veroprossa kuin mulla yleensä, vaikka äippäraha on tietenkin paljon palkkaa pienempi. Kun on blondi niin on, ei ymmärrä :ashamed:

No, nyt täytyy alkaa lounaanlaittoon ton hinkuvan lapsen kanssa. Heipat!
 
Ninni, tiijätkö kun en minä edes ollut laittanut lihavointia ja silti se tuli noin. Toi mein tyttö on tosi innokas "painelemaan" niin varmaan päässyt taas jossain välissä asialle... :LOL:

Tutteli: Täällä sama juttu että treenaaminen on mulle henkireikä. Olen pelannut jäkiekkoa 7 vuotta SM- tasolla ja sieltä sitten jäi varmaan tietynlainen himo urheiluun. Olin kyllä monta vuotta lähestulkoon tekemättä yhtään mitään, mutta tytön syntymän jälkeen löysin liikunnan ilon uudelleen. Meillä vain se tilanne, että mies on erittäin antiurheilullinen. Se ei voi ymmärtää että joku haluaa tietentahtoen mennä hikoilemaan ja kiusaamaan lihaksiaan. Joten täällä ei kauhiasti ymmärrystä heru, mutta minäkin olen sen verran itsekäs, että ilmoitan, että nyt mä vaan meen. Ja kun tuo 30 rajapyykki lähenee niin kyllä sen huomaa kuinka painovoima vetää kaikkea puoleensa jos ei itselleen mitään tee. :LOL:

Ainiin ja mulla siis myös sama ongelma, että äippäraha päätöstä ei vaan kuulu eikä näy. Palkanlaskija ei vaan saa aikaiseksi ilmoittaa kelaan, että kuinka paljon maksavat minulle palkkaa äippäloma- ajalta. Mua ottaa kanssa aivoon, kun kuitenkin menoja on lisääntyvin määrin ja mitään tietoa ei ole kuinka paljon ?:ja tilille tulee ja milloin. Koita tässä sitten suunnitella elämää eteenpäin... Verokorttikin pitäisi tilata... P**KELE...

kleopatra edelleen

 
moips :wave:

taas menny koko aamu uusia juttuja lukiessa, välillä juossu hakee teetä lisää ja laittanu tytölle aamupalaa ym.. sit onki jo unohtunu kelle piti kommentoida ja mitä...

Ninni: mä oon tässä rasvaillu nännejä jo parina päivänä kun ne on alkanu jotenki hassusti kuivumaan.. tänää laitoin oikein sellasta paksua rasvaa aamusta ja heiluin sit vähä aikaa kotona tissit paljaana, naapurit varmaa ollu ihmeissaa :LOL:

sairaalakassia en oo vielä pakannu, mut lapulle oon kirjottanu kaikkee mitä pitää sit muistaa mukaan ottaa.. vauvan vaatteet oon jo kattonu tuohon laatikkoon päällimäiseksi, et ne on sit siitä helppo napata laukkuun mukaan..
joku kirjotti et ottaa villasukat mukaan ja se piti heti käyä kirjottaa lappuun kans... muistan myös et varpaita paleli vaikka peiton alla oli sukatki jalassa..

ihanat keskustelut teillä ollu tuosta äidiksi kasvamisesta, juuri noin siinä käy.. vauva kasvattaa äidiksi..
justii eilen tota mietin kun serkun 1kk ikäistä poikaa sylissäni pidin ja sit kun itku tuli ja en millään meinannu saaha häntä rauhottumaan, nii tuli sellane olo, et apua, kuinka mä pärjään oman pikkuiseni kanssa, mutta eiköhän tuo tuu ihan luonnostaan.. ainakin esikoisen kanssa niin kävi..
ja kyllä se vauva oman äidin tuntee.. ja sen sydänäänet, onha hää masussa niitä n.9kk kuunnellut =)

pitkäkoipi: joo tiedän mitä sukkia tarkotat, meilläpäin niitä joskus 90 luvulla sanottiin "aerobic-sukiks" ku ite pikku tilliäisenä jumpissa kävin :D
esikoisella 2003 sellaset tuli pakkauksen mukana ja oli tosi hyvät, mut missähän ne nyt mahtaa olla?? hmm... ken tietää.. ei oo tullu nyt vastaan kun tytön vanhoja vaatteita oon pessy :/

Ninni: mä en oo ikinä käyny sellasilla ulkomaanmatkoilla, joissa olisin hotellissa majoittunut, mut ens syksynä pitäis häämatkalle lähtee ja johonki tuollasee ajateltiin =) ihanaa ja uutta siis tiedossa..
ja muksut olisi tarkoitus ottaa mukaan, enhä mä viikkoo pystyis niistä erossa olemaan..
ollaan me sen verran ovelia, et otetaan mun porukat mukaan, nii voi noita lapsenvahtivuoroja vähän vaihella, päästää ees yhtenä iltana miehen kans kahestaan kattoo yöelämää, jos siltä tuntuu :)
oon mä pari kertaa käyny kyl ulkomailla, viime juhannuksena englannissa veljen perheen luona ja joskus 17vuotiaana kaverin kans Floridassa, mut sielläkin majotuttiin tuttavien luona.. ihana reissu silti =)

nyt on kyl pikapikaa lähettävä kaupassa käymään, kun kohtapuoliin kaverin pitäis tulla meille poikansa kans, sitten lähetään tohon meijän lähelle pulkkamäkeen.. ihanaa, kun on taas ees ton 10cm lunta!!!

heipsan
:wave:

äiskä äiskä ja vauveli 33+1 :heart:
 
Täällä on sitten taas hurja tuuli tänään .. hrr.. Tarkeneeko sitä lainkaan lähteä ulos!!

Tuosta vauvan sänkyjutusta.. Meillä on vauvalle kaksi sänkyä..Ostin hänelle sellaisen korisängyn johon menee sitten muutaman viikon. Se on sellainen soikean muotoinen johon tehdään mummin kanssa verhot ja reunukset, on hiukan kehdon tyyppinen. Toisena on sitten pinnasänky josta saa sen toisen laidan kokonaan pois kun lapsi oppii itse tulemaan sieltä pois. Toivottavasti nämä on järkevät valinnat...

Mies tuli kahdeksi päiväksi kotiin.. Ihanaa, mutta v*tuttaa kun valvoin sen takia koko yön kun kuorsasi kuin hullu.. :kieh: Mä en kestä sitä alkuunkaan nyt kun muutenkin tuntuu tuo alaselkä kiusaavan ja vauva painaa.. Valivali..
Onneksi hän pelastuksekseen antoi aamulla tuliaisen jota olen haaveissani hinkunut.. Uuden vuittonin laukun.. :) :heart:
Nyt saa kuorsata ensi yönkin ja sitten taas lähteekin.. Onneksi hän on työnsä puolesta tuosta huhtikuun paikkeilta syksyyn asti kotona.

Mä olen täällä seuraillut myös helmikuun odottajien juttuja aina välillä. Siellä on jo muutamat nyytit syntyneet! :heart: Pian on meidän vuoro!!!
Meillä on kaikki valmiina vauvaa varten (paitsi vaunut edelleen matkalla..)

Eilen jo luulin että pieni puskee kokonaan ulos tuolta! Tuntui kuin pää olisi jo tulossa ja kaiken lisäksi olin kaupungilla.. Taitaa olla tyyppi aika alhaalla tuolla masussa.. AU.. Kovat oli tuskat, täytyy soittaa neuvolaan tänään.. Pitäis varmaan käydä lääkärillä tarkistuttamassa paikat..

Nyt takaisin lepäämään kullan kainaloon.. :)
Sitten hakemaan rintareppu ja hoitoalusta..

Mukavaa päivää!!

Laura ja masukki 33+3
 
Yli vuorokauden kestäneiden supistusten sain käynistystabletin klo 10 ja nyt odotellaan (ollut teemana viime aikoina). Jos tehoaa synnytys käynnistyy, jos ei saan toisen napin klo 14 ja aina 4 tunnin välein siitä. Jännitys alkaa tiivistyä... Vauva on alhaalla mutta kohdunsuu korkealla, mikä looginen yhdistelmä.

BiaBia 34+1
 
pikkuvaemo Paljonko sinun veroprosentiksesi sitten tuli? Noista kelan etuuksista kun ei mene kaikkia muita maksuja mitä palkasta verojen lisäksi peritään, niin siksi etuuksista pitää sit veroina maksaa enempi. Jotenkin näin... "Tukien ennakonpidätys onkin usein "palkan pidätysprosentti korotettuna kahdella". Tämä perustuu siihen, että palkkatuloista voidaan tehdä erilaisia vähennyksiä, kuten ansiotulovähennys, joita etuuksista ei voi tehdä" Tuo pätkä Kelan sivuilta.

Matkustamisesta Minä olen tässä suhteessa varsinainen outolintu. En tykkää yhtään. Varsinkaan ulkomaille. Koen hirmuisen hankalaksi kaikenlaisen matkalaukkuelämän, enkä jotenkin osaa nauttia siitä "irtiottona arjesta". Mitä irtiottoa se on, kun mikään tavara ei löydy sieltä mistä pitäisi, varsinkaan lasten kanssa... tavaramäärä mitä päivittäin lasten kanssa tarvitsee, on yllättävän suuri, ja se jos pitäis jonnekin indokiinaan raahata ja matkalaukuista aina tarpeen tullen etsiä, ni ei ei ei... No mutta, en paasaa tästä enempää, tiedän että kaikki ovat mielipiteestäni tosi ihmeissään, ja olenkin tottunut siihen että kaikki ihmettelee että 'miten sä et voi tykätä matkustamisesta'.. Ulkomaille en näin aikuisena ole tosin matkustanutkaan, mutta ehkä me joskus, kunhan lapset on jotain 5+, sekin ihme toteutetaan! =) ;)

BiaBialla jännät paikat, tsemppiä koitokseen! =) :hug:

Minua säikytteli hyvin lievä verestävä vuoto tuossa lounaan jälkeen vessassa käydessä. Siis kun pyyhin, ni paperiin tuli vaaleaa limaa (runsasta valkovuotoa?), mikä oli sävyltään vaaleanpunaista, eli hieman jostain nyt vuotaa, mutta en osaa vielä huolestua, kun sitä oli niin vähän.. tai sitä limaa oli paljon, mutta sitä väriä sen verran vähän, että en vielä ala seinille kiipeillä. Katsotaan mitä sille päivän mittaan tapahtuu ja soitellaan sit tarvittaessa synnärille. Vai pitäisköhän mun huolestua..? Mitä mieltä ootte?

Ippu 32+3
 
Tunteita ja tuoksuja: Katsoin sitä silloin aikasemmin jos oli vapaat aamut töistä. Nyt en ole enään katsonut vaikka kotona olenkin. Oli kyllä yllätys kun se alkoi uudestaan. Kauniita ja rohkeita mä kyllä katson. Oon katsonu ihan alusta asti. =)

Biabialle: Tsemppiä koitokseen. :hug:

Oletteko katsoneet neloselta sitä meille tuli vauva-sarjaa? Musta se on hyvä. Sitä tulee kai ma-ke klo 13.00 ja uusinta aamuisin. Harmittaa kun en tajunnu katsoa alusta asti.
 
Mä lähtisin koska vaan ja minne vaan. Vauvan kanssakin aiotaan matkustaa niin paljon kun rahat antaa myöden. Ens syksynä viimeistään lähdetään jonnekkin...

Paljon ollaan kahdestaan reissattukkin; New Yorkissa oltiin viimeks alkuraskaudessa. Pahoinvointi vaan hiukan pilas fiilistä, mut muuten ihana reissu.

Nykyään vaan alakanut lentopelko kiusaamaan mut vielä toistaseks matkakuume on voittanut lentopelon :D
 
Biabia; Onnea synnytykseen!! =)

Täällä alkoi hetki sitten lumisade tuulen kera. Tytön sain äsken nukkumaan, joten nyt on aikaa kirjoitella. Mua väsyttää kauheesti, nukuin niin huonosti viime yönä! Aamu yöstä en voinut nukkua kuin vain ja ainoastaan vasemmalla kyljellä. Jos käännyin oikealle kyljelle, niin niskaa rupesi vihlomaan! Täytyy tänään treenata painoilla niskalihaksia, jos säryt helpottamaan.

Ippu tais kirjoittaa tosta hampaitten pesusta. Mulla on kanssa, että tulee harjattua hampaita oikein urakalla. Ja vaikka kuin harjaa niin tuntuu ettei oikein pudasta tule!! Toivottavasti menee synnytyksen jälkeen ohi!!

Sairaalakassista: En ole minäkään viellä pakannut. Vauvan vaatteet on valmiina laatikossa, muuta kun nostaa kassiin mukaan. Itselle en oo laittanut mitään, yks ilta mietin sängyssä että mitähän sitä pakkais matkaan!! Sairaalan vaatteilla aion olla osastolla, puhtaat kotiin tulo vaatteet täytyy ottaa matkaan ja sitten pesutarvikkeita yms. Joku kirja kyllä pitäisi saada matkaan, täytyy jossain vaiheessa käydä kirjastossa!! Toivottavasti ei vaan tarvitse kovin montaa päivää olla laitoksella, kun en saa siellä oikein nukuttua.

Meille esikoinen nukkui pinnasängyssä n. 1v ja 2 kk. Siirsin sen siksi pois kun en jaksanut olla aina reunan yli sitä nukuttamassa. oppi tosi hyvin "nuorisosängyyn" ja nukuttaminen paljon helpompaa. Vauva aikana neiti nukkui ekan kuukauden miedän välissä ja sen jälkeen pinnasängyssä. Katson sitten uuden vauvan kanssa mihin sijoitan. Nukkuuko vieressä vai pinniksessä!!

Nyt sitten sarjassamme kummat kysymykset, mutta on kukaan huomannut että alkaisi supistamaan vessakäynnin yhteydessä? Minusta tuntuu välillä että supistaa, kun käyn isommalla asialla joskus jopa pissareissun jälkeen! Voiko siis olla mahdollista vai kuvittelenko?

Ippu; En usko että kovin vaarallista toi limajuttu, kun noin vähän tuli. Voisko olla että limakalvot kuivat ja siksi tullut punaista!? Mutta jos muuttuu runsaanmaks kannattaa kyllä soittaa!!

Mutta nyt taidan lähteä sohvalle nuokkumaan ja lehtiä lukemaan!!

Muumi82 ja eppu 35+2
 

Yhteistyössä