**Maalismasut 2009** syyskuussa

Zoe-F
Kaa Kiinnostuksen kohteet on täälläkin ihan muualla mutta kun tietää kuinka tolkuttoman paljon säästää rahaa kun tekee itse niin välillä on pakko kiinnostaa :D
myymä Jep. Mutta meillä just se tilanne että mä haluan tietää ja mies ei. Mitenkäs se sitten hoidetaan jos mies on mukana? :)
 
Rakenneultra on meillä 17.10. ja silloin on rv 21+1. Päästään hyvällä lykyllä kurkkimaan masuun vielä ennen sitäkin neuvolassa. :heart:

Vakuutuksesta sen verran että me otetaan kanssa se, nimenomaan Tapiolasta. Hevosellekin tulee sikiövakuutus sieltä. :)

4d ultraan ei varmaankaan mennä, riittää ihan hyvin kun saa nuo normi ultrat ja neuvolasta sit vähä extraa.

Sintti viuhtoutuu taas minkä kerkiää ja mulla on kaamee nälkä.. niinku aina! Nyt syömään nakkisoppaa. :p
 
Heips taas!

Lääkäri kirjotti mulle reseptin Burana 600mg:iin. Kannattaa kuulemma sit ottaa jos Panacod ei auta. Saa ottaa pari-kolme päivässä, mutta siis ihan parin päivän ajan. Että sais sen päänsäryn kokonaan pois. Ja sano että kannattaa käydä neuvolalääkärillä, jos sillä ois jotain mielessä. Pitää kuulemma miettiä jotain estolääkitystäkin jos vaan pitkittyy ja pitkittyy. Soitan siis huomenna neuvolaan, toivottavasti saisin ajan nopeesti. Tänään taas särkee, otin reilu tunti sitten pari Panacodia, voi olla että sitten yöks otan sitä Buranaa jos ei helpota.. En vaan oikein tykkäis syödä lääkkeitä mutta kait se on pakko..

Mulla on rakenneultraan aika lokakuun loppupuolella, sillon viikkoja muistaakseni 20+ jotain..

Ostin tänään 60-senttisen pitkähihasen bodyn, jossa lukee edessä: made with love. Oli ihan pakko vaikka aikas kallis oli!

Vähän sekavaa pätkää tuli mutta pistetään päänsäryn piikkiin! B)

rv 13+4
 
HEI,

aamulla oli sitten meikäläisen ultra. Tehtiin alateitse. Kaksi tuntia kesti, labra noin 40 minsaa. :whistle: Kaveri masussa on mittojen mukaan 12+4, mutta menkkojen mukaan viikkoja on 11+5. Mutta koska ei ollut viikon ylitse, niin ei muutettu laskettua aikaa. Laskettu aika on siis 28.3.09. Olen tainut aiemmin kirjoittaa 27.3. Saa siis muuttaa etusivulle. Sydän sykki, kaikki kunnossa. Mutta kaveri ei halunnut liikkua yhtään. Oli vaan paikoillaan. Siinä sitten piti pissalla käydä heristämässä ja hieman jumppailla, mutta ei mitään. Siinä vaiheessa rupesi paniikki nousemaan kurkkuun. :( Tökki masun päältä ja ravisteli anturaa yms. Mutta ei mitään. Siinä vaiheessa kyyneleitä rupeaa kohoamaan silmiini. Kätilö sanoi, että käyhän välissä labrassa ja käy hakemassa lisää syötävää sekä mehua, niin saadaan kaveri hereille. Nukkuu niin sikeästi. Hiivatti. Siinä sitten sydän sykkyrällä labraan, mehun ja sämplärin kanssa. Takaisin tullessa kätilö nappasi meidät välistä ennen toista perhettä. Nyt masuasukki sitten oikein sammakkoa uiskenteli. Jo tippui kivi sydämeltä. Pituutta oli 58 mm. Seuraava ultra on viikolla 21+

Kyllä me olemme menossa 4D ultraan. Koska esikoisemme ei syntynyt terveenä, tosin nyt on terve. Sairaus (kasvain) hävisi itsekseen. Tämän takia olemme menossa 4D ultraan.

Niin ei siis onneksi ollut kaksosia, vaikka suuri mahdollisuus olisi ollut. Tässä näin pikaiseen kuulumiset. Nyt Housea katsomaan.




 
Meillä huomenna np. ultra, jännittää kovasti. Onneksi mies sai vapaapäivän ni en joudu meneen yksin. Meillä ei oo viel päätetty mennäänkö 4 D ultraan. Riippuu paljolti siitä miten sydänäänet kuuluu. Ettei vaan tulis sitä eteiskammionjohtumishäiriöö...
 
Oksensin toistamiseen tänä yönä. Ensin 2h sitten ja nyt uusiksi. Olin just menossa jääkaapille jossa alkoi melkoinen yökötyskohtaus. Juoksin sängyn viereen roskapöntön eteen. Ei mennyt kauan kun oksu tuli. Mies lohdutteli vieressä. Koetin välissä nukkua mutta rupesin pyörimään. On huono olo nyt kokoajan. Pelottaa että oksennan tästä eteenpäin kokoajan. :eek:

12+6
 
myymä
Huomentarallaa!
JAdekettu Olipas teillä jännittävä ultrakäynti mutta hienoa että lopulta kaikki hyvin! :)

Tänne ei mitään uutukaisen uutta. Odotan että viikot menis nopeampaa jotta olis jo ultrat yms :)
Tänään ois sitten tasaviikot 13+0 :) Jeeeee :)

myymä ja pikkuvelisisko 13+0
 
Huomenta,

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille!

Onneksi Jadekettu teillä kaikki hyvin :) . Teille voikin sitten syntyä hyväuninen lapsi ;) .

4d-ultra: Mun tekis mieli mennä mut mies kokee sen turhaksi, kun rakenneultra on joka tapauksessa. Ja kun esikoisestakaan ei käyty niin kai se jää meillä väliin :/ . Mut siinä tapauksessa varmaan meen, jos rakenneultrassa ei sukupuolta kerrota, mä haluan sen tietää etukäteen niin voidaan pohtia nimivaihtoehtoja ja heti alusta sitten kutsua lasta oikealla nimellä.

Oma napa: Eilen tuli postissa down-seulonnan tulokset. Siinä luki, että tulos normaali, ei aiheuta jatkotoimenpiteitä. Lääkärin tarkempi lausunto tulee myöhemmin. Huh, onneksi. Mä oon kuullut niitä tapauksia, että niskaturvotus on normaali mut veriseulassa jää silti kiinni. NYT mä oon paljon luottavaisempi, että saadaan vauva maaliskuussa syliin :heart: .

Me ei muuten olla vieläkään kerrottu muille sukulaisille vauvauutisia, kun omille vanhemmillemme ja sisaruksille. Mä en tajua miksi ajatuskin on niin vastenmielinen. Osaksi vaikuttaa ainakin se, että miehen serkku sai toukokuussa keskenmenon ja meillä tärppäs heti seuraavassa kuussa. Heillä oli käynyt niin, että nt-ultrassa kaikki oli hyvin mutta jokunen päivä sen jälkeen oli alkanut kauhet vatsakivut ja pieni vuoto ja ultrassa oli havaittu, että vauva olikin kuollut :'( . Joten tunteet on heillä vielläkin pinnassa ja läheinen suku kun on niin tuntuu pahalta kertoa omia hyviä uutisia. Tuntui kyllä pahalta kertoa miehen veljelle ja hänen vaimolleen, kun he ovat vähän on-off yrittäneet vauvaa jo reilusti yli vuoden eikä tärppää.

Näistä filosofisista mietelmistä siirryn työn tekoon (pitää yrittää vaikka onkin perjantai ;) ).

Iines ja Sintti 14+6 (jee, huomenna ollaan jo toisen kympin puolessa välissä! )
 
Olen kertonut kavereille raskaudesta, mutta en vielä sukulaisille. Tänään pitäis mennä kortti mein äipälle ja sen jälkeen sitten tietääkin koko suku. Saas nähdä missä vaiheessa puhelin pirisee.

Inkaliina & AnniAapeli 12+1
 
Huomenta kaikille!

Mömmis: mäkin kävin viime yönä kerran oksentamassa, et ihan jees menee.
tänne on tullu niin paljon tekstiä, ettei muista mitä kaikkee piti sanomani. Onnea kaikille, jotka on "selvinny" ultrasta :D
sain kerrotua omille vanhemmilleni toissapaivänä vauvasta. innoissaan olivat. (eka lapsenlapsi). appivanhemmille ei olla vielä kerrottu, enkä haluis niille vielä kertookaan ku anoppi on niin lörppösuu et jaarittelee kaikki asiat koko maailmalle. Hääpäivästäkin se infos heti kaikkia miehen sisrauksia, vaikka nimen omaan sanottiin et halutaan pitää se salassa. et sellanen anoppi.

meillä tuo ukko on heittäytyny puhumattomaksi. siitä ei saa niin ku mitää irti. ei se kuulema oo suuttunu mistää, se vaan kuulema ajattelee, mut ei tietenkää mulla kerro mitä sen kuupassa liikkuu. joskus tekis mieli pikkusen hätyytellä niitä ajatuksia ulos sieltä pääkopasta niin mäkin pysyisin kärryillä missä mennään.

mut oma napa kasvaa. oon siirtäny suurimman osan paidoista ja odottamaan laihempia aikoaja, housuista on käytössä suurimmat. tuntuu et maha ei oo kasvanu mut housut puristaa niin et sattuuu niin kai se sit on kasvanu. joka aamu edelleen käyn oksentamassa kerran pari, mut nyt pystyy jo syömään suht normaalisti. aamulla tientenkin vaan sellasta mikä on helppo oksentaa. (ei muuten kannata oksentaa/syödä viiliä, koska se on sama kuin oksentaisit hapanta, pilaantunutta kokkareista maitoa YÖK)
mä vedän ihan himona greippejä. luin just ykspäivä netistä et niissä on runsaasti foolihappoa. luotan siihen et keho kertoo mitä se tarvii.

no niin tulipas lörpöteltyä! Hyvää perjantaita ja iloista viikonloppua!! :wave:

Muty&killiäinen 13+6 (huh ku taas viikko menny nopeeta)

Muuten huomasin just et mulla alkaa 5 kk päästä äitiysloma ja laskettu aika on huomenna tasan 6 kk päästä.. hyi hyi ku alkaa jännittämään!!
 
Zoe-F
Huomenia!
Jadekettu On kyllä ollut jännä ultra teillä, meillä napero nukku, mutta heräs pieneks hetkeksi, kun ultraaja vähän "ravisteli" vatsaa. Tosin käänsi vissiin hetken päästä kylkeä ja jatkoi uniaan.
Mömmis Käytätkö mitään lisäravinteita?? Rautaa? Vitamineeja?
Inkaliina83 Miä kerroin äitille mummi-mukilla ja sen jälkeen ties koko kaupunki :/
(.) Herätessö taas huonompi olo, toivottavasti leipä ja vesi vie sen mennessään.
Zoe ja Öttiäinen 13+0 :heart:
 
Kaa
Ajattelin tänään ottaa ison askeleen kohti vauva-arkea... olen jo muutaman kuukauden silmäillyt tuota Brion Moon Lux pinnasänkyä ja tänään kävin vähän siitä kyselemässä myymälässä. Noh, se on poistuva tuote ja haluan ehdottomasti tuon sängyn. En sitten tiedä miten paljon tässä pirua härnätään, mutta käyn hakemassa tuon sängyn kotiin. On nimittäin sen verran edullinen, kun on poistumassa... :|

Kaa ja Natiainen 13+3
 
Zoe-F: Syön päivittän Multivital raskaanaoleville tarkoitettua tabletteja ohjeen mukaisesti ja B6 tarvittaessa jos tulee kova pahoinvointi. En oikein keksi nyt miten helpottaa oloa että pääsis jonnekin. Rautaa en syö kun hemppa on hyvä vielä.

12+6 pulla
 
Zoe-F
Kaa Mulle saapuupi huomenissa Ikean Gulliver pinnasänky. Yksi yö käytetty. Uuden hinta 90? plus joko postitus tai bensarahat 30-40?. Ja tuon hinta 30? plus postitus20? :D
Ostan varmaankin ne korotuspalikat vielä siihen. (Flunssaiselle lapselle kuulemma auttaa pään korotus) Toi Moon Lux oli ihan kivan näköinen kanssa. Tosin siitä ei saa toista reunaa pois, eli se ei käy meidän suunnitelmiin, kun pinnis tulee sängyn jatkoksi joka helpottaa sitten yösyöttöä.
Laiska kun olen niin heti mietin helpoimmat keinot :D
Mömmis Itse syön ammusin heti ruisleipää ja juon litran vettä. Se vesi (yllättävää kyllä) on helpottanut mulla sitä pahaa oloa aika paljon.
 
heips

oottepas olleet ahkeria kirjottelee :D

ihan pikaisesti kun kohta töihin meno...

vakuutuksista.. kyllä varmaan otetaan jonkin moinen.. esikoiselle ei sillon tajuttu ottaa ajoissa ja sitten siitä rajattiin pois atooppisen ihon hoitotoimenpiteet ja yliherkkyyteen liittyvät.. mut saa nähdä rajataanko ne nyt tältä toisletakin sitten automaattisesti pois :/

Hankinnoista.. ite en ole hankinut vielä mitään.. enkä varmaan hankikkaan ennen kuin ollaan reilusti yli puolen välin... pelko kaivelee yhä.

vaikka jotain hyvääkin :D
tänään oli ultra ja kaikki ok. toukka köllötteli masussa ja sydän löi. kooltaan oli pari päivää isompi mitä viikot nyt. kystakin pienentynyt eikä vaadi mitään erityistä seurantaa nyt =) kuulemma mainita Oulussa rakenneultrassa siitä niin vilaseevat millä malilla on.
jonkun viikon päästä sinnekkin jo aikaa varailtava.

Mömmikselle
jaksuja yökäilyyn :hug: ei kiva :x itsellä alkaa onneks olla tuo yökkäämminen taakse jäänyttä vaikka huono olo vaivaakin.. pitää vaan muitsaa syödä tarpeeks usein.. itsellä aamuisin aivan pienistä htekistä kiinni jollo pitää saada banania alas tai lentää laatta :$

ZoeF: Jep meillä pojalle edelleenkin pinotaan muutama kirja sängynjalkojen alle kun on nuhainen.. ja sipuli pussi roikkumaan.. tosin se saa aikaan se että koko yläkerta haisee sitten sipulilta :whistle:

nyt pitänee joutua pikku hiljaa..

danjsuka ja toukka 11+6
 
Zoe-F
Kaa & Danjuska Mä olen kyllä ostellut. Melkein kaikki on paitsi vaatteet, tuttipullot, tutit ja sen sellaset. Siis kaikki kalusteet on, amme on, pinniksen verho ja reunapehmuste on yms.
Jos joku menee vikaan niin mun ei tarvi niitä kattella kun ne on tuolla yhdessä huoneessa jossa muutenkin pidetään ovi kiinni. Siellä kyllä kuivataan pyykit myös, mutta mies hoitaa tässä torpassa sen puolen.
 
Mun on pakko tulla tuulettaan, mä tunnen Sintin liikkeet :heart: ! Oon jo viikon verran uumoillut josko vois jo tuntea mut nyt oon varma. Alavatsalla tuntuu muutaman kerran päivässä napakka töksäys. Hentohan se vielä on mut yllättävän napakka silti. Taitaa tulla meille räväkkä tapaus....

Hankinnoista: Aikoinaan ostettiin esikoiselle vaunut tammialesta ja viikkoja oli muistaakseni 7+jotain. Pinnis, hoitopöytä ja kaukalo ostettiin samalla kerralla ja n. rv 15 paikkeilla. Me ei silloin osattu pelätä mitään tapahtuvaksi. Vaunujen olemassa oloa ei edes muistanut, kun me saatiin ilmainen säilytys sieltä liikkeestä. Eli vaunut haettiin kotiin vasta raskauden loppuvaiheessa :) .

Mä en ole tälle uudelle tulokkaalle ostanut vielä mitään muuta, kun sen äitiyspakkauslaatikon pehmusteen. Tuplia oon huutiksesta kytännyt, kun jotkut halvat joudutaan tuonne korpeen ostamaan, vaikka ikäeroa tulee 2,5 vuotta. Jos haluan johonkin muksujen kanssa liikkua yksin ollessani, niin tuplat on pakko olla. Meiltä kun pitää taapertaa pari kilsaa soratietä ennen kun päästään isolle tielle. Mä oon vähän miettinyt Emma Twin Joggeria tai Carenan Double Swingiä, kun niissä tuo uuden hintakaan ei ole mikään järisyttävä, niin niitä vois saada melko järkevään hintaan.
 

Yhteistyössä