ennelle :hug: !! En osaa edes sanoa mitään, sen verran rankalta kuulostaa. Koita jaksaa, ja levätä itsekin aina kun voit. :hug: :hug: :heart:
Mulla oli tänään se neuvola. Kaikki ei ollutkaan ihan kunnossa, yleensä kun aloitan neuvolaturinat lauseella 'kaikki ok!', mutta tällä kertaa ei. Se paino, mistä pari sivua sitten mainitsinkin olevani vähän huolissani, pisti myös terkkarin huolestumaan. Painoa oli tullut edelliskerrasta yhteensä vain 200g, eli jotain 64g/vko. Hurjan vähän!!
Terkka patisteli minua sitten syömään enemmän, ja ihan rehellistä rasvaakin, leivälle pitää laittaa ja puuroon voisilmä, ja ylipäätään syödä jotain ihan parin tunnin välein, ja koittaa vähän venyttää mahalaukkua, koska esimerkin avulla kertomani ruokamäärät mitä syön, ovat kuulemma aivan liian vähäisiä. Oletettavasti liian vähien syömisten takia hemoglobiinikin oli päässyt laskemaan, ei hälyttävälle tasolle kai ollenkaan, mutta 114 se oli, joten rautaakin piti käydä ostamassa. Lisäksi tuli puheeksi maitotuotteiden käyttö, ja niitäkin menee mulla aivan liian vähän, joten kalsium-lisä tablettina pitää rueta ottamaan myös, 500 mg (onkohan se mg vai joku pienempi yksikkö..? 500 kuitenkin) päivässä, sekä vielä d-vitamiinia. Joten täällä nyt nappaillaan nappeja ja yritetään tankkailla ruokaa useammin ja kerralla enemmän. Jos paino ei ala nousta, niin seuraavaa neuvolalääkärikäyntiä aikaistetaan, jotta nähdään että vauva kasvaa kuitenkin. Sf-mitta oli kasvanut kyllä, se oli nyt 29cm, ja sykkeet oli hyvät.
Jos vielä tiivistetysti, niin
paino nyt 62,1 kg, +64g/vko
pissa puhdas
hemppa 114
sf 29 cm
tarjonta rt
syke +135
liikkeet ++
ja eväinä kehotus alkaa syödä rautaa, d-vitamiinia ja kalsiumia.
Kävin sit ostaa kaupasta eväitä sen mukaisesti, ja ostin myös kauraleseitä, jos niillä saisin kuituja ruokavaliossa lisättyä, ja sitä kautta sitä suolen toimintaa rauhoittumaan. Lisäksi mieleeni toki tuli, että voisiko tuota suolen "levottomuutta" aiheuttaa jonkin puutos, esim. just kalsiumin, ja siksi en apteekkireissullani vielä ostanut niitä Agiocur-rakeita, vaan kattelen ensin jonkin aikaa uudella ruokavaliolla ja näillä tablettilisillä. Närästyslääkettä, sitä Gavisconia ostin myös, sitä varmaan yötä vasten kokeilen ekan kerran, kun otin kuuden maissa sen rautatabletin niin en voi vielä ottaa närästyslääkettä.
Semmoiset tänne, pää on vähän tyhjä kaikesta tästä uudesta, ja huolikin toisaalta, että jos vauva ei voikaan hyvin ja saa kaikkea tarvitsemaansa ravintoa minun pahoinvointi-pelkoni ja siitä aiheutuneen pieniruokaisuuden takia... Yritän olla huolehtimatta ja antaa ravintoa jatkossa enemmän, mutta silti mieltä vähän painaa... :'(
Ippu 30+3