**Maalismasut 2009** tammikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Hiq:
mahanvärina on tuttua, itse kuvailin tunnetta nlatädillekin tyyliin "sellaista ravistelua kun koira tekee pesun jälkeen".


mulla sama homma :p
kyselin et mistä johtuu ku maha tärisee niinku sielä ois joku tärinähälytys/vibra ja sitte toi koira juttu... :LOL:
kai se on ihan normia sit ku muillaki samoja tuntemuksia.... =)
 
Värinästä: En nyt tiedä kuinka faktaa tämä on mutta kuulemma värinä johtuu vauvan refleksistä tai reaktiosta kun hän virtsaa. Ainakaan sillä ei ole mitään tekemistä vauvan sukupuolen kanssa. Mm. kummityttönikin värisi äitinsä massussa odotusaikana.

Taantuma ei vaikuta meihin millään lailla, onneksi!

Mömmikselle onnittelut tyttölupauksesta, great! Itse kävin varmuuden vuoksi ostamassa tänään sellaisen unisex-potkupuvun siltä varalta, että meidän tytöllä onkin pallit. Eihän poika voi kotiutua laitokselta Hello Kitty- asussa :LOL:

Uusille tervetuloa, hassua että vielä tässä vaiheessa raskautta joku on löytänyt meidät, kivaa kuitenkin! :D

(.): Huomenna olis lääkärin vastaanotto. Keskustellaan selän kunnosta...mulla samat fiilikset kuin Kaalla, toisaalta ei pystyisi töissä olemaan mutta toisaalta on niin paska fiilis jos joutuu kotiin jo jäämään...Taidan ehkä yrittää vielä mennä töihin ja jään sitten uudelleen sairaslomalle jos selkä ei kestä. Huomenna varmaan myös taas kopeloidaan missä asennossa vauva on vaikka tämä ei olekaan varsinainen neuvolakäynti.

ärrieri 31+3
 
moi pitkästä aikaa!

täällä opettelen olemaan tekemättä mitään, todella vaikeeta...

taantumasta on ollu puhetta: miehen pomo soitti viime viikolla vakavalla äänellä ja sanoi että heillä pitää olla yt neuvottelut heti firmalla. mies oli vähän huolissaan ja kaikki tuli sinne kahvitauolla. (raksa miehiä, ne ovat yleensä eri paikoilla töissä)

sitten pomo sanoi että soitakaa vaimoillenne ja sanokaa että ette tuu kotiin kolmeen jälkeen vaan myöhemmin kun meillä on niin paljon töitä että te pitäisitte olla ylitöissä. eikö yt tarkoita ylitöitä. :LOL:
heillä on koko ensi vuodeksi työt jo valmiiksi. että taantuma ei vielä ole tullu tänne.

perjantaina minulla on neuvola ja sitä odottelen. en ole ikinä ollu koti kissa ja nyt on todella vaikeeta olla kotona, mies ottaa autonkin että en varmasti lähde kaupunkiin kävelemään vaan lepään kotona.

nyt olen sitten kudonnut vaikka mitä, takki ja henkselihousut vauvalla, esikoiselle lapaset ja sukat, vauvalle pipo ja lapaset ja pupusukkia. nyt seuraavaksi ajattelin kutoa sitten esikoiselle slipooverin ja sitten vielä tehdä hoitotädeille tilda pupuja.

Ja sitten olen kun selkä ja vatsa sanonut että pystyn istumaan niin päälistänyt turvakaukalon ja sitterin ja tehnyt samasta kankaasta hoitolaukun "vale marimekko".
että maanut en ole koko ajan.

nyt menen katsomaan simpsonit :wave:

minä ja molly 33+0
 
ihan vaan pika pikaa..

nyt minä vuorostani mahataudissa.. viime yö meni potiessa huonoa oloa ja aamulla alkoi laatta lentää kun mies lähti töihin.. ihana tämän mahan kanssa yökkiä kun sisuskalut muutenkin hellänä...

Luen huomenna jutut jahka olo parempi..

Sabinelle sen verran että huomasin nivustaippeessa suonien olevan turvoksissa.. ts. koholla... ja toivon todella etä häviäävät pois joskus..
Lääkäri sanoi että voi tulla juuri nivustaipeisiin ja ulkosynnyttimiin.. ja pukamat kuuluvat myös asiaan.. itsellä niitä ei onneksi ole.

nyt huilimaan..
 
myymä
Mä myös kuullut tuosta "värinästä" että liittyis vauvan pissaamiseen! :)

Nyt neuvolakuulumiset:

RV 31+6
Paino: 65,1kg (lähtö 55kg)
RR: 121/68
SF: 30
Tarjonta: RT (raivotarjonta)
Syke 150
Pissa puhdas

Kaikki vallan hienosti vaikka itteeni kauhistuttaa tuo painonnousu ihan pirusti!

Tähän hätään ei taas muuta..

myymä ja pikkuveli 31+6
 
tulipas käytyä pojan kanssa lääkärissä. oli sitten pyörällä mennyt ulkona nurin ja kauhea reikä leuassa. noh onneks ei tarvittu tikkejä vaan liimamalla pärjättiin.
oli vissiin lyönyt alavatsan pahasti tankoon kun oli vähän mustelmalla mutta ei mitään vakavaa ellei rupea enemmän sattumaan. kyllä noille pojille sattuu :/
taantumasta mihelle se ei vaikuta koska omasa firmassa hommissa. ainut on että joltain saa niitä rahoja kinumalla kinua kun ei millään maksa. nyttenkin taitaa yhellä hepulla olla noin kymppitonni maksamatta |O minulle tuo taantuma on vaikuttanut. nyt juuri olen kaksi viikkoa lomautuksella ja tästä suoraan alkaakin äitiysloma. olin kyllä jo ennen kun tuo lomautus alkoi niin jo sairaslomalla.
meidän koko firman porukka on lomautettu kahdeksi viikoksi mutta en usko että siihen loppuu ja luulen että rupeavat vielä irtisanomaan porukkaa. kyllä mie hyvään aikaan jäin äitiyslomalle :D
jaahas nyt tarvii kirjoitel äipän kans kun huutelee tuolla linjoilla =)
vointeja kaikille :wave:
 
Hei hou!

Täällä kotiuduttiin jokin aika sitten synnytysvalmennuksesta, ihan mukava oli käydä. Mitään uuttatietoa ei oikeastaan tullut paitsi että ilokaasu ei ole vissiinkään käytössä minun synnytyksen aikaan ja että täällä ainakin ovat nykyään antaneet esim. epiduraalin jo ennen kuin kalvot puhkaistaan. Nämä jäivät päälimmäisenä uutena asiana mieleen. Kivaa oli tutustua osastoon ja käydä kurkistelemassa synnytyssaleja. :) Siellä sitä pian itsekin ollaan tositoimissa.

Värinää on täälläkin toisinaan havaittu, oon ollu ihan ihmeissäni että mikä ihme siellä värisee! :D Vissiin siis ihan normaalia.

Taantumaa todellakin meidän perheessä.. Miehellä firma joka nyt sitten tekee päätöstään maksukyvyttömien asiakkaiden kiitokseksi. Talo unelma siis jäänee tälläerää, eikös se aina niin mene ettei suutarin lapsella ole kenkiä. ;) Mutta koitamme etsiä rivaria tai paritaloa sen sijaan. Osakkeemme lähtee myös myyntiin.

Niinu & itiö 33+6
 
Missä yhtiöissä teillä on vauvavakuutuksia? Annas ainakin mainitsi jotain. Onko vakuutuksesta ollut hyötyä?

Ura ja perhe fifti siksti. Siis kumpikin tod tärkeitä. Perhe tärkeempi mutta tärkeetä käydä töissä ja tehdä työ kunnolla; olla jotakin muutakin kuin vaimo, äiti, tytär, jne. Myös rahantulo on välttämätöntä, vaikka en rahaa palvokaan. Arvostan ihmistä joka tekee työnsä kunnolla, enkä pidä vetelehtimisestä. Mut ihmisellä pitäis olla tarpeeksi vapaa-aikaakin ja aikaa perheen kanssa yhdessä. Ja yhteisiä haaveita. Arvostan taistelua parisuhteen ja avioliiton puolesta vaikka sitten ulkopuolisella avulla, vaihtamalla ei välttämättä parane ja lapset voi ennen kaikkea kärsiä. Perhekeskeisyydessä tärkeetä just se, että lapsilla turvallinen kasvuympäristö; rakkautta ja rajoja. Kotoa kuitenkin saa pohjan elämälle. Ja vanhemmilla toinen aikuinen, jonka kanssa voi jakaa elämän iloja ja suruja ja riidellä välillä myös mutta antaa anteeksi.

Mitähän muuta tällä on kysytty... varmaan montako lasta haluaisi yhteensä. Kunhan on 2 niin sitten näkee, mut oon aina haaveillu kolmesta.

Kohta alkaa vauvoja varmaan syntyä :) Huisia! Ajatelkaa! Listalla taitaa olla paljon enemmän tyttölupauksia... jännää, vaikka poikia ilmeisesti syntyy yleisesti keskimäärin enemmän vaikka luku meneekin lähes tasan. Pitääköhän ultrat paikkaansa vai tuleeko yllätyspojuja myös tyttölupauksen saaneille. Täällä osteltu jo jotain vaaleanpunaista, vaikka varauksella suhtaudunkin...

Tsemppiä kaikille ja erityisesti vuodelevossa oleville. Jännitellään millon Kekkoset näkevät päivänvalon :)

MM ja vielä viisi ja puoli viikkoa laskettuun aikaan
 
ai johtuu se tärinä masussa virtsaamisesta B) aika jännää :D empä ois keksiny, eikä ne neuvolassakaa mitn semmosta sanonu, mut miksei se voi olla noin.. nyt voi sit aina tuumata ku tärisee et vauva pisuttaa.. :D

minä ja möllerö 33+5
 
Huomenta!

Mulla myos Myyma paino nousuut jo sen 10kg... :ashamed: Vaikka niin ajattelin, etta olen varovainen tuon painonnousun kanssa... Meilla muutenkin nayttaa olevan nuo neuvolajutut ihan identtiset! :D Eilen oli kylla illalla olo ihan kamala... Ilmeisesti puuhailin liikaa paivalla. Menin sankyyn jo seitseman aikaan. :eek:

Ma oon kanssa kattonut, etta tyttoja on luvattu enemman... Saa tosaan nahda miten sitten kay!

Onko kukaan kuullut Emmimemmista? Miten heilla menee? Toivottavasti kaikki on hyvin! Kohta alkaa porukkaa siirtymaan siihen synnyttaneiden pinoon! =)

Varinaa on tunnettu myos taalla ja muistan sen ekastakin raskaudesta.

Nyt kuitenkin aamiaisen laittoon!


Latte kohta 32 vkoa! :wave:
 
Aloha lääkärineuvolasta!

Täällä normaalisti tuo vika lääkärineuvola vasta rv 36, mutta pääsin jo nyt kun olin niin vaivainen :D Vauva kääntynyt rt, oli aika syvällä, kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm mutta on kiinni ja kiinteä joten ei hätiämitiä. Sain lähetteen äippäpolille synnytystapa-arviointiultraan, lähetteen pukamanpoistoon, reseptin vähän toimivampaan pukamasalvaan sekä todistuksen yo-kokeisiin osallistumiseen estymiselle. Lääkäri oli myös hieman ihmeissään tuosta sf-mitan yhtäkkisestä kasvusta (kahdessa viikossa 25cm -> 31cm), mutta käski olla hätiköimättä koska vauva ja maha tuntuivat ihan normaaleilta. Verenpaine mulla oli hiukan korkea, mutta se johtui luultavasti siitä, että lääkärin sanat juuri ennen mittausta olivat: ''Mitataan tää verenpaine ja mä kokeilen sitten hiukan niitä sun pukamia.'' :LOL:

Lämpöä mulla on vieläkin vähäisen. Viime yö meni taas huonosti nukkuen. Menin sänkyyn 23.30 ja nukuin ihan hyvin kolmeen asti, jolloin oli pakko mennä vessaan ja sen jälkeen ei sitten tullutkaan uni. Ja pitäis jaksaa mennä puoli kahdeksi apuvälinelainaamoon hakemaan se tukivyö, huoh. Toivottavasti siitä vyöstä olisi apua mun vaivoihini!

Danjuskalle paranemisia ja cadillacin poitsulle :hug:

upupa ja Multeri 33+3
 
Mulle tuli tässä yks päivä liitosta kirje, että pitää postittaa sinne äitiyslomapäätös kelasta ja lapsen syntymän jälkeen syntymätodistus. siis eikö ne päätökset mene yleensä suoraan kelasta liittoon?? ja en muista että olisin esikoisesta mitään syntymätodistusta koskaan saanut saatikka sitte semmosta mihinkään lähetelly. Jälkitarkastuksessa kävin ja muistaakseni neuvolasta laitto jotain papereita kelaan. En tarkalleen muista mitä.
 
myymä
Halfcaf Joo ollaan kyllä samiksia ja ihanaa että on kohtalotoveri ;)

Yö oli _kamala_. Pistokipu yltyi oikealla kyljellä pahaksi ja yö piti "nukkua" vasemmalla kyljellä ja silloinkin tuntui etten saa happea. Yö oli hyvin katkonainen mutta päätin kuitenkin reippailla ja menin aamulla 7.00 siskon kanssa jälleen uimahalliin vesijuoksemaan! Ja kyllä kannatti.
Nyt nukuin vielä pari tuntia tuossa päikkäreitä ja kohta alan ruuan laittoon!

Itse olen ehdottomasti _perhesuuntautunut_ . Kyllä opiskelukin kiinnostaa mutta ei musta ikinä mitään uranaista tule. Perhe tärkeämpää vaikka pienemmällä rahalla :)
Mun isäkin aina toitottaa että "älä sinä urasta murehdi, keskityt nyt lapsiis kun se aika on lopulta niin lyhyt" :)

myymä ja pikkuveli 32+0 :)
 
heipsan

Jospa nyt jaksais enemmän..
Olokin jo parempi.. pumppu kyllä hakkaa ja heikko olo mutta ruoka pysyy jo sisällä, mitä olen usklatanut syödä.. ja janottaa kovasti.
Ajattelin kyllä iltapäivällä tuon pennun kanssa koirakouluun lähetä tunniksi..

Noh, sitten kommentointiin.. Piti ihan ottaa kyna ja paperia että muistan kaiken :LOL: ;)
ootte niin ahkeria olleet.

Mömmikselle
onnea tyttölupauksesta! jaksuja kipuihin :hug:

Mikäs Iineksen olo??

Zoe:
kuulostaa tutulta tuo jalkojen särky.. täällä tapellaan joka yö kinttujen kanssa ja myös päivällä särkevät :( Kannattaa aina kun vaan on aikaa niin pitää pystyssä.. (itse en tosin muista/ mukamas kerkeä päivällä joka sitten kostautuu.. :headwall: )

Marza
kyseli taantuman vaikutuksista.. juu kyllä valitettavasti koskee meitä.. tai siis miestä.. työpaikka sanoo irti paljon porukkaa.. vain pieni osa saa jäädä.. ens tai sitä seuraavalla viikolla alkaavat jakaa irtisanomislappuja ja pahimpaan on jo varauduttu.. :/

Annas: Meillä poika opetteli nukkumaan omassa huoneessa jo pinnasängyssä.. sieltä ei siis pässyt pois. Silloin peiteltiin sänkyyn, uni cd päälle ja yövalo.. jäätiin huoneeseen ja aina peiteltiin takaisin.. tämä onnistuikin hyvin kunnes muutti teilun vuoden ikäisenä jatkettavaan sänkyyn ;)
herra huomasi että täältä pääsee pois ja oikeesti sai nostaa sänkyyn ja peitellä parikin kymmentä kertaa illassaan ekan viikon ajan..
nykyään tuttujen iltarutiinien jälkeen (satu, iltarukous ja yleensä vielä laulan jotain) vetää peiton korviin ja alkaa nukkumaan.. Tosin onhan poika jo 3v että sitä on keretty jo harjoitella ;) yllättävän äkkiä kuitenkin sisäisti että vaikka sängystä pääsee pois niin sinne jäädään nukkumaan.

Kaa: Itsesi parhaaksihan tuo töistä pois jäänti kuitenkin on, :hug: vaikka ymmärrän kyllä siinä mielessä että jos iste olen kipeänä niin silti yritän viimesillä voimilla aina töissä roikkua vaikka olo ois kuinka syvältä..
Ihanaa kun sinulla työkaverit ja pomo suhtautuu asiaan noin että patistavat huilaamaan.. voisi olla toisinkin päin.

Kaatjuska: hikkaa minäkin veikkaan.. meillä pikkuinen alkanut ihan viime viikkoina hikotella enempi.. ja voisi sanoa että varsinkin illalla koen sen aika kiusalliseski tykytykseksi ja kutinaksi kun nukkumaan pitäis mennä :whistle:

Cadillac
: Onneksi ei pojalle pahemmin käynyt!
Meillä kans nuorella herralla huulessa reikä kun eilen telonut itseään puistossa kun iskän kanssa kävivät.

Minni Menninkäinen: Meillä tapiolasta vakuutus.. otettiin jo ihan sillä, jos samanlaista kuin esikoisen aikaan..pahat ihottumat ja ruoka-aine yliherkkyydet.. ja aptekin maidot kun ei oo ilmasia :whistle:
Esikoiselle ei valitettavasti älytty ottaa sitä.. mutta nyt ihan edellisestä kerrasta viisastuneena ;)

Upupaepopsille
paranemista!!

Täällä neuvola mulla nyt 2vk:n välein.. itselle ois riittänyt kyllä harvempikin käynti.. tuntuu että mitään radikaalia tässä ei kuitenkaan tapahdu vielä piiiitkään aikaan kun loppu kuussa vasta la.

Noista paivoarvioista.. itse en ole saanut mitään pianoarviota pikkuisesta.. enkä saakkaan kun enää ei ole mitään ultria tms.. ellei sitten tule jotain että laittaavat ultraan.
Täällä kun säästävät kaiketi ja ovat jättäneet tuon vikan ultran pois :|
mutta odotan kyllä että ihan veljensä kokoinen pötkylä on tulossa... (tai ehkä salaa toivon että olisi hitusen pienempi :LOL: vaikka ihan vaan sen takia että tyttöä luvattu ;) )
tosin me kaikki 3 siskosta ollaan jokainen painettu yli 4kg syntyessään että turha toivo varmaan että tämäkään jää sitten alle..

Meillä äitin synnytykset vaihdelleet.. minä synnyin 2 viikkoa myöhässä, keskimmäinen aika ajallaan ja nuorin 2 viikkoa etukäteen..

jokohan nyt tuli kaikki :D
voisin lähetä jotain pientä syömään ettei syömättömyyskän vedä liian heikoksi..

danjuska ja vilma 30+5
 
No nih, nyt on lääkäristä palattu. Päätettiin, että kokeilen vielä töissä oloa, joten huomenna duuniin :) Jos ei selkä kestä niin sitten jäädään pois mutta kokeilenpahan nyt ainakin. Vauva on edelleen poikkitilassa mutta edelleen on mahdollista, että se siitä kääntyy raivotilaan. Eli nou panic ;) Tai siis pientä paniikkia alkaa aiheuttaa tuo vauvan koko, nytkin veikkailtiin että kyllä se sinne neljään kiloon ainakin menee...

Lapsilukumäärästä, meillä toiveena olisi kolme eli yksi vielä tämän vauvan kaveriksi.

Vakuutusta vauvalle meillä ei ole, hoitoon pääsee kunnallisenkin kautta jos tarve vaatii. Esikoisellekaan sitä ei otettu eikä sille olisi ollut mitään tarvettakaan.

Tyttölupauksia on tosiaan tullut ihmeen paljon tähän porukaan, minuakin kiinnostaa tuleeko yllätyspoikia ja kuinka paljon. Voisiko Kaa päivittää sitten listaa siten, että sukupuolilupauksen perään tulisi toteutuma eli että molemmat tiedot näkyisivät? Kuukauden päästä on mun synnytystapa-arvio ja siellä kyllä aion kysyä voisivatko varmistaa vauvan sukupuolen vielä.

ärrieri 31+4

 
Heippa pitkästä aikaa!

Päivittäin olen käynyt lukemassa juttuja mutta kirjoittelu on jäänyt..
Oma olo on ihan yhtä kamala kun on ollut jo kuukausia, mutta kaikkeen tottuu :whistle: Kipeitä supistuksia tulee päivittäin, pari kertaa jo saanut harkita synnärille lähtöä mutta onneksi ei ole vielä tarvinnut lähteä =) Vauvan kasvua on, taas tässäkin raskaudessa, jouduttu seuraamaan mutta nyt näyttäisi ihan hyvältä. Huomenna neuvola joten sitten kuulee taas uusimmat uutiset. Pää alaspäin oli vauva viime viikon lääkärikäynnillä, enkä usko sen kääntyneen toistepäin. Maha oli tuossa yks yö "tipahtanut" alas, joten tosi matalalla vauvan täytyy olla ja alhaalla pään puskenta tuntuukin.
Ja tuota mahan tärinää on täälläkin =)

Minni Menninkäinen, meillä on esikoisella ja tällä tulevalla lapsivakuutus Tapiolassa. Hyväksi ollaan vakuutus koettu esikoisella, toivottavasti tällä vauvalla vakuutus ei tulisi yhtä kovalle käytölle. Mutta ehdottomasti otettiin vakuutus vauvallekin, saahan sen sitten vaikka irtisanottua jos sille ei ole käyttöä.

Kärsivällisyyttä kaikille lepäilijöille, on meinaa henkisesti raskasta hommaa tuo pakosta lepääminen :/ Ja BiaBialle jaksamista osastolle :hug:

Nyt kotihommiin :wave:

-Pauko ja Peppi 33+3
 
Nyt mulla on hartiat ihan jumissa ja päätä jomottaa. Varmaan tuo pään jomotus johtuu nuista hartioista kun ei oo muita merkkejä raskausmyrkytyksestä. Haluttas johonki hierojalle..

huomasin tuossa että ihokutina on loppunu, eli sekin on varmaan johtunu vaan nuista -30 asteen pakkasista. nyt täälä nolla keli.
 
Luoja.
En tiedä miten päin nyt sängyssä pitää olla että saa nukuttua nätisti edes 2h putkeen. Aina saa olla korjaamassa käsien ja jalkojen paikkaa. Tissitkin on huonosti kokoajan. En yksinkertaisesti pysty kohta nukkumaan ollenkaan! Ihan totta, neuvoja kaivataan täällä.

Kipuja ei kuitenkaan edelleenkään ole ollunna, kiitos lepojen. Helpotti kummasti. :)

Unohdin jo miten hyvää tämä appelsiini voikaan olla. Täytyy käydä kauipassa hakee lisää.

Mömmis & potkija 31+5 :heart:
 
Oltiin tiputtu toiselle sivulle! :eek: Miten voi olla mahdollista?! =)

Nukuin taas viime yönä huonosti. Maha on ollut jotenkin herkillä ja vähän väliä tuntuu viiltävää kipua jommalla kummalla puolella alhaalla. Pitää varmaan taas asettua lepäämään.

Käytiin ostamassa Maxi-cosi turvakaukalo. Se on hieno. Väriksi valitsin mustan, joka on neutraali ja tyylikäs.

Vaikka neuvolassa on sanottu, että vauva on raivotarjonnassa jo joulukuusta lähtien, niin välillä tuntuu, että se olisikin siellä poikittain. En välillä ollenkaan tunnista, mikä kohta vauvaa missäkin on. Hikka tuntuu kuitenkin alhaalla, joten kai vauva on siellä ihan oikein päin.

Nyt takaisin lepäilemään! Jaksamisia kaikille kipujen kanssa ja vuodelevossa oleville voimia!

Ja tosiaa, appelsiinit on todella hyviä tällä hetkellä. Pitääpä mennä kuorimaan yksi sellainen!

Mimmu ja Furtsi 34+0
 
Moikka!

Sain selville tuon vapaapäivä-asian keskellä sairauslomaa ja kyllä se niin on että se lasketaan myös saikkupäiväksi, joten huomenna olis sit työpäivä edessä. Onneks tuo poika ei enää kovin kipeä ole, joten uskalla sen mummun hoitoon antaa.

Minni mennenkäinen kyseli vakuutuksesta;meillä on vakuutus tapiolasta sekä esikoiselle että tälle tulevalle vauvalle. Esikoisen kohdalla ollaan vakuutusta tarvittu n. 4 kertaa, mutta kyllä mä mielummin meen sairaan lapsen kanssa yksityiselle kun terveyskeskukseen, joten kyllä tuo vakuutus ainakin meillä on ihan hyvä olla olemassa.

marza
 
Mömmis: Onnea tyttölupauksesta
BiaBia: tsemppiä!
Jossu: Onnea näytön läpi menosta, saat nyt huokaista sen puolesta!
Eeevalla on ihan pallon muotoinen maha (ekassa raskaudessa, nyt en sit tiiä..)
Halfcafnonfatlatte: täällä kans kramppaa vatsalihakset.. siis ylhäältä. Illalla venytän selän jumppapallon päällä sillai et vatsalihakset venyy vähän. En uskalla tosiaankaan paljon venyttää mut tuntuu HYVÄLTÄ!!
Tervetuloa uudet! Kiva saada uusia mukaan!
Perhe/ura: Kyl mä luulen olevani enemmän perhekeskeinen, mut en jaksais aina olla kotonakaan. Et kai se on molempia tasapuolisesti.
Mahan värinä: Täällä kans värisee. Luin jostain et vauva harjoittelee nielemistä ja sit yskii vettä keuhkoista.. (vai näinköhän mä unta.?)
Taantuma: Opiskelijan elämään ei vaikuta mitenkään, paitsi ettei tarvi vielä valmistua ja joutua työttömyysjonoon Miehellä pitäis olla aika lailla varma työpaikka.
Ristiäiset pidetään, en kyl tiiä missä. Saa nähä sitten.
Isovanhemmat: toiset asuu lähellä mut ne on työelämässä ja toiset asuu 150 km päässä ja on kans töissä et tuskin tulee olemaan arkipäivisin apua mummojen/pappojen suunnalta.
KAA: Lepää nyt hyvällä omalla tunnolla!
Upapupa: "Verenpaine mulla oli hiukan korkea, mutta se johtui luultavasti siitä, että lääkärin sanat juuri ennen mittausta olivat: ''Mitataan tää verenpaine ja mä kokeilen sitten hiukan niitä sun pukamia.''
En ihmettele et verenpaineet on noussu!!!!

ja ne APPELSIINIT ON HYVIÄ!!!

(.) Olo ihan jees. alamahaa vaan meinaa kiristellä. Ja päätä särkee hela tiden! pitäis mitata verenpaineet, mut missään ei oo mittaria sillai kätevästi saatavilla.

Ensisynnyttäjät: meinaatteko osallistua perhe/synntysvalmennukseen? Mun mielestä siellä oli vähän "tylsiä" aiheita ja huonoon kellon aikaan. Sinne sairaalaan tutustumiskertaan mennään, mut muuten ei jaksais. Uudelleen synnyttäjät: Oliko perhe/synntysvalmennuksesta hyötyä? mitä menetetään jos ei mennä?
täytyy alkaa syömään (mun lemppariharrastus)
 
Tuosta hikan tuntumisesta mullekin kaikki sanoneet että hikka tuntuu siellä missä vauvan pää on mutta ei ainakaan minun kohalla pidä paikkaansa. Vauva nimittäin perätilassa ja silti hikka tuntuu alamahalla! Jos sen hikka on aina niin kova että koko vauva hyppii! :D
Järjetön väsymys edelleen koko ajan ja ärsytys kynnys tosi matalalla...

Muut joilla vauva perätilassa, onko jo varailtu aikoja kääntöyritykseen? Mulla se ois vajaan kahen viikon päästä eli rv35+3.
 
Eilen oli taas neuvola, pitkästä aikaa ja nyt alkaa olla sitten kahden viikon välein. Kaikki oli ihan ok, painoarvioksi tuli alle 3,5 kg, ja sain rautatabletit joita nyt pitäisi alkaa popsimaan.
Oli kiva neuvolantäti, antoi mulle kukkia mitä voin istuttaa kasvamaan :) Vauva on ollut jo pari kuukautta samassa asennossa ja laskeutunut syvälle lantioon (päätä ei edes löytynyt kun yritettiin tunnustella), sen takia käveleminen ja istuminen on niin hankalaa. Sairaslomalle pääsisin vaikka heti, mutta en kehtaa olla koko ajan pois töistä, yritän jatkaa vielä ensi viikon ja lomailla helmikuun alusta alkaen. Ja koska muutan muualta, pääsen vielä yhteen ultraan, jota muuten ei järjestettäisi.

Kävin eilen hakemassa avaimet uuteen asuntoon ja nyt yritän saada isännöitsijää kiinni, että uskallan tilata siivousfirman sinne. Oli aika järkyttävässä kunnossa, etenkin vessa ja keittiö, pakastimestakin löytyi ties mitä ja koko asunnon haju oli melko kuvottava, mutta siinä on iso vaatehuone ja lasitettu parveke!!
Lisäksi isännöitsijä maksaa tapetit ja maalit, huoltomiehen mukaan lattiamatonkin voisi vaihtaa.. kunhan nyt vastaisi puhelimeen.

Synnytysvalmennukseen meinasin osallistua, vaikka aiheet eivät ole mitenkään ihmeellisiä, niin saattaa kuitenkin tulla jotain uutta mitä ei olisi itse ajatellut.
Vakuutusta ei vielä ole kun heräsin vähän myöhään siihen että se olisi pitänyt ottaa kolme kk ennen laskettua aikaa ja tässä vaiheessa sen saa vasta kun vauva on kahden kuukauden ikäinen.
Perhe/ura en voisi olla pelkästään kotona, kuitenkin olisi kiva jos voisi tehdä työtä niin ettei tarvitsisi olla pitkiä aikoja poissakaan, eli molemmat.
Ristiäisiä ei tule, koska en kuulu kirkkoon, nimiäiset ehkä, ei ole varmaa sekään. Nimi on kuitenkin tiedossa, tuli kumpi tahansa.

Enää 59 päivää jäljellä.. vaikka luultavasti syntyy jo aiemmin..
 

Yhteistyössä