***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Kun tää dementia nostaa taas päätään niin ei millään voi kaikkea muistaa... :LOL:

Mulla ei esikosta laitettu, kun kaikki supistelut meni selkään ja sekä oli siis todella turta ja toisaalta olin saliin mennessä jo 7 senttiä auki joten siksikään en sitä saanut.
Tokassa synnytyksessä sen sitten otin kätilön suosituksesta. En millään meinannut taipua kätilön tahtoon, kun mullakin oli se ajatus että tekee tosi kipeetä, mutta heikolla hetkellä sitten suostuin. Ja se ei sitten tuntunut yhtään missään. Olin aivan ihmeissäni :eek: kun nukutuslääkäri teki pois lähtöä ja kysyin että etkös sitten laitakaan sitä, niin se tuumasi että laitoin jo :D
Ja ediduraalin aion ottaa nytkin jos vaan tilanne sen sallii!

:wave: heipat taas :wave:

kleopatra
 
Huomentapäevää!

Ihan ekaksi tuosta väsymyksestä. Mulla se näköjään aaltoilee...tässä elossa ei tunnu olevan mitään rytmiä. Toisena päivänä olen super virkeä ja toisena ihan tosi voimaton ja uupunut. Yöt olen sanut nukuttua suhteellisen hyvin, yli kymmenenkin tuntia menee ihan kepeästi, mutta sitten väliin tulee näitä "pyörimis" öitä, niinkuin viimeyö, jolloin heräilen kokoajan ja ei oikein taho unen päästä saada kiinni.
Ja nyt huomaan EKAN kerran olevani tosi tosi ärtyneellä päällä. Tulee tiuskittua pienistäkin jutuista, on siis ihan hyvä linnoittautua yksin kotiin ja murista maailmalle täältä neljän seinän sisältä.
Itkettää, mutta tyhmää on,kun ei tiedä edes mille sitä itkeä. Kaikki kun on kuitenkin hyvin.

Lantionpohjan lihakset
mulla tuntuu olevan ihan ok, mutta pääkipu
on tullut takaisin sitten alkuraskauden. Nyt on pari päivää juiminut oikein kunnolla. Koitan olla syömättä lääkkeitä, uskoisin että kunnon hieronta tekisi tuonne hartiaseudulle terää, mutta kun on tuo mieskin töissä niin ei se tähän hätään auta.

BiaBia:lle
tsemppiä, halauksia, jaksamista...kohta saat pienokaisen jo syliin, mutta hirmuisesti onnea, toivonmukaan kaikki menee hyvin ja saat vielä muutaman päivän pitää vauvan masussa.
Me muut tullaan täältä perästäpäin...ei siihen enää kauaa mene kun meillä jokaisella on tositoimet jo käynnissä.

Liikkeet
ei tunnu enää samalla lailla kuin vaikka viikko sitten.Alkaa ilmeisesti tila loppumaan. Nyt liikkeitä tulee oikein seurattua, mutta ihan normaalisti kaveri taitaa kuitenkin liikkua. Ja pitäähän toisen antaa nukkua kun nukuttaa :)

Mä tykkään siitä Ruhonjuuri-putiikista. Pitääkin muistaa pistäytyä mikäli täältä tulee sinnepäin suomea vielä lähettyä.

Taidan lähteä ulos, ihanaa kun sataa "puuteri"-lunta. Tänä talvena tosin jää aika vähiin nämä talvilajit.

Ootus
 
Onpas jännää, taidetaan pian saada vauvojakin tänne pinoon. Onneksi kaikilla alkaa olla jo ihan hyvin viikkoja kasassa.

Tuntuuko kenestäkään siltä, että olis ollu jo vähintään kaksi vuotta raskaana? Musta nimittäin todellakin tuntuu, varmaan johtuu tästä onnettomasta talvesta (siis mistä talvesta?)

Ihanaa, lähden kohta hemmotteluun! Pääsin Kerastasen hiusmalliksi semmoseen mielettömään hoitoon, johon kuuluu mm. puolen tunnin päänahkahieronta. Jee!

Ja harrastan muutenkin vaan kaikkea mukavaa laiskottelua, eilen olin leffassa päivällä ja oon kieltäytyny töistä joita tarjottiin tälle viikolle. Normaalisti tämmönen free lanceri ei paljon keikoille sano ei, mutta nyt ei vaan enää oikein jaksa duunit innostaa.

Ja luntakin alkoi sataa, mahtavaa! tää on näköjään mun päivä :D
t. pikkuvaemo ja tyyppi 31+4
 
Täällä saikku-loma jatkuu ja lantio vaan jatkaa löystymistään. Sain perjantaina fysioterapeutilta lantio/alaselkätukivyön se on tosi hyvä mutta vähän ahistava käytössä. Toivon pysyväni läjässä vyön avulla vielä 8vk :D Mittasin eka kertaa masun ympätystä ja se oli 99 cm, liekkö sitten pieni vai iso...
En pysty enää lenkkeilemään noiden lonkkien takia joten olen edelleen käynyt ahkerasti uimassa, n.3-4krt/vk. Se on kyllä hyvää liikuntaa jos vaan pystyy käymään (paikat kiinni).
Että tämmöstä tänne Karjalankunnaille =)

mrs fox ja jyvis 32+0
 
Tää koittais nyt jaksaa istua tietokoneen ääressä sen aikaa et saisin taas vähän päiviteltyä. Tuntuu tää asento vaan niin mahottomalta ku kersa painaa keuhkoihin asti, hengittäminen tuntuu välillä tosi raskaalta.

BiaBia:lla tais olla jo jännät paikat, hirveesti tsemppiä ja onneks sulla on jo noinkin hyvin noita viikkoja! Nyt vaan sitten ihan rauhallisesti. Ja härkäneidolle samat sanat, limatulpaltahan tuo pikkuisen kuulostaa mutta neuvolaan vaan yhteyttä on munkin neuvo!

Kaikenlaista jännää olitte keskustellu taas. Ensinnäkin parisuhteesta, tuntuu etten omaa kihlattuani osaa välillä tarpeeksi kiittää vaikka miten päin olisin. Mä oon välillä niin myrskyn merkki ja kiukkunen/masentunut/huolestunut ja sit kun henkinen puoli on kunnossa niin vaivaahan löytyy jo kokoajan pahenevista selkä- ja liitoskivuista hengenahdistukseen ja jokapäiväisiin supisteluihin. Että sitten se on aikalailla semmosta valivalia. Toinen vaan tyynesti kuuntelee ja tuo ruokaa ja hieroo. :heart: Ja vaikka tää tulokas olikin aika lailla yllätysvauva niin ihanasti on mies ollut mukana, jokaisella neuvolakäynnillä ja aktiivisesti osallistuu kyllä kaikkeen hankinnoista lähtien. Innokkaasti on myös maalannu vauvalle hyllyä yms. Että en voi kyllä muuta kuin olla äärettömän ylpeä omastani. Ja me kyllä ollaan lakanoita pöllytetty aikalailla normaaliin tahtiin, eli siis about joka toinen päivä. :D Vauva on kyllä kiitelly välillä aika napakoilla supisteluilla mutta ollaan todettu et kun ei kauheesti reuhdo niin ei tuosta suurta haittaa voi olla, ja onhan se henkinen hyvinvointikin tärkeää. ;)

Nukkumispuoli on täälläkin mennyt lähinnä naurettavaksi, viime yö oli jo kolmas peräkkäin pelkkää pyörimistä. Onhan ne vauvan liikkeet ihania, mut viime yönä ehkä oikeasti ekan kerran manasin sitä että eikö se kele sentään voi lopettaa jo kun toinen yrittää nukkua. :LOL: Ensin tuli hikka joka kesti ainakin 20min ja sen jälkeen olikin sit hyvä voimistelu"hetki". Yökukkumisesta johtuen nukunkin sitten aamupäivästä helposti tonne 12 asti (päiväunia en oo taas kokenu tarvitsevani enää aikoihin). En oo itteeni turhaan siitä ruoskinu, meneepä varastoon ja pakko se on nukkua silloin kun unen päästä saa kiinni. Eli liikkeitä meillä on kyllä hyvin paljon ja säännöllisesti, reippaasti yli tuo 10 päivässä. Sit oli jotain kans tosta valkkarin määrästä, en oo siinäkään huomannu mitään muutoksia, aika vähäistä on mulla aina ollu.

(.)Tänään kävin neuvolassa taas (oli ylimääräinen käynti kun tarttin sairaslomajatkotodistuksen lääkäriltä ). Oon torvi hukannu mun neuvolakortin muutossa johonki ja nyt pitäis kyllä saada se metsästettyä jostain. Tosi paljon lohduttavia uutisia oli neuvolasta, paino oli noussut 500g/vk eli hienosti kun vähän pelotti ettei beebis kasva tarpeeksi, yhteensä nyt raskauskiloja se ~10kg. Verenpaine oli kans noussut; 123/73, ei oo muistaakseni vielä kertaakaan ollu yläpaine yli 110 raskauden aikana eli toi oli aika yllätys. Hemppaa ei nyt otettukaan ku ei oo väsyttäny. Pissa oli ok ja turvotus -. Sit oli sen lääkärintutkimuksen vuoro ja SF-mitta oli 30cm!! Eli se viime käynnin notkahdus keskikäyrän alapuolelle (2vk sitten, 26cm) josta huolestuin oli vaan kokemattomasta mittaajasta kiinni. Ja nyt sitten pompattiinkin pikkuisen keskikäyrän yläpuolelle. Ihanaa kyllä oli kun sai varmistuksen sille että kyllä siellä kasvetaan :heart: Sisätutkimuksessa selvisi että supistelut ovat pehmentäneet jo kohdunkaulaa mutta kiinni olin. Kuitenkin sen 2vk jatkon sairaslomaa sain helposti kun lääkäri ynnäsi selkäkivun ja supisteluherkkyyden. Lääkäri laitto sit vielä varmuuden vuoks lähetteen labraan pissanäytettä varten kun ne tahtoo sulkee ne virtsatieninfektiot pois, nekin saattaa aiheuttaa tota supistelua eikä välttämättä oireile muuten raskaana olevilla. Nyt sit voikin ottaa ihan vaan levon kannalta, 7.2 alkaa se mun virallinen äippis.

Unohdin kysyä siitä hiivatin synnytysvalmennuksesta, meillä ei oo ollu vielä yhtään käyntiä ja jossain muilla paikkakunnilla tyypit on käyny jo 4 kerran valmennukset läpi. Kääk, ehditäänköhän me enää mihinkään. :eek: Täytyy soittaa kun neuvolan puhelintunti on 12-13. Ootteko muut jo valmennuksissa käyneet, ja mitä ootte tykänny?

Tälläsii tänään tuumailee,
mama-L & Onnibeebis 32+5
 
Huomenia!

Ihanasti nukuin viime yön. Heräilyjä tietty vessaan mutten jäänyt valvomaan vaan sain unesta kiinni heti :) Aamulla mieskin lähti niin hiljaa töihin etten herännyt kuin hetkeksi kun se tuli pussaamaan heipat lähtiessään :heart:

Kiehuttaa toi kyselyn lahjalehti taas, eipä oo näkynyt...

Ja tänne on tullut lunta!! Ihanaa! Helsingissä siis asustan :)

Jospa koittaisi kommentoida:

Petipuuhista Meillä vähemmän kuin normaalisti mutta kuitenkin kerran-pari viikossa. Mukavaa edelleen :p


Lantionpohjanlihakset tuntuis olevan edelleen normaalikuosissaan onneksi. Pissan keskeyttäminen ei tuota mitään ongelmia ja tässä penkillä kun kokeilen lihasharjoittelua niin toimivan tuntuu ihan niinkuin ennen raskauttakin.


Liikkeeistä Välillä hiljaisempia päiviä mutta kuitenkin jossain vaiheessa päivää möyrii sen verran etten huolestu. Eilen sitten taas illalla mieletön rumba päällä, mutta ei sentään joka tunti.Vauva kuitenkin tosiaan nukkuu suurimman osan ajasta :)

ja vielä
Bia Bialle paljon tsemppiä ja toivottavasti vauva malttaa vielä hetken :) Nyt ne maaliskuisetkin alkaa pian syntymään, kohta on jo helmikuu!

Omassa olossa ei nyt valittamista, turvotusta löytyy ja paino nousee aivan mielettömästi vieläkin (to-ma näytti taas jo tolla välillä kilon nousua) mutta nyt olen ruvennut oikein kunnon mansikka-ananaskuurille josko se vähän hillitsisi tota nesteiden kertymistä. Tuntuu heti sormet tänään toimivan vähän paremmin :LOL: Kummoisia kipuja ei ole eikä närästyskään vaivaa läheskään niin pahana kuin aiemmin! Nyt joutuu enää silloin tällöin ottamaan illalla lääkitystä siihen kun muutama viikko sitten tuntui että monta kertaa päivässä poltti.

Päivänjatkoja!
Terv.Oikukas 32+5

muoks:


Parisuhteesta piti vielä kirjoittaa jotain. Mä saan jotain omituisia hormonirakkauskohtauksia melkein päivittäin täällä :D siis ihan mahdottomia iilimatokohtauksia jolloin en malttaisi olla tuijottamatta miestä ja lässyttämättä miehelle koko ajan jotain :LOL: itseänikin naurattaa, koska se menee jo tosi överiksi välillä :D Mies on ollut ihan mieletön tuki ja apu kaikessa, ravaa mun kanssa kaupoissa ja antaa mun hössöttää vaikka mistä vauvajutuista vaikka tiedän ettei sitä nyt niin kauheasti kiinnosta seistä kaupoissa tuntikausia. Koittaa kuitenkin olla kiinnostunut :) Hakee vettä/peittoja/mitä nyt milloinkin mieleni halajaa ihan mihin vuorokaudenaikaan tahansa,kyselee tarvinko jotain, siivoaa/käy kaupassa ja esimerkiksi käyttää koiran ulkona nykyään aina vaikka se on periaatteessa "mun koira". Liikkuminen kun on aika hidasta vaikkei kipuja olekaan kun harjoitussupistuksia tulee silti koko ajan vieläkin.

Täytyykin yrittää keksiä jotain tosi kivaa sille tänään kun se tulee töistä :heart:

niin ja

valmennuksista Mama-L mulla alkoi viime viikolla. Oli yksi käynti ja tällä viikolla toinen ja haikaranpesään menossa kättärille :)
 
Me nähtiin rakenneultrassa "tyttömerkkejä" vähän eri kulmasta. Lääkäri tutki virtsarakkoa ja ja vauvan masun sisältöä, joten nähtiin "tyttö" edestäpäin. Se näytti kuin sivuilla ois ollut pienet kukkulat ja keskellä pelkkä viiva. Ja eihän me tosissaan olla mistään edes varmoja, mutta omani ja mieheni silmät tulkitsivat nuo merkit tytöksi... ;) Saa nähdä!! Meilläkin ensimmäisellä tytöllä oli koko raskauden ajan poikasykkeet eli n. 130-135. Toisella tytöllä sitten 145-155. Ja tässä raskaudessa ollut siis luokkaa 150 koko ajan. Esikoispojillamme sykkeet oli kans n.130. Niitä ei ole tosin merkitty neuvolakorttiin, joten lukemat vain muistinperukoilta. :)

Hyviä vointeja kaikille! Itselläni huomenna tasan rv 32 :heart:
 
Huomenia!

Lunta sataa täällä meilläkin, vihdoin!! :) JEE!!

Pikkuvaemo
lla näyttää olevan kadehdittavan ihana päivä tulossa. Oi että kun pääsisi itsekin hemmoteltavaksi! Olin itsekin joskus hiusmallina ja se oli kyllä ihan hauskaa.

Ninni
: Meidän äidillä on kuulemma käyttämätön kauratyyny.. Pääsen testailemaan sitä viikon päästä kun lähden lomalle kotiseuduille. :) Vielä kun uskaltaa lähteä reiluksi viikoksi.. Siellä sitten samalla kampaajalle ym kivaa.
Benettonin benkojaiset oli täällä aika köyhät.. Pari rättiä jäljellä. Ostin vauvalle sen myssyn ja kaulahuivin, ovh 28,90?, nyt 4?!! :eek: en kyllä noista ois maksanutkaan enempää.. Sitä saippuaa en huomannut siellä Ruohonjuuressa.. Täytyy katsoa kun menen ens kerralla. :)

Epiduraalista: Kiitos teille jotka olette kommentoineet, mulla on meinaan mieletön neulakauhu ja pelkään synnytystä enemmän sitä tipan laittoa ym. :ashamed: Uskon kyllä (haluan uskoa) että siinä vaiheessa ei neulat enää hätkäytä.

Väsymyksestä:
Mulla on myös tuollainen väsykausi meneillään.. Nukun noin 12 tuntia yössä ja silti nukuttaa myös päivisin. En pääse millään ennen klo 11 ylös sängystä vaikka laittaisin kellon soimaan tai yrittäisin tsempata itseäni. On kyllä jäänyt vitamiinit parilta päivältä, samoin rautatabut, mutta ei niillä nyt noin suuri merkitys voi olla.. kai.

Tänään hakemaan hoitopöytää tädin kanssa.. JEEJEEJEE!! Ei mahdu edes tahdon voimalla mun miniin.. :) Sinne mahtuu takakonttiin yks laukku.. Pitäis ehkä vaihtaa autoa melko pian.. :whistle: Tämä on vaan niin super täällä kaupungissa kun kruisailee.. Onneksi tädillä on sellainen jättifarmari.

Ihanaa päivää kaikille! (vaivoistamme huolimatta)

Laura ja pienokainen 33+1 :wave:
 
Voimia synnytykseen! :hug: Ja jaksuja siä odotteluun...tuuhan toki kertoon tänne kuulumisianne. =)

Perässä tullaan! :) Eikä koskaan tiä millon.... ;)
Mulla jo kokemusta ennenaikasesta synnytyksestä,esikoinen kun synty 35+3 mitoilla 2520g 48cm. Mullakin meni lapsvedet ja supistuksista ei ollu tiatookaan,kun vasta sairaalassa käynnistyspillereiden voimasta, ja ne olikin sit kamalia....Sain spinaalipuudutuksen,ja se tepsi,olisin voinu kotio lähtee,ei enää kipuja...Mut en sit sen koommin tuntenu tarvetta ponnistaakaan,joten lääkäri kerto koska on sen aika,ja loppujen lopuks poika autettiin imukupilla ulos. Kaikki kuitenkin meni ihan hyvin. :)

Mamuliini ja masukki 34+1
 
Pikkuvaemo ihanaa hemmottelupäivää sulle!

Täällä onnistuu myös pissasuihkun katkaiseminen, eli niissä lihaksissa ei ongelmia, vielä ainakaan.

Oikukas mulla vähän samanlaisia hormonirakkauskohtauksia =) Eilenki illalla mies oli tässä koneella ja mun oli pakko tulla makkarista vaan haliin ja antaan muutama suukko niskaan sille :heart: Ja sit kun mies on töissä ni tulee monta kertaa soitettua tai kaitettua viestiä et mul on kauhee ikävä :ashamed: Täällä mies kanssa passaa mua jos meen sanoon esim. et mulla on jano ni heti onkin juomaa nenän edessä. Eilenki hän laittoi mun ruoan lautaselle ja toi mulle ettei mun tarvinnu edes nousta ruokaa ottaan... En mä kyllä vielä niin avutoon oo ettenkö jaksais sellasia tehdä mut passaatkoon nyt sitten, tulee varmaan hänellekin siitä ihan hyvä mieli :heart: ´

Mä oon alkanu ottaan iltasin sitä gavisconia etten sit yölllä herää närästykseen, mut on alkanu etoon aika paljon sen maku ja koostumus... Ei oo mitään herkkua ei, mut auttaa hyvin vaivoihin.

Noista sykkeistä sen verran et mullakaan ei edellisissä raskauksissa merkattu neuvolakortiin niitä eikä varmaan sillon oo edes sanottu paljon on ollu, en ainakaan muista. Ois ollu kiva verrata tähän, kun on jo 2 tyttöä tullut. Nyt ollu sykkeet 135-150 välillä.

Eipä taas muuta, Härkäneito ja BiaBia tulkaapas kertoon kuulumisia ellette oo jo tositoimissa!!!

-Ninni ja Kirppu 32+2-
 
Noista sykkeistä vielä sen verran että tässä vaiheessa raskauttahan niiden jo kuuluukin vaihdella ihan 120 alkaen 160 asti ja se on vaan terveen lapsen merkki. Ja kokemuksen syvällä rintaäänellä ei kyllä kannata luottaa mihinkään tyttö- tai poikasykkeisiin. ;) Ainakin meidän tapauksessa heitti kaikki uskomukset ihan harakanpyllyä. Eli ei kannata vielä maalata lastenhuonetta pinkiks jos syke on 150. :LOL:
 
:'( Siis niin kadena luen noista teidän miehistänne, miten ne on ihania, ja miten teillä itellä iskee hellyys- ja rakkauspuuskia niitä kohtaan. Kun ei täällä vaan... :'( mies varmaan tekis enemmän mun eteen, jos pyytäisin, mutta kun en oikein osaa olla vailla, tuntuu että musta on vain vaivaa. Vaikka mielellään se ehkä tekis, kun tosiaan pyytäisin. Mut en osaa pyytää, tuntuu että pitää pärjätä ite. Vaikka miks pitäis.. en tiiä. Ja toisaalta mietin sitäkin, että kun tarviipa se hänkin lepohetkensä töiden päälle, illan, ettei mee niin että päivän on töissä ja illan akka juoksuttaa kotkotustensa perässä...
Omalta puoleltani taas... ni ku ei vaan oo mikään hellittelyfiilis... oon miettiny tiiättekö tosissaan jo sitäki että rakastanko minä miestäni sit enää ollenkaan kun tämä tämmöstä on, ja miettiny eroamista ja kaikkea mitä siitä seurais, mutta päättänyt sit kuitenkin, että pitää katsoa tämä raskausaika ja imetyshormonihärdellit myös loppuun, ennenkuin alkaa mitään semmoisia päätöksiä tekemään. Todellakin nimittäin toivon, että ne ois vaan nuo hormonit, kun tekee minut haluttomaksi ja rakkaudettomaksi. Tai semmoseksi siis, ettei ole yhtään mikään hellittely ja pidä-minua-lähelläsi-fiilis. :'( :'( :'(

ÄitiPianViidelle, sinä osasit kuvata näkymää paremmilla sanavalinnoilla. Viiva siinä keskellä, niin juuri! Ja muistin tuon ansiosta, että miten ultrahoitaja sitä näkymää kuvasi: hampurilainen.

mama-L Kiitos noista sanoista sykkeeseen liittyen, ehkäpä tämäkin neiti voi siis olla neiti, vaikka sykkeet ei menekään "normien" (PAH!) mukaan! =)

Ippu 32+1
 
Täällä ollaan vielä onneks yhtenä kappaleena. Eilen jouduin kyllä ottaa panadolia gramman supistuksiin ja sain sitten onneks nukuttua. Limainen vuoto on onneksi vähentynyt. Siis verinen sellainen. Mä luulen kanssa että nyt on sitten tullut se ns. limatulppa pois. Soitin eilen äitipolille,mutta kätilö ei ollu kauhean huolissaan kun olen saanut sillon 20.12-21.12 keuhkoja kypsyttävät kortisonit niin sanoi että tarkkaile tilannetta ja jos pahentuu niin tulla näyttää tai supistelee kovin. Mulla on onneksi kontrolli tosta kohdunkaulan lyhyydestä pe niin sitten viimeistään näkee onko kohdunsuu auennu. Nyt ei voi olla enempää koneella kun selkää särkee. ja BiaBia:lle tsemppiä. Kohta sulla on nyytti sylissä. Hyvän kokoinen on painoltaan. Voimia.
Päivän jatkoja kaikille.
Härkäneito ja prinsessa rv 33+3
 
Laura N Haluan ehdottomasti kommentoida tähän epiduraali-kekusteluun, että sen ei kaiketi kuuluisi tehdä niin kipeää, mutta jostain tuntemattomasta syystä MINUN TAPAUKSESSANI se sattui aivan pirusti! Kaikki ketä olen kuullut, ovat sanoneet että ei se niin sattunut. Eli minulla on ilmeisesti tapahtunut siinä jotain, mikä aiheutti kivun, jotain meni pieleen, en tiedä. Siksi mua se pelottaakin nyt. Se kyllä siis auttoi heti laiton jälkeen, vei kivut pois ja pystyi jopa torkkumaan hetken. Sen laitto vaan sai mut aivan shokkiin, en ole saanut vastausta siihen, että miksi se niin sattui. Näin ei varmasti käy sinulle, älä huolehdi turhaan etukäteen. Ei ollut tarkoitukseni säikyttää, mutta olen itsekin tuosta peloissani :ashamed: neuvolasta lohduteltiin, että jospa en tarvitse koko epiduraalia nyt ja että pitää ehdottomasti mainita tuosta kun menen synnyttää.

Vauvalla oli jokin ihmeen temppuilta, se mesoi niin kovasti, että mua alkoi oksettaa. Mulla oli muuten tällaista oksetuksen tunnetta iltaisin esikoistakin odottaessani loppuvaiheessa, joskus oikeasti oksensin ennen nukkumaan menoa, ilman sen kummempaa syytä.

Onks muuten muilla korvat tukossa? Mulla on ollut noin viikon vaihtelevasti välillä korvat aivan lukossa, sit ne välillä aukee itsestään ja kuulen paremmin. Ihan ihme vaiva ja ajattelin et se on vaan jotain outoo, kunnes eräs odottava ystäväni kertoi kärsivänsä samasta vaivasta.! Ajattelin, että onko se sattumaa, vai liittyykä tää tähän odotukseen? Mulla ei siis ole nuhaa, kurkkukipua, ei mitään flunssaa tms, vaan korvat jostain syystä temppuilee.... :eek:

enne ja aarre 33+5
 
Enne: ei syytä huoleen :) Mä pelkään noita puudutuksia ihan muutenkin.. On aika työlästä käydä jopa verikokeessa. Yritän vaan sulkea pois mielestä nuo neulat niin eiköhän kaikki mene hyvin. :)

Neloselta tulee vauvaohjelma just nyt.. Synnytys just käynnissä siellä.. Hui.

Sinä joka kyselit niitä vauvarunoja, kurkkaa tuonne helmikuun odottajien viimeisimpiin sivuihin, sinne oli tullut runoja vaikka kuinka!

Laura
 
Moikka!
Oli pakko tulla hehkuttamaan tänne. Sain tänään postista äippärahapäätöksen ja olin kerrankin positiivisesti yllättynyt kelaan! Mä saan rahaa paljon enemmän mitä olin kuvitellut! en muistanutkaan, että painoin vuonna 2006 töitä ihan hulluna, mulla oli 2 työpaikkaa yhtäaikaa.. Näköjään kannatti =))
Toki summa tuntuu nyt vielä isommalta kun syyskuusta asti ollu osa-aikaisena ja nyt alkuvuosi menee liitonpäivärahoilla.

Ainut mikä hiukan ihmetytti on se että vero on anyway vähintään 20% on päiväraha sitten mikä tahansa. Miettii, et ne joilla äippäraha jo valmiiksi tosi pieni ja sit vielä sakotetaan verotuksessa ni ei ole häävi =((

Nyt aloitan siivouspuuhat, vihdoin!!

Minä + Voice 30+2
 
Tämä palsta on ihan ehdoton ! Kiitos! Mulla on tänään ollut tosi huono päivä. Yöllä en nukkunut varmaan kahta tuntia pidempään kun vauva liikkui koko ajan ja joka paikkaa särki ja jomotti. Lähinnä kipuja ollut suoliluun vieressä - ilmeisesti paikat vain löystyy. Tähän asti on saanut aika hyvin mennä ja porskuttaa, mutta todellisuus on tullut kehiin. Valkovuotoa mulla ei ole ollut enempää kuin tavallisesti, mutta limakalvot ovat kyllä kuivemmat kuin yleensä. Supistuksia tulee päivittäin, osa kipeitäkin harjoittelu supistuksia, mutta ne ovat vain pari kertaa peräkkäin - jottei totuus unohtuisi. Tänään olen huokaillut että pirusti on vielä matkaa tuonne maaliskuuhun, jotta miten jaksaa jos näin vaikeeta on kuin tänään! Mutta onneksi päivät vaihtelevat ja yöt, jos ei saa nukuttua palaa hiat. Olen ottanut Panadol forte 1g kipuun, mutta Buranaakin voi käyttää raskausviikolle 32 asti satunnaiseti sanoi gynekologini. Mutta kohta sekin on kiellettyä. Panadoli kun ei mua tahdo auttaa. Ihanasti nuo teidän miehet teitä hellii, mun mies hellii kun pyytää, mutta lähinnä se on huolehtinut meidän kahdesta pojasta, jotta mulla olisi helpompaa ja se on kiva juttu. Peittojen alla on ollut hiljaisempaa (ehkä kerran viikossa) tai useammin miten väsyltä on jaksanut. Pusuja saa kyllä senkin edestä!

Äiti lokakuu ja rvko 31+5
 
unohdin aiemmin vastata sun kysymykseen, mulla kans sellanen olo et oisin ollu jo iäisyyden raskaana... Blaah, tule maaliskuu, tule pian!!!
Oon ollu jo pidemmän aikaa ihan valmis... Lähinnä noi kivut tekee sen et haluisin jo eroon masusta ja nyytin pian syliin!
 
Just kotiuduin ja oli kyllä aivan mielettömän ihanaa. Join jopa puoli lasillista shampanjaa, hyi minua!
Parasta oli kuitenkin se, että sain vielä pussillisen tuotteita kotikäyttöön. Äippälomalainen ei rahoissa kieriskele, mutta kauneustuotteet on sellasia ylellisyysjuttuja, joista en suostu luopumaan. Eli tarpeeseen tulivat.

enne, mulla on nenä tukossa, oiskohan sukulaisvaiva sun korvien lukkoisuudelle...
LauraN, minä olen myös aivan järkyttävän piikkikammoinen. Sen takia onkin ihanaa, kun neuvolassa otetaan verinäyte sormenpäästä.

Sillon kun esikoinen synty, sain NKL:lla emla-laastarin tippakanyylikäteen. Hih, vähän anestesialääkäriä huvitti, mutta eipä sattunut tipan laitto.

Paljonkos teillä on muuten varattuna sideharsovaippoja ihan pukluliinakäyttöön?
Saatiin kunnon tukkupakkaus ja eilen kun silitin niitä, niin aattelin, että eikö ne koskaan lopu. (12kpl) Luulis riittävän, vaikka tulis joku refluksivauva.

Tekis taas mieli hiippailla hypistelemään vauvanvaatteita. Huomenna saadaan kehto ja pääsen laittamaan pikkulakanat paikoilleen.
 
Iltapäivää ja lumipyryä täältä etelästä. Ehkäpä säätiedotus ei pidäkään paikkaansa, koska lupasi loskaa!!! Toivossa on hyvä elää. Lumiraja on nimittäin pitkään ollut tuolla Kehäkolmosen tienoilla ja täällä Nurmijärvellä on oikeasti ollut lunta moneen otteeseen.

Kävin tuossa juuri ultrassa kurkistelemassa meidän pikkuista. Kaikki oli hyvin, istukka kokonaan pois edestä ja pää oikeassa paikassa tulossa. Istukan takia mie sinne menin, mutta kattoo aina kaikki paikat. Ei ollut vieläkään kikkeliä ilmestynyt (näin sanoi myös ultraaja) ja mielestäni näin pienet tytöt vehkeet siinä, kun virtsarakkoa katseltiin, mutta... jännitys säilyy. Kokoa pikkuisella oli noin 2200-2400g verran (vastaa juuri viikkoja)bv. Ei siis järin suuri, mutta ehtii kasvaa vielä hyvin. Ja näytti ihanan söpöltä vauvalta jo.

Nyt sitten vain odotellaan, milloin lähdön aika koittaa. Töitä jäljellä 3 pvää, joten vähitellen yritän harjoitella kotona oloa. Oppilaat temppuilee oikein urakalla, kun ne ei haluais mun jäävän pois. Kysymykset on sarjassamme: "pitiks teidän just nyt tehdä vauva", "miks sä et vois olla vielä vähän aikaa" jne. muuta viisasta...

HArmi, että moni kärsii kaikenmaailman kivuista. Onneksi kohta niistä päästään eroon, toivottavasti. Itsellä vihloo hiukan selkää joskus ja istualtaan seisomaan noustessa on ruvennut sattumaan tuonne alakertaan. EIlen tuntui kävellessä, että ihan kuin joku kaivaisi emätintä tuolta vatsan kautta.... outo fiilis!!!

Nyt keksien kimppuun (pitikin ostaa...) ja kattoon Bridget Jonesia digiboksilta, kun meillä nyt sellainen vihdoinkin on.

Misupai ja Helmis 34+3


 
Apua! Olipas tullut paljon tekstiä... Ihan kaikkee en jaksanut edes lukea, kun tässä koneen ääressä on niin mahdottoman huono istua. No jatkan huomenna!

Biabialle tsemppiä! Ajatella, että jollain meistä on jo synnytys näin lähellä. Itse kun ajattelen, että aikani on sitten joskus.. Vieläkään en ole sisäistänyt sitä, että oikeasti se vauva sieltä meillekin tulee.

Tänään tuli kelalta vihdoin lappu, että äitiyspakkaus on tulossa kahden viikon päästä.

Jatkan huomenna! Heippa!

riksu + magsimus rv 33
 
Noniin,, nyt on jotakin aikaan saatu,,,Pakkasin sairaala kassin vauvalle jonka sisältö on tällainen...


kietaisubody, sukkahousut, housut ja sukat

jos sattuu olemaan kylmä niin voi haalarin alle laittaa tollasen fleece asun

ja sitten toppapuku, tumput ja töpöset

+ sitten tietty kypärämyssy ja hattu, joista en kuvaa muistanut ottaa. Vaippoja ja muuta mitä nyt tarttee...

Sitten ompelin vauvalle pinnasänkyyn verhon, pinnasuojan, ja tollasen vauvan pesän ja makuupussukan sihen. Puna valkoista siksi kun makuuhuoneen sisustus on punavalkoinen.



Sitten tässä nää meidän kärryt



Ja mun massu



Mulla eilen jumi issiäinen tosi pahasti ja sitten alko supistelemaankin, varmaan siks kun sitä issiäistä koitti varoo. Äiti kävi illalla hieromassa ja toi lämpötyynyjä ym. mitkä kyllä helpotti. Närästys vaivaa edelleen,, onko kellään mitään hyviä jippoja millä sen sais karkotetuks, kun tuntuu että syömpä mitä vaan niin aina alkaa närästämään.
Mutta muutenpa täällä voidaan hyvin ja neitokainen liikkuu ahkeraan.

Parisuhteesta sen verran, että ihan kivasti on mieskin ollut mukana vauvan odotuksessa. Neuvolassa ei ole ollut kun vaan ultrakäynneillä mukana kun on yleensä ollut sillon poikia vahtimassa. Iltasin silittelee mahaani ja kyselee että kuinkas se isin tyttö voi. Peitot heiluu meillä ehkä normaaliakin enemmän,,, minusta kun on tullut aivan mieletön haluaja. Ainut mikä rajottaa niin pitää aina saada lapset unille ja kun meidän pojat on nyt alkaneet valvomaan tosi myöhään niin toisinaan nukahdan itsekkin niitä nukuttaessa.


mutta tämmöstäpä tänne

Amalia 31+1
 
Biabia aloin ihan itkeen, kun aattelin et oot jo siel synnärillä. Ja sitten tuli haikee olo, kun mä oon nää edelliset tehnyt 5 tehnyt siellä NKL:ssä ja nyt oon jotenkin ihan vieraassa paikassa...Tsemppii

Mä kävin tänään neuvolassa. Paino laskenut muutaman sata grammaa...verenpaine tosi matala...samoin hemppa. Mun kroppa selvästi valmistautuu suureen koitokseen. Näin mä luulen. Ruoka ei oikein maistu, mutta uni senkin sijaan. En herännyt nimittäin ollenkaan tänään kellon sointiin aamulla. Onneks mies laittoi muksut kouluun.

Meillä peitot heiluu...mä voisin puuhailla kokoajan ja oon jatkuvasti ehdottelemassa miehelle ;) ...ja mieskään ei paa hanttiin. Mä muuten ainakin oon jotenkin paljon herkempi tässä ennen synnytystä. Mä saan ihan mielettömän voimakkaita orgasmeja. ÄÄH...menis jo muksut äkkiä nukkumaan...hih.

Alkaa olemaan kohta monilla totiset paikat edessä. Mä aattelin viel odotella sellaset 6 vkoa... :LOL: ihan niinkun sitä voisi suunnitella etukäteen. Täytyy muuten kommentoida tuota, kun joku oli laittanut poppaskonsteja synnytyksen käynnistämiseks. Meillä ei oo ainakaan mitkään siivoukset, seksit, siiderit ja saunat auttaneet yhtään. Viimeks kun olin jo henkisesti valmistautunut, että käynnistetään vkolla 38 ja niin ei käynytkään...niin minä tyttö otin ja kävelin NKS:stä sellaset 3-kymmentä km (luit oikein) kotiin. Yhtään supistusta ei tullut matkalla...vaikka matka oli pitkä ja kesti ja kesti. Kaksi yötä nukuin kuin tukki...neiti syntyi sitten 39+3. Mä en oikien luota noihin ultraääni painoihin...viimeksi arvioitiin nimittäin silloin vkolla 38 että vauva olisi n. 3,4kg...ja olikin sitten vajaata viikkoa myöhemmin melkein 5kg!

Tuleepas taas tekstiä...

Nyt ruuan laittoon...koskapas ei

Mamma Muu+Mulperiina 31+6
 
Mamma Muu Minä kirjoittelin noista neljästä ässästä, ja meille niillä saattoi ollakin vähän vaikutusta! =) Siis esikoisen kohdalla. Aamu aloitettiin seksillä, sit siivosin, siivouksen jälkeen huomasin ekat kivuttomat supistukset. Illan päälle vielä saunoin, ja yöllä join vielä siiderin (yöllä siks kun oli siis uudenvuoden yö, ja valvottiin myöhään). Ja seuraavana päivänä poika syntyi. No joo, jos ihan rehellisiä ollaan niin en minä oikeasti usko noiden tehoon tässä meidänkään tapauksessa, eiköhän synnytys ollut elimistössäni jo käynnistynyt ilman aamuseksiäkin, ja ilman siivousta. Mutta siitä huolimatta, kyllä näitä konsteja varmaan yritellään tälläkin kertaa, onpahan sit kotona siistiä kun tulee vauvan kanssa sairaalasta kotiin, ja itse on puhdas kun on ahkeraan saunonut, ja seksi nyt on muuten vaan kivaa! ;) Tai no siis minustahan se ei juuri nyt ole.. tai onhan se, mutta kun ei huvita aloittaa. On kyllä kivaa sit kun saa homman käyntiin! =)

Ippu 32+1
 
Kiitos kaikille ihanista viesteistä! Täällä ei mitään uutta vielä, en nähnyt lääkäriä tänään ja eilen sanoi vaan että katellaan. Kysyin iltahoitajalta on papereissani mitään mainitaa tulevasta, ei ollut. Ilmeiseti aikovat päättää huomisella lääkärikierroksella jos jotain tapahtuu. Vettä menee edelleen samoin tota avautumislimaa mutta supistuksia ei juurikaan. Ainakin tämän yön saan nukkua oletan. Pullalla on vatsassa hauskaa ja vasemman munasarjan kysta saa aika tuntuvaa kyytiä välillä.
Miestä vähän jännittää kun se istuu täällä joka päivä 14-19. Onneksi sain äitiyspakkauksen ja ehdin pestä mitä tarvitaan aluksi, turvaistuin oli ostettu jo syyskuussa, vankkurit on varattu ja odottaa liikkeessä, vakuutus otettu vauvalle, pankkiasiat hoidettu jne. Tunsin oloni hieman ajoissa liikkeellä olevaksi mutta taisi olla ihan hyvä juttu etten jättänyt mitän äikkärille. Äikkäri alkaa 30.1....

Nyt menen lukemaan päivän lehdet, täällä on ollut tänään taas ohjelmaa niin ettei ole ehtinyt. :)

BiaBia 33+6 ja loppu lähenee...
 

Yhteistyössä