***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Siis kuinka ne voi tuolla tavalla toimia Kelalla, en ymmärrä? Mitä tarkoitat tuolla että edellinen äp-raha maksettu tuosta ja siitä vähennetään Kelan osuus?
Kyllä mulle ainakin sanottiin että saan edellisen äp- rahan mukaan joka oli siis 07/2005- 05/2006. Sitten se täti tarkasti vielä 2006 vuoden kokonaistulot ja sanoi minun saavan sen perusteella vielä enemmän :eek:
Ja että laskevat minulle edullisemman mukaan!

Sitä päätöstä vain edelleen odottelen... :/
 
Nimiä me miehen kanssa eilen mietittiin ja nyt on enään kolme vaihtoehtoa tytölle joista valita. Vaikeeta on.

Hain tänään äitiyspakkauksen kotiin ja heti oli pakko päästä koskettelemaan niitä vaatteita. On kyllä aivan ihania ja musta hyvän värisiäkin.

Onko täällä muuten muita joille on tehty sektio? Mulla on alkanu toi sektio-haava kutiamaan. Varmaan pitäis jollain vähän sitä rasvailla. Ensin mulle sanottiin että mun pitää mennä sektion vuoksi taas synnytystapa arviointiin, mutta viimeksi terkka sanoi ettei mun kai tarvitsekaan mennä kun viimeksi kuitenkin lantio kuvattiin ja kaikki pitäis olla sen puolesta kunnossa. Kunhan tämä vauva vaan nyt pysyisi oikein päin.

krisu tasan 31 viikkoa. Hui! Kohta tämä jo syntyy...

 
ennelle :hug: !! En osaa edes sanoa mitään, sen verran rankalta kuulostaa. Koita jaksaa, ja levätä itsekin aina kun voit. :hug: :hug: :heart:

Mulla oli tänään se neuvola. Kaikki ei ollutkaan ihan kunnossa, yleensä kun aloitan neuvolaturinat lauseella 'kaikki ok!', mutta tällä kertaa ei. Se paino, mistä pari sivua sitten mainitsinkin olevani vähän huolissani, pisti myös terkkarin huolestumaan. Painoa oli tullut edelliskerrasta yhteensä vain 200g, eli jotain 64g/vko. Hurjan vähän!! :eek: Terkka patisteli minua sitten syömään enemmän, ja ihan rehellistä rasvaakin, leivälle pitää laittaa ja puuroon voisilmä, ja ylipäätään syödä jotain ihan parin tunnin välein, ja koittaa vähän venyttää mahalaukkua, koska esimerkin avulla kertomani ruokamäärät mitä syön, ovat kuulemma aivan liian vähäisiä. Oletettavasti liian vähien syömisten takia hemoglobiinikin oli päässyt laskemaan, ei hälyttävälle tasolle kai ollenkaan, mutta 114 se oli, joten rautaakin piti käydä ostamassa. Lisäksi tuli puheeksi maitotuotteiden käyttö, ja niitäkin menee mulla aivan liian vähän, joten kalsium-lisä tablettina pitää rueta ottamaan myös, 500 mg (onkohan se mg vai joku pienempi yksikkö..? 500 kuitenkin) päivässä, sekä vielä d-vitamiinia. Joten täällä nyt nappaillaan nappeja ja yritetään tankkailla ruokaa useammin ja kerralla enemmän. Jos paino ei ala nousta, niin seuraavaa neuvolalääkärikäyntiä aikaistetaan, jotta nähdään että vauva kasvaa kuitenkin. Sf-mitta oli kasvanut kyllä, se oli nyt 29cm, ja sykkeet oli hyvät.
Jos vielä tiivistetysti, niin
paino nyt 62,1 kg, +64g/vko
pissa puhdas
hemppa 114
sf 29 cm
tarjonta rt
syke +135
liikkeet ++
ja eväinä kehotus alkaa syödä rautaa, d-vitamiinia ja kalsiumia.

Kävin sit ostaa kaupasta eväitä sen mukaisesti, ja ostin myös kauraleseitä, jos niillä saisin kuituja ruokavaliossa lisättyä, ja sitä kautta sitä suolen toimintaa rauhoittumaan. Lisäksi mieleeni toki tuli, että voisiko tuota suolen "levottomuutta" aiheuttaa jonkin puutos, esim. just kalsiumin, ja siksi en apteekkireissullani vielä ostanut niitä Agiocur-rakeita, vaan kattelen ensin jonkin aikaa uudella ruokavaliolla ja näillä tablettilisillä. Närästyslääkettä, sitä Gavisconia ostin myös, sitä varmaan yötä vasten kokeilen ekan kerran, kun otin kuuden maissa sen rautatabletin niin en voi vielä ottaa närästyslääkettä.

Semmoiset tänne, pää on vähän tyhjä kaikesta tästä uudesta, ja huolikin toisaalta, että jos vauva ei voikaan hyvin ja saa kaikkea tarvitsemaansa ravintoa minun pahoinvointi-pelkoni ja siitä aiheutuneen pieniruokaisuuden takia... Yritän olla huolehtimatta ja antaa ravintoa jatkossa enemmän, mutta silti mieltä vähän painaa... :'(

Ippu 30+3
 
kleopatra
joo sitä minkin kovasti kummastelin, kun tiesin sen että mun viimesen 6kk työtulojen mukaan ei kovin kummonen tule niin kysyin sitä sit kelalta että saanko sen minkä viimeksikin, kun nyt tuli se uus juttu. ja siellä olivat ensin sitä mieltä että saan. Mutta nyt sit selviskin, etten saa kun olin töissä työmarkkinatuella/työllistämistuella joten nää kelan maksamat osuudet vähennetään ja sillompa siihen ei paljoo jääkkään. Ketutti alkuun pirusti, mutta no eipähän sille enää mitään voi,, kyllä se on laskettu sen mukaan miten parhaiten saan. Mutta harmittaa vaan kun en tiennyt siitä että jos kela on ollut maksajana edelliseen äitiyspäivärahaan niin sitä samaa ei saa vaikkei nuorin lapsi olisikaan 3vuotta.
 
Nyt se sitten iski, jäätelöhimo. Ostin tänään kaupasta paketillisen eskimopuikkoja, ja nyt tekisi mieli syödä ne kaikki!!!toistaiseksi olen vasta vain yhden popsinut suurimpiin himoihin. Ostin myös mehujäätä, jostainsyystä tuo kylmäntunne suussa on just nyt paikallaan..aika outoa.

Tänään on ollu tosi hyvä olo, pitkästä aikaa keho ja mieli on ollut yhtä virkeitä. Siivosin äsken monta tuntia putkeen työpäivän jälkeen ja söin terveellisen iltapalan sen jätskin lisäksi. Olettekos te muut sallineet kuinkapaljon herkkuja itsellenne?

Ippu; Tuossa rv 20 kieppeillä tai jotain sen jälkeen (en nyt tarkkaan muista) mua kanssa kehotettiin syömään enemmän, vaikka musta tuntui että en vain pysty. Päätin sitten kantaa mukana aina jotain välipalaa, kuten hedelmiä, Bonaa, leipää tmv. Pyrin syömään juuri tuon parin h välein ja niin vain alkoi painokin nousta. Vaikka mun mielestä mä en huonosti syönyt aiemminkaa, yksinkertaisesti vain liian vähän kulutukseen nähden.

enne: Paljon voimia sulle!!Voisipa olla avuksi. :hug:

Riksu: Mulle kanssa tuli mieleen tuo matkasänky, vaikka ei mulla ole itselläni kokemusta kun esikoista odotan. Siitä olisi ainakin muutakin hyötyä.

Mitäs muuta pitikään kommentoida...en nyt muista...

Taidan laittaa saunan...vaikka huomenna on vielä töitä, on silti ihan "viikonloppu" olo. Tulee varmaan tästä siististä kodista, yleensä kun ehdin siivoamaan vasta perjantaisin ja muusta hyvästä olosta. Luksusta arkeen tuo kyllä siisti koti, hyvä ruoka ja sauna.

ootus rv29 (?)
 
hei ninni, voisitko vähän päivittää mun tietoja? eli la onkin siis 22.3.08, sairaala Keski-suomen keskussairaala ja pieni poika tulossa :heart:
toivon niin kovasti että tää loppu aika menis nopeesti, rupee olee jo tukalat oltavat :D noh, pari kuukautta vielä...
 
...pili pili pom. Viimeisetkin lumet on ihan just sulanu, koko yön satanu vettä vettä vettä... Tosi kiva tää eteläisen Suomen talvi, joo-o.

Tyynex tiedot päivitetty =) Mitäs sulle muuten kuuluu? Täällä kans jo aika tukalat oltavat, eilenkin oli varsinainen hullunmylly päällä masussa, nuoremman neidin kummisetä tais saada ikuiset traumat kun näki mun mahan heiluvan, tai niin ainakin sanoi :LOL: :LOL: - Sanoi et siellä on kuitenkin joku alien :kieh: Jos masukki pysyis masussa vielä 7-8 vkoa ni sit sais mun puolesta tulla ihan vapaasti jo ulos.

Mun siskolla tänään rv 36 tasan, alkaa jo synnytys läheneen, ihanaa! Onko muita kellä joku läheinen kans raskaana ja vielä lähekkäin lasketut ajat?

Ennelle piti lähettää voima :hug: ja pojalle pikaista paranemista! Toivottavasti et ite saa sitä tautia, veis varmaan voimat kivasti.

Krisulla on nimiongelmia, kyllä te varmaan sit viimeistään osaatte päättää nimen kunhan näette vauvan. Meillä ollu jo pidemmän aikaa nimet valmiina sekä pojalle että tytölle kun meillähän ei oo ihan satavarmaa se et sieltä tyttö tulis. Sen näkee varmaan vasta synnärillä ellen nyt sit joudu/pääse vielä ultraan ennen, mullahan sf-mitta hipoo taivaita ja pyysin neuvolassa viime kerralla jo päästä kokoarvioultraan, mut nyt katotaan kuulemma vielä pari neuvolakertaa et miten mitta kehittyy. Kertaakaan ei oo mun sf-mitta ollu käyrillä, edes ylimmäisellä, vaan joka kerta reilusti yli :ashamed:

Ootus oon huomannu kanssa et kaikki kylmä maistuu paljon paremmalle kuin lämmin, valion marjakeitot ihan ykkösiä mulla! Ja jäävesi sitruunalla, sekin on jotenki niin hyvää, kylmää ja raikasta!

Mies pesi eilen jo äippäpakkauksen peiton, lakanat, pyyhkeen ja makuupussin, pesen vaatteet vielä myöhemmin, on kuitenki vielä isoja kun vauva syntyy ni ei niillä sellasta kiirettä ole. Niin ja pestiin samalla se unipussikin, etkös Ippu tilannu samanlaisen, tykkäsitkö?
Nyt alkaa kaikki oleen aika hyvin valmiina vauvaa varten, muutaman bodyn aattelin vielä ostaa ja uus kuumemittarikin pitäis vauvaa varten ostaa. Jotenki muistin et äippäpakkauksessa ois ollu, mut ei näköjään. Onkohan tyttöjen äippäpakkauksissa ollu, en enää muista. Mulla oli eilen illalla muuten kauheet liitoskivut ja selkäkivut, sit yks vähän kivuliaskin supistus löysi tiensä mun masuun, pelkäsin jo et joudun synnyttään, mut ei onneks supistanu kun sen yhen kerran. Kroppas ei taas tykänny mun pyykkipäivästä :ashamed: mut ei ne pyykit itekään itseään pese.
Mut nyt taas neiti kouluun, palataan...

:heart: :Ninni ja Kirppu 30+5
 
ihanaa, nukuin 10h enkä vessaheräämisten välillä joutunut valvomaan yhtään vaan sain heti unta! :heart: toissayö meni ihan päin hittoa mutta sitä edellinen tähän tyyliin. Tänään mittailin tietoja taas itsestäni kun eilen tuli rv 31 täyteen ja tältä näytti:

Paino: +1000gr/vko
(no on se vähemmän kuin tähänastinen säännöllinen+1,5kg/vko :D)
Prot: +1
sf: 30cm
Liikkeet tuntuu hyvin
ja raivotarjonnassa edelleen.

Tein aamupalaksi miehelle ja itselleni hedelmäsmoothiet tossa muutama tunti sitten. Siihen tuli päärynää,banaania,nektrariinia ja mandariinia, nams! Oon ruvennu syömäään aika paljon vihanneksia ja hedelmiä ja nyt lomalla on ollut aikaa tehdä ruoatkin aika pitkälle itse. Toissapäivänä tein porkkanapihvejä (oli porkkanoita kertynyt jo 4kg :LOL: ) ja perunamuusia pinaattikastikkeella. Oli sikahyvää!

Hehe taitaa olla nälkä täällä taas kun ruoasta puhun :D
aamupala2sta tekemään siis->

aijuu, ja äitiyspakkausta ei ole vieläkään näkynyt (sivuilla näkyy että tilattu 14.12). Kuten ei myöskään päätöstä äippärahoista.

Terv. Oikukas 31+1

muoks: päivitin muuten mahakuvan profiiliin :) onkos muuten kukaan muu mitannut mahanympärystä nyt? mulla näytti 98cm :LOL: kevyet 30cm tullu lisää normaaliin ympärykseen, ja painoahan on nyt tullu suurinpiirtein +18kg
 
Oikukas mulla oli kanssa se äippäpakkauksen tilauspäivä 14.12 ja eilen tuli, ni sulle tulee kans varmaan ihan näinä päivinä. Vatsanympärystä en oo nyt hetkeen mitannu mut oli muutama viikko sitten jo yli 100cm :eek: |O Tarviipa taas mittailla joku päivä =) Painoa tullu kuitenki vasta 4-5kg.

Tiistaina neuvolaan, kiva! Mulla on niin kiva neuvolatäti et siellä kävis useemminkin, no, eiköhän ne käynnit ala tästä tiheneen =)
 
Tosiaan on tylsä keli täälläpäin! Kaikki paikat vettä täynnä. Vähän kävi lapsia sääliksi kun lähtivät aamulla pimeessä, tuulessa ja tuiskussa kävelemään kouluun. Matkaa on n. 2 km. Ovat varmasti ihan märkiä koko päivän.

Mulla on mennyt tämä aamupäivä täysin taas surffaillessa. Nyt on vuorossa vaunujen metsästys. Kaukalosta sen verran, että päädyin nyt sitten siihen Gracon logico s:ään. Vielä en tiedä hankitaanko käytettynä vai uutena. Käytetyt (alle vuoden vanhat) on n. 100? ja uusi tarjouksessa (2007 värit) 169?.

Äitiyspakkaus tuli tänään. Oli tilattu 28.12. eli taisi tulla ihan ajallaan. Äitiysrahapäätöstä ei vielä ole tehty.

Mittasin sitten minäkin ihan uteliaisuuttani tuon mahanympäryksen. Oli kiitettävät 115 cm navan kohdalta. Siis reilu 40 cm normaalia suurempi. Eipä ihme että ahdistaa. Vanhoista kirjoistani katselin, että viime raskaudessa mahanympärys oli viikolla 34+3 110 cm. Sf mitta menee kuitenkin ihan käyrillä, vähän keskikäyrän yläpuolella. Eilen oli 29 cm.

Parin viikon päästä olisi se äitiyspolikäynti. Silloin varmasti saan vähän lisätietoa mahdollisesta leikkauspäivästä. Suunnitelmahan oli, että ensin annetaan kortisonia sitten katsotaan keuhkojen kypsyys ja leikataan mahdollisimman aikaisilla viikoilla. Itse toivoisin, että menisi edes viikolle 35-36. Pojathan tunnetusti kehittyvät sikiöaikana hieman hitaammin. Toisaalta jos turvallisempaa on leikata aikaisemmin, niin ehkä se sitten on kuitenkin parempi, vaikka keskolaan vähäksi aikaa joutuisikin.

Nyt jatkan taas vaunuvertailuja! (nuo pahvilaatikot kyllä tuolla odottavat kiltisti)

Oonaliina 30+2
 
Täällä yritän pakkailla, kun poitsu lähtee mun vanhempien kanssa mökille viikonlopuksi. Kauhee määrä tavaraa, kun on luvattu melkein plussaa Mikkelin suunnalle ja täytyy kaikki kuravehkeetkin laittaa mukaan.

Oonaliinan innoittamana mittasin mahanympäryksen ja navan kohdalta mitattuna tulos oli tasan metrin. Mut aika jännä, että mulla oli toi Oonaliinan sf-mitta 29 jo vkolla 26. Aika erimallisia mahoja meillä, hauskaa.

Nyt on pakko jatkaa pakkailuja, mukavaa viikonloppua kamut!
t. pikkuvaemo
 
Pikkuvaemo: tosiaan mahojen mallissa on eroja. Mulla on nyt jotenkin ihmeellisen alhaalla ja ulkonee suoraan eteen vaikka poika on poikittain mahassa. Itse olen vähän mahanmuotoani ihmetellyt... Aikaisemmissa on ollut selvästi ylempänä. Onkohan nyt vanhemmiten vatsalihakset niin löysänä, ettei pidä yhtään, vaan lösähtää alas...
 
Kiitos kaikille vastanneille! :hug: Kyllä sitä sf-mittaa tuli eilisen päivän aikana sitten oikein urakalla mietittyä, jos tää tästä alkais helpottamaan. Sitten mun piti vielä mennä netistä etsiskelemään, että mitä se sitten oiken voi tarkottaa, jos ei mitta enää kasvakkaan, vaan alkaa tippumaan, niin sitten löysin kaikkia kertomuksia siitä, että istukka on lakannu toimimasta tai vastaavaa ja vauva on täytyny leikata... :eek: Ei paranis mennä lueskelemaan tollasia! :ashamed: Parempi vaan katsoa tulevaisuuteen luottavaisin mielin ja murehtia todella vasta silloin, kun siihen ihan selkeää näyttöä annetaan! Kuitenkin tämä on pelottava asia, koska haluaisi kaiken menevän hyvin ja tottakai haluaa saada terveen vauvan syliinsä. Ennenaikaisuuteen kun liittyy niin paljon riskejä.. :( Mutta kiitos vielä kaikille kuuntelijoille!! :heart:

mamma-miia
 
hyväähän mulle ku uluu :) paitsi nyt on iskeny flunssan päälle, toivottavasti menis nopeesti ohi. on aika ikävää kun röörit ihan tukossa :snotty: tuosta mahanympäryksestä, mulla se oli huimat 122cm! ihan hirveetä! voin vaan kuvitella paljon se on sit maaliskuussa :D viime neuvolassa sf oli 29, ja viikkoja oli sillon just 29. mulla menee aikalailla viikkojen mukaan, tai ainakin tähän asti menny. vähän kuulemma yläkäyrällä menee. mut mitäpä tuosta :D
 
Moips!

Minäkinpä kannan sitten korteni kekoon mahanympärys-mittailuissa ja toistaiseksi vedin vissiin pohjat, eli 96 cm. No, lihotuskuurillahan tässä nyt ollaankin, joten kahtellaanpa jonkun ajan päästä uudestaan, jos se siitä vaikka alkaisi vähän suurenemaan tuo lukema, muutenkin kuin vauvan ansiosta. Yritän tässä just englanninlakuja syödä, mutta kauhean hyvin ei karkit kyllä maistu.

Onko kenellekään tuttuja kauraleseet? Ostin niitä eilen tuota suolen toimintaa silmällä pitäen, ja paketissa sanotaan että voi syödä ihan siltäänkin vaikkapa jogurtin tai viilin kanssa. Minkä verran niitä siihen jogurtin sekaan laittaisi..? Vähän silleen mututuntumalla äsken viilin päälle ripottelin ehkä jonkun pari rkl, mutta ois kiva tietää minkälainen määrä olisi hyvä ettei saa suoltaan ihan tukkoon niillä, ja toisaalta ettei liian vähääkään söis, että niistä jotain apuakin kuitenkin olisi.

Ninni, tilasin joo samanlaisen unipussin, ja mukavalta se kyllä näyttää, roikkuu hengarissa tuossa eteisessä kaikkien ihasteltavana, kun on niin nätti! =) Malttamattomana odotan että sais vauvan sinne sisälle ja pääsisi testaamaan tositoimissa sitä, vastaavasta kun ei ole mulla omaa kokemusta, eikä myöskään lähipiirissä kellään.

Nyt sohvalle lepäilemään kirjan kanssa, kun poikakin on päikkäreillä.

Ippu 30+4
 
Jotain hyvää toki tässäkin päivässä tuon vesisateen lisäksi. Luulen, että pikkumies on kääntynyt vihdoin pää alaspäin, ainakin olisin tuntevinani potkut tuonne kylkiluihin. Tai sitten kaverilla on kovemmanluokan pääkoppa :D Niin ja voihan se vielä kääntyä takaisin perätilaan, mutta toiotaan, että pysyisi nyt vain aloillaan.

Tää päivä on kyllä sitten muuten ollut niin "sieltä ja syvältä". Parisuhde hieman tökkii just nyt tällä hetkellä ja on hermot hieman kireällä :'(
Pahinta on kun lapsetkin vaistoaa, että nyt ei äitillä ole kaikki ihan hyvin. Olen välillä sanoisinko herkästi rajahtävää mallia kun olen viritetty oikein kunnolla.. :eek:
Noh kai tämä tästä. Pitäisi päästä jonnekin lataamaan akkuja. Alkaa tää pitkä sairasloma ja tekemättömyyden tunne pikkuhiljaa riittämään.

Muuten ei tänne mitään uutta. Ensi viikon neuvolaa odotellessa ja miehen 3:en päivän vapaata. :)

kleopatra ja ihmemies
 
Moikka!

Kamala ilma ulkona!!!
Tällainen kysymys teille joilla on jo tuo äippäpakkaus.. Mitä kaikkea aiotte pestä/ olette pesseet niistä kamppeista? Itse pohdin tässä että onko tarpeen pestä esim peitto ja ne harsot.. Kaiken muun olen laittanut koneeseen ja on jopa jo silitettynä.. :)

Pitäis keksiä joku kiva ruokaidea tälle päivälle.. Nyt kun on aikaa väsätä juttuja kotona niin vois kerrankin yllättää miehen jollain kivalla ruualla..
Itselle maistuis vaan hampurilaiset.. :ashamed: Kamalaa kun käppäilee kaupungilta kotiin ja koko reitti on täynnä ravintoloita.. Siksi alakerran siwa on mulle sopiva ettei tule suurempia houkutuksia.. ;)

Nyt popsimaan jotain kun kerta tuli puhe ruuasta..

Laura
 
Ai että kun väsyttää! Pikku kaveri piti yöllä kauheat zembalot masussa, jonka takia olen puoli kuolleena töissä. Myös kävely alkaa olee aika hitasaa, painaa tuonne alakertaan kun liikkuu.

Olispa kiva, jos äitiyspakkaus olisi saapunut tänään. Päätökset on kyllä tehtynä ollu jo pitkän aikaa, mutta itse pakkausta ei vaan kuulu. Nyt olisi viikonloppuna aikaa hypistellä ja pestä laatikon sisältöä...ja laittaa vauvan tarvikkeet jo esille. Meillä kaikki vieläkin lepää varastossa.
LauraN: kadehdin tuota sun motivaatiota silittää vauvanvaatteet molemmilta puolilta!! Hurjaa...mun kärsivällisyys ei kyllä varmaan riittäisi. :LOL:
ja mulle kanssa just nyt maistuisi vain ne hampparit...noh, meillä taitaa olla ruokana kanaa, riisiä ja jotain salaattia. huomenna teen varmaan uunilohen...
Tavoitteena olisi panostaa ruuanlaittoon enemmän sitten kun jään kotia...mutta saa nähdä.
Ninni: Mä olen myös tuohon sitruunaveteen hurahtanut, vaikkakin hammaslääkäri laittoi sen kiellettyjen listalle, koska ei ole hyväksi hampaille.Etenkään raskaana olevilla, kun on hammaskalustokin herkempi reikiintymään.
kleopatra: voimia sulle! Mulla on ollut aina ennen tapana tehdä joku kunnon hikilenkki tai jotain muuta fyysistä silloin kun kaikki vain ärsyttää. Mutta nyt on alkanut ärsyttämään se kun ei vaan voi tehdä mitään repäsevää urheilusuoritusta, ei pääse "tyhjentämään" mieltä...mulla pieni rauhallinen kävelykin alkaa olla työn ja tuskan takana. Se on outoa kun on kuitenkin aina tottunut liikkumaan. Nyt on siis vain turvauduttava herkkuihin, jos ne saisi rauhottumaan.

Josta tulikin mieleen tuo ympärysmitta...menenkin etsimään mittanauhan, oliskohan pomolla...hmm...tulen kertomaan tuloksen kun vaan saan mitattua.


Hyvää alkavaa viikonloppua!

ootus 29+2


edit:
Vyötärönympärys on 108 cm.....huiiiii.........
:D
 
LauraN, harsoilla ei juuri mitään tee, jollei niitä pese, ne saavuttaa parhaan imukykynsä vasta pesussa, ja imukyky paranee pesusta toiseen, vanhat harsonraadot on imukyvyltään parhaita ;). Eli pese vaan harsot ja peittokin =)
 
Ippu: Kiitos neuvoista. :) Laitetaan kone taas pyörimään! Täytyy hommata noita harsoja muutamat lisää.
Lakritsin ja pepsi maxin elvyttämänä jaksaa taas mamma painaa! :) Just noilla eväillä neuvolan täti varmaan neuvoisi mua hakemaan potkua päivään.. :LOL:
 
Laura mä pesin kans peiton. Sideharsotkin meinaan pestä, vielä en oo ehtiny. Kodin ykkösestä ostin kuviollisia harsoja kanssa, ne on sellasia vihertäviä eri kuvioisia. Sinne oli tullu kans sellanen setti missä vaaleensinisiä ja -punasia harsoja, tarvii varmaan sellanen setti ostaa vielä ni sit pitäis riittää ku on vielä tyttöjenki vanhoja tallessa.
 
Helouu.. B)

Täällähän teillä rempseät jutut ;) Turkin poistoa harrastellaan täällä sillon tällön, naturellina ollaan menty.. viime aikoina oon siistiny lyhemmäksi sen minkä masultani olen pystynyt. Kummassa tuommonan pallo tuossa edessä :LOL: Vaikka yleensä mies meillä hoitaa nää turkin siistimis jutut :whistle: Ite sit oon noi sääret ja kainalot ajellu :D

Maha toimii täälläkin miten sattuu, välillä kyllä inhaa ku tuntuu että turpoo vielä entisestään. Mut tääki on näitä ootus ajan "ihanuuksia" :LOL:

Verotus on puhuttanu mammoja.
Mullakin oli ehotettuna tuo 13,5% mut kävin nostaan sitä koska tiiän ettei toi riitä. Toimiston täti laski että 19% pitäis riittää hyvin ettei joudu niitä fuckin mätkyjä maksaan. Mulla ainoastaan toi opntolainan korot vaikutti tohon mut muutenhan ne ois menny sen 20-22% mukaan. Ja teillä joilla oli noi ällistyttävän pieni toi vero%, täytyy olla kovat lainat maksussa. Oon kyllä ite ollu tosi tarkka noitten kanssa, ku miehen siskolle kävi inhottavasti ku ei käyny sitä % nostamassa, sai kauheet mätkyt. Niitä on "kiva" maksella jostain kodinhoitotuesta takasin..

Juuh ja sit neuvola kuulumisia.

-Painoa 636g/vko.. öhöm.. on hieman herkut maistunu.. :whistle:
-verenpaine117/74
-hemppa 118.. täti neuvo veriplättyjä syömään ja hakemaan rauta tabletteja..
-sf-mitta 29
-raivona mennään :D
-sydämen syke reipas 150 :heart:

Keskikäyrää mennään, ei siis huolta tarvi kantaa siitäkään että lapsi liian iso ois :) Mamman on vaan nyt otettava itteään niskasta kiinni ja jätettävä herkut muille :p

Lopuksi vielä sydämellisesti tervetuloa uusille mammaoille :heart:

Mut miun pittää nyt lopettaa ku muksuilla kauhee hinku luistelemaan :D Sii Juu :wave:

Marmeladi & Masuasukki 32+3
 
Täälläkin uskaltauduttiin mittamaan masun ympärys...ja sehän oli huikeet 108cm!!! Mun maha on tosi alhaalla ja pallomainen. Se ei vielä ollenkaan lähentele vatsalaukkua tai kylkiluita. Sf-mitta mulla oli tiistaina 25,5 eli keskikäyrän tuntumassa. On se vaan hassua miten eri mallisia noi masut meillä kaikilla on.
 
Moi ja pitihän se arvata että mäki tuun vielä kipeeks.

Luulis et olisin nukkunu hyvin ku pääsin omaan sänkyyn mut pyörin koko yön ja kärsin vatsakivuista. Aamulla kuuntelin et mahasta kuuluu lorinaa ja polttelee. Oon oksentanut pari kertaa ja vatsakin hujahti yhtäkkiä löysälle vaik on ollut kivikova pitkään. Sain siis nyt itse tän taudin. Onneks on perjantai niin mies voi olla pojun kanssa joka onneksi siis voi jo paremmin. Poju on syönyt jo monenlaista ja on pirteä kun peipponen, siksi harmittaakin kun nyt mä en jaksa mitään kuin maata ja potea vatsaani. Pojullakin edelleen tulee kuraa housuun mut varmaan niin on vielä monta päivää kun oli niin kipeä.

Kiitos kaikille jotka oli lähettäneet voimia, ne on tarpeen ja piristää kummasti. Nyt on taas juostava vessaan :ashamed:

enne ja aarre 32+1
 
ennelle paranemisia!! :hug:

Kuraa housuihin täälläkin, ei tosin kirjaimellisesti kun ihan asian mukaisesti vessaan ehdin, mutta siis ilmeisesti nuo rautavalmisteet saa aika löysiä junia aikaan, nice.. :/ Mitähän tälle vois tehdä, onko muilla rautavalmisteiden syöjillä tämmöisiä oireita? Helpottaako ne kun elimistö tottuu rautalisään? Kai pitää vaan popsia kiivaasti lisää kauraleseitä, ja tarvittaessa hakea lopultakin niitä Agiocur-rakeita.

Ippu 30+4
 

Yhteistyössä