***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Hei,

Ihania masukuvia teillä!! Harmi että meidän kamera tilttasi eikä siitä ole juuri mitään hyötyä.. :(
Oma masu on tosi pieni vielä.. Iltaisin joskus pömppää oikein kunnolla ja napakin alkanut muuttua hassun muotoiseksi.. :)

Käytiin nyt sitten katsomassa taas yhtä asuntoa, mutta jälleen kerran tuli erimielisyyttä siitä onko tämä juuri meille sopiva.. :headwall: Mun mielestä täydellinen ja ihana miljöö kaiken lisäksi... Täytyy ottaa naiselliset suostuttelukeinot käyttöön... ;)

Imetysliiveistä... Kävin tuossa kotimatkalla Lindexillä katsomassa liivejä.. Oli ihan ok-näköisiä ja tuntuisia, mutta kokoa on ERITTÄIN vaikea arvioida!
Mitä neuvoisitte, kuinka paljon normaalia suuremmat kannattaisi ostaa...?
Ensimmäiset voisi olla tuollaiset halvemmat jos ei kuitenkaan istu päälle siinä vaiheessa kun maito valloittaa rintavarustuksen..

vois käydä kaupassa ja alkaa tehdä pizzaa ukkelille.. Se on vaihe I miehen mielen kääntämiseksi asuntoasian suhteen... ;) alkaa meinaan tulla kiire jos meinataan saada kämppä kuntoon ennen pienokaisen tuloa....

Jotain piti vielä kommentoida.. Ai niin, tuttipullojen ym. steriloinnista.. Itse ajattelin keittää niitä kunnes vauva alkaa syödä kiinteää ruokaa. En ole mikään sterili tyyppi, eikä meidän kotikaan näytä siltä.. :) Vauvan juttujen kanssa haluan vaan aluksi olla tarkkana. Esim. vaatteisiin suihkutellaan niitä kaikenlaisia aineita ennen myyntiin tuloa, jotka eivät voi olla hyväksi pienen vauvan herkälle iholle.. Samoin pussilakanat mitkä ostin, olivat tahmaisia, kovia ja niissä oli erittäin voimakas tuoksu. Pesun jälkeen ovat ihanan pehmoiset.. (Hemtexin satiiniset, IHANAT!)
Jokainen tyylillään ja itse olen niin innoissani tästä esikoisesta, että teen nyt ainakin aluksi kaiken ihan hassumaisen tarkkaan! :)

Tiukka viikonloppu meneillään, sillä tiistaina eka neuvolakäynti joulun jälkeen... :whistle: Tuolla ois vielä 4l:n kattila täynnä suklaata (mummon joulujekkuja)! Otetaan ne sitten esille kun on käyty neuvolan tädin vaa'alla..

Illan jatkoja mammoille ja masuille!

Laura
 
Tulin pikaseen lukemaan ja ajattelin kommentoida tuohon keittämiseen/steriloimiseen myös, esikoisen kanssa jouduin käyttää melkein ekat 3-4kk rintakumeja ja kyllä niitä keittelin usein ja joka käytön jälkeen pesin hyvin. Pullojen ja tutien kanssa päästiin vähemmällä kun niitä ei juuri tarvittu, itseasiassa olin ostanut tuttipulloja ihan turhaan niin monia valmiiksi kun imetys onnistui. Suosittelisin kyllä olemaan tarkka tuon puhtauden kanssa ihan pienen vauvan kanssa. Uudet ja vanhatkin vaatteet tietysti on kans pestävä ennen käyttöä, samoin petivaatteet, harsoista puhumattakaan. Melkeinpä ainoa jota en pese on toppapuku ja sit hattu, yms. mitkä ei tule suoraan iholle ja jotka eristää lämpöä paremmin pesemättä turhaan. Samoin uusi makuupussi olis, mut nyt ei ole uutta vaan jo käytetty jonka pesin kyllä.

Olikohan rintakumit jo lisätty etusivun listaan? itse en olis saanut imetettyä aluksi ilman niitä, meinaan nytkin ostaa paketin varulta valmiiksi jonka otan jo sairaalaan mukaan. Esikoisen kanssa oli onni että mulla oli ne mukana niin pääsin imetyksen alkuun, kaikki ei niitä tarvitse mutta jos on "matalat nännit" vai miten se nyt sanotaan.. niin voi olla tarpeen et vauva saa pareman otteen.

Mahassa lorisee edelleen kovasti mut muuten voin jo hyvin, samoin poika.

enne ja aarre 32+2
 
Onpas nyt jotenkin vaikea löytää asentoa tän läppärin ääressä...on sitten mitenpäin vain niin jo ottaa maha vastaan.
Mä en muuten pysty enää nukkumaan vasemmalla kyljellä, hassua. oikealla onnistuu kyllä.
Tuosta pesemisestä...Mä ajattelin pestä vaatteet "ulkoilu" vaatteita lukuunottamatta, samoin lakanat jne. Mulla on enää ensi viikko töitä joten sitten luulen olevan aikaa moiseen, ja energiaa. Muuten mä käytän sitä ns. maalaisjärkeä tuon hygienian suhteen.
Mulla muuten appelsiinit auttaa tuohon vatsantoimintaa. ja olen koittanut taas aloittaa "tehostetun" vedenjuonnin.
Laura: Toivottavasti löydätte uuden kivan kodin ennen vauvan tuloa..."Tie uuteen kotiin käy miehen vatsan kautta...?"- Toivotaan parasta =)
Mulla olisi myös edessäpäin imetysliivien hankinta. On vain ensin odotettava tilipäivää, tässä kuussa on tullut hankittua kaikenlaista ihan hulluna. Onneksi me ollaan saatu todella paljon kaikkea tarpeellista lastentarviketta, vaatetta, lelua jne. meidän sisaruksilta. Ja ne ovat melkein kuin uusia. ja osa täysin uusia. Ovat odotuksessa täysin rinnoin mukana.
Omaa napaa kiristää...siis ihan oikeasti kiristää niinkuin fyysisesti :LOL:
Tuntuu että iho vain venyy venymistään...se on aika hauska tunne. Taitaa siis masu kasvaa aika vauhdilla tällähetkellä ja iho raukka senkuin venyy ja paukkuu.
Mitenkäs muuten, vieläkö te tykkäätte saunoa? Musta se on ihanaa! Tulin juuri saunasta, hellät löylyt on parhaita. Laitoin myös hunaja naamion, ihan normaalia hunajaa kasvoille, hetken annoin saunassa "vaikuttaa" ja huuhdoin pois. Tuli ihanan pehmeä iho ja muutenkin kiva rentoutunut olo.
Mitenkäs te muut muuten hemmottelette itseänne?Onko jotain speciaali keinoa, joka on tullut näin raskauden myötä?

Nyt iltapalaa ja sohvalle makoilemaan..

Ootus

 
Te olette tehneet jo vaikka mitä hankintoja ja laittaneet vauvalle valmiiksi kaikkea. Ja ihania masukuvia teillä :)

Sain juuri vasta äitiyspakkauksen, johon olen enemmän kuin tyytyväinen :) Ja vaatteita olen kyllä jo ostanut paljon, mutta mitään ei ole vielä pestynä. Jätän nuo pesujutut vasta äitiysloman hommaksi helmikuun puoleen väliin.

Muita hankintoja meillä on vasta rintareppu ja vaipparoskis. Paljon on käyty katsoon hoitopöytiä, pinnasänkyä ja turvakaukaloa, mutta mitään niistä ei olla vielä hankittu. Ja toi vaunuviidakko on musta ihan mahdoton ensikertalaiselle, hui mikä valikoiman paljous :xmas:

Muuten vointi on ollut hyvä. Sf-mitta kulkee yläkäyrällä ja masunympärys on 100 cm :) Ainoana vaivana on ollut närästys.

Hyvää odotuksen jatkoa kaikille!

funny + masuasukki 31 + 4
 
Laura mietti kans imetysliiviasiaa, mä aattelin ostaa sellaset carriwellin imetysliivit mitkä "kasvaa" sitä mukaa kun rinnatkin, ainakin näin alkuun. Aattelin sit käydä ostaa parit lisää kun/jos maito noussu kunnolla ni tietää paremmin kasvaako rinnat ja miten paljon.

Ootus
mä hemmottelen itseeni melkeen joka ilta kylvyllä, mulla sellasta body shopin ihanaa kylpyöljyä mikä tuoksutettu kookoksella. Sen jälkeen iho on niin ihanan pehmeä. Välillä laitan joukkoon juoksevaa hunajaa ja hieron sitä kans vartaloon. Ja on mulla turvenaamiotakin millä välillä kuorin kasvoni ja decolteen. Sit mulla on noi 2 apuria, varsinki nuorempi tykkää kovasti tulla loppuvaiheessa mun kanssa kylpyyn ja pestä mun hiukset, hieroo päänahankin joka kerta, ja sit pesee mun selänki yleensä. Ja neiti vasta 6-vuotias, mut tykkää kovastui helliä äitiä :heart: Muutenki meiän neidit on ihanan kiinnostuneita kaikesta kauneudenhoidosta, heillekin tarvii aina välillä pistää kasvonaamiot ym. kivoja tyttöjen juttuja =)

Asiasta viidenteen... Menin sit kaatumaan kivasti nyt alkuillasta kun olin koiran kanssa ulkona :ashamed: Lensini kivan ilmalennon, selälleen/perseelleen/kyljelleen... Sain onneks itteni käännettyä vasemmalle kyljelle kun muistin et vauva oikeella puolella koko ajan, mut nyt on vähän vasen puoli hellänä. Vauva onnex liikkuu kovin aktiivisesti eli kaikki varmaan ihan kunnossa. On onneks aika suojassa tuolla masussa kuitenkin.

Onko muuten nesteenpoistoon vinkkejä, siis jotain ruoka-aineita? Mulla alkanu oleen kädet ja jalat vähän turvoksissa iltasin, ostin monta purkkia ananasta ja varsiselleriäkin. Pari ananaspurkkia oon jo tänään tuhonnutkin.

Nyt meen syömään pari muna-anjovisleipää iltapalaksi, teki kauheesti mieli jotain suolasta. Joo-o, tiedän et suola ei ainakaan auta tohon turvotukseen, mut minkäs teet jos tekee jotain mieli...

:heart: :Ninni ja Kirppu 30+6 vielä hetken
 
Ninni: Turvotukseen runsaan vedenjuomisen ja tuon ananaksen lisäksi voi auttaa kuulemani mukaan myös greippi (mä tykkään tosi paljon verigreipistä), mansikka ja vihreä tee...tosin en ole nyt varma että saikos tuota vihreää teetä raskaana ollessa miten nauttia. Toiset sanoo että saa ja toiset että ei...

ootus
 
...tuohon sterilisointikeskusteluun...että vaikka olen keitellyt noita tuttipulloja tuo puolisen vuotta, niin meillä ei silti ole sairasteltu juurikaan. Vauvat kun tuppaa sitten liikkeelle lähdettyään panemaan kaiken suuhun. Laittelin juuri tuossa ennen joulua valokuvia albumiin ja meidän kolmosesta oli sellanen aivan ihastuttava kuva, jossa ukkeli mättää kourallisen hiekkaa suuhunsa...ja siis mies vaan kuvannut poikaa hiekkalaatikolla. No tuo kyseinen kolmonen ei ole sairastanut edes vatsatautia elämänsä aikana ja on kaikin puolin ollut muutenkin tosi terve...(koputtaa puuta)...eli yhdyn ennen kommenttiin...aluksi kannattaa olla mieluummin liian tarkkana hygienian suhteen ;)

Meillä hemmottelun hoitaa ehdottomasti mies...ja mun mielestä tosi ihanasti (nytkin kokkailee jotain iltapalaa). Hierontaa, paijaamista, kynsien lakkuuta ja tietysti pehkon (lue turkin) ajelu kuuluu täyshoitoon. Mulle on yhdessä synnytyksessä sattunut vanha kätilö. Ensin kuunteli torvella mun mahan läpi sydänääniä ja sitten mun kauhuks otti esiin hoylän ja sanoi, että housut pois, nyt siistitään. Sen jälkeen oon aina ajeluttanut mun miehellä turkin pois, ettei tarvii minkään vanhojen kätilöiden repiä kertakäyttöterällä jalkoväliä...ei nimittäin ollut ikään mukava kokemus. En oo kyllä kuullut, että moista enää juurikaan tapahtuis, jossei nyt oo mikään ihan mieletön pehko ;)

Oon tässä lepäillyt ja onneksi tänään ei oo enää vuodellut. Ens vkon to on äippäpolikäynti ja tekevät taas painoarviota. Mä oon ollut tiukalla dietillä ja pelottaa jo valmiiks, että paljonko tuo Mulperiina on kerännyt painoa...kääk. Mulle muuten aletaan tekemään lapsivesipunktioita vkosta 36 eteenpäin ja sitten aletaan suunnitella käynnistysajankohtaa...ettei tässä onneks joudu enää kauaa kärvistelemään. Lapsivedestä katsotaan vauvan keuhkojen kypsyyttä ja sitten katsotaan jotain hapetusarvoja. Jos hapetus on pielessä, keuhkojen täyskypsyyttä ei aleta oottelemaan vaan synnytys käynnistetään heti...kääk...siihen ei oo enää kun reilut 5 vkoa.

Nyt täytyy painella syömään...vastaleivottu leipä nimittäin tuoksuu ;)

Mamma Muu+Mulperiina
 
Tää heräs just, vaikka olis saanu nukkua vielä, mutta oli pirteä olo. Poika on taas mökillä ja ollaan miehen kanssa (+koiran) kanssa kaksin koko viikonloppu.
Oonko muuten ainut joka ei herää kertaakaan yöllä? Oon tosi onnellinen, kun nukuttaa niin hyvin.

No nyt on kuulkaas kaikki paikat täynnä vauvatarvikkeita, käytiin eilen tyhjentämässä Lastentarvike. Mukaan tarttui mm. Gracon jalustallinen kaukalo ja matkarattaat samasta väristä. Sen kaukalon saa tosi kätevästi niihin rattaisiin kiinni. Sitten matkasänky, sitteri, semmonen Fisher Bricen leikkimattokamaluus :D ja erinäinen määrä kaikkea pientä.

Aivan ihana löytö oli TriCotti-merkkinen trikooliina. Tai siis oikeestaan siinä on kaksi tuubia, jotka vaan laitetaan ristikkäin hartioiden yli, eikä tarvii sitoa ollenkaan. Ihan superhyvältä vaikuttaa, testailin sitä eilen pojan nallen kanssa :LOL:
Niin, eikä näytä miltään "viherpiipertäjältä" sen kanssa. Anteeksi vaan kaikki, oon tarkka näistä ulkonäköseikoista ;)

Pari tuntia meni sitten kotona kasaillessa kaikkia uutuuksia ja ihmetellessä, mihin ne sais työnnettyä.
Ens viikolla tuleekin vielä kehto, ja sitten onkin kaikki hankinnat paitsi vaunut kotona.

Hei ihania masuja teillä on! Mun kumpu muistuttaa eniten tota Ninnin kuvaa, tommonen joka suuntaan pyöreä.

Mukavaa lepopäivää kaikille, laittakaas miehet hemmotteluhommiin! Minä olen tilannut täksi illaksi mieheltä jalkakylvyn, vinkvink ;)
t. pikkuvaemo
 
Huomenta maalismasut! :wave:

Täällä on tämmönen kahtiajakoinen aamu, toisaalta ärsyttää kauheasti, mutta toisaalta mieli on hurjan hyvä ja seesteinen, onnellinen.

Ensin ärsytys: Käytiin eilen cittarissa kun joku mainitsi, (olikohan LauraN?) että siellä on lastenvaatteita edullisesti, ni kattelemassa että jos meidänkin neitokaiselle jotain löytyisi ja jos uskaltaisi lopultakin ostaa itsekin jotain selkeästi tyttöjen värejä. Siellä lastenvaateosastolla pyöriessäni noteerasin sit yhden täkäläisen äidin, jota en ollenkaan tunne, ainoa mistä hänet tiedän niin molemmat kuulutaan irc-galleriassa tämän meidän maakunnan mammojen yhteisöön, ja vauvat.netissä samoin. Yhdesti on joillain mammakahveilla livenä tavattu mutta muuten ei tunneta siis ollenkaan. Hän jo yhdesti aiemminkin on nähnyt minut punaisia vaatteita hypistelemässä kaupassa, ja siitä riemastuneena mainostanut siellä em. irc-gallerian yhteisössä että minäpä näin Ipun kaupassa lastenvaateosastolla!! Kun olen tuolla yhteisössä kertonut että tiedetään kumpi on tulossa, mutta en ole kertonut siellä että X vai Y. Ni hän siellä intona pinkeänä tämän ekan kaupassa bongaamiseni jälkeen julisti että minäpä taidan tietää kumpaa Ippu oottaa kun näin hänet kaupassa lastenvaatteita hypistelemässä. Ja eilen sama juttu, kun hän mut siellä cittarissa näki, ni tiesin jo mennä yhteisöstä katsomaan, että onko kommentti aiheesta jo ilmaantunut, ja olihan se!! Ja varmaan levittänyt punaisten vaattteiden hypistelyni jo kaikille, joten se siitä ajatuksesta, että olisi edes joku joka EI tietäisi kumpaa odotamme. Raivostuttavaa!! :kieh: No, oma moka kylläkin tietysti kun mainitsin aiheesta siellä ylipäätään mitään, mutta silti, ärsyttää hurjasti. Varsinkaan kun me ei oikeasti OLLENKAAN tunneta, niin miksi puuttuu minun tekemisiini ja ostoksilla olemisiini? Näinhän minäkin hänet siellä eilen, mutta en silti mennyt heti galleriaan kirjoittamaan että Nti X on nähty Cittarissa lastenvaate ja -tarvike osastolla. MUR!
Nonni, nyt kun sain tämän purettua ulos niin en anna mokoman kotkan enää vaivata päätäni, kiitos kun jaksoitte taas lukea turhaa valitusta! :ashamed:

Sitten se toinen puoli tästä aamusta, onnellinen ja seesteinen. Joo, kaiken tämän ärsytyksen keskelläkin moisetkin tunteet on ollu mahdollisia =) Täällä oli satanu yön aikaan monta senttiä lunta, ja oltiin äsken koko perhe ulkona, tehtiin lumityöt ja lopuksi laskettiin mäkeä. Poikaa nauratti hirmusti, ja se pisti meidät vanhemmatkin nauramaan, ja sai olon onnelliseksi. Oikein semmoinen vahva ME-henki tuli, tunne että me kuulutaan yhteen ja ollaan onnellisia ja pian meitä on neljä ja... tämmöstä kliseistä lässytystä ;) , mutta viis siitä, mieli on tästä ansiosta ihana ja rakastunut ja rakastava! :heart: :heart: :heart:

(.) Eilen supisteli paljon, melko tiheästi tuli, mutta ei olleet kivuliaita, joten en huolissani ollut kumminkaan, ihmeissäni korkeintaan. Ehkä sitä tosiaan sit vaan tietää kun supparit on Niitä Oikeita, eikä sitten huolehdi aiemmista juurikaan. Äidinvaisto =)

Nyt ripustamaan pyykkejä, ihanaa sunnuntain jatkoa kaikille! =)

Ippu 30+6
 
Jee, täällä tuli taas yks viikko täyteen! 6-7 viikkoa jos vielä jaksais, sit oisin valmis synntysurakkaan!

Tais mun eilinen kaatuminen jotenki vaikuttaa, viime yönä oli tähän asti pahimmat liitoskivut jotka jatkuu nyt edelleen vaikka oo ollu pystyssä jo jonkin aikaa. Samoin masua kivistää, on sellanen ihan kivikova, vähän ku ois kivuton kestosupistus päällä :ashamed: Vauva ollu kuitenki edelleen tosi aktiivinen ni en oo huolissani, vielä ainakaan.

Pikkuvaemo meillä on kans melkeen kaikki jo hankittuna, on sänky, hoitopöytä, sitteri, vaunut, autokaukalo, vaatteita, vaippoja, sit niitä pikkutavaroita joita tuolla etusivun listassa on, ammeelle teline ja oikeestaan ainut mitä puuttuu on se amme. Ku haluan ostaa vasta kun vauva on syntyny ni saan varmuuden sukupuoleen. Kun telineeseen kuuluvia ammeita on niin ihanan värisiä, tytölle ois ehdottomasti ostettava sellanen pinkki, pojalle ois enemmän vaihtoehtoja. Mä oon kans kattonu noita kantoliinoja mut parempi olla ostamatta ku oisin ihan solmussa niiden kanssa kuitenkin, ja kieltämättä monet näyttää just sellaselta "viherpiipertäjältä" sellasen kanssa. Voi olla ettei osteta edes rintareppua, luulen et pärjätään vaunuilla ja kotona sitterillä. Onhan meiän sitterissä se tärinä jos vauva kaipaa liikettä ;) Millasen sitterin muuten ostitte?

Ippu
oon vähän kade tosta lumesta... Täällä nurmikot vaan kirkkaanvihreinä taas hohkaa, lumesta ei tietoakaan. Eilenki oli "parhaimmillaan" auton lämpömittarin mukaan +6. Että sellanen tammikuu...

Mun alko just tekeen mieli neljän viljan nalle-puuroa, tarvii mennä sellasta pikaseen keittään. Palataan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+0
 
Saunomisesta mä tykkään,mutta muuten on tuo hemmottelupuoli jääny vähän vähemmälle. Mulle riittää kun saan katsoa rauhassa telkusta jotain hyvää ohjelmaa ja syödä vähän namia... =)

Mä pesin ne kaikki äitiyspakkauksen vaatteet eilen. Pitäis vielä viikata kaapiin. Mä tykkään siitä ruokalapusta kun se on sopivan iso ja sen voi vielä pestä koneessakin. Harmi ettei vastaavia löydy kaupoista. Mä en tykkää käyttää lapsella sellaista kovaa, muovista ruokalappua kun se hiertää niskaa. Kaupoissa myytävät kankaiset laput on aina niin pieniä eikä niitä voi aina edes pestä koneessa.

Aletaan kohta opettaa Ellaa nukkumaan tavallisessa sängyssä. Otettiin nyt ensin pinnasängystä pari pinnaa pois jotka siitä on irroitettavissa niin hän pääsee vapaasti kulkemaan. Ehkä se siirto sujuu sit helpommin,mut saa nähdä.

Mietityttää,et miten aika riittää kun vauva tulee ja miten saan sovitettua aikataulut yhteen. Olis hyvä jos sais syöttämiset ,päikkärit ja ulkolenkit jotenkin sovitettua kaikkien rytmiin. Ihan varmaan vauva haluaa syödä just silloin kun pitäis antaa Ellalle ruokaa jne.

Mä jännitän sitä että kauanko joudun sairaalassa olemaan kun mulla ei mitään hyviä kokemuksia siitä ole ja sit se et miten ihmeessä pystyn olemaan niin kauan erossa Ellasta. Mulle tulee usein ikävä sitä jo parin tunnin erossa olon aikana. Sit se on kamalaa kun en ole kotona sanomassa sille hyvää yötä kun se menee nukkumaan. Kauheeta!

Kai mun nyt on taas lopeteltava. Mukavaa alkavaa viikkoa!

Krisu 31+3
 
Pikkuvaemo toi on ihan sama sitteri kun meillä =) Kumpi väri teillä? Meillä just toi kuvassa oleva, lastentarvikkeesta ostettiin kanssa. Sen oon antanu olla vielä paketissa, ehtiihän sen vielä purkaa. Valittiin senkin takia toi kun sen saa kasattua niin pieneen ja helposti matkaan mukaan, me kun ollaan kesällä aika paljon mökillä ja tavaraa tulee muutenki ihan tarpeeks mukaan ni saa pieneen. Ja olihan se kivannäkönenkin :) Mä kyllä ymmärsin et siihen voi aika pienen laittaa kun siinä on se pienennini, tarvii tutkia vähän paremmin jos löytyis lisäinfoa.
 
Iltapäivää täältäkin. Tulikin nukuttua 10 tuntia, kun eilen taas vietin aikaani jäähallilla talkoilemassa... mun omituinen harrastus. Mutta se on sitä johonkin yhteisöön kuulumista.

Kantoliinasta: Meille ei sellasta tuu, oon samaa mieltä tuosta ulkonäköjutusta kuin PIkkuvaemo ja Ninni. Sitteri meille tulee meidän kummipojalta, kun se ei enää istu siinä. Saadaan se sit, kun tulevat vauvaa kattoo. Se onkin ainoa käytetty juttu, mutta otetaan se, kun on hyväkuntoinen ja sitä tarvii niin vähän. Miekin sitä Doomoota katselin hankkimismielessä, olis hyvä sit isommallekin tähän olkkariin, kun tässä paljon ollaan. Vois ne sitterirahat laittaa siihen...

Tietääkö joku, onko Kelan päätöksessä ilmoitetuista summista otettu jo verot pois? Ja pitääkö toimittaa verokortti erikseen Kelaan. Mun pitää nimittäin viedä omani kuntaan, kun saan sen 72 pvä palkkaa + kesällä lisäksi. Eikös ne muutenkin saa tiedot sieltä Verohallinnolta...

Kivoja masuja kaikilla, jotka oli kuvansa laittaneet. Huomaa, että me naisetkin ollaan tosi erilaisia, yhtä lailla kuin masutkin! Ruumiinrakenne vaikuttaa tosi paljon sen lisäksi, monettako odottaa. Mun masu 33+1 eli tänään otettu löytyy profiilista.

Nyt mappien siivousta jatkamaan, kun on niin ällöttävä vesikeli!

Misupai ja Helmis 33+1
 
toi sama väri on meilläkin, mun mielestä menee pojallekin ihan hyvin.
En voinu eilen olla purkamatta pakettia ja ainakin omaan silmään näytti tosi pystyltä se selkänoja.
Mutta sittenhän sen näkee, kun vauva syntyy. Ihan pientä ei sitterissä muutenkaan voi pitää tietenkään kuin ihan lyhyitä aikoja, joten ehkä se ei haittaa.
 
Krisu82 Mä suren jo valmiiksi samaa, että miten ihmeessä osaan olla ne sairaalapäivät ilman esikoista.. poika on kohta 2-vuotta(huhtikuussa) enkä ole ollut päivääkään hänestä erossa, öistä puhumattakaan..... valmiiksi jo sydäntä särkee ajatellakin koko asiaa. Onneksi nuo päivät varmasti menee pian ja kai tää sattuu muhun enemmän kuin poikaan.. :'(

Mä olen jo aivan kunnossa, en tiedä oliko kyse jostain lievemmästä vatsapöpöstä vai mikä mulla oli. Ihme lorinaa vatsasta koko eilisen ja sitä polttelua se edellinen päivä/yö.. voiko olla kovaa närästystä? en tarkalleen tiedä ees miltä se tuntuu.

Silitin vauvan harsot ja taittelin hoitopöydän laatikkoon, vauvan vaatteita en pahemmin jaksa silittää mut ne on kyllä ihanan pehmeitä ja puhtaita mikä on pääasia. Sit kattelin valmiiksi vauvalle vaatteet sairaalaan, laitan ne turvakaukaloon lämpöpussiin niin mies voi sit vaan kopata sen mukaan kun tulee hakee meidät kotiin. (Laitoin neutraalinväriset ((vaalea beige)) bodyn, puolipotkuhousut, äp:n sukat ja "lapaset", kypärämyssyn ja toppahatun, sit sellasen pehmeän paksun velour-toppapuvun ja viel villavaatteet. Koko paketti tulee vielä turvaistuimeen ostamaani ihanan paksuun pehmeään pussukkaan. Eiköhän noil pääse kotiin.)

Se oma sairaalakassi on vielä työn alla, en saa aloitettua sitä hommaa millään. Pitäis kai ensin kierrellä kaupassa ja kerätä vaipat ja muut mitä vielä puuttuu kotoa niin jos se jäsentäis mieltä vähäsen.

enne ja aarre 32+3
 
Se sitteri ilmeisesti kallistuu lapsen painon mukaan, niin meille mun mielestä siellä Lastentarvikkeessa sanottiin. Kun sitä kaltevuuttahan ei voi säätää. Vauva siihen sit vaan painojen kera ni kallistuu enemmän :LOL: Voi muuten testata paljon kallistuu jos laittais siihen vaikka 4 maitotölkkiä...
 
Heh, tuo on hauska tuo kuva, ja toisaalta vähän pelottava =) Oon nähnykin tuon jossain, taitaa olla avattarena jollain vauvat.netissä tms.
Jotenkin en vain ihan usko kuvan aitouteen, aika nopeena pitäis kameran kanssa olla että ehtis moisen napata.

krisun mietteet on kovin samanlaisia kuin omani. Minkäikäinen krisu Ella on? Meillä poika on 2v ja osaa ja malttaa jo silleen kuunnella, jos jaksaa ite selittää, että nyt en heti jouda, joudut vähän odottamaan, mutta se mitä mietin niin jaksanko ite aina nätisti selittää kun toinen mankuu vieressä.. sitä niin helposti tulee vain korotettua ääntä että oota nyt!! Olen lohdutellut itseäni sillä, että aina on olemassa videot, ne on hyvä hätävara saada isompi hetkeksi aloilleen ja viihtymään, jos vauva vaatii eikä esikoinen malta tai jaksa odottaa vuoroaan vaikka ruoan saannissa tms. Ja oon myös aatellu että aina sitä jotenkin yhdelläkin kädellä saa ruoan purkista lautaselle ja mikroon, jos vauva oiskin tissillä siinä samalla =) Kantoliinan kanssa ainakin, ei tosin ihan vastasyntyneenä mut sit myöhemmin. Jotenkin koitan vain luottaa, että kyllä sitä jotenkin selvitään, känkkäränkkä vierailee varmasti mutta aika lyhyt aika se on, puolivuotiaana voi vauvakin jo vähäsen odotella omaa vuoroaan, ja sen ikäisellä on jo jonkinlaista rytmiäkin päivissä. Kyl se siittä! =)

Ippu 30+6
 
ippu: Ella on nyt 1,5v eli vauvan syntyessä 1v8kk suunnilleen. Hän on kyllä niin kovin tarkka rutiineista,että ruoka pitää saada heti kun on nälkä. Aamulla heti ensimmäiseksi on saatava ruokaa ja juotavaa. Mäkin pelkään sitä,et jos oon kovin väsynyt niin sit tulee helposti tiuskittua Ellalle et ole nyt hiljaa, tai muuta vastaavaa vaikka pitäis kärsivällinen olla. Toisaalta on kyllä ihan hyvä että ne ihan vauva kuukaudet menee ohi nopeesti niin sit voi saada jo jotain rytmiä häneenkin.

Kyllä siitä varmaan jotenkin selviää,onhan muutkin selvinneet. =)
 
Ninni arvaa vaan tartuinko maitopurkkeihin- no tietty :LOL: Ei se kyllä mihinkään kallistunut :|
No, onhan monet turvakaukalotkin aika pystyasentoisia.
Oon tänään tehnyt muitakin todella järkeviä kokeiluja, mm. sulloin pojan Ranga-Tanga apinan siihen trikooliinaan. Se päästeli kivoja ääniä samalla, hihii.
Mutta oikeesti vaikutti tosi kivalta se TriCotti, oli jopa mun mielestä tosi makeen näkönen, oikeestaan melkein kuin paita. Ja siinä ainakin vois imettää huomaamattomasti esim. jossain kahvilassa, kun vauva on liinan sisässä. Suosittelen kaikille "ei-piipertäjille" ;)

Nyt takaisin tuotetestauksen pariin, morjens! -pikkuvaemo
 
Vai viettää Pikkuvaemo testi-iltaa :LOL: :LOL:
Voin kuvitella ton maitotölkkijutun mielessäni, hyvä että testasit ni mun ei tarvinnu enää mennä kauppaan hakeen maitoa kun jääkaapissa vaan yks vajaa tölkki. Ja Ranga-Tangaakin on tullu kidutettua :LOL: Meillä on tytöillä kans ollu sellaset, en kyllä muista onko enää edes olemassa.

Mulla ollu vähän ilkee tunne tuolla alakerrassa ja alavatsassa koko päivän, sellanen kauhee paine. Jos ei ois mies töissä ni oisin varmaan jo lähteny TYKSiin käymään... Mut aattelin nyt aamuun asti selvitä ja sit soittaa neuvolaan, mulla kyllä tiistaina neuvola, mut ei lääkäriaikaa, jos vaikka pääsis katsastuttaan ton kohdunsuun ja -kaulan tilanteen. Eihän sitä ite huomaa millon alkaa paikat aukeen? Tyhmä kysymys mut ei tullu aiemmissa raskauksissa edes mieleen sellanen asia. Nyt on pikku pelko perseessä et se mun eilinen kaatuminen teki kuitenki jotain hallaa kun tollanen olo on. Istuessa ihan hyvä olo, kyljellään maatessa välillä tuntuu ilkeeltä ja kävely, no se nyt on melkeen mahdotonta :ashamed: Saa luvan olla maailman kiltein vauva meille tulossa ku on noin paljon mua raskauden aikana kiusannu!!
Kävin kylvyssäkin taas vaihteeksi ja se nyt ainakin hetkellisesti paransi mun oloa. Oli sit pakko trimmata turkki ja sääret ja lakata varpaankynnet jos vaikka lekurille joutuu ni oonpahan valmistautunu. Toi turkin trimmaaminen taitaa tästä lähin jäädä miehen hommaksi, sen verran hankalaa oli. Ammeessa makasin jalat levällään, ihan synnytysasennossa, onneks ei tytöt sattunu tuleen sillon sisälle, ois varmaan luullu et vauva tulee. He on taas niin murehtinu koko illan, tulee multa kysyyn vähän väliä et miten voin ja et ethän äiti joudu sairaalaan vielä. Ihania äidin pikku murusia :heart:

Täällä oli ainakin Krisu ja Ippu miettiny et miten sit pärjää kahden pienen kanssa, meiän tytöillä ikäeroa vaan vuosi ja ikinä ei ongelmia tullut. Tosin mun mies on aina oikeestaan päivät kotona ja ollu näin suureks avuks varsinki sillon ku tytöt pieniä, enää heitä ei tarvi oikeestaan millään tavalla paapoa. Kyllä ne asiat sit vaan menee omalla painollaan, turhaa sitä ainakaan on etukäteen murehtia.

Huomenna pitäis ostaa uus silitysrauta, pilasin vanhan ku silitin miehen työpaitaa missä joku painatus... Silitin tietysti oikeelta puolelta, suoraan painatuksen päältä :ashamed: Kai sen ois saanu jollain aineella putsattua, mut sekin oli sellanen ilmainen silitysrauta mikä tuli joskus jonkun ariel-pakettien mukana ni en jaksanu vaivautua. Citymarketissa on just tarjouksessa joku philipsin höyrysilitysrauta 19,90, luulen et sellanen löytää tiensä meille huomenna. Tarvii saada ainakin vauvan pussilakanoita silitettyä, vaatteita en taida jaksaa silittää.

Mukavaa sunnuntainloppua mammat!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+0
 

Yhteistyössä