***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

siis varsinkin raskausaikana tuo pissatulehdus EI oireile!!! Sen takia pääsi munuaisiin leviämään. Ja lääkäri sanoi, että kyseessä vakava sairaus, joka pitää ottaa tosissaan. *Niin kiihkosti selitti*.. Mutta, jospa nyt pysyin tuo tulehdus kurissa, nyt oli crp vain 47 ja kotona siis.. ja nyt levähtään..
 
Kävelystä selvitty hengissä eikä nyt ainakaan paheemmin supistele, vielä... Uhkaa vain näköjään nuo häntäluu tuskat palautua, ja minä kun olen jo 2 viikkoa juhlinut niiden poissaoloa *murr* :'(

Heidi: En minäkään kyllä päästäisi ukkoa noin vähällä. Ei muuta kuin soittoa poliisille vaan niin saisipa kunnon opetuksen. :headwall:
Ne on ne miehet niin pirun osaavinaan ja tietävinään.
Minäkin sain yhdelle idioottikuskille raivarit viikonloppuna kun teki niin julman typerän ohituksen, että siinä olisi voinut käydä todella huonostikin ja mulla vielä lapset kyydissä :eek:
Poika sanoi, että "äiti, opetapa vähän tuota Peugeot- kuskia" :LOL:

Tutteli: Kyllä minäkin ottaisin heti yhteyden neuvolaan ja pyytäisin nla-lääkärille ajan. Mulla on tässä raskaudessa osunut niin ihanat lääkärit kyllä tuonne neuvolan puolelle, että ei voi muuta kuin kiitellä. Olen siis ollut jo lokakuun alusta saakka saikulla. Minun kunnossani ei todellakaan olisi pystynyt töitä tekemään, kun todella tekee vaikeaa tuon 2- vuotiaankin hoitaminenkin.
Minäkin siis hoito- alalla. :/ Ja aina on lääkäri neuvolassa sanonut että on sanomattakin selvää, kun tietää mitä hoitajan työ pitää sisällään niin minun kunnossani ei siihen kykene.

Pitikös mun jollekin vielä kommentoida jotain... :whistle: Ei vaan voi mitään kun muisti pätkii- pätkiköön... :LOL:

Palataan taas :wave:
 
Tervetuloa, Suhina!

Hui sentään, LapsetOvatElämäni! toivottavasti kellekään muulle ei moinen tulehdus iske - varsin hurjalta kuulostaa. Onneksi pidit pääsi ja pääsit hoitoon.

Kiirettä taas pukkaa, joten jatkan toisella kertaa.
Sen verran omia kuulumisia, että herääminen siihen että nenästä vuotaa verta ja aivastaa omat kätensä, naamansa ja suunsa täyteen verta ei ole suositeltava aamunavaus :D Testasin tänään!
Ei mitään hätää kuitenkaan, kaikki hyvin taas ja veret pysyvät sisuksissa jälleen niin kuin pitäisikin.

~Tii ja Nyy 31+.
 
Kiitos kaikille jotka valaisitte minua siinä lapsilisäasiassa. Tuli jo sellainen kylmähiki päälle että onko nyt jotain jäänyt tekemättä...
Täällä on pesty vauvan vaatteita koko aamupäivä.. Nyt on lupa levätä! Mies oli ilmeisesti jotenkin sekaisin kun lupasi silittää ne kaikki! Vaatteita on meinaan hurja määrä. Oikein hävettää kun katsoo mitä kaikkea on tullut ostettua...

Joku muukin valitteli alaselän/takapuolen särkyä.. Täällä on sama ongelma! Itsellä se vaivaa lähinnä iltaisin. Vasen kankku on jatkuvalla koetuksella!! auuts..

Taitaa olla myös ihan yleinen ongelma tuo nukkumisen hankaluus.. Itse poden sitä samaa tautia. Joka kerta kun kääntää kylkeä, herää joko veskiin tai muuten epämiellyttävään olotilaan.. Mulla on vielä sellainen bonus, että mies kuorsaa ihan älyttömästi.. Varasin hänelle tänään lääkäriajan siitä syystä..
Masu alkaa olla valtava laitos, välillä ois ihanaa saada entinen olotila takaisin edes tunniksi!

Nyt tekemään perunamuussia jotta mies pysyy tyytyväisenä ja masu kookkaana!
:)

Olipa kivaa kun tänne oli tullut näin paljon kirjoituksia :)

Laura+nyytti 31+1
 
Hello!

Enne:Toivottavasti poika paranee pian!

Heidi1985: Ei voi olla totta! Suututtaa teidänkin puolesta! Onneksi ei sattunut pahemmin.

Tutteli: Ei kenenkään tarvi raskaana ollessa töissä olla, jos ei jaksa! Marssi neuvolaan ja vaadi sairaslomaa! Meidän neuvolassa oikein tyrkyttävät sairaslomaa joka välissä.. Vielä en tosin ole ottanut vaan koitan jaksaa muutaman viikon, koska olo ihan suht hyvä itsellä.

LOE: Parane pian :)

Taidan mennä tekeen ukolle ruokaa ja sit lähdetään perhevalmennukseen, jossa aiheena synnytys! IIKS!

riksu + magsimus 31!
 
LOE onneksi huomasit oireet ja lähdit tutkimuksiin. Tosiaan sen taudin kanssa ei ole leikkiminen.

Nyt on tosiaan iskenyt se tavaran hankinta/hamstraaminen tähän odottajaan. Jotenkin varmaan olen nyt sitten tammikuussa antanut itselleni luvan uskoa että vauva on todella tulossa. Surffailen päivät pitkät osto/myyntipalstoilla ja tietysti alennusmyyneissäkin olen juossut.

Turvaistuinkysely: eli minkälaisia kaukaloita teillä on/ajattelitte hankkia. Nythän on näköjään niitä "hienouksia" joissa on ns. telakka mihin kaukalo sitten vaan napsautetaan. Olen vähän kuolannut Gracon Logico S merkkistä kaukaloa. Jotenkin tuntuu, että se telakkasysteemi helpottaa elämää aika tavallaa varsinkin kun autoilemme paljon. Perinteisemmän kaukalon saisi kyllä puolet (ainakin) halvemmalla... Ja käyttöikäkin on melko lyhyt.. Onko teillä kokemuksia noista alustallisista istuimista? Hintansa arvoisia?
 
LOE, hui sentään! Mulla on kerran mennyt pissatulehdus munuaisiin ja oli kyllä tuskallista. Toivottavasti sulla menee pian ohi.

Inksu81, oon kattellu kanssa tota samaa "sitteriä" ja aion sen varmaan hankkiakin jossain vaiheessa. Kodin1 myy kanssa, soitin sinne ja hinta oli se sama 129 euroa. Lemonkids-nettikaupassa oli osa väreistä alessa: www.lemonkids.fi

Imetystyynystä: mulla on esikoiselta jäänyt Brion tosi hyvä imetystyyny, joka on myös sopivan kokoinen. Kaupoissa näkee sellasia aivan hillittömän kokoisia tyynyjä, joilla tämmönen hukkapala kuin minä ei tee yhtään mitään.

Samasta syystä vähän mietin kantoliina-asiaa. Eli semmonen kankainen sidottava liinahan on järkky pitkä. Onko kellään kokemusta kaksilenkkisestä duotrikoosta? http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/carrybaby.html

Näytti nimittäin aika kätsyltä, ei tarttis sitoa ollenkaan. Mutta tiedä häntä sitten mimmonen on käytännössä.

Kaukalosta: samat pähkäilyt kuin oonaliinalla menossa täällä. Onks toi jalustallinen sitten niin paljon kätevämpi?

Mies oli tutultaan saanut Emman rintarepun, tuo sen illalla kotiin. Täytyypä testata sitä jollain pojan nallella vielä tänään.
:D

Tämmösiä nukkeleikkitunnelmia tänään illalla, kuullaan taas! t. pikkuvaemo ja ihmepoika (viikot hukassa)
 
Turvaistuimista: Me valittiin turvakaukalo Autoliiton sivuilla olevien testitulosten perusteella Maxi Cosi Cabriofix Easyfix 2007. Kannattaa katsoa testin tuloksia läpi. Siellä on hyvin ilmoitettu plussat ja miinukset tuotteista.

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/
 
Tervehdys toverit =)
Täällä on koko päivä humpotettu kaupungilla miehen työasioissa jne..
Jotenkin ihan poikki jo sellaisesta, nyt onkin ilta aikaa huilii ja olla vaan.
Me saatiin äitiyspaikkaus tänään, kyllä oli ihana hiplata niitä kaikkia tuotteita mitä sen mukana tuli, todella tyytyväinen olen sen sisältöön. Mites muuten ku pakkauksen toppapuku on kokoa 70, eikä sitä tietty voi käyttää nyt alkuun, ku vauvahan hukkuu siihen mut mites sitten syksyllä/ensi talvena, kun mulla ei leikkaa nyt yhtään että minkäkokoisia meidän vauvelit on ens marras/joulukuussa esim? eli onko puvulle silloin käyttöä? vai ennättääkö käydä pieneksi?

Kysymys:
kattelin tänään tuttipulloja prismassa ja mua alkoi mietityttämään sellainen juttu et mistä mä tiedän ostaa oikeanlaisen tutin pulloon? ku niitähän on hulluna erilaisia? Onko pullolla väliä? kuoseja ja muotoja ku on kans erilaisii..
Kuulostaa varmaan tyhmältäkin koko kysymys, mut mistäpä sitä tietää millaisesta tutista pikkainen juo? kokeilemallako se selviää vaan? (jos juo ollenkaan)

Oonaliina: Me ostettiin Gracon Logigo S istuin sillä jalustalla. Vaikea tietenkin sanoa, kun ei olla käytännössä vielä kokeiltu.. Ainakin myyjä sitä kovasti kehui ja me kun autolla liikumme lähes 100% niin helpottaahan se kiinnitystä kun ei tarvi ku painaa istuin paikoilleen. Ajateltiin hakea vielä myöhemmin toinen jalusta toiseen autoon, niin on sitten molemmissa. Pelkkä jalusta kun ei maksa kun sen 40?. Ainut miinuksena minkä huomasin jo nyt, oli se että ehdottomasti kannattaa testata autoon istuinta jo ostovaiheessa. Meillä miehen autona Volvo s80 eikä siinä mitään ongelmaa mutta mulla "kauppa-autona on Honda Jazz eli ns. pikkuauto niin kun testasimme kiinnittää istuinta autoon laittamalla sen takapenkille kuskin taakse, niin mieheni ei saanut vedettyy penkkiä riittävän taakse että hänellä olisi ajotilaa riittävästi ( mieheni kyllä iso 192cm mies, eli jalkatilaa normaalia enemmän) Minulle tilaa kyllä jäi.
Toki asia nyt ratkesi helposti sillä, että sijoitamme istuimen vänkärin penkin taakse, ja ehkä muutenkin sillä puolella parempi että ajaessa näkee, mitä vaavi touhuaa.
Tämä seikka vaan hyvä huomioida, esim jos kyseessä vielä pienempi auto, nimittäin isofix kiinnitys vie yllättävästi tilaa!
Ratkaisematta on, että mihin volvossa kiinnitämme istuimen, kun siinä edessä ja takana airbagit.. täytyy varmaan volvoliikkeestä kysyä...

Eilen alkoi synnytysvalmennus ja vaikkakin oli paljon paljon tuttua asiaa, niin minusta oli hienoa olla juuri oman miehen kanssa siellä. Ilta meillä menikin vauva asioita höpöttäessä, sai valmennus ensi kertaa miehenki oikein kongreettisesti innostumaan =) Ja tosiaan synnytysvideota katsoessa, itkuhan siinä pääsi. Aika tunteellisia juttuja, ihania sellaisia!

Tänään ollaankin voicen huoneeseen oltu hankkimassa maaleja jne ja ens viikolla matka käy ikeaan kaluste ostoksille =))

Voikaa hyvin.

Minä + Voice 28+2
 
angel08 kiitos tiedoista. Mitenkä on, voiko sen kaukalon kiinnittää taakse keskipaikalle? Mietin lähinnä sitä tukijalkaa, onko se liian pitkä, jos keskipaikkaa ajattelee. Meillä kun nuo sisarukset haluaisivat molemmat tietenkin päästä vauvan viereen ja muutenkin se keskipaikka tuntuisi parhaimmalta.

Tuttipulloista sen verran että meillä on ainakin täytynyt ihan vaan kokeilla että mikä tutti sopii vauvalle. Aikoinaan meidän naperot hyväksyivät ainoastaan sellaisen ns. anatomisesti muotoillun. Nyt en ole vielä valikoimaan tutustunut, mutta niihinkin pitäisi varmasti tutustua. Pari erilaista varmaan olisi hyvä olla valmiina. Pullon mallilla ei juurikaan väliä ole. Onhan niitä ns. koliikkipulloja, joissa ilmaa ei pitäisi tulla niin paljoa mahaan, mutta käytössä en ainakaan minä huomannut eroa.
 
Iltaa masukkaat!

Täällä oltu reippaina töissä päivä ja kävin vielä lenkillä. Kauankohan tätä ns. hyvää oloa jatkuu, koska olo todella on ollut mainio koko ajan. Ei oikeastaan mitään kipuja pienen peppukivun lisäksi. Eilen oli baletissa ja tein kaiken paitsi mahallaan olon. Enkä tullut kipeäksi. Mietinkin, että meneekö koko mammaloma sit maatessa, kun kivut iskee!!! ARGH.

Oonaliina: Me ostettiin Gracon Duologic, jonka voi kiinnittää sekä isofixeillä että turvavöillä (miinus, jonka tuossa AL:n testissä sai = virhekiinnityksen mahdollisuus on aina, kun voi kiinnittää vöillä). Se siis kasvaa lapsen mukana ja me ajateltiin, että tuolla mennään niin kauan kuin lapsi viihtyy selkä menosuuntaan. Ja koska meillä on isofixit, se oli myös ostoratkaisussa suuri painotus. Istuin vaan "napsautetaan" paikoilleen. Jos meillä ei olis isofixejä, ois ostettu toi.

Niin ja tuosta istuimen paikasta. Oon ymmärtänyt, että turvallisin paikka on repsikan takana sen vuoksi, että usein kolhitaan juuri tuohon kuskin puolelle nokkakolareissa.

Äippärahoista on ollut paljon puhetta. Katsoin omani ja olihan ne päätökset ja maksupäivät tulleet eilen. Kai ne sitten on oikein, kun ovat siellä hienosti laskeneet. Mulla on vielä sellainen kommervenkki tuossa raha-asiassa, että saan 72 ekaa päivää palkkaa ja sit kesällä tietyn ajan palkkaa, kun "hoidan virkaani". Opettajilla kun ei ole mahdollisuutta pitää kesälomia ennen tai jälkeen äippäloman. Mutta ovat kai poistamassa tuota nk. kesäkeskeytystä...

Meillä ei oo imetystyynyä, enkä ajatellut hommata. Mennään tavan tyynyillä ja jos koen tarvitsevani, niin täytyy ostaa sitten. Kantoliinailemaan tai kestovaippailemaan ei aiota ryhtyä, rintareppua harkitaan (jos lähdetään kesällä reissuun).

LOE:lle ja muille kipeille pikaista paranemista!! Täytyy mennä vahtimaan, ettei miehen töihin ajatellut piirakat pala (sillä on synttärit huomenna).

Misupai ja Helmis 32+3 menossa huomenna neuvolaan.
 
oonaliina, meillä jalustallinen kaukalo, ja on kyllä hintansa väärti! =) Voin suositella superlämpimästi. Kalliista saa aina eteenpäin myydessä paremmin itelle takaisinkin, kuin jostain halvemmasta. Siis siinä tapauksessa ettei kaukalo ole ollut kolarissa sitä voi eteenpäin myydä.

angel, tod.näk. pakkauksen puku on justiinsa passeli sit seuraavana talvena.
Tuttipullon tutista olen kuullut sanottavan, että äidin nännin muotoinen kelpaa parhaiten, joten siitä vain vertailemaan ;) No heh, meillä esikoiselle oli ostettuna kaupasta niitä anatomisia ja muotoiltuja ja herra ties mitä, eikä vauva suostunut imemään niistä ollenkaan. Sitten jossain vaiheessa kaivelin äitiyspakkaustavaroita, ja katoin silmät pyöreänä että ai täällä onkin vielä tuttipullo ja tutti, ja kokeiltiin pojalle sitä, ja se kelpasikin! ÄP:n tutti oli semmoinen pitkän suikean puikean mallinen, ei toiselta päin katsottuna leveämpi kuin toiselta. http://www.vauvatar.fi/product_details.php?p=250 Tuolta löytyy vähän sen näköistä kuin mitä tarkoitan. Tuon mallisessa se kärki on pieni, joten mahtuu hyvin vauvan suuhun. Muutoinhan sitä ei kyllä tiedä kuin kaikki vaihtoehdot kokeilemalla, kunnes löytyy sellainen jonka vauva kelpuuttaa =)

Ippu 30+1
 
...kun on tullu paljon tekstiä, kiva juttu!
Kaukaloista ollu juttua, meillä Britaxin Römer baby safe, ilman jalustaa, mut oon käsittäny et siihenki sellasen saa. Mut en usko et ostetaan kun kahella autolla kuitenki kuljetaan eikä siitä mun mielestä niin kauheeta vaivaa ole jos se tarvii vyöllä kiinnittää. Ostin tänään lisää vaippoja, pampersin newbornin kokoa 2. Mä oon jotenki aina tykänny pampersin vaipoista eniten ja niillä mennään tämänkin vauvan kanssa. Tyttöjen kanssa jo kuitenki tullu testattua kaikki mahdolliset merkit ja Pampers todettu parhaimmaksi. Halpisvaipat on laadultaankin mun mielestä huonoja ja Liberot jotenki vaan sellasia ettei olla tykätty. Kyllähän me äippäpakkauksen liberot tuun käyttään, mut en niitä osta.

Ippu meillä just tollanen Aventin pullo ku olit laittanu linkin, ja sit kans ainun mam ultivent, siinä kans vastaavanlainen tutti. Tytöt on kyllä mun muistaakseni juonu ihan millasesta tutista vaan, mut noi nyt on mukaan kaupasta tarttunu.

LOE kiva kuulla taas pitkästä aikaa sustakin, olin jo kaipaillukin. Ja lepäile nyt kunnolla et saat ittes kuntoon.

Kantoliinaa ei täälläkään meinata ostaa, hui, mähän oisin ihan solmussa sellasen kanssa :LOL: :LOL: Rintareppua tarvii harkita, tytöillä oli mun pikkuveljen vanha ihana 80-luvun mintunvihree, tarvii kattoo onko se vielä hengissä =)

Ja kestovaipat, siihen rumbaan en edes koita alkaa. Kertiksillä mennään täälläkin :ashamed:

Heidi onneksi ei käynyt mitenkään, noita törppöjä löytyy liikenteestä aina, mä en kyllä ois voinu jättää asiaa siihen, ois niin kauhee kiukku tullu :kieh: :kieh: ja huuto!

Jaahas, nyt tarvii mennä kattoon onko ruoka valmis, on kanapastavuoka uunissa. Mies oli tyttöjen kanssa luistelemassa ja niillä kauhee nälkä! Ja sit pakoa kattoon!

Kauniita unia, palataan asiaan aamulla!

:heart: :Ninni ja Kirppu 30+2
 
Misupai, kiva lukea vaihteeksi että joku toinenkin voi vielä tässä vaiheessa suhteellisen hyvin. Tänään oli monella niin synkkiä uutisia. Itse olen päässyt tähän mennessä niin vähällä että melkein hävettää, ihan normaalia elämää voin vieläkin viettää. Spinningissä pitää joskus huilata jos mahaa nipistää, mutta muuten ei mitään vaivoja...

Miten sulla (ja muillakin opettajilla, Tansulilla muistaakseni ainakin?) muuten vaikuttaa tuo kesälomakeskeytys äippäloman jatkoon sieltä loppupäästä? Eli jatkuuko vanhempainvapaa sitten syksyllä sen verran pitempään kuin olet välissä töissä? Meillä reksi väitti tänään ettei se jatku, mikä vaikuttaa musta kummalliselta, kun välillä kuitenkin "olen töissä".

Bellona 28+5
 
Bellona, vastaan heti kun satuin viestisi huomaamaan. Mulle ei oo vielä tullut kelan päätöstä, mutta olen ymmärtänyt niin, että äippäloma ja vanhempainvapaa päättyvät tietyn ajan kuluttua lapsen syntymästä ja niihin ei vaikuta se, mitä olet siinä välissä tehnyt. Meillä mies käyttää osan kesäajan vanhempainvapaasta, joten se kuluu myös sillä lailla.

Tansuli 32+1 (eli aika pitkällä jo ja hyvin voi, kopuuttaa puuta) :)
 
Bellona: Se on tosiaan niin, että vanhempainvapaa katkeaa, kun ollaan "töissä", mutta se ei siirry jatkeeksi. Mulla on siten, että 72 palkallista päivää loppuu huhtikuun lopulla, sitten oon toukokuun loppuun asti äippälomalla (ne loput 33 pvä). Kesäkuun alusta melkein puoliväliin oon vanhempainvapaalla (pakko olla, koska pitää olla väh. 12 päivää ennen kuin voi katkaista työn takia), kesäkuun puolivälistä elokuun alkuun olen "virassa" ja sitten joulukuun alkuun asti vanhempainvapaalla.

Sain sen päätöksen kelalta ja siinä näkyy, että Kela maksaa 3 ekaa kuukautta tietyn summan työnantajalle, joka taas maksaa mulle normaalia palkkaa. Sit siitä eteenpäin oli laskettu joka kuukaudelle summa, joka maksetaan minulle. Mutta sen lisäksihän tuolloin kesällä maksetaan palkkaa "työssäoloajalta". Mut muistakaa, että sitä ei automaattisesti makseta heti kun koulut loppuu-elokuun alku, vaan riippuu siitä, ehditkö olla yhtään vanhempainvapaalla. Vanhempainvapaata pitää tosiaan pitää se 12 päivää, ennen kuin saa katkaista (sanoi meidän palkkatäti). Mie saan olla virassa vaan siitä kesäkuun puolivälistä eteenpäin...

Tosi sekavaa ja ärsyttävää, kun ei voi olla yksinkertaisempaa. Ja näin ensikertalaisena ei tiedä kaikkia kiemuroita... Mut jos sieltä nyt ees jotain rahaa sais, niin hyvä niin. Seuraavana kesänä onkin helpompi, koska sit lopettaa vaan hoitovapaan ja itse aion palata töihin 2009 syksyllä, jos lapsen kanssa sujuu ja hän on terve.

Misupai ja Helmis 32+3 ihmeissään kaikista kiemuroista
 
taas oli tälläne pikalukeminen ja enhä mä tietty enää muista kelle piti kommentoida ja mitä... :LOL:

Heidi1985, voi vee että osaa olla mulkkuja ukkoja liikenteessä.. argh, että ottaa oikee sun puolesta päähän... ja osaan vaa kuvitella, kui vanhempi ukko on olevinaa niin niin oikeessa ja sehän ei tietenkää voi tehä mitään virheitä, varsinkaa ku toinen osapuoli on nainen!!!

mä kans oon ootellu tässä jo pari viikkoo äitiyspakkausta mut eipä vielä tänäänkää näkyny :'( en niin millään jaksais ootella.. tietty oliha tossa joulut välissä ja muuta mut ärsyttää ku lapussa lukee et kahen viikon sisällä pitäis tulla niin silti saat kk sitä ootella.... :kieh:

ja äitiyspäiväraha päätöstä oon kans ootellu, mut äske sit hoksasin käyä kattoo kelan sivuilta, nii ne on sen postittanu 4.1 eli varmaa huomenna on postilaatikossa =) vitsit, et mä oon tyytyväinen siihe summaan mitä tuun saamaan... se oli mulle tosi positiivinen yllätys kui paljon enemmän saan ku esikoiselta..
sillo tosin opiskelin koko edellisen verotusvuoden ja sit ku jäin vielä yksinhuoltajaks, niin pienellä tuli pärjättyä....
mutta työnteko näköjää kannattaa :D siis tuollo 2006 olin puol vuotta töissä, nii huomaa heti äippärahassa.. :) tuli heti sellane olo, et ihana ettei tarvii ihan miehen rahoilla elää, vaan jää vähän sitä "omaa rahaaki"..

meillä siis molemmilla omat tilit.. mies maksaa talolainaa ja siihe menevät jutut ja mä sit ruoat ja kaikki wc-paperit ym ym.. ja aina jotai pienempiä laskuja mitä puolet pienemmillä tuloillani pysyn..
ja sit on sellane periaate, et se maksaa kellä sillä hetkellä on rahaa.. hyvin on toiminu ainaki tähä asti =)

neuvolassa muute kävin eilen.. siellä kaikki ihan hyvin.. :heart: vauva oli raivotarjonnassa, niinku jo tosin kuukaus sittenki.. hb oli 127, hyvä mulle kun ennen raskautta 125..
verenpaine ok, pissassa aavistus jotai valkkaria, mut se kuulemma johtuu mun runsaasta valkovuodosta.
painoo oli tullu +533g/vko, eli ihan sopivasti viikkoo kohen, nyt yhteensä siis sen 15kg, joka on musta silti hirveesti!!!(viimeks muistin et 16).. niin ja sf 30cm, eli käyrän ylärajalla mennään, mut kasvu on silti tasanen :whistle:

en muista mitä muuta mun piti kirjottaa, mut palataanhan taas :wave:

äiskä ja vauveli 30+6 :heart:
 
Huh, mikä ilta olikin sitten eilinen. Lapset pistivät parastaan, kun mies olikin illan kotona (mikä siis harvinaista, kun tekee paljon iltavuoroa tai sitten on raksalla). Mulla kiehui niin totaalisesti yli, että menin jo 7än aikaan nukkumaan... |O Tai ainakin yritin nukkua, siinä metakassa ja taistelun tuoksinassa, mitä syntyy kun isä yrittää saada 2- ja 6- vuotiaat nukkumaan. :LOL: *huoh*

Onneksi tänään mies iltavuorossa niin kotona taas rauha maassa :saint:

Meillä käytössä Akta Gracon logigo S. Ei vielä itsellä kokemusta, muuta kuin aiemmasta mallista eli Autobaby (mikä meillä toimi hyvin). Luulen, että tämäkin ok. Meillä kun on nuo tytön matkarattaat niin niihin saa sitten ko. kaukalon kiinni.

Kantoliina mulla oli tuon 2- vuotiaan kanssa, mutta käyttämättä jäi. Tykkään ennemmin vaunuilusta kuin liinailusta. Pojalla oli rintareppu silloin 6 vuotta sitten, mutta käyttämättä jäi sekin.
Imetystyynyä en ikinä ole käyttänyt. Meillä nuo isot sohvatyynyt ajaneet sen asian.

Enpä taas muista mitä pitimäni kirjoittaa, mutta nyt aamupesulle ja sit odottelee Tunteiden ja tuksujen alkamista... :D

kleopatra ja ihmemies
 
Nyt on jo pikkuisen ärtymys eilisestä laantunut..mutta silti kun ajattelen sitä ukkoo nii nousee karvat pystyyn! |O
Sillä en ottanut poliisiin yhteyttä kun se olisi varmaan pitänyt tehdä heti, ja toiseks ku olin muutama vuos sitten kaverin kyydissä, vähän samantapainen juttu oli kyseessä, mutta autot vahingoittui enempi. Niin silloinkin se törttöilijä oli vanhempi mies, liekkö joku poliisin tuttu. Kun se juttu kääntyi päälaelleen, minua ei otettu todistamaan vaikka olin kyydissä ja näin kaiken, ja poliisi oli todistamassa vaikka ei ollut paikalla ollutkaan. Kaverille tuli siitä sakot, vaikka oli selvästä sen ukon syy! Ei oikein ole luottamusta ainakaan tämän paikkakunnan virkavaltaan, pelkään että se olisi kuitenkin kääntynyt minun syyksi, ku on sana vastaan sana, ja kun minä olen nuorempi ja vielä nainen! Arg! |O
Tekisi mieli kirjottaa jonnekki juttua tuosta..mistähä lie muropaketista sekkii ukko kortin saanu..kyllä vähä vaikutti että ei oo liikennesäännöt ihan hallussa!

Mutta sitten mukavampiin asioihin, just tulin neuvolasta, kaikki oli hyvin =)
Paino oli noussu 300g/vko..vähiten tähän asti! :D Nyt on vissiin tasottunu tuo nousu, ku alussa nous ihan kauheesti, rv 25 oli noussu kilon/vko :eek:
Hemoglobiini oli vähän tippunut, nyt oli 113, mutta neuvolantäti sanoi että hyvä jos näissä lukemissa suurinpiirtein pysyy.
Pikkusen sydänäänet oli 129-142..sanoi että keskimäärin 135 :heart:
Sf-mitta oli nyt 33cm..saa nähä kuinka iso se on lopussa kun tässä on viel pari kk aikaa! :eek: :D
Vaavi ol kääntyny, on nyt pää alas päin, mutta totta kai kerkee vielä monta kertaa tuolla kääntymään, toivottavasti on sitten oikein päin kun synnytykseen lähtö tulee =)
Ens kerralla saan ajan ultraan, se on sitten joskus rv 37 tienoilla, arvioivat synnytystapaa.

Siinä kait ne tärkeimmät oli, 2 vkon päästä on uus aika.

Täytynee lähteä jotain hommia tekemään, hyvät päivän jatkot kaikille! :wave:

Heidi ja masuasukki 31+5 :heart:
 
Huomenta...

Se on kaiketi minun vuoro valittaa... :/ Tänä aamuna ei ole oikein mikään hyvin... nukuin huonosti yöllä, närästys ja pahoinvointi-pelko vaivasivat. Tuosta on tullut mulle nyt oikein semmonen peikko, kun se närästys on muutaman kerran aiheuttanut semmosen pahoinvointikohtauksen, ja aina yöllä, ni pelkään jotenkin sitä yötä, en välittäisi mennä nukkumaan lainkaan. Minua kyllä väsyttäisi, kamalasti, mutta en uskalla nukkua, kun jos sitten heräänkin hirmuiseen pahoinvointiin ja pitää mennä yrjölle... :x Ihan siis vain mielen kehittämä peikko, mutta eipä sitä kummoista tarvita.. se sit vaikuttaa yöuniin, en aina vain uskalla nukkua, jos olossa on vähänkin epävarmaa fiilistä että saattaisi olla huono olo.. tai sit ei.. tai sit joo.. ni ei takuulla uni tule.
Aamulla sit heräsin väsyneenä ja pahantuulisena. Aiemmin keskusteltu suolen toiminta rassaa taas tälle aamulle, oon käyny tänään jo kolmesti, raivostuttavaa! Ja kun aina jää semmoinen keskentekoinen fiilis, kaikki ei tule kerralla. Ihan sama miten paljon kuitupitoista ruokaa yrittää syödä, ei auta. Kai sitä pitäis lopultakin mennä apteekkiin ja hakea jotain lääkettä jos se auttaisi.
Sit painon nousuni huolettaa, kun se ei nouse!! No ehkä ihan hyvä niin, mutta pitäisihän sen silti vähän nousta! Tähän mennessä on tullut 7 kg koko raskausaikana, ja tässä 61 kg:ssa paino on ollut nyt jo ties miten kauan... kasvaako lapsikaan, kun minun painoni ei nouse? Onko se terve? Onko kaikki hyvin? Onneksi huomenna on neuvola!! :'(

Lisäksi eilen illalla oli taas jotain erikoista kipua vasemmalla alhaalla masussa, tuntui asennossa kuin asennossa, ja lisäksi supisteli, mutta mielestäni supistukset ja kipu eivät kuitenkaan olleet yhteydessä toisiinsa, siis että kipuaalto tuntui eri aikaan kuin supistus tuli, joten en sillai hätääntynyt, mutta toki mietityttää että mistä kivusta oikein oli kyse... :whistle: Tänään sitä ei kuitenkaan ole enää tuntunut joten tuskin mitään vaarallista.

Kaiken huippu tässä kurjuudessa nyt on se, että olo on TODELLA AVUTON. Imuroin äsken yläkerran, meillä on asunnossa yhteensä 86 neliötä, jaettuna kahteen kerrokseen, eli imuroin 43 neliötä, ja lisäksi viikkasin kaappiin pienen kasan puhtaita pyykkejä. Ja mikä on olo nyt? Aivan kuollut! Kuin olisin maratonin juossut! Onko koko loppuaika tällaista? Enkö voi tehdä enää mitään, väsymättä älyttömästi? Miten jaksan pojan kanssa? :'(

Tahtoo-peiton-alle-itkemään...
Ippu 30+2
 
Jaahas...eilen menin supisteljen takia neuvolan lekurille ja 2 viikkoo rapsahti taas saikkua. Sen jälkeen katotaan tilanne uudestaan. Kohdunsuu oli 2.5cm ja ulkosuu sormelle auki ja aavistuksen pehmee. Tää on kuitenki onneks sama tilanne kun syksylläkin kun viimeks olin sen pri viikkoo supistelulomalla.
Muuten mulla oli kaikki hyvin ja sf mitta rauhottunut nyt 25,5cm ja kauniisti keskikäyrällä. Viimeks kun terkkari mittas sen tossa 25+5 viikolla niin se oli 25 ja yläkäyrällä ( mut musta se mittas sen liian löysällä kädellä, joten enpä siitä sillon ollut lainkaan huolissani). Nyt on ainakin hyvät argumentit jos joku vikisee et miks mul on niin iso maha niin on ollu sekä sf mitta että 25 viikon uä painoarvio ihan keskikäyrillä molemmat :)

Eilen sit vihdoin tuli meidän brio ivory hoitopöytä/lipasto ja sänky =)
Illalla 22.30 saatiin hoitopöytä kasattua ja nyt tarttis hyökätä sängyn kimppuun. Sain myös vanhan kauniin keinutuolin vauvan huoneeseen yöimetyksiä odottelemaan. Uus upee vauvanhuone :heart: IHANAA!!

Äitiyspakkauspäätös näky Kelan sivulla ja se ulee mulle tammikuun lopussa. Paperit pistin postiin joulun aikoihin. Äitiysraha päätös mulle tuleekin vasta myöhemmin kun toimitetaan töistä palkkatiedot vasta viime tinkaan, kun mulla on palkka noussut syksyllä niin saadaan mahd. monelta kuukaudelta se korkeempi tulo sinne kelaan. Edellisen verotuksen aikana vielä opiskelin puol vuotta. Onneks mulla on kiva palkanlaskija joka noi kaikki jutut mietti mulle järkevimmäks!

Mä sitten taasen kuulun täällä vähemmistöön; kantoliinan kannattajiin. Tilasin syksyllä itelleni Hug-a-bubin ruskeen taideliinan joka on loistava tukeva ja laadukas trikooliina. Se on helppo solmia (aina samalla tavalla) ja vaan vauvan asentoa vaihtamalla sama sidonta toimii kasvot äitiin ja äidistä poispäin, kehtosidontaan jne. Kehtosidonnassa imetyskin sujuu hienosti ihan alusta asti. Kummitytön kanssa oon liinaa testaillut (2kk) ja tuntuu äärettömän hyvältä. Eka kantoliina kokemus mulla oli työharjottelujaksolla lapsivuodeosastolla, jossa kätilö laitto mulle kantoliinan ja sin kannella yhtä rauhatonta 2pv ikästä pikku miestä. Siellä mä tousin kaikkea ja pikku nyytti tuli hienosti mukana. Mun mielestä kantoliinassa on vaan se juju et äidin pitää haluta sitä käyttää ja jaksaa totutella vauva siihen. Sitten kun vauva viihtyy niin se on mitä helpoin: auttaa vatsavaivasta vauvaa, rauhartonta vauvaa jne. ja äidillä on kädet vapaat koko ajan kotitöihin ym. mut silti vauva on kokoajan lähellä. Mulla päätökseen vaikutti myös se et saan helposti ranteisiin jännetupentulehduksen vauvojen kantamisesta, joten mulle toi on ihan pelastus, jos sattuu tuleen vähän vaativampi vauva.

Täällä kaikesta supisteluista huolimatta hyvä fiilis! Ens viikolla pääsen mahan kanssa muuttamaan takas ihka uuteen yläkertaan :) ja öinen vessamatka lyhenee näin ollen monin kertaisesti!!! Jee!

Täällä on puhuttu noista petihommista ja niiden ongelmista: meilä ollut yhdyntäkieltö tuolta 20 viikon huitteilta asti ja jatkuu edelleen. Nulla oli alkuraskaudessa halujakin enemmän mut nyt ei onneks oo niitäkään kauheesti. Mies ei onneks oo pahoillaan tilanteesta vaan ymmärtää tosi hyvin ja tukee tässä asiassa hienosti :) Onneks on sit muitakin tapoja hoitaa nää jutut ;)

Vatsantoiminnasta; mulla käytössä agiocurrakeet säännöllisen epäsäännöllisesti ja niistä oon ite saanu apua hyvin ajoittaiseen ummetteluun.

Jokos ensisynnyttäjät on varaillu tutustumiskäynnin synnärille? Mun tarttis tänään muistaa soittaa tonne TYKSiin ja sopii se aika "kiertoajelulle". Mies pääsee vähän harjottelemaan sairaalan hajujen haistelua ym. kun se parka usein pyörtyy kun menee sairaalaan. Sanoo et se haju tekee niin pahaa ;) Onneks on sit apu lähellä jos kolauttaa päänsä pahasti :)

Semmosia tänne...nyt kokoomaan sitä pinnasänkyä :)

pitkäkoipi + fiina 28+3
 
Niinhän siinä itten kävi, että vkonlopun heng.ahdistukset ja tykyttelyt kai enteili sitä että toissayönä nousi kuume ja nyt olen kaiketi influenssan kourissa! Kuumetta ei ole yli 38, mutta aivan karsee yskä ja lihässärky.Silmät ei tahdo pysyä auki ja paleltaa ja hikoiluttaa vuorotellen....jatkuva yskiminen sattuu keuhkoihin ja saa aikaan kipakat supparit :eek: Soitin eilen neuvolaan ja yllätys yllätys oma th oli lomalla ja lääkärille ei tietenkään saanut aikaa! Olen koko aamun keränny voimia, että raahaudun sinne ta:lle ja joku saa saikkua kirjottaa!
Mua vaan huolettaa, kun en ole saanu syötyä mitään sitten maanantain jälkeen, juonut olen kyllä sitäkin enemmän mutta toivot.vauvalle ei ole tästä haittaa? Olen kertakaikkiaan iiiihan loppu tämän taudin kans ja tartutan sen tietysti koko poppooseen!

Eilen tuli kaikki vauvan loput kamat, sängyt ja hoitotasot yms.nyt kun vaan sais ne kamat paikalleen ja sen pienokaisen terveenä tähän maailman :)
Imetystyynyä olen minäkin miettinyt, mutta aikaisemmin ei imetys syystä tai toisesta ole onnistunut muutamaa vkoa pidempään! Minusta se on jotenkin vastenmielisintä koko äitiydessä! Omaa maitoa haluaisin kuitenkin antaa, vaikka sitten pullosta mutta kuitenkin.Rintapumpun ostin käytettynä, jospa sille olis sitten käyttöä.Nyt ei pysty enää yhtään kirjottamaan...ätsii!
 
Jee! Olin vihdoin saanu äippärahapäätöksen, taisiis se oli netissä luettavissa, kirje tulee sit kun tulee. Sellaisen kysymyksen oisin taas heittäny ilmaan että mitä sen verotuksen kanssa, saahan sen veroprosentin laskettua alemmas siitä 20 prosentista? Kun mulla menis uuden verokortin mukaan 8% veroa enkä todellakaan haluis nyt sitä 20 prosenttia maksaa. Ja pitäiskö mun mennä uuden verokortin kanssa kelaan vaan kysymään asiasta?? Tyhmä ku oon... :ashamed:

Eipä nyt muuta, tarvii vielä vähän siivoskella ennen ku haen neidin koulusta.

Palataan!

:heart: :Ninni ja KIrppu 30+3
 
.. näinkin aikasessa vaiheessa.. Esikoista odotan, la 5.3 ja menossa Naisteklinikalle. Olen käkkinyt kotona kohta neljä viikkoa supistusten takia ja tekeminen alkaa loppua ja kaipaan juttuseuraa :) . Äitiyspakkauskaan ei ole vielä saapunut hypisteltäväksi..

BiaBia
 
moi kaikki!

tää on oikeestaan mainos: =) siis jos täällä on pk-seutulaisia ilman mammaseuraa, tulkaa mukaan mammatreffeille! meitä on treffeillä (aktiivisesti) käynyt tällä hetkellä 3 tän kevään odottajaa, kaikille ekat tulossa ja lisää (tulevaa) mammalomaseuraa kaivataan! ks. "pk-seudun mammatreffit" -otsikon alta!

emmie
 

Yhteistyössä