***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Kysymys!
Tuleeko kenellekään huono olo vauvan potkuista?
Tiettyyn kohtaan a sisäelimiin ku vaavi potkiskelee mä tulen todella huonovointiseksi, ihan niinkö sellaista alkuaikojen ällötystä. Ei auta mennä ku maate ja rauhoitella vauva lopettaan potkimisen.
Mistä tälläinen?

Minä + Voice 28+1
 
Taaspa oli tuossa parin päivän paussi, nyt sellanen hetki että koneelle kerkesin istahtaa.

Arki on palannu. Eka päivä koulua ja eskaria takana. Pikkasen oli vaikee aamu saada eka ittensä ja sit noi kaks marakattia ylös ennen kukon pierua! Voi kiesus sentään! Lomalla kun nukuttu just niin pitkään ku unta riittäny ja sitähän riittää varsinki aamusta, jotenka toi puol 7 tuntu aivan KAUHEELTA! No eiköhän tää tästä lähe suttaantuun tän viikon aikana :)

Mieski sit hommas ittensä saikulle. Loukkas selkänsä tossa viikko sitten perjantaina, kuitenki sinnillä kävi töissä keskiviikon ja torstain. Tänään sit kipu ajo lääkäriin. Nikamanpullistumahan siellä oli tällä kertaa saldona ja eiku aikaa varaamaan niksauttajalle. Saikkua sit tohon 13pv:n asti. aattelinkin heti käyttää tän ajan hyödyksi kun on kotona, saapi kattoo vanhan pinniksen läpi ja vaunut. Vaikka aattelin kyllä ostaa uudet vaunut kun kerta löysin halvalla yhestä oululaisesta liikkeestä. Vain 199? yhdistelmävaunut! siis ihan älyttömän halvat ku vertaa mitä ne normaalisti maksaa.

Liitoskipuja täälläkin
:wave: siis voi juma sentään ku välillä ottaa niin makeeta tonne häpyluuhun että huh-huh! |O Toisina päivinä taas pystyy touhuun ihan normaalisti, ku vettä vaan. Eilenki siivosin joulun pois ja vasta sit illasta alko tuntuun tehty työ. Supistelutki on onneks jääny minimiin, no kävellessä ja kovasti touhutessa niitä ilmaantuu. Että täälläkään ei harrasteta todellakaan mitään kävelyillä käyntejä, sen huolehtii supparit ja alati tyhjennettävä rakko.

Mut kova on tuo kamu singuttelemaan! Välistä työntää niin pyllyä tuosta navanseudulta että tuntuu että kohta ratkee! Ja ehdoton bravuuri on nyrkkeily mamman pissarakkoon! Voi kiesus! |O Kova on muutenki melskaamaan, näky on suoraan ku alien leffasta :LOL:

Liinaa tuskin hankin. Alukshan sitä ei voi edes käyttää ku on talvi ja muutenkaan ajatuksena en tykkää. Vaunuilla mennään sen mitä tarvitaan.

Jaahas.. ajatus sitten taas katkes.. tässä samalla pojalle läksyjä neuvon ja mietin ruokaa tälle päivää.. :D No jatkampa taas ku kerkeen.. Moikka :wave:

Marmeladi & Masuasukki 31+6
 
Tervehdys!

Kävin lukemassa. Sorry et en nyt vastaile kenellekkään, mut tääl ollaan flunssan kourissa. Muuten kaikki ok. Vihdoinkin saatiin aika äitipolille. On ens viikon perjantaina. Huomenna alkaa perhevalmennus :) Äippäpakkausta täälläkin edelleen odotellaan!

Hyvä idea noi listat! Kiitoksia siitä!

riksu + magsimus 30+6
 
Oikein mukavaa alkanutta vuotta 2008!

Aikaa on vierähtänyt jo muutama viikko, ellei kuukauden päivätkin. Me olemme nyt vihdoinkin päässeet takaisin omaan kotiin! Ihanaa. Tehtiin sitten oikein kunnon remontti: lattiathan meni vakuutuksen piikkiin, mutta maalattiin makuuhuoneiden ja keittiön seinät, uusi keittiö hohtaa valkoisena, hankittiin vielä uusi sohva ja tv-taso. Kyllä nyt kelpaa. Paljon on kyllä vielä laitettavaa, laatikoita purettavana yms. Pikku hiljaa teen, kun nyt jäin sitten minäkin sairauslomalle. Varsinaista supistelua tms. ei ole ollut, mutta lonkat ja selkä vihottelee sekä kuuluisat liitoskivut on riesana.

Imetystyynystä: ostin Jyskistä hauskan Nalle Puh tyynyn. Oli jotain 24?. Olen nyt käyttänyt sitä öisin jalkojen välissä. En osaa ilman edes enää nukkua. Yöt on kyllä kaiken kaikkiaan aika vaikeita edelleen. Pidän tukiliiviäkin nukkuessa, koska muuten kyljen kääntäminen aiheuttaa kamalan repivän kivun.

Käsien puutumista on myös alkanut esiintymään. Esim. linja-autossa istuessa tai televisiota tuijottaessa menee vasemman käden sormet tunnottomaksi. Mikäköhän sellainenkin vaiva on?

Sokerirasitukseen jouduin sitten vaan minäkin. Tänään aamulla siellä olin. Vastaukset kuulen sitten ens torstaina neuvolassa.

Nyt olen sitten innostunut hankkimaan vaateita tulokkaalle. Ehkä jo ihan liikaakin. 56 cm vaatteitakin on jo ainakin kuudet kokonaisuudet, eli siis ylä- ja alaosa. Lisäksi sitten ainakin toinen mokoma 62 cm vaatteita. Olen näköjään varautunut siihen, että tulokas on melko pieni syntyessään. Saas nähdä miten käy. Isommat on meillä olleet neljä kilosia, mutta ovatkin olleet melkein täysaikaisia.

Vaunut, kaukalo, sänky ainakin vielä hankkimatta. Sekä kaikki muut tarpeellinen tilpehööri.

Todella hyvät nuo listat. Niistä saa paljon vinkkiä.

Tässä tätä omanapalöpinää. Nyt kun pääsen taas koneelle ja olen kotona, niin varmasti jää aikaa enemmän kirjoitella ja kommentoida juttuja.

Oonaliina 29+5
 
Vaikka olin vannonut, etten hevillä lähde minkään valtakunnan päivystykseen enää tässä raskaudessa paitsi sitten synnyttään niin toisin kävi...eilen oli pakko mennä töistä suorilla päivystykseen kun pulssi vihelteli 160 paikkeilla ja henkeä ahdisti todella, koko ajan oli tunne, että taju lähtee! Kovasti tutkittiin ja pois suljettiin trombit ja emboliat, mutta mitään ei löytynyt eikä myöskään mitään saikkua tullu! Mua itkettää nyt ihan tosissaan, koska tuntuu etten jaksa olla enää töissä mutta kukaan ei kirjota saikkua :( Seuraava neuvola ja äippäpoliaika vasta 22 ja 23pv, joten miten sinne asti jaksaa? Onko kellään muulla tätä tämmöstä tykyttelyä, että lepopulssi on 100-110 ja vähän jos jotain puuhaa nousee 150-160 ja puuskututtaa? Johtuuko se vaan siitä, että olen aika pienikokoinen(lyhyt)ja nyt painoa aika rutkasti(17kg noussu koko raskaus aikana) ja pohjalla huonohko peruskunto!!! Sitten kun sinne töihin menee, on pakko jaksaa tehdäkkin jotain eikä hommia viitsi eikä voi valita, raskaita potilaita pitää nostella ja kärrätä painavilla sängyillä ympäri taloa :kieh:

Kantoliinoista ja repuista en inäkään mitään tajua, mutta olen kuullut että perus kantoliina olis monikäyttöisin siis sellanen pitkä liina jota voi sitoa tavalla jos toisella!

Nyt mä alan nukkumaan univelkoja pois, kun sairaalassa en saanut nukutuksi silmän täyttä.Koko aika oli joku kuvaus ja tutkimus ja nekin huolettaa, että saiko vauva nyt aimoannoksen säteilyä vaikka suojaliivit oli päällä? Voikaa hyvin =)
 
angel08; täällä :wave:
just oon ihmetelly, et mikä on kun välillä tulee semmonen selittämätön huono olo, et ei välttis oksetuta, mut on vaan paha olo. Hokasin kans, et se liittyy just potkuihin. Kai se nyt vähän pistää sisuskaluja sekasin, kun liki kakskilonen tyyppi monottelee niitä :D
Ei auta, kun kestää sekin vaiva vielä muutaman viikon ajan :p

tutteli78 :hug:
Eksä voisi soittaa huomenna neuvolatädille? Pystyskö se auttaa sen sairasloman kanssa?? Tosi kurjaa tommonen, et kuitenkin pitäis olla töissä, vaikka kunto ei salli!!
Toivottavasti saisit apua!

Mä taidan päästää puutuneet, puoliksi tunnottomat sormeni lepoon ja menen tekemään jotain muuta kun näpyttelyä koneella :whistle:

Mukavaa viikkoa kaikille!

Hexodus ja masumonottaja 31+5
 
tutteli78 Minullakin pulssiongelmaa sekä tässä että aikaisemmissa raskauksissa. Pulssi saattaa kiihtyä sinne 100 hujakoille levossa ja yht'äkkiä laskea matalalle. Lisälyöntejä tulee päivittäin ja ne tuntuvat todella ikäviltä, kun sydän "muljahtelee". Tuntuu, että sydän pysähtyy ja esim.autoa ajaessa säikäyttää todella.
Ensimmäisessä raskaudessa asiaa tutkittiin ja mitään varsinaista vikaa ei löytynyt. Nyt kolmannen kohdalla asia kiusaa vain harvoin - tuntuu, että kuuluvat asiaan. Oireet hävisivät synnytysten jälkeen.
Itse sain sairaslomaa ja saisin varmasti nytkin, jos pyytäisin. Menet äitiyspolille/työterveyshuoltoon ja vaadit sairaslomaa. Sinulla on oikeus olla raskaana "rauhassa" ja rasittamatta itseäsi - ihmettelen, etteivät lääkärit ole sitä tajunneet.
 
tutteli78 todella kurja tuo tilanteesi. Kumma, että toisille sairaslomaa lähes tyrkytetään ja toiset sitten joutuvat kärvistelemään viimeisillä voimillaan töissä. Ota tosiaan huomenna yhteyttä neuvolaan tai vaikka yksityiseen gynekologiin. Toivottavasti saat lomaa. Eihän tuollaisesta työnteosta mitään tule!

Minulla on myös ollut noita nopealyöntisyyskohtauksia. Niitä tulee varsinkin väsyneenä. Ja on ollut sellaista tunnetta ettei kunnolla henki kulje. Aika ahdistavaa, mutta ei kuulemma vaarallista.. Painoa olen minäkin kerännyt ihan kiitettävästi, 15-16 kg tähän mennessä.

 
Mukavaa käytöstä lääkäreiltä näköjään muuallakin kuin täällä. Mulla on sellainen tilanne että 6kk työharjoitteluni päättyi 21.12. ja koska 6kk on maksimi jonka saa yhdessä paikassa työharjoittelussa lain mukaan olla tulisi minun etsiä ainoastaan tammikuuksi uusi harjoittelupaikka. Kelassa ja työkkärissä kun tätä asiaa puljasin niin jokapaikasta tuli infoa että eikun sairaspäivärahalle äitiysloman alkuun asti kun olen olostani kertonut. Iskias on vaivannut ihan alusta asti ja nykyään myös liitoskivut on jokapäiväisiä sohvalta noustessa/kylkeä kääntäessä. Mikään sellainenkaan työ ei tulisi kyseeseen jossa pitäis pitkiä aikoja esim. koneen edessä istua, kun henkeä alkaa ahdistamaan helposti.

Tänään sit menin hakemaan sitä saikkua lääkäriin ja luulin et ois ihan piece of cake juttu kun näin mun on annettu joka paikassa ymmärtää. Kun sit aloin noista jatkuvista selkäkivuista kertomaan niin lääkäri paukautti heti alkuun että "meillä lääketieteessähän mennään nyt siihen suuntaan että selkävaivoista ei myönnetä lainkaan sairaslomaa, sun pitäis nyt liikkua vaan." Eikä auttaneet mun hiljaiset vastalauseet siitä että entäs kun oikea jalka puutuu joka kerta kun lähtee pidempiä matkoja edes kävelemään, supistuksista nyt sitten puhumattakaan... Ja ettei toi ois riittäny niin se rupes vielä syyttelemään että "kyllä minä ymmärrän että tää sopis sulle nyt tosi hyvin taloudellisesti tähän väliin." Vaikka nyt itseasiassa ei siitäkään ollut kyse... Ja "ymmärrätköhän sitä nyt että jollet olisi raskaana en myöntäisi sinulle edes kolmea päivää sairaslomaa näin pienillä vaivoilla?" Noh, anteeksi kun olen raskaana...? "Voin laittaa sulle nyt maksimissaan viikon" ... Ja sitten kuitenkin laittoi 2 viikkoa (?!) tarpeeksi nöyryytettyään ja kehotti menemään seuraavan kerran neuvolalääkärille koska siellä voitaisiin paremmin katsoa onko RASKAUS esteenä työnteolle. Ei tuntunut jotenkin ollenkaan tajuavan että mulla tosiaan on 30 noita raskausviikkoja jo takana ja selkäkivut johtuvat nimenomaan raskaudesta eikä tasan mene ohi ennenkuin vauva on ulkona. Käsittämätöntä käytöstä. |O Onneks mulla on huomenna neuvola niin varaan samantien uuden ajan neuvolalääkärille. Ja jos ei sekään auta niin aloitan sen äippärin varhennettuna 15.1 vaikka menetän siinä ihan mukavat rahasummat ...

Tälläistä valitusta (.) tänään. Kommentoin teidän kanssasisarien mukavampia puheenaiheita myöhemmin kunhan selviän tästä v*tutuksesta miten odottajia sorretaan, prkl sentään!

angry mama-L & Onnipullero 30+4
 
Iltaa..

Niinhän se ensimmäinen kotipäivä menikin jo! Kävin hakemassa vauvalle omat pyykinpesuaineet, talkkia, pulloharjan ja d-tippoja. Itseni palkitsin liivin suojuksilla... :)
Täytyy ottaa positiivisesti tämä aika jolloin voi vain elää itsekseen kotosalla, tehdä mitä itseä huvittaa.. Kauaa ei sitä enää voi tehdä!!

Mulla kävi tänään hieman oudosti kun olin tuolla ostosreissulla.. Alkoi yhtäkkiä huipata ja heikottaa, päätin mennä haukkaamaan yhden voileivän ym. Siinä jonossa mulla alkoi hiki pukata kasvoille, kädet täristä ja huimata niin että piti mennä kyykkyyn siihen tiskin alle! Hirveä olo oli kyllä! Ei ollut tajun lähtö kaukana.. HUI. Siitä se sitten helpotti kun join hieman ja sain sen subwayn leivän syötyä.. (ei ollut mikään erityinen..) Sen jälkeen taas palautui olo normaaliksi.. Mikä lie.. Ehkä meni verensokerit liian alhaalle tai sitten se on tuo mun surkean alhainen verenpaineeni... hmm..

Täytyy pysytellä huomenna ihan rauhallisesti kotona ja käydä vain hieman ulkoilemassa, jos vaikka tuo sääkin muuttuisi hieman lempeämmäksi.
Mennään lauantaina katsomaan taas yhtä asuntoa.. Toivon tosiaan että se kelpaisi meille kummallekin! On käyty katsomassa niiiiiiin monia, ja aina niissä on jokin vika.. Tämän TÄYTYY natsata..Kolmio Etelä-Haagasta.. :) Voittaa varmasti meidän superpienen city-asunnon!

Kelan tuista... Onko teille tullut joku erillinen päätös lapsilisästä? Mulle ei, ja aloin miettiä että mahdoinko hakea koko rahaa... KÄÄK!!!
:eek: Huomenna marssin tuohon kampin kelaan selvittämään että mitä mitä mitä...

Nyt jos menis tekemään vielä yhden voileivän kun maistui niin hyvälle :)
Kauniita unia kaunokaiset!

Laura ja masukki, 31+0 edelleen :)
 
moiks!
Aikasemmin kirjoittelin siitä LinOlive luontaistuotteesta, joka on siis pellavanöljy-oliiviöljy kapseli, jota neuvolalääkäri mulle määräsi. Aloin itse epäilemään tuotteen sopivuudesta raskausaikana, joten laitoin suoraan valmistajalle sähköpostia, josta vastattiin, että ei suositella raskausaikana käytettävän, sillä tuote sisältää pieniä määriä sitä jotain joka voi aiheuttaa esim. raskausmyrkytyksen, mutta että se on hyvin epätodennäköistä. En nyt muista noita vaikeita nimiä...mutta anyway, en siis sitä tuotetta aloita vaikka kuinka lääkäri sitä suositteli.
mama-L ja tutteli: Ikävää käytöstä olette osaksenne saaneet, toivottavasti löydätte alan ammattilaisen joka ottaa kivut ja tuskat tosissaan. Sitäpaitsi en itsekkään millään jaksaisi tehdä töitä enää...kun alkaa ajatukset olemaan jo ihan muissa jutuissa vaikka mua ei issiasvaivat sun muut rannekipua vakavammat vielä vaivaakaan. Niin mitä se on sitten suurien kipujen kanssa....voimia teille ja puhukaa huomenna suu puhtaaksi, raskaanaolevan tulee saada saikkua, kun sitä tarvitsee, sillä emmehän vastaa tässä vain itsestämme vaan myös ja ennenkaikkea tuon pikkuisen hyvinvoinnista. Typerä lääkäri kun ei sitä ymmärrä!*purkautuu teidän puolesta, kun suututtaa tollainen* :D
Mulla on tullut hurja tarve lukea tosi paljon teidän juttujanne...jakaa tätä odotusaikaa, enemmän kuin aiemmin. Vauvasta on tullut kasvavan masun myötä niin todellinen ja ei jaksa enää pyöritellä ajatuksia vain oman pään sisällä. Ukkokin kun on ulkomailla, niin ei viitsi puhelinlaskua kasvatella....sitäpaitsi on kiva lukea "sivullisten" tarinoita...muuten kaikki pyörii vain tässä oman navan ympärillä. on mulla ihania ystäviä, mutta ei raskaana olevia...joten ei oikein jaksaisi alkaa vuodattaa tarinoita kun vastaukseksi saa kertomuksen baari-illasta ym. Mä kyllä kuuntelen mielelläni niitä juttuja, saa vaihtelua arkeen. Ymmärrätteköhän mitä tarkoitan... :ashamed:

Ilokseni huomasin että olen saanut päätöksen kelalta äippä ja vanhempainrahasta...alan saamaan varhennettua tukea jo 1.2...ja vielä enemmän kuin uskalsin toivoa. Työpäiviä ei ole kovinmontaa jälellä, koska on vuosilomatkin vielä pitämättä. ihanaa....kauan kaivattua omaa aikaa tiedossa.

Nyt hammaspesulle ja unta palloon! ja masuun!

ootus + nyrkkielmeri 28+4
 
Täällä on nyt sitten riesana nuo yöunet. En ole varmaan viikkoon nukkunut kunnollisia yöunia. Kaveri tuolla masussa alkaa elämään heti kun pitkäkseen pääsen ja sit kolottaa selkää ja on niitä surullisen kuuluisia liitoskipuja :eek:

Pitiköhän mun kommentoida johonkin jotain.... Ähh, en nyt vaan yksinkertaisesti muista :/ Käy vissiin aivot hieman hitaalla :whistle:

Täällä vointi muuten ennallaan. Supistelutkin vaan jatkuvat, mutta eivät tee nyt niin kipeetä. Päivät menee tuon 2- vuotiaan kanssa ja onneksi eilen loppui esikoisen eskariloma, muuten meillä olisi varmaan kaatunut jo seinät niskaan... :LOL:

Ainiin... Vatsantoiminnasta ollut puhetta täällä. Mulla se on ollut ongelma jokaikisessä raskaudessa, niin myös tässä. Olen käyttänyt sitä apteekin magnesiamaitoa, sillä se auttaa myös närästykseen ja ennenaikaisiin supistuksiin. Tässä raskaudessa ongelam ei ole ollut niin suuri kuin aiemmin, johtunee ehkä siitä että olen ottanut vitamiineja 2 päivässä. Niissä on magnesiumia, mikä edesauttaa vatsantoimintaa. :ashamed:

Kommentoin myöhemmin taas lisää. Nyt pitää lähteä viemään poika eskariin. :wave:

kleopatra ja ihmemies (viikot hukassa)
 
Oon viime yönä joutunu käymään pissalla "vaan" 2 kertaa mut silti oon ihan sikaväsynyt. Taidan menna takasin sänkyyn kun oon vieny ton meiän neidin kouluu.. Tais mullekin jäädä vähän toi joululomarytmi päälle :ashamed:

Laura ei oo tännekään postissa tullu päätöstä lapsilisästä, mut kelan sivuilla jos meet käymään ja tunnistaudut sähköisesti sisään omille sivuille esim. pankkitunnuksilla, ni siellä päätös on näkyny jo pidemmän aikaa, luulen et kela lähettää lapun siitä vasta sitten kun vauva on syntyny, näin ainakin muistelisin.

MamaL ja Tutteli ymmärrän kiukkunne lääkäriä kohtaan, mulla oli kans niin etten neuvolalääkäriltä saanu millään saikkua, ja hänen ainakin mun mielestä pitäis paremmin raskaana olevan naisen vaivoja ymmrtää, mut ei. Mähän hain saikkuni työpaikkalääkäriltä eikä mitään ongelmia, ja lääkäri oli sitäpaitsi mies. Mut yksityiseltä saa mun mielestä aina parempaa palvelua, valitettavasti asia vaan on niin.

Ootus milloin hait äippärahaa? Ja onko sulle tullu kotiin jo päätös vai vasta nettiin? Kun mä edelleen odottelen niitä päätöksiä ja laput vein oiskohan ollu 12.12 tai jotain sellasta.. Enkä EDELLEENKÄÄN oo saanu sitä äitiyspakkausta, alan jo epäileen et mulle on käyny samalla lailla kun Annelilla eli et on lappu hukkunu johonkin.

Jaahas, kello näyttää olevan jo sen verran et tarvii laittaa vaatteet päälle ja heittää neiti kouluun, palaillaan taas myöhemmin..

:heart: :Ninni ja Kirppu 30+2

Muoks! Kävin siellä kelan sivuilla katsomassa ja mun hakemus on ollu sisällä jo 7.12, eli jo kuukauden... Kestää kestää aina vaan asiat siellä...
 
Kylläpä moni valvoo öisin. Ymmärrän täysin tuskanne, on tosi raivostuttavaa, kun ei saa nukuttua (nimim. kokemusta on sillon alkuajoilta)
Viime aikoina oon nukkunu yöt täysin heräämättä, aivan mahtavaa! Toivottavasti sama meno jatkuis loppuun asti.

Enne, miten teillä voikaan olla noin huono tuuri, paljon jaksuja! :hug:
Meillä esikoinen sairasti puolitoista- kaksivuotiaana kanssa aivan kamalasti ja samoihin aikoihin osui myös munuaisleikkaus, oli kyllä rankkaa.
Tänä talvena ollaan ekaa kertaa päästy vähällä, vain yksi vähän pidempi flunssa ja nopea vatsatauti, vaikkakin osui tietty jouluks.

Suhinalle tervetulotoivotus, kiva saada joukkoon myös vähän "varttuneempaa" väkeä ;) Siis me yli kolmikymppisethän ollaan jo "vanhoja" :LOL:

Ei oo kelasta kuulunut mitään tännekään ja mulla ei ees oo omia pankkitunnuksia, että pääsis tiirailemaan tilannetta. Jäädään odottamaan...

Kivaa kun on vihdoin talvi, harmi vaan ettei pääse itse hurjastelemaan Stigalla.

Lähdenpä tästä silittämään vauvanvaateihanuuksia :heart: t. pikkuvaemo
 
Suhinalle täältä kanssa tervetuloa, lisäsinki sut jo listaan mut unohdin toivottaa tervetulleeksi! Vielä mahtuu ja ehtii hyvin joukkoon, luulen et vielä tulee muitakin uusia kunhan äippälomat alkaa ja porukalla aikaa kirjotella... Nyt meen hetkeks takasin sänkyyn vaikka telkkua kattoon...

:heart: :Ninni
 
Tää kone ei meinannu päästää mua kirjoittaan.Mulla on niin ilonen olo, että ei haittaa mikään :D Tänään ei saa mikään pilattua mun fiilistä ;)
Ulkona oli kiva ilma ja kun oon kohta viikon lojunu sängyn pohjalla, oli aivan ihanaa kävellä pieni matka kotiin.. Tosin mun kävely oli hidasta kun mikä, ihan pienillä hiiren askelilla pääsin kotiin :LOL:
Supistele harmi vaan paljon ja melko kipeesti.. Eikun äkkiä huilaan.

Mä olin siis heti aamusta siellä äitipolilla tarkastuksessa.Kohdunsuun tilanne, ei ollu pahentunut viime viikkoisesta käynnistä.Siksi olenkin näin hyvällä tuulella :heart: :heart: Ens vkolla katotaan sit vielä uudestaan! Huilaamisella on siis ollu tosiaan hyötyä.Nyt jaksan paremmin varmaan maata taas viikon lisää..toivottavasti ainakin.Välillä on kyllä ollut aika hirveetä.Varsinkin, kun oon tottunu aika paljon meneen joka paikassa ja nyt en oo voinu edes täälä kotona tehdä mitään..Vali vali.

Kaikki muukin oli ok, eli vauva liikku tosi paljon, sydänäänet hyvät, mun pissa puhdas ja verenpaineeni normaali jne. Olin jopa laihtunu viime viikosta 600g. Joulun aikaan olikin tullu niin paljon, että hyvä vaan.

Meillähän vauva oli viime viikolla (rv tasan 31) jo n. 2,5 kg. Mä sanoin lääkärille, että vähän kyllä pelottaa, että jos kuitenkin menee laskettuun aikaan tai jopa yli, kun vauva syntyy..että kuinkahan iso se on sillon.Kysyin voidaanko käynnistää.Lääkäri sanoi, että suurella todennäköisyydellä vauva syntyy, ennen laskettua aikaa, kun kohdun tilanne on näin kypsynyt ja supistelee, vaikka kuinka huilaan.
Sitä mä kyllä toivonkin!!En halua, että vielä tulee, mutta ennen la kuitenkin.

Kauhea nälkä, en oo vielä tänään syöny oikein mitään.Pakko lähtee tekeen aamupalaa.

Toivottavasti jaksoitte lukea, oli niin oman navan juttua.Seuraavalla kerralla yritän myös kommentoida teidänkin kirjoituksia.

Hyvää päivän jatkoa kaikille ;)

Jade 31+6
 
Ninni: Äitiyspakkaus päätös mulle tuli muistaakseni jo ennen joulua, mutta itse äitiyspakkausta ei ole vielä näkynyt, ei kuulunut...jouluruuhkiin varmaan jäänyt jumiin. Itse rahapäätökset oli eilen tullut nettiin, ja ilmeisesti eilen laitettu postiin, joten tulee kotiin tänään tai huomenna. Hakemukset lähetin kelaan 12.12. jos nyt oikein muistan.
Suoraan sanoen olen kyllä yllättynyt että päätökset on tehty näinkin nopeesti, kun joulupyhätkin on tuohon väliin mahtunut. Yleensä meilläpäin noissa päätöksissä aina kestää. mutta kiva näin:)
Suhina, tervetuloa! :)
Mulla on alkanut painaa tuota häpyluuta ja kävelylenkkejä ei juurikaan voi tehdä kun on noita liitoskipuja. Yöt kyllä nukun ihan hyvin, mutta asennon vaihtaminen on aina työntakana, sillä on tuo jo sellainen kumpu että ottaa vastaan vaikka mitenpäin olisi.

nyt takaisin töiden kimppuun.

ootus 28+5
 
Siis missä kaikki on?
Minä olen istunut koko aamun tässä koneella tekemättä oikeastaan yhtään mitään. Taisi tuolla tytöllä jäädä yöunet liian lyhyeksi kun heräsi juuri melkein 3 tunnin mittaisilta jatko- unilta.
Itsellä on jotenkin niin pökkelöinen olo että huh. |O

Aamulla tuli sitten oksennettua sisuskaluja myöden kaikki pihalle ja nyt on vatsa sekaisin, johtunee univelasta ja väsymyksestä. :eek:

Pitäisi lähteä viemään auto huoltoon, mutta vaikea saada itsensä liikkeelle. Mutta ehkä raitisilma ja 4 kilometrin kävelylenkki kotiin tyttöä pulkassa vetäen tekee tälle olotilalle vaan hyvää... Kunhan ei vaan alkaisi liiaksi supistelemaan :headwall:

Joku kyseli siitä lapsilisästä ja niinhän se on, että siitä tulee sitten se päätös kun lapsi on syntynyt.
Täälläkään ei vielä äippärahasta ole päätöstä tullut, eikä myöskään tuolla kelan sivuilla näy päätöstä asiasta :(
Olisi vaan ihan kiva kun tulisi kun tässä pitäisi miettiä auton yms. vaihtoa niin tietäis kuinka ne ?:t riittää :headwall:

Sorry :ashamed: Tämä oli nyt tällaista p***an olotilan purkua tämä viesti. Ensi kerralla positiivisemmalla mielellä... :ashamed:

kleopatra ja ihmemies
 
Kaikenlaisia järjen jättiläisiä sitä tuolla liikenteessä on! |O
Olin menossa aamulla hammaslääkäriin, ja olin kääntymässä vasemmalle, vastaan tuli autoja joten minun piti pysähtyä odottamaan. Katsoin että takaa tuleva auto lähtee minua ohittamaan vaikka tilaa ei ollut, toisella puolella oli liikennemerkki. Se vanha ukko vaan työnti siitä ja kolautti ohi mennessään minun autoa. Ei meinannu ensin pysähtyä, sitten painoin töötti ja heilutin nyrkkiä niin se ajoi tien sivuun. Sanoin sille että kyllä tuntuu kiire olevan kun pitää olemattomasta raosta ohi lähteä ja kolhia siinä autoo sitten samalla! Se ukko rupes minua syyttämään että olen ollu hänen tiellään, että voisin kuulema vähän katsoa. Ärähin sille että mitenkähän sinä tästä minua voit syyttää kun olen ihan oikealla paikalla, ja kun vastaan tulee autoja niin ei paljon muuta mahdollisuutta ole kun pysähtyä, että sinähän tässä väärin teit kun toisten autoja kolhit kun änkäät ohi vaikka näät että tilaa ei ole!
Sanoin sille että kyllä minä sinun tiedot saan rekisterinumeron avulla ja että soitan poliisit. Niin tämä fiksu herrasmies sanoi että sen kun soitat ja hyppäsi autoon ja kaahasi pois paikalta! |O

Kyllä sitten ärsyttää tuommoset kusipäät suoraan sanottuna! Ite ajelee kun sika pellolla ja sitten koittaa kääntää asian minun syyks ja pakenee paikalta!

Kaikenlisäks kun en ollut omalla autollan vaan minun porukoitten, autoon ei luojan kiitos pahempaa jälkeä tullut. Soitin äidille ja kerroin asiasta, sekin oli vihainen sille ukolle tuommosesta käytöksestä. Pähkäiltiin asiaa niin varmaan aika turha ottaa yhteyttä poliisiin kun siinä on sana vastaan sana, ja olisi varmaan heti pitäny soittaa. Mutta jäin vain hämillään siihen katsomaan ku se hävis paikalta, ja sitten olikin jo kiire hammaslääkäriin.

Kyllä se ukko saa minulta vieläkin karvat pystyyn..arg!
Mutta pääasia että ei pahemmin kolahtanut että ei vauvalle mitään tullut! :saint: =)

Piti tulla tänne purkamaan pahinta v*tutusta :ashamed:
Mutta pitää koittaa rueta imuroimaan yms, jospa tämä tästä!

Hyvät päivänjatkot kaikille! :wave:

Heidi ja masuasukki 31+4 :heart:
 
Poika oksentaa ja siis tulee molemmista päistä ulos, mikään ei pysy sisällä. Ajattelin eilen että helpottais jo tänään mut pahemmaks vaan mennyt. Kuumettakin on 39 kun mikään lääkekään ei pysy sisällä. Makaa vaan sängyssä, ei jaksa tehdä mitään. Kai mun pitää seurailla ja kysyä lääkäristä apua jos ei iltaa kohden helpota yhtään.. hitto tää käy omillekin voimille. Pesukone on päällä kokoajan ku pyykkiä tulee, pojan vaatteet ja omani, kun aina oksentaa mun päälle ja petivaatteet tietenkin vaihdettu miljoona kertaa. Kauankohan tää voi kestää?

enne ja aarre 31+5
 
Moi masulaiset! :wave:

Ai hurja mikä tuska tuolla alakerrassa... :'( :'( Tein aamulla intona pinkeänä lumitöitä, kun oli ihanan kevyttä pakkaslunta satanut yön aikana monta senttiä. Työnnellähän sitä lunta jaksaa hyvinkin, kasailin ensin isoon kasaan semmoisella työntölapiolla, ja siitä läksin kolalla viemään tuonne, minne ne nyt tässä taloyhtiön pihassa pitää kasata. Kaikki hyvin siihen asti, kunnes tuli eteen se kinos, jonka päälle ne lumet ois pitänyt pusata. Työnsin minkä jaksoin, mutta eihän se kola sinne noussut. Lopulta erehdyin ottamaan jalan avuksi, niinkuin nyt luontevasti siinä kohtaa tekisi itse kukin. Eli polvea sinne kolan alle ja koitin sillä tavoin avustaa kolan perille asti. Vaan kesken jäi liike! Ai julmettu miten voikin sattua!! Siis liitoskivusta siinä oli kyse, mutta kun niin äkäisen liikkeen erehdyin tekemään, niin normi liitoskipu todella repäisevänä versiona potenssiin sata oli tämä tunne... ja jäi vaivaamaan vielä jatkoonkin niin, että nyt aivan pienikin kävely tässä kotona tekee hurjan kipeää, vain istuessa ja maatessa kipu ei tunnu. Toivottavasti helpottaa yön aikana, ettei nyt revähtänyt joku niin totaalisesti siellä että koko loppuraskauden ajan pitää tätä kipua sietää. Auts. :'(

angel08, minä en varsinaisesti vauvan liikkeistä tule huonovointiseksi, mutta joskus jos olo on muuten huono, närästyksestä johtuen tms, niin silloin vauvan liikkuminen tekee kyllä olon entistä kurjemmaksi. Semmoinen merisairausjuttu varmaan ;), että kun laiva keinuu niin kurjeneehan se olo siitä... =)

Muljautteleekos teidän vauvat masun toispuoleiseksi? Toisinaan saa oikein nauraa, kun vauva hivauttaa itsensä toiselle laidalla massua, niin että navan oikealta puolelta vatsa on paljon korkeammalla (siis jos makuulla ollen ajatellaan) kuin vasemmalta. Näyttää hassulta, ja tuntuukin vähän jännältä =)

riksulle paranemisia flunssasta! Mulla kans, mutta alkaa jo helpottaa. Hirveän sitkeää limaa saa niistää, ihan kummallinen nuha siis. Yleensä mulla nenä vaan vuotaa ja vuotaa, mutta tätä räkää saa puskemalla puskea pihalle :(

tutteli Yhdyn muiden kommentteihin, että koita vielä neuvolan kautta, eikö sitä saikkua tosiaan mistään irtoaisi, ei ole äidin eikä vauvan edun mukaista pakertaa väkisin töissä, jos fyysinen vointi ei sitä tunnu sallivan! Toivottavasti asia ratkeaa parhain päin! :hug:

suhina, tervetuloa mukaan! :flower: :wave:

mama-L, "kiva" lääkäri!! Mur!! :kieh: Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tommonen, tiedät itse kyllä mikä tilanteesi on, ettei kyseessä ole vain 'sopiva taloudellinen juttu tähän väliin'. Pöh!! :hug: Nauti tylsästä lääkäristä huolimatta saamastasi sairauslomasta ja lepäile, hekumoi vauvantulolla, valmistele juttuja... =)

LauraN, mulla tulee kans joskus tommosia huimauskohtauksia, mutta lievemmän kuuloisena kuin mitä sinä kuvasit. Useimmiten kaupassa, tai oikeastaan aina vain kaupassa. Kai siinä jotenkin rasittuu tms, ja mulla ovat toistaiseksi menneet ohi hengittämällä rauhallisesti ja pysähtymällä, antamalla elimistölle ja vauvalle happea.

Heidi1985, melkoinen järjenjättiläinen tosiaan!! Tainnu ukolla jäädä autokoulu vähän huonolle tolalle, kun ei perusjuttuja muista. Tai sit sitä ollaan vaan niin kiireisiä, että muista viis kun minä meen nyt tästä!! Ärtsi-purtsi-mur-mur tommonen!! :kieh:

Voi enne!! Jaksuja ja voimia!! :hug: Jospa se ei ainakaan kovin montaa päivää kestäisi, vatsataudit yleensä lienee parin-kolmen päivän juttuja? Vuoraa pojan peti pyyhkeillä, kylpypyyhkeillä, niin että petivaatteet jää sinne alle piiloon. Oksun tullen ei ehkä tarvitsisi vaihtaa kuin vain ne pyyhkeet? Koittakaa jaksaa, molemmat! :hug:

Minä pesin tänään lisää vauvapyykkiä, ja eilen kävin tosiaan ostamassa pari tuttia, liivinsuojuksia, jätti-jumbo-siteitä, 2 kpl:n pakkauksen tuttipullon tutteja, pullothan siis on esikoisen aikaan ostettuja ja ihan hyviä vielä, tutit vain piti uusata. Tai niitä pitää vielä ostaa tietty lisääkin, kun 4-5 ploa meillä taitaa olla, ni uudet tutit jokaiseen. Sit jos ei imetys jostain syystä onnistukaan, ni sit tietty pitää ostaa vielä pullojakin lisää.
Se ois muuten jonkinlainen järkytys kyllä, jos imetys ei onnistuisi.. voikohan niin käydä, jos esikoista on kuitenkin pystynyt imettämään täysin ongelmitta, ettei se toisella kertaa onnistuisikaan? Vauvasta johtuen tietty voi, jos ei osaa tai jaksa imeä, mutta ettei maito nousisi tms. minusta johtuvaa syytä? Hui, alkoi ihan pelottaa!! imetystä kun odotan vauvanhoidosta eniten!

Ippu 30+1
 
Päiviä kaikille!!

Enne: Jaksamisia sinulle!!

Heidi1985: Miehet ne luulee aina olevansa parempia kuskeja kuin naiset, mutta kuten sinun tapauksesta huomaa, niin täysiä törppöjä! Onneksi ei sattunut pahemmin!!

Tarviiko ne pullon tutit vaihtaa aina uusiin? Kun meillä on esikoiselle hommattuja pulloja kaapissa, mut ne on lähes käyttämättömiä. Siis muutaman kerran on tarvinnut käyttää ja ovat kuin uusia ne tutit!!

Suhina: Tervetuloa joukkoon suureen!! =)

Taidan lähtee sohvalle makoilee, kun meinaa olla hieman väsynyt olo! Ei saa enää nukuttua kunnolla yöllä, kun ei oo oikein missään asennossa hyvä olla. Yllättävän pitkään oonkin pystynyt nukkumaan tosi sikeesti koko yön, mutta nyt on ollut useita öitä peräkkäin kun heräilen vähän väliä! Sitten jos joudun nousemaan vessaan, niin masuasukashan siitä reihaantuu ja aloittaa reippaan jumpan yksiössään, eikä siinä saa nukuttua!! =)

Muumi82 ja eppu 33+0
 
Inksu81
Ihan ekaks, heidi85...jos siihen teidän autoon jäi jälkiä, niin kyllä siitä varmasti löytyy maalia sen äijän autosta... Minä en henk.koht jättäis tollasten pässien tekemisiä huomioimatta. Ne kun pääsee ku koirat veräjäst, ni ei ne tapojaan muuta... vois olla ihan hyvä napautus sillekkin ukolle, ku poliisit ottais yhteyttä... tämä siis mun mielipide...nii ja vaik ei sen kummempaa juttua asiasta tekis, ni onhan noist hyvä ilmottaa muutenkin...

Ja sitten tähän omaan pallomahaan... Ei jääny mulle kovinkaan montaa työpäivää...nyt kun oon kolme viikkoo viel saikul, ni sit onkin enää kolme viikkoo töitä, mikäli sinne kykenee...eli vähiin käy ennen ku loppuu..

Ens torstaina pitäis mennä sokerirasituskokeisiin...se on vaan niin jumalattoman tylsää...vaan pakko kait se on..luulen kyl et mun sokerit johtuu vaan täst joulun mässäämisestä...

Mä oon käyny tuol bebesin sivuilla ihailemassa sellast vauvojen säkkituoli tsydeemiä, ei kellään olis kokemusta sellasesta... mä vaan mietin et mitenköhän se toimis meillä, kun toi esikoinen on hiukka villiä sorttia..ettei vaan sais sitä tuolia tönästyy nurin...

Mitenköhän sitä jaksaa vielä odotella tätä vauvaa ku kaikki on käytännös valmiina. Täytyy vissiin vaan tyytyä hypistelemään noita vauvelin tavaroita, joita riittää =)
Nii joo..kelan sivuillekin oli tullu tiedot äippähakemuksesta ja maksupäivä tolle äitiysavustukselle...johan sitä täs on saatu odottaakin..

Onko täällä muuten monikin menossa suunniteltuun sektioon? Jos on, niin onks teille puhuttu sen ajankohdasta vielä mitään...?

Nyt täytyy poistuu takavasemmalle, masu kurnii jo niin pahasti...

Inksu 29+3 (?)
 
Sori, kun en ole kerennyt mitään kirjoitteleen :/ Tultiin reissusta vasta 31.12.07. Oli nimittäin selkä niin kipeä, joten halusin kotiin. Kätilöltä kysyin ja sanoi, että se on vain issiasta tai noidannuolta.. Tultiin siis kotiin ja sen jälkeen alkoi rytinällä tapahtuun. Tiistaina huomasin, että pissa haisee pahalta(kiinnittäkää helposti rakkaat ihmiset siihen huomiota). Noh, keskiviikkona menin neuvolaan viemään pissan, oli tulehdusta ja verta siinä. Sain antibiootit. Noh, torstaina nousi kuume ja olo meni huonommaksi. Ei pystynyt/ jaksanut olla hetkeäkään pystyssä. Olo vain huononi, mietin jo ettei voi millään olla flunssaa tms. ja selkä oli tosi kipeä(keskiselkä). Lauantaina menin sit synnyttäjien vastaanotolle tarkistuttaan tilanteen, vaikka oma kätilö(yksityisellä) sanoi, että turha mennä.. Onneksi menin:) Vanhempi mieslääkäri totesi siellä munuaistulehduksen. Heti osastolle ja antibiootit suoraan suoneen. Crp oli 119. Tänään kuvattiin munuaiset, jotka olivat ok. Virtsarakossa oli karstaa. Olo on nyt parempi, meinas vaan jo höperöksi tulla siellä osastolla :LOL: Onneksi oli ihana henkilökunta ja kivat huonetoverit:) Vauva oli kasvanut, painaa nyt 2,2Kg:) Hb oli laskenut todella alas, oli vain 97.

On niin heikko olo, joten en jaksa kauempaa koneella istua. Anteeksi, koska en nyt kommentoinut ketään :(

LOE ja rv 32+6
 

Yhteistyössä