**Maalismasut 2009** syyskuussa

Zoe-F
Huomenia!
Mökin muija Mulla oli hemo vissiin jotaan 130 ennen raskautta, mistä tietää jos ne laskee? Pyörryttääkö silloin?
myymä Hyi hammaslääkäri yök! Mulla on vasta tammikuussa, antovat vaan tarkistus ajan vaikka hyvin tiiän ja ne tietää että mulla on varmaan kymmenen reikää leegoissa. Eka oli sellasii reiän alkui ja niit ne ei poraa ja nyt on muutama vuosi vierähtän ja ne on varmast muuttun jo rei'iks.
(.) Tunnen itteni vähän pummiksi :/ Mulla on kohta synttärit ja mä pyysin äitiltä synttärilahjaksi rahaa, kun mulle on tulossa postista pari pakettia ja mulla ei ookkaan maksaa niitten postimaksui ja miehen tili tulee vasta 15.päivä.
Ens viikon viikonloppun pitäis pitää synttärit. Kauhistuttaa jo valmiiks ku tänne tulee kaikki töllistelee ja kattelee, vaik on mun koti tavallaa aika pramee kakskymppisen kodiks mut silti. Sit pitäis leipoo ja kaikki oven karmit pyyhkii ja koira imuroida ja varmaa pyykätä noi ikkunatki, ne on kyllä vast pesty mut eipä niistä kovin hyvät tullu.
Zoe ja Öttiäinen 12+5 :heart:
 
Ultrakuulumisia: hengissä oli pikkuinen. oli viikon vanhempi, mutta en halunnu muuttaa la:ta, joten lääkäri sano, että katotaan sitte vielä rakenneultrassa. mukava lähes eläkeiässä oleva mies vähäsanainen. katsoi tarkkaa mahan päältä ja vaginaalisesti. pää-perämitta 69mm, vastaten 13+0.

Mies sitten illalla tuumas että kyllä siitä hyvä tulee ja oli ihan onnellinen vauvasta. Joten suosittelen kaikille ottamaan miehen mukaan ultraan. Juu ja kyllä laitteet on kehityneet. nyt ultrassa näkyi ihan oikea ihminen ja kädet ja jalat ja keuhkota ja aivot ja mahalaukku (miehen mielestä kivekset ja pippeli) ja kaikki tärkee!!! 6v sitten neuvolassa oli näillä viikoilla piparkakku-ukko.
 
Ei aamu alkanut niin kivasti. :| Heti tuli heikko ja huono olo, päänsärkykin mieletön. Tänään kyllä pysyn sängyssä lepäämässä. Harmittaa kun ulkona on niin kaunis sää. Kelpais lähtee kävelylle. Minulta lähti ruokahalu kokonaan nyt sitten. Pelottaa että oksennan vielä ruuan päälle. Ei ole kivaa ei...

Kas. Uusi sohva tuli tänään, samoin nojatuoli. Siinä ois niiku selkänojamekanismi, mikä lie se nyt on. Kivaa. =)

12+4
 
Neuvolassa tuli käytyä, oli lääkärin tarkastus. Paino oli tippunut 1,3 kg mikä oli erittäin ilahduttavaa :) Kohtu vastaa kuulemma viikkoa 14 mutta ei tartte kuulemma säikähtää, ei ole jättiläistä tulossa :kieh: Onpahan silakalla tilaa uida.. Huomenna sitten nt-ultraan!

ärrieri 12+3
 
Heippa taas!
HIenosti olette taas pyöräyttäneet uuden kuu käyntiin. Tämä äiti oli yksin kotona koko viikonlopun, mies vei lapsen ja koirat mökille ja nautin hiljaisuudesta ja pitkistä unista enkä avannut konetta lainkaan!

Hbstä olitte jutelleet, mulla oli edellisessä raskaudessa aika alusta lähtien kaksi rautaa päällekkäin, Kräuterblutsaft ja Obsidan ja n 123 oli arvo. Mulla lääkärineuvola pe joten täytyy tarkistaa taas, viimeksi ei vielä tarvinnut aloittaa. Paino on pudonnut 7kg ja jymähtänyt nyt siihen (viimeksi tuli siis -10kg), viikolta 20 eteenpäin paino ei muuttunut vaan lapsi kasvoi ja äidin rasvat liukeni, pikkaisen toivon samaa efektiä... :LOL:
Ensimmäisiä supistuksia on ollut esim. raskaan päivän jälkeen illalla nukkumaan mennessä. Viimeksi alkoi vähän myöhemmin mutta lämpimästi kehoitan ottamaan rauhallisesti jos teillä alkaa tuntua!! Meillä neuvolasta neuvottiin liikkumaan(??!!) ja olemaan ihan normaalisti kun olin saikulla suppareiden takia ja vdet tosiaan meni sen 7vkoa etukäteen ja lapsi tuli 6vko ennen la:ta.
Supistusten lisäksi tuntuu kun Aatami ja Beetami vuorotellen tuuppivat päällään munasarjoja/rakkoa. Koko ajan joku meistä kolmesta on hereillä :kieh: . Lantio ja nivelet mulla oli löysällä vielä edellisen kierroksen jäljiltä ja nyt kun liitokset ovat alkaneet avautua rutina on ihan järkkyä esim seisomaan noustessa. Joko teillä alkaa kolista?
Huono olo on riivannut aika lailla. Koko ajan pitäisi nukkua tai syödä mikä on todella helppoa 7,5kk elohiiren kanssa... Joko teillä on mielitekoja? Mä olen taas kiskonut vispipuuroa, viime vuonna loka-marraskuun söin 2kg viikossa.. Kai siinä on jotain mitä multa puuttuu.

Vielä noi pää-perä-mitat; A oli 5mm ja nt 0,8 ja B oli 4,8mm ja nt 0,7. Kätilö tosin sanoi että erot voi johtua ihan asennosta jossa tyypit oli. Vastasi viikkoja 11+5 ja 11+ 4 eli la sama.

Nyt pitä mennä syömään, sainpa taas aikaan kunnon romaanin oman navan luota... :ashamed:

Voikaa hyvin!

BiaBia ja masuvauvat rv 13+4 ja muu porukka
 
Alkuperäinen kirjoittaja BiaBIa:
Lantio ja nivelet mulla oli löysällä vielä edellisen kierroksen jäljiltä ja nyt kun liitokset ovat alkaneet avautua rutina on ihan järkkyä esim seisomaan noustessa. Joko teillä alkaa kolista?


Mulla on selässä ollut ihan törkeää kipua välillä. Niin paljon on sattunut, että oikeaa jalkaa on tarvinnut raahata perässä. Välillä myös iskee karmea sekuntteja kestävä kipukohtaus, jonka aikana ei kannata liikkua mihinkään. Lääkäri sanoi tämän johtuvan raskaushormoneista, jotka löystyttävät tukikudoksia. Lonkassakin klonksuu ja joka puolella kroppaa rutisee. Ihanaa aikaa tämä raskaus :)

Mielitekoja on ollut tasan yksi: maito. Juon maitoa tällä hetkellä litroja päivässä. Onneksi ei oo niitä kaikkein epäterveellisimpiä mielitekoja toi maito.
 
^Mulla on otettu tasan kerran. Samassa, kun menin otattamaan muutkin verinäytteet (veriryhmä, HIV yms.) Eikä tuotakaan otettu siis neuvolassa vaan mun tapauksessa Tyksissä. Muista tuloksista en edes vielä tiedä. Hemppa oli kai 125.
 
heippa. nyt alkaa olo normaisoitua. toi huonosti nukutu yö vaikutta selkeesti seuraavan aamun oloon. tänään käyn kyllä 20.30 lasten kanssa nukkumaan. hemppaa ei ole otettu kun kerran, "lähtöhemppa", joka oli 135. ekan kolmanneksen aikan ei suositella rautaa, vaikka kuinka alas laskee.
kummassakaan aiemmassa raskaudessa en ole pystynyt rautaa syömään, kun on tullu ulos ja huono olo tullu siitä. hempparin lasku kyllä tasoittui mulla tossa 28 viikolla ja sitten pikemminkin nousi ihan itestään.
Mitat: painoa omalla puntarilla +-0, mahan umpörys +2cm. ei näy vielä missään, eikä tarvitse näkyäkään.
 
Zoe-F
Hemppa noin 130, törkee selkäsärky ollu riesana jo noin kuukauden, paha olo enimmäkseen 3:00- 11:00 ja nukun joka aamu vähintään puol kymmeneen että kestää. :D Tänään ystävänä myös päänsärky mikä kyllä tekee vielä lisää huonoa oloa. Muuten olisikin varmasti ihan hyvä olo.
 
Kokokyselyyn: Meidän tyyppi oli rv 12+4 (vastas rv 12+5) 6,3cm pitkä päästä peppuun.

Täällä on herkuteltu sieniruuilla (sienimuhennosta + jauhelihapihvejä ja sienisalaattia kermaviiliin sekoitettuna).. ihanaa! :p Tätini oli kerännyt hirmu läjän sieniä meille talveksi. :heart: Pullaakin sain aikaiseksi paistaa, saa tulla käymään pulla kaffella! =)

 
myymä
Iltaa. Tänään tuli sitten down - seulonta tulokset, eikä kohonnutta riskiä ole :) Olihan se melkoinen helpotus ettei tarvitse sitä ainakaan enää pohtia! :) Kävin myös tänään antamassa ne verinäytteet (hiv yms) ja HAMMASLÄÄKÄRISSÄ ... yh! Yksi reikä paikattiin ja nyt särkee niin pirusti!
Kävin tänään kaverin kestovaippaopissa ja nyt on sitten päätetty että meillä aletaan kestoilemaan :) nyt alan pikkuhiljaa hommaamaan niitä vaippoja jottei tule sitten hirveetä menopläjäystä loppuvaiheessa :)

Myymä ja pikkuvelisisko 12+5 :)
 
Hei taas kaikille! :wave:

Tänään kävin ultrassa,niskaturvotus oli 1,4 ja pää-peppu mitta oli 60mm,vastas viikkoja 12+5, mulla viikkoja 12+3 eli laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Harmi kun mies ei päässyt mukaan kun on edelleen siellä koulutuksessa.
Pahoinvointi on tosiaan jo mennyttä aikaa ja alkaa tuo väsymyskin hellittämään. Onneksi, koska tuo neiti on nyt tosiaan nukkunut tosi huonosti kun pappa on ollut poissa.

chromo 12+3
 
Zoe-F
No niin! :wave: Yrjösin tänään ekan kerran.
myymä :hug: Onneks mua ei koske eikä kolota hampaan paikkaus. Eikä oo muuten ikinä puudutettu, vaikka jotkut puhuu, että puudutettiin parin paikan takia. Enemmänkin pelottaa, jos joutuu joskus luopumaan viisauden hampaista.
 
Huomenta,
johan on tekstiä tullut. Itse olen käynyt, nyt lukemassa. Pitänee tänään tulla kuulumisia kirjoittelee. Tänään on ultra klo 8:00. Ja jännittää niin vietävästi. vaikka tuttua juttua on. Toivotaan, että masuasukilla on kaikki kunnossa.





IHANAA PÄIVIÄÄ KAIKKI JA PALJON TARRASUKKIA:)
 
myymä
Jadeketulle Tsemppiä ultraan! :)

Huomenta kaikille! :)

Tänne ei mitään uutta. Miehen kanssa taas hieman riitaa mutta eiköhän ne taas ajallaan setviinny. Harmittaa vaan jos tämäkin raskaus menee riidellessä :( Mies on päivät töissä ja illat koulussa ja kun pääsee kotiin on aivan ärtynyt kun on niin väsynyt. Minäpä en moista jaksa katsella, että minulle sitten tiuskitaan väsymyksissään joten saapahan alkaa laittaa elämäänsä tärkeysjärjestykseen. Ei sillä että koulu pitäisi lopettaa mutta asenne pitää muuttua!

AINIIN! Uni : Näin unta että kävin 4D ultrassa ja ultraaja paljasti vahingossa, että meille tulee tyttö ;)

Tässä sitä nyt taas painetaan töissä vaikka väsy painaa kovastikkin päälle.. pääsispä kotio nukkumaan! :)

myymä ja pikkuvelisisko 12+6 :)
 
Huomenta kaikille!
Hemboista oli keskustelua täällä. Mulla oli heinäkuussa rv 8 lukema 118, mikä oli jo
vähän alhainen. Nyt kävin toissapäivänä neuvolassa lääkärikäynnillä ja lukema oli noussut jostain ihme syystä 136:teen!!Neuvolatätikin ihmetteli, että mitä ihmettä olet tehnyt? Mä sanoin, että ilmeisesti jotain oikein :LOL: Saas nähdä miten kehitys jatkuu....
Mulla on mitattu hemoglobiini joka kerta neuvolassa käydessä ja tullaan mittaamaankin samoin kuin muut jutut (verenpaine, paino ja pissanäytteestä tarvittaat jutut). Lääkärintarkastus tosiaan meni ja kaikki oli hyvin. Eka kerran kuulin sydänäänetkin ja syke oli pikkuisella 160 :heart: Taas tuli todistetta, että kyllä siellä ollaan elossa ja kaikki on hyvin!

Maha on kasvanut, sen ihan huomaa jo. Yritän vielä töissä peitellä vaatteilla, mutta en tiedä kuinka onnistun siinä. Ajattelin parin viikon päästä esimiehelleni kertoa asiasta. Sillon onkin jo 4 kk täynnä, joten sen jälkeen peittely ei varmastikaan enää vain onnistu.

Nyt töihin tämä mamma :)
Ihanan aurinkoista syyspäivää kaikille!

Genet ja pussi 14+1
 
Huomenta!

Mullakin on vierähtänyt muutama päivä silleen etten ole ehtinyt kirjoittelemaan, lukenut kyllä oon. Meillä on esikoinen ollut jo 6 päivää kipeänä. Diagnoosina pitkittynyt korvatulehdus. Taas se siis alkaa :/ . Kesän ajan poika sai olla terveenä, nyt sit taas juostaan korvalääkärissä. Tuubeillakin jo uhkailtiin :( .

Hormoneista: Musta tuntuu että mulla on 9 kuukautta kestävät menkat. Oireet on täysin samat, vuoto vaan puuttuu. V***ttaa koko ajan, suklaata tekee mieli, ne finnit(!), hiukset rasvoittuu, oon turvoksissa ja itkettää, kiukuttaa ja ärsyttää. Kiva olo...

Hemppa: Mulla oli raskauden alussa siinä 135 mutta Tyksissä kun olin nesteytyksessä, niin hemppa oli laskenut 129. Neuvolassa mulla ei ole koskaan hemppaa katottu, että sinänsä ihmettelen, kun jossain katotaan joka kerta. Mulla oli edellisen raskauden lopussa hemppa vielä 121, joten enpä usko, että nyttenkään tarvii laskusta kärsiä.

Oma (pyöristyvä ) napa: Olikos se Mömmis joka tykkäsi Bebesin mammafarkuista? Minä myös tilasin sieltä farkut ja tykkään kyllä. Sikamaisen hintaiset olivat mutta hyvännäköiset ja ihan hyvät päällä. Paremmat kun mun vanhat H&M:ltä ostetut. Ja vielä lisää omaa napaa, nimittäin mulla on maanantaina eka sokerirasitus ja pelottaa niin vietävästi, että sokereissa on (taas) häikkää. Mä en ole pystynyt noudattamaan ruokavaliota, kun ekaksi oksensin melkein 7 viikkoa putkeen ja sen jälkeen oonkin syönyt mitä tykkään. Onneksi mielitekoina on ollut niin tomaatit kun omenatkin, joten hiukan on terveellisempääkin mukana.

Eipä tässä muuta tähän aamuun. Pitänee jatkaa töitä...

Iines ja Sintti 14+5
 
Huomenta!

Sitä toukan kokoasiaa oon tässä vielä miettinyt.. Näkyykö muilla tossa uä-kuvan yläreunassa se mitta? Vai onko se joku muu mitta vaan? Kun mulla näkyy siinä se 7,7cm. Voi olla että mä vaan muistan sen väärin, että se olikin 5,7cm ja toi kuvan numero on vaan sekottanut mun pääni...

Mulla on nyt reilun parin viikon ajan ollut melkein joka päivä päänsärkyä, mutta eilinen vei kyllä voiton! Töissä otin päivällä puolen päivän jälkeen 1 g panadolia (ei auttanut), sit kun pääsin kolmen jälkeen kotiin niin menin suoraan sohvalle lepäämään. Vähän torkahdinkin ja sit havahduin klo 17 aikaan ihan järkyttävään särkyyn. Ihan itku pääsi kun niin sattu. Ja tosiaan ihan siinä levossa oli pahentunut. Otin sit 2 Panacodia ja jatkoin sohvalla koko illan. Olin jo melkein menossa päivystykseen kun oli niin kamalaa, koko ajan vaan kyyneleet valu silmistä.. Sit illalla klo 22 otin vielä 2 Panacodia ja menin nukkuun. Nyt on tosi väsy olo mutta tällä hetkellä ei ihan hirveesti särje. Meen tänään iltapäivällä lääkäriin josko se osais jotenkin auttaa.. Eli taas oon saikulla. Ehdinhän mä töissä oleenkin tässä välissä jo 2 päivää.. :ashamed: Nolottaa olla koko ajan saikulla mut ei voi mitään..

Ja mahaa ei vieläkään oo.. Odotan jo innolla sen näkymistä..

rv 13+4
 
Kaa
Voimia kaikille säryistä ja kolotuksista kärsiville. Itsekkin kärvistelen täällä flunssassa. Ei oo kiva ei.

Tuo sikiön mittaushan on niin mittaajasta kiinni. Ja sikiöstä myös. Eiköhän ne kaikki meidän vauvat kasva ihan mukavasti. Rakenneultrahan se sitten taas kertoo enemmän.

Hemoglobiini; itselläni on aina ollut hyvä hemoglobiini, viimeisin arvo oli 140. "Menkka-aikaan" se laski aina kuukautisten mukaan, olivat nimittäin aikalailla runsaat ja pitkät. Nyt kun ei ole tuota verenhukkaa, hb pysyy ihan hyvällä tasolla. Kyllähän se siitä laskee raskauden myötä, mutta toivottavasti se ei laske ihan hurjasti. 110 on minulle jo hyvin matala, silloin ei jaksa kättänsä nostaa... :|

Nyt aamupuuron keittoon. Mukavaa torstaita kaikille!
 
myymä
GALLUP: meinaako muut mennä 4D ultraan?
Me ollaan menossa mutta ei aiota kysyä sukupuolta :)
Pelkäsin aluksi että jos näen sen itse mutta kaverin 4d dvd:tä katsoessa en olisi mitenkään osanntu tulkita sukupuolta siitä :)
 
Zoe-F: Multa on revitty vuoden sisään 3 viisaudenhammasta ja 2006 kiskottiin ensimmäinen. :whistle:

Mulla oli hemppa alussa 123. Saa nähä laskeeko taas sinne 100 pintaan..

myymä: Ei aiota mennä ku se on niiiiiin sairaan hintanen.. Tavallisessa extra-ultrassa käydään yksityisellä urkkimassa sukupuolta ku se maksaa vaan 45euroa :) Sanokaa ihmeessä ultraajalle heti alkuun että ette halua tietää sukupuolta. Kaverin vauvan kikkelistä on nääs kuvaki joka on ultrassa otettu :D

Eeeva ja Äppä 15+0
 

Yhteistyössä