***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Huomenta..
äiskä äiskä: mulla olisi ihan sama homma edessä tuon siivoilun kanssa. Me kanssa muutettiin reilu puoli vuotta sitten ja vielä on niitä purkamattomia laatikoita. Ja suurin osa siitäkin on täysin tarpeetonta tavaraa..päätin myös siivota sen kaiken ennen vauvan tuloa. Noita eri säilytysratkaisuja on pohdittava.
Mä myös värjään hiuksiani, tai no juurikasvua...ja tuskinpa siitä on haittaa. Onhan kampaajatkin töissä vielä pitkään raskautumisen jälkeen, ja heille ne kemikaalit on jokapäiväisiä juttuja. :/

Uni olisi kyllä vielä maistunut... |O mutta ei auta, pakko tarttua työntekoon...

Ootus
 
Heips taas pitkästä aikaa!

Meno ollu niin tasasta et oi oikeen tullu kirjoteltua. Mäkin kävin eilen Lindexin alessa ja mukaan tarttu 2 sukat, 1 tosi söpö pöllöbody ja samaan sarjan sellanen kevyt "peitto": toinen puoli on vaal.pun. pehmeää veluurityyppistä kangasta ja toinen puoli pehmeää puuvillaa varustettuna pienillä pöllö kuvilla :)

Mäkin olen värjäilly hiuksia aika-ajoin, mut mulle on laitettu vaan myssyllä raitoja. Mun parturi sano et hän ei suostu raskaana olevan tukkaa värjäämään kokonaan. Mä en normaalistikkaan värjää muuten ku noilla myssy raidoilla, joten mua se ei haitannut.

Hemmotteluista on ollu myös juttua ja mun tekis ihan sairaasti mieli mennä kasvohoitoon vielä ennen synnytystä ja ehkä vois mennä bikinirajat sokeroimaan ;) Parturiin pitää kans päästä vielä. Hierojalle olis kans ihana päästä, mut kattoo nyt mitä kaikkee raaskii törsätä itteensä...

Vauva liikkuu reippaasti ja supisteluja lukuunottamatta mullakin on ihan hyvä olla.

Sitteri puuttuu meiltä vielä ja amme.... Tarttee joku päivä lähtee miehen kanssa yhessä hankinnoille ottaan pieni loppurutistus :) Doomoota mäkin oon kuolaillu Kodin anttilassa ja samalla sitä imetystyynyä, mut ne on aika pirun kalliita.

Mut sellasia kuulumisia tänne.

pitkäkoipi + fiina 29+2
 
Neuvolassa tuli sitten käytyä..
Tuli niin hyvä mieli kerrankin neuvolareissun jälkeen. :) Täti kehui miten hienosti kaikki on mennyt ja kuvaili tätä "täydelliseksi" raskaudeksi.. No, ehkä hieman yltiöoptimisti, mutta piristi mieltä kovasti.
Sf-mitta oli kasvanut 5cm/kk!!! :eek: Hoitaja ei itsekään uskonut sitä, mutta ei löytänyt häpyluuta kunnolla, joten merkitsi mitaksi 30cm... Tuohon en siis juuri perusta.
Verenpaine 100/60
Pissa puhdas
Hb 110
Painoa 120g/vko :attn:
Vauva oli rtI:ssä, eli selkä vasemmalla, raivotarjonnassa..
Kokoarvioksi heitti 3,4-3,8kg

Hiusten värjäämisestä..
Itse olen juuri varannut ajan ja aion värjätä tyven ja laittaa raitoja. Mulla on tapana käydä n.5 vko:n välein teettämässä tuo sama paketti. Se on ollut tapana jo lähes 10 vuoden ajan. En usko että kukaan lapsi siitä vaurioituu. Tässä maailmassa on niin paljon kaikkea myrkkyä muutenkin ilmassa.

Nyt hiukan välipalaa ja nenu kohti Bebes-putiikkia... Liivit edelleen hankinnassa.

Laura
 
Eeieieieiieieieieiei!!! Just sain kirjotettua pienimuotosen romaanin, nii mää vahingossa huitasin jalalla käynnistys nappiin!!!!! |O Voi että mää oon DORKA!!!! |O

En kyllä jaksa enää samaa litanjaa kirjottaa jotenka tämmösen tiivistetyn paketin näpyttelen..

Äiskä Äiskä: Hienoa että jollain riittää virtaa, lähetäppäs tänne Lappiinkin sitä :)

Misupai: Muumeja olen käytänyt aikanaan ja asiansa ajovat, mut varmaan täälläkin kokeillaan muitakin merkkejä :)

Ippu: Täällä kans meno on välistä ku vuoristoradassa :LOL: Ja paikat kipuilee siihen malliin ettei tuosta ulkoilusta meinaa tulla mitään, nytki lähen hakeen kuopuksen eskarista autolla kun viikonloppuna tuli liikaa käveltyä ni eilisen sit supisteli ja nivusjänteet kipeenä. Mut ei ole enää montaa viikkoa jälellä, kyllähän me mammat ne vedetään loppuun asti suomalaisen sisun voimin! ;)

Mut nyt täytyy mennä. Hejsan! :wave:

Marmeladi & Masuasukki 33 *tasan*
 
Huooh, vielä olisi matkaa..
Ei kyllä todennäköisesti pitkään enää, kävin lääkärissä ja kohdunkaulaa ei juurikaan jäljellä, paikat pehmeät (joo muukin kuin pää)
Liitoskivut on aivan mullistavat, mun on niin vaikeaa kävellä et voi joukko kirosanoja.
huomenna tasan rv33 että jos hän nyt hetken siellä vielä jaksaisi kölliä, ja mä jaksaisin lepäillä mikä on kuulemma käsky :ashamed:
Mutta laitan tännekkin kaikille halukkaille ton kuvan meidän pikkuisesta jonka sukupuolikin on nyt ehkä selvillä, ei siis sata varma =)
Kävin ultrassa samalla ja ihana lääkäri vilautti mulle 4d kuvaa ja sain kuvankin, ihan isänsä näköinen pikkuinen ja isä tietysti ylpeä kuin mikä =)
Annan ton olla näkyvillä jonkun tunnin et halukkaat voi kurkata, sitten laitan takaisin tonne piilokansioon!
http://irc-galleria.net/view.php?nick=marina^&image_id=73818599
 
Kyllä on ihan mahtavia nää rauhalliset päivät. Mä oon ainakin ottanut kaiken ilon irti vaikka aluks meinas olla tylsää ja kaikkia ahdistavia ajatteli vaan ittekseen päivät kun mulla on vähän sellainen taipumus et peikot alkaa pyörimään mielessä yksin ollessa. Mut nyt on ollu jotenki vaan sellanen seesteinen fiilis ja pesänrakennusolo! Täällä on näköjään muitakin muuttajia - meillä tavarat kannettiin kotiin 28.12 ja edelleen on kyllä erinäistä säkkiä ja loodaa nurkissa... Oon ottanut ihan levon kannalta ton laittamisen eikä turhaa stressiä. :)

Hiusten värjäyksestä oli puhetta, mä oon muutaman kerran ihan kotivärjäillyt. Tai oikeastaan mun mies mun tukan värjää, se on oikeasti tosi hyvä siinä. :D Mua himottais hirveesti laittaa ripsiin ja kulmiin kestovärit ennen synnytystä kun sit sitä ei kuitenkaa tuu tartuttua varmaan hetkeen jos toiseenkaan mihinkään puteleihin ja vaikka mitä tuttua ramppaa kylässä varmaan ainakin alussa niin ei sit ois aina ihan ku kuolleen rukous. :LOL: Noi on aika edullisia vielä noi kestovärjäykset, niin oon aina niitä suosinu, etenki kulmien... Joskus on ollu silleen ettei se ripsukka oikein tartu mulle.

Ipulle jaksamisia. :hug: Ja tosiaan tiedän miltä se hormonivuoristorata tuntuu! Mäkin tihrustan vaikka jos mitä melkein joka päivä ja mies onneks ihanan kärsivällisesti halittelee ja jaksaa joka kerta sanoa noin viitisenkymmentä kertaa että kaikki on hyvin ja menee hyvin. :heart: Aluks oli huolissaan parka ku mulle tuli ihme puuskia mut se on tainnu nyt oppia että yhtä nopeasti ne menee ohi kuin tuleekin eikä oo ollenkaan vaarallisia.

Ja sipulilla aivan ihana pikku pörriäinen! <3 Ja niin suloinen nenä. Gallerian puolella jo kommentoinkin. ;)

Sit vähän sitä (.)-osioo kans. Tuntuu että masu on ottanu tosi kovan kasvupyrähdyksen ja vauvan potkut tuntuu kyllä siltä jo että siellä rupiaa pieni tilanpuute vaivaamaan. Kaiken maailman kyljenkäännöt ja muljahtelut kiristää välillä tosi ikävästi ja makuuasentoja saa kyllä aikalailla jo taiteilla tyynyjen kanssa että on kaikinpuolin mukava olo. Viime yö meni ihan pipariks ja nukuin tosi levottomasti. Vauva oli ihme kippuralla niin etten mä pystyny asettumaan mitenkään päin vaan aina painoi johonki kohtaan. Sekin varmaan vaikutti et pienempi tytärpuoli oli kuskannu mun siunatun ihanan äitiysnukkumistyynyn (siis sellaisen muotoillun mikä pannaan jalkojen väliin) jonnekkin hevonhattuun enkä jaksanut sitä illalla enää kaivaa ja eihän tavallinen tyyny sit ajanu ollenkaan samaa asiaa. :x Onneks ei tarvinnu aikasin herätä ja aamusta uni taas maistuikin... Oon heräilly vasta 11-12 aikaan nykyään ku vauva pitää hirveetä elämää yleensä ainakin 24 asti.

Ruokahalu on taas kohonnu ihan mahtavaks, että kyllä tuolla masussa taitaa sittenkin jotain kasvua tapahtua vaikka tuo pieni SF viime neukkukäynnillä huolestutti (paino nousee onneks ihan normaalisti). Toivotaan ettei kaikki kilot vaan äitin reisiin mee. :LOL: Eilen vetäsin superannoksen itetehtyjä lihapullia ja valkosipuliperunoita ja tänään oon jo kokopäivän kuolannu et koska saan sitä currykanakastiketta ja riisiä mut jospa mä nyt tonne viiteen maltan ku mies ja tytöt tulee. :D

Noista hankinnoista vielä sen verran että meiltä puuttuu oikeastaan enää kaukalo ja sitteri. Ai niin ja sitten joku lipasto vauvan vaatteille. Ei mitään hoitopöytää kun tulin siihen tulokseen että ei oo meille tarpeellinen, mulla on sellainen muovinen korkea taso johon kuuluu myös amme (tosi kätevä ) ja sitten ajattelin laittaa sen perinteisen pehmusteen vaan pesukoneen päälle ja vaatteita katsella sitten meidän makkarissa mihin tulee lipastokin. Lipaston yläpuolella meil on myös aivan ihana hylly johon laitan rottinkikoreja ja sinne vaipat ja pyllypyyhkeet ja -rasvat. Kaukalossa päädytään varmaankin tuohon Maxi Cosi Cabriofixiin, kun se on se testivoittaja. Me kuljetaan kuitenkin niin hirveästi autolla että tuosta ei haluta tinkiä. Paljon oon noita erilaisia katsellut ja musta toi on huipputurvallisuutensa lisäksi myös kaikista nätein - ja hirveästi ihania kuoseja.

Mutta nyt voisin ottaa santsikupin kahvia ja lukea vielä Hesarin loppuun.

:heart: : mama-L & Onni 31+5

Laitan tähän vielä minäkin masukuvapäivityksen (viikkoja 31+4). Klikkaa isommaksi!




 
mama-L
IHANA MASUKUVA!! Niin ihana! :heart: *sanaton* Uskomattoman hieno idea, ja lisäksi tosi onnistunut ja kaunis toteutus. Ja itse masukin on kaunis =)
Masusi näyttää isolta, menee hurjan ylös asti. Muistelen sinun kertoneen että itse olet pieni kooltasi, kuinka pieni? Minulla kun meinaa tällä 160 cm varrellani olo olla aika tuskainen välillä :/
P.S. Kiitos tästä " :hug: " :flower: =)

Ippu 31+1
 
Heips!

Ja neuvolakuulumisia täältäpäin:

rv 31+2
painoa yht. alusta +4,7kg
turvotus +-
RR 115/80
U-Prot. -
U-Gluk. -
sf-mitta 31
tarjonta rt (raivotarjonta)
syke 135+
liikkeet ++

Kaikki hyvin, kaatuminen ei vaikuttanu vauvaan, ei oo vielä laskeutunut vaikka onkin raivotarjonnassa. Sf-mittakin alkaa läheneen viivaa, ei mennä enää niin käyrien yläpuolella, toinen kiva juttu oli et täti sanoi et jos tätä tahtia kasvaa ni ei tuu oleen mikään jättivauva kuten olin pelänny, kuulemma alle 4-kilonen tulis syntyessään oleen, ainakin näillä näkymin =) Seuraava neuvola 3 viikon päästä ja siitä sit 2 viikon päästä lääkäri. Ja kylpyluvankin sain ainakin siihen lääkärikäyntiin asti, ei kuulemma haittaa kun omassa ammeessa on puhtaassa vedessä. Nyt olikin sitten vauvalla "poikasykkeet", 135:n ympärillä huiteli koko ajan. Mä en usko mihinkään sukupuolijuttuihin kun vasta siinä vaiheessa kun vauva "ulkona". Mut en kauheesti uskalla mitään ostellakaan, ainakaan vaaleenpunasta. Mies osti tänään vauvalle tällaset ihanat Timberlandin saappaat:
http://www.timberland.com/product/index.jsp?productId=2734061&cp=1779793.1813433&parentPage=family
Saa luvan käydä kummalle vaan :) Otettiin kokoa 9-12kk ni menee sit ens syksynä kun ei täällä etelässä kuitenkaan mitään talvea enää maaliskuussa ole. Mies on lähössä tyttöjen kanssa katton jääkiekkoa ja mä meen sillä aikaa vähän vauvanvaateostoksille, pitäis muutama pieni body vielä ostaa, sit alkaa oleen tavarat hyvin kasassa.

Mama-L ihana masukuva taas kerran :heart: Mun kaikki masukuvat on kännykällä otettuja tylsiä, mut silti ihan selviä kun mun kännyssä 3 megapikselin kamera.

Sipuli koita nyt pitää vauva ainakin 3 viikkoa masussa, sit oiskin jo kivasti viikkoja kasassa. :hug: ja jaksuja lepäämiseen, sekin voi joskus olla hankalaa, ite en ainakaan kauaa jaksais paikoillani maata.

Ippu täällä kans yks kenen mielialat voi heitellä ykskaks... Yleensä niin et otan kauheen helposti nokkiini, miesraukka ei uskalla varmaan kohta enää yhtään vitsailla mun kustannuksella kun suutun niin helposti. Mua ei vielä varsinaisesti tää maha ahdista, kauheesti vaan haluisin jo vauvan syliin :heart: :heart: Et silleen oon kyllästyny raskaana oloon, mut en muuten. Ja voishan näistä kivuista ainakin puolet tolle miehelle luovuttaa, samoin kun noista mielialanvaihteluista... Tietäis sekin mitä toinen joutuu läpikäymään!!!

Mut eipä tässä taas muuta, kohta tarvii taas lähteä!
Moikkis :wave: :wave:

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+2
 
Ihania neuvolakuulumsia, kaikki oli oikein hyvin. PAino oli pudonnut 4kiloa kahdessa viikossa.!! siis kun meillä oli pojan kanssa tää sairaalajakso ja sit olin itsekin vatsa kuralla pari päivää.. Mut mun lukemissa se on enemmänki hyväksi kuin haitaksi.. Vauva näyttäis voivan hyvin, on kuulemma ykkösasennossa pää alaspäin ja selkä vasemmalle päin. Hemppakin oli hyvä vaik sitä vähän pelkäsin huonon syömiseni takia.

Ihana masukuva Mama-L!! :heart: tosi kaunis!

enne ja aarre 32+5
 
Angel08: Kiitos vielä neuvoistasi/avusta vaunujen tilaamiseen. :)
ne on tulossa tod.näk noin 5 viikon kuluttua!! Näyttää siltä että meidän pienokainen syntyy hieman etuajassa, joten toivotaan että kärryt saapuvat ehjinä perille.
Katsoin tuossa helmikuun odottajien tammikuista pinoa, 63 sivua!!! Siellä itsekin kirjoittelin alussa kun la oli 2.2.
Toivotan teille kaikille mukavaa loppuodotusta ja onnea uusien vauvojen kanssa! Nyt on aika jättää tänne kirjoittelu. :)


:wave:
Laura+masukki
 
tää on taasen vähän jäänyt. Kipuilut on ihan järkyttäviä välillä. Mun masu on tainnu ottaa kasvuspurtin,ainaki must tuntuu siltä:) Parin viikon päästä ois neuvola, ne kun menee viel 4vkon välein.
Mitenkäs muut on jaksaneet?

nemi+möhkäle 32 tasan :heart:
 
kivasti ootte taas kirjotelleet ja ihania kuviakin on vaaveista ja masuista!

Kävin tänään omalla gynellä tarkistuksessa ja edelleen tyyppi on perätilassa, eikä kuulemma suurella todennäköisyydellä käännykään, kun tilaa on niin vähän.
Verenpaine oli vähäsen hypähtänyt ylös- yläpaineet oli 120, kun edellisellä mittauksella oli 92/66. Sitä nyt sitten seuraillaan.
Olin kyllä aamulla aivan mielettömän kiukkunen miehelle, että saattoi vaikuttaa asiaan :D
Mut ekaa kertaa oli myös turvotusta, että täytyy ehkä nyt vähän tarkkailla mitä syö. Oli aika rasva- ja suolapitoinen viikonlopun ruokavalio.
Sf-mitta oli kutistunut sentin kk:n aikana, johtuu kuulemma mittaajasta. Mutta olenkin siis melkein käyrillä massuni kanssa. Vkolla 36 kattellaan sitten onko edelleen istumassa ja jos joo, se on automaattisesti suunniteltu sektio.

Huojentunut olo, onneksi en säntäillyt sinne pelkopolille "turhaan".

Palaillaan, pikkuvaemo ja ihmepoika 30 ja risat
 
Kivoja masukuvia taas ja suloinen vauva sipulin masussa ;)

Kävin tänään äitipolilla.Kaikki oli hyvin.Kohdunsuun ja kanavan tilanne on pysynyt ennallaan, joten lääkäri arveli pienen avautumisen ja kanavan lyhentymisen johtuvan, koska olen uudelleensynnyttäjä ja synnytykset pienillä väleillä.Vauva voi myös hyvin, vaikka niin usein tuleekin supistuksia.Saan alkaa elään normaalisti, mitä tän masun kanssa nyt pystyy =) Vauva kovasti häpyluuta painaa ja se tekee kyllä kipeetä.Jalkoja en saa paljoa nostettua, eikä pitkiä kävelyitä enää kyllä pysty tehdä.Vauva on rt2 asennossa, selkä siis oikealla ja aivan jo laskeutunut.Hyytymistekijä verikokeita multa otetaan rv 36 ja seuraava äitipolitarkastus (ja tulosten kuuleminen) on rv 37. Vauvan kokokin sitten katotaan.Sillon onkin jo helmikuun puoliväli.Aika menee tosi nopeesti.Kohta meillä on jo oikeesti ne vauvat sylissä:D Ihanaa!

Tietenkin jäin heti kaupungille ostoksille, kun en pariin viikkoon ole päässyt.Mukaan tarttui vauvalle Sokokselta beige body ja kotiintulovaatteet sairaalasta, ihana ensimmäiset vuoteni vauvakirja, itselle musta neuletunika (sitten synnytyksen jälkeen) sekä miehelle synttärilahjaksi Calvin Kleinin kotiasu, jotka on sellasessa kivassa kangaspussissa/säilytyspussissa. Käytiin myös miehen kanssa vaihteeksi kaksin syömässä. Oli kiva päivä :D

Nyt iltapesulle ja nukkuun, aamulla oli aikanen herätys.
Unia unia kaikille masuille ;)

Jade parin tunnin päästä jo 33..hui :heart:
 
Moikka kaikille!
Shoppailu voi olla joskus rankkaa. Aamulla yhdeksän aikaan lähdettiin ikeaan ajamaan ja sieltä takaisin iltapäivästä. Saatiin hulluna kaikkee kivaa kotiin ja myös tärkeimmät yritykselle mitä lähdettiin pääasiassa hakemaankin.
Sieltä kotiuduttuani hyvä ystäväni Raumalta tuli käymään ja lähdettiin vielä kaupungille humpottaan. Alesta löytyi pari paitaa itselle ja Voicelle =)
Äsken vasta tulin kotiin ja oikeasti ihanaa olla kunnolla väsynyt. Näitä neljän seinän sisällä päiviäkin kun tässä on ollut.

LauraN Eipä kestä kiitellä, oli hienoa olla avuksi ja saada vaunukaveri =) omia vaunuja tässä odotellaan myös jo kovasti. Mulla on nyt jotain varmasti mennyt ohitse kun sullahan on kirjattuna laskettu aika 10.3 (maaliskuun listassa ja näin kerroit yv:ssä mullekin) niin mites se on nyt yhtäkkii kuukauden päässy pompsahtamaan? Todennäköisesti ihan tyhmä kysymys mut ku oon nyt ihan pihalla =) Vauvahan painoikin sulla neuvolassa jo ihan syntyvän vauvan painoiselta, hä :eek:
No jos nyt näin on et saat vaavin jo noin pian kainaloon niin älä meitä nyt ihan jätä.. tule kertomaan kuulumiset ja kiva olis kuulla myös vaunujen toimivuudesta =)

Nyt tämä mamma lähtee saunaan ja unten maille!!

Voikaa hyvin

Minä + Voice 29+2
 
Voihan kekkonen sentään mitkä kelit se nyt lykkäs! Vettä satanu nyt 2 päivää, joka paikka lainehtii ja ni liukasta että ei oo puhettakaan kävelemisestä. *murr* Tulee ihan pahalle päällä! Ihan on pyllystä koko keli |O

Eilen potutti ihan toen teolla. Lähettiin ostaan sitä lipastoa tälle tulokkaalle ja tietty olin aatellu että mehän vaan näpätään se matkaan ja pääsen jo tänään niitä vaavin vaatteita pesemään ja laittelemaan valmiiksi laatikoihin. No mun tuurillahan se olikin tilaus tavaraa ja seuraava tilauspäivä vasta perjantaina. No ei se mitään sinänsä, mut jos ois tienny että niillä viikon toimitusaika, ni viime viikolla jos ois tilannu sen lipaston, ni ois saanu sen 50? halvemmalla! Voi juma että mua otti nuppiin!!! *epämääräistä murinaa* :headwall: Tää on just tätä mun tuuria :ashamed: No ei auta ku oottaa siihen perjantaihin ja sit vielä se viikko päälle.. *murjottaa ku pikku laps*

Marmeladi *känkkäränkkänä* & Masuasukki 33+1
 
Heips!

Kävin eilen ostaa loppuja vauvatarvikkeita, sekä siellä Lindexillä, missä tosiaan oli halvalla vauvanvaatteita! Mukaan ei tosin tarttunut kuin kolmet housut hintaan 7,70e, kun bodeja on jo kaappi pullollaan, ja potkareita ei Lindexillä juuri ole, ja sukkia samoin on kaapissa jo ties kuinka monta monentuista paria, ne kun ois kans ollu tosi edullisia. Mut en sit viittiny ostaa kun on noita entisiäkin ja siis lainavaatteita niin paljon.
Tarvikepuoli karttui vannalla, vanulapuilla, ja pyllypyyhkeillä. Ostin Jyskistä samoja huonolaatuisia räpsyjä mitä esikoistakin varten aikanaan, ni 8 kpl lisää, hintaa vain 4e eli 0,50e/kpl. Voi mainiosti alentaa luutuiksi sitten, kun ei lasten pyllyn pesuihin enää tarvitse :) Esikoiselle ostin aikanaan sinisiä ja persikan värisiä, joten kävin nyt hakemassa lisää samoja värejä, ja jatkossa siniset pyyhkeet on pojan pyllylle, persikkaiset tämän tulokkaan pyllylle.
Paikallisessa halpis-halli-myymälässä oli mahoton kontillinen Libresse-siteitä 0,99e/pkt, ostin pari varastoon kun siteitähän menee hurjasti siinä jälkivuodon aikana. Oisin ostanu enemmänkin mut ne on jotenki sellaisia et ei niitä ilkeä hamstrata. Ehkä jos käydään siellä muissa asioissa vielä tässä lähiaikoina ni ostan sit lisää. Mut onhan tuo nyt oikeesti halpa, kun Libresset normaalisti vissiin yli pari euroa paketti! En ihan varma oo kun Vuokkosia normaalisti käytän, niitä ostinkin aiemmin ihan jumbokokoisina yömalleina niitä ihan ekoja päiviä ja öitä varten.

Mua on alkanu epäilyttää tämä meijän "neitin" sukupuoli. Kun tämä vauva tärisee masussa ajoittain, ja kun googletin että mistä siinä tärinässä vois olla kyse, niin useimmissa (keskustelupalstoille johtaneissa) linkeissä tärinä oli selitetty vauvan, POIKAvauvan, pissaamisella, että se pistäisi vauvan vallan tärisemään. Lisäksi Ninni tuossa aiemmin sanoi että neuvolassa oli mittailtu "poikasykkeet" 135, ja meidän vauvan sykkeethän on pyöriny noissa lukemissa koko ajan! Onkohan tuolla masussa sittenkin poika..? Varmaksihan sitä ei kyllä tiedetä ennenkuin hän syntyy, mutta... en voi estää itseäni arvailemasta ja pohtimasta, ja etenkin murehtimasta tuosta vaatekaapin sisällöstä.. se on aivan punainen! En ole itse kyllä ostanut kuin nyt eilen nuo kolmet housut punaisina, sekä kevyttoppapuvun vaal.punaisella vuorilla, mutta siskojeni lainaan tuomat vaatteet on hyvin-hyvin-HYVIN punavoittoisia!! Toki sinisiäkin vaatteita meiltä löytyy jos hän poikana tähän maailmaan tupsahtaa, mutta tylsä alkaa tekemään kaikki alusta, kun olen nyt nuo punaiset vain pessyt ja laittanut. Tai siis TOTTAKAI kaapissa on muitakin värejä, mutta aika tyttömäisiä silti kaikki. Vaaleanpunaista, vaaleankeltaista, violettia, pinkkiä, valkoista, kukka-kuvioita... Voih.

Nyt hellimään esikoista jäätelöllä, jos vaikka suostuisi syömään. On rassu-pieni kuumeessa, Postimies Patea katselee ja pötköttelee sohvalla...

Ippu 31+2
 
heipsan..
pikasee tulin pyörähtää... en kerkiä kaikkia nyt lukee.. mut laitan kohta masukuvan tuonne profiiliin, ku kerranki oon omalla koneella missä kaikki kuvat on..=)

sen verta on pakko sanoo, et sipuli kiva kun alkaa "tuttuja" bongaa täältäki.. siis irc-galleriassa minä myös maalismasuissa ;)
en tiiä tunnistatko, no tuosta masukuvasta varmaa, ku se on sama ku tuol galleriassa :D
ja myös muutama muukin täällä, jotka tuol gallerian maalismasuissa ahkeraan kirjottelee =)

nyt on mentävä, illalla tuun paremmin kirjottaa...

äiskä äiskä ja vauva 32+0 :heart:
 
Ippu: Mullakin vauva täristelee päivittäin lyhyitä hetkiä masussa. Mulla on 3 kertaa ultrassa varmasti todettu tytöksi (viimeisin 25 viikolla ja silloin ei tietoakaan pippelistä tms) tällä vauvalla kyllä syke aina 150 tienoilla, mut ite ainaskin uskon kyllä että vaaleenpuna-vihreille vaunuille on käyttöä ;) Koska sulle on tyttöä ultrassa lupailtu? En oo oikein itekkään ottanu selvää et mitä se sillon siellä mahtaa oikeesti touhuta. Hassun tuntusta se kyllä on =)

Onkos muilla tämmösiä täristelytuntemuksia masussa?

pitkäkoipi + fiina 29+3
 
Arvatkaa iskikö yhtäkkiä pieni paniikki, kun tajusin vasta nyt, että maaliskuuhan on ihan kohta!?! :eek: Mulla ei ole vauvalle juuri mitään vielä valmiina. Esikoisen pienimmät vaatteet kaivoin v-loppuna esille ja sieltä valkkasin neutraalin väriset vermeet, jotka olis sitten vielä tarkoitus pestä ja silittää kaappiin.

Miten ratkaista meidän sänkypolitiikka, kun esikoinen herää omasta pinniksestään aina öisin meen väliin? Apua!! Ostetaanko toinen pinnis vai laitetaanko ison sängyn viereen 120 levee jenkkisänky ja nukutaan kaikki sitten öisin perhepedissä? Tämä on suuri ongelma!! Jos jollakin on vinkkiä miten kannattas tää toteuttaa kertokoon ihmeessä! =)

Sitten onko joku hankkimassa tuplia siis rattaita? ja onko jollain suositella joitakin hyviä? Näille tulee varmasti käyttöä, kun olen kova liikkumaan paikasta toiseen..

Onneksi amme jo löytyy ja istuin saadaan uudempana versiona lainattua siskolta.

Sitten. Sain kuulla hetki sitten, että mun kaveri odottaa kaksosia! :eek: Ihanaa! :heart: Oon ollu siitä tiedossa niin häkelyksissä ja onnessani, et voi juku! :D Kesällä heidän olis määrä syntyä...

Ihania vauvoja ja masuja täällä kaikilla! =) Mun vatta on oikeestaa kyllä pieni, verrattuna näkyviin masuihin. Sf-mitan tarkastus mulla on luvassa ens maanantaina, kun se käyrä oli kerran tipahtanu.. :ashamed: Toivottavasti nyt olis kuitenkin kiriny takaisin raiteilleen!

Ensimmäisen kerran sitten tuli valovttua viime yönä oikein urakalla. Varmaan myötätunnosta heille, jotka täällä ovat kertoneet katkonaisista öistään. ;) Jatkuvan heräiliyn lisäksi puoli neljästä viiteen olis sitten pidempi valomis jakso. Kummallista jotenkin..

Kuulumisiin taas!! :wave:
 
pitkäkoipi Rakenneultrassa rv 20 tietämillä veikattiin tyttöä, ja joulukuussa itsenäisyyspäivän jälkeen oli lääkärineuvola, ei mitään hajua mitkä viikot silloin oli, ni silloin myös lääkäri veikkasi tyttöä. Ja meillä on myös ultrakuva missä näkyy häpyhuulet (sitä ei ole skannattuna eikä meillä itellä skanneria joten en pääse laittamaan näytille sitä nyt). Näistä "todisteista" huolimatta nyt epäilyttää...

Ippu 31+2
 
Terveisiä neuvolasta!
Kaikki taitaa edelleen ollan ihan normaalisti. Kaikki arvot ovat hyviä ja käyrillä mennään. painoa oli tullut hieman alle 500 g/vko.Sf oli 26...eli ei ole mitään kauhean isoa vauvaa tulossa ainakaan näillä näkymin, mutta siinä keskikäyrän tuntumassa edetään.Viikkoja on nyt se tasan 30 (kun olin hieman sekaisin aiemmin näistä viikoista ja päivistä =) )

Marmeladi
: Me ostettiin Ikeasta sellainen iso lipasto vauvan vaatteille. Saatiin se jopa sunnuntaina kasattua, ja nyt odotan lomapäiviä jotta saan rauhassa aloittaa vaatteiden pesun. Mistä sä ostit ton lipaston? Mä en oikein löytänyt mitään sopivan kokoista muualta kuin tuolta Ikeasta...jonne meiltä kuitenkin on matkaa sen 300 km..Netti oli oiva apu, ja mun mies työmatkallaan kävi sen nappaamassa mukaan.

mä kävin eilen ostoksilla, ja mukaan tarttui muutamia bodyja, sukkia, jne. Ja kiitos teidän, löysin itseni Lindexin aleen...ja kauheesti ei kukkaroa tarvinnut venyttää. Mä vaan mietin että kuinkahan paljon noita esim. 56 cm vaatteita täytyy vauvalle varata?Tarviikos vielä siitäkin pienempiä? Ja millainen ulkohaalari tmv olisi hyvä noihin kevään keleihin? Mä olen jotenkin ihan ummikko näissä vaate asioissa...Kun ei yhtään tiedä mikä on se todellinen kulutus noiden vaatteiden osalta. Kuullostan varmaan niin uusavuttomalta :LOL:

Sipuli: Koitahan malttaa lepäillä, toivotaan että teidän vauva jaksaa vielä hetken yksiössään asustella.

mama-L:n ja kaikkien muidenkin masukuvat olivat tosi hyviä..hitsit ku en saa itse aikaiseksi napata mitään "julkaistavaksi" sopivaa. Jos sitä vaikka joku päivä..

Täristelytuntemuksia
ei mulla ole tainnut olla. olisin varmaan huomannut...Meillä on tunne että poikaa odotetaan, mutta saa sitten nähdä minkä merkkinen sieltä tuleekaan. Vaatteet meillä on aika neutraaleja, vaikkakin koitan myös värikkäillä tuota vaatevalikoimaa piristää.

Mitenkäs te olette mammat jaksaneet vielä matkustella autolla? Meillä olisi tarkoitus suunnata kohti pk-seutua tuossa parin viikon päästä ja mietin että mitenhän sitä jaksaa 3 h istua auton kyydissä...Tosin tällähetkellä luulen sen sujuvan, mutta kun eihän näistä olotiloista koskaan tiedä.
Neuvolassa unohdin myös kysyä, että vieläkö saa mennä uimahalliin? Mun tekisi mieli uimaan, kun ei noi muutkaan liikuntamuodot juuri nyt ota sopiakseen. Uiminen olisi lajinsa puolesta pehmeä ja mukava urheilulaji. hmm..mitähän haittaa siitä voisi olla?

Mä saan kuullostamaan itseni ihan typerältä tänään, kun on niin paljon kysymyksiä ja mieltä askarruttavia asioita.. Mulla muuten tuli eilen mieleen, että ne jotka käyttävät piilolinssejä/silmälaseja, niin olisi ihan hyvä muistaa pakata ne sairaalakassiin mukaan.

no nyt ei kyllä muuta...palataan astialle!

Ootus tasan 30 rv. :heart:
 
Ippu: sullahan mahoton touhu päällä :D Miten sää jaksat? :D Mulla ollu tänään ihan naatti olo, oon nukkuna ja tässä koneella ollu. Imurointiki jäi ja viikattavaa ois pienen vuoren verran. Eipä ne onneks karkaa mihinkään. Hattua sulle täytyy nostaa ;) Mulla ollu alusta asti tyttö tunne, samoten miehellä ja mun äitee on sata varma että tyttö se on. Sykkeetki ollu koko aika noita tyttö sykkeitä ja vaan tyttöjen nimet mulla pyörii mielessä. Silti olen malttanu olla ostamatta yhen yhtäkään vaatetta, on vaan toi äippä paketti jossa mun mielestä oli nätit värit, passaa molemmille. Ja on sitte entuudesta sekä pojan että tytön vaatteita jemmassa, eiköhän niillä ekat viikot pärjätä :) Sit ostelee tarpeen mukaan uutta vaatetta kun tietää sata varmana kumpiko on ;)

mamma-miia: minkäs ikänen se teidän kuopus on? Aika pieni oletan kun vielä pinniksessä nukkuu? :) Mää ainakaan tein silleen että vauvan pinnis oli sängyn toisella puolen ja esikoisen sänky toisella puolen. Aluks pojan sänky oli ihan kiinni meijän sängyssä ja yleensä nukahtikin siihen mun viereen samalla kun tyttöä imetin. Siittä sit nostin pojan omaan sänkyyn nukkumaan. Pikku hiljaa poika kuites rupes nukahtamaan omaan sänkyyn ja siirsin sänkyä pikku hiljaa kauemmas asteittain. Kyllähän se aluks oli yhtä ähertämistä, sai välistä olla montaki kertaa yöllä palauttamassa omaan sänkyynsä, mut lopulta sitten kuiten alkoi nukkumaan läpi yön omassa sängyssään. Ztemppiä sulle ;)

Marmeladi & Masuasukki 33+1
 

Yhteistyössä