***MAALISMASUT TAMMIKUUSSA ***

Iltaa! Täällä pesty sideharsoja ja testailtu turvaistuinta. Sidottiin nalle siihen vauvan sijasta... hauskaa meillä ainakin oli!! Kyllä noissa istuimissa riittää tutkittavaa yllättävän paljon. Meillä kun on toi Gracon Duologic, jossa on kolme eri asentoa ja irrotettava kaukalo-osa. Alle 9 kg on vauva-asennossa ja siitä eteenpäin poistellaan ekstrapehmusteita tarpeen mukaan ja säädetään kaltevuutta pystympään. Vaikuttaa tosi tilavalta ja helpolta käyttää pitkäänkin (max 18 kiloon).

LauraN: Mie oon ilmoittautunut NKL:n tutustumiskäynnille. Se on 14.2 kello 13.30. Se oli eka vapaa aika, kun soitin sinne tällä vai olikohan se viime viikolla. Aika tipalle menee, mutta jäänpä sitten synnyttämään, jos vauveli haluaa jo sit ulos!!!

Tuota parisuhdeasiaa... Meillä ei mielestäni ole mennyt huonosti, mutta mies aina ihmettelee, kun en tahdo olla niin paljon lähellä kuin ennen. Seksin perään mies ei ole huudellut, vaikka olen kyllä ehdotellut, ettei vaan tuu sanomista. Meillä parisuhde ei oo koskaan perustunut seksiin, seurusteluvaiheessakin oltiin oltu 6 kk yhdessä, ennen kun rakasteltiin eka kerran! Joo, uskoin kestäväni avioliittoon, heh heh. Mutta mun siivousvimmat yms. kummallisuudet käy välillä miehen hermoon... Ja oon kyllä ollut kireämpi, jostain syystä. Huomenna hoidetaan parisuhdetta menemällä hiukan ostoksille, syömään ja elokuviin. Ei olla oltu pitkään aikaan koko viikonloppua ihan kaksistaan tai niin, että mies ei olis ollut töissä tai minä jossain menossa.

Ens viikonloppuna mies lähtee poikamiesviikonloppuun kotiseudulleen ja mun vanhemmat tulee viihdyttämään mua. Muuten mun mies ei lähtisi, jos jäisin yksin. Ihanasti ajateltu.

No, nyt vispipuuro odottaa vatkausta. Se on meidän suurta herkkua, nam.

Misupai ja Helmis 33+6


 
:wave: :wave: täällä ollaan... Kiva kun joku on kaivannu :heart: On vaan tuntunu ettei oo oikeestaan mitään uutta kirjottamista :ashamed:
Päivät menee vaan eteenpäin, samat vaivat kiusaa edelleen, eli jokaöiset ihan hirveet liitoskivut, raudan aiheuttama ummetus, yölliset pissarallit ja sit päivisin vaivaavat alavatsakivut ja lievät supparit kun oon pitkään liikkeellä. Eli valivalivali... Mut koitan nyt kertoo vähän kivempiaki kuulumisia...

Tänään eka virallinen äippälomapäivä, ihanaa!!! Enhän oo töissä vuodenvaihteen jälkeen ollukaan, mut nyt en oo enää saikulla ni jotenki vapaampi olo! Vauvalle oon taas ostellu lisää vaatteita, ärsyttää vaan ihan sikana ettei oo varmaa tietoa sukupuolesta, niin paljon ois alessa kaikkia ihania sukupuolisidonnaisia vaatteita ja oon sit vaan joutunu ostaan aika paljon valkosta, beigeä ja tummansinistäkin kun sen saa sit yhdistettyy hyvin vaaleenpunaseen. H&M:ltä ostin pari 50 cm:n pukua, siis sellasta missä ylä- ja alaosa erikseen, sit oon ostanu viidet sukkahousut kun tajusin yks päivä et eihän meillä oo kun yhdet ihan pienen pienet. Benettonilta löysin beiget vakosamettihousut kokoa 54cm ja tummansinisen logopaidan kans kokoa 54. Benettonilla jotkut "Benkojaiset", tosi halvalla vaatteita, harmitti niin paljon kun siellä ois ollu niin ihania tytöille ja pojille mut en sit viittiny ostaa mitään vaaleenpunasta jos kuitenki masussa ihme tapahtunu ja vauvalle onkin kasvanu kivekset kun rakenneultrassahan meille ei 100% luvattu mitään... Noi mitä ostin maksoi vaan 4,5? kpl mitkä mun mielestä tosi edulliset kun tietää et on kans hyvänlaatusia!

Meiän porukat lähtee tiistaina Thaimaahan, aateltiin mennä saattaan kentälle kun ne lähtee suoraan Turusta, saa nähdä viitsinkö kuitenkaan mennä ku tulee itku kuitenki. Kauhee kun sitä on niin herkkänä nykyään, hormonit, hormonit :kieh: :kieh:

Eipä mulla kai nyt muuta, tarvii mennä ruokaa laittaan, keittiössä odottaa raaka kokonainen broileri mua täyttämään sitä, tai siis laitan nahan ja lihan väliin sellasen tahnan mihin laitan voita, valkosipulia puristettuna, tuoretta timjamia ja lehtipersiljaa hienonnettuna, sitruunankuorta raastettuna, suolaa ja pippuria. Se sitten uuniin perunan, bataatin, palsternakan, porkkanan ja sipulin kera, nam! Hyvää tulee... Siinä taas viikon ruokavinkki :LOL:

Huomiseen!

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+5
 
Huomenta!
Nyt mä heräsin ukon kuorsaukseen :kieh: mitä se oikeesti tosi harvoin harrastaa ja eka kerta oli ku kuulin kuorsaavan niin et seinät täris ja sit ku herää ni turha ees haaveilla saavansa unen päästä kiinni |O

Ninni kylläpä kuulosti hyvälle toi sun ruokaohje,täytyy kirjottaa ylös ja kokeilla joku kerta :p
Ja sainpas silitettyä noi vauvan vaatteet,mitä olin jo pessyt,nyt puuttuis enää kaappi mihin ne laittaa,o nyt pahvilaatikoissa olkkarissa ja ihan mukavasti vie tilaa :(

Meil onkin ohjelma rikas päivä tänään,kaverin tyttö juhlii tänää 1-vuotis päiviään,joten sinne suuntaamme jo heti aamupäivästä,sit viedään toi meidän neiti mummolaan yökylään ja illalla mennään kavereiden synttäri/kihlajais/tupareihin :D

Piitsi ja VilmaIisakki 30(jihuu,taas yks raja selvitetty) :heart:
 
Olipas mukavaa herätä kun ei pirissyt herätyskello. Ulkonakin on järkky myrsky, joten voi hyvällä omallatunnolla pysytellä sisätiloissa.
Tänään ohjelmassa on uinti- ja saunavuoro sitten kavereille syömään, tulivat just Meksikosta, joten varmaan jotain ihania herkkuja on luvassa.

Mies toi taas eilen mahdottoman säkin leluja yms. lastentarvikekauppias-tutultaan. Naureskeltiin vaan, että mihin ne kaikki tavarat saadaan mahtumaan.
Miettikää oikeesti, että miten jossain köyhissä maissa vauvat pärjää kun ei oo paljon mitään. No ei, eihän se vauva tarvitse kuin äidinmaitoa ja läheisyyttä.
No, meillä on nyt sitten lisäksi vielä aika paljon kaikkea, mitä ilman ei voi elää, kuten babyprojektori joka heijastaa värikkäitä kuvia kattoon ja soittaa klassista musiikkia :LOL:

Itselleni hommasin sairaalaan tosi söpöt aamutossut, kun ne NKL:n on aivan järkkyjä. Tosi kiva, ettei tarvitse mennä äippäpolille ennen viikkoa 36, kun esikoista odottaessa juoksin siellä koko loppuraskauden. Siinä on aina se pelko, että nappaavat osastolle jostain syystä.
Esikoista odottaessa jouduin neljäksi päiväksi osastolle, ja voi vitsi että oli tylsää. Jalat turpos muodottomiksi kun ei päässyt liikkumaan niinkuin normaalisti. Niin ja sitten suostuin vielä terveenä verrokkina raskausmyrkytystutkimukseen ja tutkija taisi olla oikeasti vampyyri kun otti kamalat määrät verta.

Eli täytyy olla iloinen, että saa olla kotona odottelemassa!
Mukavaa päivää kaikille toivottelee pikkuvaemo ja ihmepoika
 
Täällä Turussa kanssa ihan järkky myrsky! Vettä sataa ihan sikana ja tuulee kans ihan kivasti. Luulen et kömmin vielä takasin peiton alle kattoon tv:tä, inhottaa niin toi ilma. Muu perhe nukkuukin, mies tullu töistä joskus neljän jälkeen ja tytöt jäi vielä valvoon ku mä menin nukkuun :ashamed: Kun on tämä äiti välillä niin väsy ettei vaan jaksa valvoa. Onneks meiän tytöt on jo sen verran vanhoja et pärjää yksinään hereillä ja oonhan mä ihan lähellä kuitenki jos jotain asiaa sattuis oleen.

Parisuhdeasiaa
täällä ollu viime aikoina aika paljon, meillä mies ihan kivasti mukana kaikessa, totta kai sitä ite kaipais välillä vähän enemmänki huomiota ja hellyyttä, mut mulla ainakin se tunne taitaa johtua enemmän hormoneista, mies onkin sanonu ettei kans malta odottaa et vauva syntyy etsaa mut "entisellään" takasin. Meiän mahdollisey raskausajan ongelmat kun tuppaa johtuun musta, tai siis mun raskausminästä, mehän ollaan 2 eri persoonaa, mun normaaliminä ja mun raskausminä :LOL: Tai siltä musta ainakin tuntuu. Välillä ärsyttää itseäänki miten herkkänahkainen sitä voi olla :kieh:
Täälläkään ei oo kauheesti seksiä mieli tehny, sen voi hoitaa muutenkin kuten joku täällä jo totesi ;) Eikä mun mies oo onneks edes sellasta "vinkujatyyppiä". Eiköhän ne halut sieltä taas palaa kunhan ollaan synnytyksestä toivuttu, näin ainakin uskon ja toivon.

Miten usein teillä muilla alkaa muuten nyt oleen neuvolakäyntejä?
Mulla seuraavan ja edellisen välissä tulee oleen 3 viikkoa, sit on seuraavan jälkeen 2 viikon päästä lääkäri eikä seuraavasta neuvolakäynnistä oo ollu puhetta vielä. Musta tuntuu et oon saanu muutenki käydä harvemmin kun jo kolmatta odotan.. No, enköhän saa sielläkin sit viikon välein loppuvaiheessa ravata.

Pikkuvaemo mä oon kans miettiny tota aamutossuasiaa, mulla melkeen uudet aamutossut kanssa ja vihaan niitä sairaalan tossuja. Ne on täällä ainakin sellaset kamalat harmaat kivikovat jäykät kamaluudet. Eikä niissä vaatteissakaan kyllä oo kehumista. Tekis niin mieli ottaa joku oma oloasu mukaan mut oon miettiny et pitäisköhän ne mua siellä TYKS:ssä ihan nirppanokkana jos mulla ois omat systeemit mukana...

Muuten te joilla sektio edessä millä r-viikoilla ootte sektioon menossa? Saako ite mitenkään vaikuttaa asiaan? Ite meinaan alakautta tänkin synnyttää, mut kiinnostaa muuten vaan tietää.

Jaahas siinä tuli taas tarinaa kerrakseen, nyt oon kahden vaiheilla et pukisinko ja lähtisin ostaan vauvalle yhtä teddykompanietin kettu-pehmolelua mitä oon hänelle jo pitkään meinannu ostaa vai pysynkö suosiolla neljän seinän sisällä...

Palataan...

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+6
 
Huomenta! Tai aika ankeeta sellasta. Eilen kun töistä kirjoittelin tänne niin tunti se jälkeen alkoi hirveesti paleltaa ja oksettaa. Mulle tuli ihan yhtäkkiä joku vatsatauti. Eilinen oli aika kauhee, kuumetta ja vatsaa juili ja oksetti. Tein sit niin, että nukuin koko illan ja vielä koko yönkin. Nyt on parempi olo, ei okseta, mutta särkee selkään ja on voimaton olo.

Ketuttaa, kun oltais tänään menossa kattomaan yhdistelmävaunuja...Meidän äiti haluais vielä olla osarahoittaja ;). Se sopis todella hyvin, kaikki rahat on mennyt turvakaukaloon ja sänkyyn...Ei me niitä tänään osteta, me katottais vaan valmiiksi mitkä vaunut yleensä mahtuis meidän pieneen autoon.

Mulle sanottiin kättärillä, että jos mulle tehdään sektio, se tehdään yleensä suunnilleen raskausviikolla 39. Jos mä kuulemma lääkäriarvioinnissa olen sitä mieltä, että sektio, saan vielä uuden ajan missä päätetään leikkauspäivästä.

Seksistä. Mä olen ollut aika loukkaantunut raskausaikana, kun miestä ei kiinnosta mun kanssa sekstailu yhtään. Alkuraskaudessa oli vielä pari kertaa, mutta nyt on mennyt taas ainakin 2 kk! Pahinta on se, että itse voisin harrastaa vaikka joka päivä...:'(.

Pitää lopetella, yritin syödä tässä banaania ja aika etova olo alkaa taas tulla. Ehkä pitäis yrittää olla syömättä..

 
Sektio tehdään noin viikko ennen laskettua aikaa. Eka synty vkolla 39+1.
Ai niin Ninni, mun laskettu aika on 24.3. En oo vaan muistanu sitä tonne listaan aikoinaan muutattaa. Elikäs tämä vaavi syntyy siinä puolen kuun paikkeilla.
 
Olen tämän viikon taustaillut, lukenut kyllä, mutta ei ole oikein ollut mitään kirjoitettavaa.
Neuvola oli keskiviikkona ja siellä kaikki ok. Kaveri oli kääntynyt raivotarjontaan, mutta taitanut kääntyä takaisin istumaan liikkeistä päätellen. Kokoajan "juilii" tuolla alapäässä niin hemmetisti... :|

Eilen sain pesukoneen, *jippii, hyppii kattoon täällä* ja nyt minäkin pääsen pikkuhiljaa pesemään vauvan vaatteita. :)
Joku varmaan muistaa kun kirosin viime viikolla tätä elämän kurjuutta kun ei edes pesukonetta ole jne... Noh, ilmoitin miehelle, että minähän sen pesukoneen nyt hommaan ja kuivausrummun, kun kuitenkin se parin kuukauden päästä ostettaisiin, kun talo valmistuu. Niinpä sitten pesutornin tilasin ja eilen se kotiin kannettiin... :LOL:
Se on tosi hieno. Siinä on vauvanvaatteille ihan oma pesuohjelma ja molemmissa koneissa on 7kg:n rummut.

Väsymys ja närästys vaivaa edelleen ja iltaisin tuntuu että maha on kuin jalkapallo. Ihme kyllä, *koputtaa puuta*, suonenvedot ei vielä ole alkaneet. Olleet aiemmissa raskauksissa kestovaiva. :whistle:

Kiva kuulla, että täällä muitakin joilla parisuhde ei ihan ole entisellään näin raskauden aikana. Meillä kanssa ongelmia on riittänyt enemmän kuin tarpeeksi mutta ei ne kaikki kyllä tästä odotuksesta johdu. Saa kyllä välillä katsoa tässä peiliin... B) Mun mies on tässä raskaudessa osallistunut kaikkeen paljon vähemmän kuin aiemmin ja minua se tietysti loukkaa aivan suunnattomasti ja ihan varmasti tuon myös asian esille. Meillä kun tuo tytön odotus oli yhtä tuskaa kun huoli lapsesta kaiken aikaa oli suunnaton niin tuntuu että mies ei vieläkään ole ihan täysin toipunut siitä tuskasta. :heart: Ja mua kun ei saa "liikaa" paapoa, se ärsyttää... :/
Noh, tämä raskaana oleminen on vain väliaikaista, mutta nurkan takana odottavatkin sitten ne toisenlaiset hormonimyllerrykset mitkä imetys tuo tullessaan... :LOL:

Nyt lähdetään kaupoille, joten palataanhan taas!!! :wave:

kleopatra ja ihmemies
 
Ja tuulee myös,siis kamala myrsky täälä pirkanmaallakin.
Ei koirakaan kauaa ulkosalla viihtyny,tais vaan tehdä aamutarpeensa ja tulla kuistille istuskeleen ja ootteleen sisälle pääsyä. :)
No kuka tolla kelillä ulkosalla viihtyiskään,jos ei kerta oo ihan pakko.

Lapsien iästä on ollu puhetta,meillä esikoinen täytti syyskuussa 2.v eli ikäeroo tulee 2v5kk:tta,musta ihan sopiva ikäero. :)
Poitsu kyllä ymmärtää jonkun verran vauvasta,ja tietää mikä äitin masussa kasvaa. Tiatoohan ei oo kuinka uuden tulokkaan sit ottaa vastaan...On jo koirastakin mustis... :D

Mua on ruvennu jännittään lähtö synnytykseen,ei siis ite synnytys jänskää niinkään,mutta se sinne lähtö....Kun ei oo mitään tiatoo koska se tulee,yöllä,päivällä,viikolla,viikonloppuna.... :eek: Ja kaikki ehkä johtuu siitä,että esikoinen synty 5vkoo etuajassa,rv35+3. Olin lähössä asioille kun aamupalan jälkeen touhusin keittiössä,tuli yhtäkkiä lapsvedet pitkin reisiä n.9aikaan.... Sit soitin miehen kotiin ja siitä lähettiin kohti Taysia,
siä ne teki tutkimuksia ja otti meitit osastolle.
Mulla oli crp koholla,ja siitä syystä synnytys sit käynnistettiin pillereillä.
terve poika synty 00.53. :heart:
Nyt sit tietysti mietin,et mitenhän ny tää homma menee.... :ashamed:

Parisuhteestakin on ollu puhetta...Meillä menee hyvin ja tosinaan aika huonostikin...Mun hormoonit kun heittelee mielialialoja tosiiii paljon,ja oon siis tosi ailahtelevainen. :ashamed: Kun oon muutenkin vaikee ja *ittumainen skorppari.... :whistle:
Mies ei siis aina oikeen pysy perässä mun mielialojen ja oikkujen kans.... ;) Koittaa kai vaan ymmärtää parhaansa mukaan. :D
Ei oo tästä raskaudesta mielestäni niin kiinnostunu kun esikoisen, mut olihan se sillon molemmille uutta jne. :/ Onneks kuitenkin tulee synnytykseen mukaan,taas. =) Kyllähän ukkeli välillä kyselee vointia ja joka neuvolakäynnin jälkeen ilmotan miten meni ja jos en soita niin soittaa ite ja kysyy. Kaippa sekin riittää... :)

Nyt taidan mennä kahtoon jääkaappiin,että mitä sitä sais loihdittua perheelle lounaaks. Mies onkin töissä viikonlopunkin.

Mamuliini ja masukki 33+5
 
Moips! Mä kävin eilen kaupungilla niinku mietin tääl aiemmin, kiertelin kauppoja ja sit viel kävelin anoppilaan sellasen hyvän kävelymatkan. Sit iski kauheet kivut. Mulla meni melkeen jalat alta, alavatsaan koski ihan kauheesti. En voinut ees istua, makasin sohvalla ja valitin, en saanu ees pojalta vaatteita päältä.. Mies tuli sit hakee mut ja pojun kotiin, hädin tuskin pystyin istuu automatkan paikoillani kun vihlo kylkiä ja alavatsaa, lopultä kipu siirtyi ihan ylös kylkiluiden alle. Kotona menin heti nukkumaan ja yön aikana kivut hävisivät. Tää oli kai vaan muistutus siitä että mä en voi enää tehdä tuolla mittakaavalla reissuja.

Tänään käytiin ostaa vauvalle pari pakettii vaippoja, samoin pojulle. Lisäksi liivinsuojia, puhdistusliinoja, rintakumit, pari tuttia yms. Omat terveyssiteet unohtu, mut vieläpä ne kerkee. Tuollainen citymarketin ympäri kävelykin oli jo tarpeeksi ja nyt tekee mieli jo vähän lepäillä.

Kai mä tajusin eilen viimeistään, että täs ollaan nyt jo niin pitkällä ett on syytä hidastaa vauhtia. Alkaa valmistautumaan synnytykseen rauhoittumalla pikkuhiljaa.

enne ja aarre 33+2
 
Voi synkkyys tuota ilmaa! Tällaisella kelillä olisi niin kiva kun olisi takka ja sen lämmössä voisi rauhassa makoilla... Mökillä aina nautinkin näistä myrskypäivistä. Nyt tuntuu vaan, että nukahdan pystyyn kun ei uloskaan pääse.

Enne: hui sentään kun kuulostaa tuskaiselta tuo sinun eilinen reissu. Onneksi olo jo parempi :) Täällä on toinen, jonka on välillä vaikea uskoa, että vähempikin riiittää ja hiljempaakin ehtii...

Mamuliini: Minä kanssa välillä mietin juuri tuota sairaalaan lähtöä. Synnytystä en osaa liiemmalti jännittää, luotan täysin sairaalan henkilökuntaan. Itsestäni taas en ole varma, että tajuankohan edes milloin lähteä. No eiköhän sitä sitten osaa ajoissa lähteä, tuntuu vaan vielä niin kaukaiselta kun olo on vielä niin normaali ja supistuksistakin olen autuaan tietämätön... No eiköhän ne loppuajan vaivat vielä ehdi kaveriksi ;)

Parisuhteesta olette puhuneet. Voimia kaikille, joilla hankalampi jakso menossa :hug: Ylä- ja alamäkiä on meidänkin melko pitkään suhteeseen mahtunut, mutta nyt on pidemmän aikaa kuljettu seesteisesti. Varmasti vaikuttaa sekin, että itsellä olo on ollut todella rauhallinen tämän raskauden ajan, vaikka oltiin varauduttu siihen, että tunteet heilahtelisivat hormoonien tahdissa :D Mies on kovasti mukana odotuksessa, passaisi minut piloille ja aina kyselee voisiko jostain hieroa tms. Pakko myöntää, että välillä jännittää miten lapsen tulo suhteeseen vaikuttaa. Uskon kuitenkin, että tarvittaessa löytyy niitä työkaluja asioiden selvittämiseen, toivottavasti ainakin :) Mielestäni on kuitenkin ollut ihan kiva välillä puhua miehen kanssa mitä mahdollisesti on edessä - ei toki olla mitään piruja seinille maalailtu, mutta helpottaa kun puhuu niistä asioista, jotka mielessä pyörii.

Jos vaikka menisi suihkuun nyt kokeilemaan josko se piristäisi edes vähän...

Alisa rv 33+4
 
Täällä on selvitty myrskyisen sään kourista tuolta pääkaupungista. Käytiin tekemässä kunnon kierros ja mukaan tarttui se mitä pitikin. Tallentava digiboxi vuoden harkinnan jälkeen, tietokoneen kaiuttimet 2 vuoden harkinnan jälkeen ja DOOMOO-seat vauvalle. Tosin vauva sai Benettonin alesta collaripaidan ja Marimekolta alen alesta ihanan punaisen tasaraidan ens joulua ajatellen (ostin 70 senttisen...).

Käytiin vielä nopeasti syömässä roskaruokaa ja mentiin kattomaan Tummien perhosten koti, kun ei tiedä, milloin seuraavan kerran pääsee ja ehtii.

Nyt pitäs saada digiboxi asennettua (mies onneksi hoitaa), jotta päästään kattomaan Uuno Turhapuroa... Patongit on uunissa ja kinkkusalaatti on jääkaapissa maustumassa. Nam. Nyt vielä vähän puntteja nostamaan ja sitten pyykkitupaan... On siinä lauantai-illan huvit.

Misupai ja Helmis 34+0 (mutta vielä ei saa silti syntyä, pliis!)



 
Tää mamma on varmaan seonnu kun menin tossa leipoon mokkapaloja... En siis todellakaan oo mikään pullantuoksuinen äiti, harvemmin tulee mitään makeeta leivottua kun en muutenkaan oo mikään kauhee makeiden ystävä.Tulipahan taas todistettua et hormonit sotkee naisen ajatusmaailmaa... Nyt on pohja jäähtymässä parvekkeella, sit pitäis vielä se kuorrutus tehdä ja nauttia =)

Muutama vähän jämäkämpi supparikin on taas tänään tullu, toivottavasti nyt kuitenki vaan harjoitus sellaisia... Enkä oo kauheesti missään liikkunutkaan, kaupungilla kävin aamulla vanhemman neidin kanssa, H&M:stä tarttui taas vauvalle vaatetta mukaan, nyt ostin ihanan valkoisen 50cm toppahaalarin mikä maksoi alessa vaan 12,45? ja vaaleenpunaset tekomokkasaappaat, maksoi alle 3? ni ei sit haittaa vaikka poika tuliskin eikä niille ois käyttöä, kaipa joku lähipiirissä taas tytön saa jossain välissä. Ja sitä pehmolelua en sit ostanu, mies saa ens viikolla hakea =)

Enne sun alavatsakivut kuulostaa ihan samanlaisilta kun mun, tulee just kun on kävelly jossain, eikä tarvii edes kauheen kauaa olla liikkeellä. Oon kans kauheen huono makaan paikallaan, illalla menettelee kun voi kattoo tv:tä mut en mä päivisin oikeen tykkää maata. Kaipa ois täälläkin paikallaan vähän hidastaa vauhtia...

Tänne oli joku uus mammakin tullut, laitoin sut sillon jo listaan mut en tainnu toivottaa tervetulleeks, eli tervetuloa näin jälkikäteen
:flower:

Misupai mä eilen kanssa kuolasin sitä DooMoo-sitteriä Kodin Ykkösessä, on se vaan ihana! Minkä värisen ostitte? Vielä ehtii sellasen hankkia jos oikeen kauhee hinku tulee.. Mieskin tais tykätä kun sen verran sitä katteli ja pyöritteli ;)

Eipä mulla kai muuta...

:heart: :Ninni ja Kirppu 31+6 ( jee, kohta vaihtuu taas viikot! )
 
Ninni78: Me ostettiin se ivory-beige. Meillä mies innostui siitä heti, kun näytin kuvia jostain vauvalehdestä. Voi sit kattoo vauvan kaa telkkuu tai datailla, kun toisellakin on oma istuin olkkarissa. Meillä on kaikki aika lailla sen väristä olkkarissa, niin sopii hyvin tänne ja sit mahdolliseen lastenhuoneeseen. Varistossa ei ollut (tulee ma-ti), mut Kaisakeskuksessa oli ja sieltä varattii ja haettiiin. Se on tosi ihanan oloinen ja kangas (original-malli) tuntuu hyvältä. Uskon, että vauvakin tykkää...
 
Lauantai iltaa!

Tutulta kuulostaa noi teidän vaivat! Itsekin jo pikku hiljaa olen alkanut odottamaan, että syntyis jo! Voih! Minkälainen olo meillä kuulkaas onkaan laskettuna aikan. Saatikka jos menee yliaikaiseksi!

Ippu: Minullakaan kaveripiirissä ei ole kuin yksi mamma. Kemut järjestää kaveri, jolla itsellä ei ole myöskään lapsia. Taitaapi olla sitten minun velvollisuus järjestää hänelle, kun hänen aikansa on :)

Omaa napaa..
Eilen tosiaan oli se TAYSin äippäpoli aika ja ensin hyvät uutiset. Istukka on takareunassa 3,5cm päässä kohdunsuulta. Turvallinen raja alatie synnytykseen on 3cm elikkäs sen puolesta pystyn alateitse synnyttämään! MUTTA sitten huonot uutiset... Vauva oli pienen kokoinen (painoarvio 1,7kg) ja lapsivettä hieman normaalia vähemmän, joten kahden viikon päähän sain seuraavan ajan. Jos vauva ei kasva toivottua vauhtia, niin joudutaan sektoimaan aikaisemmin pois. Toivottavasti en joudu osastolle silloin. Täytyy varmuuden vuoksi pakata sairaalakassi jo valmiiksi. Löytyipä sillekin selitys, että miksi mahani on niin pieni (omasta mielestä se on kyllä ihan tarpeeksi iso). Toivottavasti pikkuinen nyt vain kasvaisi!

riksu82 + magsimus rv 32+4?
 
lauantai iltaa!
Mä olen touhunnut taas koko päivän, ja pakko se on myöntää että pitää vast'edes ottaa iisimmin.Välistä oli pakko ottaa pienet torkut jotta taas jaksoi ahertaa. Viimeyönä vauva taisi kääntyä tuolla masussa, sillä heräsin siihen kun kaveri potki kylkeen ja muokkasi yksiöönsä uutta järjestystä. Joten nyt vasta uskon siihen että hän on sielä sillain niinkuin pitääkin. Mutta vielä hää ehtii kääntyillä, joten katotaan mikä edellä haluaakaan maailmaan syntyä.
Pitkästä aikaa olen kateellinen teille isompien kaupunkien asukkaille, kun teillä on sielä lähellä kaikenmaailman ihania vauvantarvike putiikkeja. Meillä on suunnitelmissa yksi helsingin shoppailureissu, sillä musta tuntuu että täältä meiltäpäin ei oikein mitään kivaa löydy. Mä olen Helsingissä asustellut aikaisemmin, joten tiedän onneksi jo etukäteen kivoja kauppoja joissa haluan käydä tuhlaamassa viimeisen palkkani.
mamuliini ja alisa: Mulla on myös tullut mieleen viimeaikoina tuo synnyttämään lähteminen. Ei mua itse synnytys vielä pelota, mutta se -"kun lähtö tulee" tunne on alkanut jännittämään.
Mä kyllä aion ottaa oman "kotiasun" ainakin mukaan sinne sairaalaan, mutta katson sitten tilanteen mukaan, että viitsinkö sen ylle pukea..niinkuin Ninni jo totesi, että näinköhän sitä pidetään pikkumaisena jos omiin vaatteisiin sairaalassa pukeutuu. Mutta ihan ehdoton on omat sukat, ja villasukat. Ne sairaalan sukat kun aina valuu jaloista pois...se on ärsyttävää!

Mukavaa iltaa kaikille...taidan lähteä saunaan!
Ootus + masukaveri 30+3
 
Mulla on ihan mitään saamaton olo tänään.Varmaan johtuu siitä, kun ulkona niin hirvee ilma, että kotona oon vaan ollut.No, onneksi huomiseksi on tiedossa mukava päivä.Pikaseen tulin lukeen teidän kirjotuksia ja vähän ajattelin kommentoida, sen mitä muistan..

Meille tuli viime viikolla Lemonkidsistä kanssa Doomoo_On se kyllä tosi ihana.Mä en ollutkaan sitä edes aikaisemmin luonnossa nähnyt. 4 ja 2-vuotiaat on siitä myös tykänneet ja kovassa käytössä on jo ollutkin. Joo, se kangas on ihanan pehmeää. Saa silti vähän kattoo, ettei noi isommat jollain lelulla heti saa siihen reikää. Mitähän lapset tuumaavat, kun vauvankin pitäis siinä saada kohta makailla.

Vauva tärisee tääläkin masussa aina välillä. Se tuntuu hassulta. Muistelisin, että esikoispoikakin olis joskus tärissy samanlailla. Silloin sitä enemmän ihmettelin. Ja kun poika syntyi, vauvana se välillä tärisi myös silloin, kun siltä tuli pissa vaippaan tai hoitopöydälle. Sitten se vaan vauvan kasvaessa lopppui.

Ei meilläkään mies oo läheskään niin paljon ollut mukana tässä raskaudessa kuin esikoista odottaessa. Jo viime raskaudessa kiinnostus oli jonkin verran hiipunut.Ei taida olla enää uutta ja innostavaa.. Itsekin kaipaisin enemmän huomioo ja hellyttää.Meillä ei oo hirveesti kahden keskistä aikaa..senkin vois vaan useemmin hyödyntää paremmin ;) Vauvantarvikkeden hankinnoissa mies on hyvin mukana.
No eiköhän se tästä taas normalisoidu sitten joskus synnytyksen jälkeen.Toivottavasti ainakin!

Laura Meillä on vauvan sängyssä yksinkertaiset verhot. Ne on valkoiset, sellaista valoverhokangasta.Verhojen alhaalla on pieni resori valkoisella pohjalla suloisia beigejä pupuja ja nalleja. Ollaan ostettu ne lastentarvikkeesta, mutta siitä on tosiaan jo neljä vuotta. Toivottavasti löydät teidän vauvalle myös jotkut haluamasi yksinkertaiset. Mä tykkään myös yksinkertaisesta sisustuksesta ja vaaleista väreistä.

Oon alkanu kanssa herään kerran yössä vessaa.Ennen nukuin tosi hyvin, en heränny lähes ollenkaan.

Piristi kummasti kirjoittelu =) Nyt kuitenkin iltapalalle.

Jade 33+3
 
Moips!

Olit enne oikeassa veikkauksesi suhteen; vauvarokkohan se! Eilen iltaa myöten kuume laski ja tänään sitä ei oo ollu enää ollenkaan, ja tänään tuossa neljän maissa alko nousee näppyjä selkään ja niskaan ja massuun. Tai semmosia pilkkuja ennemminkin kuin näppyjä. Mutta eiköhän tämä siis sitä ole kuitenkin, helpottavaa että tuli joku selitys tuolle kuumeilulle nyt.
Ja auts enne, ostosreissusi aikaansaamat kivut kuulosti kamalilta! Mulle toisaalta hyvin lohdullista, kiva tietää että citymarketin ympäri kävely riittää tällä erää urheiluksi muillekin kuin mulle! Mulla tosin kauppana Prisma, mut pointti toki sama! :LOL: =)

Täällä on oikein kilpajuoksufiilis noista hankinnoista, mitä itse kukin on vauvalle tai itelleen hommannu. Merkit vaan silmissä vilisee kun lukee... En tiiä liekö köyhän kateutta vai mitä, mutta tuntuu monet tarvikkeet niin kovin turhiltakin, kuten nyt merkki-pehmolelu, tai vauvalle saappaat, tai erityis-sitteri... Meillä on joku räpsy Emma-merkkinen, esikoiselle ostettu, maksokohan 25e, ja oikein hyvästi hällä siinä aika kului, eikä ollu värit ja kuosit olohuoneen kans sävy-sävyyn, vaan ihan päinvastoin, vaan sen puolisen vuotta, vähä reilu, jonka sitä käytettiin, se ajoi asiansa aivan mainiosti! Kaiken huippu oli kyllä tuo pikkuvaemon babyprojektori joka heijastaa värikkäitä kuvia kattoon ja soittaa klassista musiikkia.. kuka tämmösiä kehittelee? Siis en tässä nyt ollenkaan parjaa pikkuvaemoa (jotka ei käsittääkseni ollu ees ostanu tätä itse vaan saanut lahjaksi..?), vaan siis ihan pohdin että kuka tämmöisiä oikeesti keksii..? Ja millä ne, jotka keksii, näitä hömpötyksiä perustelee että vauva muka tarvii..? Parhaita lelujakin kun usein on ne yksinkertaisimmat, ja vaikkapa keittiön kapustalaatikosta löytyvät desin mitat jne. Oonko ainoa joka on tätä mieltä?

Yhdyn Ninnin mietteeseen kahdesta eri persoonasta! ;) Raskausminä ja oikea minä. Minä oon kyllä kans ihan eri ihminen normaalisti, huomattavasti mukavampi enkä niin helposti ärsyynny asioista kuin nyt. Herkkähipiäisempi nyt siis, ei tarvi kummosesti sanoa kun jo vähän sappi kiehuu. Onneks pari kuukautta enää! Tosin sit tuleekin imetyshormonimyräkät vielä, mutta ainakin esikoisen kohdalla se oli mulle silti aika tasaista ja seesteistä aikaa, lukuunottamatta ihan alkua, pian synnytyksen jälkeen, jolloin mulla oli semmoinen parin viikon baby-blues, itkin ihan hirveästi ja pelkäsin että mies jättää minut vauvan kanssa kaksin. Onko muilla ollu tämmöstä, se kun on kuitenkin kai aika yleistä että synnytyksen jälkeen itkettää? Ja onkohan se samanlaista toisella kertaa, jolloin asia ja tilanne ei kuitenkaan ihan niin uusi ja outo ole, kuin esikoisen kohdalla. Miten on, te joilla on jo kaksi lasta tai enemmän, kokemuksia?

Neuvolakäyntejä mulla on täst'edes kahden viikon välein, ensi viikolla onkin taas käynti, mukavaa! :)

kleopatra Millainen oma pesuohjelma vauvanvaatteille? Kuulostaa mielenkiintoiselta! Siis peseekö se jotenkin hellemmin tms, että vaatteista tulee erityisen pehmeitä, vai..?

Mamuliini80 Meillä kans poika mustis lemmikkieläimestä, kun meillä on kissa. Joten saas nähdä miten mustis on ku äiti tai isi piteleekin vauvaa. Nyt jos iskällä on kissa sylissä, niin kylläpä poika noteeraa että hänen paikka on viety! Meille ikäeroksi tulee 2v3kk, noin. Samoin mietin tuota synnytyksen alkamista, että mitenkähän tällä kertaa mennään.. viimeksi meni vedet ja ambulanssilla sairaalaan, ja nyt jännään että jos ei meekään vedet kotona, ni mistä tiedän koska pitää lähteä, jos pelkkien supistusten perusteella pitää... Esikoisen kohdalla kun en kotona ehtinyt säännöllisiä suppareita nähdäkään. Ne tuli minuutin, parin minuutin, viiden minuutin, seitsemän minuutin, milloin minkäkin mittaisen ajan välein, kaikkea muuta kuin säännöllisesti. Sairaalassa kyllä olivat kai sit jossain vaiheessa säännöllisiäkin, mutta kotona ei, ja siksipä tämä minua nyt mietityttääkin..

No joo, siinäpä niitä tärkeimpiä. Omassa navassa ei juuri kertomista.. ei kun niin! Kun jotkut täällä joskus sanoi että masu tuntuu oudolta pitkäänkin kerrallaan, että kuin ois semmonen kestosupistus päällä. En oo aiemmin oikein tienny mitä ootte tarkoittanu, mutta tänään sekin sit selvisi. On ollu oikeestaan jo iltapäivästä asti semmonen tunne itellä. Välillä helpottaa, mutta nytkin juuri tuntuu että poksahtaa kai tuo kohta! Ja selkään sattuu kun pitää niiiin ryhdikkäästi istua, että sopii äsken syödyt iltapalat (ihan vaan ruisleipää täällä meillä päin :LOL: ) masuun, ja vielä hengittämäänkin jostain kolosesta.
Leipominen on osoittautunut mulle jonkinlaiseksi intohimoksi tämän raskauden aikana, vaikka aina olen siitä hommasta tykännyt, mutta nyt se on jotenkin vielä kivempaa! Tänään tein omppupiirakkaa kun pöydällä oli parhaat päivänsä nähneitä omenoita, piirakkaan välttivät vielä hyvin. Ei mulla niinkään tunnu olevan tarvetta syödä niitä leipomuksia, se tekeminen on tässä se "Juttu". Hassua :)

No mutta nyt sohvalle pötköttelemään ja odottelemaan Selviytyjien alkamista.

Ippu 31+5
 
Iltaa masuille!

:hug: kaikille parisuhdeongelmista kärsiville!!
Varmaan kurja tilanne, jos yksin joutuu kaikkea pähkäilemään.
Olen onnellisessa asemassa, mulla on ihana mies, jonka kanssa yhdessä tehdään kaikki hankinnat ja päätökset (mikä on välillä vaikeaa, kun on kaksi vaakaa kysymyksessä :LOL: ) Ainakin mulla tasapainottaa oloa kummasti tietoisuus, että toinen todella on mun mukana kaikessa, mitä tää elo mukanaan tuo!
Varmaan tulisi enemmän mielialamuutoksia ym. jos yksin pitäisi kaiken sisällään. Nyt voi jakaa tuntemukset toisen kanssa, niin sekin jo helpottaa! (Pitäähän miehen tietää, mitä kaikkea nainen joutuu kestämään erilaisten kipujen kanssa :kieh: )
Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä, se ei ollut tarkoitukseni.
Pitäkää pieni "puhuttelu" niille miehillenne, että yhdessä se tulokas on alulle saatu, niin yhteinen matka se odotus ja lopulta hoitaminenkin on.
Voimia kovasti toivottelen!

Mekin on nyt sitten vihdoin herätty tekemään hankintoja ja oikeastaan ei enää puutu, kuin sänky ja toiset vaunut, jotka on noutoa vaille olemassa. Ja amme ja vaipparoskis odottaa vielä kaupassa. Muuten kaikkea alkaa olemaan ja loput ostetaan sitten, kun nähdään mitä kaikkea tarvitaan... siis esim. montako tuttipulloa ja/tai tuttia, kun ei vielä tiedä miten toinen niitä vielä syö. Toivottavasti imetys onnisuu, niin sehän helpottaa jo kummasti! Ainakin maitoo tihkuu täälläkin.. onneksi ei vielä vaatteita pahemmin sotke.

Masussa möyritään kiitettävästi, alkaa olee aika voimallisia potkuja tossa ylhäällä. Just ihmettelin taasen tätä masun mallia, kun se on tossa keskellä edessä, eikä musta huomaa takaata että raskaana olisinkaan!
Tyyppi retkottaa olikse nyt RT1 -asento, kun on pää alaspäin ja selkä vasemmalla..? Ja siinä on oltukin viime viikot, joten se kyllä suosisi alatiesynnytystä, mutta mulle tehdään synnytystapa-arvio viikolla 36, ja oon kyllä edelleenkin sektion kannalla.....

Neuvolakäynnit on nyt kahden viikon välein ja koko ajanhan olen käynyt sekä siellä että ä-polilla, joten käynnit on tähän asti ollu jommassa kummassa joka toinen viikko. Nyt sitten menen varmaan viikon välein jompaan kumpaan.. niin ja ensi viikolla oon ti-ke sairaalassa polikliinisenä asiakkaana niitten sokeriarvojen kanssa... siispä koholla oli rasituksen arvot, ne tunnin ja kahden arvot. Paastoarvo OK eikä pissassa ollu viime viikollakaan mitään, joten ihan hyvä että otettiin se rasitus joka tapauksessa! Tulihan lopetettua karkin syöminen :D
Katotaan nyt sitten ens viikon jälkeen, kuin ne arvot nousee. Toivottavasti ovat kunnossa, eikä tarvii mitään piikityksiä vaan voisi jatkaa ruokavaliolla.

Aijuu, työpäivät on vähissä, kaksi sairaalapäivää ensi viikolla ja kaksi työpäivää.....!!! Siitä sitten talviloma ja äippävapaalle! JEEE!! Toivottavasti saan muutaman viikon nauttia loikoilusta, ennen kun tulee lähtö nyytin hakuun! :heart:
Kaikki vaatteet on vielä pesemättä, joten siihen hommaan on ryhdyttävä jo huomisesta alkaen...

Voikaapa kaikki hyvin ja mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!
Koitetaans ottaa rennosti, ettei ihan vielä tarvii lähtee sairaalaan asioimaan!

Hexodus ja masumonottaja 33+3
 
Kuulumisia täältäkin.

Mulla on ollut nyt kaks viime päivää vähän nuutunut ja masennus-olo. Ei vaan huvita oikein mikään ja oonkin sit makoillut aika paljon vaan. Ulos pienelle lenkille olis kiva mennä, mutta ilmat eivät ole kovin houkuttelevat.

Mulla rupee kanssa oleen neuvolakäyntejä kahden viikon välein. Vauva on liikkunut ahkeraan ja on raivotilassa. Mulla kanssa masu tärisee aina välillä puolelta toiselle, ja luinkin jostain kirjasta, että se liittyisi vauvan tasapainoaistin harjoituttamiseen.

Apuwa, en mä oo kerinnyt ja saanut aikaseks pestä vielä yhtään vauvanvaatetta, vaikka yleensä olen sellainen touhutäti. Rupes jo vähän paniikki iskeen, kun luin, mitä kaikkea olette jo hommanneet ja ja valmistelleet vauvaa varten. Niin ja sitten ensikertalaisena kysyisin: Mistä ootte ostaneet vauvalle harsoja? En vaaan löydä mistään sellaisia, ja haluisin muutaman lisää ä-pakkauksen harsojen lisäks...

Sellaisia mietteitä täältä...

funny + masuasukki 31+3


 
Juu ippu, en ite sitä babyprojektoria olis ostanu, eli en tosiaan ottanu itteeni. :D
Mutta oon kyllä hurahtanu kaikkiin kivoihin ja tarpeellisiin sekä välillä ei niin tarpeellisiin vauvajuttuihin, myönnetään.

Misupai, olitko tilannu sen Doomoo-seatin etukäteen vai oliko jossain tota väriä varastossa? Haluisin nimittäin sen saman, mutta on joka paikassa tilaustavaraa, enkä oo nähny vielä livenä. *muoks* huomasin nyt, että oli Kaisassa. Jäikö sinne niitä yhtään?

Nyt selviytyjiä jännäämään. t. pikkuvaemo
 
Kauhia ilma täällä Helsingissä!! Mulla lensi sateenvarjo autotielle ja joku samperi ajoi sen yli.. Täällä on nyt tuullut varmaan kahden viikon ajan joka päivä...
Oli kiva ilta, olin katsomassa koripalloa espoossa :) Vauva alkaa tottua jo noihin matseihin ja siihen meteliin. Hänen onkin pakko kun isä pelaa sitä ammatikseen, samoin tuleva eno.. Isäni totesi pettyneenä, että kyllä siitä sitten lipunmyyjä saadaan jos ei pelaajaa.. (jos vauva on tyttö..) Herttaista... ;)

Meille tulee huomenna hoitopöytä!! JEE!! En ole mistään löytänyt mieluisaa ja vihdoin huuto.netistä ostin sellaisen Ikean Diktad lipaston, joka miellytti silmää. Nyt yritän tehdä sille tilaa tänne meidän ennestäänkin ahtaaseen kämppään... Ihanaa saada kaikki vaatteet ym järjestettyä yhteen paikkaan. :)

Noita harsoja olen itsekin etsinyt vauvelille.. Ei ole löytynyt!! Vinkkejä?

Ihana tuo Doomoo-tuoli!!! Miksen minä ole aiemmin huomannut tuollaista. Saatiin tuttavalta sellainen Emma Delux-sitteri eikä ole ihan minun makuuni... Täytyy ehkä hommata babylle tuollainen Doomoo.. :)

Neuvolakäynneistä.. Meidän neuvolatäti innostui varailemaan mulle aikoja niin että ensi kuussa joudun käymään siellä viikon välein!!!! Neuvolalääkärikin mahtuu sinne johonkin väliin.. Omituista. No, ehkä hän tykkää rupatella mun kanssani.. Viimeksikin annoin hälle vinkin pizzan tekoon.. :D

Sairaalaan on pakko soittaa ja varata se tutustumiskäynti.. Olen taas kerran hieman myöhässä... :whistle:

Jaahas, tulipa turistua. Piti niin monelle kommentoida, mutta eipä taaskaan laho pää toimi... Ehkä auttais jos söisin jotain.. Aamulla viimeks tullut laitettua jotain suuhun...

Öitä kaikille!!!

Laura
 
Laura ja Funny ihan noita tavallisia harsoja saa ihan isoista marketeista, sit kodin ykkösessä (ainakin täällä Turussa) on sellasia kuviollisia, täällä ne on samassa paikassa kun vauvojen petivaatteet.

Ippu mä oon kans Pikkuvaemon tavoin hurahtanu noihin ei niin tarpeellisiin juttuihin, mies tykkää kans ostella vauvalle "merkkituotteita", mut kyllä meiltä suurimmaks osaks löytyy ihan h&m:ää ym. vastaavaa, mistään Anttilasta en kyllä välttämättä lähtis vaatteita ostaan mut se nyt on vaan meiän mieltymys. Varsinkin isompien lasten kohdalla sen on huomannu et kalliimmat merkkituotteet on laadukkaampia, kestää paljon enemmän kulutusta. Ja vielä Ippu jos katoit mun aamuista viestiä ja sitä teddykompanietin pehmolelu-juttua ni ei se oo mikään "merkkipehmolelu", ihan on edullisia ja niitä saa esim. Prismasta... Mut oon ite niin tykästyny niihin, niiltä löytyy niin ihania vanhanaikasen näköisiä nalleja ja muita pehmoja...

No niin, siinä kaikki tältä päivältä, toivottavasti en nyt pahoittanut kenenkään mieltä/ärsyttänyt ketään noilla mieltymyksilläni :ashamed:

Tämä mamma menee nyt kylpyyn ja sit teen pari leipää ja ison lasin kylmää kaakaota ja meen kattoon Predatoria ku Arska on aina vaan niin ihana :LOL: :LOL:

-Ninni ja Kirppu 31+6-
 
Ippu: Mie en ainakaan ota itteeni, jos joku ajattelee tekemistäni hankinnoista eri tavoin kuin minä itse. Meille vauva on esikoinen ja on ajateltu hankinnat pitkälle eteenpäin ajatuksella, että "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa tai huonoa". Eli saa kelvata kaikille mahdollisille lapsille. Tunnustan senkin, että olen tarkka vaatteiden suhteen. Kirpputorille en vain osaa mennä, kun ei ole koskaan menty. Mun kaverit on taas enemmän kirppari-ihmisiä lasten hankinnoissa ja silti meillä synkkaa tosi hyvin, vaikka varmasti pyörittelevät päätään miun hankinnoille/hinnoille. Esimerkiksi kalusteissa ja tekstiileissä suositaan suomalaisia firmoja, vaikka tuote ei olisikaan kokonaan Suomessa tehty (Tutta, Halti, Reima, Kivat , Laulumaa, Familon, Finlayson yms.). Veikkaan, että tällainen ajattelu lähtee lapsuudenkodista, koska meillä vanhemmat toimii/ovat toimineet kans näin.

Pikkuvaemo: Me ajateltiin, että Varistossa olisi. Ei ollut, sanoi että tuota väriä tulee ma-ti. Maanantaina voi hakea itse keskusvarastolta, jos tahtoo heti. Pyysin katsomaan Kaisan saldon ja siellä näytti 2 kpl. Soitin ja varasin toisen. Näkemättä sitä muualta kuin kuvista. Haettiin leffan jälkeen. Oon tosi tyytyväinen tuohon tuoliin. Tekisi itsekin mieli istua siihen!! Kantsii siis vaikka soittaa ensin, niin ei tartte turhaan lähteä, vaikka teilläkään tuskin kovin pitkä matka kumpaankaan on.

No, tulipa taas tekstiä, vaikka olis muutakin hommaa. Mitenhän käy, kun jään mammalomalle ens pe... No, täytyy tehdä niin, ettei avaa konetta heti aamulla...

Nyt lakanat sänkyyn ja mies auttamaan!

Misupai ja Helmis 34+0
 
Harsoista vielä. Kävin tänään Eurokankaassa ja siellä on valkoviikot. Se harsokangas oli 1,20 euroa/metri. Siinä ei tartte kun ommella kaks käännettä per harso eli ylä- ja alakäänne. Halvalla siis saisi noita, kun metristä taitais tulla 2 kpl. Itse hain flanellia, että laitan sen lakanaksi vaunuihin.

Se sama Misupai...
 

Yhteistyössä