***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Ipulla on kyllä niin samanlaisen kuuloista vaivaa kuin mulla! Tulee ihan täys samaistuminen ja säälittää oikein ku tiiän miltä just noi vaivat tuntuu. Tulee empatia-supistuksia kohta. :D Närästää siis täälläkin päässä välillä ihan tuskaisen paljon, vichy on mulla hyvin helpottanut tuohon vaivaan. Samoin noita supisteluja on ollu ihan tuolta about rv 20 asti, aikaisemmin lähinnä just sitä mahan kovettumista liian rehkimisen/siivouksen/seksin jälkeen, mutta nyt ne alkaa tuntua jo aika epämiellyttäviltä (kuvailisin tosiaan just samalla sanalla niitä kuin Ippukin) ja saattaa iskeä vaikka vain sohvalla maatessa. Välillä on myös sellaista että on maha ihan kivikovana koko päivän ja epämukava olla. Ihanku ois joku hervoton kestosupistus päällä.

Taidan nyt siihen Vauvaan päätyä sitten ensimmäiseksi vuodeksi, kiitos vinkeistä. :) Jos joku muukin on aikeissa tilata niin jos ostaa tämän uusimman tammikuun numeron niin siinä on se 12kk tarjous-tilauslappu, 34,90?. Ja siihen saa tosi nätin hoitolaukun sit vielä kaupan päälle. Mä oon semmonen lukutoukka niin sais jotain kivaa odotettavaa aina postista. Uusinta Potteria ootan kans ku kuuta nousevaa, muistaako joku monesko päivä maaliskuuta se suomennos olikaan tulossa? Muistaakseni just kätevästi muutamaa päivää ennen mun laskettua. :p

Me haettiin eilen uusi Maxi Cosi Cabriofix-kaukalo kotiin, tän värisenä: http://www.steppke.com/images/Cabriofix-Lemonade.jpg Ja se on niiiin kaunis. :heart: Oon ihaillu koko aamun täällä itsekseni. Sattui olemaan täällä Lastentarvikkeessa 149? alennuksessa. Jalustaa ei otettu kun myyjä vakuutti että vöillä saa ihan yhtä turvallisesti kiinni ja meillä on aika pieni auto niin että ei ois varmaan koko hökötys ees mahtunut takapenkille. Kokeiltiin jo vyökiinnityksellä ja hyvin pelitti!

Kohta meen käymään anopilla masun tarkistuksessa. Hän saa sit ammattilaisena kokeilla et missä ihmeen asennossa toi mukelo tuolla on kun on painanut mua jo muutaman päivän tosi erikoisesti ja aamuisin maha ihan hellänä - just silleen ku siel ois koko yö vedetty kärrynpyöriä. Meillä ollaan myös kovia punkemaan erinäkösiä vartalonosia melkein nahan läpi - useimmiten pyllyä tosta oikeesta kyljestä ja se on kyllä metkan näköstä. Uusina suosikkeina myös kyynärpäät ja POLVET kylkiin, ja ehkä voi kuvitellakkin että tommoset terävät kulmat ei oo niitä kaikkein mukavimpia tuntemuksia tonne kylkiluiden alle ja väliin...

Pyykille taasen,
mama-L & Onni tasan 32 viikkoa. :heart: (...tosiaan. 6 VIIKKOA täysiaikaiseksi!!!)
 
Hei taas.
Tuosta vauvan asennosta...Mulla neuvolalääkäri sanoi että vauva on pää alaspäin, ja terveydenhoitaja puolestaan ei sitä allekirjoittanut. Enkä kyllä minäkään sillä kaikki liikkeet tuntuu alavatsalla, vauva ei ole ollenkaan kylkeen potkinut...noh, vauva mahtuu vielä liikkumaan ja kääntyilemään ihan huoletta jonkun aikaa, mutta toisaalta alkaa tässä itsekkin miettiä, että miten kaksi ihmistä voi olla niin eri mieltä...eikö sitä sitten muka tunne, että mitenpäin vauva sielä on? No itse en kyllä uskalla sanoa vatsan päältä tuota asentoa, mutta miten kaksi ammattilaista ei pääse yhteisymmärrykseen.
Meidän neuvola on muutenkin ihan kummallinen ja en todellakaan tiedä uskoako terveydenhoitajaa vai lääkäriä.Lääkäriä pitäisi uskoa, ja hän on vielä oikein mukava, mutta ei ollut ensimmäinen kerta kun mietin hänen ammattitaitoaan. Ihan kamalaa tällein arvostella mutta kun tää nyt vain tuntuu niin ristiriitaiselta.
Ja onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä vielä tässä vaiheessa...? :/

Kuten jo aikaisemmin mainitsinkin, on mun työt tämän vuoden osalta tehty, ja voin vain keskittyä kotona olemiseen. Siinä onkin totuttelemista kun olen aina ollut kova tekemään töitä. Mutta tämä kotiinjääminen on enemmän kuin tervetullutta!

mama-L: Mä taidan kanssa tilata sen vauva-lehden, ei vaikuttanut kovin kalliilta..

Vauvakutsuilla mä en ole ollut, mutta mun kaverit olisi myös innokkaita sellaiset järkkäämään...ideana on kyllä kiva, mutta saa nähdä toteutuuko. Heillä itsellään ei ole lapsia ja mun kaveripiirissä ylipäänsä ei ole kovinkaan montaa lapseperhettä. Mutta eihän niiden kekkereiden järkkäämiseen nyt lapsiperheitä tarvita, vaan nimenomaan ystäviä ja yhdessäoloa.

Mua närästää monesti iltaisin ja illalla vatsa "kovettuu", eli on sellainen kova potkupallo. Se on aika hassunoloinen, mutta en kyllä ole ajatellut että se olisi supistelusta johtuvaa..koska vatsa on kokoajan sellainen pinkeä..aamulla se sitten taas on jo paljon pehmeämpi.

Mun tekisi mieli tehdä uunijäätelöä...mutta en ole koskaan aikaisemmin tehnyt...

Ootus


 
Tänään olin neuvolassa...taas,ny ku alkaa ne 2vko:n välein käynnit siä.

Tälläsiä asioita terkkari kirjas äitiyskorttiini
Paino; -250g/vko :eek:
RR; 110/74
Pissa; Puhdas
B-Hb; 122
SF-mitta; 34 :eek:
Tarjonta; rt
Sydämensyke; +
Liikkeet; ++

Närästystä on tääläkin,eli oon rennien suurkuluttaja :/ Ei todellakaan oo kiva vaiva. :( Eikä masukki ny auta asiaa yhtään kun painaa tonne tissien alle... :/ Ja loppua kohtis sekin vaan pahenee.. huoh! :headwall:

Ihania masukuvia kaikilla!!! :heart:
Mulla on niiin ruma (raskausarpinen ja iso maha,etten viitti kuvia esille laittaa) Mahan ympärys on huimat 122cm ku viime viikolla mittasin. :ashamed:

Nyt ei kerkee enempiä kirjuutteleen,joten palaan toisella kertaa taas.

Mamuliini ja masukki 33+3
 
Inksu81
Nyt sentään vähän paremmalla tuulella ku aamulla...

Ippu tais kysyy meiän esikoisen ikää..typy on nyt aika tarkalleen 2v6kk...
Taitaa toi sen vaippa-takapakki olla ihan tästä vauvan tulosta johtuvaa... tänään oli kuulemma tarhassa kertonu kuinka pieni hän on...ettei enää ookaan iso tyttö :) Sen kunniaks mä sainkin sit kantaa tän meidän x-asennossa suoraa huutoo huutavan "pienen" tytön kurasena autoon...

Joku kysy et oonko kokeillu sitä panadol zappia..en oo, mut normaalia panadolia oon...eikä siit kyl oo ollu apua... täytyy kaiketi vaan kärsiä... niin ja on kokeiltu näihin selkävaivoihin kaikki mahollinen tukivyöstä kauratyynyyn...

lokakuun mammako se siitä sektiosta puhu...meil on varmaan sit sektiot aika lailla samoihin aikoihin... jos se leikkaus ajoitetaan sinne rv39 nurkille...

Mutta nyt ruokkimaan neitokainen...

Inksu
 
Siivoukset tehty taas tältä viikolta ja taidankin lojua illan kotosalla. Nyt alkaa jo aamukampa olemaan, kun 6 pvä töitä jäljellä, o-ou!

Liivinsuojista: Mä en kans välittäisi, että ne näkyy, kun en tykkää, että liivitkään näkyisi kauheasti. Siksi ehkä käytänkin toppeja yms. kun ei tuota rintavarustusta ole kuin hädin tuskin A:n verran. Nyt ehkä B, jopa. Tosin haluan vanhat rintani takasin...

Muuten täällä on olo kunnossa. Ens viikolla pääsee kurkkimaan vauvaa, kun vielä tekevät istukan varmistuksen. Sit 29.1 on neuvolalääkäri ja terkkari. Hurjaa ajatella, että täysiaikaisuuteen on enää 4 viikkoa... hui.

Mulle tulee Vauva-lehti. Tilasin, kun soittivat ja sain 31.00 eurolla plus hoitolaukun. Olen aiemmin ostanut Odotusta, Kaksplussaa sekä Vauvaa. Irtonumerot usein tarjouksessa, niin en viitsi tilata. TUo oli niin halpa, että kannatti. Oon kova lukemaan, joten varmaan kirjastosta haen sitten lisää, kun sinne tulee ainakin 2-plussa.

Nyt pitkäkseen, että jalat saa levätä. Lentosukat on tosin pitäneet jalat "elossa", kun päivän on jaloillaan töissä. Suosittelen. Mun mieskin käyttää ja on tosi kiitollinen.

Misupai ja Helmis 33+5
 
Täällä ollahan hurjan huolestuneina... Pojalla on kuumetta 40,2 astetta, eikä mitään muita oireita, eli mistään tavan flunssasta ei oo kyse. Enkä jaksa uskoa että hampaiden puhkeaminen saisi aikaan noin korkeaa kuumetta... Toista päivää jo, eilen lukemina oli 38,8 ja tänään 39,8 sekä tuo illan 40,2. Hui... Koskaan ei ole noin korkealle kuume meillä ennen noussut, joten tämä on aidosti nyt hiukka pelottavaa. :eek:

Ippu 31+3
 
Inksu81

Meillä on tytöllä vaan yhen kerran noussu kuume noin korkeelle...mä en saanu sitä laskemaan lääkkeillä... lekurissa kun käytiin ja otettiin tulehdusarvot niin ne oli korkeella... Kuumeen syy olikin sit virtsatietulehdus/infektio...
Jos pojun pissi haisee tosi kitkerälle ni kannattaa kyl mennä lääkäriin... ja muutenkin jos ei se kuume lähe pois...
Vaan eiköhän ne lääkärit osaa parhaiten kattoo...
 
Oi Ippua ja pientä poikaa! Paljon jaksamisia ja toivotaan että syy kuumeilulle pian selviää, ja että se menisi ohi. :hug:

Kiitos pikkuvaemo linkki vinkistä. Saatan laittaa tilaukseen kunhan saavat värejä lisää noihin joihinkin kokoihin. Oliskohan tuossa mallissa syytä ottaa niinkuin yhtäkokoa isommat kuin mitä normaalisti on?

Tää päivä on mennyt multa kyllä ihan penkin alle hormonimyrskyjen takia. Inhottaa kun menee aina välillä tämä mieli niin sinne jonnekkin pelon ja huolen rajamaille ja alkaa miettiä kaikenlaista. Voispas sitä vain lokeroida ne asiat ja antaa olla...noh, jos huominen päivä olisi seesteisempi. Toivottavasti saan kuitenkin nukuttua...viimeyö meni heräillessä kun asiat painoi mieltä. Nyt tekisi kyllä mieli hakata nyrkkeilysäkkiä oikein kunnolla!!!

Koitan haukata jotain iltapalaa...Kauniita unia kaikille!

Ootus
 
Ootus, ole hyvä vaan linkistä. Bebes myy noita myös, oiskohan siellä paremmin kokoja?
Mun mielestä luki jotain, että ne mukautuis, että en oo koosta kyllä satavarma.

Lauralle nimpparionnea!

Kohta alkaa mahdoton siivoaminen, jotenkin pelottavan energinen olo. Eilen hömppäilin tulevan kummisedän kanssa kaupungilla, oli tosi hauskaa ja piristi kummasti.
Illalla oltiin tutuilla kylässä ja pääsin testaamaan liinaa viisikuukautisella vaavilla, toimi mielettömän hyvin, jee!

Hyvää viikonlopun alkua masukamut! t. pikkuvaemo
 
Inksu81: Suosittelen tuota Panadol Zapp:a.. kannattee ainakin kokeilla.. :) Täällä joku mammuleista sitä suositteli tossa syksyllä, ku mullon nääs migreeni kohtauksia.. ni toi jopa auttanu näihin mun päänsärkyihin todella tehokkaasti! Laskee kovan kuumeenki hetkessä. Mies oli 40 asteen kuumeessa tossa ennen joulua, nappas tollasen, ni alle tunti ja kuume oli tiessään. Nykysten en käytäkkään tarvittaessa muutaku tota Zapp:ia. :)

ippu: Nyt virus pohjasta lentsua liikenteessä johon kuuluu just tollanen korkee kuume, meillä käytiin se läpi tossa marraskuussa. Kaikilla muilla nous korkee kuume paitsi mulla, sen sijaan todella pitkä nuha ollu mulla vaivana. Edelleen niiskutan. Kyllähän tietty lekurissa kantsii mennä käymään jos itellä huolestuttaa, mut voithan kokeilla juottaa oikein paljon nestettä. Mehua, vettä, limsaa, maitoa.. ihan mitä vaan kunhan laps vaan juo mahollisimman paljon. Nuin pienillä ku taipumus kuivua nopeesti, ni nesteitä paljon vaan. Ja antaa syyä vaikka jäätelöä tai mikä lapsen herkkua on, tärkeintä että syö jotain.. Paranemisia teille sinne oikein kovasti :hug:

pikkuvaemo: olipas näppärän näköset liivit. Tääki pistää harkinnan alle..

mamuliini80: taitaapi toi närästys käydä kaikki odottajat läpi jossain vaiheessa raskautta, mulla vasta nyt näillä viikoilla alkanu jotku ruuat ja mausteet närästään. Samariini autto kyl kivasti.. :)

Ja sit muuta juttua. Olipas kuulkaas tehokasta se Obsidan rautatabletti mitä eilen kävin ostaan! Pysyin hereillä koko päivän, sain imuroitua osan kämpästä, tehtyä ruokaa ja illasta vielä leivottiin muksujen kaa pannaria ja muffinsseja! Muffinssit kyllä pääs palamaan, mut sekään ei edes ottanu nuppiin pahasti :D Suosittelen siis tätäkin tabua jos jollain muullakin vaivaa kova väsy :D

Marmeladi *the billeristi* & Masuasukki 33+3
 
Heippa kaikille :wave:. En ole jaksanut hirveästi lukea viime viikkoina teidän juttuja, kun olen ollut pikkuisen masis tuon miehen käytöksen takia. Meillä on nyt taas joku kriisi menossa :(. En jaksa kertoa enempää...Mutta muuten kaikki on erittäin hyvin, olen niin onnellinen tästä vauvasta ettei ole tosikaan :D. Ja meidän 6-vuotias odottaa niin innolla ja huolehtii musta :).

Olin äsken neuvolassa. Mulla on vaihtunut terveydenhoitaja. Tosi kiva oli uusikin. Sokerit oli taas plussalla, mutta sille ei tehdä mitään, sillä olin kolme viikkoa sitten sokerirasituksessa ja arvot oli sallituissa rajoissa. Mulla vaan jostain syystä menee kaikki sokerit mitä syön virtsaan...mä olen kyllä aikamoinen herkuttelija.

Painoa on tullut nyt yhteensä 5 kiloa raskauden alusta eli ei kauheesti. Sf-mitta 27 eli keskikäyrällä. Verenpaine ok. Hemoglobiini vaan 114. Vauva on kääntynyt pää alaspäin, sen vuoksi mulla on välillä vaikee kävellä, kun on hirvee paineen tunne alavatsalla ja koko ajan veskihätä.
Nyt mulla alkaa neuvolakäynnit kahden viikon välein.

Eilen kävin kätilöopiston pelkopolilla juttelemassa kätilön kanssa. Se meni hyvin. Käytännössä mulle luvattiin, että tää vauva tulee sillä tavalla ulos kun haluan. Siitä tehdään päätös synnytystapa-arvioinnissa raskausviikolla 36. Mulla on hyvät perustelut viime synnytyksestä kun synnytys ei sujunut toivotulla tavalla ja päädyttiin silloinkin sektioon. Kätilö vakuutti mulle, että ketään ei pakoteta synnyttämään alakautta ja lääkäri ei yritä mua käännyttää. Katsotaan sitten...

Äitisypaketti haettiin jo maanantaina postista! Ihania vaatteita :). Kelasta sanottiin, että pakkauksen tulossa kestää tosi pitkään, mutta mulle tuli ainakin alle kahdessa viikossa.

Tällaista omaa napaa tällä kertaa. Yritän nyt perehtyä teidän juttuihin, että osaan kommentoidakin :kieh:.

Helmi ja vauveli 30+1
 
Voi Helmi :hug: kuulostaa tosi ikävältä teidän tilanne. Koita jaksaa iloita vauvasta ja toivottavasti asiat ratkeaa johonkin suuntaan.

Meillä on semmonen tilanne, että koen olevani aika yksin tämän odotuksen kanssa. Siis tunnetasolla. Mieheni osallistuu kyllä käytännön järjestelyihin/hankintoihin, mutta ei muuten osoita mitään mielenkiintoa tulevaa vauvaa ja varsinkaan minua/mahaani kohtaan.
Johtuu osittain siitä, että hän tekee valtavasti töitä ja on lisäksi aloittanut jatko-opiskelut ulkomailla. Minä olin itse toista lasta hinkuva osapuoli, joten en ole kamalasti hätyytellyt miestä tästä asiasta.
Nyt vaan kun on muutenkin herkkänä, tuntuu välillä tosi yksinäiseltä. Onneksi tuleva isoveli viisi- ja puoli vuotta on aivan intona pikkuveljeä odottelemassa :heart:

Kiva kun saa tilittää teille!

*muoks* piti vielä Helmille sanoa tosta sektioasiasta, että pidä pintas. Se pelkopolihan on vähän semmonen "käännytyspaikka", jossa kannattaa pitää omasta näkymyksestään todella lujasti kiinni.

Mullakin on alusta asti ollut vahva kanta sektion puolesta. Ja nyt tämä lapsonen on ollut perätilassa jo toista kuukautta, eikä oman lääkärini mukaan kovin suurella todennäköisyydellä käännykään. (esikoinen oli pt:ssa koko raskauden ajan)
Jätin siis pelkopolin "turhana" väliin ja menen sitten NKL:lle äitiyspolille vkolla 36 synnytystapa-arvioon. (-lue hakemaan sektiopäivän)
 
Pikkuvaemo: Kiitos onnitteluista. :)
Ihanaa kun joku on huomaavainen! Meillä on myös täällä hieman ongelmia miehen kanssa eikä hän edes halua muistaa minua millään lailla..

Helmi:
Kyllä se siitä helpottaa kun saat pienen nyytin syliisi. Itse uskon että omalla kohdallani käy niin, vaikka miehen kanssa onkin aika lailla sukset ristissä juuri nyt.

Minä itse koen olevani yksin odotuksen kanssa. Olen tehnyt kaikki valmistelut ja hankinnat yksin. Mies lähinnä ärsyyntyy kaupoissa ja kuvittelee että kaikki nämä ostokset tehdään minua varten.. Ahdistavaa. Hän ei tiedä yhtään mitä vauvalla on ja mitä hänelle vielä pitää hommata. Välillä tekisi mieli räjähtää täälläkin. Oma perheeni asuu 250km:n päässä täältä, samoin kaikki ystäväni, joten tukea ei kauheasti heru. (valivalivalivali...)

Olen pakannut täällä muuttoa varten ja eilen löytyi vihdoin imetysliivitkin! :) Ostin ensimmäiseni Lindexiltä, käydään sitten hakemassa paremmat kun oikea koko selviää. Näillä päästään alkuun ja tappio ei ole suuri jos eivät sovi päälle enää kun maito alkaa nousta. Te jotka puhuitte että on ikävää jos liiveistä näkyy läpi, niin näistä ei näy! Niissä on paksut kupit, jotka on tukevat, vaikka hintaa oli vain 16,95. Itse ostin mustat.

Jaahas.. tulipa taas pölistyä..
Selkä jomottaa hulluna ja pitäis alkaa siivouspuuhat. Hoitopöytä tulee huomenna ja se pitäis iskeä tänne johonkin..

Mukavaa viikonloppua!

L& pienokainen 32+4
 
Pikkuvaemo ja LauraN
Ette tiiäkkään miten tutulta kuulostaa...Mä olen myös tuntenut oloni äärimmäisen yksinäiseksi tän odotuksen kanssa. Miestä käännytin 4 vuotta tähän vauvaan ja sitten kun tulin raskaaksi, miestä ei kiinnosta yhtään. Mä kerron sille aina missä mennään, vähän aikaa kuuntelee ja sitten melkein ärsyyntyy. Nyt sitten kertoili mulle vähän huolestuttavia juttuja parisen viikkoa sitten, että olen ollut tosi masis. Tyyliin, että ei välitä musta jne...Niitä on niin kiva kuulla kun on raskaana ja itse aivan onnesta soikeena tämän vauvan takia :(.

Mun mies lähtee kun sanon vauvaliikkeisiin, mutta ei siellä mitään katso. Viimeksi kun käytiin lastentarvikeliikkeessä tuli tosi paha mieli. Mies seisoi vain tönkkönä eikä katellut mitään. Teki mieli huutaa ja ravistella, että tää on sunkin lapsi!

Pelkopolista vielä. Mulle kätilö vakuutteli, että mua ei yritetä käännyttää vaikka kyllähän se kuitenkin vähän sellaista oli. Kätilö pyysi mua kuvailemaan millainen on hyvä synnytys. Lähdin sitten kuvailemaan alatiesynnytystä, missä kaikki menisi nappiin. Kätilö sitten tästä innostui, että "lähdit sitten kuitenkin kuvailemaan alatiesynnytystä"...Vähän ärsytti.

Toivottavasti teilläkin asiat miehen kanssa selviää :hug:. Kerrotaan täällä aina kuulumisia :).
 
Kiitos kaikille jotka kommentoitte tuota poika-raasun tautia! :hug: Aamulla oli vielä 39,1 kuumetta, ja käytiin päivystävällä sairaanhoitajalla kattomassa korvat sekä ottaa verinäyte mistä katsottiin tulehdusarvot; molemmat ok! Ei siis muuta kuin ootellaan että tauti menee ittekseen ohi, ja koitetaan just saada nestettä menemään. Hassu tauti tällä kertaa, kun yleensä kipeänä pillimehu on oikein kunkkujen kunkku, vettä ei ota millään. Nyt juo mieluiten vettä pullosta, ja ei pillimehua, tai muutakaan makeaa. Outoa! No, pääasia että juo ees tuota vettä, ja kun vähän suostuu syömäänkin, ni saa energiaakin kyllä. Jospa tämä tästä.

Helmille :hug: !! LauraN ja pikkuvaemo kans! :hug:
Itsekin olen ajoittain tuntenut olevani odotuksen kanssa vähän yksin.. mulla mies on semmonen perus-jörö-suomalainen, ei puhu, onneksi pussaa sentään joskus! ;) Ei osaa sitten tunteitaan kovin näyttää, eikä osaa silleen innostua mistään vauvajutuista. Masusta kiinnostuu kyllä jos käsken kokeilla että nyt tuntuu tuossa pylly tms, mutta ei omasta aloitteesta juurikaan. Jossain vaiheessa asiasta valittelin, ja sen jälkeen saattoi joskus paijata masua hetken, mutta yleensä telkkari tms vei nopeasti voiton masun kiinnostavuudesta, ja muutenkin tuntui että paijasi vain koska olin valitellut että kun sua ei edes kiinnosta tämä... Muutenkin parisuhde on kyllä kärsinyt tästä raskausajasta, lähinnä tuon olemattoman seksielämän takia varmaan.. kun minua ei kiinnosta ne hommat juuri ollenkaan, eikä muutenkaan ole erityisen kova läheisyyden tarve.. asiasta keskusteltiin kohtalaisen kovaäänisestikin tässä kerran, että erotako tässä pitää kun tämmöseksi on menny.. mutta tuumattiin että yhtä paskamaista meillä taisi elo olla esikoista oottaessakin, joten ne ei nämä raskausajat vaan oo mitään kutuaikaa meillä, ei auta ku kärsiä ja toivoa että lämpö jä läheisyys ja rakkaus löytyy taas kunhan vauva on syntynyt. Löytyi ainakin viimeksi, joten toivottavasti tälläkin kertaa! :)

Semmoiset kuulumiset tällä kertaa, valitusvirsi irtosi siis minultakin ;)

Ippu 31+4
 
perjantaita täältäkin!
Täällä on kotihengetär vauhdissa, on aamu mennyt siivoillessa, ruokaa laittaessa ja sain jopa koneellisen pestyä noita tulokkaan vaatteitakin.

Meillä tämä parisuhde aaltoilee, mutta pääasiassa meillä puolestaan tämä raskaus on lähentänyt meitä entisestään. Meillä mä olen se puhua pälättävä osapuoli ja mies taitaa kuunnella aika valikoivasti. Mutta rauhallisesti täällä odotellaan pientä maailmaan.
Mutta yksinäisyyttä tunnen minäkin! Se varmasti johtuu siitä, että ei tässä lähipiirissä ole muita odottavia ja mun on jotenkin tosi hankalaa mennä mukaan paikkakunnan "nettiodottajien" tapaamisiin. Mutta uskon että viimeistään jossain äiti-lapsi jumpassa tai muissa ympyröissä sitä sitten tutustuu muihinkin pienten lasten vanhempiin, kun on vauva maailmaan saatettu.

Ootus
 
Neuvolakuulumisia Kaikki oli hyvin. Otettiin se paastosokeri ja nyt lukema oli huomattavasti parempi kuin sokerikokeessa. Nyt oli 4,5 ja viimeksi 5,1. Vauvaa ei terkka läytänyt eli ei tietoa että kumpia päin mahdollisesti olisi. Epäili että pää voi olla jo alhaalla kun on aivan mahtavat liitoskivut. Auts!
Rv: 32+1
Paino: -/viikko Eli yhteensä edelleenkin 4,3kg
Verenpaine: 126/65
Sf: 29
Liikkeet: ++
Pissa: -

Täytin mieliala kyselyn ja siitä jonkin aikaa keskusteltiin. On ollu hieman huolia...

Seuraava neuvola on 1.2 ja lääkäri 7.2.
 
Kuulostaa tutulta se yksinäisyyden tunne mitä suurimmalla osalla tuntui olevan. Miestä en tosin voi syyttää vaan pitää kiitollisena todeta että on kyllä ollu hyvin mukana ja tukemassa kaikessa, mutta ehkä taas johtuu osittain siitäkin että on meidän esikoinen ja asiat on uusia vähän molemmille. Mua vähän hirvittää vaan se että kaikki ystävät on Suomessa ja täällä olevat on enemmän tai vähemmän muuttaneet muualle. Ja perhe tietysti kanssa on kokonaan Suomessa eli ei voi kutsua tai mennä edes käymään kovin pienellä varotusajalla, kun pitää lennot ja kaikki varata. No ehkä tää tästä.

Kävin eilen juttelemassa ravintoterapeutin kanssa, kun mullakin oli sokerirasitustesti tossa pyhien jälkeen ja heti tuli perässä kirje että pitäis mennä tapaamaan sitä terapeuttia. En itseasiassa edes varmaksi tiedä mitkä oli arvot, koska en oo vielä neuvolassa käyny sen jälkeen ja noista tuloksista en kyllä voi sanoa ymmärtäneeni ihan kaikkea. Nyt tuli sitten kielto ettei saa syödä mitään missä on sokeria, paitsi hedelmät tietysti on sallittu 1 / ateria. No onneks tässä nyt ei enää niin hirveesti ole aikaa jäljellä niin ei haittaa. Tekee varmaan vaan ihan hyvää kun ei voi mässäillä :)

Mutta tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti mielialatkin kohoaa viimeistään sitten kun nämä nyytit on saatu maailmaan!

Saini + bébé rv 31
 
Pikasesti ennen saunaa tässä tulin pyörähtämään..

Olipas täällä aika paljon murheita ja huolia parisuhteen saralta. Jotenki nolottaa itellä kertoa että meillä taas suhde kukoistaa tällä hetkellä :ashamed: Tossa just miehen kaa juteltiinki että mua ei ole ahistanu viimeseen vuoteen ja mieski sano huomanneensa tän muutoksen. Meillähän yhteistä taivalta takana jo.. herranen aika.. 12 ja puol vuotta.. ja niihin vuosiin sisältyy kaikkea mahollista mitä päähän voi pälkähtää. Lasten syntymiset on omalla tavallaan ravistelleet yhteis eloa valtavasti, muitakin vastoinkäymisiä on jopa siinä määrin ollu että erokin on ollut lähellä. Mutta jostain ihmeestä sitä on löytyny voimia taistella ne vaikeimmat ajat yli. Tällä hetkellä voi sanoa että on kannattanu taistella ja nyt on hyvä olla. Pikku kolmonen on enemmän ku toivottu ja mies on ollu tässäkin raskaudessa mukana niin paljon ku vaan voi. Esikoista oottaessa mies oli suurimman osan ajasta armeijassa ja kuopusta oottaessa opiskeli, nyt sitten vuorotyössä ja sen myötä päivisinkin voidaan viettää omaa aikaa. Masua taputtelee ja juttelee kamulle ja sen sellaista. Huomioi mua ja kestää mun kiukuttelut.. Mut voimia teille kaikille suruihinne ja murheisiinne. Kyllä se siitä :hug:

Marmeladi
 
Ippu Tarkemmin tietämättä mulla tuli heti mieleen vauvarokko? minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Meillä oli tää rokko joku aika sitten, korkea kuume kesti just noin kolme päivää (39-40astetta) ja kolmantena päivänä nousi muutamia punaisia näppyjä niskaan selkään kaulaan.. mut ei niitä tullut paljoa ja hävisivätkin pian. Voisko tuo olla nyt teillä?
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=524/sprog=4/grp=2/menu=1/

Oma olo ihan loistava, tuntuu et jaksais tehdä vaikka mitä. Mietinkin vieläkö lähtis kaupungille kiertelemään.. saa nähdä, tai sit huomenna- Mies menee illaksi treeneihin niin ei haluis kotonakaan olla pojan kanssa aina.

enne ja aarre 33+1
 
Terveisiä kaupoista! Nyt olen roikkunut kupan hyllyillä molemmat vapaapäivät ja ostellu kauheesti vaatteita ja kaikkee vauvalle, mutta nyt alkaa tuntumaan että saa jo riittää! Tarvelista tuntuu loputtomalta ja rahaa hupenee...ihan kun kaikki tavara loppuis kaupasta ja kaikki pitää saada heti nyt ennen vauvan syntymää :kieh: Täytyy varmaan vähän jarrutella tätä menoa :whistle:

Meillä menee miehen kanssa periaatteessa hyvin ja seksielämä on ollu lähes normaalissa koko raskausajan, mutta eipä minunkaan mies kauheesti hötkyile tai hössötä vauvan tuloa vaikka onkin sen ensimmäinen ja viimeinen(pah sanon minä)kuulemma! Osallistuu kyllä hankintoihinkin rahallisesti, mutta ei sekään kaupan hyllyillä jaksa roikkua pitkiä aikoja herpaantumatta! Mua vaan ärsyttää, kun se ei ota kantaa mun naimisiinmeno ja remontti jutuista eli mun mielestä ei panosta meidän kaikkien yhteiseen tulevaisuuteen :( Mä ajattelen aina ja kaikesta nykyisin "me"muodossa, mutta mies puhuu itsestään ja omista suunnitelmistaan! Sitä mä aina itkee tihrutan, mutta kai minun vaan on tyytyminen tähän mitä on ja iloita siitä että kuitenkin ollaan yhdessä ja odotettu/toivottu vauva on tulossa! Olis silti kiva yhdessä tehdä ja toteuttaa asioita! Se lattia/kylppäri remontti on tulossa hiihtolomaviikolla ja siitäkin päätin ihan itse ja soitin remppamiehet läpi ja tein suunnitelmat ja laskelmat sun muut...ilmeisesti sitten vastaan myös kustannuksista itse mutta tää on tärkee juttu mulle ja aion sen toteuttaa :) Ehkä ne miehet ei vaan pääse kaikissa asioissa meidän naisten fiilisten tasolle :ashamed:
Iloisempaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille =)
 
Näköjään muillakin on samoja tuntemuksia ku itsellä aina välilllä..
Meilläkään ei mies hössötä vauva-jutuista eikä varsinkaan oo hankkimassa sille mitään nyt kun ollaan tavallaan molemmat työttömiä. :/ Mutta kyllä se masua kokeilee ja välillä sinne jotain huutelee oma aloitteisesti. Joskus sanon, että kokeile kun se punnaa lujasti tuosta..
Seksin suhteen onkin sitten hiljaiseloa. Mä en yksinkertaisesti vaan kykene siihen.. mulla sattuu vaan joka paikkaan ja tuntuu ilkeeltä koko touhu. Tämä kyllä vasta alkoi noin kuukausi sitten, mutta mies ei oo hirveen tyytyväinen tilanteeseen. Ei se nyt kuitenkaan hääviä oo jos mä pillitän koko touhuilun ajan.. :eek: :D

Mulla alkaa pikkuhiljaa oleen kaikki tarpeellinen hankittuna ja pessytkin oon vaatteet. Itelle pitäs vielä imetysliivit saada.
Mun täytyy tehdä kodin ja eläintenhoito ohjeet vielä kaapin oveen kun mies ei oo koskaan joutunut noiden hoitamiseen osallitua enkä halua että koti on kaaoksessa kun laitokselta kotiudutaan.
Mulla on ihan hirvee murhe tuon koiran takia. En oo koskaan ollu siitä yötä erossa ja tiedän, ettei mies välitä siitä pätkääkään, joten se varmaan tuntee ittensä ihan hylätyksi kun lähtö tulee. Mahtaakohan saada ruokaa tai päästä pihalle ollenkaan ku oon pois. Täytynee pyytää äitiä ottamaan sessu hoitoon siksi aikaa.. :( Kissat pärjää ku saavat ruokaa joka päivä.

Mulla on alkanu kävely ja kyykkäys sattua pehvaan. Siis ihan noihin pyllynposkiin.. :ashamed: Ja öisin sattuu nivusiin välillä.. :/

Oon lähdössä mamman kanssa kattomaan sitä paljon puhuttua sooloilua ja samalla nappaan postista hennesin paketin, jossa on imetyspaita. :saint:

Rhea ja pömppis 32+3
 
Hei taas,

Onko kukaan tilannut/tehnyt vauvan sänkyyn verhokatosta?
Itse olen aika yksinkertaisen tyylin ystävä ja nuo kaikki disney-kuosit ja röyhelöt tuntuu aika kauheilta omaan kotiin... Mistähän löytyisi ohjeita/ yksinkertaisia malleja? Pikkupupu (olikohan sellainen) vaikutti ihan kivalta, sellainen yksivärinen missä vain vähän ruutukangasta reunassa.. Hintaa 54 euroa, joka on mun mielestä aika ylihintainen verhoksi!! Vinkkejä otetaan vastaan.. :)

Mä olen koekäyttänyt tänään imetysliivejä ja on kyllä ihanan mukavat päällä! Olisi ehkä pitänyt hommata tukevammat liivit jo odotukseenkin.. Hmm.. Ensi kerralla viisaampi! :) Mieheni päästi hienon idean (omasta mielestään) ilmoille.. Tehdään toinen lapsi heti perään... :eek: NO WAY.
Se tuskin korjaa rakkauden ryppyjä.. :LOL:
No, kaunis ajatus kuitenkin..

Onko joku ilmoittautunut NKL:n esittelykierrokselle?
Mun pitäisi mutta en ole vieläkään saanut aikaiseksi.. Ollut kyllä saamaton viikko.. Olisi kyllä hauska juttu jos joku täältä sattuisi samaan aikaan samalle synnärille.. :)

Nyt jatkamaan siivouspuuhia.. Jos vaan takamus ja selkä kestää.. :) Kontattuani kylppärin lattialla lähes 3h on paikat hieman kipeänä... On hieman outo siivousvimma taas päällä...

Laura taas
 

Yhteistyössä