**Maalismasut 2009** tammikuussa

Siis voi iesus minua lahopäätä. miehän sitte menin neuvolaan ja sielä huomasinkin että olin tullut ihan vääränä päivänä!!!! :snotty: mulla olis ollu jo eilen aika neuvolaan. enkä saanut uutta aikaa, kun oli sijainen paikalla. Pitää huomena soitella sinne :$ Siis oikeesti onko teille muille käyny tällasia?? kohta mie varmaan unohan oman nimenki! :(

Halfcafnonfatlatte: Mulla ei oo vatsalihakset krampannu, mut eilen ku olin töissä ja lähdin käymään kellari kerroksessa kramppas oikea jalka niin pahasti että en saanu sitä liikutettua. mun piti seisoa siinä portaikossa ainaki kymmenen minuuttia ennen ku meni ohi. ihan hirvee tuntosta.
 
Danjuska huomasitko itse ne suonikohjut vai miten?onko ne tullut raskauden aikana?mielenkiintoista... :kieh:

meillä oksutautia..vasta esikko oksentanu, jospa ei tarvis muilla ollenkaa! :x

mömmikselle jaksuja olotilaan ja onnea tyttölupauksesta!! :heart:

jossu älä huoli tosiaan raskauden aikana muisti oikeasti voi vähän huonontua ja normalisoituu yleensä puolen vuoden sisällä synnytyksestä! :)

bibialle paljon voimia nyt ja synntytkseen joka selvästikin näyttäisi siltä että olisi seuraava synnyttäjä.. :hug:

meidän pikkuinen oli ultrassa sillon viikoilla 32+6 niin painoarvioltaan 2200-2300g..sama ku esikoisen painoarvio joka painoi 3050g syntyessään (viikoilla 38+2) ja kuopuksen painoarvio oli samoilla viikoilla 1800-1900g ja syntyessään 3420g (viikoilla 39). saa nähä kuin iso pötky sieltä tulee.. :D

sabine ja pikkuinen 33+6
 
HIP HEI!
Meidän möhkö oli kuunnellut äitiä ja kääntynyt Rt tilaan, nyt kun vielä pysyisi =)

Näinkös nämä tiedot laitetaan??
Neuvolakuulumisia tältä päivältä:

rv 33+6 (31+6)
paino +550 g/ vko (+ 513g/ vko)
paineet 110/70 (114/60)
pissa -/- (-/-)
hb 123 (132)
sf 33 (32)
rt (Pt)
syke 125-138 (132-146)
liikkeet ++ (++)

Toivottavasti meni oikein. Meillä täällä jännitetään siskoni puolesta, joka mennyt tänään yliaikaiskontrolliin. Toivottavasti saadaan tytöille eka serkku maailmaan pian :heart:
 
Moikka!

Tullut tosi paljon tekstiä! Olisi kiva kommentoida kaikkia, mutta kun rullaan tän sivun alas ja alan kirjoittaa, unohdan jo, mihin ja kenelle piti mitäkin sanoa.. :ashamed: No, yritetään kuitenkin! :D

Tervetuloa uudet! Taisi olla Hömäkkä, jolla oli sama laskettu aika kuin mulla! :heart:

Biabialle voimia lepäilyyn. Aika lähellä jo sitä 33 viikkoa, joten toivottavasti ainakin sen jakselevat kölliä vielä vatsassa! Ja toivottavasti vielä pidempään!! =)

Mömmikselle Onnea tyttölupauksesta! Ja toivottavasti kipuilut hellittävät! Itse olen alkanut epäilemään ajoittain omaa poikalupaustani, vaikka kätilö sanoikin rakenneultrassa aika varmaan sävyyn, että poikahan tuo on. Tosin, välillä mahani "värisee" ja ajattelen sen johtuvan siitä, että vauva pissaa ja sille tulee kylmät väristykset, niinkuin pojilla tulee... Oonko ihan hakuteillä ja onko jollain samanlaisia väristyksiä?

Jossulle Onnittelut päättötyön läpäisemisestä! Yksi stressi vähemmän ja yksi ilo enemmän, kun saa jotain tuollaista valmiiksi!

Gallupit Pidetään nimiäiset. Mies valmistuu huhtikuussa, joten ajateltiin pitää yhteiset juhlat. Muuten sais koko ajan olla järjestämässä juhlia ja luulen, että jo yksien juhlien järjestäminen on turhan rankkaa jo huhtikuussa. Mies lähtee toukokuuksi työmatkalle, joten juhlat on pakko järjestää jo siinä vaiheessa. Jos vauva syntyy luvattuun aikaan, niin ok, mutta luulen, että tämä menee yli ja syntyy vasta maaliskuun puolessa välissä. En tiedä miksi on sellaiset luulot, kun on vasta ensimmäinen tulossa...

Perhekeskeisyys En myöskään tiedä vielä kumpi olen. Ajattelisin nyt, että menen töihin ehkä syksyllä 2010, mutta en tiedä haluanko olla kotona niin pitkään. Ja riittääkö rahat.

Viime yö Valvomiseen meni. Ramppasin vessassa ja turhat ajatukset häiritsivät unensaantia.

( . ) Olo on hyvä! Pystyn kävelemään paremmin kuin jossain vaiheessa syksyllä. Ei supistele ihan heti alkuunsa. Väsyn nopeammin, mutta koen olevani ok kunnossa! Eilen puuhailin kotona kaikenlaista siivouksesta valokuvien järjestelyyn ja kävin pitkällä lenkillä, ja illalla ja yöllä kaikki touhuaminen kostautuivat kauheilla menkkamaisilla kivuilla ja suppareilla. Nyt on olo jo helpompi. Pitää vaan tosiaan lepäillä tarpeeksi jo nyt, kun se ei ole pakollista.

Jaksamisia kaikille!

Mimmukka ja Furuno 33+6
 
mimmukka mulla kanssa värisee maha aina välillä..onko se pojan merkki? :D taitaa tulla taas poikaa tähn taloon :heart: tyttöki olis ihana mutta kumpikin on yhtälailla tervetullut!itellä alussa oli tyttöolo mutta koko ajan enemämän kääntyy pojan puoleen olotila :)
 
Moi!

Juuri kun eilen nautin siitä että saatiin nukkua poitsun kanssa pitkään, niin eikös se tänään pompannut sit jo seiskalta ylos. |O No, nyt sain pikkumiehen päikkäreille, meen kattoon viime vikkoista Greyn anatomiaa boxilta ja luultavasti nukahdan sohvalle. Sen verran paljon väsyttää. Mut ensin kirjoitan teille. Asiat tärkeys järjetykseen. :D

BiaBialle oikein paljon tesmppiä sinne sairaalaan. Ja pidetään peukkuja et pikkuiset pysyis mahd. kauan masussa. Vaikka luultavasti seuravaksi onnitellaan sua vauvoista. :heart:

Halfcafnonfatlatte, mullakin on kauheita kramppeja öisin mutta ei vatsassa vaan jaloissa. Ja varsinkin vasemmassa jalassa. Otan joka ilta ennen nukkunmenoa magnesiumia poretablettina, mutta ei joka yö auta sekään. Ja mulla on ennen ollut suonenvedot pohkeessa, mutta nyt ne tulee sääreen joka tekee paljon kipeempää kun pohjekramppi. Myös runsas veden juominen pitäis auttaa, mutta se sit tarkoittaa sitä vessassa ramppaamista läpi yön...

Nyt kun on niin kovasti tuosta taantumasta ollut puhetta, niin mikä tilanne teillä on. Koskeeko lomautukset tai irtisanomiset teidän miehiä? Mun miehellä alkoi eilen yt-neuvottelut, mutta miehen työpaikka ei pitäis olla vaarssa. Tosin siihenkään ei nyt ihan täysin uskalla luottaa, mutta olis se kyllä aika hirveää jos mies irtisanottais, kun on vauva tulossa ja talonrakennus ihan vaiheessa. :eek: Täytyy toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Jossu, älä huoli, eikös se ole niin et raskauden aikana aivot tippuu mahan kohdalle. :LOL: Mäkin oon ollut välillä ihan lahopää ja unohdellut asioita.

Ja nyt sohvan perukoille. =)

marza ja minimuru 31+3
 
Ei nappaa työt yhtään... siksipä surffaan täällä ja facebookissa :ashamed: .

Taantuma: Ei kosketa vielä mutta todennäköisesti miehen työpaikalla tulee olemaan yt:t ja moneen kertaan :/ . Tosin mies on semmosella tuuliviiri-alalla, että yt:t on siellä lähes poikkeuksetta vuosittain. Sen kanssa on vaan pakko ollut elää eikä sen takia osata edes pelätä yt-neuvotteluita. Omalla kohdallani en usko taantuman vaikuttavan, organisaatio muuttuu muuten vaan. Täällä on paljon osa-aikaeläkeläisiä ja lähellä eläkeikää olevia, joten luulisinpa asemani olevan aika turvattu. Jos niin hassusti käy, että mies saa kenkää, niin me vaihdetaan paikkoja, mies jää lasten kanssa kotiin ja mä palaan pitkin hampain töihin :/ . Silloin kyllä talous vetää tiukaksi ja saadaan oikeesti laskea senttejä, että saadaan kaikki maksettua. Talosta kun on lainaa ihan kunnolla. Lainaa ollaan lyhennetty vasta puoli vuotta.

lisäys: nyt kyllä on korot niin alhaalla, että suunniteltiin lisälyhennyksiä. Jos iskee tiukka tilanne ja joudutaan maksamaan pelkkiä korkoja, niin ei olis niin suuret korkoerät. Mut suunnitteluasteella ollaan vielä...
 
taantumasta: näillä näkyminen meillä hyvä tilanne. ei taida meillä kovin lama painaa. mutta asiathan voivat aina muuttua. toivossa on hyvä elää.

lapsiluku: kyllähän me taidetaan päätyä vain näihin kahteen. mutta eihän sitä koskaan tiedä miten se vauvakuume yllättää joskus myöhemmin. :D
 
Heips!

Hoidin just juoksevia asioita ja laitoin tytön netissä menemään noita tytön sairausvakuutuksen piikkiin meneviä kuluja eteenpäin. Ja saa kyllä taas kiittää, että on vakuutus. Melkein 200e on tullu tässä kuussa kuluja tytön lääkärikäynneistä ja apteekista.. Tuosta lähtee tosin tämän vuoden omavastuu (85e) pois, mut se on koko vuoden omavastuu. Käyntejä on ollut siis yksi korvatarkistus yksityisellä (lauantai aika) , peruutusaika ihotautilääkärille ja kaksi apteekki reissua.. Tuo ihotautilääkärikäynti oli muuten aivan loisto juttu. Kun tytön ihon hoitoon ollaan tähän asti saatu vain neuvolalääkärin ohjeita, niin nyt tuli kyllä tuolta lääkäriltä sellainen tietopläjäys että huh.. Ja ihon kunto on kohentynut silmissä. Noita kuluja nostaa aika huomattavasti tuon ihotautilääkärin kirjoittama viikon erikois rasvakuuri joka maksoi 45e 30g purkki!!

Taantumasta meillä ainakin vaikuttaa. Mies on siis rakennusinsinööri opiskelija ja jäljellä on tämän kevään jälkeen vuosi koulua. Ens kesäksi miehen olis hyvä saada työmäämestarin harjoittelupaikka, mutta eipä kovin paljon oo tarjolla noita paikkoja. Onneksi meillä on mahdollisuus lähteä myös Ouluun ja PK seudulle silleen, että tätä asuntoa ei tarvii laittaa pois. Eli tiukka työnhaku käynnissä. Onneksi myös viimeisenä oljenkortena on päästä töihin samaan firmaan missä on ollu kaks kesää. Mut siellä on vaan timpurin apparin hommia..

Perhe/ura ? Tällä hetkellä perhe. Vielä en osaa sanoa tulevasta. Kun mies valmistuu, niin minä lähden opiskelemaan. Mulle ei oo yhtään selvää, et mitä haluan opiskella ja tehdä työkseni. Pari ehdotelmaa pyörii päässä, mutta kypsyttelen niitä tässä kotona ollessa. Yks mahdollinen haave ois lukea kotona olon lisäksi vielä pitkä matikka iltalukiossa, niin sais vähän enemmän ovia auki jatkokoulua ajatellen. Olen siis käynyt lukion ja melkein valmis leipuri.

Onko muuten vinkkejä miten saada tyttö nukahtamaan omaan sänkyyn. Tähän asti on käytännössä nukkunut meidän välissä, mutta haluttais yrittaa jotenki pehmein keinoin siirtää omaan sänkyyn. Ongelmaa aiheuttaa se, että tyttö ei osaa rauhoittua omaan sänkyyn vaan nousee pystyyn ja muutenki alkaa riehua ja pelleillä. Tähän asti ollaan nukutettu puoliuneen vieressä ja sit siirretty omaan sänkyyn. Tyttö ei muuten vastusta omaa sänkyä.
 
annas00: minkäikänen tyttö teillä on? meillä vaan on kylmän rauhallisesti viety omaan sänkyyn ja jääty sängystä vähän matkan päähän. aina ku yrittäny sängystä pois niin nostettu takasin. Pikku hiljaa siirrytty sängystä kauemmas ja pois huoneesta. ensimmäisissä nukutuksissa menny parikin tuntia ellei kauemminkin. ja meillä kesti noin viikon, ennen ku oppi omaan sänkyyn. sitte olikin eri homma opettaa se omaan huoneeseen. siihen meniki kauemmin. En osaa ihan ajallisesti sanoa kun syksyllä muutettiin ja meillä tuli monta reissua tuossa syksyn aikana ja tietenki sekotti tuota nukutusrumpaa... Nukutus vaatii vanhemmilta lujaa tahtoa ja ennen kaikkea kärsivällisyyttä. Nykysin poika vain viedään sänkyyn, halit ja pusut ja hyvän yön toivotukset ja jää sit itekseen nukahtamaan.

Onko liian sekava tää mun kirjotus??
 
Hermina: Mua vähän ihmetyttää kun sulla on sama tilanne kun mulla eli kohdunsuu pehmennyt ja alkanut aueta ja kaula lyhentynyt. Meillä lääkäri vaan kysy et tuntuuko siltä et hänen tarvii kirjottaa sairaslomaa. Olin ollut just lomalla, joten eihän mulla mitään tarvetta ollut. mut ei sanonut mitään et pitäis levätä tai muutakaan. eikä kirjottanut sitä saikkua. on tosiaan erilaisia tapoja eri paikkakunnilla.
 
Heips!

Lämpöä on edelleen se 37-37,5, eli kunnon kuumeeksi asti ei ole noussut. Olo on aika vetämätön, olenkin yrittänyt ottaa tänään ihan rauhallisesti, kun ensi viikolla täytyisi olla kurssikoekunnossa. Onneksi mies lämmitti eilen ja on muutenkin pitänyt kämpän kunnossa, mä olen vain laittanut pyykit koneeseen ja koneen päälle ja toiminut muissa kodinhoitohommissa neuvovana assistenttina voimieni mukaan.

Minä ja mies ollaan molemmat aivan ehdottoman perhekeskeisiä. Niitä asioita ja arvoja joita kunnioitan ei voi ostaa rahalla.

Multeri mekasti äsken niin että meinasi kannettava tietokone tippua lattialle kun se nojasi mahaan, onneksi mulla on nopeat refleksit! Eilen meidän vanhempi kissa tuli mun viereeni nukkumaan mutta Multerilla alkoi iltatoimet ja kissaparka pelästyi mun pomppivaa mahaani ja pakeni loppuyöksi sängyn alle :D Vähän jännittää, miten kissat ja vauva tulevat sitten toimeen keskenään.

Taidanpa kömpiä nyt pakastimelle hakemaan jääpaloja. Mies katsoi mua eilen hiukan kummeksuen, kun villapaita- ja vilttikerroksien alta ruikutin että ''mun on kylmä!'' ja samalla rouskutin jääpaloja. Ei sitten sanonut mitään... Viisas mies. :heart:

upupa ja Multeri 33+2
 
Taantuma vaikuttaa. Miehen työpaikalla on menossa yt-neuvottelut. Aika paljon vähennetään väkeä ja joka tapauksessa joka ikistä vuoronperään koskee yhdeksän viikon lomautus tän vuoden aikana. Kolmen viikon lomautus on jo kaikilla takana joulun aikaan. Meillä on vielä pikkuisen säästöjä siltä ajalta kun molemmat tahkosi töitä hullun lailla + veronpalautuksia. Ne käytetään luultavasti sinä aikana, kun mies on lomautettuna, sillä liiton rahaahan joutuu yleensä odottamaan ja asuntolaina & autolaina juoksee kuitenkin koko ajan. Mies haluaa lähteä opiskelemaan joka tapauksessa, sai sitten kenkää tai ei. Sai semmoisen kärpäsen pureman, nyt jos koskaan on mahdollisuus tehdä elämänmuutos ja toteuttaa itseään. Miehellä on takana kymmenen vuotta samassa tehtaassa ja jonkin verran ehkä jo tympäsee se homma. Jos mies saa lopputilin, opiskelee jonkin aikaa liiton korvauksilla ja jos työpaikka jää, niin opiskelee sitten työn ohessa. Aikoo hakea varmuuden vuoksi sekä päivä- että iltapuolelle. Itse ei kuitenkaan kannata irtisanoa itseään opiskelemaan lähtiessä, koska sitten saa vain ihan perusopintotuen. Mulla itellä on suhtkoht hyvä työpaikka odottamassa. Alle 20 hengen rakennusfirma, joka keskittyy korjauspuoleen ja remontointiin. Hyvin ovat pystyneet pitämään väen töissä ympäri vuoden, talven hiljaisina hetkinäkin myös. Eivät kovin helpolla lomauta. Maksavat mielellään palkkaa, vaikka töitä ei olisi yllin kyllin ollutkaan. Sillain on kyllä työntekijöiden toimeentulosta pidetty huolta. :) Pahemmin ei rakenneta uutta, uudistuotantohan on pahassa jamassa. Me tehdään hommia isoille ja pienille firmoille + yksityisille. Mutta jos firma ei pystyisikään kaikkia työllistämään, niin sitten mulla on hyvä syy jäädä kotiin ja ehkäpä yrittää heti perään esikoiselle sisaruksia. Asuntolainasta luulen että selvitään, mutta auto menee sitten varmasti vaihtoon.
 
Upupaepops, meillä on kans kisu. Se ei oo reagoinut mun mahaan oikein mitenkään. Ihmettelee vähän, kun en päästä sitä mahan päälle makoilemaan, vaan ohjaan reisille tai rinnuksille ihan mun kaulaan kiinni. Meidän kisu on aina tykännyt makoilla ihmisen päällä. :) Kisun ja vauvan yhteiselo jännittää jonkin verran, vaikka uskon, että hyvät ystävät niistä tulee kuitenkin. Kisu on vallannut jo vauvan sängyn, joka on täynnä vauvan vaatteita. Laitoin loppujen lopuksi siihen pyyhkeen päälle, ettei karvota vaatteita kauheasti. Joku kissaverkko ollaan aateltu varmuuden vuoksi ostaa, öitä varten. Mistähän semmoisia saa? Päivällä annan luultavasti nukkua vauvan vieressä, jos niin haluaa.
 
Mimmukka vai kuka se nyt kysyi vatsan värisemisestä, niin itselläni värisee aika ajoin maha. Mitä tämä mahtaa johtua? :D

Kipuja ei tosin tänään pahemmin ollut kun olen levännyt ja levännyt.


Mömmis & potkija 31+4 :heart:
 
Soraya meidän katit tykkäävät myös makoilla ihmisten päällä. Meidän kissat ei pääse makuuhuoneeseen, jossa nukutaan vauvan kanssa. Tällä hetkellä nukutaan miehen kanssa vierashuoneen 160cm leveällä vuodesohvalla, koska ei enää mahduttu meidän 120cm leveään sänkyyn. Tarvitsen niin monta tyynyä hyvän asennon saamiseksi, että tyynyt, minä, maha ja mies oltiin liikaa tuohon pienempään sänkyyn :D

Mutta kannattaa hankkia sellainen kissaverkko, jos katit pääsevät pinnasängylle. Luulisin että joko lastentavara- tai sitten lemmikkiliikkeet sellaisia myyvät.

upupa
 
Hiq
mahanvärina on tuttua, itse kuvailin tunnetta nlatädillekin tyyliin "sellaista ravistelua kun koira tekee pesun jälkeen". Mun mielestä se KUTITTAA!

Kiitos Zoe! ei ole kovin vaikea ottaa iisisti- siis sittenkään- kun tuo hiivalääkitys on lisännyt suppareita... kuulemma helpottaa nyt kun kuuri on loppumassa... Istualtaan työskentelykin tökkii joten ommeltua ei oikeastaan tule vaikka olisi kaikkea tehtävää (perhetutun vanhojentanssipuvusta alkaa olla jo ressi). Noh, päivä kerrallaan =)

perhe/urasuuntautuneisuus- tähän en osaa vastata vielä. Molempia?
taantuma ja isovanhemmat taantuma ei vaikuta minuun, miehellä muutenkin määräaikainen saikkarinsijaisuus menossa- jos ei saa jatkoa tai muuta työtä jäänee kotiin ja minä palaan toimistolle. Jännää, kun taantuma ei näy mun oman firman kysynnässä yhtään... oma isäni odottaa lomautusta ja on lupautunut mulle sitten kotiavuksi :heart: Molemmilta puolila isovanhemmat vielä työelämässä mutta suurperheiden vanhempina joiden kakarat jo maailmalla ovat kovin innostuneita ja aktiivisia meidän elämässä ja varmasti auttavat paitsi henkisesti ja ajallisesti niin myös taloudellisesti tarvittaessa...

Oletteko keskustelleet äitienne kanssa hänen syn.kokemuksista? Anoppi kyseli multa tätä kun hänen mielestään tyttärillä menee hyvin samoin kuin äideillä. Meillä ainakin näyttää sille, avautuminen alkanut äitiysloman alun aikoihin, ja synnytykset 2x rv36 ja 2x rv37 nopeasti ilman lääkkeitä. 2sta ollut vuodelevossa viimeisen 4viikkoa. Isosiskoni on syönyt molemmistaan sup.estolääkitystä rv 26 alkaen, toinen syntyi rv36 ja toinen hätäsektiolla rv35... että saas nähdä....

Nyt raahaudun kyllä keittämään kahvia kun mieskin tulee kohta kotiin :saint:

Jaksamista kaikille ja BiaBialle sairaalaan erityisjaksut!
-Hiq
 
Kaa
Nyt saivat työkaveritkin "käännytettyä" meikäläisen... olen tähän asti jaksanut töissä oikein hyvin, mutta viimeisen viikon aikana on ollut todella hankalaa. Työ sisältää paljon liikkumista ja erilaisia työasentoja, kumarasta asennosta kyykkyyn. Eli melkoisen rasittavaa kropalle. Nyt kun verenpaineetkin tuppaavat nousemaan, hyväksyin lopulta sen faktan, että levättävä on. Eli nyt olen sunnuntaihin asti vapaalla, teen su iltavuoron ja maanantai aamuvuoron. Sen jälkeen olen valmis jäämään sairaslomalle. Omatunto vaan ei millään anna periksi sitä tehdä, vaikka työkaverit ja pomot sitä jo ehdottelevatkin. Onneksi ei jää kuin 5 työpäivää sairaslomalle, sitten olisi alkanut vuosiloma ja äitiysloma jokatapauksessa. Miten tuollaisen asian päättäminen voi olla noin vaikeaa? :ashamed: :/
 
Mun äiti on synnyttäny kaikki kolme lastaan ennen laskettua aikaa. Veli tuli ainakin kolme viikkoa ennen. Mun sisko on synnyttänyt kaikki kolme jonkin verran ennen laskettua aikaa, mutta en muista kuinka paljon tai vähän ennen. Ainakin kahdesta lapsesta on ollut sairaalassa ennenaikaisten supistusten tähden, jotka on saatu lääkkeillä kuriin. Että jos jotain sieltä päin tulee, niin täytyy yrittää varautua ajoissa. Sairaalakassi ei ole vielä kyllä valmiina... Kuusi viikkoa laskettuun aikaan. Oon ens viikolla menossa toiselle paikkakunnalle muutaman päivän kurssille ja vähän jännittää kun junassa ja bussissa täytyy raahata kantamukset. Ja muutenkin, olla siellä yksin ilman miestä, ihan vieraassa paikassa. Jos synnytys jostain kumman syystä lähtisi siellä käyntiin, niin vieras sairaalakin! Mulla on se istukka kohdunsuulla ja viimeksi äippäpolilla sanoivat, että jos tulee verenvuotoa, niin ambulanssilla sairaalaan. Mutta sitä eivät sanoneet, kuinka suuri mahdollisuus sellainen sitten on saada. Mullahan on ollut kaksi kertaa verenvuotoa tän raskauden aikana, mutta ne ei kuitenkaan ollut mitään vakavaa.

Kaa, olet tunnollinen työntekijä. :) Mukava, että pomot ja työkamut itse ovat patistaneet sua huilimaan. Sitä vaikeampaa se olisi, jos töissä ei oltaisi myötämielisiä asialle. Ihan hyvällä omallatunnolla voit jäädä töistä sivummalle. Ja eihän sulla jää tosiaan kuin se viisi päivää saikkua. :)

Rv 34+0
 
Täällä kans yksi, jonka masu värisee... Arvelitte joku liittyvän poikavauvan odotukseen, meille kyllä melko vakuuttavasti veikkailtu kahteen kertaan tyttöä... Olis kyllä kiva tietää mistä moinen värinä johtuu.

Onkos jollain muulla sellasta "tykytystä" alavatsalla (kerran, pari päivässä)? Ihan kuin sydän hakkais kovasti - mutta ihan alavatsalla. Voiko olla joku hermopuristus tai vastaavaa?
 
Joo, mistähän se värinä johtuu? Olin ihan vakuuttunut, että vauvaa puistattaa silloin, niinkuin pojilla usein muutenkin. Mutta Mömmikselle ja kaatjuskalle on luvattu tytöt ja mömmikselle ihan vastikään. Joten ei kai siitä sitten voi mitään ennustaa sittenkään. =)

Se tykytys on Kaatjuska varmaan hikka! Meidän vauva hikottelee monesti päivän aikana ja usein hurjan riehumisen jälkeen. Sanotaan, että on yhteydessä vauvan hengitysharjoituksiin.

Mun äiti on synnyttänyt neljä kertaa, kaikki lapset yliaikaisina. Eli en odottele, että meidänkään syntyisi ennen laskettua aikaa.

Taantuma ei vielä ainakaan vaikuta. Mies saa valmistuttuaan vakituisen viran valtiolta ja on harvinaista, että siellä edes lomautetaan ihmisiä. Ja jos henkilöstöä vähennetään, niin juuri tuolta vanhemmasta päästä pistetään eläkkeelle. Itse olen sosiaalialalla, joten työt varmaan lisääntyvät, mutta ehkä työpaikat ei... Eli en tiedä, vaikuttaako taantuma minuun. Riippuu saanko töitä, kun äitiysloma loppuu...
 

Yhteistyössä