***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Testi-iltaa täältäkin. Täällä tuotetestaus ei ole ihan noin syvällistä kuin teillä muilla. Joka tapauksessa pidimme pienen testihetken mieheni kanssa vauvan vaipoilla. Opetin miestä pukemaan nallelle vaipan. Ei siis ole eläissään vaihtanut teippivaippaa kellekään! Onneksi nykyiset vaipat niin helppokäyttöisiä!!! Ei ainakaan voi mennä väärinpäin... kai.

Maitojuttua kyseli täällä joku tällä viikolla, en nyt viitsi selata niin kauas.... Kuitenkin täällä lakanat maitoläikissä usein, samoin yöpaita, jos se on ollut päällä. Saunassa ja suihkussa usein tihkuu tai sit jos kutittaa tisuja, niin lypsämällä lentelee seinille... Kivat puuhat, mutta on kai se hyvä merkki, että maitoa on alkanut kehittyä. Tuskin se tuotanto loppuu.

Ohoh, taisi tulla supistus. Alamasussa tuntui samalta kuin kuukausisten aikaan painetta ja kohtu on kova. Uusi elämys...

Misupai ja Helmis 33+1
 
Me oltiin tänään lasten kanssa ensimmäistä kertaa Hoplopissa.Olin kyllä vähän pettyny paikkaan.Luulin, että se olis paljon isompikin.Pääasia kuitenkin, että lapset tykkäs!Mies oli mukana, niin sai siellä lasten kanssa pääasiassa touhuta.

Ninni:Millaset Carriwell imetysliivit ajattelit ostaa? Mulle tuli viime vkolla Bebesiltä ihana imetystoppi ja vauvavausta Carriwell comford pehmoimetysliivit.Onko ne just sellaset? Mun mielestä ne "kasvaa" rintojen mukana ja on hyvät yöllä ja kotioloissa ainakin.Voihan niitä muutenkin pitää, vaikuttaa ne ihan mukavilta.
Vauvan syntymän jälkeen ajattelin minä myös sitten vielä yhdet käydä ostaan ja vanhoja löytyy kaapistakin.Näkee nyt ensin miten imetys alkaa sujuun.Aikaisemmilla kerroilla ei oo ollu ongelmia.Maitoa on tullut tosi hyvin, mutta imetyksen oon molemmilla kerroilla joutunut lopettaan 6 kk jälkeen, kun lapset on meillä ollu niin allergisia.Viimeiset kuukaudet söin ite vaan banaania ja tattaripuuroa, hyi.

Pitkän harkinnan jälkeen tilasin tänään sen Doomoo sitterin.Muita ostoksia ei meidän tarvi enää vauvaa varten tehdä, eikä niitä paljon edes ollutkaan.Kuitenkin vaatetta tulee vielä hankittua.Ne on niin ihania noi kaikista pienimmät:D
Eikä niitä enää tän jälkeen voi pakosti ostella, jos vauva jää meidän viimeiseksi.. Kyllä mä haaveilen neljännestä :D Miestä voi vaan joutua ylipuhuun ja aika paljonkin :whistle: Enkä mä nyt vielä oo itsekään ihan varma vielä.Katotaan miten se arki kolmen pienen kanssa nyt ensin menee.

Mulla on tiistaina taas äitipoli.Sitä jo kovasti odottelen.Tuun sitten kertoon sieltä kuulumiset.

Moikka kaikille!

Jade 32+4
 
"Lunta tulivillaan, on raikas talvi sää.. ei liinakkommekaan, nyt talliin enää jää.." Elikkäs vihdoin ja viimein saatiin mekin tänne pohjoseen sitä lunta oikein todenteolla! :D Kyllä sitä onki sitten ooteltu! Tää talvi kyllä ollu tosi musta ja märkä enimmäkseen, mut nyt parin päivän aikana on tilanne muuttunu täysin! Jipii!! :D

Kauhiasti ootta taas juttuja kirjoteleet jotenka yritän parhaani mukaan kirjottaa jotakin kaikesta..

-Äippäpaketin vaatteet pesen kaikki.
Miusta ne haisee niin tehtaalle että hyi! Vauvan iho muutenki reagoi herkästi hajusteisiin, ni pesen ettei vain tule mitään allergista reaktiota. Pesen omatkin vaatteet aina ennen käyttöön ottoa, vauvana oli atooppinen iho ja edelleen hyvin herkästä oireilee voimakkaisiin aineisiin. Tällä viikolla aattelin ottaa tuon baby nurkkauksen teon ohjelmaan. Pinnikset ja lipasto omille paikoilleen makkariin ja pestyt vaatteet laatikoihin odottamaan pikkusta.

-samoten pullot ja tutit keitän aina tarpeen mukaan.
Esikoisen kanssa tuli koettua kova vatsatauti, jätän sen mieluiten väliin.

-Maidontulo luojan kiitos ei ole vielä kiihtyny *koputtaa puuta*
Tippoja tulee sillon tällön satunnaisesti. Mutta tarkotus on tässä lähipäivinä käydä niitä liivinsuojia ostamassa, sitä kun ei koskaan tiiä koska se tuotanto tehdas lähtee oikein kunnolla käyntiin!:LOL: Ja hyvä kun olitta niistä imetysliiveistä puhuneet, ne ois kohta ihan PAKKO hankkia. Tuleepi kiirus :D

-Sit tosta nukkumisesta.
Miusta on tullu nyt ihan viime viikkojen aikana kans huono nukkuja. Herään vähän väliä vessaan ja juomaan. Säpsähän hereille vähäisimmistäkin äänistä. Toi mejän kissa herättää mut joka hiton aamu kuudelta raapimalla suihkuhuoneen ovea niin kauan että se päästetään sieltä pois. Meillä kun nääs ei koko talo nukkuis koko yönä jos tuo karvanen kaveri sais vapaasti yöt täällä kulkea, seku vielä nii pentu että rupee vaanimaan meitä nukkujia. Varsinki noita muksuja, ku liikkuvat tieten unissaan. Ei yhtään oo kiva herätä siihen että kissa jalassa kiinni! Sit viime yönä 4 kertaa heräsin siihen ku vattahapot nous kurkkuun ja tuntu että mää tukehun! Piti juosta vessaan niitä yökkimään lavuaariin. Ei vissiin kärsi syödä enää sipsejä illasta. Hubaa..

-Ja sit noi supistelut.
Meninki tossa pari päivää sitten kehumaan että ei oo supistellu! No nyt onki sit 2 päivää supistellu tuon tuosta! Pitäis vissiin ottaa hieman iisimmin, mutta ei millään jaksais maata aamusta iltaan ja ku noin mahtavat ilmat nii tekee kovin mieli ulos liikkumaan. Mälsää.. :ashamed: Ja petipuuhien jälkeen supistelee kauan.. ei kiva juttu ollenkaan.. tässä kuites vielä viikkoja jälellä ihan nokko.. No täytyy toivoa että menee taas ohi.

-Napa on puoliksi pullahtanu ulos :D Mies naurattaa mua ku näyttää nii hassulta ku napa pomppii! :LOL: Halvat huvit on Hullulla! :D

Lopuks Mamma Muulle. Olitpa kokenu kauhun hetkiä! Hui kauhistus! Toivottavasti kaikki on nyt hyvin.

Marmeladi & Masuasukki 32+5
 
iltayötä :wave:
täällä taas yllättäi puolen aikaa hereillä.. tää on nykyää enemmä sääntö kun poikkeus, ettei väsytä yhtää...

viikonloppu taas takanapäin.. serkkutyttö 13vee oli meillä viime yönä yökylässä, sen kans (ja tyttö tietty mukana) sitten eilen illalla innostuttiin hakee häkkisänky ja hoitopöydän päällinen varastosta.. ja pitihä se sänky heti tietty kasata ja patjan päällynen pestä..
tän aamun homma on sit ollu lakanoitten pesu ja nyt on vauvan sänky valmiina oottamassa pientä :) :heart:

onneks tuli siellä varastossa pengottua, löyty paljon esikoisen vanhoja vaatteita ja lakanoita joita en muistanu olemassakaan.. niin sai niitäkin nyt pesuun ja laatikkoon oottamaan =)

ja äippäpakkauksen vaatteetki on nyt pestyinä ja silitettyinä laatikossa oottamassa =)

nyt tuli jotenki sellane olo, et nyt on kaikkee saatava heti valmiiks... ettei vaa enteilis sitä et vauva syntyiski ennen LA:ta... ;)
vaunut on edelleen hankkimatta, mut ne saa oottaa ens kuun alkuun, kun tulee enemmä rahaa.. nyt ei oo varaa laittaa satoja euroja mihinkää "ylimääräseen"..

mulla on alkanu nyt tässä parin viikon aikana supistelee, tosin kivuttomasti.. mut yllättävän usein niitä on silti tullu.. kaks kertaa on tullu oikee kunnon kipujen kera, mut kaippa tuo asiaan kuuluu enkä oo sen kummemmin hätääntyny..
en vaa muista esikoiselta tuollasta ollenkaa...
ja liitoskipuja on kans välillä aika paljon...

mä oon niin kade teille keille on satanu lunta.. tännekki viime viikolla tuli parina päivänä, mut taas eilen ja tänää on satanu vettä/räntää, nii se siitä lumesta :( ei yhtää ees kiinnosta ulos mennä kun on märkää ja pihaki on ku luistinrata, maa jäässä, mut sellane muutaman sentin vesikerros siinä päällä, yäk!!! :kieh:

nyt alkaa jutut olee jo sitä luokkaa, et ei näissä oo mitää järkee.. pitäis varmaa alkaa lähtee kokeilee, josko se uni pikkuhiljaa tulis....

öitä.. :wave:

äiskä äiskä ja vauva 31+4 :heart:
 
täällä minä taas vaikka kello on vähä yli seittemä.. ja puol yhen jälkee menin vasta nukkuu.. |O haukotus..
on tää valvomine vaa hullua..

06 aikaa heräsin ja kuuntelin ku mies alakerrassa teki lähtöö töihin, suunnittelin siinä samalla mitä kaikkee tänää täytyy käyä törsäämässä.. :D jonkun sortin vaipparoskis täytyis ostaa, sit joku lipasto mihin saa noit vauvan tavaroita lisää, ku pelkät pienet vaatteet täyttää ton hoitopöydän..
sit hoitopöydän alunen, jos jostai löytyy... vanha haisee jotenki pahalle :/

no sit ku puol seiskan jälkee kuulin et ovi kävi ja auto läks pihasta, nii meitsi säntää alakertaan, kun on nii kauhee NÄLKÄ!! :p ruisleipää, maksamakkaraa ja teetä, nam :p

no nyt sit istun taas tässä..

täytyis varmaa äkkiä hörppästä tuo tee ja lähtee vielä vähäks aikaa makoilee sänkyyn ennen ku tyttö heräilee.. tässä olis vielä 1-2tuntia aikaa torkkua...
:wave:

äiskä ja vauva.. tänää jo 31+5.. valehtelin tossa yläpuolella, ku kello oliki jo menny yli puolenyön.... :)
 
Pitkästä aikaa taas täällä,en ollutkaan viikkoon päässy lukemaan juttujanne,ku äiti pääs tiistaina sairaalasta pois ja ollaan oltu sen luona auttelemassa,et pääsee alkuun eikä siellä mitään nettiä oo :kieh:
Nyt piti tulla kotiin ku esikolla tänää tarhapäivä,voi että kyllä sitä jo oli odotettukin,kun kuuta nousevaa,toinen niin onnessaan kun pääsee keikkii kavereiden kanssa,nooh ehkei mikää ihme ku viikon ollu mummin ja mun seurassa,ku ei kumpikaa pysty ees istuu pitkii aikoi,ni on toi leikkiminen jääny
vähä vähemmälle :/

Pitäis käydä pissinäyte viemässä kohta labraan,toivottavasti kaikki ois ok,ku perjantain neuvolassa oli proteiinit + :/

Mut joo,kyllä oli teille jutun aiheet ollu :LOL:
Meidän kohdalla juna sen kun jyskyttää,toisinaan monta kertaakin päivässä,et ei nyt ainakaan mitään ongelmia sillä saralla.
Turkis meillä ajetaan aina toisinaan,ihan omasta toimesta,en kyllä uskaltais miestä siihen hommaan laskea :x

Äippäpaketista pesen kyl kaikki vaatteet paitsi noit toppavaatteit,yks koneellinen tulikin jo eilen pyöräytettyä. Ei tuon esikoisen kanssa oo kyl ollu mitään allergioita yms. mut eihän sitä koskaan tiedä ja ennemmin pesen jos se kerran auttaa,ettei vaan tulis tälle toisellekaan.

Maitoa multakin tiputtelee,yleensä iltaisin kun oon yöpaidan vaihtanu päälle ja saa tissit ilmakylpyjä ja sit saunassa tiputtelee ihan hyvin ja jos edelliset merkit paikkansa pitää,ni mä oon kohta lehmä,jota saa lypsää sata kertaa päivässä,esikoltakin hyvä ku oli jo ehtiny rinnat tyhjiks saamaan ni johan ne oli hetken päästä täys,mut kyl meil olikin maitoa pakkasessa :whistle:

Pulloja ja tutteja tulee varmasti nytkin keitettyä ainakin pari ekaa kuukautta,kattoopi nyt kuin pitkään jaksaa tai itse asiassa,meillä on kyl sellanen pullojen sterilisoija jossain,et pitää varmaan ettiä se.

Nukkuminen on mullakin ollu mitä sattuu,nytkin heräilin jo ennen kuutta tosin ukko kyl vaikutti siihen asiaan kolistelullaan,mut eipä sen jälkeen taas väsyttänytkään,mut täytyy ottaa päikkärit tänää ku siihen kerran on mahdollisuus :) Mä kyl nukun toisinaan tosi sikeesti yöt,et en herää ollenkaan,mut sit taas toisinaan saa ravata vähän väliä veskissä :whistle:

Supisteluista sen verran,et supistelee kyllä,heti kun vähäkin jotai tekee,joskus riittää pelkkä sohvalta ylös nousu,mut siivoominenkin kestää nykyää päiväkaupal,ku ei pysty tavaroit paljo nostelee :kieh: mut onneks on ollu kivuttomia viel.

Mulla toi napa alkaa olee vattan kans samas tasos,et ei viel oo aivan pihalle pullahtanu =)

Mamma muulle toivottavasti ei enää tuol taval säikyttele ja saisit nauttia ihanasta loppuajasta :hug:

Piitsi ja VilmaIisakki 29+2 :heart:
 
Tämä tyttöpä lähtee kohta koiran kanssa kampaajalle. Siis itselle on aika, koira lähtee mukaan ja pääsee samalla lenkille.
Ootteko muut värjäilly hiuksianne raskausaikana?
Itse oon käyny parin kk:n välein, kun kasvaa muuten kamala musta tyvikasvu näin talvella. Helsinkiläisenä sitä on kyllä kyllästetty kaikilla saasteilla muutenkin, että pari hiustenvärjäyskertaa ei tunnu missään.

Jade, mistä tilasit sen Doomoon? Ja minkä värisen?
Mä haluisin sen beige-valkoisen. En oo vielä tilannu kun miehen tuttu tiedustelee, saataisko jotenkin hänen kauttaan edullisemmin. 129.- oli aika kallis mielestämme.

Jep, nyt ripsivärit päähän ja menoks! t. vaemo
 
Aah, se kauhee alavatsakipu/paine on lähteny yöllä pois, ne normaalit liioskivut vaan tallella. Eli taidan ottaa neuvolassa puheeks vasta huomenna kun mulla aika sinne.

:wave: täällä yks hiusten ahkera värjääjä. Vähintään parin kk:n välein tarvii saada hiuksiin uutta väriä. Mä en usko et mitenkään vauvaan vaikuttaa vaikka monet jättääkin hiusten värjäämisen kokonaan raskausajaksi.

Se Doomoo-sitteri ois munkin mielestä aivan ihana... Kyllä sitä vielä ehtii sellasen hommata jos kauhee pakkomielle valtaa mielen. Lemonkidsillä se maksoi 119?. Osa väreistä oli jonkin aikaa tarjouksessakin siellä mut ei mun mielestä enää.

Syöttötuolikin tarvii jossain vaiheessa ostaa, onneks se ei oo vielä ihan ajankohtasta. Stokken Tripp-Trapp-tuolin haluan sitten joskus, sekin on ihanan hintanen, mut kestävä ja monikäyttönen.Veljen avokki on Kodin ykkösessä töissä ni saa siitä sit onneks alennusta, oiskohan 15%.

Äiskääiskä musta on kans tullu ihame valvoja. Enää ei väsytäkään kymmeneltä illalla vaan kevyesti pystyy valvoon vaikka yhteenki asti. Mulla varmaan raudan syönnin aloittaminen ón vaikuttanu asiaan, enää ei tuu sellasia inhottavia huimauskohtauksiakaan kesken kauppareissun mitä mulla vielä muutama viikko sitten oli.

Maitoa täällä ei tuu muuten kun jos puristaa. Siis ei todellakaan mitenkää niin et ruiskuis pitkin seiniä tai että sänkyä/vaateita kastelis. Kyllä se ehtii vielä tapahtua. Ikeasta ostin sellasen lakanan alle laitettavan froteemuovilakanan mikä äippäpakkauksessakin oli, mut isompi, tarvii se sit laitta omalle puolelle sänkyä ni ei petari tuhoudu. Sekin mikä äippäpakkauksessa tuli oli ennen paljon laadukkaammaan oloinen, nyt sellanen ihan ohut ja ihan ku käsin leikattu pikkupalanen.

Jade noita imetysliivejä olin aatellu:
http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/dropcup.html
ja noi liivit mulla on, aivan ihanat päällä:
http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/maternitybra.html

Ihanaa, illalla mennään syömään isolla porukalla perhepiirissä. Just eilen oltiin kyllä ulkona syömässä, mut meillä se aika usein tapana, varmaan kerran viikossa käydään jossain. Ravintola-alan ihmisiä kun molemmat miehen kanssa ollaan ni kuuluu vaan jotenki tapoihin.
Nyt tarvii laittaa kuntoon ja viedä neiti taas kouluun, palaillaan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+1
 
Moikka!!

Tässä oottelen, että pääsisin neuvolaan lähtemään. Outoa mennä näin iltapäivästä, kun normaalisti mulla ajat ollut aamusta! Mutta saatiinpahan tytön kanssa ulkoilla aamulla rauhassa!!

Viikonloppu meni taas oikein hujaiksessa, tuli tehtyä kaikkia kotihommia ja sitten eilen aamulla leivon pakkaseen leipää ja pullaa! Täytyy sitten ensi kuun puolelle leipoa enemmän pakkaseen pullaa, kakkuja ja leipää, vähän niin kuin valmiiksi! Varsinkin tuota pullaa on hyvä olla, kun niitä vieraita tulee olemaan ensimmäisinä viikkoina kun vauva syntynyt!!

Ootte laittanut tosi iahania masukuvia! Minulla ei oo yhtään masukuvaa tästä raskaudesta, täytyykin pyytää miestä ottamaan! On vain tuo maha niin ruma kun ihan raskausarpien peitossa. Tytön raskausaikasia arpia kylläkin, toivottavasti ei tästä tule lisää!!

Minäkin olen värjäillyt jonkun verran hiuksia, pari kolme kertaa! Viimeksi nyt viikonloppuna, kun rupesi tuo tukka olemaan niin hirvee!! Yritän kasvattaa pitempää, niin en viitsi parturiin mennä leikkuuttamaan joten värillä vähän muutosta! Meillä kun olisi tarkoitus mennä keväällä naimisiin (samalla kun on pikkuinen kastetaan), niin pitkiin hiuksiin saa helpommin kampauksen!

Eilen masuasukas oikein säikäytti äidin oikein kunnolla! Koko aamun nimittäin leivoin ja touhusin, niin en sitten huomannut vauvan liikkeitä ja sitten kun sain hommat tehtyä ja rauhoituin niin aloin kuulostelee ja oottelemaan liikkeitä. Mitään ei tapahtunut, mahassa aivan hiljaista. aattelin jo, että nyt jotain vialla. Sitten soitin vauvalle sellasta musiikkilelua, niin vihkoinkin kaveri heräsi yksiössään. Kyllä oli sikeessä unessa pikkuinen, mutta kyllä sai jo äitinsä hermostumaan ja pelkäämään pahinta!!

Mutta nyt lähden laittamaan itseni neuvola kuntoon ja sitten herättämään tyttöä päikkäreiltä, että keritään sinne neuvolaan. Tuun laittamaan neuvola kuulumiset illasta tai sitten huomenna!!

Muumi82 ja eppu 33+6
 
Sairaslomaa tää viikko, kun sukuloimiset otti vähän koville. Tai oli jo viime viikolla vähän kurkkukipeä ja kun ei ehtinyt missään välissä nukkua ennen kun lähdettiin käymään Suomessa niin tulin sitten kipeeks reissussa. Lentomatkat ei helpottanu oloa yhtään ja tänä aamuna oli ääni kokonaan poissa. Lääkäri määräsi "vauvaystävällisesti" vain 1000mg särky/flunssalääkkeitä 4 kertaa päivässä! En tiedä sitten montako uskallan ottaa. Kuulostaa kuitenkin aika hurjalta määrältä.

Toissa viikon labrassa käynnistä olin saanu tulokset sokeritestistä ja muista kokeista ja laatikossa odotti myös kirje, että pitäis ottaa yhteyttä ravintoterapeuttiin. Liekö sokeriarvot syynä vai onko mulle kertynyt liikaa kiloja. Ei ollu tarkemmin selitetty syytä. Ajattelin kuitenkin ottaa tän viikon nyt sitten levon kannalta, kun ei tarvii mennä töihin ja sitten yritän jaksaa vielä muutaman viikon töissä ennen kun jään äitiyslomalle.

En kyllä suosittele kellekään lentomatkaa jos olo tuntuu vähänkin flunssaselta, koska sen jälkeen se oli ihan kamala. Mutta siskon lapset oli kyllä niin ilosia, kun nähtiin että kyllä se kannatti. Ja saatiinhan me matkalaukullinen vaatteita ja muita tarvikkeita tulokkaalle. Niin ja lankoja, kun nyt vaan ehtisin jossain välissä kutoa tai virkata niistä jotain.

Niin oliko jollain kokemusta kestovaipoista? Ja kantoliinaa tai -reppua mekin ollaan mietitty, mutta ei olla vielä päästy selville mikä olis paras ratkaisu. Vinkkejä otetaan kiitollisina vastaan :)

Ens viikolla ultra ja nyt viikonloppuna eka kokoontuminen synnytysvalmennukseen liittyen. Ja kai sitä pitää mennä kyselemään sitä ravintoterapeuttia mitä se mulle määrää. Painoa kun on kuitenkin tullut lisää jo kymmenisen kiloa.

Nyt päikkäreille, kun on varmaan kuume taas vähän nousemassa.

Saini ja bébé 30+3
 
En ole aikoihin kerennyt palstailemaan, mutta nyt tuntuu siltä että pakko purkautua jonnekin! Tuli äippärahapäätös, odotin että se olis kuitenkin vähän parempi nyt, kun olin viime vuoden ajan pph:n hommissa. Mutta turha toivo, äippärahassa ensimmäiset 56 päivää 18.56, loput 49 päivää 15.20. Vanhempainraha ekat 30 päivää 15.47 ja loput 128 päivää 15.20. Lähes minimillä tässä siis mennään tämäkin kausi, kyllä ei työnteosta ollut mitään hyötyä tässä asiassa. Rasittaa nyt kyllä ihan kympillä!!! :(
 
Mollamamma: Tuttu tunne! Minä tipuin miniäippärahoille (eli 15,20) vaikka luulin että saisin saman kun tytöltä kun on sen alle kolme vuotias, mutta mutta kun minun äippäraha oli laskettu tytön aikana liitonpäivärahoista niin niitä ei hyväksytä nyt sitten toisen kohdalla! Jos tämä olisi ollut tiedossa, olisin jäänyt heti kun raskauduin niin liitonpäiville. Nyt tyhmä olin kodinhoidontuella ja sitten kävin töissä josta sain lisäansioita (tulot on aika samat kuin jos olisin liitonpäivillä). Tänään kävin viemässä kelaan puolen vuoden työtuloista selvitykset ja nyt odotellaan sitten tuleeko mitään parannusta johon en kyllä usko!! Että tälläinen tämä valtion tuki on lapsiperheille!!

Mutta sitten neuvola kuulumisiin!!

Pissa: puhdas
Hb: 138 (oli noussut edellisestä)
Verenpaine: 121/79
Paino: Pysynyt samana, jes! =)
Sykkeet: 130
Liikkeet:+
Sf: 33 ja yläkäyrillä mennään
Tarjonta: rt

Joten kaikki oli hyvin, kahden viikon päästä uudestaan ja sitten siitä viikon päästä on neuvolalääkäri.

Nyt syömään!!

Muumi82 ja eppu 33+6
 
"Pakkanen, siitä suomalaiset tykkää!"

Juu tuli sit nuo kovat pakkaset tänne tänään, aamulla oli -13 ja nyt -17 että nousemassa on koko aika. En kyllä tykkää kovasta pakkasesta, semmonen -10 menettelee mut kaikki siitä yli on liikaa. Menee maku ulkoilusta. Ja nyt kun ei enää takitkaan meinaa mahtua kiinni, niin ompa hauskaa.

Hiuksia olen kyllä värjäilly, niin nyt ku edellisten raskauksienki aikana. Tuskimpa siitä mitään haittaa on, ei noissa kahessa edellisessä ainakaan ole mitään havaittavissa:D

Saini.. missäs asustelet? :) Uteliaisuus heräsi :D

Marmeladi & Masuasukki 32+6
 
Pääsinpäs minäkin taas pitkästä aikaa tänne lueskelemaan, kun netti toimii taas viikon katkon jälkeen. En voi kyllä ymmärtää, miten tuo asentaminen kestää kuukauden, kun edellisen kerran muuttaessa se tuli noin päivässä.

Kiitokset Tansulille ja Misupaille, kun selvittelitte vähän noita äitiysloma-, vanhempainvapaa- ja työssäolopäivien ehtoja. Taitaa tulla mulle vielä melko monta muutosta siihen hakemukseen, jonka laitoin marraskuussa menemään... enkä ole saanut vielä mitään vastausta. Tänään tuli kuitenkin lappu, että pakkaus sentään vihdoin odottaa postissa.

Väsymystä on ilmassa, vaikka muuten ei suurempia vaivoja. Lauantain lähinnä torkuin horroksessa, kun työviikko + siivous rasittivat. Ei kyllä ennen ollut tällaista. Ja taas tuntuu siltä, että työpäivän jälkeen pitäisi mennä päikkäreille, vaikka nukuin viime yönäkin 9 tuntia. Yleensäkin olen nukkunut koko raskausajan ihan poikkeuksellisen hyvin vessareissuja lukuunottamatta. No, enää reilut kolme viikkoa ja sitten alkaa loma!

Bellona 29+4
 
Moi, vihdoin ja viimein kerkesin koneelle.
Täällä ollaan värjäilty hiuksia raskausaikana.En ehkä ihan niin usein kuin normaalisti, mutta silloin tällöin kuitenkin.Tänään just varasin ajan parin vkon päähän värjäykseen ja leikkaukseen.Sen kerran jälkeen meenkin seuraavaksi vasta vauvan ristiäisiin, kun meillä on vähän samat suunnitelmat kuin Muumi82:lla eli naimisiin pitäis mennä samalla kertaa kaikkien yllätykseksi viimeinkin :D Mulla olis ihana hääpukukin tuolla kaapissa, mutta siihen tuskin heti synnytyksen jälkeen mahdun, on niin pientä kokoo. Oikeestaan se on niin pieni, etten välitä vaikka en koskaan siihen mahtuiskaan.Taisin olla sillon liian laiha, kun sen ostin.

Ninni:Joo, ne mun Carriwell pehmoimetysliivit on eri kuin mitä sä kirjoittelit. Mutta mulla on mustat sellaset drop cupit viime imetyksen jäljiltä, mitä sä nyt oot ajatellut.On kyllä hyvät, suosittelen =)

Pikkuvaemo:Tilasin Doomoon Lemonkidsistä ja se maksoi 99e. Heti mun tilauksen jälkeen ne ei enää ollutkaan alennuksessa. Meille tulee se chocolate-pink, vaikka pojan saammekin (chocolate-blue ei ole).Se sopii tytön huoneen väreihin ja vauva sitten joskus saa huoneen siskon kanssa jakaa.Huone ja huonekalut on valkoisia, tehosteväreinä on Sian vaaleanpun. ja vaaleansin. prinsessa ja prinssiaiheiset sisustusjutut. Mä olen tosi tarkka sisustuksesta ja sen väreistä.Eniten meille olis sopinut suklaanruskea-valkoinen Doomoo, mutta sitä ei mielestäni ole.

Mulla ei oo alkanu maitoa tuleen vielä.On rinnat yhden kuppikoon isontunut.Synnytyksestä kolmen päivän päästä mulla on aina noussut maito rintoihin ja sitten sitä onkin tullu oikein kunnolla.Ruiskuaa kuin paloletkut ja aina saa olla vaihtamassa liivinsuojia :LOL:

Isi ja lapset tuli ulkoa kuraleikeistä kotiin.Täytyy mennä laittaan ruokaa lautasille.

:heart: Jade 32+5
 
Kävin tänään taas pyörällä kirpparilla. Aika hyvin tämän mahan kanssa pyöräily vielä onnistuu. =) Löysin Ellalle ja tulevalle vauvalle muutamia ihania vaatteita.

Imetysliivejä kävin katselemassa,mut ei löytyny tarpeeksi suuria. Se koko joka mulle normaalisti menee niin imetysliiveissä ei sit mennytkään. Täytyy varmaan mennä maatalousliikkeeseen katselemaan mansikki-liivejä...

Hieman tulee jo maitoa kun vähän puristaa ja tuntuu paita välillä kostealta muutenkin. Se on sellaista kirkkaan väristä vielä.

Kova on pikkuinen masussa liikkumaan. Kovin hyvin ei liikkeet kuitenkaan ulospäin vielä ainakaan näy.

Huomenna Ellan kanssa pääsee taas kerhoon. Perjantaina olis seuraava neuvola ja nyt otetaan se paastoverikoe niiden sokerien vuoksi.

Krisu 31+4
 
Marmeladi: Siihen missä asustelen niin ihan Pariisin vieressä, mutta en enää keskustassa.

Soitin just pomolle ja kerroin että lääkäri määräsi sairaslomaa ja lepoa pari päivää niin se tokaisi vaan että olen hyvin laskeskellut ja suunnitellut kaiken. Voin sanoa että pikkusen otti taas päähän se äijä. Normaalisti nimittäin olen töissä aamusta iltaan, mutta vain alkuviikon ja nyt siis ne pari päivää kotona. No onneks ei oo sitten enää montaa viikkoa jäljellä. Kyllä se silloin on aina mielinkielin kun ite tarvii johonkin. :kieh:

Lääkäristä ei siis mitään valittamista, oli oikein mukava ja määräsi lepoa vaikken edes pyytänyt kuin kirjoittamaan todistuksen tälle päivälle. Pomon kanssa ennemminkin ollu ongelmia kun se sai tietää että odotan. En tiiä onko siellä kellään samantapasia kokemuksia vai ymmärtääkö työnantajat paremmin odottajia?
 
Moiks!
Olipas kiireinen päivä töissä...huh.no ei sitä enää paljoa olisi jäljellä, tämä viikko!Tosin mulle tarjottiin tänään mahdollisuutta tehdä töitä vielä helmikuukin, mutta kieltäydyin kohteliaasti, olen niiiiiiin kauan odottanut tätä lomaa!
Mä kanssa olen tuota doomoota kattellut, mutta nyt koitan olla järkevä ja olla hankkimatta...vaikka se kyllä polttelisi. meillä mennään veljen pojan vanhalla sitterillä, ja se saa luvan ainakin tällähetkellä riittää.
Mä tein äsken marjapiirakkaa, ja se meinasi palaa...onneksi pelastin sen viimehetkellä. Mä olen ruuanlaiton kanssa ihan samanlainen..."unohdan" sen uuniin, kun olen keksinyt aina parempaa tekemistä. Noh, onneksi ei ole vielä sen suurempaa vahinkoa sattunut!
Saini: Kauankos olet Ranskassa asustellut...aika kummallinen pomo sulla on, koita kestää, sillä eihän se loppupeleissä edes sille kuulu,että miksi olet töistä pois, jos kerran lääkäri on ollut ihana ja antanut sulle saikkuakin. ON kyllä varmasti erilaista odottaa vauvaa Ranskassa kuin Suomessa. B)
Oletko törmännyt suuriinkin kulttuurieroihin?

Ootus jotai rv 30 kieppeillä(viikot iha sekasin) :kieh:
 
ootus: Oon nyt ollu viimeset 1,5 vuotta täällä. Jonkin verran eroja on ollu siihen mitä oon kuullu Suomessa odottavilta ja mitä ite on kokenut. Täällä tuntuu vaan että kaikki sanoo eri asioita esimerkiks siitä mitä ei sais syödä. Ja kahvia suositellaan välttämään lähes kokonaan.
Välillä ollu vähän vaikeuksia ymmärtää kaikkea mitä mulle on sanottu neuvolassa tai lääkärissä, kun ei kuitenkaan oo ihan jokapäiväistä sanastoa. Mutta aika paljon saa ite kysellä että saa asioita selville, kun ei ne niitä oikein kyselemättä selitä. Mutta se nyt on täällä normaalia joka asiassa muutenkin. Synnytys vähän jännittää että ymmärränkö mitään mitä mulle sanotaan. :whistle:
 
Bellona: Mie täytin vaan normihakemukset, mutta yhessä sihteerin kans laskettiin, miten päivät menee, kun kerroin et haluun olla virassa kesän. Tänään valaistuin lisää kesän maksuista, kun soitin palkkatoimistoon. Kesäajalta saa täyttä palkkaa "laskennallisen vuosiloman ajalta" eli n. kuukauden. Muulta ajalta kesällä, jonka olet virassa saat minimiäitiysrahaa ja sit palkkaa, josta kunta saa vähentää tuon minimipäivärahan verran. Mut noi päivät, jolloin vähennetään, riippuu siitä, miten sun vanhempain loma osuu kesälle. Mulla on näin: 26.1-21.4=72 pvä palkkaa, 22.4-31.5= äippärahaa, 31.5-11.6= vanhempainvapaan 12 ekaa päivää (ei voi katkaista ennen ku on ollu ton 12 pvä) 12.6-31.7= hoidan virkaa (osa ajasta täyttä ja osa vähän vähemmän palkkaa) ja 1.8 alkaen taas vanhemapainvapaata sinne asti kunnes loppuu. Eli tosi katkonaista ja riippuu sun just tosta vanhempainvapaan osumisen ajankohdasta. Eli voin sanoo, että Kelan päätös voi näyttää tosi kummalta, siks soitin palkkoihin ja varmistin miten ne menee. Onnea matkaan Kelan kiemuroissa...

Mitäs vaippamerkkejä suosittelette ensikertalaiselle? Katottiin kaupassa, että hintaeroa ei juurikaan ole Liberon, Pampersin ja Muumin välillä. Mitä lie kannattaisi ostaa ja mitä kokoa...

Nyt on pakko lähtee maate, että jaksaa herätä aamulla virkeenä töihin. 9 pvää jäljellä ja sit alkaa mammis.

Misupai ja Helmis 33+2
 
Moi!!

vitsit mä oon ollu tänää tosi reipas.. meillä on makkarissa sellane alkovi, joka on tähän mennessä toiminu "vaatehuoneena" ja kaiken roinan säilytyspaikkana.. verho on vaa siinä eessä, ettei kaikki romut näy sieltä.. tänää sit kävin hakee sotkasta kaks sellasta iha halpaa lipastoo 35egee/kipale.. niihin sit sain tyynyliinoja, vauvan petivaatteita, harsoja ja sit isompia vauvan vaatteita, jotka on aluks vauvalle isoja..
pari laatikkoo jäi vielä tyhjäkski :D
sit hain sellasii halpis pahvilaatikoita, siis kaupasta ostettavia, nättejä joissa on kansi mut kuitenki makso sen 4,90/3kpl.. niihin sain sitte verhoja ja pöytäliinoja...
roskiin meni pari pussillista roinaa ja sit sellasee vaatteitte kierrätyspisteesee vein pari pussillista vanhoja mut silti ehjiä vaatteita...
kai se on uskottava siihe, et mitä vaatteita ei oo kahteen vuoteen käyttäny nii ei niitä enää myöhemminkää tuu käytettyä...
eli päivän hyvä työ siltäkin osin tehty :LOL:

ja voi vitsit et on hyvä mieli, et se on viimein nyt siivottu!! johan me on tässä asunnos reilu puol vuotta asuttu, nii vasta nyt sain viimeset muuttolaatikot sieltä purettua :LOL:
nyt ei muuta kun kukkia itelle urakasta :flower: heh =)

dodii... sitten järkevämpää tekstiä: ;)

:wave: täällä myös hiusten värjääjä.. juurikasvu on karseen näköne, jos en värjäis.. en mä jaksa uskoo siihe, et värjäys sen kummemmin sikiöön vaikuttais.. :/

mullekkaa ei oo vielä maitoa alkanu tulee.. sitä vähä itekki ihmettelen, ku esikoiselta se alko jo hyvissä ajoin.. mut ehkäpä tuota vielä kerkiää tulee... pystyypähä hyvin nukkuu öisin vielä ilman paitaa, ettei kaikki paikat oo maidossa :)

Misupai: paras vaippamerkki löytyy ihan vaan kokeilemalla... ite esikoisella käytin aluks vaan pampersia, kun liberosta tuli jostain syystä ihottumaa.. (siis ihan pienenä, myöhemmin kyllä kävi).. serkkutyttö taas sai joulukuussa vauvan ja oli ehottomasti liberon kannalla...
ite ostin pienen paketillisen nyt pampersia, sit pakkauksessaha tuli noita liberoita ja muumeja.. koikeilen nyt tulevalla vauvalla kans niitä varmaan kaikkia ja ostaa sit niitä lisää mitkä parhailta tuntuu :)

juu nyt tää lähtee vähäks aikaa tohon sohvalle makoilemaan ja lukee vanhoja vauva-lehtiä.. jalat on pakko saaha vähäks aikaa ylös ku tuntuu et koko päivän oon töhöttäny kaikkee, ettei hetkeekää oo kerenny lepäilee..

hyvät yöt.. :wave:

äiskä äiskä ja vauveli 31+5 :heart:
 
Huh, en muista koska olisin viimeksi joutunut heräämään näin "aikaisin.." |O
Neuvolaan pitäis mennä 10:ltä ja kyllä hirvittää mitä vaaka näyttää joulun jäljiltä!!!
Mies tulee ekaa kertaa mukaan sinne.. Hassua.

Meillekin on nyt vihdoin tilattu vaunut! Eipä mennytkään yhtään viime tippaan... ;) En ole ikinä pitänyt teutonian vaunuista, mutta niihin sitten päädyttiin kaiken jälkeen! Toivotaan että vauva pysyy masussa laskettuun aikaan, jotta kärryt ehtii tulla ennen häntä. :)

Tein eilen kyllä aivan mielettömän halpoja ostoksia Lindexillä.. vauvoille vaatteita jopa 70%:n alennuksella. Eipä ne mitään erityisiä ole, mutta ihan kivoja housuja ostin kahdet, ja yhden bodyn, hintaa yhteensä huimat 5 euroa! Toinen paikka mihin eksyin on Accessorize (kirjoitettiinkohan noin...) Siellä on pienille ihan mielettömän ihania vaatteita!! Monsoon-merkkisiä, brittiläisiä..

Tänään pitäis löytää ne imetysliivit. En oikein vieläkään ole perillä niistä, ja kaupoissa tuntuu olevan vain B,- ja DD-kuppeja... Vielä menis ehkä B, mutta en tiedä onko järkevää ostaa niin pientä.. Täytyy mennä tuonne Bebesiin kysymään ja katselemaan. Mies lupasi tulla avustamaan tässä hankkeessa.. Yllättäen juuri tässä.. ;)

Nyt kahvit nassuun ja menoksi! Ajattelin kävellä neuvolaan, jos vaikka paino laskis tuossa matkalla!!! :LOL:

Laura 32+1 (?)
 
Huomenet kaikille! :wave:

Hiusten värjäämisestä Olen värjännyt raskausaikana minäkin, ei sitä pidä liian hysteeriseksi heittäytyä ;) Ei vaan, jos se ois jossain kielletty niin sit varmaan miettisin kaks kertaa, mutta kun siitä ei oo kukaan mitään sanonu, ni huoletonna itteäni uudella värillä ajoittain piristän =)

Ihanan hyvin sain viime yönä nukuttua, edellinen menikin enemmän tai vähemmän valvoessa, kun joku taas mainitsi sanan 'mahatauti'. Siis yksillä tutuilla on, ja on nähty niitä silleen että periaatteessa vois olla mahdollista meillekin sen taudin tulla.. ja kun mulla on se emetofobia. Ni en sit toissayönä uskaltanu nukahtaa rauhassa, kun koko ajan kuulostelin että onkohan mulla nyt huono olo, oksettaakohan... :/ :'( Eilen illallakin meinasi vallata ajatukset tuo sama kuulostelu, mutta miehelle asiaa itkeä tillitin niin helpotti, ja hän sit piteli lähellä ja sylissä niin siihen uskalsin rauhoittua. Uni oli kyllä jo karannut, hetkeksi piti alkaa lukemaan vielä ja etsiä uusi väsymys, mutta sain siis lopulta alettua rauhassa nukkumaan, ja nukuinkin paria heräämistä lukuunottamatta tosi hyvin koko yön.

Tuokin pelko nyt semmoinen, että ahdistaa sen verran mieltä, että soitin jo psykologilleni (ihan ku Sinkkuelämissä; mulla on "oma" psykologi :LOL: ) että jos kävisin siellä juttelemassa. Mieli meinaa mennä niin matalaksi kun ei pääse kunnolla ulkoilemaan liitoskipujen takia, ja sit tuo pahoinvoinnin jatkuva pelkääminen, turhaan, mutta silti. Ni alkaa mieli tuntua siltä että ei oo omanilainen, vaan matalaakin matalampi. Esikoiselle vain tiuskin taas ja mieskin saa osansa, en jaksa rakastaa ketään kun mieli on tämänmoinen. Hassua, koska vasta sunnuntaina hehkutin ihanaa rakastunutta ja rakastavaa oloani.. nyt tuntuu jo ihan toiselta. Kuulunee raskauteen tämä järjetön mielialan vaihtelu..?

Lindexillä pitänee itelläkin käydä kattelee vauvanvaatteita, jos kerta noin halvalla lähtee kuin mitä LauraN kertoi =)

Ippu 31+1
 

Yhteistyössä