***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Pikaisesti kommentoin tuosta äippäpakkauksesta. Mie pesin melkein kaiken sieltä. En tietenkään tavaroita, enkä toppahaalaria, lakkia ja töppösiä&rukkasia. Mutta siis kaikki tekstiilit. Mulla ainakin pakkauksessa oli iso lappu, jossa luki kissankokoisin kirjaimin: peite pestävä ennen käyttöä. Siinähän taisi siis olla jotain liian suuria pitoisuuksia jotain ainetta, joka poistuu pesussa.
 
Nyt on sitten kaikki pestynä äitiyspakkauksesta. Hassu juttu, mulla ei ollut mitään lappua peitteen pesemisestä.. Hurjaa tavaraa niillä kun kaikissa jotain ihme pitoisuuksia... :|
Ruokalapun heitin suosiolla roskikseen, niitä saa kyllä kaupastakin ihan edullisesti..
Nyt viikonlopun viettoon! Jos yrittäis jatkaa "laihista" vaikka niiiiiin kovasti tekisi mieli napostella jotain hyvyyksiä perjantain kunniaksi.

Mukavaa vkonloppua kaikille!
Täällä pakkailen kamojani ja lähden vanhempieni luokse muutamaksi pväksi.
 
tänään vihdoin tuli tuo äitiyspakkaus meillekin! Meidän pakkauksessa oli se lappu pesemisestä ja oli myöskin ruokalappu. Tosin mun mielestä se ruokalappu on kauhee, mutta eipä sen tarttee nyt hienouttaa loistaakkaa välttämättä. Sen voi viedä vaikka sinne mökille.
Muuten pakkauksen sisältö oli kiva, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. JA musta se toppahaalari ei ole "minkään" värinen. Kauheesti nyt valitan...ei, ei, ei....Pääasiassa äippäpakkaus ilahdutti kovasti ja oli ihanaa hypistellä...Vauvasta tuli vieläkin todellisempi. Mä taidan aika hitaasti syttyä siihen että MEILLE ON OIKEASTI TULOSSA VAUVA!!!! :heart: :heart:

Ootus
 
Ootus mun tarvii varmaan käydä pakkaus läpi uudestaan, en ainakaan ekalla katselu/penkomiskerralla sitä lappua oo nähny. Mistäköhän välistä mahtais löytyä?? Oon kyllä ottanu jo peiton, makuupussin, lakanat ym. jo sieltä pois eikä kyllä mun mielestä vastaan tullu :eek:
 
Mekin saatiin ÄP muutama päivä sitten ja täällä on myös kaikki pesty ja viikattu kaappiin. Mukana oli ruokalappu (näytti tosin pestyltä ) ja myös se lappu, että peite on pestävä.

Mulla on nyt tän ja ens kuun aikana sata mamma juttua ku sain ajat seuraaviin juttuihin:
Vauvanhoitotunti
Synnytysvalmennus
Synnytystapaarvio/ultra ym.
Neuvolakäynti
Synnäriin tutustuminen

Oon kauheesti laittanu jo vauvaa varten valmiiks ja tässä ois kuvia muutamista jutuista. Vaunuja ei pysty nyt kuvata ku ne on anopilla hoidossa. Tossa olis nyt tutimisnurkka, turvaistuin, itsetehtyjä juttuja, itsetehdyt vaipat ja sitten vaatevarasto. :snotty:
Lopuksi vielä kuva massusta rv 31+2 ja upea saunan jälkeinen tukka.. :LOL:

http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0458web.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0467web.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0463web.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0472web.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0475web.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0478web.jpg

Rhea ja potkuttelija 31+3
 
Ei löytynyt ruokalappua eikä mitään erillistä pesulappuakaan. Laitoin tietysti ärsyyntyneenä heti palautetta kelalle... Vaikka ehkä kuitenkin pärjättäis ilman sitä ruokalappuakin :LOL: :LOL: mut ihan periaatteen vuoksi, kun kaikilla muillakin on se :kieh: :kieh:
 
Moi!

Ihania kuvia olet Rhea laittanut vauvajutuista.Paljon olet itse jaksanut tehdä.Huomaa, että vauvaa jo kovasti odotellaan ;)
Niin kyllä jo tääläkin..onneksi ei enää kovin kauaa tarvitse.
Sulla on suloinen vauvamasu.Itsellä on aika paljon isompi ja se on tosi alhaalla.Hassua miten erilaisia masuja meillä voi ollakin.

Ninni Mulla ei oo tällä kertaa ketään läheistä, joka odottais samaan aikaan ja lasketut ajat olis vielä lähekkäin.Molemmilla edellisillä kerroilla on ollut, ensimmäisessä kaveri ja toisessa raskaudessa serkku.Se oli ihan kivaa!Vauvojen syntymän jälkeen oli tosin joskus heidän vertailuaan ja se on toisaalta jossain tapauksissa ihan tylsää..

Ootus Täälä maistuu kanssa paremmin kylmät ja raikkaat.Himona on vadelmat luonnonjugurtin kanssa ja vesi maistuu myös normaalia paljon enemmän.Ihan liikaa syön karkkia ja suklaata..kun en vielä sais sen raskausdiabeteksen takia.Se on mulla ihan siinä rajoilla, mutta kuitenkin.Aina tulee oikein huono omatunto, en kuitenkaan aina voi makeanhimolleni mitään.Se kyllä harmittaa :kieh:

Me ei otettu olleenkaan äippäpakkausta.En edes tiedä yhtään millaisia vaatteita tai tavaroita siellä on.Onhan niitä ihana katsella ja hypistellä :)

Itselle ei kuulu mitään erikoista.Vähän enemmän oon kotona pystyny jotain tekeen ja pienellä kävelylläkin kävin tänään.Supistelut on ehkä vähän vähentyneet.Mies on ollu vapaapäivällä ja ruokaa & juustosämpylöitä tehnyt.On se niin kivaa, kun paljon nyt auttaa.Lapsienkin kanssa tekee sellaisia juttuja mitä mä en nyt voi.
Masussa on pienien taukojen välissä aina oikein kunnon vilskettä =)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Jade 32+2
 
Huh huh, pitkä päivä takana! Olin vähän luistelukisoissa töissä ja olipa kivaa. Huomenna taas 11 tunniksi sinne, hauska on mennä, kun rakkaus omaan lajiin on vieläkin.

Masua mittailin, kun täällä monikin sitä oli tehnyt. Mulla masun ympärys 93,5 cm ja sf on tällä viikolla mitattu 30 cm. Et ei kauhean suuri ole, tosin onhan tuohon normaaliin tullut 35 cm lisää. Masu on edessä ja tuo mitta korkeimmalta kohdalta. Pitääkin tuossa sunnuntaina päivittää profiilikuva, siellä taitaa olla jotain kuvaa alle 30 viikolta.

Rhea: Sulla on tosi paljon vaatteita vauvaa odottamassa. Mun mies väittää aina tutuille, että vauvalla on mukamas enempi vaatteita ku sillä, vaikka ei meillä oo kun 10 bodya ja sit alaosia erilaisia sekä muutama koko haalari. Ja yökkäreitä tietty. Kun ei tiedetä kumpi on, niin ei viitsitä ostaa hirveetä määrää neutraaleja kaappiin. Tosin jos on poika, se saa pitää punaista, oranssia, keltaista, vihreää...

Nyt pitää vielä mennä nostamaan jalat kattoa kohti ja hampien pesulle. Öitä!

Misupai ja Helmisvauveli 32+6 tänään, 33 huomenna.
 
Moikka moi!
Tämän mamman työrupeama alkaa varmaan olemaan tässä. Tänään 5h nyt illasta töissä ja kyllä on niin fyysisesti loppu et huh huh! Typerä hakee saikkarii ku sillai ei mikään erityisesti vaivaa, fysiikka vaan yksinkertaisesti tulee vastaan.
Ninni, ootko sä vielä jaksanut olla töissä?

Rhea sä oot niin tosi tutun näköinen jostain? kokkolastahan sinäkin olit? en vain saa päähäni...
ootpa sä ollu ahkera, meikälainen kun ei ole laittanut valmiiksi vielä mitään. Hienon idean ajattelin matkia sulta, nimittäin me tilattiin kodin anttilasta liukuovellinen kaappi, jossa on yksi normileveä hyllykaappi ja sitten iso henkarikaappi. ei me niin hulluna henkaritilaa tarvita, mut tuollaihan mä sen ratkaisen et ostetaan sinne noita irtokori kompekseja =)) kiitti!!

äippäpakkauksesta, meillä oli mukana tuo ruokalappu ja myöskin peite jonka päällä oli iso lappu, että se pestävä ennen käyttöö!

Mä oon itseasiassa miettinyt koko vaatteiden pesujuttuu, että mitä jos ei pesis mitään vaatteita ollenkaan?? olenko ihan hullu jos en pese?
Tietty vois ajatella et pesis kaikki ne jotka on ihon kanssa kosketuksissa bodyt ja jne.. Itse en vaan ikinä ole ollut mikään hygienia hysteerikko ja jollain tapaa uskonkin siihen että siksi niin terveenä pysynytkin ku hyvä immuniteettikyky jne... Mites sitten nää tuttipullojen ja tuttien keittämiset? kauanko meinaatte sitä tehdä? tietenkin ymmärrän sen et täytyyhän niitä aluksi pestä, mut ku joku lehti väitti et siihen asti kunnes vauva rupeaa syömään kiinteää ruokaa.
Mistä se vauva saa oman vastustuskyvyn? eikö se nimen omaa kehity saaduista bakteereista ja äidinmaidosta? (ja mistä sen vastustuskyky vois kehittyy jos kaikki on hullun sterilii)
valaiskaa mua hiukan!! =)

Nyt tää lähtee nukkuu, aivan liian väsynyt!

Minä + Voice 28+6
 
Kumma juttu mutta viimeaikoina oon heränny joka aamu selällään. Pääosan yöstä kyllä nukun kyljilläni, mut jotenki ihmeesti aamulla herään selälläni. Tänään oli koko mahan yläosa ihan hellänä ja pystyyn nousemisen jälkeen oli jonkin aikaa hankala hengittää.

Onko muilla ollut samoja kokemuksia?

pitkäkoipi+fiina 28+6
 
Tulikin nukuttua hyvin viimeyönä. Nukuin 6 tuntia heräämättä! Melkoinen saavutus nykyään. Yöt on ollut melkoista tuskaa lähiaikoina. Kädet ja lonkat puutuu, tukivyötä pakko käyttää öisinkin ja tosiaan minäkin olen alkanut heräämään selältäni. Siinä kieltämättä tulee vähän ahdistava olo ja kääntyminen kyljelleen aika tuskasta.

Vaatteiden pesemisestä, itse tykkään pestä aina kaikki uudet tekstiilit, jopa verhot, peitot yms. Niissä on todella voimakas "uuden" tuoksu. Sitä suositellaan kyllä pesemään kaikki uudet vaatteet, koska niissä on viimeistelyaineita, jotka saattaa ärsyttää ihoa tai ihan hegityselimiä, eikä ne välttämättä kovin mukavilta tunnut päällä. Varsinkin pienten lasten vaatteet on syytä pestä ennen ensimmäistä käyttöä.

Tutit ja pullot keitän varmaan muutaman ensimmäisen kuukauden tai ainakin ensimmäiset viikot. Sen jälkeen riittää mielestäni pelkkä normaali tiskaus. Meillä on lapset saaneet vapaasti julkisillakin paikoilla konttailla lattialla yms. Vastustuskyky on kyllä kasvanut. Nyt koululaisina eivät kyllä juurikaan sairastele. Yhtään sairaslomapäivää ei heillä syyslukukaudellakaan ollut.

Minäkin olen vähän sitä mieltä, että nykyään pidetään lapsia liian steriilisti.

Käytiin sitten eilen taas vähän ostoksilla. Mukaan tarttui uuden tiskikoneen (vanha pirskatti hajosi) kera turvakaukalo. Ostin sitten ihan tämän vuoden värin, kun se maksoi vaan 7? enemmän kun v 2007 tarjousvärit. Nyt tuolla odottaa ihana ruskeansävyinen Gracon logico s.

Äitiyspakkauksesta: meillä oli ruokalappu sekä se kehoitus peitteen pesemisestä. Jotenkin mielestäni oli aika "laimea" pakkaus. Aikaisemmat ovat hätkähdyttäneet enemmän. Oli siinä kuitenkin ihan hyviä kotivaatteita.

No nyt menen purkamaan niitä pahvilaatikoita, kun energiaa näyttää tänä aamuna olevan tavallista enemmän.

Mukavaa päivänjatkoa!

Oonaliina 30+3
 
Täällä huonosti nukuttu yö takana. Onneksi tähän päivään saan hieman piristystä kun mennään siskon kaa elokuviin katsomaan se sooloilua :)

Vauvan potkut tuntuu yllä nyt enemmän tuonne ylös niin kyllä mie alan pikkuhiljaa uskomaan että on kääntynyt. Välillä tuntuu olevan ihan pää alaspäin ja välillä poikittain.

Ihania masukuvia teillä :heart:

Minä en ole vielä pessyt vauvalle mitään valmiiksi. Meillä ei meinaan ole pesukonetta ja pitäisi raahautua tuonne miehen mummon luokse pesemään pyykkiä. Nyt vaan on ollut sen suhteen laiska viikko.
Voi kunpa se talo jo valmistuisi niin pääsisi rauhoittumaan ja elämään omaa elämää :/
Tuntuu vaan että miehelläni on nyt täydellinen ymmärtämättömyys iskenyt kaiken suhteen.. Eikä se halua edes yrittää astua minun saappaisiin. Siis että mitä on olla 3:en lapsen kanssa pienenpienessä kaksiossa... :'( Helppoahan se on kun voi itse "karata" työhönsä kurjia kotioloja ja ahtautta. Mutta mihin minä täältä häviän? :eek:

Anteeksi :ashamed: On taas tällaista valivali- virttä tämä minun kirjoittamiseni.
Minäkin olen yleensä pahaa olotilaani purkanut kunnon treenillä salilla ja spinningissä, ja se aina helpottaa ja auttaa näkemään asioita eri kantilta. Ottaa niin suuresti aivoon, että se ei nyt ole mahdollista.
Ulkonakin on täydellinen peilijää, joten ei viitsi sinne lähteä luistelemaan, vaikka vanha kiekkoilija olenkin :headwall:

Joo no mutta minäpä poistun takavasemmalle, ja lupaan että ensi kerralla koitan kertoa kaikkea positiivista :)

Heipparallaa :wave:

kleopatra ja ihmemies
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Mites sitten nää tuttipullojen ja tuttien keittämiset? kauanko meinaatte sitä tehdä? tietenkin ymmärrän sen et täytyyhän niitä aluksi pestä, mut ku joku lehti väitti et siihen asti kunnes vauva rupeaa syömään kiinteää ruokaa.
Miehen joulupukilta saama "Vauvan käyttöopas miehille" ohjeistaa, että tutit ja pullot tulee steriloida siihen saakka, että vauva alkaa viettää aikaa lattialla.

Mikä se aika sitten kelläkin on..

~Tii ja Nyy 32+1

 
Eilen tein reissun päivystykseen kun tuli siteellinen kirkasta verta...hui...kun pelästyin. Mitään vikaa eivät kuitenkaan löytäneet...verenvuoto oli muuttunut tihkuksi kun pääsin polille...kohdunsuulta se kuitenkin tihkui...eli lepoa. Yrittivät saada mua jäämään sairaalaan, mutta lähdin kuitenkin kotiin, kun en osaa nukkua tuolla sairaalassa ja kun ei mitään hälyyttävää enää ollut. Vakuuttivat kuitenkin heti lähtemään uudestaan, jos lurahtaa tai esiintyy kipua.

Ihanaa kun ootte niin ahkeria tuon pyykkikoneen kimpussa ;) Itse en ole saanut aikaan vielä lähettää kelaan äitiysrahahakemuksiakaan. Perinteen mukaan vasta 19.pvä...viimeisenä mahdollisena...eli ens vkolla.

Sterilisoinnista...mä en ainakaan itse ole valmis ottamaan riskiä, että vauva sais jonkun pöpön...vatsatauti kun voi olla kohtalokas pikkuselle. Niinpä tää mamma desifioi keittämällä tutit ja pullot kiltisti vanhojen suositusten mukaisesti 6kk...jos niitä nyt tarvitaan. Meillä on nimittäin yhden lapsen henki ollut hiuskarvan varassa ja sen jälkeen varsinkin en ole ollut valmis ylimääräisiin riskeihin. Pieni vaiva siihen nähden, että varmistaa omalla toiminnalaan, ettei vauva sairastu. En ole mikään hygienikko todellakaan...mutta historiaa ajatellen...Jokainen tekee kuitenkin tyylillään. Mä oon keitellyt myös rintapumpun osat kiltisti. Mä nimittäin pakastan maitoa ihan alusta lähtien. Vain tuo kuopus ei ole suostunut juomaan pakastettua äidinmaitoa...muut ovat kiltisti juoneet.

Nyt laittamaan muksuille ja itselle aamiasta ;)

Mamma Muu+Mulperiina 30+3
 
Huomenta! tääl on ihan hyvä aamu, poju on kunnossa vielä löysää vatsaa lukuunottamatta ja itse valvoin yön potien vatsaani mut nyt on alkanu helpottaa. Laitoin just vaaleenpunaiset vauvan vaatteet koneeseen kun sain kaikki "oksu ja kurapyykit" pestyä loppuun vihdoinkin. Mietin myös pikkuhiljaa sairaalakassin pakkaamista, mietin myös mikä olis hyvä kassi siihen tarkoitukseen ja päädyin tuohon esikoiselle hankkimaani hoitolaukkuun. Se on sopivan kokoinen ja monta taskua yms. sitä mä alan pakata sairaalaan mukaan pikkuhiljaa.

Oon juonut tänään vaan "hopeateetä", eilen ei mitään mikä olis pysyny ja sitä ennen sairaalajakson aikana huonosti vaan leipiä yms. Mietin et toivottavasti vauva silti pysyy kunnossa, eikös se ota minusta tarvitsemansa ja pärjäile tuolla vaik mä en söisikään muutamaan päivään kunnolla..? heh, enpä oo ainakaa päässy lihomaan enempää näinä viikkoina. Tiistaina olis neuvola.-

Nyt suihkuun et piristyis vähän ja sit ihania vaaleenpunaisia pikkuvaatteita ripustaa kuivumaan.. :heart:

enne ja aarre 32+2
 
Kleopatralle voimia! Osaan hyvin kuvitella tunteesi. Itsellänikin meinasi välillä ahdistaa ihan tosissaan, kun evakossa olimme. Jotenkin arki oli niin hankalaa. Pesukone helpottaa kummasti elämää. Ja ahtaat tilat kiristää kyllä pitkäpinnaisenkin hermoja. Toivottavasti teillä pian talo valmistuu. Sitten onkin ihanaa päästää uuteen kotiin! Kiva, että pääset tänään vähän tuulettumaan. Mukavaa elokuvailtaa!

Mamma muu: Hui! Varmasti pelästytti. Onneksi kaikki oli hyvin! Verinen vuoto on jotenkin niiiin pelottavan kuulosta tällä hetkellä. Koitahan sitten lepäillä!

Minä olen reippaasti saanut purettua jo 5 pahvilaatikkoa ja pari jätesäkillistä vaatteita on järjestetty vaatehuoneeseen. Jotenkin se tila taas loppuu kesken. Nyt jo kaapit täynnä ja vielä evakkokodissa on ainakin 10 jätesäkillistä tavaraa. Mihinköhän ne laitan? Vauvan vaatteet on tällähetkellä äitiyspakkauksessa, koska ei ole niille mitään paikkaa. Vaatekaapit pitäisi ostaa makuuhuoneeseen, mutta nyt ollaan niin paljon osteltu, ettei tähän hätään taida rahat riitttää. Ehkä ostan vaan niitä monitoimikoreja ja pidän niitä tollasella avohyllyllä. Kaipa sillä tavalla pääsee alkuun.

Nyt vielä vähän jatkamaan!
 
Lauantaita!

Ekaa päivää töissä tänä vuonna ja jo nyt selässä tuntuu ikävältä. Vielä pitäisi jaksaa ilta kahdeksaan.. HUH! Ens viikola neuvola ja taidan sitä sairaslomaa vihdoin ottaa, kun sitä aina tyrkyttävät.

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.. Kuibka kauan niitä tutteje ja pulloja pitää keittää? 5min.? 10min.?

Taidan vetää pohjat masun ympäryksessä! Rv 31 ja ympärys oli 88 vai 89cm! Paino silti noussut koko ajan vähän, joten eivät erityisen huolissaan neuvolassa ole. Mutta syödä saan niin paljon kun jaksan niin kuin ippukin.

Enne: Kylläpä teitä nyt koetellaan! Ei muuta voi sano kuin, että koitappa levätä niin paranet pian..

Täällä odotellaan edelleen äitiyspakkausta..

riksu + magsimus rv 31+4
 
Onpas taas harmaata... Jotenki mielikin ihan harmaana ku on tollanen ilma taas. Mut ne tais luvata ens viikoks jo lunta takasin. Mun ihannetalvi ois sellanen et ois max. 5 pakkasta ja sit ois lunta. Ku inhoon niin paljon kylmää et jos tulee taas järkyttävät pakkaset, siis tyyliin yli -20 ni haluisin olla sisällä vaan. Ollaanki oltu Suomessa viimeks 4 vuotta sitten ku on niin kylmä ollu, tässä välissä ollaan onnistuttu olen just suurimmilla pakkasilla jossain etelän ihanassa lämmössä. Tänä vuonna jääkin sit väliin, mut ens talvena haluttais taas lähtee Thaimaahan. Sinne mun porukat lähtee taas puolentoista viikon päästä ja arvatkaa oonko kade :ashamed: . Tarvii tehdä äidille ostoslista asioista mitä saa tuoda, ainakin niitä crocs-kopioita koko perheelle, myös vauvalle ja sit tytöille bikineitä, sieltä saa niin kivoja kolmio/narubikineitä tytöille ja halvalla! Viimeks ku oltiin ni ostettiin neljät, aattelin jos meiän äiti tois molemmille vaikka kahet uudet.

Sit muihin juttuihin...

Angel oon nyt ollu reilun viikon saikulla, tuli vaan noi liitoskivut niin kauheiks ettei työnteosta tullu enää mitään. Tai siis ne kivut tuli aina vasta työvuoron jälkeen ku pääsi rauhottuun, mut kaikki illat meniki sit kipujen kanssa. Onhan ne kivut edelleen tallella, mut nyt saan päivisin sentäänb jotain tehtyäkin kun oon vaan kotona. Ja virallisestihan mun äippäloma alkaa ens pe.
Vaatteiden pesusta sen verran etten mäkään oo kaikkia todellakaan pessy. oon koittanu vähän kattoo et miltä ne tuntuu ja haisee, jos on jotenki ollu jäykän olosia tai haissu tärkille tai vastaavalle ni oon kyllä pessy. Mut lähinnä just ne vaatteet mitkä ihon kanssa kosketuksissa. Enhän mä tyttöjenkään uusia vaatteita todellakaan pese, siis varmaan mitään uusia.

Tuttien ja pullojen desinfoimisesta en muista kauan sitä edellisten kanssa jatkoin, mut en mäkään tykkää olla mikään ylihygieeninen, just ton vastustuskyvyn takia. Meillä tytöt ei oo koskaan ollu pahemmin kipeitä, oiskohan toisella neidillä vaan ollu kerran korvatulehdus ja se on musta aika hyvin. Eikä meiänkään koululainen'ollu syyslukukaudella kertaakaan pois koulusta, et jostain ne on sen vastustuskykynsä saanu.

Pitkäkoipi mulle neuvolantäti sanoi et selällään ei sais nukkua ollenkaan, painaa jotain suurta valtimoa, oiskohan ollu niin?? Oon ie kans välillä heränny keskellä yötä selälläni ja ei oo kyllä ollu mikään hyvä olo sen jälkeen.

Mun pitäis löytää meiän mittanauha jostain et saisin mitattua mun vatsanympäryksen, vetäisin varmaan huippulukemat :LOL: :kieh:
Kyllä se vaan on ihan sikaiso :eek: ihan kun viimesilläni oisin. Mut ei se mua millään tavalla haittaa eikä häiritse, tätä kuitenki ollaan niin haluttu :heart: , ylpeenä masuni kannan!!

Hui MammaMuu, varmaan on vuoto pelästyttäny! Mut onneks ollaan kaikki kuitenki jo aika hyvillä viikoilla et jos jonkun vauveli alkais jo syntyyn ni ois jo tosi hyvät mahdollisuudet elämään!

Enne kiva että voit jo pikkusen paremmin!! Vatsatauti on kyllä taudeista kamalin, voin vaan kuvitella miten veto poissa oot ollu, raskaus varmaan vielä pahentaa oloa entisestään.

Eiköhän tossa nyt ollu taas lukemista, mahtaakohan kukaan edes jaksaa lukea tollasta romaania :ashamed:

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille, palataan asiaan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 30+6
 
Tästä näkee hyvin lempparipaitani tällä hetkellä, tommonen perus H&M:n tunika, hurjan mukava päällä =)

Edestä.. kamala.. Arpia piisaa :(

Ja sivuprofiili.

Laitoin pikaiseen muutaman masukuvan, muistaakseni 30+2 näissä. Nyt lähden metsästämään imetysliivejä ja tuun sit myöhemmin kommentoimaan juttuja, ihanan paljon tänne muuten tulee tekstiä nykyisin. Hyvä tytöt! :flower: =)

Ippu 30+5
 
No nyt on mullakin kerrankin aikaa istahtaa tähän kahvikupin kanssa ja päivittää kuulumisia. ^^ Iiihan ensiksi uusille tervetuloa munkin puolestani! :flower:

Ipulla aivan ihana masukka! :heart: Ja kyllä näyttääkin niin tyttömahalta mun mielestä. Pitäis munkin ottaa iteltäni uutta masukuvaa ku viimeks otettiin viikolla 27... Ja vois tota vyötäröäkin mittailla, tosin en kyllä löydä täältä mistään muuton keskeltä mittanauhaa. Ja Rhea on ollu taas niin ahkerana! Tosi kivasti oot kaikkee laittanu piänelle miähelle valmiiks. Kyllä kelpaa! :) Mamma Muu: Onneks kaikki oli kuitenkin kunnossa! Varmasti säikäyttäis tollainen, hui. :eek:

Sit tääl oli ollu kamalasti uusia keskustelunaiheita. Ekaks tosta masun toiminnasta; mulla on nyt sit alun tosi inhottavan ja sitkeän ummetuksen jälkeen mennyt jopa vähän ADHD:ks. :LOL: Tän viikon on saanu käydä parikin kertaa päivässä "junalla" mitä mä en oo kyllä koskaan tehny vaikka oonki ollu aina suht läpip*skoja tyyppi. :D Sit oli se turkis... :LOL: Mä pystyn kyllä vielä itsekin ajelemaan mut tykkään kuitenki vähän jättää eli ei mitään kaljuilu-meininkiä täällä päässä. Äitiyspakkausasiaa...: Mä en oo vielä pakkaustani saanut mutta kyllä aion kaikki pestä ihan vaan oman mielenrauhani takia kun ovat nyt kerran noista jäämistä kärähtäneet. (Noita verotusasioita en oo ees jaksanut vielä miettiä kun tappelin sen sairaspäivärahani kanssa, ihan reisillehän se sitten meni koko tammikuun tili. Olen jäänyt jo 21.12 pois työharjoittelusta, sain lääkäriajan sairaslomantodistuksen kirjoittamista varten vasta 7.1, johon tulee tietysti minulle sitten vielä 9pvn omavastuu joka tarkoittaa sitä että ensimmäiset rahat kilahtaa 17.1.) Niinkun muutenkin aion pestä kyllä kaikki uudet vaatteet jotka pikkuselle menee, tuttien ja pullojen keittämisestä en tiedä - imetys ois suunnitelmissa melko täysipainoisesti niin pitkään kuin kelpaa enkä aio (lohtu)tuttiakaan kyllä kovin herkästi pienelle antaa. Ainoastaan sit siinä tapauksessa jos imemisen tarve on niin suuri ettei tissi riitä. Että sen näkee sitten, minkä luonteinen hänestä tulee. :)

Vähän (.) asiaa:
Mulla on ruvennu toi maidontuotanto menemään ihan älyttömäks. |O Onko kanssasisaria? Yleensä jos on liivit päällä niin se on paljon vähäisempää mut sit kotona ollessa kun oon monesti ilman liivejä (on menny pieneks :D) niin kaikki paidan etumukset heti märkiä länttejä täynnä. Ja kun toi tavara ei tosiaan oo enää mitään vetistä vaan ihan ehtaa itseään. Ihan vitivalkoista mulla jo ja mies sano et se maistuukin ihan rasvaselta. :LOL: Pitää vissiin niitä liivinsuojia ruveta varailemaan oikein urakalla...
Sit kävin neuvolassakin ja tässä vähän sieltä kuulumista ulkomuistista:

8.1.07
Raskausviikot 30+5, ja painonnousua oli ~400g/vk johon olin toooosi tyytyväinen joulumussuttelun jälkeen. Nyt on yhteensä n. 9 kiloa rapsahtanut lähinnä TAKAMUKSEEN. Verenpaine taisi olla 109/65 eli alapaine pikkusen hakusessa joka olikin muutaman päivän huippauksena jo tuntunut. Hemoglobiini oli noussut taas hienosti; 126. Pissa oli puhdas eikä turvotusta. SF-mitta oli 26cm tosin en ihan nyt tuohon luota kun ei ollut oma terkkari mittaamassa ja tää oli aika nuori - pähkäili pitkään oiskohan se mitta 26 vai 27cm. :D Eli pikkusen alakäyrällä mentiin mutta kuitenkin katkoviivojen sisällä - lapsivettä oli hyvin ja ipana tuntu käsiin kuulemma kuitenkin hyvänkokoiselta, eli arveltiin että tulee pikkutirriäinen kuten äitikin. Syke +140 (täti oikein säpsähti kun rävähti niin hienosti kuuluville :)) ja liikkeet ++.

Meillä on ruvettu yörumbailemaan. Päivisin hän köllii niin tyytyväisenä, liikettä saa aikaan vain pikkuisen tökkimällä, mut heti kun äiti asettuu sohvalle illasta niin alkaa hillitön melskaaminen joka jatkuu usein yön läpi säännöllisenä ja herättää lähes joka aamu. Mäkin olen herännyt muutamana aamuna selällään ja silloin kyllä tuntuu potkut tosi terävinä ja kyljet ihan hellinä. :kieh: Iskiasvaiva pahentuu myös entisestään, kauppareissutkin alkaa olemaan jo liikaa...

Vielä tähän loppuun kauppareissuista puheenollen - käykääpä Cittarissa jos on vielä vaatteen tarvis - siellä on hirveästi tarjouksessa kaikenlaista! Eilen löysin aivan ihana velourpuvun 10? johon kuului vielä sävy sävyyn semmoinen paitulikin. Löydettiin myös ihan täydellinen matto olohuoneeseen 50? (oikea hinta 159?) ...

Nyt tää kyllä jättää teille muillekkin vähän palstatilaa, taidan mennä laittaa tytsyt päikkäreille ja isiä herättelemään. Raukka on taas koonnu sen jotain laivapienoismallia ihan yömyöhään. :LOL:

mama-L & Onnenpotkaus 31+2 :heart:
 
Jeps, nyt paremmalla ajalla.

Kävin siis ostaa imetysliivit, ja löysinkin Maxi-Makasiinista eli Tokmanni-ketjun täkäläisestä liikkeestä samanlaiset liivit kuin esikoisen aikaankin ostin (siis oli toki useammat mutta yhdet kalliimmat ja laadukkaammat) ni hintaan 22,90e, kun silloin maksoin niistä Sokoksella ~35e! :eek: Triumphin Mamabel Comfort N -malliset. Hyvät ovat kun eivät paina mistäänpäin ja ovat napakan tuntoiset päällä. Ja mustat, ni jos vähän sillä tavalla pysyis tuo oma seksuaalisuus yllä ;) kun ei vain viattomia valkoisia maidon kellastamia räpsyjä päällä ;) =)

Kiitos masukehuista! :flower: =) Ninni, oon mitannu, olikos se 96cm kun eilen tai toissapäivänä mittasin. mama-L, tyttömasulta se näyttää minunkin mielestäni =)

Rhea oli ihania kuvia laittanut! Pitää itelläkin ottaa sit kuvaa vaatekaapista kunhan saan sen valmiiksi. Se nimittäin on varmasti mukava muisto vauvalle sit kun hän on isompi, saati aikuinen ja vaikkapa oma lapsi jo tulossa; että näin häntä varten on valmistauduttu, nuttuja äiti pinoon laittanu ja häntä ajatellu.. oih! :heart:

Ihana masu Ninnilläkin! =) Sulla on tainnu napa pysyä kurissa? Mulla kun pulpahtaa täysin nurinniskoin hetkellä millä hyvänsä! :( Kuin ois nänni keskellä mahaa, nice.. tiukkojen paitojen kanssa näyttää hupsulta.
Miten muilla napa, onko pulpahtanut ympäri?

Vauvanvaatteiden pesemisestä Minäkin aattelen sen niin, että uudet pesen siksi, että niissä on niitä jäämiä valmistuksessa käytetyistä aineista, mitkä voi vauvan herkkää ihoa helposti ärsyttää. Nyt 2-vuotiaalle esikoispojalle en ihan kaikkia enää pese, mutta jotain H&M:n ulkomailla tehtyjä pesen kyllä edelleen. Omista pesen alusvaatteet.

Tuttien ja pullojen steriloinnissa noudatan annettua ohjetta, että siihen asti kun alkaa saada kiinteää ruokaa.

Mut hyvä kieltämättä tuo angelin pohdinta, että mistäs vauva saa pöpöjä vastustuskyvyn kehittämiseen.. mut jos aatellaan vaikka imetystä, niin ennenhän rinnanpäät piti pestä ennen imetyksen aloittamista, nyt niin ei enää tarvitse tehdä, ja jos niitä itse vielä käsin vauvan suuhun ohjailee, niin äkkiähän jo käsistä siirtyy pöpöjä rintoihin ja siitä edelleen vauvan suuhun. Ja ilmassahan leijailee jotain pöpöjä koko ajan, ja vanhempien käsissä niitä on, ja niillä vauvaa kosketellaan... Että jospa niitä vastustuskykyä kasvattavia pöpöjä näin siis riittäisi =)

pitkäkoipi, jonkun verran minäkin heräilen selinmakuulta, mutta ainakaan vielä siitä ei ole tullut mitään oireita. Ompele pyjaman selkään tasku ja sinne tennispallo niinkuin kuorsaajille, ettet nukkuisi selälläsi =) ;)

kleopatralle jaksamuksia! :hug: Toivottavasti mies jossain vaiheessa alkaa ymmärtää.

Mamma Muu no hui!! Toivottavasti sitä ei enää tule, muistahan lepäillä ja ottaa rauhallisesti nyt =)

enne, hienoa että voit jo paremmin! Minäkin oon miettiny sairaalakassin pakkaamista jo, mutta en jotenkin osaa aloittaa vielä... Hoitolaukkua käytän tarkoitukseen muuten minäkin =)

riksu, kun ostat esim. tutin niin paketissa on sanottu aika joka sitä pitää keittää. Olikohan 3 minuuttia..? 5 minuuttia varmasti riittää.

Sit ruoan laittoon! :)

Ippu 30+5
 

Yhteistyössä