***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

:LOL: :LOL: täällä on kyllä jutut..rakkailla lapsilla monta nimeä... ;)
mä olen tuon turkkini vielä itse hoidellut,alkaa olee tosin hankalaa kyllä. Samoin kun inhoan säärikarvoja, ja ne saan kyllä ajeltua, mutta se kumara asento tekee huonoa. Mies on kyllä lupautunut auttamaan, kun vain pyydän..
Ja tuo juna kulkee miten sattuu, ihan oman aikataulun mukaan. :D

Kiva kuulla että muillakin mieli oikkuilee, tai siis en tietenkään sitä toivo, mutta antaa lohtua se tieto, että en ole ainut. En taidakkaan olla ihan vielä hulluksi tulossa kun kohtalotovereitakin löytyy.

Tuosta kantoliinasta mun pitikin kommentoida. Mulle joulupukki toi sellaisen lahjaksi, mutta en ole vielä opetellut sitä sitomaan. Uskoisin sen olevan hyvä ja turvallinen vauvalle, samoin minulle. Olen myös aina tykännyt liikkua luonnossa, joten voisin ainakin kuvitella sen toimivan myös siinä tarkoituksessa. Vaikkakin vauva toimii varmasti lämpöpatterina, "iho ihoa vasten"...siksi meillä on myös sellainen kantoreppu. (suoraan 90-luvulta)
:p
saa sitten nähdä miten ne toimii käytännössä tässä meidän arjessa.

pian nukkumaan...!
kauniita unia!

ootus
 
täällähä mielenkiintoset keskustelut on käynnissä.. ja vallan upeilla nimilläki vielä :D tuo turkkihan on hyvä sana :LOL: ite sitä oon yrittäny siistinä pitää, mitää en kyl näe, mut silla "näppituntumalla".. eilen jouduin kyl vähä peiliä käyttää apuna..
en kyl uskalla miehelle höylää antaa, on pian nalle puh-laastareita alapää täynnä :p

no juu... en mä enää muista mitä piti kommentoida.. kello on taas puolen yön ja kerranki väsyttää tähä aikaa.. silti täällä koneella vaan istun..

onko kukaa muute kattonu mtv3 faktalta noita synnytysjuttuja, vauvataloo ja millähä muulla nimellä ne siellä onkaa... mä jotenki tykkään niistä, niitä tossa pari tuntia sit kattelin.. on jotenki kiva nähä minkä kokosia vauvat on ku ne eri viikkoina siinä syntyy..
tänäänki oli rv 27 syntyneet kaksoset ja niin vaan hengissä selvisivät.. pieniä tosin oli, mut ihan vauvan näkösiä :heart:

no mut ny on lähettävä äkkiä nukkuu, jos ees pari tuntia sais nukuttua ennen ku vessahätä herättää.. ja sit se pyörimine taas alkaa.. ja voi jee kui voi liitoskivut olla yöllä kovat ku yrittää kyljeltä toiselle kääntyä.. plaah :(

nyt kuitenki öitä!! :wave:

äiskä ja vauva 31+0 :heart:
 
Siis kun yritän nauraa täällä äänettömästi, ettei muut herää :LOL: . Te ootte ihan hassuja!

Tohon turkisjuttuun, niin vielä oon pystyny itse ajelemaan kun oon nostanu toisen jalan korkeelle kylppärin tasolle. Enemmänhän siinä tarvii kuitenkin tunto- kun näköaistia.

Vitsi, että oli eilen mukavaa olla töissä. Meillä oli yks miesmalli lennätetty ulkomailta kuvauksiin ja suurin piirtein ensimmäiseksi kehui kuinka kaunis minä olen raskaana. Ja tyyppi oli ite ehkä maailman toiseksi komein mies.
Pieniä juttuja, mutta tommosesta tulee hyvä mieli. Varsinkin, kun oma mies ei oikein lämpee tästä raskauslookista. (ööö- johtuiskohan näistä iänikuisista kotiverkkareista ;) :whistle: )

Mitä se liitoskipu hei tarkalleen ottaen tarkottaa, kuulostaa tosi ikävältä varsinkin jos iskee aina öisin.
Mulla on kyllä itsellä oikein hyvä tilanne kipujen suhteen tällä hetkellä, niitä ei käytännössä ole lainkaan. (kopkop!) Paitsi siis vauvan potkut, jotka välillä ottaa aika kivasti.
Jollain muullakin oli vauva perätilassa? Onko tukalaa, kun pää on ylhäällä? Välillä musta tuntuu, että on vaikea henkittää, varsinkin jos vaavi on liikkuvaisella päällä.

Mutta nyt laittamaan oma nassu kuntoon ennen töitä, heipat! t. pikkuvaemo
 
No heh, reps-kops täälläkin näille meidän jutuillemme! :LOL:
pikkuvaemolta tuli kyllä hyvä vinkki turkin sheivailuun, miten en ollutkaan tuota hokannu! Jalkaa pöydälle vaan niin johan tuonne näkee, peilin kautta siis, kun meillä kylppärissä on peili siinä allastasosta ylöspäin.

Ihana kommentti miesmallilta pikkuvaemolle!! Kunpa joku sanoisi mullekin... on mies kyllä sanonut, että raskaus kaunistaa ja tekee nätiksi, mutta ei silleen mulle suoraan, että MINÄ olisin nyt kaunis kun olen raskaana, tai että raskaus on tehnyt MINUSTA nätin. Ne on ollu semmosia yleispätevän oloisia lausahduksia.. ei paljon lohtua siis tuo.

Tänään neuvola iltapäivällä, tuun siis viimeistään sit kertoo kuulumisia taas.

Ippu 30+3
 
Onhan täällä turkki keskustelut...minä en ole enää pitkiin aikoihin pystynyt itse suoriutumaan karvojen ajelusta ja mies on sitä tehnyt, mutta viimeks totes että aivan liian turhamaista tässä vaiheessa enää eikä suostunut auttaan! Mua inhottaa jos pehko pääsee liian pitkäksi niin alapää hikoaa ja haisee silakalle, mutta jos se miehelle kelpaa niin mikäs siinä :LOL: Kerran menin yrittämään vahalla ja...ja sain todella kauniit mustanpuhuvat nivuset, joten ei toiminut ainakaan minun alakerrassa! Höylääminen on helppoa, mutta sitä saa tehdä alvariinsa ja ainakin mulla höyläyksen seurauksena on karvat alkaneet kasvaa villisti jo reisien puolellakin! Onko tähän mitään pidempiaikaista apua saatavilla?
Kampaajallakin pitäisi käydä ja muutenkin vähän panostaa ulkonäköön kun on vähän jäänyt...;) Mies kyllä välillä leikillisesti huomauttaa, mutta voihan se sitä oikeesti tarkottaakkin! Itseäkin jo alkaa tympimään kun ei voi pukea kivoja vaatteita eikä ainaiselta väsymykseltä jaksa itseään laittaa, vaikka tavallisestikkaan en ole mikään himo laittautuja mutta jotain aina kuitenkin!

Ai niin ja tosi karseeta on se, että nyt kun olen ollut kipeenä ja aivastelen ja yskin kaiken aikaa, ei pidätyskykyä ole yhtään!!! Vatsalihakset on niin hellinä, että mitään ei oikeastaan ole tehtävissä vaan pissat karkaa pöksyihin, noloa :kieh:

Pikkuvaemo, meidän poitsu on edelleen vaan jalat alaspäin ja hengittäminen on aika työlästä kun kaverin pää painaa keuhkoja kasaan.Mä en tiedä eikö se ole ollenkaan aikeissa kääntyä, mutta toivoisin sitä ihan itsenikin takia!
Nyt tuntuu kuume laskevan ja hikeä pukkaa sen verran, että on lähdettävä suihkuun heips :p
 
Heips!

Onpas täällä ollu kova keskustelu turkiksista :LOL: :LOL:
Täällä kanssa yks joka tykkää pitää siistinä ja lyhyenä. Höylää en tosin käytä, ei sovi mun iholle, vaan käytän Veet-bikiniä, ei tuu sellasta inhottavaa sänkeä kun höylällä ja tuntuu muutenki kasvavan hitaammin karvat takasin. Kylpyammeessa oon vielä saanu itteni taiteiltua sellaseen asentoon että saan aineen levitettyä ja poistettua. Säärikarvat oon höylänny, niihin taipumisessa ei mitään ongelmia. Ammeen reunat on hyvä tuki moneen asiaan ;)

Mulla tänään taas vaihteeks pyykkipäivä, pesutupa varattuna nyt 3,5 tuntia ainakin alkuun, katotaan jos illalla menisin vielä lakanapyykkiä peseen. Mies on töissä, vanhempi neiti koulussa ja nuorempi neiti pitää mulle mykkäkoulua kun ei saanu mennä isin kanssa töihin, oli eilenki. Ei taida viihtyä mun kanssa :ashamed: kun vaan siivoon ja pesen pyykkiä yms.

Vauva on melskannu ihan kauheesti tänään masussa, hurjan näköstä möyrintää ollu ulospäin havaittavissa =) Ihanaltahan se tuntuu, kunhan ei möyri sisuskaluihin, sit tuntuu ilkeeltä.

Jaahas, pyykit kutsuu, palataan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 30+4
 
Onpa tänne tullut paljon tekstiä viime kerrasta, hyvä juttu!
Aiheitakin on monipuolisesti :LOL:

En minäkään oo pystynyt turkkiani siistimään enää pitkään aikaan kunnolla.Ei oo varmaan näyttäny samalta kuin normaalisti..yritystä on ainakin ollut :LOL: Pitää pyytää miestä apuun seuraavalla kerralla.
Peitotkaan ei oo meillä pahemmin heiluneet, koska sellaiset touhut on ollut kiellossa rv:sta 26 asti. Läheisyys on kaiken a ja o :whistle:

Tervetuloa kaikille uusille mukaan keskusteluihimme ;)

LOE & TUTTELI: Paranemisterveisiä täältäkin!

MAMULIINI: Meillekään ei oo vielä tullut uusia verokortteja.

HEIDI: Argh :kieh: Onneksi sinulle ja vauvalle ei käynyt kuinkaan.Olisit vaan ollut yhteydessä poliisiin.

Imetystyynyä, kestovaippoja tai kantoliinaa ei oo meilläkään ja ilman aion pärjätä nytkin.Babybjörn rintareppu vauvalle on.Sitä tulee vähän käytettyä.Eniten tykätään liikkua vauvan kanssa vaunuilla.
Meillä on sisarusten vanha sitteri.Se on hyvässä kunossa ja lelukaarikin on tallessa.Mun tekis kuitenkin mieli ostaa vauvalle se säkkituolisitteri.Se on alennuksessakin.Isommat lapset vois siinä jo nyt istuskella.

Mun mielestä raskaudessa on ihaninta vauvan liikkeet.Välillä on kiva mennä sänkyyn makaan, laittaa käsi masun päälle ja tunnustella, kun vauva potkii oikein kunnolla. Sitä raskauden jälkeen, varsinkin aina aluksi kaipaa. Muuta en varmaan tästä raskaudesta niin ikävöikään.On ollut niin erilainen. Synnytyksen jälkeen on hirvee koskea mahaan, kun aluksi tuntee vaan löysän ja pehmeän makkaran :D

Mitäs teillä muilla, joko sisarukset kyselee ja odottaa vauvan syntymistä? Meillä 4-v poika ei oo kauheen kiinnostunut.Välillä silittelee masua ja laulaa vauvalle.Toivoo, että olis tyttö, jotta ei sitten välittäis niin hänen leluistaan =) 2-v tyttö sanoo hoitavansa äidin kanssa vauvaa ja lupaa silittää poskia.usein kysyy, koska vauva syntyy.Odottaa, että pääsee taas mun syliin, koska nyt en saa nostella häntä.Äidin kainalossa ollaan nyt vaan sängyssä tai sohvalla.
Saa nähdä mitä tuumaavat sitten, kun näkevät vauvan oikeesti sairaalassa ja kun se tuhiseva käärö tulee kotiin.
Tänään on taas sellanen päivä, ettei jaksais millään odottaa vauvan näkemistä.

Meillä ei muuten pidä paikkaansa tässä raskaudessa se, että pojalla olis matalammat ja tytöllä korkeammat sydänäänet.Kolme eri ultraajaa on veikannu poikaa ihan varmaksi, koska on selkeästi pojan rakenne, virtsatiet ja komean kokoiset kivespussit :LOL: Ollaan saatu niistä kotiin kuva muistoksi.Esikoispojalla oli sama juttu ja kuva on hänenkin pusseista muistona =) Silloin lääkäri otti itselleenkin kuvan arkistoihinsa.
Tän vauvan sydänäänet on aina olleet 145-150 tietämissä.Esikoispojalla taas oli 120-130 ja tytöllä 140-160.
Synnärillä sen sitten varmasti saa tietää!Poikaolo itsellä on kuitenkin ollut alusta asti.

Jade 32+1
 
Heh, kylläpä tänne on tullut hauskaa juttua :)
Nuo asiat täälläkin vaivaavat.. Junat myöhässä ja turkki talvikunnossa... :LOL: Meillä mies joutui jo auttamaan ja kuten jollekin muullekin oli käynyt, veti kaiken pois! Ja minä hölmö huomasin vasta seuraavana päivänä...!!!
Ensi kerralla toinen jalka kohti kattoa ja itse asialle.. :)
Tuohon junajuttuun voin suositella luumusosetta. Olen kokeillut pilttiä ja se on ihan ok. Mulla ainakin nuo rautatabut sekoittaa vatsan toimintaa entisestään...

Kaveri haastoi mut just kesäksi kuntoon-projektiin... AARGH! Ajattelis hiukan... Mä olen enemmänkin nyt kehonrakentaja kuin aerobic-mimmi!!
Yritän huomenna kevyttä spinningiä motivuksessa.. kääk.. Jos ei musta kuulu niin olen tuupertunut sinne! :LOL:

Täällä on kurja sää.. Kaunis talvi (2pvää) meni, ja nyt sataa räntää+tuulee.. Se on sitten kaunis tämä etelän talvi!

Sitten kysymystä ilmoille.. Millaisia hoitopöytiä olette ostaneet?? Meidän pitäisi hakea viikonloppuna. Mun suosikki on Ikean lipastomallinen antiikkipetsattu.. Siinä on vaan vähän kumman muotoinen se hoitotaso.. Onko kellään kokemusta?

Jaahas.. Neiti Laiskimus lähtee nyt aamukaffelle!
Tänään on niin hyvä olo että oikein hymyilyttää.. Yökin nukuttu kunnolla, 13h putkeen!!

Laura ja pikkuruinen 31+3
 
Tulen kirjoittelemaan asti. Eilen oli neuvola, tasan rv 30 ja tämmöistä siellä: pissa puhdas, painoa lisää 500g/vko (nyt yhteensä reilu 9kg), paineet 112/56, sf-mitta 27,5, vauva edelleen raivotarjonnassa ja syke 150. :heart: Tytöksi veikkaili neuvolantäti. Sanoi, että tyttö se on tai sukkela poika! ;) 150 on ollut joka kerta. MITÄ MEINAATTE? Vauva oli jo tosi alhaalla. Meinas täti, että ihan näkee vauvan asennon vatsanpeitteidenkin päältä, missä asennossa se siellä köllöttelee. =) Ei sais antaa kuulemma kovasti supistella ettei ala ennen aikojaan aukeamaan paikat kun vauva myllertää jo niin alhaalla ja pää painaa... Jep jep, ihan hyvin menee suppareitten kans, onneksi. =)

Turkin ajosta ollut kovasti keskustelua... :LOL: Itse ajelin viimeksi pari päivää sitten ja sain monta haavaa :( auts että niitä kirvelsikin!! Aikaisemmissa raskauksissa olen huomannut, että kokovartalopeili on oiva apulainen! Sen kans näkee paljon paremmin ja loppu "käsikopelolla" ;) Mies on tarjoutunut jo moneen kertaan auttamaan, mutta en uskalla... :ashamed:

Kyllä alkaa jo jännittämään tämä loppusuora! Vain reilu 9 viikkoa jäljellä!! Pian on siskot maaliskuu!! B) Seuraava neuvolakin on jo 28.päivä. Kiva että on mitä odottaa! Sitten kai seuraavaksi jo lääkärineuvola.

Veroasiaa aloin kans pohtia. Olin ajatellut, että annan kelan ottaa automaattisesti sen 20 % mutta jos ei se riitäkään... eikä se varmasti riitä! :( Viime vuodelta, jonka olin äitiyslomalla myös osittain, sain kovat mätkyt, melkein 1000 ?... :'( Kiva on maksella kotihoidontuella... :snotty: Nyt kun rahaa tulee vielä enemmänkin johtuen indeksikorotuksista, kärsisin varmaan vielä kovempaa tappiota ellen % nosta... Joten mars verotoimistoon minäkin!

Jaksamisia ihan jokaiselle äipälle ja masulle!! Pian on meidän vuoro!! :heart:
 
No niin, pyykit laitettu kuivaan ja uudet jyllää koneessa...

Lauralle piti heti tulla vastaan et meillä on just se kyseinen Ikean hoitopöytä/lipasto mistä puhuit. Hoitotaso on kieltämättä vähän kumman muotoinen, mut meillä kun lipasto sellasessa paikassa et voi hoitaa myös sivulta ni ei haittaa. On kyllä nätti, ja haluttiin kans sellanen hoitopöytä millä käyttöä myöhemminkin, eli tosta sit vaan se taso pois ni on lipasto. Ostettiin siihen yläpuolelle se siihen kuuluva hylly/naulakko kanssa ja on ihan kätevä, hyllylle saa tavaraa ja naulakossa roikkuu tällä hetkellä yks kori ja mobile, aattelin et siihen saa kätsysti sit pumpulipussin kans roikkuun ja jonkun pikkupyyhkeen. Tai mitä nyt haluaakin.

Mä oon nyt kans jatkanu sen raudan ottoa vaikkei mun vatsa siitä pidäkään, varoiks ostin microlaxeja vessan kaappiin jos tulee joku päivä niin kauhee ummetus et on pakko käyttää. Mut toistaseks oon vielä pärjänny ilman. Tais suoli kuulla mun aikeet ja on päättäny toimia edes sen verran että se juna tulee sieltä ulos =)

Jade täällä kans tytöt odottaa vauvan syntymistä, mut ei onneks mitenkään yli-innokkaasti, siis silleen et ois koko ajan kysymässä et miten kauan vielä. Odotusta varmaan helpottaa se et mun siskolla on laskettu aika 4 viikon päästä, ni he odottaa nyt ensin et serkku syntyy. Kaipa se malttamattomuus sieltä pikkuhiljaa tulee, samoin kun itellä... Kyllä alkaa jo oleen sellasia päiviä kun ei enää millään jaksais odottaa et pääsee vauvan kanssa kasvotusten oleen. Ne on sit ihania ne ekat hetket sairaalassa vauvan kanssa, silmiä ei meinaa millään saada uudesta ihmisestä irti, ei malttais nukkuakaan kun vaan pitää toista ihailla ja rakastaa :heart:!

No, nyt lopetan taas lurinat!

-Ninni-

Muoks! Vielä tosta trimmaamisesta, kandee oikeesti kokeilla Veetiä, ei tuu haavojakaan!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja LauraN:
Junat myöhässä ja turkki talvikunnossa...
Eih!! :LOL: :LOL: :LOL: Ihana! =) :LOL:

Tilaamani unipussi tuli postissa, ihana-ihana sekin!! :heart:

Ja junia on tänään taas menny vähän turhankin tiuhaan, eli niitä rakeita käyn takuulla neuvolan jälkeen tänään ostamassa. Luulen että Rennie laittaa masuni sekaisin, eli ehkä joku toinen närästyslääkekin pitänee löytyä. Mulla on ollu nyt semmosia lakritsin makuisia, ja niissä saattais olla kyllä jotain makeutusainetta tms, mikä ei mun vatsalle, tai siis suolistolle sovi. Tosin jos ne rakeet auttais suolta sietämään rennietä..? Vaikeeta.

Ippu



 
Ippu koita sitä gavisconia närästykseen. Se on litkúmaista, ei mitään herkkua mut auttaa. Ja saa ilman reseptiä apteekista. Onkin rennien lisäks melkeen ainoita närästyslääkkeitä mitä raskaana ollessa saa käyttää. Kyselit niiden rakeiden hintoja, mies kävi sillon ostaas mulle eli ei mitään hajua, hetki vaan ni koitan löytää netistä tiedon...
No niin, 250g:n purkki Agiocuria mikä mullakin on, ni maksaa noin 7,5? ja Gaviscon-litku 500ml maksaa noin 11,5?.

Ninni
 
Mä keräisin tälläistä pika galluppia siitä, miten paljon teillä on ollut sf-mitta viikolla 28-29?!!

Mulla oli tänään neuvolalääkäri ja laittoi mut seurantaan, koska sf-mitta oli kasvanu vaan 0,5cm viimekerrasta. Se oli siis 25,5cm. Muuten kaikki hyvin. Painoa oli tullut 400g viikko, paineet hiukan noussu, mut vielä normaalirajoissa 130/80, sykkeet 130-140.

Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen!!
 
Jee!
Tulipa kiva yllätys postissa, äippäpakkaus oli vihdoin tullu kun just eilen kävin siitä kelassa rutisemassa =) Kävin tietty heti hakees ja on jo kahlattu läpi, osa vaatteista oli tosi kivoja, osa menee meillä kyllä mökkikäyttöön, lähinnä ne keltaset ja mintunvihreet. Pussilakana oli mun mielestä tosi ihana! Nyt lähen hakeen neidin koulusta, sit käydään kattoos miestä töissä ja sit varmaan laittaan ruokaa kotiin. Palataan!

-Ninni ja Kirppu 30+4-
 
Mamma-miia: Mulla oli sf-mitta rv 28+1 25cm.
Nyt on kyllä kasvu ollut huimaa... :) Nähdään miten ensi ti neuvolassa käyrät paukkuu!
Mulla kävi niin, että edellisellä kerralla mitan otti lääkäri (4 vkoa tuota ennen) ja sai mitaksi 24.. Neuvolassa hoitaja sanoi että jokaisella on oma "käsialansa" ja siitä voi johtua tuollaiset heitot ja pienet kasvut jos eri kerroilla on eri mittaaja.

Täällä on edelleen silitysprojekti käynnissä... Taidan olla hieman hölmö kun silitän nuo vaatteet oikealta ja nurjalta puolelta... hmm...

Ninni: Kiitos kommentista. Mä en pidä henk. koht niistä lastulevyisistä lipastoista eikä markkinoilla juuri muita ole. Tuo miellyttäisi silmää, mutta se laatikkomainen hoitotaso hieman mietityttää... Ikean muut mallit on jotenkin tympeän näköisiä.. Täytyis vaan pikkuhiljaa saada noille kaikille pikkuvaatteille säilytystilaa.. Uskon että tämä on kuitenkin meidän valinta. Käytännöllinen ja neutraali.

Nyt täytyy lähteä hiukan kaupungille kun vielä taipuu.. :) Täällä alkaa tulla mökkihöperöksi! Jännittää niin paljon että tehdäänkö asuntokaupat lauantaina...!!! HUUUUUI!

Palaillaan,

Laura

 
Moikka moi!!
Tänään vihdoin aamulla käyty sokerirasituksessa, yök mikä kokemus pelkästään jo sen perusteella ettei yöllä saanut juoda vettä ja kamala nälkä aamulla.. Köykäsesti kuitenkin se 2h meni odotellessa. Kotiin päästyäni söin ison lautasellisen puuroo, leivän, jugurtin ja mehuu.. Ei menny ku 15min syömisestä ni tuli yhtäkkii tosi huono olo ja oksennus nousi suuhun.. eli kaikki tuli ylös. otin 2h päikkärit ja äsken söin lounaan. nyt ihan hyvä olo.
Taisi olla tällä mammalla liian pitkä väli tuo lähes 15h syömättä.

Siispä kysynkin että mitkäs ne rasituskokeen raja-arvot olivatkaan?
ei täti osannut puhelimessa kertoa kun tuloksia tk:hon soitin.

mun arvot oli 4,6 8,7 ja 6,7

Onkos kellää kokemusta Gracon ultima rattaista? löysin tuolta yhdeltä palstalta sellaset jotka myytäisin käytettynä hintaan 70?? kandeisko siis ostaa auto rattaiksi?

Nyt ajattelin lähteä käymään lastentarvike liikkeessä ja sitten miehen kans synnytysvalmennukseen =)

Voikaa hyvin.

Minä + Voice 28+4
 
Heissan!

Ohhoh! Mitä alapää juttuja täällä on :)

Pari nopeeta kyssäriä...

- Te jotka asutta monessa kerroksessa niin miten ootte ajatellut ratkasta nukkumis asiat? Meillä yläkerrassa makuuhuoneet ja pinnis, mut sit pääkerrokseen missä siis aina ollaan tarvittais vauvalle kanssa joku pieni sänky.. ÄP laatikkoon ei haluta laittaa eikä myöskään mihinkään kehtoon, koska meillä on kylmät lattiat. Ollaan ajateltu noita vuokrattavia vaavisänkyjä, jos ei muuta keksitä. Kokemuksia?

- Sit on ollu puhetta noista imetystopeista niin mitäs suosittelette? Joku oli muistaakseni tilannut tuolta bebes.fi... Muita?

riksu + magsimus 31+
 
Moi kaikille ja terveisiä TAAS lasten akuuttiosastolta.!!! kirjoittelin viimeksi kun oltiin pääasty osastolta (oltiin hengenahdistuksen takia pari yötä) kotiuduttiin lauantaina. Sunnuntaina poika alko oksentaa, seurasin tiistaihin. Oksensi ja ripuloi rajusti ja sit huononi yhtäkkiä. Makasi vaan velttona sylissä, tuijotti yhteen kohtaan eikä reagoinut enää mihinkään. Kuivui. vein päivystykseen ja päästiin osastolle tippaan. Oltiin kaksi yötä siellä taas, poika oli tiputuksessa. Päästiin tänään pois ja nyt opetellaan syömään jotain pientä pikkuhiljaa, housussa on kurat edelleen kokoajan.. Oon ihan poikki itsekin, on ollut rankkaa. Me siis saatiin osastolta mukaan ilmeisesti rotavirus, moni muukin osastolta oli palannut sen takia. Itselläni ei siis ole tuota tautia,ainakaan vielä. Onneksi. Olen vaan väsynyt tästä kaikesta.

Vauva on potkiskellut, taitaa olla jo iso kun saa koko mahan heilumaan puolelta toiselle.. :heart:

enne ja aarre 32+0
 
Kyllä oli naurussa pitelemistä kun teitin alapää juttuja lueskelin :LOL:
Tyttö luuli että katson jotain kivoja kuvia ja tuli tuohon viereen ja sanoi: "Äiti, minä haluan kanssa nähdä mitä siellä on". :D
Minä onnistuin tuossa toissapäivänä turkin poistossa vielä suhteellisen hyvin. Istuin kylppärin lattialla ja peilin kanssa vaan. ;) Sattuipa vaan niin, että poika tuli kylppäriin ja ihmetteli, että mitäs se äiti puuhailee... :LOL:

Mulla tasen toi juna on nyt sitten tullut ihan suhteellisen säännöllisesti ja oikeaan aikaan.
Edeleen suosittelen apteekista saatavaa magnesiamaitoa, joka auttaa niin närästykseen kuin siihenkin, että "toimii kuin junan vessa".

Riksu: Kannattaa hommata sinne alakertaan vaikka matkasänky. Meillä ainakin se toiminut hyvin, ja sen saa tarvittaessa kasattua pois silmistä. Toimii myös loistavasti "leikkipaikkana" jos tarvii saada kädet vapaaksi. Ja onhan sellaiselle käyttöä jos vaikka joskus menee yökylään jonnekin niin kulkee näppärästi mukana.

mamma-miia: Kyselit sf- mitasta. Mulla oli viimeeksi 24, mutta lääkäri sitten sanoi, että vaikka onkin pieni näille viikoille niin mun kohtu on kuitenkin hyvänkokoinen kun täyttää tuon koko lantion. Edellisessä raskaudessa mulla tippui käyrät viikon 30 jälkeen alakäyrälle ja jouduin sitten seurantaan. Nytkin asiaan puututaan heti jos ei mitta kasva.
Mutta on siis todella paljon mittaajasta kiinni että millaisia mittoja saavat. Mun terkka saa aina isomman luvun kuin lääkäri. :eek:

Minä kävin tänään Lindexin alessa kun olivat laittaneet jo -70%...
Löysin ihmemiehelle ihanan karva-asun ja collegepuvun ja pyyhkeen. Tytölle ostin 4:ät pitkikset ja ne maksoi jopa 4? yhteensä... :whistle:
Nyt alkaa mein tulevalle pikkumiehelle olla vaatevarasto kasattuna kokoon 62 asti. :heart:
Ne pienet vaatteet on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihania ja kyllä täälläkin alkaa olla jo mietteet vauvan syntymässä. Se on niin ihana hetki :heart:

Taidanpa jatkaa myöhemmin. Nyt pitää mennä paimentamaan noita tappelevia sisaruksia :headwall:

kleopatra ja ihmemies
 
:hug:

Tiedän tasantarkkaan mitä tuo on. Mein poika oli pari vuotta sitten rota- viruksessa ja joutui olemaan osastolla melkein viikon. Poika sairasti elämänsä ensimmäiset 3 vuotta niin että joka kuukausi oltiin lääkekuurilla. Sen jälkeen on imenyt itseensä vain ja ainoastaan kaikki vatsataudit ja se on niin syvältä :x
Joten oikein paljon jaksamista sinne ja toivotaan, että nuo sairastelut pian loppuisi. Se meinaan vie niin totaalisesti voimat koko perheeltä ja yritä siinä touhussa nyt sitten vielä olla raskaana :hug:
Niin ja tuo rota- virus on yleisesti ottaen vain lastentauti.
 
Heipparallaa!!

Täällä yksi shoppaava maalismamma... piti taas sitten ostella neitokaiselle pikkasen vaatetta, vaihtaa sinistä vaaleenpunaseen. Poistelinkin sitten poikien vanhoja vaatteita niin saan kaappiin tilalle vähän hempeempää. Jos joku muuten tahtoo poikavauvan vaatetta nii täältä joutas kassillinen pois.

Täälläkin saatin sitten päätös äitiyspäivärahasta eikä ollut mitenkään iloinen yllätys. Äitiyspäiväraha oli tipahtanut sitten 11e/pvä edellisestä, vaikka kuvittelin että olisin saanut sen mitä edellisessäkin, kun siitä ei tule sitä kolmee vuotta. Mutta kun edellinen äitiyspäiväraha on maksettu työstä josta kelakorvasi osan niin sittempä se kelan maksama osuus vähennetään. Ja nyt kun olen ollut vaan osa aikasella niin palkkatulot ei päätä huimaa. Joten minulle maksetaan nyt 2006 vuoden tuloista jolloin olin äitiyslomalla, josta siis saan sen 80%, että aika huimaa, ellen sanois, mutta nyt sitten vaan odottelen kodinhoitotuki päätöstä josko sieltä ees jotain tulis. Ja kyllähän sitä vähälläkin pärjää, kun ei onneks oo lainoja eikä vuokria mihin menis.

joo mutta eiköhän nämä tässä!

Amalia ja viikoista en nyt tiedä....
 

Yhteistyössä