Moi masulaiset! :wave:
Ai hurja mikä tuska tuolla alakerrassa... :'( :'( Tein aamulla intona pinkeänä lumitöitä, kun oli ihanan kevyttä pakkaslunta satanut yön aikana monta senttiä. Työnnellähän sitä lunta jaksaa hyvinkin, kasailin ensin isoon kasaan semmoisella työntölapiolla, ja siitä läksin kolalla viemään tuonne, minne ne nyt tässä taloyhtiön pihassa pitää kasata. Kaikki hyvin siihen asti, kunnes tuli eteen se kinos, jonka päälle ne lumet ois pitänyt pusata. Työnsin minkä jaksoin, mutta eihän se kola sinne noussut. Lopulta erehdyin ottamaan jalan avuksi, niinkuin nyt luontevasti siinä kohtaa tekisi itse kukin. Eli polvea sinne kolan alle ja koitin sillä tavoin avustaa kolan perille asti. Vaan kesken jäi liike! Ai julmettu miten voikin sattua!! Siis liitoskivusta siinä oli kyse, mutta kun niin äkäisen liikkeen erehdyin tekemään, niin normi liitoskipu todella repäisevänä versiona potenssiin sata oli tämä tunne... ja jäi vaivaamaan vielä jatkoonkin niin, että nyt aivan pienikin kävely tässä kotona tekee hurjan kipeää, vain istuessa ja maatessa kipu ei tunnu. Toivottavasti helpottaa yön aikana, ettei nyt revähtänyt joku niin totaalisesti siellä että koko loppuraskauden ajan pitää tätä kipua sietää. Auts. :'(
angel08, minä en varsinaisesti vauvan liikkeistä tule huonovointiseksi, mutta joskus jos olo on muuten huono, närästyksestä johtuen tms, niin silloin vauvan liikkuminen tekee kyllä olon entistä kurjemmaksi. Semmoinen merisairausjuttu varmaan
, että kun laiva keinuu niin kurjeneehan se olo siitä... =)
Muljautteleekos teidän vauvat masun toispuoleiseksi? Toisinaan saa oikein nauraa, kun vauva hivauttaa itsensä toiselle laidalla massua, niin että navan oikealta puolelta vatsa on paljon korkeammalla (siis jos makuulla ollen ajatellaan) kuin vasemmalta. Näyttää hassulta, ja tuntuukin vähän jännältä =)
riksulle paranemisia flunssasta! Mulla kans, mutta alkaa jo helpottaa. Hirveän sitkeää limaa saa niistää, ihan kummallinen nuha siis. Yleensä mulla nenä vaan vuotaa ja vuotaa, mutta tätä räkää saa puskemalla puskea pihalle
tutteli Yhdyn muiden kommentteihin, että koita vielä neuvolan kautta, eikö sitä saikkua tosiaan mistään irtoaisi, ei ole äidin eikä vauvan edun mukaista pakertaa väkisin töissä, jos fyysinen vointi ei sitä tunnu sallivan! Toivottavasti asia ratkeaa parhain päin! :hug:
suhina, tervetuloa mukaan! :flower: :wave:
mama-L, "kiva" lääkäri!! Mur!! :kieh: Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tommonen, tiedät itse kyllä mikä tilanteesi on, ettei kyseessä ole vain 'sopiva taloudellinen juttu tähän väliin'. Pöh!! :hug: Nauti tylsästä lääkäristä huolimatta saamastasi sairauslomasta ja lepäile, hekumoi vauvantulolla, valmistele juttuja... =)
LauraN, mulla tulee kans joskus tommosia huimauskohtauksia, mutta lievemmän kuuloisena kuin mitä sinä kuvasit. Useimmiten kaupassa, tai oikeastaan aina vain kaupassa. Kai siinä jotenkin rasittuu tms, ja mulla ovat toistaiseksi menneet ohi hengittämällä rauhallisesti ja pysähtymällä, antamalla elimistölle ja vauvalle happea.
Heidi1985, melkoinen järjenjättiläinen tosiaan!! Tainnu ukolla jäädä autokoulu vähän huonolle tolalle, kun ei perusjuttuja muista. Tai sit sitä ollaan vaan niin kiireisiä, että muista viis kun minä meen nyt tästä!! Ärtsi-purtsi-mur-mur tommonen!! :kieh:
Voi
enne!! Jaksuja ja voimia!! :hug: Jospa se ei ainakaan kovin montaa päivää kestäisi, vatsataudit yleensä lienee parin-kolmen päivän juttuja? Vuoraa pojan peti pyyhkeillä, kylpypyyhkeillä, niin että petivaatteet jää sinne alle piiloon. Oksun tullen ei ehkä tarvitsisi vaihtaa kuin vain ne pyyhkeet? Koittakaa jaksaa, molemmat! :hug:
Minä pesin tänään lisää vauvapyykkiä, ja eilen kävin tosiaan ostamassa pari tuttia, liivinsuojuksia, jätti-jumbo-siteitä, 2 kpl:n pakkauksen tuttipullon tutteja, pullothan siis on esikoisen aikaan ostettuja ja ihan hyviä vielä, tutit vain piti uusata. Tai niitä pitää vielä ostaa tietty lisääkin, kun 4-5 ploa meillä taitaa olla, ni uudet tutit jokaiseen. Sit jos ei imetys jostain syystä onnistukaan, ni sit tietty pitää ostaa vielä pullojakin lisää.
Se ois muuten jonkinlainen järkytys kyllä, jos imetys ei onnistuisi..
voikohan niin käydä, jos esikoista on kuitenkin pystynyt imettämään täysin ongelmitta, ettei se toisella kertaa onnistuisikaan? Vauvasta johtuen tietty voi, jos ei osaa tai jaksa imeä, mutta ettei maito nousisi tms. minusta johtuvaa syytä? Hui, alkoi ihan pelottaa!! imetystä kun odotan vauvanhoidosta eniten!
Ippu 30+1