***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Moikka!!

Ninni: Mene verotoimistoon sitten kun saat sieltä kelalta sen paperiversion niistä sinun äippärahoista. Ne laskee uuden veroprosentin ja valitettavasti se tulee nousemaan! Kun äippärahoista ei makseta niitä eläkemaksuja yms, niin siksi niistä peritään isompi vero kun palkkatuloista. Joten kannattaa käydä laskettamassa uusi veroprosentti, ettei tarvii sitten mätkyjä maksaa seuraavana vuonna!

Sitten ootte kysellet niistä turvakaukaloista, niin meillä on se jalustalla oleva (hommattiin jo esikoiselle) ja musta se on super hyvä, en kyllä suostuis sellasta tavallista ilman jalustaa olevaa edes ottamaan, mutta tämäkin makuasia!!

Muumi82 ja eppu 33+1
 
Päivää kaikki!

Ninni: Kiitos kun kysyit tuota.. :) Olen itse miettinyt ihan samaa! Äitiyspväraha on muutenkin surkea, siitä kun vielä 22% veroa niin huh! Toivotaan että joku valaisee meitä.
Itsellä vielä se tilanne että olinkin viime vuonna tienannut yli 5000 euroa enemmän kuin vuonna 2006.. Käyn vielä Kelassa mutisemassa asiasta, katsotaan jos saisin edes pienen korotuksen pvärahaan... (Wishfull thinking...?)

Jännitys tiivistyy kun valmennus alkaa ensi viikolla! Itse olen miettinyt jopa pelkopolilla käyntiä kun olen niin hermona tulevasta. Yritän nyt kuitenkin olla vahva nainen ja selviytyä tästä ilman suurempia seremonioita! :)

Täällä tuoksuu vauvapyykki.. :) Ihanaa hypistellä noita pikkuruisia bodeja ja etenkin sukat on liikuttavia..

Tuttelille toivotan pikaista paranemista. Kuulostaa tosi kurjalta...

Tässä täytyy ihan alkaa miettiä mitä vauvalle sitten valitsee sairaalaan mukaan. Hankala arvioida, sillä ei voi tietää mahtuuko 50 senttiset vaatteet lainkaan pienokaiselle.. Onneksi niitä on hommattu vain ihan pari ylä- ja alaosaa.

Täällä on myös puhuttu vatsan toiminnasta.. Omani toimii ja ei toimi. Ilmaa riittää kiusallisuuteen asti.. :ashamed: Luumusose on auttanut vatsaa toimimaan, samoin puuro. Välillä tuntuu kyllä aika tönköltä kun normaalisti vatsa toimii moitteettomasti.

Jaahas, jos alkaisi silityshommat ja hörppäisi aamukahvin loppuun! :)

Laiskat Laura ja pienokainen, 31+2 :heart:
 
Joo näistä äippärahoista tuo verotus on aika rankka, mullakin tuli verokortti prosentilla 13,5, ja Kelan papereissahan lukee että äitiys- ja vanhempainpäivärahat verotetaan hakijan oman veroprosentin mukaan + 2 prosenttiyksikköä, kuitenkin aina vähintään 20 %.
Kävin sit verotoimistossa kyselemässä että riittäähän minun äippärahoista tuo 20%, Kelan päivärahapäätös-paperi mukanani, mistä virkailija näki ne mun tukien suuruudet (tai pienuudet...) ja veroprosenttia pitikin nostaa, se on 21,5% nyt. Eli kannattaa marssia ihan verotoimistoon näiden kanssa ja laskettaa veroprosentti uudestaan, muuten voi tulla ikäviä yllätyksiä jälkikäteen... :( Ja joilla entuudestaan lapsia, niin muistattehan mainita verotoimistossa mahdollisen kotihoidontuen. Se verotetaan lisäprosentin mukaan, ellei sitä varten lasketa uutta prosenttia! Mulla se verotetaan saman suuruisella prosentilla kuin äippärahat eli 21,5%.

Ippu 30+2
 
mä soitin eilen verotoimistoon ja mä sain veroprosentiksi 6,5 %. Vähennetty tuosta asuntolainan korot. et miten te muut olette saaneet yli 20%. Nyt en sitte ymmärrä yhtään. Mun kaverillakin joka sai poitsun viime vuoden lopussa niin silläkin oli veroprosentti kympin luokkaa.
 
Soitin äsken uudestaan takaisin ja sieltä sanottiin,että ihan oikein on veroprosentti laskettu. Asuntolainojen korot vaikuttaa tosi paljon. Veroprosentti ilman asuntolainan korkoja olis 16,5% ja korko vähennykset niin veroprosentiksi jäi 6,5%. Kysykää nyt uudestaan sieltä verotoimistosta. Kaikki minkä saa valtiolta pois on vaan hyväksi. Kyllä ne meiltä osaa kaiken nyhtää.
härkäneito ja prinsessa 31+4
 

Pitkästä aikaa kuulumisia tännekin:

Duunit loppu 31.12 ja silloin alkoi nyt sit loma! JEE :D Virallisesti äitiysloma alkaa vasta 16.1 mutta tässä jo harjoittelen olemista :) tänään meni jo aika hyvin, nousin vasta puolisen tuntia sitten. Postiluukusta tipahti uusin Meidän Perhe -lehti ja sitä ja Vauva -lehteä lueskelin parisen tuntia tuolla makoillen vaan. Ihanaa <3 Nyt pitää varmaan lähteä viemään koiraa ulos vaikkei sekään kovin aktiiviselta vaikuta. Makaa vaan :D

Neuvolassa pitäisi käydä nyt 2vkon välein mutta mulla on mennyt täydellisesti hermo neuvolan toimintaan ja tyyliin hoitaa mun asioita ja ilmoitinkin sinne eilen että ottaa sitten yhteyttä kun saa tähänastiset asiat kuntoon ja siihen asti voi peruuttaa mun kaikki ajat.

Pissat stiksaan kotona, täältä löytyy myös vaaka ja terveyskeskuksessa pääsee mittaamaan itse verenpaineensa joten tuskinpa tässä mitään hätää tulee. Ja jos jotain poikkeavaa ilmestyy niin marssin päivystykseen, jossa muuten jouduin käymään supistusten takia viime viikolla. Tuli kivuttomia parin minuutin välein mutta ei olleet aiheuttaneet yhtään avautumista vaan kohdunkaula on kiintee ja kiinni ja sitä on jäljellä yhteensä n. 6cm (siis sisäkanava mukaanluettuna) eli ei mitään hätää sen suhteen.

Vauva on nyt noin puolitoista kiloa ja sf-mitta (mittasin äsken) on suurinpiirtein 30cm eli vähän keskikäyrän yläpuolella mennään. Närästys on jotenkin vähän helpottanut (eiköhän se vielä pahene) mutta kumartuminen ja liikkuminen on vaikeutunut aika paljon :LOL:

Onneksi ei tarvi kuin levätä!

Nyt koiranulkoilutus ->

Terv. Oikukas rv 30+6
 
Ninni78 kans tuota samaa mietin.. itellä uuden verokortin mukaa 13% riittäis, mut pelkään ettei se riitäkkään ja tulee mätkyjä niinku tytön äippäloman aikaan... mä meinasin mennä sen äippärahapäätöksen kans verotoimistoon ja pyydän siellä laskee, et tuo % varmasti riittää...

mielellää maksan vaikka vähä liikaa, ettei tuu tosiaa noita mätkyjä..
sillon tytön ollessa pieni, mun piti maksaa melkei 300e mätkyjä joka oli TOSI paljon, kun olin yh ja kotona vielä tytön kans...

tänää sit kävin kaupasta hakee hajusteettomat pesu- ja huuhteluaineet ja nyt on eka koneellinen vauvanvaatepyykkiä pyörimässä =) tyttösen kans niitä vaatteita äsken hipelöitiin ja voi vitsi, että ei malttais oottaa vauvan syntymää :heart:
sit ostettiin myös liivinsuojuksia, pyllypyyhkeitä, pari purkkia Nan:ia varmuuden vuoks ja sit itelle yösiteitä..

sit vielä aamulla hain varastosta pinnasängyn suojan ja turvakaukalon.. ne kans pesasin, et lähtee "varaston hajut" pois... siis turvakaukalon päällisen pesin :D

nyt pitäis lähtee väsää sellasia pikkupitsoja, ku löysin kivan tuntusen ohjeen jostai vanhasta kaksplussasta.. tyttö jo hokee, et "aletaan jo leipomaan!!" et kai sitä on nyt mentävä..

äiskä ja vauva 31+0 :heart:
 
Voi että...mulla nää hormonit vaikuttaa kyllä tähän mielialaan niin hyvässä kuin pahassakin. Aamulla telkkarista tuli jokin ohjelma jossa näytettiin vauvan maailmaan tuloa ja sen jälkeistä eloa lapsiperheessä...Ihanaa oli seurata sen pikkuisen elämää, ja ajatella että kohta meilläkin on tuollainen nyytti sylissä.Itkuhan siinä tuli.Tää kaikki tuntuu tosi ihanalta, mutta samalla tosi pelottavalta..

Ippu, mä yhdyn tuohon sun olotilaan osittain..mietin myös, että miten ihmeessä sitä oikein sitten pärjääkään.

Mulla on myös tullut tosi tyhmiä pelkoja ja olen tosi paljon kaivanut menneisyyttä esiin. Hurjasti olen alkanut syyllistämään itseäni tehdyistä tai tekemättömistä asioista, vaikka tiedän että kaikki se on taaksejäänyttä elämää ja ei todellakaan mitään maata kaatavaa. Jotenkin sitä vain pelkää, että milloin tämä kaikki ihana ja hyvä viedään mun elämästä pois. Vaikka siihen ei ole edes mitään todellista syytä. Ihan tyhmää, hermoja raastavaa. Toisaalta, on varmasti nyt aikakin pysähtyä ja päivittää omassa mielessä näitä elämän kuvioita ja käännekohtia. Koen kasvaneeni tosi paljon ihmisenä tämän raskauden aikana, kun taas toisaalta sitä on niiin pieni ja haavoittuvainen...kasvua vanhemmuuteenko? Onko kukaan muu mietiskellyt näin paljon asioita maan ja taivaan väliltä?
Miksi sitä ei voisi vain hellittää otetta ja nauttia yksinomaan tästä vauvasta, perheestä ja onnesta!Mietin ihan liikaa.
Anteeksi tämä purkautuminen, mutta tänään on taas tälläinen päivä. :'(

Asiasta hieman iloisempaan. Mä kävin eilen kampaajalla lyhentämässä hiukseni. Niistä tuli tosi kivat ja olen tyytyväinen, vaikka se aluksi hirvittikin...lähti ihan tosi paljon pois, tuolta puolesta selästä tuohon leukaan asti.

Tälle masuvauvalle päätin myös alkaa soittamaan lastenmusiikkia, autossa tietenkin, jotta voi "salaa" laulaa mukana! Voi vauva raukkaa, kun joutuu tuolla yksiössään kuuntelemaan mun epävireistä laulua. Noh, väliin kun soittaa rokkia, niin pysyy tasapaino.hih.

Mä myös mietin tuota veroprosenttijuttua. Pitää mennä käymään verotoimistossa, vaikkakin meilläpäin sieltä on tähän asti saanut tosi huonoa palvelua..ainakun sinne menee, niin sanotaan että "hoida netissä nämä asiat" ja sieltä ei saa mitään apua mihinkään. että se on raivostuttavaa!

BiaBia: Tervetuloa mukaan!

nyt taas on palattava sorvin ääreen...

Ootus
 
Kävin nyt sitten siellä kelalla ja sen jälkeen verotoimistossa. Siellä tehtiin muutosverokortti sosiaalietuutta varten, prosentiksi laitettiin 10%. Ihmettelen kanssa tota Ipun suurta veroprosenttia :eek:
Meillä kyllä asuntolainaa ja sit maksan vielä eläkevakuutusta, nekin tietty vaikutti asiaan. Mut verotoimistiosta ne lähetti sit suoraan tiedon kelalle ni mun ei tarvi siitä enää huolehtia. Että mun osalta nyt asia onneks kunnossa!

Sit kysyin samalla äippäpakkauksesta, siellä kuulemma pikku viive sen jakelunkeskeytyksen takia, ja nyt niitä lähetetään sit siinä järjestyksessä ku alunperinki eli voi viivästyä :kieh: Sanoi vaan et jos ei oo tullu kun laskettu aika alkaa läheneen ni sit tarvis mennä sinne kelaan sanoon. Että silleen...
Oltiin taas saatu uusi maalismasu joukkoon, tervetuloa BiaBIa! Laitetaanko sulle vielä ikä listaan? Muut tiedothan sulla siinä jo onkin.

Aattelin lähtee vähän koiran kans ulos, meinasin kävellä=madella tohon läheiseen koirapuistoon et koira pääsis vähän juokseen, on päässy poika vähän lihoon ku en oo pystyny tekeen sen kanssa pitkiä lenkkejä enää vähään aikaan :ashamed:. Eikä hän oo mökillekään päässy juokseen ja uimaan. Eipäs mulla muuta!

:heart: :Ninni ja Kirppu 30+3

Muoks! Ippu kannattaisko sun ostaa niitä Agiocur-rakeita vatsavaivoihis? Ja sit Gavisconia närästykseen? Vois tuoda helpotusta oloon. Agiocur-rakeethan auttaa sekä ummetukseen että suolen liikatoimintaan, tasapainottaa jotenki sitä toimintaa. Kokeile ainakin! Kuulostaa inhottavalta tollaset oireet. Ja tosta painonnoususta, mullakaan ei oo paino pahemmin noussu mut neuvolassa ei olla siitä oltu huolissaan kun sf-mitta kasvaa huimaa vauhtia kuitenki koko ajan, eli vauva kasvaa hyvin. Ihan hyvä vaan mulle jos jostain muualta lähtee pois =)
 
Ippu tosi kurjan kuulosta olosi! Onko sinulta koskaan mitattu kilpirauhasarvoja? Suosittelen yrittää saada heti lähete ja verikokeeseen, nimittäin tyroksiinin puute aiheuttaa tuontapaista! Itelläni laski arvot kolmosta odottaessa, ja oireina oli täydellinen uupumus, oksentelu öisin (kerran kun taas en edes ehtinyt vessaan, niin mies vaan nosti päätään ja sanoi että vain nainen voi ajatella sen verran että tähtää mattojen väliin...), paino ei nossut. Ei siitä lyhytaikaisesti ole vauvalle haittaa, mutta ite on puolikuollut. Loppuraskauden söin tyroksiinia, ja 3 kk synnytyksestä arvot oli palautuneet ja sain lopettaa.

Toivottavasti saatte muutkin olla terveenä loppuun asti, ja tietty sitten myös pikkuisten kanssa!

Tosiaan rv 30 oli ultra: Painoarviot oli 1500 g paikkeilla, lääkärin mukaan isoja. A-vauva oli taas käääntynyt perätilaan ja B edelleen poikittain ylhäällä raivotarjonnan suuntaan kääntymässä, eli tuossa asetelmassa ei voi alakautta synnyttää. Mutta on siellä vielä tilaa kääntyillä. Kohdunsuu kiinni, onneksi supistelut eivät ole vaikuttaneet, ja nyt olenkin saanut levättyä paljon (mies parka, toivottavasti hän ei uuvu kun ei saa kotona hetken lepoa, kun kaikki juoksuttaa). Ja ne vauvat on ihan oikean vauvan näköisiä, saatiin tulosteena kasvokuvat (no niin hyvät mitä tavallisella ultralla saa otetuksi) :heart: :heart:

2 v nukkuu edelleen, pakko herättää ettei iltayö mene kukkumiseksi, vaikka onkin kiukkuinen kun kesken unien herätetään.

:wave:
 
Kävin eilen ostoksilla,ja mukaan tarttu mm.hoitoalusta (nalle puh :p ) ja pussilakana+tyynyliina (nekin nalle puh) vauvalle,
tarttee vaan pestä niin saan petata sängyn valmiiks ;)
ja se tärkein; turvakaukalo,päädyttiin siihen akta gracon logico s-kaukaloon,ku siinä on se jalusta. Aikasempaa kokemusta ei oo,mutta oon kuullu positiivista palautetta sen helppoudesta. :)
Että luotan tässäkin muitten mielipiteeseen viä,
ennenkö ite pääsen sitä käyttään.
Vauva siis vaan puuttuu enää ... :D
ja muutamia hankintoja täytyy viä tehdä.

Mäkin kävin kelan sivuilla kattoon toissa päivänä,että joko päätöksiä on tehty ja olihan ne,kirjettä tosin ei oo viä kotiin tullu. Mutta siis äippärahaa tulloo.. :)

Verotuksesta on ollu puhetta...Hyvä! Täytyykin tarkistaa oma prosentti.
Ootteko jo kaikki saanu tän vuoden verokortit?
Meille ei oo tullu viä kummallekaan.... :eek:

Uusille tervetuloo joukkoon! :flower: =)

Palailen taas! Nyt täytyy mennä kokkaileen....

Mamuliini ja masukki 32+2
 
Noniin, pitkästä aikaa ehdin tänne kirjoittelemaan. Välillä olen käynyt pikaseen kyllä teidän kuulumisia lukemassa, mutta kommentoimaan en ole ehtinyt. Mutta nytpä mulla ei olekaan mitään muuta kuin aikaa :whistle:

Sain tänään sairaslomaa siihen saakka kun äippäloma alkaa. Mulla on nuo liitoskivut tms. niin kovia, että en kykene työtehtäviini enää. On sen verran fyysinen työ. Jotenkin tippui taakka harteilta, kun ei tarvi piiputtaa itseään töissä ihan loppuun ja sit itkeä illalla kun ei jaksa edes vessaan kävellä viittä metriä. Oli aika kynnys soittaa neuvolaan, mutta onneks ne otti mut tosissaan ja hoksasivat kai, että oon oikeasti tuskissani.

Äippäpakkaus tuli eilen vihdoin ja viimein ja nyt on pyykkikone surruttellut. Olipa kivoja juttuja siinä pakkauksessa ja tarpeen tulee ihan varmasti.

Verokorttikin tuli postissa ja täytynee sitä prosenttia muokata. Nyt vain ei jaksa sellaseen keskittyä.

Rusina ja Kirppu 31+3
 
Hei miten nuo prosentit verojen suhteen voikin tosiaan vaihdella noin hurjasti, kun kelan lapuissa lukee se että aina vähintään 20%, muutoin kunkin oman prosentin mukaan lisättynä kahdella prossalla?

Mulla tuohon ei tosin vaikuta asuntolainan korot tai muuta, kun laina on koroton, mutta jos kellä vaikuttaakin..? Siis miten voi vaikuttaa niin paljon että prosentti on vain 6,5%?? Sehän on HURJAN vähän! Kuinka suuri asuntolaina teillä on..? Tai miten suuret korot? ;) =)

Kunpa oiskin itelläkin noin vähän, jäis pikkusen enemmän käteen kuussa niistä vähistä rahoista. Mut ei voi mitään, tuskin se verotoimiston virkailija ekaa kertaa laski prosentteja mammalomarahoja varten. Ja kun ei tosiaan oo mitään lainojen korkoja siinä vähentävinä tekijöinä.

Kiitti kommentoinneista kurjaan oloon liittyen... luulen itse kuitenkin että tässä ei loppupeleissä ole kyseessä kuin ihan mielen kehittämä pelkopeikko tuosta pahoinvoinnista (ja kun voihan sitä pahoin jos sitä oikein pelkää ja koko ajan ajattelee), plus rehellinen väsymys, kun en tajua miksi en lepää!, vaan puuhaan koko ajan jotain. Leivon, siivoan, lenkillekin haluaisin rattaiden kanssa... Äsken makailin puoli tuntia sohvalla torkkuen välillä, ja olo on heti pirteämpi. Lepään siis yksinkertaisesti liian vähän, mutta en itsekään tiedä miksi en tee sitä enemmän. Kai sitä pitää jotenkin todistella omaa jaksamistaan..? En tiedä, tyhmää. Hemoglobiinin voisi terkka huomenna mitata, ettei raudanpuute ainakaan vaivaa ja sen takia väsytä.

Ippu 30+2
 
Mua sitten raivostuttaa kun edelleenkään ei ole mitään kuulunut tuolta Kelan suunnalta. Huomenna kyllä otan vihaisen soiton siihen suuntaan.
Kävin laskemassa myös itselleni veroprosentin (itsearvioimalleni äippärahalle) verohallinnon sivuilla ja 19 rapsahti mulle %:ksi. :)
Meilläkin kun on nyt tuo talolaina niin kivasti vaikutti alentavasti prosenttiin.

Omassa olotilassa ei muuten tänään mitään muutoksia. Kaveri pommittaa edelleen tuota virtsarakkoa ja tämä äippä heittää toiveen ilmoille, että *kääntyisi jo raivotarjontaan* :D

Ootus: Minä myös olen paljon kaivellut menneisyyttä esille ja miettinyt yöllä paljon asioita eletystä elämästä. Kai se on jotenkin ihan luonnollista vaan, että sekä menneisyys että tulevaisuus mietityttää raskauden aikana. :hug:

Pitäisi mennä saunan lämmitykseen ja aloittaa iltapuhteet noiden muksujen kanssa. :heart:

:wave: kleopatra asukkeineen kaikkineen
 
[/b]Ipulle mä maksan korkoja joku 4200 euroa tänä vuonna ja mies tietenkin siitä vielä puolet. Ja en sit tiiä vaikuttaako siihen kun olen ensiasunnon ostaja ollu sillon. Lainakin on ihan tuore kohta vuosi ollaan maksettu niin ne korot on niin älyttömät. Eikä mun 2006 vuoden tulot oo mitään älyttömiä. Vasta valmistuin ja sitä rataa. Mutta ihan hyvin oon pärjännyt. Jos oisin normaalisti töissä niin veroprosentti olis 15% mutta en sillon laittanut niitä korkoja vähennykseen et sieltäkin tulee sit takaisin päin.

Huomenna olis taas lääkäri naistenklinikalla ja siellä tarkistetaan taas kohdunsuun tilanne ja pituus. Viimeks oli 1,5 cm kanavaa jäljellä. Toivottavasti en joudu mihkää osastolle.

Eipä kai tässä sen kummempia. Ai niin ja tervetuloa uusille.

Härkäneito ja prinsessa 31+4

:heart:
 
Tänään tuli äitiyspakkaus :D Käytiin hakee postista ja kohta aletaan penkasee sisältöö!! Jeeee! Ja mä tosiaan jätin hakemukset marraskuun oisko ollu 11 tai 12 päivä. Ne päivärahapäätökset tuli viime viikolla ja mulla kyllä menee veroprosentin 26,5 mukaan.... kai niitä sitten saa takasin palautuksien muodossa, jos liikaa menee. Ja asuntovelallisia ollaan täälläkin, että semmosia eroja prosenteissa :eek:
Pitäisköhän sitä tarkastuttaa..? *pohtii*

Tänään oli ä-polikäynti taasen ja painoarvio oli jo 2200-2400g :heart: yläkäyrällä, mutta niin oon ollu itekkin iso syntyessäni :D

Huomenaamulla on se sokerirasitus, vaikka tänään viimeks oli pissa puhdas, mutta varuiks otetaan sekin. Eli pitänee mennä pupeltamaan niin kauan kun tässä illalla voi vielä syödä :p

Uusille tervetuloa mukaan höpöttelemään :wave: eiköhän tää tahti kaikilla vilkastu, kun alkaa nyt jo olla enemmän tekstiä! Paljon vointeja muuten kaikille sairaslomalaisille!! Itse koitan kärvistellä vielä kolmisen viikkoa töissä ennen äippävapaan alkua.

Mun piti taas kommentoida kaikkee, mut taas on pää ihan tyhjä :whistle:
Sitä nyt ainakin, et kyllä kai menneisyyden läpikäyminen jotenkin kuuluu taudinkuvaan... ja omat lapsuusjutut pyörii paljon päässä ja sitten niitä vertaa tulokkaan tuleviin kokemuksiin, että mitä haluaa opettaa toiselle ja miettii, että millaisenahan hän tulee lapsuutensa muistamaan... Että tuttuja kelauksia täälläkin tommoset.

Mukavaa illanjatkoa kaikille, nyt teetä nassuun ja ä-pakkausta purkamaan :wave:

Hexodus ja masumonottaja 32+0
 
Neuvolassa käyty eilen ja tänään oli ä-poli. Päivän sana on väsymys..hemppa oli enää 107. Vielä kumminkin yritetään josko joku rauta imeytyis..
painoarvio oli nyt 1700g eli ihan keskikäyrillä kasvaa, tarkistetaan kumminkin vielä rv 36. Vauva oli jo aika syvällä rt:ssä ja kaikki oli ok..vettäkin normisti.
Streptokokki näytteet otettiin varoiks, kohdunsuu kumminkin suljettu ja kanavaa 3cm jäljellä. Että sielläkin kaikki ihan ok..

Hope08+NyytiTyllerö rv 30+5
 
Iltaa täältäkin keskiseltä Uudeltamaalta. Neuvolassa piipahdin ja tällaista siellä:
- pissa puhdas
- painoa 315g viikossa eli alle kilo yhteensä kolmessa vkossa, jeee!!!
- raivotarjonta
- painoarvio noin 2 kg
Muuta ei mittailtu, kun oon voinut hyvin. Seuraavan kerran on lääkärineuvola 29.1 eli 36 viikolla. En siis ramppaa siellä turhaan, kun ei oo tädin mukaan tarve tulla useammin. Istukan tarkistavat varmuuden vuoksi 22.1 ultralla, vaikka oli viimeksi noussut.

Veroprosenteista... Sain tänään päätöksen postissa ja musta ne oli ihan ok summia. Prosentti on mulla 20,5, vaikka lainaa on reilusti, mutta oon tosin ollut oman alan töissä jo vuodesta 2005, joten palkkakin tuohon vaikuttaa. En aio lasketuttaa uudestaan, koska saan 5 kuukautta siitä 105+158 pvästä palkkaa... Katon sit loppuvuodesta, kun hoitovapaa lähenee ja tulot tippuu totaalisesti.

Tietääkö joku, että onko tuo Kelan ilmoittama summa se, mistä vähennetään vero? Ja jos on töissä vanhempainrahakaudella, Kelan summan lisäksi saa palkkaa?? Ainakin työnantaja on ilmoittanut valmiiksi, milloin "hoidan virkaani" eli saan palkkaa, joten Kela on voinut laskea summat valmiiksi mun oletuksen mukaan.

Mut yksinkertaisesti inhoan asiointia Kelan kanssa, jotenkin niin ärsyttävää ja hankalaa!! En taho, jos ei oo pakko....

Nyt nälkä kurnii, pakko syödä ennen saunaa.

Misupai ja Helmis 32+4
 
härkäneito Mä kävin huvikseen vero.fi sivuilla laskemassa, mikä mun veroprosentti olisi, jos mulla olisi vähennettäviä korkoja hatusta-tempaistu-summa-1500e, ja jo tuon vertainen pudotti prosentin 16,5:ksi, joten... kyllä ne kovasti tuntuu sit vain vaikuttavan. Mutta tosiaan, kun siis ensin harmittelin omaa suurta prosenttiani sen takia ettei mee korkoja asuntolainasta, niin sama asiahan se on, maksaako rahan veroina valtiolle vai korkoina pankille, omasta pussista se on pois kuitenkin, joten... ;)

ootus, sitä se justiinsa taitaa olla, kasvamista vanhemmuuteen, aikuistumista, valmentautumista... itse en nyt ole niin pohdiskellut, mutta esikoista oottaessa kyllä, ja silloin kapinoinkin kovasti sitä vastaan, mitä minusta yritettiin tehdä, vaikken ollut varma, olinko siihen ihan valmis. No, vauvan syntymä hoiti homman loppuun, rakkaus omaan lapseen on niin vahva, että sitä napsahtaa äitiys päälle kuin napista painaen. Ainakin mulla kävi näin, ja kapinointi loppui kuin seinään, kun vauvan sain rinnalleni. Se oli hämmentävääkin se raskausaika; sitä oli itse halunnut, ja kuitenkin lähinnä vihasi sitä kaikkea, millä minua yritettiin rajoittaa. Kun ei voinutkaan jatkaa elämää entiseen tapaan... no joo, tämä nyt ei ihan kohtaa noita sinun mietteitä, mutta omat muistot tuli mieleen =)

Miten muuten.. vieläkö taivutte siistimään itse karvoja..? Tottunut elämään "lyhyemmällä turkilla", mutta nyt kun sitä ei joka kerta alas katsoessaan näe, niin ihan järkytyin kun hoksasin että en ole siistinyt itseäni pitkään aikaan!! Vielä juuri ja juuri sai masun takaa sen verran kurkittua että homma hoitui, mutta jossain vaiheessa, ehkä jo seuraavalla kerralla, pitänee antaa ladyshaver miehen käteen, hui! ;)

Ninni, minkähintaisia ne Agiocur-rakeet on? Närästyksen suhteen mahtanen pärjätä Renniellä vielä, aika vähän sitäkin kuitenkin otan, että ehkei tarvitsisi valittaa jos rohkenisin vain ottamaan sitä enemmän. Tähän asti olen enimmillään syönyt sitä kaksi päivässä, useimmiten vain yhden, ja sitähän saisi ottaa vissiin oliko se... no älyttömän monta per pvä, kuitenkin. Minä oon vaan tosi varovainen ottamaan juuri mitään lääkkeitä, ihan normaalistikaan, ja ehkä nyt raskaus saa aikaan sen että entistä vähemmällä yrittää pärjätä. Tuohon suoli-osastoon vaan olisin valmis jotain nyt kokeilemaan, jos nuo rakeet ei vain kamalan kalliita ole.

Ippu 30+2
 
Ippu: Täällä turkki pidetään aika lyhyenä, pitkä turkki on yäk! Yletyn ite ajamaan sieltä taaempaa pepusta eteenpäin, mutta tuo pahin etuturkki on vaikeempi. Viimeksi mies vähän auttoi, kun ajan aina miehen partakoneen rajaimella ja kamman avulla. Jatkossa se saa varmaan hoitaa koko turkin.... :LOL: :LOL:

Ai niin, ja enhän ole kakkeja kommentoinut... heh heh. Ei täälläkään masu normaalisti toimi. Yleensä käyn säännöllisellä "aamujunalla" ja ehkä päivällä toisella. Nyt ei tule junaa edes joka päivä. Se tuntuu pahalta, jos kasautuu useamman päivän tuotoksen tuonne suoleen...

Misupai Helmiksen kanssa
 
Ei taivas mitkä naurut irtosi tuon Misupain viestin ansiosta! Siis kun tiettyjä juttuja ei vaan kutsuta niiden oikeilla nimillä, se vaan tuntuu jotenki niin brutaalilta (liekö nyt oikea sana mut karkealta anyway), ni hirnahtelin täällä ihan urakalla näille meidän turkki ja juna -jutuille! :LOL: "Juna ei tule joka päivä!" Ihana piriste tähän illan päätteeksi! =) :flower:

Nyt Rennie nassuun ja kirjan kanssa sänkyyn, jos tänä yönä sais nukkuakin jo =)

-Ippu-
 
Mulla oli ihan mielettömiä vaikeuksia siistiä viimeksi ite ja päätinki että oli vimonen kerta. Miehelle en aio höylää antaa käteen, vähän niinkuin jotain asioita sanotaan kauniimmin (juna,turkki :D ) niin on jotain asioita mitä en halua miehen nähden tehdä. En mä sheivaa edes koipia sen nähden, tosin eipä me usein suihkussa yhdessä käydäkään että se edes vois ja jos käydään niin ei siellä silloin puhtauden takia olla :D Jotenkin mä nään sen sillai että se poistais osan seksikkyydestä (kummankin näkökulmasta) jos se olis höylä kädessä alapäässä ja mä istualleen retkottaisin suihkun lattialla ja antelisin ohjeita :LOL: mieluummin sit siistittynä ja puhtaana ollessa se saa siellä viihtyä :whistle:

Ei niin etten mä näkis että se on hyvinki tavallista ja luonnollista mutta ei vaan sovi meille. Eli mä varaan seuraavaksi ajan sokerointiin ja sillai ne karvat samalla pysyy sen nelisen viikkoa poissa eikä tarvii huolehtia siitä sit kuukauteen ainakaan.
 
:LOL:
Ei hitto, nää on vielä pakko kommentoida :LOL:
Komppaan kyllä Misupaita kummassakin, sekä juna, että turkki -asiassa :LOL:
Juna tulee just tolleen, normaalisti aamuisin, nyt parin kolmen päivän välein.
Turkin taas siistin sokkona höyläilemällä ja muutaman kerran välein siistii mies loput. Meillä se on aina toiminut noin ja toimii mukavana hmmm..alkujutskanakin ;)
Pitkä turkki, edes sänki on täälläkin yäk :x

Oikukas, tosta sokeroinnista oonkin lukenut, mutten kokeillut. Ootko käyny/tehny ite aiemminkin? Hyväksi havaittu?

Nyt öitä :wave: äippäpakkauksen sisältö tuli penkastua ja kylläpäs siellä onkin kaikkea kivaa pestävää :D

Kauniita unia!

Hexodus ja masumöyrijä 32+0
 
Äkkiseltään vaan kommentoin teidän turkkikeskusteluun. että en myöskään itse pidä jos turkki pääsee kasvamaan liian pitkäksi joten tässä muutama vko sitten pyysin miestäni hiukan auttamaan ajelussa kun en enää itse etumusta saa (yksinkertaisesti sinne ei näe) niin mieheni otti höylän kauniiseen kätöseen ja päätti vedellä multa kaikki pois!! Mä sain hiukan raivarin, sillä pitäähän siihen eteen pieni tupsu jättää. Mies vaan siihen, että näyttääpä se söpöltä kun en oo aikaisemmin tuollaista saanutkaan. Enkä muuten edes antanut :p :p :p

Enpä tiedä sitten seuraavasta kerrasta, täytyneekö naapuri pyytää apuun :LOL:

Minä + Voice 28+3 ja päivä saatu jotenkin kulutettua lähes päätökseen.
 

Yhteistyössä