<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Riksu :hug: :flower: :heart: ja onnea koko perheelle pikkuprinsessasta!!!
Teillä ollukin hurja kokemus, toivottavasti vaikeudet nyt takanapäin!
Lisään teidät tuonne syntyneisiin!

Oonaliina katoitko netistä pinniksen verhojen kokoa? Varmaan monestakin nettikaupasta löytyy.

Angel siellä Baby1:ssa oli kyllä kokoja ja malleja ihan laidasta laitaan, värejä en kauheesti kattonu, ainakin mustia ja valkoisia oli. Mun pitäis kanssa vaihtaa puolta sängyssä, pinnis kanssa toisella puolella sänkyä...

LOE ihana toi sun napa :heart: :) ! Mulla napa vielä aika hyvässä kuosissa, eli ei oo kadonnu eikä pullahtanu mihinkään. Välillä jos makaan selälläni ni sillon se näyttää ulospullahtaneelta mut ei seistessä.

Mulla onkin tiistaina neuvolalääkäri ni näkee onko ne mun ihme vihlonta kivut ollu suppareita ja mikä tärkeintä, onko ne saanu jotain aikaseksi. Alkuviikosta ajttelin aloittaa suursiivouksen jos se sais jotain tapahtuun pikkuhiljaa tuolla kohdunsuulla, kun viikko vielä ni ois se 37 rv täynnä. Meiän esikoinen syntyi 36+6 ja painoi 3300g, eli ei ollu mikään pieni "keskonen", sellaiseksihan hänet laskettiin kun oli alle 37 rv syntynyt. Mut ei siis koskaan mihinkään keskolaan joutunut. Sit mulla ois vielä se painoarvioultra 37+1 oiskohan ollu... Ihan kiva et tietää suunnilleen millanen jötikkä sieltä ois tulossa. Terkkari ei kyllä usko et ois mikään iso vauva tulossa, mut ultralla sen sit paremmin näkee kun mitä näppituntumalla pystyy arvioimaan.

Nyt lopetan tän höpinän ja meen laittaan jotain suuhuni. Palataan...

:heart: :Ninni ja Muru 35+6
 
riksulle onnittelut :hug: Ompas sulla ollu rankka reissu, hyviä vointeja sinulle kuin myös pienen pienelle nyytille :) Tuohon maidon tulemiseen voisit kokeilla Wanahan kansan niksiä, elikkä kotikaljaa. Sen pitäis saada maito herumaan. :D Onnea vielä kerran pienestä nyytistä :flower:

Ninni tosta ihme vihlomisesta
, mulla kans pari kertaa ollu semmosta. Ihanku jollain pitkällä piikillä tuikattais! Ihan ihmeen tuntunen, ei kyllä ole aikasemmin moista tuntunut :/ Pitänee lisätä vaan näihin raskauden ihaniin vaivoihin ;)

Sitten omaa napaa..

Kylläpäs olikin niin mukava herätä aamulla kun ei väsyttänyt!:D En oo moneen yöhön näin hyvin nukkunu! Kyllä nää viikonloput on niiin ihania kun ei tarvi kiirehtiä minnekkään vaan saa lorvia ihan rauhassa puolille päivin :D Mie kans olen näitä ihmisiä jotka aina vapaa päivän aamut kulkee yöpaitasillaan, ilman tissiliivejä, reikäsissä kalsareissa :LOL: Mulle kans on käyny enemmän ku kerran, että just ku oon kauneimmillani reikäsessä yöpaidassa, niin oven takana onki sit joku remppa häiskä tai muuten oudompi ihminen. Voi sitä häpeän määrää!! :kieh:

Eilen oli taas neuvolakäynti.

Painoa: tullu lisää 1137/vko!! (herranen aika!!)
Turvotusta: ollu aikaslailla, sormet on ku pienet nakit.
verenpaine: 125/81
hembba: 119.. kohonnut muutaman pykälän.. jes!
sf-mitta: 33,5cm
tarjonta: raivo
sykkeet: 150
pissa: puhdas

Ton turvotuksen vuoksi täti anto sit mulle kotiin ton liuskan jolla voi kattoo pissat jos vähänkään epäilee myrkytystä. Ei se mitenkään huolissaan ollu, mut oman mielenrauhaksi anto ne matkaan jotta voin sit tarpeen mukaan kattoa mikä on tilanne. Mut verenpaineethan mulla hyvät ja pissa aina ollu puhas, ni sit vaa juoda nyt paljon sitä vettä. Maanantaina onki sit taas ÄP käynti, että enköhän mää nää 2 päivää tässä pärjään ;)

Galluppiin vastailisin.
11.2.08 viimeks arvioitiin lapsen kokoa, sillon viikkoja oli kasassa 36+6 ja masukin kokoarvio oli sen 3kg. Jännä nähä mitä maanantaina on? :D

Mutta nyt pitääkin lopettaa tää nettailu ja alkaa tekeen jotain kotiaskareita. Hejsan! :wave:

Marmeladi & Masuasukki 37+4
 
Tähänhän mä jämähdin taas koneen ääreen.. Joo, siis Ninni olen etsiskellyt netistä verhojen kokoja, mutta en ole löytänyt. Verkkokaupoissa on tosiaan myytävänä kaikenlaisia, mutta niissä ei mainita kokoa. No, ei se varmasti paljon pieleen mene, jos vaan mutulla ompelen.

Hexodukselle piti sen verran kommentoida, että mulla on kanssa tuota itsensä kuullostelemista paljon. Jotenkin rasittavaa, kun saa koko ajan miettiä, että onko tuo tuntemus nyt jotain vaarallista, tästäkö se kipu nyt sitten alkaa, miltä se tuntuu, jos se kohtu repeää...? Kipuja ja kolotuksia kun on kuitenkin vähän väliä jos jonkinlaista. Ja se, että onko se sitten myöhäistä, jos sellainen räjähtävän kova kipu tulee? Kuulemma sen pitäisi antaa jotain merkkejä ennen, mutta minkälaisia? Maanantaina mulla on kontrolli ja ajattelin josko saisin jotain vastauksia sitten. Siis muuta kun että yritetään päästä viikolle 37.

No, nyt kyllä pitäisi jo tästä lähteä muihin töihin...

Oonaliina taas
 
me6
Riksulle ja prinsessalle onnittelut! Tosiaan keskoshoito Suomessa on maailman parasta, joten kyllä teidän prinsessa kasvaa ja vahvistuu hetkessä. Onneksi sinulla oli viikkoja kasassa noin hyvin, nyt vaan neidille voimia ja niin pääsee kotiin!

Toivottavasti kukaan muu maalismasuista ei enää joudu kokemaan raskausmyrkytystä. Kyllä se saisi riittää että Riksu ja minä se saatiin rajuna. Itselläni on nyt 15 päivää synnytyksestä ja toipuminen alkaa pikku hiljaa näkyä. Olen kyllä edelleen mielettömän väsynyt ja itku herkässä mutta mikä tärkeintä munuaiset on toiminut jo viikon itsekseen ja verenpainelääkitys on purrut.

Meidän prinsessalla on tänään suuri päivä! Nenämahaletku otetaan irti ja katsotaan pärjääkö ilman. Neiti on kyllä vikat kaksi päivää syönyt hienosti pullosta lähes kaiken tarvittavan maidon. Olen tällä viikolla saanut jopa imettää prinsessaa kerran päivässä :heart: Imettäminen kyllä vie pienen voimat täysin. Maanantaina jaksoi syödä rintaa 2 minuuttia ja simahti täysin... eilen jaksoi jo lähes puolituntia olla rinnalla, torkahteli kyllä välillä mutta sai jopa maitoa 30 grammaa! Neidin pitää syödä kerralla 50 ml eli ihan hieno saavutus!

Jos nenämahaletkun vierotus onnistuu niin maanantaina päästään Jorvista kotiin, kun tarvittavat 35 viikkoa tulee täyteen!!! Kotiuduttua joudutaan olemaan eristyksistä ulkomaailmasta vielä jokunen viikkoa, jatkaa pulloruokintaa 8 kertaa päivässä. Maidon sekaan sekoitellaan keskostippoja, rautaa ja proteiinijauhoa, jotka vahvistavat tyttöä!

Nyt lähden tästä prinsessan luokse, kun klo 12 on aina päivän kohokohta kun saan imettää!

Me 6 ja Vauhti 15 vrk (34+6)
 
Riksulle onnea vauvasta ja toivottavasti toivutte nopeasti kumpikin! :) :flower:

Meidänkin vauva voisi jo alkaa tulla!! En jaksaisi enää odotella..
Aika käy pitkäksi kun kaikki on vauvaa varten valmiina....
Ollaan työnnelty vaunuja ympäri kämppää tänään.. Onneksi vastapäätä ei ole asuintaloa.. :LOL:

Kaunis sää näyttää olevan.. Tosin turhan kylmä mun makuun.. Hrrrr!!
taidetaan vetäytyä miehen kanssa peiton alle ja nousta sieltä huomenna jolloin hänen pitää taas lähteä.. Onneksi meidän äiti tulee huomenna viettämään hiihtolomaa tänne meille! :)

Vihlontaa ja kolotusta
on täälläkin ilmassa.. Ei tarvitse juurikaan mitään tehdä niin hurjat tuntemukset tuolla alavatsassa. Niitä on hankala kuvailla, mutta lähinnä tuntuu kuin vauva puskisi luuhun, joka on poikki.. Tiedän miltä se tuntuu, olen meinaan kävellyt 2 päivää jalalla josta luu poikki (sairaalaan kun en mene... ) ;) Neuvolassa kysytään vaan onko ne liitoskipuja vaiko supistuksia.. Mistäs minä sen voin tietää...?!!

Tuolla odottaa komea mies ja aamiainen sängyssä.. Ei voi vastustaa.. :p
Aurinkoista lauantaita!!!

Laura&pikkuinen 36+5 (joka vois pian vaikka syntyä...)
 
Vaaleanpunaiset onnittelut koko perheelle pienen prinsessan johdosta!!! :heart: :flower:

Mä ainakin sua kyselin tässä joku päivä... Olipa mukava kuulla,että olette kunnossa. :)
Hurjalta luulosti sun kertomus synnytyksestä,oikeen kylmät väreet meni selkää pitkin ja pala tuli kurkkuun.. :/ Onneksi täälä on hyvät hoitomahdollisuudet. :)
Jaksuja vaan kovasti teille!!! :hug:

Mamuliini ja masukki 37+5
 
me6 hienoa että teillä edistytään noin upeasti! 50ml on kuitenkin aika paljon... Kohta lapsi asuu rinnalla kasvamassa kun saatte kotiin! Kiva että tulit käymään täällä, olenkin miettinyt mitä kuuluu.

BiaBia ja Pulla 24 vrk
 
Riksun perheelle paljon onnea pienestä prinsessasta ja pikaista toipumista molemmille!! :hug:

Omassa navassa ei mitään uutta. Aika kuluu hitaasti ja samalla nopeesti.. :eek: Maanantaina taas neuvola ja keskiviikkona siihen synnytystapaarvioon.

Mietin tässä raaskisiko sitä tilata netistä imetysliivit kun täällä meillä niitä myy tasan yksi liike ja silläkin myynnissä jotain karseita pitsihökötykisä.. :kieh: En vaan osaa päättää minkämalliset ois parhaat ja mikä ois hyvä koko. :/

Nyt koiraa pissattamaan.. (mihinkähän se meidän aurinko on jäänyt!? :( )

Rhea ja mukelo 36+4
 
Paljon ONNEA Riksu prinsessasta!!!! :flower: :heart:

Hurjia juttuja noi raskausmyrkytykset kyllä :eek:
Onneksi kaikki on nyt hyvin!! :hug:


Mä söin sitten aamupalaa ja menin takasin miehen viekkuun ja herättiin äsken puurolle :p eli aamupäiväpäikkärit tuli jo otettuu.


Oonaliina, just niitä samoja kuulosteluja täälläkin :D
Sitten vielä mies kyselee koko ajan, että "sattuuko? Jos sattuu, niin pitää heti sanoa!" Ja sitten koitan sille kuvailla, miltä just nyt tuntuu ja ettei satu ja että kyllä sanon heti, jos sattuu :)
Samoja mietin, että kaipa sen kovan kivun sitten tuntee... ja koitan parhaani mukaan olla ressaamati, jotta ei sitten taas verenpaineet nouse... ;)
Onneks tää masutyyppi on kuitenkin niin vilkas kaveri, että ei tarvii liikkeitä miettii. Aamusta heräilee välillä hitaasti, mutta kylmä vesi viimeistään saa heti liikettä aikaiseksi. Ja sitten monotellaankin iltayöhän asti.

No niin, nyt sitten näihin kotipuuhiin eli vielä olis sillittelemistä noissa pienissä vaatteissa ja päivän hurjin teko taitaa olla lähikaupassa käynti, ei tarvii pidemmälle lähteä, kun sekin jo aiheuttaa supistuksia..

Heipat taas,
Hexodus ja masumonottaja 37+3
 
Paljon onnea Riksu pienestä prinsessasta :heart: Ja tietenkin kaikille muillekin maalismasuille jotka vauvansa ovat jo saaneet, en ole tainnut kertaakaan muistaa onnitella :flower:

Seuraavaksi valitusta:
On eilen ja tänään ollut ihan totaalisen saamaton olo. Pitäisi siivota ja tehdä ruokaa, mutta en saa itsestäni mitään irti. Eikä siinä vielä mitään, eihän sitä nyt kokoajan tarvitse puuhastella, mutta kun tulee ihan kamala morkkis ja vieläkin vetelämpi olo kun vaan on... Ja tää vuodenaikakin! Ei voi ulos lähteä, ellei pue ensin villakalsareita, sukkia, niitä ainoita farkkuja jotka mahtuu, villasukkia, ainakin kolmea paitaa ja sitten pitäis vielä taipua laittamaan kengät jalkaan ja takki, johon olen aivan totaalisen kyllästynyt! :kieh: Ostin eilen yhden ihanan muotilehden ja voih! kun tekin mieli lähteä shoppailemaan ( vaikka eihän mitään rahaa tietenkään olisi ). Mutta kun ei voi ostaa housuja, ei paitaa, enkä edes viitsi mitään kenkiä katsella, kun jalat on kuitenkin sen verran turvoksissa, että tulisi ostettua väärä koko.
Sitten oon aivan kyllästynyt tähän valas-lookiin. Painoa on siis jo melkein 20 kg tullut ja ihan tasaisesti joka puolelle, naama mukaanlukien. Oon aivan karsee näky! Ihan turvoksissa, kuin joku sikotautinen! Sitten kun ei jaksa minnekään lähteä, ei viitsi turhaan meikata tai laittaa tukkaa, vaan laahustaa täällä niissä vanhoissa kalsareissa ja kulahtaneissa teepaidoissa. Eikä nyt enää tosiaankaan viitsi ostaa mitään nättejä uusia raskausvaatteita. Jos olisi ollut kaukaa viisas, olisin ostanut kauniit kotivaatteet, joissa ei ole aivan totaalisen rönttäinen olo. Ja ne tilaisuudet, joihin voisi ja viitsisi laittautua, on aina illalla, enkä kyllä jaksa tosta sohvalta kymmeneltä mihinkään baariin lähteä istumaan. Tuli meinaan kokeiltua viime vkloppuna, eikä sitä enää jaksa! Enkä jaksa kävelläkään kauhean pitkiä matkoja ja päivisin kaikki kaverit on koulussa ja töissä, mies on töissä ollut viimeaikoina yöhön asti, tuun hulluksi!! Sitten ärsyttää sekin, kun tuo mies ei ihan tajua, että ei tätä olotilaa turhaan sanota raskaudeksi, vaan koittaa houkutella, että lähde nyt illalla ulos johonkin perkeleen keikalle. En vittu lähde, kun en jaksa! Veis mut ennemmin ravintolaan syömään tai tekis jotain herkkuja kotona ja vuokrais hyvän leffan. Huokaus..

Anteeksi tää valitus, mutta kyllä helpotti! Jospa sitä söisi jotain ja kävisi pikku ulkoilulla ja teksi sitten ruokaa. Huomenna siivotaan yhdessä ukon kanssa.

Voi kun mun on välillä ikävä vauvaa! Muutenkin kuin sen takia, etä saisin oman vartaloni takaisin ja pikkuinen saisi imeä musta kaikki nää rasvat veke. Hipelöin äsken vauvanvaatteita, on ne pieniä! Tuhiseva nyytti tänne! Oon ajatellut, että kyllä voisin heti maaliskuun alussa synnyttää. Oispa toi mönkäilijä samaa mieltä!

No niin, viikonloppu menee kuitenkin nopsaan ja sitten onkin jo ihan just keskiviikko ja meillä on viikkoja silloin täynnä 37!!!!!

Sopuli ja mölskijä 36+3
 
RIKSUlle oikein paljon onnea pienestä prinsessasta :hug: :heart:
Hyviä vointeja sinulle ja pikkuiselle!

Tyttövauvoja taitaa tosiaan olla enemmän maaliskuisissa. Ainakin vielä =)

Ei uskois, että mä olen käynyt Kauppiksen. En osaa laittaa masukuvaa näytille. Tai ei sekään mitään, mutta sitten myöhemmin olis kiva laittaa oman vauvan kuva nähtäväksi.
Meillä oli pitkä tauko, kun myytiin kone, eikä heti ostettu uutta tilalle. Kaikki oon unohtanut tosi hyvin :D Enkä oo mikään huippu tietokoneen käyttäjä ollutkaan! Ei hirveesti kiinnostakaan.

Mulla on samat Carriwell luukkuimetysliivit jo viime imetyksen jäljiltä, mistä olette puhelleet.
Ja hyvät & ihanat päällä ovat. Myös mulla on ne pehmoimetysliivit. Niistä ei oo aiempaa kokemusta, mutta ihan kivoilta vaikuttaa myös.

Ostin tänään vauvalle ihanat vaaleansiniset pienet töppöset ja rukkaset. Ajattelin, että jos on näin kylmää, kun pikkupoitsu syntyy. Noi meidän vanhat on niin isoja vastasyntyneelle.
Mummu on kutonut parit pienet villasukat ja tumput. Ne on kyllä ihanan pieniä.
Käyttäjä niille enää puuttuu..yli lasketun ajan ei saa mennä odottelu.

Kuuluuko teidän muiden masusta aina välillä sellanen hassu poksahdus?
Mulla kuuluu. Nyt oikeestaan on alkanut kuulumaan aika usein. Se tulee siis tosta masun päältä, ei tuolta alhaalta. Voiko ne kalvot naksua?

Mun piti jotain kommentoidakin, en vaan muista mitä ja kenelle.

Kivaa viikonlopun jatkoa kaikille! Toivoo Jade ja peikkopoika 37+3





 
Jade mullakin maha poksuu välillä! TAi ei se oikeastaan poksu, vaan napsuu, eli aika pieniä ääniä. Ihan kuin saumat vähän repeäisi jostain vaatteesta. Kun niitä ekaa kertaa tuli, olin jo aivan varma, että vedet menee, kun siitähän kuulemma kuuluu semmoinen POKS. Mutta kai ne on ne kalvot tosiaan jotka natisee.
 
Onnea Riksu, ihanaa, että kaikki on nyt kuitenkin hyvin :hug: :heart: .

Jade, ei kyllä mun mahasta kuulu mitään ääniä (paitsi ehkä joskus paukkuja). Hih, alkoi hiukka naurattaa ajatus poksahtelusta.

Täällä ihmettelen koiran kanssa kaksistaan kotona, miehet lähti uimaan. Aivan mielettömän ihanaa, kun paistaa aurinko. Taidetaan lähteä ulos köpöttelemään, heippa!

Niin ja piti vielä sanoa, että ne pojat on tehty juhannuksena, ei ne vielä synny ;)
 
Onnea Riksu :flower: Hurjilta tosiaan kuulostaa nuo myrkytykset, mutta hienoa, että sairaaloissa osataan hoitaa vauvaa ja äitiä niin hyvin.

Kiva kuulla, että Biabialla ja Me6:lla menee hyvin pienten nyyttien kanssa!

Oonaliina: meidän pinniksen verhon korkeus on 145cm ja leveys 245cm. Siis noin mittoja, mittailin itse niin voi olla hieman heittoa :whistle: Meillä siis vain yksi verho, joka kiertää sängyn päädyn.

Täällä kanssa maha poksuu, välillä tosi paljon ja sitten taas ei hetkeen yhtään. Ja tätä on ollut jo aika kauan. Aluksi kanssa pelästyin, että nytkö ne vedet menee kun viikkkoja oli silloin niin vähän, mutta ei ainakaan vielä ole mitään lurahtanut. Ja mulla kanssa sama kuin Jadella, että mahan päältä kuuluu enimmäkseen. Nyt tosin viime aikoina on napsunut sivuillakin.

Kaikennäköisiä vihlaisuja on tännekin alkanut tulla. Alapäässä vihloo välillä oikeenkin hyvin ja sellaisia menkkakipuja tulee aina vain enemmän. Ei kuitenkaan mitään häiritsevää ja olo on pääasiassa oikein hyvä.

Mitähän muuten Ipulle kuuluu?

Alisa rv 37+5 (Hui, ihan kohta 38 täynnä...)
 
Iltapäivää täältäkin! Ekaksi onnea Riksulle prinsessasta!! Ihmettelinkin tuossa yksi päivä, että oletkohan todella jäänyt pidemmäksi aikaa sairaalaan, kun sinusta ei kuulunut mitään. Onneksi kaikki on nyt hyvin ja voimia molempien toipumiseen!

Täällä on laiskiaispäivä. Mies sanoi aamulla töihin lähtiesssään, että voisitko joskus levätä... No otin opikseni ja lepäilin sängyssä reilusti yli puolen päivän. Yökkärissä edelleen... Oon kuitenkin saanut pestyä pyykkiä ja keitettyä riisipuuron riisipyöröihin. Mie leiposin vaikka miten, mut kun toi pakasti ei anna myöten.

Sain eilen postissa kans Carriwellit, sellaset hienot viininpunaset. Oisko ollut jotkut Soft Touchit. Hyvältä tuntuvat, mutta säästän vielä oikeisiin hetkiin, kun nuo muut topit menee hyvin päälle. Noissa tulee jatkopalakin mukana, jos pitää jo masuaikana. Fiksu keksintö ja se sopii muihinkin liiveihin odotusajaksi...

Täälläkin vihloo alakalustoa aika ajoin. Ehkä se pikkuinen raivaa tietä sormillaan...!!! Mie olisin jo niin valmis synnyttämään ja kun täysiaikainenkin on, niin tulis nyt ulos!!! Odottavan aika on lopussa niin helkutin pitkä. Eilisiltainen petipuuhailukaan ei auttanut, muutama hassu supistus tuli yön aikana, ei sen kummempaa. Tää vauva ei taida paljon välittää, kulkee omia aikojaan. Mut oli kyllä ihanaa pitkästä, todella pitkästä aikaa...

Nyt taikinan tekoon ja pääsee sitten leipomaan. Ja kohtahan saan miehenkin tänne kaveriksi. En taho olla yksin.

Misupai ja Helmis 38 tasan, jee!! Ja meilläkään ei oo ammetta, saunasta nautiskellaan...
 
Ammeista mun on pitänyt monta kertaa kysysä miten te ihanaiset odottajat pääsäette ylös niistä? Meillä on amme ja lokakuun alun jälkeen en päässyt itse ylös sieltä, miehen piti aina tulla nostamaan kainaloista.. En saanut jalkoja taiteltua enää alleni. Se niistä raskauskipujen helpottamisista lämpimässä kylvyssä vapaapäivinä... :kieh:

Ehkä jo huomenna pääsisin yksin kylpyyn..

BIaBia ja pulliainen
 
BiaBIa mä ihan pomppaan ammeesta ylös kun vesi kannattelee niin mukavasti! Eli en makaa ammeessa ja odota että se tyhjenee, muutenhan sitä on kuin valas rannalla, vaan nousen ennen kuin irroitan tulpan. Toikin on yksi kylpemisen ja myös uimisen ihania puolia, että tuntee itsensä niin kevyeksi!

Nyt koitan olla hyödyllinen ja tiskaan ja sen jälkeen teen pizzaa! Kävin jo koirien kanssa lenkillä ja kaupassakin! Hyvä minä!!

Voimia kaikille!!

Sopuli
 
Hullusti onnea Riksulle, täällä ollaan niin hullun kateellisena ku sulla jo vauva sylissä! No mutta, me muut tullaan kyllä perässä! :heart: :heart: :heart:

Sitäpaitsi on tässä hyvätkin puolensa, siis et on ihan viimeisten joukossa. Mä ennätän teiltä kuulemaan kaiken mitä edessä on ja varautumaan mitä ihmeellisempiin juttuihin. Koko raskaus aika onkin menny hienosti, esim tiettyyn ajan jaksoon liittyvistä oireista.. ei ole ku palstaa tarvinu selailla hiukan taaksepäin ni johan on löytynyt selvitykset =)

Rhea; kyl sieltä teiltä päin löytyy kapphl ja lindex jossa ihan hyvästi imetysliivejä. Myös sittarissa ja pristmassa oli ;)
Mä en itse uskailtais tilata netistä imetysliivejä, ku muutenkin tuo koko muuttunut paljon, saatikka sit et imetykseen täytyis se yks koko jättää kasvuvaraa.
Misupai oli tilannut Carriwellit netistä, kysäises häneltä millaisella koko varauksella otti. Carriwellit on kyllä huippuhyvät, tiedän lukuisten niitä niin paljon kehuneen.

Mä käväsin aamupäivästä myllyssä hiukan kiertelemässä, mut en ostanut mitään vaan väsähdin ja oli pakko lähtee kotiin ruokakaupan kautta. ei auttanut ku tunti ottaa unta niin taas oli uudessa iskussa (kuitenki 11h yöunet takana) jotenkin niin outoa miten tää loppuaika väsyttää ja saa väsymään. mutta hyvällä omalla tunnolla oon kyllä nukkunut, pian ku ei enää nukutakkaan ;)
Päikkäreiden jälkeen aloin leipomaan Tosca-kakkuu ja pyöräytin myös lasagnen. Nyt vaan otetaan isukkii kotiin et pääsee syömään. Hän lupas tuoda "musta jää" leffan töistä, et saan katsoo sen illalla =)

Kuulemisiin taas..

Minä + Voice huomenna tasan 34 :p
 
Paljon onnea Riksulle! Tosi pelottavan kuuloisia nuo teidän myrkytykset, onneksi kuitenkin kaikki on lopulta mennyt niin hyvin.

Sopuli83, mulla on kanssa kyllästys mahaan tai raskauteen lähinnä noiden vaatehankintojen takia. Olen ostanut muutamat perusmammavaatteet, joita sitten kierrätän, mutta joskus oikein pistää vihaksi, kun mieskin huomaa jostain, että tuo vaatehan olisi sulle niin kiva, eikä mitään voi ostaa tai edes sovittaa, kun on näissä mitoissa.

Muutenkin maha on alkanut painaa. Mulla se on vielä tosi ylhäällä, ei mistään laskeutumisesta kyllä tietoakaan! Viime aikoina se on alkanut ottaa kylkiluihinkin vastaan niin, ettei juuri kumartelemaan pääse. Raskaana oleminen ei sinällään muuten rasita, kun olen ottanut asian siltä kannalta, että teen nyt kaikkia juttuja mitä vielä ilman vauvaa pystyy "viimeistä kertaa" ja yritän nauttia esim. siitä, että saa (yleensä) nukkua yöt rauhassa. Vaikka vauvaa kaipaisikin, niin se kuitenkin luultavasti muuttaa elämän niin täysin, että kannattaa yrittää olla onnellinen vielä viimeisistä "vapaista" päivistä. Sen jälkeen kun vauva tulee niitä tuskin on...

Pitäisi varmaan lähteä vääntäytymään salille. Olen ollutkin tänään supertehokas kun nukuin taas kunnon kymmenen tuntia parin huonomman yön jälkeen - olen siivoillut, kokkaillut ja shoppaillut oikein urakalla. Kantoliinaa varten ostin kangasta, kun ajattelin vielä illalla ommella sellaisen. Mitään ihmeempiä kaavoja mulla ei ole, ne pitäisi vielä etsiä...

Ai niin, Ninni, kun päivittelet tuota etusivun listaa, niin synnäri on nyt tämän viikon tutustumisen jälkeen valittu, eli mennään Naistenklinikalle. Ne perhehuoneet vaikutti olevan ihan ok ja niihin tuntui jopa yleensä pääsevän. En jaksa enää kierrellä muita katselemassa.

Bellona 34+2
 
Huh, olipa tullut tekstiä sitten eilisen illan =)

Ensinnäkin riksulle ihanaiset onnentoivotukset pienen prinsessanyytin johdosta :heart: Hurjalta kuulosti sinunkin raskausmyrkytyksesi, mutta kiva kuulla että voitte molemmat ny paremmin :hug: Voimia ja jaksuja koko perheelle :flower:

Onko teillä muilla pinna kireällä? Musta tuntuu, että minä olen jotenkin niin äärimmilleen viritetty tällä hetkellä ja lähinnä tämän raskauden ja väsymyksen vuoksi... :ashamed: Olenko yksin tämän oireen kanssa?

Hurjasti olette taas kaikki jaksaneet ahkeroida. Mulla on työn ja tuskan takana että jaksan lapsille soppaa lämmittää. Tekisi vaan mieli maata tuolla sängyssä ja nukkua :eek:
Odotan sitä kun pääsen mahasta eroon ja saan taas energiavarastot täyteen. Ainakin aiemmin olen synnytyksen jälkeen ollut elämäni voimissa =)

Olin tänään muutaman tunnin hoitelemassa kaverin puolentoista kuukauden ikäistä ihanuutta. Se nukkui kokoajan mun sylissäni. Kaveri pyysikin, että tulisinko päivittäin nukuttamaan vauvaa, se kun on hieman huono- ja herkkäuninen vauva. Mussa on jotain nukutusparfyymia kun aina kaikki vauvat vaan nukkuu mun sylissä. Toivottavasti tämä omakin nukkuu :D

Ihanaa! Reilu tunti ja mies tulee töistä kotiin. Sit minä kyllä menen saunaan ja nukkumaan. Huominen päivä olisi taasen tarkoitus viettää tontilla hommissa supistuksia hakemassa...

Mutta nyt mie meen taustailemaan hetkeksi, kun en taas muista mihin piti kommentoida.

kleopatra ja ihmemies 33+5
 
Hyvän sairaalan valitsit Bellona! Samaan mennään ja kaikki tutustumiset hoidettu. Torstaina kävin kattoo synnytysosaston, tykkäsin kovin paljon tunnelmasta ja siitä, että kaikki on valmiina, jos jotain sattuu!

Rhea ja muutkin, jotka mietitte liivejä netistä. Noissa Carriwellin taulukoissa on aika joustavan oloiset ne koot eli yksi koko sopii aika monelle koolle. Itsellä ainakin osuneet oikeaan. Mulla ollut odotusaikana käytössä ne sporttiliivit ja niissä ainakin kupit venyneet nykyisiin muotoihin, rinnat kasvanut about kuppikoon. Ja samankokoiset tilasin imetysmallitkin ja mahtuu masunkin kanssa, jatkopala oli myös mukana paketissa. Ninni ja joku muukin kyllä kehui kyseistä merkkiä! Tilasin Vauvauvasta ja tulivat noin päivässä ja helppo palauttaa, jos tarvis.

LauraN:n masukuva ei näy mulle. Omaani päivittelin kans ja se on otettu 37+3 eli tuossa parisen päivää sitten. Siinä päivityksessä oli jotain häikkää, mutta kun poistin entisen ja sitten vasta lisäsin, niin näkyi. Niin ja painoin vielä päivitä-kuvaketta tuolta osoitelaatikon vierestä.

Riisipyörötkin on valmiina, miestä kotiin odotellessa lajittelen pyykit. Pieni happihyppy taitaa olla paikallaan, kun koko päivän ollut sisällä. Epätavallista minulle. Mukavaa illan jatkoa!!

Misupai ja Helmis tasaviikoin 38
 

Yhteistyössä