<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Tää palvelin on niiiin suolesta!!!! Mä kirjoitin piktän viestin jota yritin turhaan lähettää monta kertaa, kun se viimein onnistui, niin tuli kahteen kertaan, ja kun poistin toisen, niin poisti molemmat!!!! |O |O |O
 
Täällä myös viikko- ja ammekateus!

No, jos saan sen suunnitellun sektion kuten aion, on jäljellä enää kuukausi. Ja sehän menee yhdessä hujauksessa, vai mitä (hehheh!)?

Mun maha on niin pinkee, että se kiiltää. Ja tuntuu, että poitsu vatsassa on taas kääntyilly johonkin ihme asentoon. Ja musta on tullut se pelkäämäni "vaappuja", en sentään kait vielä ähise kävellessäni, mutta ei oo kaukanakaan.

Mutta jotain kivaakin, eli viikonloppu ja kerrankin ollaan kaikki kotona, mahtavaa!
 
Painoarvio täällä 2700g (nlatäti sanoi, että yli 2500 mutta alle 3000, joten tuo on keskeltä) ja viikkoja 38 huomenna. Arvio tehty tällä viikolla. Sf-mitta 34 cm, oli kasvanut sentin edellisistä kahdesta viikosta, jolloin pysyi samassa. Sanoi, että keskikokoinen ja luulenkin niin, koska ei tää masukaan kovin suuri ole. Masun ympärys nyt 97cm, joten saa nähdä, meneekö sata rikki...

Päivän uroteotkin on tehty. Tein ison satsin lihapullia ja muussia. Lihapullista loput saa mennä pakkaseen, jotta on sielläkin jotain valmista odottamassa. Niistä tulee loistava ruoka, kun tekee kastikkeen Knorrin kermakastikeaineksesta. Ei tule paakkuja ei. Käytän tuota ainesta kaikkiin ruskeisiin kastikkeisiin, paitsi bologneseen. Ei tartte käristää ja on aika terveellistäkin.

Sitten supistaakin kivasti juuri nyt, ei kuitenkaan kipeästi. Maha menee ihan hassun malliseksi aina. Tänään on vähän ollut alavatsalla sellaista menkkakuumotusta, jospa tämä lähtisi tästä etenemään.... toivon vaan.

Turvakaukaloa lähdetään asentamaan autoon, koska mies ensi viikolla illassa ja lähdön koittaessa iltasella, tulee töistä. Ei viitsisi ajella kaukalon takia 35 kilsaa edestakas kaukalon takia, kun tuosta perhehuoneesta haaveillaan. Mie pummin kyydin naapurista tai meen taksilla, jos mies ei oo kotona. Mutta kärvistelen kyllä mahdollisimman pitkään kotona, etteivät vaan lähetä takasin kotiin.

Misupai ja Helmis huomenna 38
 
...ammekateelliset... Tulin just kylvystä =)
Oli pakko mennä kun laitoin aamulla mun "normaalisti" lempparihajuani, Emporio Armanin
City Glamia, mut raskausnenäni ei tykänny siitä yhtään, on kirvelly koko päivän ja sit mulla on valunu vedet silmistä sen hajun takia... Oli pakko mennä kylpyyn lilluun hetkeks et haju lähtee. Oon meinaan nyt raskausaikana käyttäny mun toista lempparia, Calvin Kleinin Euphoriaa ja sit kans Dolce&Gabbanan Light Blueta mikä huomattavasti noita toisia kevyempi tuoksu. Nyt oon lähdössä siskon vauvaa kattoon enkä voi mennä sinne kauheen vahvalle hajulle tuoksuen... Luulen et ihan rexonalla vaan nyt mennään loppupäivä :LOL:

Oli mulla ihan oikeetakin asiaa, sellasta et mulla on nyt muutaman kerran tullu sellanen inhottava viiltävä kipu tonne alapäähän, tuntuu ihan peräsuolessa asti :ashamed: Kuulostaako kenestäkään tutulta? Tai siis onko jollain muulla ollu samanlaista vaivaa?

Ostin tänään muuten imetysliivitkin, tollaset Carriwellin:
http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/dropcup.html
Laitoin ne nyt kylvyn jälkeen kokeeks päälle ja tuntuu muuten tosi hyviltä, pehmeet mut silti tosi tulevan oloiset! Maksoi 25?, ei paha mun mielestä. Niin ja mustat ostin, mulla on harvemmin valkosia liivejä muutenkaan. Muoks huomasin just et noissa liiveissä tollaset leveet olkaimet kun mun liiveissä ihan normaalit. Muuten taitaa olla samanlaiset...

Nyt tarvii lähteä, vien esikoisen miehen töihin siks aikaa kun käydään kuopuksen kanssa sairaalassa, hän ilmoitti mulle aamulla kun vein hänet kouluun ettei halua et meille tulee vauvaa koska inhoo vauvoja :ashamed: taitaa olla pientä mustasukkaisuutta ilmassa, toivottavasti menee ohi. Ite halusi nytkin olla tulematta sairaalaan...

:wave:

:heart: :Ninni ja Muru 35+5, vierikää viikot eteenpäin, vierikää!!!
 
Mä heräsin viimeyönä kauheen kipeeseen supistukseen. Tuntu sen verran että piti ihan hengitellä ja olla hetki konttaus-asennossa, tuli yksi kipee ja muutama lievempi ja jatkoin unia. Mä oon vakuutellu kaikille että tuntuu ettei tällä kaverilla ole kiire ulos, mut täytynee myöntää et viimeyönä mieleen hiipi ajatus et ehkä ei sittenkään mee kauaa.. Pitkin päivää suppaillut myös mut ei niin kipeesti, vaikkakin epämiellyttävästi.

Perjantai, huoh. Viikon päästä suunnilleen tulee sisko lapsineen meille "päivystämään synnytystä". Itse olin hänen luonaan elokuussa kun sisko synnytti ihanan pikku-prinsessansa. Nyt on sit mun vuoro saattaa pian omani maailmaan. Turvallista ajatella että sisko on tääl sillon niin esikoiseni on taatusti turvassa ja hyvässä hoidossa sillä välin kun lähden "hakee vauvaa". Mut siihen vielä reipas viikko, jos pikkunen päättää tulla ennen sitä ni sit on käytettävä varasuunnitelmaa.

Nyt en saa olla tässä kun poju on sitä mieltä et tarvii huomiota.

enne ja aarre 37+1
 
Pakko lisätä et kun me on kuumeisesti mietitty nimivaihtoehtoja vauvalle, eikä mikään ole oikein tuntunut hyvälle niin tänään räjähti tajuntaani ihana nimi tytölle. En kerro sitä vielä jos vaikka muutan vielä mieleni mut nyt on mielessä sellanen oikeasti varteenotettava vaihtoehto. JES! eikä mieskään tyrmänny sitä ainakaan ensi kuulemalta.! (emme siis tiedä kumpi tulee, mut "luulen odottavani" tyttöä) :whistle:
 
Painoarviosta et viikolla 35+5 se oli 2800g

Tilasin netistä Carriwellin imetysliivit kun täällä ei kaupoista löytyny sopivia. Saa nähdä,et onko ne sit hyvät. Paljon niitä kai käytetään. Ne on sellaiset pehmoliivit jotka maksoi noin 12?

Mukava tuuli ulkona. Ei oikein tee mieli lenkillekään.

Krisu 36+1

 
Ninni mistä ostit imetysliivit? Kun munkin pitäisi löytää... Noi näytti aika hyvältä.

Ja täällä kans yksi ammekateellinen. Olisi todella ihanaa päästä lämpimään kylpyyn! Sauna meillä on, mutta sekin tällä hetkellä täynnä pahvilaatikoita. :ashamed:
 
Heipskukkuu!

*Huhhuh* mikä päivä ollut. Loppuviimein meni sitten 7 tuntia mein shoppailureissulla, eikä edes käyty siellä missä piti :LOL: Mulle käy aina näin. Noh pitää yrittää huomenna uudestaan sitten paremmalla onnella.

Ootus mulla oli painoarvio viikko sitten 1700g eli siis pieni kaveri minunkin masussani, mutta lääkäri ei ollut huolissaan kun kuitenkin kasvaa omalla läyrällään vaikka meneekin siellä alakäyrillä. Ja niinkuin moni on jo sanonut niin noi on vain painoarvioita ja yleensä melkoisen alakanttiin, se ultralaite kun ei ole puntari. Tyttöä odottaessa vielä sinä aamuna kun syntyi viikolla 38+6 oli painoarvio 1900g ja tyttö oli 2555g. Joten minä olen ainakin ihan luottavaisin mielin vaikka alakäyrillä menee tämäkin lapsi. Hyvä että liikkeet löytyivät. Nyt vain tsemppiä ja jaksamista! :hug:

Odotan tuota ensi viikon neuvolaa kuin kuuta nousevaa (varmaan ensimmäistä kertaa) kun nyt oikeasti hieman pelottaa että tuo ihmemies on kääntynyt istumaan vaikka oli niin hienosti jo valmiusasemissa viikko sitten. Kaikki liikehdintä tuntuu vain tuolla aivan alhaalla, vihloo ja juilii. :headwall:

Pitäisi mennä nukuttamaan tuota neitiä. Itsekin olen aikasta väsynyt kun olen autossa istunut melkein koko päivän |O

Joo ja kyllä viikkokateus on täälläkin vaivanut jo pidemmän aikaa, niinkuin moni on ehkä viesteistäni huomannutkin... Minä kun olen se joukon viimeinen... :ashamed:
Olisi varmaan pitänyt tuonne huhtikuisiin mennä suosiolla alunperinkin, siellä ainakin olisin kärkipäässä ja sitten taas se joka loistaa parrasvaloissa viikoillaan :LOL:
Ei vaan tykkään olla täällä ja minähän aion synnyttää maaliskuussa... Ihan kuin sitä minulta kysyttäisiin :p

Jepjep, mutta nyt minä menen tytön viereen tuonne sänkyyn. Mitä nopeammin tyttö nukahtaa niin sitä enemmän mulla aikaa istua tässä koneella ja kirjoitella jonninjoutavia...

heippa hetkeksi :wave:

kleopatra ja ihmemies 33+4
 
Ostin ne liivit Baby1:sta mikä Myllyn lähellä, Automaan ja Laattapisteen takana. Niitä taitaa Turussa myydä lisäksi vielä Eerikinkadulla olevan Lankabaarin yhteydessä oleva Ommo. Tuolta lisäinfoa: http://www.ommo.fi/
Mä kyllä ihmettelen miten se Baby1 voi pysyä pystyssä, siellä ei ikinä oo muita asiakkaita kun sinne menee. Harmi sinänsä jos ei kauaa pystyssä pysy kun siellä on tosi kivoja lastenvaatteitakin, ihan vauvaiästä alkaen. Ja ihan suht´ edullisiakin. Ja paljon muutakin tavaraa. On vaan jotenki niin syrjässä.
Mulla on nyt muuten ollu noi imetysliivit illan päällä ja voin kyllä suositella, hyvältä tuntuu päällä, ei purista mistään ja hyvin tukee!

Tulin sieltä sairaalasta hetki sitten ja kyllä se vauva oli vaan niiiin syötävän suloinen ja ihana!!! :heart: :heart: :heart:

Heips taas!

:heart: :Ninni ja Muru 35+5
 
Sopuli seurailenkin tuolta kelan sivujen kautta hakemuksen tilannetta, mutta siellä on vaan että hakemus saapunut. Ongelma on siis siinä että meidän palkanlaskija ei saa aikaiseksi ilmoitettua kelalle että mihin asti ja kuinka paljon ne maksavat mulle palkkaa äitiysloma- ajalta. Asutaan pienellä paikkakunnalla jossa kelan toimipisteessä on vain muutama käsittelijä, sille sitten aina soittelen että näkyisikö jo... Tänään se nauroikin,että oli just käynyt katsomassa mun tietoja mutta ei edelleenkään näy... No jospa ensi viikolla.
Toivossa on hyvä elää. Mä vain olen niin kärsimätön! :|

Tyttö nukahtikin nopeasti tänään, mut nukkuikin tänään vaan reilun ½ tunnin päikkärit niin ihmekös tuo =)

Nyt alkaa tuo jano taas vaivaamaan niin täytynee mennä täyttää vesilasi :p

*sama häirikkö täällä taas*
 
Ninni mulla on 5:et Carriwellin liivit, 3:a eri mallia ja kaikki on ihania. Suosittelen lämpimästi kaikille. Ne on nyt viime viikkoina ollut ihan ehdottomat kun ei nää utareet mahdu mihinkään normiliiveihin :LOL:
Mutta mies tykkää ja lapset katselee kauhuissaan... ;)

 
Tosta viikkokateudesta vielä, vaikka mä oon suunnilleen maaliskuun puolessa välissä lasketun aikani kanssa ni silti tuntuu et monet on jo niiin monta viikkoa edellä :ashamed: Tänäänkin kun olin siskonpoikaa kattoos ni tuli sellanen olo jälleen kerran et tahdon kanssa sinne ja pian heti just!!! Meiän esikoinenhan syntyi rv 36+6 ni ei sitä tiedä jos tämäkin haluis tulla maailmaan pikkasen etuajassa... Sunnuntaina jo 36 viikkoa täynnä onneks, eiköhän se loppukin siellä jossain jo häämötä...

-Ninni taas-
 
Kleopatra joo, oon kanssas samaa mieltä noista Carriwelleista, aivan ihanat päällä, mullahan jo entuudestaan ne äitiys/sporttiliivit. Ja materiaali on kans tosi kivaa, jos pesee ni kuivaa tosi nopsaan! Eli vois pestä vaikka joka ilta jos vaan jaksais...



 
Moi vaan!

En nyt muuta kerkeä kommentoida, mutta piti tulla Ninnin kysymykseen vastaamaan!!
Mulla tuntuu välillä, usein ku vauva liikkuu, mut mun mielestä muutenkin hetkellinen kipu ihan alavatsalla ja tuntuu välillä virtsarakossa ja ihan peräsuolessa myös.
Säikähdin tätä kipua kun tunsin useampaan kertaan mutta terkka ei huolestunu (ehdotti et on supistuksia :whistle: ). Tunnen niitä kipuja välillä mut en huolestunu oo ku vauva liikkuu niin ahkerasti, että pakkohan sillä on kaikki olla hyvin :snotty:
Maanantaina neuvola ja aion siellä paikan päällä selittää millaista kipu on ja niin edelleen. Kävin vaivan takia myös antamassa näytteet niin katsotaan onko virtsa- tai hiivatulehdusta. Terkka ei oo soittanu ni tuskin mitään on.
Mutta luulen että samaa kipua täällä, vai kuulostaako tutulta??

Käveltiin muuten tytön kanssa äidin luo käymään kun äiti lyhens mun hiuksia ja meinattiin jäädä auton alle suojatiellä! Onneks olin ottanu tytön syliin niin sain juostua alta pois. Jos tyttö olisi itse kävellyt, niinkuin muuten kaikki matkat kävelee, niin todennäkösesti olis se auto meitä tuuttassu :'( Yritin kattoa pitkään minkä näkönen kuski, mutta noin 30-kymppinen äijä ei ollu moksiskaan ku kaahas vaan pois |O Sisko tuli meitä vastaan ja aloin sille kertoo ni purskahdin suoraan itkuun ku niin säikähdin ja oon tosi herkkä muutenki :'(

Mutta maanantaina neuvolakuulumisia sitten :wave:

Hyvää viikonloppua kaikille!

Suvitus+vauva 35+6
 
Nyt menee hermot...
Koitin muokata profiiliin uuden masukuvan, mut se vaan heittää sen vanhan kuvan siihen, osaisko joku auttaa tyhmää? Ja koitin siis poistaa olemassa olevaa kuvaa mut ei se vaan poistanu sitä vanhaa. Tai sain sen pois, mut joka kerta kun laitoin sen uuden kuvan tilalle ni vanha vaan putkahti jostain. Ja sen oon poistanu jopa koneeltakin :eek: :eek:

Jee nyt onnistuin!!
Eli profiilissa tänään otettu masukuva rv 35+5. Hui kun iso masu :eek:
 
Tervehdys!
Täällä keskustelut vauvan liikkeistä sai sitten tämän äidin huolestumaan ja aamuisen/päiväisen kuulostelujen ja 300g irtokarkkien jälkeen ei massussa sanottu mitään niin päätin lähteä Polille. Käyrää ottivat puoltuntii ja sitten varuix vielä lääkärille. Lääkäri ultrasi ehkä puoli minuuttia, sitten tuli soitto että jossain huoneessa syntyy kaksoset joten mentävä oli. Kuitenkin ennätin saada varmuuden että vauvalla kaikki hyvin, käyrä oli tasainen, napavirtaukset normaalit ja lapsivettä riittävästi. Oli aika hieno hetki istuskella käyrällä yksin huoneessa missä kuulin ainoastaan vauvan sydämmen tasaisen lyönnin. Ennätin toivoa, ettei tänne tarvis enää tulla vastako sitten tosi toimissa =)
Kätilö sanoikin, että tänne huolissaan tulevat äidit, eivät tule koskaan turhaan. Aina kannattaa tarkistuttaa, ihan oman mielenrauhankin takia.

Pitkäkoipi: Mä oon sun kanssa täällä kärvistelemässä viimeisten joukossa. Meillä la ku samana päivänä. Itsellä kans kamala viikkokataus, mut toisaalta lohduttelen itseäni esimerkiksi näin: "enää kaksi viikkoa, niin odotusta on jäljellä yksi kymmenes osa" =)
Mitenkä sä pääsit painoarvioon et se tehdään ultralla?
Me kun asutaan raisiossa, niin synnytystapa arviointi tehdään vkolla 36 ja mikäli lääkäri epäilee jotain häikkää niin siinä tapauksessa vaan lähete tyksiin. Tuskin edes pääsen ultraan, ku kaikki kerran on hyvin. Harmi vaan et tuo tän päiväinen käynti oli niin nopea etten ennättänyt kokoarviota kyselemään. Se kun kiinnostaisi, vkolla 25 meni koko viikon edellä ja jostain syystä epäilen että vauva olis tosi suuri. vko 32 oli sf mitta 30.

Ninni: Kiitti tiedosta, et baby1 myy myös noita kyseisiä liivejä. Ommosta kun kävin kyselemässä, niin heiltä joutuu näin isoille tisseille tilaamaan (c-d90) erikseen. Sullakaan ei ihan mitkään pienet tisut ole, niin uskoisin että baby1 saattaisi löytyä minullekin koko saman tien. Täytyypä raahautua käymään vaikka huomenna. Kapphlissa on/oli tarjous että kaikki liivit 9.95e ja kävin sovittamassa äitiysliivejä. --eihän ne ollu alkuunkaan hyvät. ihan ku liivejä ei päällä olis ollukaan. =(

Ootus: hienoa ku kävit tarkistuksessa. eikös olo helpottunut?
Minusta noista painoarvioista on turha huolestua liikaa, niinkö kallupissasi huomasit kokoarviot ovat heittäneet todella paljon. Mun ystävä synnytti 5vkoa sitten pojan joka painoi 3800g ja vuorokausi syntymää ennen painoarvio oli 2900g. Minusta ihan turhaa pelottelevat, kerta ne voi heittää noinkin paljon =( Pääasia että käyrillä pysyt. Tuntuu että tuo sf-mittakin on luotettavampi ku ultralla tehty painoarvio...
Itsellä ku on sellainen pelko et vauva olis niin iso, ettei pystyiskään alakautta synnyttää tai et yrittäisin synnyttää ja sit sattuis jotain ettei mahdukaan tai repeis hulluna. Noh.. se jää muutaman viikon päästä nähtäväksi.

Olis kai aika hiljalleen vyöryä tuonne omaan sänkyyn. Mies lähti yövuoroon töihin ja ajattelin testata hänen puoltaan sängyssä. Meidän itseasiassa pitäis puolet vaihtaakin jo kovaa kyytiä, nimittäin että tottuis ku kehto mahtuu ainoastaan isännän puolelle ja
eihän se käy.

Miettikääs ku nyt on ollu näin ihania aurinkoisia päiviä, oikein kevättä rinnassa. Itseä ei oo ainakaan yhtään haitannut tuo kova tuuli. Aurinko saa mielen niin mukavaksi. Kovasti jo odotan hetkeä kun täällä Turussa on isot joka keväiset silakkamarkkinat et me päästään sit perheenä sinne vaunujen kanssa. Viime syksyllä samoisissa markkinoissa mieheni tuumasikin, et ens keväänä hän saa tulla tänne markkinoille lykäten vaunuja ihan rinta rottinkina =))

Nukkukaa hyvin!

Minä + Voice 33+5
 
ootus ja angel - hyvä juttu, että kävitte näytillä!!
Yhdyn muitten mielipiteisiin, että ei niitä turhia käyntejä olekaan. Mieluummin niin päin, että käy ylimääräisen keikan (keikkoja), kun että loppuelämänsä saisi jossitella, "miksi en mennyt ajoissa, olisiko jotakin ollut tehtävissä"!
Onneksi kaikki hyvin :hug:

Mä kanssa kuulostelen koko ajan noita supistuksia, että onko kivuliaita, säännöllisiä, sattuuko muuten vaan tonne vanhaan sektioarpeen... toistaiseksi ollut ihan hyvä ja rauhallinen olo, mutta heti jos yhtään olotilat masussa muuttuu, lähdetään viivana näytille!!

Viikonloppu edessä ja "vähäsen" alko tossa eilen jo jännittää ensi viikko!! Tulee varmaan nukuttua tänään ja huomenna miten sattuu, kun nytkin meni yö aika levottomissa merkeissä. Nousin sitten suosiolla ylös 7 aikaan, kun olin reilun tunnin jo pyörinyt sängyssä. Täähän saattaa olla meidän viimeinen rauhallinen viikonloppu muutamaan vuoteen :whistle:
Ihan käsittämätöntä miten tää aika on kulunut vauhdilla!!! Ja mulla on kyllä niin päin, että jotenki nää loppupään viikot on menny niin hirveetä vauhtia, että ei mukana pysy! Meillä voi ensi viikon lopulla olla jo nyytti sylissä!!! :heart:

Mut nyt aamiaista väsäämään ja palailen sitten, kun löydän jonkun ajatuksen pätkän jostain :xmas:

Niin ja anteeks viikkokateellisille :kieh: jos yhtään lohduttaa, meillä ei ole ammetta :LOL: sauna kyllä löytyy.... :D
Mä voisin olla siitä ammeesta kade! Yhdessä vanhassa kämpässä oli ja vieläkin on vaikeaa totutella elämään ilman :'( kynttiläkylvyt hyvän musiikin kanssa oli kyllä rentoutumisessa ihan ykkönen..

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Hexodus ja masumonottaja 37+3
 
Ihana auringonpaiste taas! En kyllä ole nenääni ulos laittanut, että lämpötilasta ei tietoa.

Aloittelen tässä sitä verhojen ompelua. Vähän hankalaa, kun yhtään en tiedä minkäkokoiset pitäisi ommella. En sitten älynnyt käydä liikkeissä vakoilemassa. Suunnittelin, että teen n. 120 x 170 cm, kaksi kappaletta. Niin, siis pinnasängyn verhoja olen ompelemassa. (antakaahan vinkkiä minkä kokoisia ne verhot on) Sitten jäisi kangasta vielä yhteen pussilakanaan tai jos tekisi sellaisen lokerikon sängyn päätyyn. Huomasin muuten että tuo meidän sänky on niin vanha, että siihen ei saa valmispatjaa, koska on vaan 100 cm pitkä. Eli taitaa mennä sänkykin vaihtoon. Haluaisin kuitenkin ihan kunnon patjan, eikä vaan määrämittaan leikattua vaahtomuovia.

En vielä pääse sinne Baby1, kun olen taas ilman autoa. Toivottavasti mies tulee ajoissa töistä, niin ehdin vielä tänään. Jotenkin on meinaan sellainen "pelko", että meille tulee vauva jo ensi viikolla, eikä mulla ole läheskään kaikki vielä valmiina. Todennäköisesti menee kuitenkin vasta viikolle 9. Sitten olisi se 37 viikkoa täynnä, eikä vauva olisi enää ennenaikainen.

Ai niin, sain vihdoinkin laitettua mahakuvan profiiliin.

Nyt raivaamaan tilaa ompelukoneelle!

Oonaliina 35+3

 
MORO!

En tiä onko kukaan mua ehtiny jo kaipailla, kun melkein kaks viikkoo oon sairaalassa maannu.. Tuloksena mitä ihanin pieni prinsessa!

Tässä tulee erilainen synnytyskertomus

5.2 Jouduin sairaalaan raskausmyrkytyksen takia. Verenpaineet nousi huimaa vauhtia ja olo huononi todella nopeasti. Tuli lihasnykäyksiä, ylävatsakipua, hengenahdistusta.. Kaksi kertaa ehdin käymään salissa magnesiumtipassa kunnes lauantaina 9.2 lääkärit tekivät kiireellisen sektio päätöksen minun huonon vointini johdosta.
Sektio oli tarkoitus tehdä epiduraalipuudutuksella, mutta jostain syystä en puutunut kokonaan ja minut jouduttiin nukuttamaan. Vointini romahti kertaalleen leikkauksen aikana. Leikkauksen jälkeen jouduin kahdeksi päiväksi teholla ja siitä alkoi hidas toipuminen. Eilen sain puhuttua itseni kotiin lepäämään. Vuodelepoa 3-4 viikkoa. Haava sairaan kipee ja verenpaineet edelleen korkeat, lääkitys siihen menossa. Maitoa tulee todella huonosti ja myös siihen nappeja popsin. Jos jollain on hyviä vinkkejä, niin niitä otetaan vastaan!

No sitten tärkein. 9.2.08 klo. 12.07 rv 35+4 syntyi pieni tyttö vauva. Paino 2260g, pituus 45cm.Vauva oli ehtinyt saada nukutusaineita ja tarvitsi hieman virvottelua. Vauva joutui keskolaan ennenaikaisuuden vuoksi. Oli päivän sokeritipassa ja kahdesti on nyt ollu valohoidossa. Nenämahaletku syömisen tukena, mutta muuten voi ihan hyvin.

Äidin ja isin oma rakas!

riksu + prinsessa 7 päivää
 
Voi riksu! Ensinnäkin suuren suuret onnittelut prinsessasta! Pysäytti taas hetkeksi tuo sinun kertomuksesi. Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin. Nykysuomessa saa onneksi niin hyvää hoitoa. Rankka kokemus varmasi kuitenkin ja toipuminen vielä edessä, mutta voiton puolella jo. Oikein hyviä vointeja teille molemmille!

Oonaliina

 
Nyt vain lepäilet. että toivut itsekin. Suomessa on niin hyvä tuo vastasyntyneiden hoito, että voi olla kyllä huoleti. Itsellänikin vauvoja ollut tipassa ja teholla ja oon jostain lukenut, että Suomessa on kolmanneks huipuimmat vastasyntyneiden teho-osastot...ja huippulääkärit myös tietty. Älä ota stressiä siitä maidosta...Lepäilet vaan, niin rupee se maitokin nousemaan...ja jos ei nouse, niin kyllä nuo vauvat kasvaa korvikkeellakin. Meillä on pisimpään äidinmaidolla ollut on kaikkein allergisin...että mä en ainakaan usko noihin allergiajuttuihin yhtään.

Täällä vielä lyllerretään. Mulla kanssa masu kipuilee...liitoskipuja ja vasemmalla puolella alhaalla (siel on just istukka). Mut niin kauan kun tunnen liikkeitä, en oo huolissani. To on taas äippäpoli...jännittää jo tuo painoarvio...ja on tosiaan arvio...kannattaa muistaa. Pyydän sitten katsomaan tuota kohdunsuuntilannetta...mies tuossa sanoi, että ne ei päästä sua enää kotiin, kun on niin avautunut...ehkä...mutta silloin on viikkoja vasta 36+ joten en usko, että viel silloin jään sisään.

Nyt siivoilemaan...

Mamma Muu+Mulperiina 35+3
 
onnea Riksu :flower: :hug: :flower:
kylmät väreet meni vaan tosta sun tarinasta, onneksi täällä tosiaan saa hyvää hoitoa nopeasti! Ja sulla oli onneksi aika hyvät viikot jo. Onnea ja voimia toipumiseen!
Maidon nousua mulla vauhditti (ohessa tosin nousi hikeä tolkuttomasti) perhekalja. Ja lämpöpussit rinnoilla. Ja tietty se pumppailu. Mutta vasta nyt alkaa olla tasaista maidontulo (lapsi 24 vrk tänään...), keskolameininki vaikutti aika paljon kun ei saa rinnalle ja viereen kunnolla. Älä lannistu, mä puristelin ekoina päivinä 0,2ml määriä kolostrumia ja mies keräsi suoraan ruiskuun jolla sitten tarjoiltiin suoraan suuhun (ei mitenkään mieltäylentävää puuhaa) mutta kyllä se lähti tulemaan (0,5ml, 2ml, 5ml, ja sitten tuli jo maitoa). Kun toi oli oikeastaan kaikki mitä pystyi itse tekemään... Tsemppiä :hug:

BiaBia ja Pulla
 

Yhteistyössä