<<< MAALISMASUT HELMIKUUSSA >>>

Hyvät huomenet teille mammat armaat! B) Täällä napapiirillä on erittäinkin pirtsakka keli, pakkasta on -14 ja siihen päälle tuo sama eilinen viima! Huh-huh sanon minä! :D Vaatetta päälle saman verta ku -30 asteeseen niin pärjää mainiosti ;) Ja on kuulkaas jo niiiin ihanan valosaa tähän aikaan aamusta, aurinko jo kajastelee vaaran takaa ja enteilee taas mitä upeinta auringon paistetta B) *huoh* Ihanata, ihanata! :D

Mikähän kumma se nyt on että nuo nukkumiset on mitä on?
Siis ku nukahtaa niin nukkuu niin siki, ettei muista edes nähneensä unta. On jääny kokonaan ne utopiset unet pois, mitä tossa yhessä välissä näki harvase yö, mut sillon sentään oli levänny olo ku heräs. Nyt on ihan pörrönä aamusta iltaan ja päikkärit on kyllä otettava ja jos joku päivä jää väliin, ni on ihan sekasi ku seinäkello. Onneks on viikonloppu edessä, ni ei tarvi nousta ennen kukon kiekasua noita koululaisia herättelemään. Saa nukkua pitkäääääään.. :D Ninnin yölliset seikkailut kuulostaa niin tutuilta :) Mullaki aina välistä noita ihme kukkumisia. On kuuma, sit jano, sit kylmä, sit vessahätä ja sitten taas jano, kuuma, kylmä.. huono asento, kamu tunkee kyljistä pihalle.. närästää.. janottaa, vessattaa.. Siis aivan ihania nää yöt nykyään.. ;) Mutta no jos nyt jaksais tässä vielä muutaman tovin ;)

Siivousta olen minäki täällä ajatellu ruveta tekemään.
Tää on nimittäin niin hassu juttu, että kun mulla tosiaan on jo näitä viikkoja kasassa ihan tarpeeksi (37+3) ni ei haittaa vaikka kamu syntyis. Niin nytpä niitä mojovia subbareita ei sitten kuulu eikä näy! Viikko sitten perjantaina saunasta tullessa supisti niiin maan perkuleesti, että tuntu että kotiin pitää kontata! Sunnuntainapa sitten uhmallani aloin siivoomaan ja aattelin että tuloo jos tuloo, on se jo ihan hyvän kokonen paketti. Imuroin, pesin vessan, pesin pyykkiä, kumartelin, nostelin, kantelin. Mutta ei mitään maata järistävää. Pikkusen maha kirras kovaksi ja siinä kaikki. Tän viikon olen yrittäny härnäillä tekemällä just kaikkia kyykistely juttuja, mutta ihan yhtä laihoin tuloksin. Nyt onki sitten viikonloppuna tarkotus tehä kunnon siivous. Katotaan rupeeko tapahtumaan ;)

Jahas, mut siinäpä oli tän aamun mietteet. Ollaampa kuulolla mammat! Heippa! :wave:

Marmeladi & Masuasukki 37+3
 
Aamupuurot syöty ja kahvit juotu ihan kivasti nukutun yön jälkeen. Varmaan jonkun 6 tuntia sain nukuttua suhteellisen hyvin, sitten miehen kello soi ja se lähti töihin jonka jälkeen mun unet oli menetetty. Mutta tänään ei ole niin väsynyt fiilis aamusta alkaen niinkuin monina muina aamuina on ollut =)

Lähdetään lasten kaa kauppakierrokselle kunhan tässä saan itseni laitettua kuntoon. Ikeassa olisi esimerkiksi tarkoitus käydä ja sitten lastentarvikeliikkeissä :)

Tuossa aamuntunteina oli masussa ihmeellistä myllerrystä. Nyt muutaman päivän kaveri todentotta kaivellut tuolla alapäässä ja tulikin sellainen ajatus että onkohan se kääntynyt taas perätilaan kun en tunne liikkeitä tuolla ylhäällä oikeastaan ollenkaan :eek:
Sitten tuli sellainen kummallisen tuntuinen huljahdus ja koko masu tuntu painuvan senttejä alaspäin ja ollut myös sellaista vihlovaa kipua tuolla alakerrassa. Mitähän tää mahtaa olla? Viisaita ajatuksia kaivataan... Tää on jotain outoa mitä en kyllä muista kokeneeni aiemmin ja aiemmissa raskauksissa. Paikat vissiin niin väljät jo :LOL:

Niin tänään olenkin sitten kokopäivän lasten kaa keskenään kun mies menee työpäivän jälkeen kaverin synttäreille ja tulee vasta yöllä. Huomisaamuna joudunkin sitten viemään sen töihin kun sen oma auto jää työpaikalle. No mutta käy niin harvoin (lukekaa:liian harvoin) missään, että sen vuoksi olen valmis kärsimään :D

Ainiin unohdin muuten sanoa, että tuon vauvan kummallisen liikuskelun jälkeen meni vatsakin ihan sekaisin... kun ei nyt vaan merkkaisi mitään liian aikaista tapahtuvaksi. Ei mua kyllä supista yhtään, joten turha kai huolestua :eek:

Soitin kelallekin ja ei vieläkään näy mun palkkatiedot siellä vaikka palkanlaskija lupasi maanantaina ilmoittaa tiedot :/ Ai kypsyttääkö, no en tiijä... :eek:
Onneksi on toi kelan käsittelijä harvinaisen ymmärtäväinen ja lupasi tänään itse soittaa sinne palkanlaskijalle asiasta!

Eipä kai tässä kummempia tällä erää :wave:

kleopatra ja ihmemies 33+4
 
ootus: Itseänikin aina toisinaan huolestuttaa vauvan liikkuminen, mutta tähän asti olen saanut mielenrauhan kätilö-neuvolantätini ohjeilla. Hän neuvoi, että syö jotain makeaa ja mene vasemmalle kyljelle makaamaan. Laske liikkeet tunnin ajalta ja jos saat 10, tilanne ok. Jos ei, voi liikkua välillä ja laskea uudelleen, kun sikiö ei joka tunti liiku yhtä paljon. Jos sittenkään ei tule kymmentä, niin soitto polille. Painotti myös sitä, että sinne saa soittaa, jos vähänkin huolestuttaa. Ne siellä arvioivat tilanteen, että pitääkö tulla näytille.

Levollista mieltä sinulle ja kaikille muillekin, ja taitoa huolestua oikeissa kohdissa. :heart:
 
Täällä on mammalla omaa aikaa, kun poika on sen 2 x viikossa päiväkodissa vähän aikaa ja nyt just siellä. Tyttöllä taas on pikkukerho. Heti oon vaan lukemassa teidän juttuja.. No, ajattelin mä myös viedä peitot ja tyynyt pihalle pakkaseen tuulettuun. Vessakin olis tarkoitus pestä. Sitä saa kyllä usein olla pesemässä, kun pienempi siellä yksinään potalla vähän väliä käy.

Mulla on samoja mietteitä nukkumisesta kuin pikkuvaemolla. Voi teitä muita.. Ei tee mieli kauheesti mainostaa, kun itse saa nukuttua niin hyvin. Valvon puolille öin ja sikeesti nukun aamuun saakka. Harvoin herään, korkeintaan kerran. Ei silti tarvi käydä vessassa, juomassa tms. Käännän vaan kylkeä ja nukahdan takas. Unen tarve mulla on vähentynyt loppua kohden huimasti. Välillä nukun päivällä pienet päikkärit.

Te varmaan kaikki muut synnytätte mua paljon aikasemmin, kun teillä on kaikenlaisia tuntemuksia ja kipuja tuolla alhaalla. Mulla ei oo tässä raskaudessa ollut edes liitoskipuja. Ainoastaan vauva painaa häpyluuhun kipeesti aina välillä. Ne kuitenkin kertoo vauvan laskeutumisesta, paikkojen kypsymisestä ja lähenevästä synnytyksestä. Meillä taitaa pikkuinen viihtyä masussa vielä pitkään. Aikaisemmat ovat syntyneet vähän ennen la.
Ei se muuten haittaa, mutta liian isoksi vauva ei saa kasvaa. Se on mun ainut pelkoni..

Onko teillä muilla ajatukset jo usein synnytyksessä tai synnärille lähdöstä?
Mä en jännitä synnytystä, enkä oo edes sitä hirveesti miettinyt. Ei se voi kamalempaa enää olla kuin viimeksi käynnitys tipalla, joka täysillä ja kalvojen puhkaisulla. Ilman kivunlievitystä!
Toivon silti, että nyt lähtis synnytys käyntiin itsestään niinkuin esikoisesta, ettei käynnistelyjä tarvita.
Synnytykseen lähteminen mua jännittää eniten. Se on vaan niin erilaista kun on jo täälä kaksi lasta valmiina.Tuskin sitä kuitenkaan tulee mitään äkkilähtöä. Mun sedän vaimo tästä läheltä on tulossa meille lapsenvahdiksi. Ja voinhan mä mennä taksilla edeltä, jos sellanen tilanne tulee. Jostain syystä se vaan usein mun mielessä pyörii. Ei meidän lapset oo edes ollu paljoa hoidossa. Isompi tosi harvoin mummulassa yhden tai kaksi yötä. Sitäkin murehdin, että miten ne sen aikaa pärjää:/ Vaikka tiedän, että niilä tosi hyvin menee. On niin ihania ja reippaita. Raskaushormoonien piikkiin laitan nää mun hassut mietteet.

Kyllä sen sitten tietää, kun synnärille tositoimiin on lähdettävä. Ja sillon ei tosiaan kerkee murehtia mitään ylimääräistä. Kotona oon mahdollisimman pitkään. Mulla on tosi korkea kipukynnys. Paitsi tietenkin sitten pitää näytilla ainakin käydä, jos lapsivedet menee. Mulla on siinäkin vaan erilainen tilanne. Esikoisesta tiesi niin hyvin koska synnytys alkaa, kun aikaisemmin ei juurikaan supistelllut. Nyt supistelee melkein koko ajan. Ei niistä synnytyssupistuksista kuitenkaan voi erehtyä. Turhaan en synnärille haluis mennä. Tälläisiä ajatuksia täällä ollut nyt vähän aikaa. Ja kolmas siis tulossa:D

Vakuutuksista ootte jutelleet. Meillä on lapsille tapaturma- ja matkavakuutus. Tälle tulevalle otetaan varmaan samanlainen tai sitten syntymän jälkeen sellainen parempi vakuutus (oon huono näissä asioissa). Nyt raskausaika oltais haluttu jo ottaa vauvalle kunnon vakuutus, jos on taas allergioita tai korvatulehduksia. Mutta ei me saatu tai sitten toisissa paikoissa oltais rajattu vakuutusta niin paljon, ettei tosiaan kannattanut ottaa. Mun rd:en ja hyytymistekijä jutun takia. Oli meille kyllä yllätys.

Vauvan liikkeistä: Iltaisin kuulostelen yleensä liikkeitä. Välillä päivät on niin touhukkaita, ettei ehdi yhtään kiinnittää liikkeisiin huomiota. Tietenkin niitä tuntee, mutta on jo niin tottunut. Meillä liikutaan aika hyvin. Välillä on rauhallisempaa, mutta aamuisin ja iltaisin on kyllä matsit käynnissä =)
Mun neuvolantäti sanoo, että äiti tietää, jos vauva liikkuu huonosti. Jos on syytä huoleen, kyllä mä menisin käyrille. Ei siitä haittaakaan oo. Helpottaa vaan omaa oloa.

Ekologisista teoista: Tulee oikein huono omatunto, kun lukee teidän kirjoituksia. Meidän perheellä on parannettavan varaa. On meillä monta juttua mitä toteutetaan hyvin, mutta niitä kaivataan lisää. Ei kuitenkaan mitään paniikkia noista asioista oteta, sujuu meillä omalla painollaan. Ja lisäyksiä aiotaan tehdä mekin..

Sain eilen jo syttärilahjan mieheltä ja lapsilta, vaikka kalevalan päivänä vasta on. Olin pyytänyt Ihanan Puman laukun sairaalakassiksi ja hupparin, jonka mies sai itse valita. Tietää jo hyvin mun maun ;) Tosin kun mies saa ihan itse valita, vaate on usein urheilukaupasta. huppari menee synnytyksen jälkeen ja hieno se on. Kun on synnyttänyt, tykkään aluksi käyttää huppareita. Ihana päästä kohta vaateostoksille ja mahtua vähän erilaisiin vaatteisiin. Ei mee enää kauaa mammat!

Nyt tilaa muillekin :)

Jade 37+2
 
Huomenia!
Täällä eräs aamu-uninen nainen on päässyt vasta ylös sängystä.. Uni maistui makoisalta omassa sängyssä 2 vkon reissun jälkeen. :)

Angel: Nuo vaunut on oikein kivat, ja tulivat alle neljässä viikossa! Ongelmana vain se, että niiden kokoaminen on VAIKEAA eikä ole edes kuvia siinä ohjeessa.. Hiukan pääsi räjähtämään hermot eilen.. Tänään uusi yritys, ja jos ei onnistu niin pitää lähteä johonkin liikkeeseen vakoilemaan valmiita vaunuja jos saisi jotain ideaa.. :)

Meidän mittari näytää -4! Hui!! No, tiedän ettei mun tule lähdettyä minnekään tänään kun kotona on niin paljon tehtävää.

Jos lähtisi keittämään aamukahvia..

Laura 36+4
 
Nukuin täyden yön ja nyt on tosi levännyt olo! Pää on pikkuisen vaan kipeä.

Taimi kyselit kestovaipoista: meillä on MAMin harsoja 25 kappaletta ja kahdet Babyidean villahousut, toiset pitkä- ja toiset lyhytlahkeiset sekä myös yhdet Lenyan villahousut. Lisäksi veljen vaimo osti meille lisäimuja, mitäs siinä olikaan, kaksi Myllymuksujen hamppu/bambuimua, kaksi ihanan pehmoisaa bambuimua (merkkiä en tiiä) ja ImseVimsen luomupuuvillaimuja. Mun äiti on luvannu tehdä vielä vanhoista froteepyyhkeistä lisäimuja. Eiköhän niillä pärjätä!

Niille, jotka potee huonoa omaatuntoa ekotekojen osalta, täytyy sanoa, että ainakin meillä nyt esikoista odottavana on "helppoa" alkaa suoraan käyttää kestoja, kun ei muusta tiedä! Tietty vähän hirvittää, että millaista se pyykkäys sitten tulee olemaan, haiseeko ne vaipat kylpyhuoneen pyykikorissa, mutta uskon että siitä selviää! Ja muutenkin kun on opiskelijabudjetilla tottunut elämään, ei paljoa tule kiusauksia vastaan tuon kulutuksen suhteen, kun ei ole muuta vaihtoehtoa kuin elää melko säästäväisesti! Ja eihän sitä tarvitse kertaheitolla kaikkia elämäntapojaan muuttaa ekologiseen suuntaan, jos ajatus ahdistaa, vaan vaikka päättää, että aletaan ensin lajitella roskat ja kun siitä on tullut osa arkea, tehdä ehkä joku toinen muutos.

Ootko Kleopatra käynyt KELAn sivuilla, jos sieltä näkis sun tilanteen? Mä ainakin pääsen siellä omilla pankkitunnuksilla katsomaan, että mikä on tilanne tukien osalta.

Ninni täälläkin tuntuu siltä, että liikkeet on voimistunu, kun pari vikkoa olikin vähän vaimeempia. Ja välillä tuntuu vihlongaa ja muita epämääräisiä tuntemuksia alapäässä. Arveliknin, että ne olis jo vähän kypsentänyt paikkoja, mutta keksiviikkoisen nl-lääkärin mukaan kaikki oli vielä ihan kiinni, vaikka vauvan pää tuntuikin jo alhaalla. Eli taitaa olla sitten ihan toisen luokan tuntemuksista kyse kun alkaa tapahtua.

Meilläkin tuli synnärillä käynnin jälkeen semmoinen olo, että haluais heti synnyttämään!! Mutta toisaalta hirvittää, että sitten ei ole paluuta enää koskaan entiseen. Vauva on tosi toivottu ja odotettu, mutta kyllä se on niin valtava elämänmuutos, että välillä pelottaa. Jos tuleekin semmoine olo, että ei haluakaan vauvaa? Tai ei vaan jaksa? Tai ei halua edes nähdä koko kääröä? Tai se tuntuu ihan vieraalle? Oonko ainoa, jolle tämmöisiä tupsahtelee mieleen? Kauhean ristiriitainen olo välillä. Ja tietenkin odotan ihan kamalasti sitä, että pikkuinen syntyy ja kun mietin pientä tuhisijaa, tulee semmoinen olo, että voih..! :heart: Ja TYKSissä kun nähtiin niitä pikkuisia, tuli ihan kyyneleet silmiin, kun mietin että kohta meillä on tommoinen ja tuli niin ikävä vauvaa ja sitä että saisi hoitaa häntä ja pitää sylissä. Nyt kun tässä puran tuntojani, niin kyllä päälimmäisenä taitaa kuitenkin olla ne positiiviset tunteet ja nuo pelot jää taka-alalle. Ja onneksi mulla on ihana mies :heart: joka odottaa myös innoissaan vauvaa, että eihän tässä yksin olla. Just kun sanoin miehelle, että ei sun tarvitse turhaan raahautua enää näille viimeisille neuvolakäynneille, kun ei siellä mitään mullistavaa tapahdu, mitataan vaan verenpaineet ja katotaan pissa ynnä muut perusjutut, mies sanoi, että kyllähän se on hänenkin lapsensa, ja kyllä häntä kiinnostaa, miten raskaus etenee. Tuli ihan tyhmä olo, kun piti taas muistuttaa itselleen, että en ole ainoa meidän perheessä, jolle tapahtuu mullistavia asioita :whistle:

Miten teidän muiden miehet on neuvolassa huomioitu, jos ovat mukana olleet? Kun kauheasti lehdissä ja muualla vouhotetaan, että nykyään otetaan isätkin huomioon, mutta ainakin meillä ukko laitetaan nurkkaan tuolille istumaan, eikä mies raukkaa noteerata mietenkään! Ja tämä jo aikaisemmin parjaamani VAU-kirjan isäosio... Voi jessus, että ollaan sitä naurettu! Mitä sillä muka kerrotaan isyydestä?! Lähinnä koko kirja kertoo siitä, kuinka miehen pitäisi nyt kamalasti passata rakastaan ja unohtaa itsensä ihan kokonaan. Jotenkin tuntuu, että joillekin luolamiehille tämmöinen paasaus olisi ollut sopivaa, mutta kyllä nykyään miehet tarvistisivat ihan muunlaista valmennusta isyyteen, kuin mitä tämä kirja antaa! :kieh: Tulipas paasaus miesten puolesta, pitäisikö huolestua :LOL:

Vielä noista vauvan liikkeistä ja äippäpolista, munkaan mielestä ei ole turhia käyntejä tai turhaa huolestumista. Ja näin on neuvolassa ja polillakin sanottu. Ei kannata aliarvioida omia vaistojaan. Vaikka tietenkin vauvat ovat joskus rauhallisempia ja sitten taas melskataan. Näin ainakin meillä!

Vitsit toi meidän nuorempi koira on söpö! Kun heillä on aamulenkin jälkeen tapana aina nukkua vielä kunnon päiväunet, niin toi pienempi ja pöhkömpi löytää aina jostain mun tai miehen sukan ja raahustaa sen kanssa jonnekin nukkumaan :heart: Tietenkään koirat ei sais ottaa meidän vaatteita, mutta kiellä nyt siinä, kun toinen on käpertynyt ison villasukan kanssa jonnekin ja tuhisee onnessaan nenä sukkaa vasten. Ja mitä likaisempi sukka, sitä ihanampi! Miettiikö joku muu täällä, miten koirat tulee suhtautuman uuteen perheenjäseneen ja millaiset säännöt koirien ja vauvan kanssa tulee olemaan?

Sopuli ja pikku-ukko 36+2
 
tai johan ttäl on hereil oltu monta tuntia,mut tulipa siivottua heti aamusta,en antanu ittelleni lupaa istua tähä koneelle ennen ku on kämppä siivottu sen näköseks et tääl asuu ihmisiä ;)
No mä sit siivoilin ja olin just imuroimas eteistä ku joku koputtaa kovaa ovee,kuulin kyl ku ulko-ovi kävi ja luulin et neiti on tulos sisälle,ku läks karkuu ku sanoin et nyt siivotaa :) mut se oliki sähkömittarin lukija :eek: ja arvatkaa vaa mitä mul oli päällä tai ei ollu :ashamed: hiukset ku tarhapöllöl ja joku neidin pinni päässä et vähä ees eteensä näkee,yöpaita(vanha kulahtanu t-paita) päällä rintsikoista ei tietoakaa ja rinnathan mulla onkin niin pienet ja sievät :eek: ja jalassa miesten pitkät kalsarit,mitkä ostin joskus esikkoa oottaessa,enkä kaupassa tajunnu et oli miesten pöksyt :ashamed: :ashamed: :ashamed: arvatkaa vaa hävettikö pikkasen :headwall:
Tais saada ainakin mittarin lukija hyvät naurut,tosin oli sekin aika vaivautuneen näkönen :LOL:

Jade vähä samoilla linjoilla täällä mennään ton synnytyksen kans,et ei voi olla niin kauhee ku viimeks,mut nyt on kyl alkanu pyörii mieles et miten se nyt sujuu,ku ei toi eka kerta menny ihan nappiin,tosin lääkärilläkin oli siinä aika iso osa et jäi paha maku suuhun,oli nimittäin ihan kamala suustaan :kieh: kätilökin pyyteli anteeks,mut totes perää et ei hyö voi sille minkää,ku ei noit lääkäreit puussa kasva :/

Liikkeistäkin täällä ollut puhetta,mä niitä kuulostelen pitkin päivää ja jos ei päivän aikana liiku,ni illalla sit oikein paneudutaan siihen,toisinaan tää alottaa jo heti aamusta kauhean shown,mut sit on taas näit aamui et en oo sängyst nousemisen jälkee tuntenu mitää,mut mä oonki siivonnu,mitää liikkeit kerenny ees miettii.

Kai se ruokaa lähettävä taikomaa,ku toi neiti jo kyseli et äiti,miks et tee mitää ruokaa,ku ei meil tuol kaapis ollu mitää mikä sille ois kelvannu,nirso mikä nirso :whistle:

Piitsi rv 33+6
 
On muuten ihan hullua, kun esim Jadella on viikkoja yksi enemmän, niin tulee valtava viikko-kateus :kieh: Jotenkin toi 37+ viikot on semmoine maaginen luku, että sen jälkeen saa tapahtua, ja voi kun siihen on itellä vilä niin pitkä aika, viisi päivää :headwall: Ja just kun oon mainostanut, että koita keskittyä ihan muihin asioihin kun päivien laskemiseen. Olinkin aivan äimänä, kun veli ja hänen vaimonsa odottavat nyt myös esikoistaan (mikä on aivan IHANAA) ja kysyinkin, että mitkä viikot teillä nyt on, niin he eivät olleet ihan varmoja, että oliko niitä nyt 19 vai 20! Mutta ehkä parempi noin päin =)

Ja kun oon välillä käyny helmikuisia kurkkimassa, niin siellähän tuntee itsensä pieneksi, kun kaikilla on viikkoja vaikka muille jakaa! Tuntuu hullulta, että kohta voi luultavasti itekin kirjoittaa 38+5, 39+2... Mutta kohta meidän oma kuukausi alkaa!! APUA, eihän siihen oo kuin kaksi viikkoa ja yksi päivä!!!!!
 
Piitsi :LOL: :LOL: :LOL: Voin niin kuvitella ton tilanteen, kun oon itekin aivan kauheissa rytkyissä tissit heiluen kulahtaneissa paidoissa, joista kaikki näkyy läpi :LOL: Mulla on nännit ja ympärystät vielä kasvanu ja tummunu, että ne näkyy läpi vaikka olis musta villapaita! Olis kyllä ihan kauheaa, jos joku yllätäis mut :LOL: Muutenkin olo on ollut viimeaikoina kaikkea muuta kuin hehkeä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sopuli83:
On muuten ihan hullua, kun esim Jadella on viikkoja yksi enemmän, niin tulee valtava viikko-kateus :kieh:
Toi on niin totta!!!!! Mulla on kans ihan mahdoton viikkokateus...ja mun ei tartte ees poistuu maalismammojen osiosta kun se la. on vasta 30.3 :'(
Jokasta sunnuntaita odotan kun kuuta nousevaa kun viikot vaihtuu. Mä oon niin totaalisen kärsimätön ja malttamaton ihminen et tää loppu tulee oleen mulle oikeen tuskaa. Varsinkin tää viikko on ollut pitkä kun ei oo ollu mitään menoja tms. ja oon vaan olla möllöttäny kotona ja haaveillu et pääsis jo pian synnyttää :)
On tää nin hassua. Mä luulen et kukaan ei kestä mua jos tää raskaus menee vielä yliaikaseks...luulen et siinä kohtaa oon täys |O

Mulla oli sama meininki kun vauvaa alettiin tekemään niin mähän sitten aloin tekemään...Mies oli välillä niin kypsä kun kolmatta kertaa saman päivän aikana kävin kimppuun :LOL: Sen onneks tärppäs heti ekasta ovulaatiosta. Kiva jos tämä tuleva pikkuneitikin saa äitinsä tempperamentin...voipi olla vipinää kun kaikki pitää saada tänne heti mulle nyt!

pitkäkoipi + fiina 33+5
 
Eilen illalla pistäydyttiin sielä äippäpolilla sydänkäyrillä. Huoli muuttui itkuksi, joten oli pakko sinne soittaa ja pyysivät käymään. Tosin ensin söin makeaa, ja olin sen tunnin kyljellään...ja vielä toisenkin tunnin yritin liikkeitä tunnustella, mutta sitten vain oli pakko lähteä.
Kaikki näytti olevan hyvin vauvalla, ja vauva rupesi liikkumaankin, säikäytti ihan turhaan. Mutta koska pääsin yhdestä huolesta, niin tilalle tuli toinen. Vauva on kovin pieni, ja nyt sitten hänen kasvuaan aletaan seurailla tiiviisti. Pitää vissii alkaa hevosia syömään ja kokonaisia hehtaareja kaikenmaailman ravinteita jotta vauva saisi vieläkin enemmän noita elämän eliksiirejä. Voi hitto mä kyllä sanon...Voisikohan olla yksikin huoleton päivä tässä raskaudessa? Tämän täytyy olla sitten helppo lapsi, koska on käyttänyt jo nyt odotusaikana kaikki äidin "huoli-varastot" tyhjäksi...niinpä niin... :ashamed: :LOL:

Noh, pistetäänpäs nyt sitten galluppi pystyyn, että minkäkokoisia teidän pienokaiset ovat+rv.

En vielä ehtinyt teidän juttuja lukemaan, uppudun niihin nyt kun oma napa on käsitelty... :whistle:

Ootus + pienenpieni 34+2

 
Ootus: Hienoa että vauva liikkuu jälleen! :heart: Meillä ei ole mitään tietoa vauvan koosta. Täällä viimeinen ultra oli vkolla 20 jolloin kasvoi ihan normaalisti.. Tällä hetkellä vaan heitetään omia arvioita ja neuvolassa tätsky kokeilee vatsan päältä.. Viimeisin kommentti häneltä: "ei iso, ei pieni".. :LOL:

Minä olen täällä oma sankarini.. Vaunut on kasassa!!! Olen todella tyytyväinen tuohon malliin+väriin!! :) Teutonian sprint s3:t siis hankittiin toisiksi vaunuiksi, toiset ovat sellaiset isot silver crossit (lähinnä mun fiilistelyyn kun itselläni oli joskus samanlaiset.. ;) ) Miehellä alkaa palaa käämit mun hankintojeni kanssa.. :ashamed:

Masu on päivitetty profiiliin.. Musta paita pienentää muuten selkeesti..

Jos vihdoin pääsisi edes viemään roskat ulos.. On mennyt tämä aamupvä ihan tosissaan laiskaillessa! Kotona odotti läjä postia ja 3 vauva-aiheista lehteä... :)

Palailen taas varmaan 5 min päästä kun en jaksanutkaan kammeta itseäni ylös tuolilta.. :whistle:
 
Piitsi sai mut kyllä repeämään. Niin tuttu tunne!! Onneks meillä ovisummeri, eli yleensä koputtaja joku tuttu naapuri. Mut silti tosi kiva mennä avaamaan ovi pikkareissa ja likaisessä yökkärissä... Vastapäiset naapurit on kans rentoja sen suhteen, joten kävin niillä sunnuntaina pelkässä yöpaidassa ilman pikkareita... roiuva on mun kollega, tosin 35 vuotta vanhempi... mut ei uskoisi. Mut ei sitä kotona jaksa aina pukeutua sen kummemmin. Meillä miehen kanssa tapana töistä tullessa vaihtaa kotivaatteet tai sit ollaan kalsareissa ja sukkiksissa tms. Olin jo lapsena sukkahousuhiippailija.

Mie myönnän kans, että yöt nukutaan loistavasti. Kerran kaks käyn pisulla ja joskus herään asentoa vaihtaessa tai jos mies ähkii jotain outoa... se nimittäin joskus suunnilleen hyppää, kun se kääntää kylkeä!! Vauvakin nukkuu musta hyvin, aamulla herää, sit ku mekin herätään.

Täällä ajatukset on päivittäin synnyttämään lähtemisessä. Olisin jo ihan valmis näkemään tämän meidän pikkuisen, josta ei edes varmasti tiedetä sukupuolta. Siivous ei auta täällä mitenkään. Eilen siivosin normaalin viikkosiivouksen = imurointi, pölyt, vessa ja lattian pyyhkiminen. Ei mtään tuntemuksia. Lenkillä olin tänäänkin ja sitten hölkkäsin yhden mäen alas, ei mitään ekstraa alakerrassa. Jospa iltalenkillä olisi vaikutusta, no ei kumminkaan. Nyt olisi vaan niin hyvä viikonloppu synnyttää. Miehellä vapaata maanantainakin ja isovanhemmatkin pääsisi vauvaa katsomaan heti. Eli tahtoo tositoimiin.

Lauralle tsemppiä vaunujen kasaamiseen! Me on Pikkuvaemon kanssa jo asenneltu Gracon matkiksiin renkaita hyvällä menestyksellä. Meidän Briovaunut oli valmiiksi kasatut ja ne on kyllä helppo rakentaa tuolta varastosta, kunhan vauveli syntyy.

Lähden etsimään suklaakiisselin ohjetta, tekee sitä mieli. Ja lihapulliakin ajattelin leivoskella tuossa myöhemmin. Mukavaa aurinkoista päivää, vaikka tuuleekin tukan päästä!

Misupai ja Helmis 37+6
 
Niin, ja kiitos muuten kaikille myötäelämisestä. On mukavaa kun täällä pidetään hyvää huolta!

Tuota nukkumista mun piti kommentoida. Mä nukun pääsääntöisesti hyvin..jos satun heräämään, niin usein kylkeä kääntämällä saan taas unenpäästä kiinni. Välillä herään yöllä pohtimaan kaikkea ihan jonninjoutavaa, joskus ne huolet nousee pintaan, mutta silti saan nukuttua ihan hyvin ja pitkään.

Synnytystä mä olen alkanut pohtimaan, aikapaljonkin. Tai juuri tuota synnyttämään lähtemistä, sillä on hyvin todennäköistä että mies on töissä, kun synnytykseen lähtö koittaa. Mietinkin, että tuleeko silloin ottaa taksi vai ambulanssi (mikäli autoa ei ole pihassa)?Mies on töissä toisella puolella kaupunkia, niin hän sitten kurvailkoot suoraan synnärille.

Piitsi, mä VOIN hyvin kuvitella ton tilanteen. Mä olin kerran alasti tässä kotona, juuri suihkusta tullut, kun oventaakse ilmaantui kaksi Jehovan todistajaa kyselemään entistä asukasta (olimme juurti muuttaneet, kesä ja ulko-ovi oli auki)...mua hävetti NIIN kovin, koska en yhtään osannut arvata että juuri silloin meille joku ilmaantuisi..Ja hekin menivät ihan sanattomaksi...
:LOL:

Viikkokateus vaivaa täälläkin...vaikka tällähetkellä toivon vaan että vauva kasvaisi, ja kasvaisi...ja viihtyisi vaikka loputtomiin tuolla kohdussaan, kunhan kaikki olisi vain hyvin.
Mutta silti se tuntuu niin jännälle, kun toiset ovat niin paljon edellä... =)

nyt syömään, palaillaan taas.

ootus
 
Alkuperäinen kirjoittaja pitkäkoipi:
ootus82: minkä kokoseks ne sun vauvaa sitten veikkaili tällä hetkellä? Mulla on UÄ vasta 35+1 viikolla, mutta tuun sit heti kertoilemaan kun kokoarvion saan. Muakin hirmusesti kiinnostais toi vauvojen koko...
Unohdinkin kertoa... Meidän vauvan painoarvio rv 34+1 oli 1,8 kg. Menee vielä käyrällä, mutta ihan alarajan tuntumassa..

 
Ootus: Kiva kuulla, että vauva liikkuu ja kaikki oli hyvin. Ne kokoarviot on vaan arvioita, niin mulle lääkärit aina sanoo. voi heittää kumpaan suuntaan tahansa. Ymmärrän silti hyvin, miltä susta tuntuu. Mulla on vaan toisinpäin eli vauva kasvanut kokoajan käyrien yläpuolella. Ja oon kanssa tilanteesta huolestunut. Meillä vauva oli rv 33 2,4 kg ja tällä viikolla 37 painoarvio oli 3,2 kg. Eli nyt oli ihan ok kokoinen, en edes tiedä millä käyrällä nyt menee. Ei silti enää sais kovasti kasvaa.

Piitsi:Täällä kanssa tuli kunnon naurut sun yllätysvieras tapahtumalle :LOL:
En mäkään aina kyllä haluis, että joku ulkopuolinen näkee mun kotivaatteet. Kaikki ei oo niin nättejä :D Heti kun kotiin jostain tuun, niin vaihdan kotiasun päälle. Aina oon kanssa sellanen ollut.

Sopuli83 & Pitkäkoipi: Kyllä te sieltä perästä hyvää vauhtia tuutte :hug:
Mä toivon taas, että olis rv 39 ja synnytys käynnistyis. Ei siihen enää kauaa mee, kun kaikilla on omat nyytit kainalossa. Sitten hymyilyttää nää omat hoppuilut. Kaikki tänne ja heti nopeeta tyylinen ollaan tääläkin :D

Jade
 
Sopuli & Pitkäkoipi mulla meinaa tulla viikkokateus toisin päin, kun os vielä noita kouluhommia tehtävänä - kiirettä pukkaa kun saa pelätä että lapsi tulee etuajassa... Eikä laskettuun aikaankaan ole kuin reilu viikko!!!!! Aika kiitää loppumetreilläkin laskettuun aikaan saaka, kunnes se pysähtyy... Ajattelen jo kauhulla sitä jokapäiväistä kuulostelua!

Meillä on kestovaippoja joka merkkiä (kun on lainakokoelma), on kuoria, kuivaliinoja, hahtuvahousuja, bambuvaippoja, monessa koossa harsoja... Harsoja en kyllä todennäköisesti jaksa käyttää. Aiotaan käyttää sekä kestoja että kertiksiä, en halua raahata kylässä ja kaupungilla kakkavaippoja pussissa. Pitää vaan toivoa, että pikkukaveri tyytyy molempiin - monesti kertistelleet eivät tykkää jos vaippa tuntuukin kosteammalta kuin yleensä... En nyt jaksa käydä niitä merkkejä katsomassa, sori...

Ootus kiva kuulla että vauva oli kunnossa. Ei koosta varmaan kannata liikaa murehtia, jos se vaan kasvaa - vaikka sitten omalla käyrällään. Jotkut väittää, että proteiiniruokavaliolla vauvaa voi kasvattaa, eli hevoset kehiin :LOL: Ootte kuitenkin käyrällä, mikä on hyvä juttu! Meidän vauvasta ei ole tehty kokoarviota sitten "rakenneultran", silloin ainakin oli aika pikkuinen viikkoihin nähden. Mutta kuitenkin käyrien välissä. SF-mitta nousi vasta tällä viikolla keskikäyrälle (nyt 34 cm), mutta ei siitä ole kukaan huolissaan ollut. Yritetään olla huolehtimatta liikaa, pitää vaan koettaa luottaa omaan kroppaan... (hyvä sanoa kun itse olen tänään ikävöinyt kivuliaita pikku potkuja...)

Voimia kaikille loppuodotukseen! Skog 38+4

p.s. Niin taksia ne kai Ootus suosittelevat, jos ei sitten ole akuutti hätä (verenvuoto, oisko myös pahasti vihreä lapsivesi tms. <-- matkustettava makuuasennossa). Oikaiskaa jos olen väärässä. Muistelen, että meitä ois noin ohjeistettu.
 
Ootus: hyvä että kävitte käryillä ja kaikki siinä mielessä hyvin. Mulla painoarvio oli 32 viikolla 2400g ja 34 viikolla 2600g. Toi ensimmäinen arvio on yläkäyrällä, mutta myöhäisempi tuli sitten käyrälläkin alemmas. Uskon kyllä, että aika isokokoinen poika on tämäkin.

Meillä kyllä painoarviot on aina vähän heittänyt. Poika arvioitiin päivää ennen syntymää n. 3 500g ja oli syntyessään 4 300g, tyttö taas arvioitiin 10 päivää ennen syntymää 2 600g, oli kuitenkin 3 900g. Eli arvioitahan ne vaan on.

Piitsi: ihan kiva tilanne sulla ollut. Mä kans aamusin aina "pelkään" että joku tulee oven taakse. Yöpaitani kun ei todellakaan ole esittelykelpoinen ja usein roikun se päällä aamu 10:een.

Tänään lähdin kuitenkin reippaana kaupunkiin jo 9:ltä. Löysin stockalta kivan reunasuojan pinnikseen ja ostin vähän kangasta verhoa varten. Jos vaikka viikonloppuna sais ommeltua. Tarttui yksi kiva isohko hupparikin mukaan. Se menee sitten myös synnytyksen jälkeen. Imetysliivejä taas kokeilin, mutta en vieläkään ostanut. Patja pitäisi kanssa tuohon sänkyyn löytää.

Nyt ei taas muista mitä muuta piti sanoa...

Oonaliina 35+2
 
Neuvolakuulumisia:

Paino +500g
rr 142/86
hb 124 (paras koko raskausaikana!)
sf 37 (ei ollu viime kerrasta muuttunu)
syke + 130-135

Meillä oli maanantaina aika äippäpolille ja taisinkin siitä kirjotella tänne.
Eli silloin oli vauvan painoarvio 3,2kg.
25.2 on aika kysille, arvioivat vauvan painon uudelleen, ja kuvaavat minun lantion, lääkäri sano että on osittain kapea lantio.

Paastoverensokeri oli vähän koholla, nii sain neuvolasta nyt mukaan nuo vehkeet että pittää kotona mitata verensokeria. 3 kertaa viikossa ja 5 kertaa päivässä pittää mitata se.
Tänään oon jo 2 kertaa ottanu, ei tuo onneks nii kauheeta oo ku eka aattelin. Olin varma että en pysty ihteeni pistämään mutta äkkiä tuo ohi on ku sormen päästä vähä napsauttaa.

Tänään ajattelin masukuvaa päivitellä ku viime kuvasta on 2vko.
Ei ois ennee ku 3vko laskettuun aikaan =) Jospa tämä pikkunen ei liian hyvin tuolla viihy että yli menis.

Hyvät vko-loput kaikille maalismasuille! =) :wave:

Heidi ja masukki 37+0 :heart:
 
Hui kun tuli vilu! Olin haukkujen kanssa tunnin reippaalla lenkillä ja vaikka kuinka olin pukenut, niin kylmä siellä viimassa tuli. Nyt laitankin kylpyveden lorisemaan ja kiehautan itseni taas lämpimäksi. Mulla on tuosta kylpemisestä tullut ihan paha tapa... Tälläkin viikolla oon joka ilta kylpenyt, mutta minkäs teet, kun lämmin vesi tekee ihmeitä kipeytyneille lihaksille ja muille kolotuksille! Saunaa kun ei ole. Aah..! Lehti mukaan ja kylpyyn!

Sopuli
 
Hui miten jäätävä keli! Aurinko paistaa mutta ihan järkyttävä tuuli!

Ootus: Hyvä että kävit tarkistamassa vauvan voinnin, niin ei tarvi murehtia! Ja tosiaan nuo painoarviot ovat vain arvioita, mutta hyvä että nyt sitten käyvät tarkkailemaan tilannetta.
Meillä tehtiin painoarvio viimeksi kontrolliultrassa 28. viikolla ja sillon lääkäri arvioi vaavin olevan 1230 gr, eli melkoisen iso niillä viikoilla. painotti kuitenkin se lääkärikin että on vain arvio.

Viikkokateus on kyllä iskenyt täälläkin, olen Pitkäkoiven kanssa näitä hännänhuippuja. Mutta siinä mielessä hyvä että nyt ehtii tän muuttotouhun vielä hoitaa, ja sen miettimiseen menee kyllä kohtuullisesti energiaa, kun ei ole vielä sopivaa asuntoa löytynyt! Maanantaina päästään kattoon yksityiseltä yhtä 80 neliöistä rivarikolmiota. Jos se vaan on inhimillinen niin otetaan se ja kamoja saa alkaa kantaa heti. Sitten kun sen saa hoidettua niin voin kuvitella että maaliskuu tuntuu tooodella pitkältä, en edes viitsi ajatella sitä vaihtoehtoa että saattaa mennä jopa puoleen väliin huhtikuuta ennen kuin vaavin saa syliin...

Sopuli: vähän oon kade ammeesta! Mä rakastaisin kölliä siellä! Meillä on onneksi edes sellainen höyrykaappi jossa kaikenmaailman hierovia suihkuja, siellä mä lotrailen kyllä luvattoman kauan... :ashamed: Toivottavasti synnärillä on amme vapaana kun sinne tulee lähtö!

Voikaa hyvin ja hyvää viikonloppua!

taimi & vatsataimi 33+6 (vasta!)
 

Yhteistyössä