***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Kyllä tämä kotona oleilu vaatii harjotusta pitkästä aikaa! Aika tuntuu tulevan pitkäksi ja hiljasta on kun lapsetkin koulussa päivät.Kävin kauppareissun ja labrassa, mutta en jaksanut/pystynyt maleksimaan kauempaa kun sen verran tukalaa jo liikkuminen joten täällä kotona taas ihmettelen :kieh: Olishan mulla täällä hommaa, mutta kun en vaan jaksa alkaa touhuamaan! Jatkuva pimeys ja hämäräkin ahdistaa, eiköhän tämä talvi jo alkais olla pulkassa ainakin mun osalta :ashamed:
Toivottavasti teillä muilla ei ole yhtä tylsää ja Biabialla ei ainakaan siellä synnärissä!!!

Niin ja voitteko kuvitella, että mä olen niin tyhmä etten vieläkään tajua miten esim.saan lihavoitua kirjotusta vaikka painelen mitä nappuja :D
"Valot palaa, mutta ketään ei kotona."
 
Muumi82: Mulla supistaa joka kerta pissareissun jälkeen. Menee nopeesti ohi kylläkin.

Ippu: Ellei sit olis jo limatulppa....Vois kuulostaa sellaseltakin. Sekään ei sinänsä vaarallista oo, enteilee vaan synnytyksen lähenemistä... Voihan se olla valkovuotakin tosin...
 
Huh! Vihdoinkin kotona! Kyllä sitä onkin kiva keli! Mulla oli se poli käynti tänään ja nyt oon ihan kylmissäni ja märkä! Kahdella bussilla joutuu meiltä TYKSiin menemään.

Meidän vauva on sitten läski! :whistle: Ja mulla paastosokeri vähän kohollaan (5,6), eli taitaa olla sokerivauva. Painoarvio nyt viikolla 32+1 oli 2 400g. Nyt sitten täysi sokeridietti... Hyvästi suklaa vähäksi aikaa. No, mitäpä sitä ei lastensa eteen tekisi.

Parin viikon päästä ottavat sitten ensimmäisen punktion. Kattellaan sitä keuhkojen tilannetta. Vähän on jo alkanut hirvittämään se kohdun kestävyys. Ja vielä iso vauva... Kääk!

Sairaslomalla olen nyt sitten äitiysloman alkuun asti. Eli reilu pari viikkoa vielä saikkua.

Mitäs mun piti sitten sanoa...?

Ai niin, matkustamisesta ainakin sen verran, että minä olen erittäin innokas matkustelija. Meillä lapsetkin ovat aivan innoissaan aina lähdössä. Etelässä ovat olleet 3 kertaa meidän mukana. Nyt kovin odottavat seuraavaa reissua. Olen ajatellut, josko syksyllä jo päästäisiin Kreikassa käymään. Nyt on kyllä rahaa mennyt keittiöremonttiin, sohviin yms. niin paljon, että voi jäädä haaveeksi se reissu. Meillä lapset on pari kertaa jääneet kotisuomeen, kun ollaan mieheni kanssa reissattu. Silloin olivat n. 3-4 vuotiaita, enkä kokenut tarpeellisena "raahata" heitä mukaan. Nyt kuitenkin ajattelen, ettei nyt voida yhtä perheenjäsentä, siis tätä tulevaa vauvaa kotiin jättää. Itsestään selvää on, että hän tulee mukaan. Niin ne ajatukset muuttuu...

Sairaalakassia en ole minäkään pakannut. Mulla kun tulee se suunniteltu sektio, niin luultavasti pakkaan vasta edellisenä päivänä. Tietysti jotain hankintoja täytyy tehdä etukäteen. Hassua, etten muista että minulla olisi ollut aikaisemmin imetysliivejä tai liivinsuojia mukana. En muista edes käytinkö mitään liivejä sairaalassa. Kait sitä sentään jotkut on ollut. Muutenhan sitä olisi kaikki paikat maidossa yms.

Kyllä sitä on niin kuin ensikertalainen näin 10 vuoden jälkeen..

Meillä on vielä vaunutkin hankkimatta. Siinäpä sitä on sitten pähkäilemistä. Nyt on mietinnän alla Emmaljungan Ceroxit tai Gessleinin futuret. Toisaalta tarvitaan lenkkeilyvaunut, mutta pitäisi olla hyvät sitten rattainakin. Se vaunuaika on niin lyhyt. Jotenkin nuo nykyiset kuomurattaat on niin isoja.. Ehkä sitä täytyy vaan ostaa esim. Ceroxit ja sitten isopyöräiset matkarattaat kaupunki ja reissuvaunuiksi. Niissä Futureissa olisi kyllä vaihdettavat kaupunkirenkaat, eli pienemmät ja miten se nyt sanotaan.. pyörivät..? Äh, en tiedä. Antakaas vinkkejä, jos teillä on kokemusta näistä rattaista.

Tuleepas nyt juttua, kun on taas vähän pidempi väli. Pitää nyt katkaista välillä etten ihan maratoonitekstiä kirjoittele.

Heips taas vähäksi aikaa.

Ai niin BiaBIalle tsemppiä!

Oonaliina 32+1
 
Supistuksista Joskus minuakin supistaa vessareissun jälkeen, ja onhan se vähän kummallista, kun siinähän kanssa joutuu vähän ponnistamaan (tai joutuu millon joutuu, se riippuu junasta! :LOL: ) ja samaan aikaan kun supistaa, niin... onhan se vähän pelottavaa, ihan ku ois synnyttämässä. Pöntöllä! ;) :LOL:

tutteli Mua kanssa ahdistaa pimeys ja talvi jo. Eilen paistoi aurinko ja olin sen ansiosta aivan mielettömän hyvällä ja reippaalla fiiliksellä, iloinen koko päivän. Sit kun ilta alkoi hämärtää, alkoi normaali nuupahtanut fiiliskin tulla taas takaisin. Ja tänään, kun on pilvessä, minäkin tunnen olevani. Siis masentava fiilis on, en "pilvessä"! ;) Joten kevättä tänne päin kiitos!

pitkäkoipi Esikoisen synnytyksen alkaessa bongasin limatulpan, ja tämä ei nyt ollu sen näköistä tavaraa, joten en usko että siitä kyse. Pitäisin ihan tavan valkovuotona, paksumpana tavarana vain, jos siinä ei olisi ollut se vaaleanpunainen väri..

oonaliina Meillä on Emmaljungan Ceroxit, ja onhan ne toki hyvät ja tukevat rattaat/vaunut, mutta jos ketteryyttä yhtään kaipaat niin silloin ceroxit ei ole oikea valinta, ne on aika kömpelöt... tai että jos kovasti reissuaa ja kaupungille tarvii rattaiden kanssa lähteä, niin matkarattaat kannattaisi varmaankin kaveriksi hankkia. Me on pärjätty ihan vaan noilla ceroxeilla kun vähän vain tarvitsee kuljetella niitä mihinkään. Äh, taidan olla nyt vähän sekava... Siis että ne ovat hyvät ja tukevat, mutta paikkapaikoin se tukevuus tuntuu lähinnä kömpelyytenä. Nehän kun on aika isot.. Mutta myyntiarvohan niissä toki on, kun joskus ei enää tarvitse, niin hyvin saa takaisin kun myy eteenpäin.

Ippu 32+3
 
BiaBIa Tsemppiä sinulle! :hug: =) Jännittää :D

Liekköhän kipeäksi tulossa, eilen oli kauhee olo, koski päähän, palelti ja ruoka ei maistunu. Menin jo puol ysiltä sänkyyn illalla, oli tosi vaikee olla.
Nyt on ollu hitusen parempi olo, ei oo päähän koskenu mutta pyörryttää ja ruoka ei oikein vieläkään maistu. Jotain ruokaa pitäs rueta kohta tekemään kun mies pääsee töistä mutta kun ei jaksais ja mitään ei tee mieli :/ :x

Vali vali.. :D
Jospa tämä olo tästä paranis ku vko-loppuna tullee miehen kaveriks porukkaa remppaamaan ja minun pitäs niille ruoka tehä yms =)

Heidi ja masukki 33+6 :heart:
 
Täällä taasen parin tunnin päiväunet takana ja laitoin juuri pannarin uuniin :p naminami

Mua oikein ihmetyttää kun ei ole supistanut yhtään koko päivänä (koputaa puta). =)

Matkustamisesta... Minä tykkäisin ihan hulluna matkustaa ja nähdä maailmaa, mutta mies ei ihan yhtä innostunut ole. Se kun on iholtaan hyvin vaalea, niin ei yhtään tykkää olla lämpimissä olosuhteissa. Ollaan tehty 2 reissua Kreikkaan 4:än vuoden aikana ja ne on kyllä mennyt hienosti. Minä olen maannut auringossa ja mies istunut allasbaarissa nauttien virvokkeita :) .
Minä tykkäisin kyllä myös matkustaa Suomessa, esim. käydä Lapissa talvisin laskemassa, mutta kuten aiemmin kerroin niin mies on erittäin "antiurheilullinen" niin sitä en kyllä saisi matkaan mukaan. Ja toisaalta lasten kanssa keskenään olisi vaikea mennä kun ei sitten itsellä minkäänlaista vapautta
Nyt meillä kyllä on muutamaksi vuodeksi ulkomaanmatkat tehty, kun saadaan talo valmiiksi ja lyhennellään sitä niin ei ehkä kauhiasti ole "irtorahaa". B) Mutta onneksi on Suomen kesät!

Tulipa tarinaa...

Voi että biabia, täällä kyllä ollaan niin odottavaisin mielin, etä koska niitä vauvauutisia saadaan :heart: . Ollaan hengessä mukana. Joten paljon voimia sinne :hug: .

Nyt alkaa tulla niin viettelevä pannarin tuoksu, että taidanpa mennä ottamaan sen pois uunista ennenkuin kärventyy.

Ja sitten uhmaamaan luonnonvoimia tuonne tuuleen ja lumipyryyn jotta saadaan poika eskarista kotiin.

kleopatra ja ihmemies
 
Lumimyrskyssä täälläkin ollaan, onneksi sisällä! Hurjaa kattoo ikkunoista, kun lumi vaan pöllyää ja tuulee ihan mielettömästi! No, jospa lunta tulisi niin paljon, että pääsisi vielä kunnolla nauttimaan talvesta. Tuolla Nurmijärven pohjoisosassa jo eilen oli hiihtäjät ladulla...

Mulla olis enää huominen töitä ja sitten alkaisi mammaloma. Outoa on ja oppilaat on olleet tosi hankalina. Kysyneet kaikenlaista fiksua ja olleet aika levottomia! Eivät kuulemma sijaista haluaisi. Mut näin se elämä vaan menee. Oon jo pitkän listan asioita kasannut, mitä aion yrittää tehdä ennen synnytystä. Saapahan sitten olla rauhassa niiltä hommilta, kun on nyytti kotona.

Noista veroprosenteista oli juttua. Mulla on jotain 20,5 laskettu palkkatulojen mukaan ja annan mennä sillä. Asuntolaina pienentää kivasti ja sitten syksymmällä katson, tarvitseeko muuttaa %. Pitääkö Kelalle viedä kortti erikseen, jos on jo yhden vienyt töihin... No, onneksi sen saa tuolta netin tai puhelinsoiton kautta. Meidän verotoimisto on Järvenpäässä, täältä on sinne 25 kilsaa ja ei mee ees suoraa bussia. En tajua, miksi Keski-Uudenmaan asiat on sinne keskitetty... No, jos käyn Hesassa, niin täytyy siellä käydä tarvittaessa, kun matka lähes sama ja helpompi mennä.

Nyt voisi ottaa pienet torkut ja sitten siivota viikkosiivouksen. Mies onneksi oli aloittanut ennen töihin lähtöään. Ja oli vielä omatoimisesti vienyt kaikki roskat ja kierrätettävät purkit pois!! Ihanaa!!! Ja jos tuo lumipyry ei tuosta enää ylly, niin täytyy se lenkillä pyörähtää. Ulkona on oikeasti niin ihanaa!!!

Misupai ja Helmis 34+5
 
Ippu ei saa nauraa pönttö-synnytysololle, sillon ku meiän kuopus syntyi niin mulla oli olevinaan kauhee pissahätä, menin vessaan ja siinä menikin lapsivedet ja pääkin jo tuntui, tuli vähän kiire miehen ja kätilön avustuksella äkkiä takasin vuoteeseen puskemaan pikkuinen pihalle =)
Kuulostaa nyt huvittavalta mut sitä se ei sillon välttämättä ollut, olin ihan varma et joudun siellä vessassa synnyttään :kieh: Mulla on muuten molemmissa synnytyksissä vedet menny vasta joko samalla kun vauva tullu ulos tai ihan just ennen, eli kiire taitais tulla jos vedet menis esim. kotona tai kaupassa tai ihan missä vaan muualla kun sairaalassa. Siis jos tämä synnytys menee samalla kaavalla kun aiemmat.

Nyt vääntään lihapullia nälkäiselle perheelle!

-Ninni ja Kirppu 32+4-
 
Matkustamisesta unohdin kirjoittaa. Tykätään reissata miehen kanssa sekä Suomessa että ulkomailla. Lasten kanssa reissaamisesta ei ole kokemusta, mutta kesällä varmaan olla siinäkin suhteessa viisaampia. Luultavasti suuntana Keski-Eurooppa niin, että vuokrataan sieltä talo tukikohdaksi isomman kaupungin läheltä, ehkä vuoristoisemmalta seudulta. Mun porukat lähtis kans ja jatkossakin niiden kanssa tullaan reissaamaan. Alun perin meinattiin lähteä Miamiin, mutta siellä hiukan kuuma vauvalle kesällä ja sinne ehtii kyllä. Ukki ei halua vielä viedä vauvaa sinne. Mut Usa on yks meidän suosikeista, kun siellä on niin paljon nähtävää. Katellaan, mihin lentokone vie... ja milloin.
 
Nyt tulee lunta kunnolla täälläkin, oli oikein taistelu että pääsin kävelemällä junalle töiden jälkeen. Mulla on muuten enää yhdeksän päivää töitä jäljellä! Saa nähdä miten sen jälkeen tottuu kotona olemiseen.

Tutteli ja kleopatra, ei ole mullekaan tullut vielä Kelalta päätöstä. Soitin tällä viikolla ja kyselin asiaa, kun olen laittanut paperit jo marraskuussa. Kuulemma työnantaja ei ole lähettänyt jotain lomaketta, eikä Kelan puolesta asialla ole kiire, kun maksavat ekan kerran jotain vasta maaliskuun lopussa.

Eilen oli neuvolakäynti, niitä alkaa olla nyt kahden viikon välein. Siellä oli kaikki kunnossa. Mulle tulee aina hyvä mieli noista neuvolareissuista, kun täti aina kehuu, miten nätti mun masu on. Itse kun en ole aina samaa mieltä... Melko pientä vauvaa veikkaili käsituntumalla tulevaksi, noin kolmikiloista.

Bellona 31+0
 
Mä yritin tänään käydä kelalla kysyyn tota äippäraha asiaa, mutta en jaksanut jäädä jonottaan! Onko se nyt sitten niin, että kun mun äippäloma alkaa 7.2.2008 niin työnantaja maksaa ekat 3kk normaali palkkaa(vai vielä enempi) vai mitä se korotettu äitiyspäiväraha tarkottaa???

Jessus, että mua ärsyttää kun olen nykysin hirvee pähkäilijä ja olen pohtinu 3vk kenelle remonttifirmalle annan parketin laiton ja tänään vihdoin tein päätöksen mutta mies heittäny kyseisen firman nron ja tarjouksen tekijän nimen pois!! Sapettaa kun se ei koko remppaa haluais(tai siis niitä kustannuksia)ja koko juttu jääny mun harteille :kieh: Kohta en saa niitä ukkoja tänne enää ennen maaliskuuta ja vauvan syntymää ja siinähän sitä sitten ollaan :( Mä alan nyt soittorumban tsau :ashamed:
 
mulle tuli veroprosentiks joku 16,5% ja oon nyt maksanu veroja vaan kymmenen prossan tienoilla. (johtuu järkyttävästä asuntolainasta)

Niin ihmettelin vaan sitä, että mistä johtuu noin suuri ero. Mut en ookaan mikään veroasiantuntija,heh.
 
pikkuvaemo No tuo 16,5% on melkeinpä pieni! :) Mulla kun esim. on se 21,5% kun ei oo mikään pienentämässä. En oo veroasiantuntija itekään, mutta perehdyin vähän sillon esikoisen tukien kanssa, ku olin ite yhtä h-moilasena, ku palkan muuttuessa kelan tuiksi veroprosentti nousikin vaikka kuinka, vaikka oletin sen olevan toisinpäin!

Ninni En mä siis nauranutkaan pönttö-synnytykselle, sehän kun on hyvinkin mahdollista, olen kuullut monta tarinaa jossa vedet menny ku ollu pissalla, ja äiti ihmettelee ku lorina vaan jatkuu ja jatkuu...
Ihan noista supistuksista siis vaan, että ne on hämmentäviä vessassa asioidessa, ja vähän pelottavia, että kun supistaa ja samalla pitäis kakkaa ponnistaa. Tuntuu että entä jos sieltä lähteekin tulemaan jotain muutakin. Ei sen kummempaa. Ei siinä kieltämättä mitään hauskaa kyllä oo, väärä hymiö väärässä paikassa siis :ashamed:

Säätä uhmaten pihalle, kauppaan pitäis lähteä...

Ippu 32+3
 
Heippa taas!

Huh mikä ilma!!!! Mulla oli taas ripsivärit pitkin naamaa kun tuolla käppäiltiin..
Tuuli on hurja, melkein vei tämänkin tonnikeijun nurin!!!
Oltiin miehen kanssa salilla! Kyllä teki hyvää, vaikka olin mä kyllä 15min lämmittelyn jälkeen aivan puhki. Hyvä kun täällä joku otti puheeksi että oli ollut salilla, siitä minäkin sain kipinän. :)
Nyt kyllä vähän hävettää kun vedin meidän maissilastujen jämät ihan apinan raivolla naamaan... :ashamed: On tainnut olla liian vähän suolaa ruuassa viimeaikoina kun tuli ihan mieletön himo!

Itse ajattelin mennä huomenna ruikuttamaan verotoimistoon.. Tuo prosentti pitää laskea mullakin uudestaan. Verotoimisto on vaan yksi niistä viimeisistä paikoista jossa haluan asioida. Jonottaminen ottaa oman aikansa ja sitten vielä kypsä tätsky siihen päälle.. hmm..

Nyt janottaa noiden sipsien jälkeen! TÄä on mun uus dieetti, ensin liikuntaa ja sit ahmimista.. :D Vois myydä idean vaikka sinne keventäjiin..

Nyt kokkaamaan, sillä pian mulla on taas huutava nälkä! :LOL:
Laura
 
Äkkiä vaan kun noista kelan ym asioista on ollu puhe. Juuri tällä viikolla tein äly puhelinrumban kun asioita selvittelin. Mullakin työantaja maksaa 3kk palkkaa,mut kaupan alalla tää asia on uusi ja menee hiukka erilailla kuin muilla.Kait. Eli muilla saat 3kk palkkaa normisti (työnantaja setvii itse asiat kelan kanssa) mut mulle tulee kelalta normi äippäraha kelan maksupäivänä ja työpaikan palkkapvänä se pieni erotus sit työnantajalta.Tämä systeemi ilm kait vaan kaupan alalla ja sekin riippuen työnantajasta. Hyvin sekavaa.
Et tutteli: sit 3kk:n jälkeen saat kelan maksupäivinä äippärahan. Näin tän asian ymmärsin.älä nyt mua syytä jos menee erilailla :LOL:
On nää kovin vaikeita asioita :kieh:
Ja kelalta selvitin et vaik nyt tulleessa verokortissa ois mikä veroprosentti (mullakin 9%,olen nyt kh.tuella kotona) kela ottaa sen 20%, näin sanoi mulle kelan täti toissapäivänä. Eli ei pitäis tarvita uutta verokorttia,kela saa kaikki tiedot verottajalta
Yritin nimittäin verotoimistosta tilata uutta verokorttia kelaa varten ja taas meni niin hermo! Ihankuin oisin maailman eka äityislomalainen :kieh:
Täti ei millään suostunut antaan uutta verokorttia (en tienny silloin vielä et ei tarvikkaan,mut ei tienny kyl verotätikään) meinas et kattelen kesään asti verotustani ja sit tulen sitä muuttamaan!! HALOO!! sanoin et en ehkä jaksa keskittyä vauvan kans tollasiin (todellisuudessa en usko et ymmärrän asioita sitkään kun en tajuu nytkään...) sano täti vaan erittäin ylimielisesti et "niin,näähän on jokaisen omia asioita et mitä sit tärkeenä pitää..." VOI PERSE! Lopux kysyin et onko nyt todella niin et mä en saa sinulta uutta verokorttia (ei antanut koska en tiennyt tarkalleen paljonko saan tota työnantajan palkkaa eli en tienny koko vuoden tuloja)
Että näin. Voi nyt olla et en todella tajunnut jotain yksinkertaista asiaa mitä verotäti yritti selvittää mut luulis et ne ois tottunut vääntää rautalangasta,harvalle ne asiat selkeitä.
Nyt laittaa pikkumiehelle ruokaa...
Vointeja kaikille!
 
Pitipä vielä kysyä et onko teistä kukaan suunnitellut/kokenut veteen synnyttämistä? Ekasta mulle ei käyny etukäteen edes mielessä ja ei sitä kyl ehdotettukaan,mut nyt oon miettinyt oisko se vaihtoehtona?
M
31+1
 
Jospa sitä nyt taas pitkästä aikaa sais jotakin kirjotettua tänne,lukemassa käyn varmaa sata kertaa päivässä,mut ei vaa jaksa kirjautua/ruveta kirjottaa,niin ku tää nyt niin kamalasti energiaa vaatis,mut ku ei oo yhtää ylimäärästä,tänäänki oli tarkotus siivota,mut nukahin jo pelkäst ajattelust,nukuin parin tunnin päikkärit minäkin,sit ku viel iski flunssa taas ni :kieh:

BiaBIalle tsemppiä sinne synnärille,hurjaa ajatella et kohta on meistäkin jo ensimmäinen jakautunut :heart:

Veroprosentista mä meinasin mennä sillä 20% ihan jo silläkin etten vaan mätkyjä saa,ku ei ois eka kerta ku meitin verotoimistossa laskevat kaiken päin peetä.

Ninnikin sitten intoutui silityksestä :D

Tutteli tosta tekstin tummennuksesta,onnistuu ku kirjotat sanan minkä haluat mustata,sitten tolla hiiren vas. näppäimellä vedät sen sanan tummaks ja lopuks painat tota B,mikä on tossa hymiöitten yläpuolella,toivottavasti ymmärsit

Piitsi ja VilmaIisakki 30+5
 
Hei taas,

Laura: Mullakin tuli eilen salilla käynnin jälkeen tosi kova suolaisen himo ja söin siis minäkin ison läjän maissilastuja. Ja sit tuntui koko illan että oli ihan kauhia jano, että ihan kuin olisi tullut jokin nestevajaus.
Raskauden piikkiin... :whistle:

Jokohan biabia on tosi toimissa... Huisin jännää ;)

Enpä sitten päässytkään tänään sinne spinningiin kun mies joutuikin olemaan myöhempään töissä, mälsää :( Olen sitten harrastanut toisenlaista urheilua, meinään pannukakun syöntiä. Vitsi, että maistui hyvälle pitkästä aikaa! :p

Mulla on uusi mielitekokin tullut tässä. KOULUNÄKKILEIPÄ :p Voisin vaan syödä pala palan perään.

Täällä tulikin nyt sitten jo vettä taivaalta, kun tuota poikaa eskarista hain ja illaksi lupaili reilusti + asteita. Mälsää.

Nyt meen laittaa muksuille iltapalaa.

Palataan :wave:
 
Neuvolakuulumisia :)

Eli tänään oli neuvola ja kaikki (tädin mielestä) ok. Painoa oli tullu mun mielestä aivan järkyttävä määrä, mutta ei kuulemma aihetta huoleen... :ashamed:
Painoa oli siis tullu 1145 g per viikko eli koko raskauden aikana 11 kiloa. Liikaa oon herkutellu. Ei siitä pääse yli eikä ympäri :snotty: Paineet oli 115/70, leukosyytit yhellä plussalla ja sf-mitta pomppas 31 cm (!). Vaavi oli pää alaspäin ja kuulemma tosi alhaalla. Sykkeet 135 ja liikkeet ++. Aika pikainen oli käynti kun mulla oli tuo 1-v esikoinen mukana, mutta 2 viikon päästä onkin jo seuraava.
Mukava oli tämä uusikin täti, mutta uusi neuvola paikkana oli aika p*rseestä. Neuvola sijaitsee koulun toisessa kerroksessa eikä sinne mene hissiä tai edes mitään kiskoja joita pitkin saisi vaunut sinne ylös. Mun mielestä on tosi vaikeeta käydä neuvolassa vauvan tai pienen lapsen kanssa jos vaunuja ei saa ihan perille asti koska on se nyt aika vaivalloista kun täytyy pitää sylissä koko käynnin ajan. Enkä tiiä miten hiivatissa meidän käynnit onnistuu sitten kun mulla on 2 pientä mukana :eek:
Hullua...

Lasten nukkumisista oli juttua ja meillä tämä esikoinen on nukkunu ihan alusta asti omassa pinnasängyssä. Tai no, yöllä kävi aika monesti niin, että minä nukahdin kesken imetyksen ja poju sai sitten nukkua meidän sängyssä, mutta aina kun jaksoin siirtää niin nukkui pinniksessä :D
Isompien poikien sänkyyn ei ole siirtynyt vielä kun tuota ikää on vasta se 1v 1kk, mutta ens viikolla olisi tarkoitus aloittaa "treenit" että saatais pinnis vapaaksi vauvalle. Jonkun aikaa siinä kyllä menee kun ei tuo osaa vielä tulla sieltä oikealla tavalla alas... Pitänee laittaa jotain pehmustetta lattialle sängyn viereen ettei kupsahda kovin kipeästi jos sieltä alas tulee...

No mutta house alkaa joten täytyy siirtyä telkun ääreen :D
Jospa viikonloppuna ennättäis turinoimaan enemmän kun ukkokin on kotona.
Huomenna onkin viimeinenen reissupäivä miehellä ja ens viikosta lähtien tekee töitä täällä kotipaikkakunnalla :) Voi sitä luksusta kun on mies kotona kaikki illat :D

Pimmi 31+1
 
Kävinpä sit tänään siellä äitipolilla. Juttu on nyt sitten se, että loppu aika on otettava levon kannalta. Jos ei kotona siihen pysty, niin sitten on tervetullut osastolle; sanoi lääkäri täti näin. Supistukset oli hieman pehmentäneet kohdunsuuta, mut pituus oli pysyny edelleen 3cm ja vaan sen 1cm auki, mitä ollu jo viikoilta 25. Ja täti viel tarkisti asian ultralla, painas pikkasta pepusta ja paikat pysy silti kiinni. Mutta vaikka mitään hälyyttävää ei ollukkaan tapahtunu, lekuri täti sano että nyt on sitten kaikki ylimääräset rasitukset jätettävä pois, jottaka kaveri pysyy sitten ihan varmasti yksiössään. Kiva, kiva.. mää ku olenki niin hirveesti paikallani pysyvää sorttia. *epämääräistä jupinaa* Mut en kyllä osastolle mene! SE on varma! |O No muuten kaikki olikin sitten kunnossa. Lapsiveden määrä normaali, raivona mennään edelleen, sykkeet hyvät ja sikiön painoarvio 2,5kg. Keskikäyrää mennään hienosti Diabetespolilta sain kehuja, arvot on nyt pysyneet hyvinä ja jatketaan samoilla insuliini annoksilla edelleen. Että ihan hyvin on asiat pikku ihmisellä :) :heart: Ja siitä Pepsistä kysyin lääkäriltä, että mikä ihme siinä on kun mulla tekee sitä niin kovin mieli? Ei osannu sano juuta eikä jaata, mut sen kuiteski että pepsi max:issa voi juoda ihan huoletta, se ei nosta sokereita :D Että eiku pepsin ostoon! :p

Liikunnasta täällä on puhuttu. Määki olen koko ikäni harrastanu liikuntaa, vaihtelevalla menestyksellä kylläkin, mutta aina se on ollu osa mun elämää. Ounasvaaralla tuli vietettyä lähes koko ala-aste ikä, voi sano että veljen kanssa me siellä melkein asuttiin :) Ekat skimpa vehkeet sain siinä 5.. 6 vanhana, siitä se kärpänen puri ja lujaa! Koulun jälkeen painuttiin suoraan rinteeseen ja sieltä ei tultu pois enne ku hissit lopetti pyörimästä. Se oli aivan pirun hauskaa aikaa! :D Tänä talvena en ookkaan mäkeen päässy, mut jos sit ens talvena :whistle: Mut muuten kyllä oon jumpassa ja aerobicissä sun muissa käyny. Nyt sit ottaakin hieman luonnon päälle kun tässä menny aika lailla koko ootus aika niin ettei kävelyä kummempaa ole voinu tehä. Kesällä sentäs pääs pyöräileen. *huoh* No onneksippa tässä ei ole enää kauaa jälellä niin pääsee taas liikkumaan :)

Krisu81: mie kans olen kattonu sitä vauva ohjelmaa, mielenkiintosta.

Tutteli78:a vaivaa tylsyys. Sama vika rahikaisella. Ajoittan kyllä tuntuu että pää hajoo. Mutta kohtapa onki sitten tekemistä tämänki lorvimisen edestä jahka nyytit syliimme saamma :)

Lomailusta oli useempikin teistä puhunu. Kova on hinku ollut aina maailmalle, mutta mää vaan olen haaveillu siitä tähän mennessä, siis ulkomaan matkailusta. Norja on kaukasin paikka missä oon koskaan käyny, kotimaa on kyllä senki edestä tullu reissattua ristiin rastiin, päästä päähän moneen otteeseen. Ylä-asteella suunniteltiin kaverin kaa että lähetään kiertään eurooppaa, mut siihenpä se sit jäi. Mies ku lähti armeijaan, mie aatteelin että käytän sen ajan hyödyksi ja meen usa:an au-pairiksi suomalaiseen perheeseen. Huomasinkin odottavani esikoista. No ehkäpä mie matkustelen sitten eläkkeellä :D

Juu mut nyt ajatus pätkii..

Marmeladi & Masuasukki 34+2
 
heipsan, ihanaa kun on taas satanu lunta!!! :D mä olin jo niin kyllästyny siihen jatkuvaan vesisateeseen ja ku oli jatkuvasti pimeetä.. nyt taas ihan innolla oon ollu ulkona, pulkkamäessä tytön ja kaverin ja hänen pojan kans oltii aamusta ja sit illasta tehtiin pihaan lumiukko =)
aika kova tuuli on täälläki päi ollu, mut ku laittaa kunnolla vaatetta päälle, nii ei sen väliä.. (toppahousut on mielenkiintoset vetää jalkaan ku vetskari jää auki... siihe vaa takki päälle, ettei masu ihan palellu ;) )

BiaBialle hirmusesti tsemppiä tulevaan!! mukava kun käyt usein kertomassa meille väliaikatietoja, kaikki ollaan täällä hengessä mukana ja jännätään sun kanssa =)

Misupai: hirmu äkkiä on aika menny, muistan kun vasta mietit syksyllä että kuinka oppilaille kertoisit raskaudesta ja huomenna jo viimenen päivä töissä.. :)

kaikilla on jo melkein alkanu olee neuvolakäynnit kahen viikon välein.. mä olin ihan ihmeissäni ku pari viikkoo sit viimeks kävin ja anto seuraavan ajan vasta kk päähän.. sillon kuitenki viikkoja jo 35.. enhä mä mitää kahen viikon välein kerkiä kauan käymää ku jo pitäis kohta viikon välein siellä juosta..
samapa kai tuo, mut kyl mä siellä silti mielellää kävisin kattoo painonnousua ja hb:tä et missä mennää...

hyvä että ootte taas puhunu noista veroprosenteista.. muistu itelläki mieleen, et on mentävä käymää verotoimistos lasketuttaa tuo uudestaan..
huomenna siis sinne, kun tytön vien aamulla kerhoon..

söin tossa äsken vähän "iltapalaa".. lämmitin päivällä tehtyä muussia ja lihapullakastiketta :p nam.. ja onha se ihan terveellistä syyä tuollasta "kevyttä" näin puolenyön aikaa.. mut minkäs teet kun tässä koneella istuu kuluttamassa aikaa ja nälkä iskee :LOL:

kaippa sitä vois siirtyä tohon sohvalle ja kaivella jotain vanhoja vauva-lehtiä.. jos se uni pikkuhiljaa alkais tulemaan..

öitä :wave:

äiskä ja vauva 33+2 (kello jo yli puolenyön:) )
 
Huomennus!

BiaBIalle ihan mielettömästi tsemppiä matkaan!!! Jokohan siellä on nyytti sylissä...?
Aika huisii, mutta näin pitkällä sitä jo ollaan!

Misupaille hyvää viimeistä työpäivää!
Mulla oli se ihanuus eilen =) siiiiiiispä kotona olen ja kovasti pitäis touhuilla vaatteiden silittelyn ym. parissa.

Olin viime viikolla niissä sokeriseurannoissa sairaalassa ja kaikki hyvin, sokeriton ruokavalio riittää. Arvot tuli heti alas, kun jätin kaikki jouluiset suklaat ym. herkut taakseni tässä vaiheessa... meillä on vieläkin ainakin yksi suklaarasia joulusta, joka saa nyt odotella tyypin syntymää :whistle:

Taas ultrattiin ja lääkäri huomasi saman kuin viime kerrallakin, eli kohtu on yhdestä kohdasta vähän ohuempi, johtuu edellisestä sektiosta.. Ei ensi, mutta seuraavalla viikolla on se synnytystapa-arvio ja nyt näyttää siltä että se tulee olemaan leikkaus. Sopii mulle oikein hyvn. Toki toipuminen on hitaampaa, mutta riskien minimointi on nyt kaikista tärkein juttu eli mä kestän kyllä ihan mitä vaan, kunhan tyyppi saadaan hyvinvoivana ulos maailmaan :heart:
Vähiin käy viikot ja vähäsen alkaa jänskättämään! :D

Kaikki peruskamppeet on nyt valmiina ja ostellaan sitten sitä mukaa lisää, kun jotakin tarvitaan. Apteekkiin ja kaupoille kuulemma pääsee vaavelin syntymänkin jälkeen ;)

Mukavaa perjantaipäivää ja tulevaa viikonloppua kaikille!

Hexodus ja masumonottaja 34+2
 
Ja huomenna aamulla saa nukkua jos vaan uni maistuu...
Viime yö taas niin levoton mulla, mikään asento ei ollu hyvä, sit oli vuorotellen jano ja pissahätä, voi h*tto sentään :ashamed:
Sit kaiken lisäks näin vielä jotain ihme unia mitä en enää edes muista ja nekin vei osansa :kieh: :kieh: Nyt kun kello soi yheksältä ni olin ihan tööt, mut jonkun on toi neiti kouluun vietävä.

Pitkäkoipi kävin eilen Kupittaan cittarissa ja siellä ei ainakaan ollu niitä aerobic-sukkia, yhet vähän paksummat sukat oli missä oli sellanen taitettava varsi mitkä vois pysyä hyvinkin jalassa. Vähän niinkun aikuisten pörrösukat mut ei kuitenkaan pörröset. Olipa vaikee selittää...
Myllyssä kävin kanssa ja menin ostaan H&M:ltä vauvalle sellasen söpöp valkosen pitkähihaisen missä lukee vaaleenpunasella "give me a hug", maksoi joku 2?, sit yhen vaaleenpunasen myssyn, maksoi huimat 1,2? ja yhet khakin vihreet housut mitkä maksoi alle 4?. Ne vaaleenpunaset tarvii sit antaa jollekin tytön saavalle ( esim. mun siskopuoli saa tytön 4 viikkoa meiän jälkeen ) jos meille tuleekin poika. Mut oli niin halpoja ja söpöjä etten voinu jättää niitä sinne kauppaan!

Täältä kanssa Misupaille mukavaa viimeistä työpäivää!!

Ja BiaBIalle voima :hug: , jännää, siellä voi hyvinkin olla jo pikkuinen sylissä :heart:

Täälläkin eilen aamulla satoi lunta, iltapäivällä muuttui rännäksi/vedeksi ja kaikki paikat täynnä ihanaa sohjoa, ja nyt näyttää ulkona siltä et onis ehkä vähän pakkasta ja hel*etin liukasta!!! Nyt sit ulos liukasteleen...

Äiskääiskä mullakaan ei oo vielä neuvolakäynnit 2 viikon välein, sorretaankohan meitä uudelleensynnyttäjiä? Nyt väliks tulee 3 viikkoa, sit on kyllä 2 viikon päästä siitä neuvolalääkäri, mut sen jälkeisestä käynnistä ei oo ollu puhetta vielä. Hb:ta meilllä ei neuvolakäyntien yhteydessä mitata, koko raskauden aikan otettu vaan 2 kertaa, viimeks keskiviikkona ja se oli silloin 117, eli vähän matala vaikka rautaa oonki syöny.

Vatsan toimivuudest vielä sellasta et oon viimeks ollu isolla asialla maanantaina, arvatkaapa onko kiva olo :ashamed: oon nyt aatellu jättää sen raudan pois jos sais edes mahan toimiin.

Nyt tarvii pukea ja lähteä liukasteleen...

Palailen myöhemmin!

:heart: :Ninni ja Kirppu 32+5
 
Huomenta vaan ja terveisiä punkasta! Eilen sain pestyä ne vauvan vaatteet ja sellasta aloin miettimään, ettei mulla ole yhtään sukkahousuja vauvalle.Niin, että olisko tarpeellista ostaa ulkoilureissuja varten?

Matkustelusta, että me matkustellaan tosi paljon joka vuosi lähempänä ja kaukaa! Ens kesänäkin haluaisin heittää jonku keikan vaikka kreikkaan tai Kyprokselle koko poppoon kans, mutta meitä on niin monta(5), että maksaa jo aika tavalla ja mies haluais lähtee mun kans ihan vaan kaksisteen moottoripyöräreissulle eurooppaan! Kaksinkin on kiva matkustaa, mutta ei ole kiva aina jättää lapsia kaikesta hauskasta pois :( Meillä on onneks sellanen mummo, joka hoitaa aina tarvittaessa lapset ettei siitä reissaaminen jää kii!

No joo mitähän tässä tänään keksis???
Mitäs Biabialle kuuluu?
 

Yhteistyössä