**Maalismasut 2009** syyskuussa

Hattivatti: Mulla näkyy siellä kuvan yläreunassa 12,0cm, en tiedä mitä se tarkottaa, mutta toi pääperä mitta on mulla merkattu kolmannen kuvan ( sain neljä kuvaa yhteensä) vasempaan alareunaan sekä erilliseen lausuntoon.

 
Huomenta!

Nt-ultrassa on käyty ja turvotusta oli tasan 1mm eli aivan normaali määrä. Mittaa päästä peppuun oli 66mm eli 6,6 cm, jeah! Koko vastasi viikkoja 13+jotain eli laskettuaika ei muuttunut. Verikoetulokset on vielä saamatta mutta eiköhän nekin kohta tule. Ihanaa, nyt voi hiukan hengähtää ;) Mieheen teki ison vaikutuksen nähdä sikiö, nyt se sitten konkretisoitui hänellekin kun mukelo siellä pyöri ja heilutteli käsiään.

Gallup: Kallishan se 4D-ultra on mutta ollaan päätetty siihen silti mennä. Se on ainutlaatuinen tilaisuus ja ikuinen muisto sitten jälkeenpäin. Olisihan se mahtavaa, jos nyt saisi nähdä itsestä 4D-ultravideon, eikö? Kaikki tuttuni, jotkas siinä ovat käyneet, ovat sanoneet että kallista oli mutta joka euron arvoista.

Hemoglobiini oli mulla eilen 125. Virtsassa valkuainen oli +/- joten tänään täytyy ottaa uusi virtsanäyte.

ärrieri 12+4
 
hattivatti: mulla ei ainakaan se yläreunan numero täsmännyt pää-peppu mitan kanssa. Mulla luki 8,9cm siellä ja pää-peppumitaksi saatiin 6,3cm silloin siis 12+4.

KÄÄÄK mullakin hammaslääkäri tänään.. mie niin inhoan inhoan INHOAN hammaslääkäri asiointia.. mutta pakko kai se on. :ashamed: Pikku kaveri riehuu ihan hirveesti, eilen ei meinannu just muuta kuulua sydänääniä kuunneltaessa illalla kuin viuhtomisen ja potkimisen aiheuttamat häiriö äänet! :D Yöllä ei tarvii ku varovasti vaihtaa asentoa niin jo on toinen hereillä ja käy riehumaan.. hassu. :heart:

Niinu & itiö 15+0
 
Heippa!

Iines
Mulla on kanssa aika kauheat "menkka"oireet. Kiukuttaa ihan törkeesti koko ajan ja raskauden myötä tullut myös joku ihmeen akne leukaan. Mietin tässä, pitäiskö mennä jopa ihotautilääkärille.. Ja toissapäivänä mulla oli vaihteen vuoksi itkuraivaipäivä. Koko päivän itkin tai itketti, kun otti kaikki asiat niin kovasti päähän..

Hattivatti
Nuo päänsäryt on ihan tappavia. Tänään heräsin todella kovaan päänsärkyyn. Otin kaksi panadolia, mutta ne ei ole vielä auttaneet. Oksettaakin, kun on niin kipeä pää. Toivottavasti sulla on tuo helpottanut jo!

4dEi olla kai menossa. Ei olla puhuttu asiasta, mutta tosiaan noita rahareikiä tosiaan on aika paljon. Voisin vaikka ostaa sellaiset bebesin housut vaikka...

Olen varannut hammaslääkäriajan joskus alkusyksystä. Se aika on sitten ensi tiistaina. Pelottaa ihan kauheasti. En ole käynyt vuosiin hammaslääkärissä.

Mimmukka ja Furuno 15+0
 
Zoe-F
Huomenia!
Iines79 Mulla oli pienenä aina jompi kumpi korva vähän väliä kipeänä. Mutta ei mulla mitään tuubia ole. Vaikkakin omaa hölmöyttä en kertonut äidille myöhemmin enään korvatulehduksista kun en pitänyt lääkäreistä ja nyt on vähän huonompi kuulo toisessa korvassa.
Hattivatti09 Ootkos varma, että sulla on näkö ihan sitä mitä pitää olla? Mulla oli ihan hirveitä päänsärkyjä ja väliin vielä migreenejä ja syyks selvis huono näkö ja hajataitto ja piilokarsastus.
myymä Rakenne ultra on marraskuussa ja voi olla että mä joudun muutenkin sitten ultrassa ravaamaan, jos istukka ei siirry, ei ainakaan vielä ollut mennyt minneen.
Kaa Mitäs teidän koslalle kävi? Eikö sun mies harrasta tee-se-itse-toimintaa :D
(.) Tosiaan eilen ykä lensi, katotaan miten tänään käy.
Zoe ja Öttiäinen 12+6 :heart:
 
Olen varmaan reilun kuukauden pohtinut, että pitäis tonne hammaslääkäriin soittaa, mutta eipä sitä ole saanut aikaiseksi. Olis kanssa kaksi viisaudenhammasta poistettaavaksi. Kääk!

myymän gallupiin: ei olla menossa 4Dhen. tuntuu että muutenkin on koko ajan menossa sinne sun tänne. neuvolaan, verikokeisiin, ultraan, verikokeisiin, verikokeisiin, työterveyslääkärille ja taas verikokeisiin... alkaa kiintiö olemaan täynnä (vaikka on vasta alussa).
 
myymä
Zoe-F Siis on meilläkin rakenneultra ihan normaalisti mutta siis mennään tuohon 4d ultraan lisäksi kun se on paljon selkeämpi . Saa ihan kasvonpiirteet yms näkyviin :) ja sieltä saa dvd:n mukaan :)
 
Heips!

Ei ilmeisesti mennä 4D-ultraan. Kyllä miehelle puhuin asiasta mutta se ei oikein innostunu. Meinas että ei hän halua tietää/nähdä kaikkee niin tarkkaan etukäteen.

Zoe-F: Näkö on kyllä tarkistettu vajaat vuosi sitten (silmälasit siis on ollut jo 15 vuotta) joten se asia on kunnossa.

Multa poistettiin reilu vuos sitten yks viisaudenhamman ja alkuvuodesta toinen. Ja reikiä paikkailtiin myös tänä vuonna. Purukalustokin siis kunnossa.. :D
 
Kaa
Zoe-F, täysi jarruremppa täytyy tehdä ja varmaan nivelet tai vastaavat pitää vaihtaa oikeasta etusesta, nopeusmittari on rikki, joten johtojen päitä varmaan pitää kolvata jonkinverran (tai vaihtaa kokonaan), toissapäivänä oikean etuoven sähköikkunan mekanismi hajosi (lasi on ollut siitä lähtien alhaalla, kivaa...) ja oikean takaoven lukkomekanismi pitää vaihtaa (ovi ei ole auennut moneen vuoteen). Noista vioista ovien ongelmat voisi hoitaa itsekkin, mutta muut pitäis viedä korjaamolle. Joten remppa on siis tulossa. Plääh.
 
Tosta päänsärystä vielä.. Tuntuu että se alkaa/pahenee aina rasituksessa. Eilen kun poljin pyörällä töihin niin se ilmeisesti taas laukas säryn. Ja töissä oli aikas kiireinen päivä. Paljon piti olla seisaallaan ja ravata portaita koko ajan ylös ja alas (3. krs). Mutta meen tosiaan lääkärille 14.15 tänään niin katotaan mitä se meinaa..
 
Kaa: Autorempat on niin... sieltä jostain syvältä :LOL: . Meillä jouduttiin tekemään v. 2006 autoon 1300 ? maksava remppa. Joku tiiviste oli paukahtanut ja vuosi nestettä. Ihmeellisintä oli se, että tuolloin auto oli vasta 4 vuotta vanha ja noin iso remppa piti tehdä. Sen jälkeen mittaristoon syttyy muutaman kuukauden välein merkkivalo, joka ilmoittaa, että samainen neste valuu edelleen johonkin :/ . Kuntoon se ei siis tullut tuosta järkyttävästä hinnasta huolimatta. Autolla on nyt ikää 6 vuotta ja mies on aivan kypsä. Meillä on muutenkin toisen auton vaihto edessä ja ollaan harkittu, että samaan konkurssiin vaihdettais molemmat pois, ettei tähän p**kaläjään tarvi tehdä toista samanhintaista remppaa.

Mimmukka: Mein pojalla oli koko viime kevään korvat tulehtuneet ja nyt on taas pitkittynyt tulehdus. Korvat eivät ole perinteisellä tavalla tulehtuneet, ne eivät kuulemma punoita eikä poika oireile kun vasta kun korvat märkii pahasti. Silloinkin vaan räkätaudilla ja limaisella yskällä. Tulehdukset siis pääsee pahaksi kun me ei tiedetä onko se päällä vai ei. Korva alkaa muistuttaa jo liimakorvaa, joten tuubitus alkaa oleen jo aiheellinen :/ .

Siinäkin yks rahareikä, eikö tuubitus maksa yksityisellä ihan hirmuna? Onneks on vakuutus...

Siitä asiaan eli ootteko ottamassa tulevalle vauvalle lapsivakuutusta? Meidän korvatulehduskokemuksella tokallekin otetaan vakuutus. Se mua vaan mietityttää, että rajaako vakuutusyhtiö esim. noi korvatulehdukset siitä pois, jos toisella lapsella niitä on paljon. Onko tietoa?
 
Iines kysy noista lapsivakuutuksista. Lisäisin siihen vielä kysymyksen mistä ja minkälainen vakuutus, jos semmoisen otatte?

Veljen ekalle lapselle otettiin vakuutus ifistä, mutta vaihtoivat pian firmaan kun huomasivat että joka kerta löyty joku syy ettei tarvii korvata mitään...
 
Meillä on Lähivakuutuksesta ja eikös se ole sairaskuluvakuutus, ihan se perinteinen lapsille otettava vakuutus? Vielä ei tiedetä miten suhtautuvat noihin tulehduksiin, kun vieläkään ei olla saatu aikaiseksi lähettää papereita eteenpäin... :ashamed: . Mut samasta firmasta otetaan varmaan kakkosellekin.
 
Kaa
Olen kanssa miettinyt tuota vakuutusta... etenkin jos sattuu kovin sairasteleva lapsi tulemaan. Molemmat ollaan miehen kanssa sellaisia perusterveitä ihmisiä, jotka eivät sairastele kuin aniharvoin, mutta pieni vauva on eri asia... pitääpi miettiä. Pitää muutenkin kilpailuttaa vakuutukset taas tauon jälkeen, joten tuotakin voisi samalla kysyä.
 
Lapsivakuutus otetaan Tapiolasta. Esikoisella on lapsivakuutus Tapiolasta ja siellä korvausasiat on hoituneet aivan loistavasti, tyytyväisiä ollaan oltu. Tosin se harmittaa kun me ei saada netin kautta ainakaan toistaseksi haettua korvauksia, mutta toimistossa asioiden homma on hoitunut hyvin. Ja tosi tarpeellinen on vakuutus ollut. Mikäli ei oltas otettu vakuutusta jo esikoisen odotusaikana, ei oltas koskaan saatu mistään vakuutusyhtiöstä minkäänlaista vakuutusta esikoiselle. Ja mekin miehen kanssa ollaan aivan perusterveitä, joten sillä ei valitettavasti ole aina vaikutusta lapsen terveyteen :/

4d-ultraan ei mennä. Mun raskaus on erikoisseurannassa OYS:ssa joten kaikki tarvittava saadaan siellä selville.

Hattivatille jaksamista pääkivun kanssa, kuulostaa tosi inhottavalta kun ei lääkkeetkään auta :/ Toivottavasti lääkäri osais auttaa :hug:

Hammaslääkäri on kyllä aivan kamala paikka :snotty: Kärsin pahasta hammaslääkärikammosta :ashamed: Onneksi kesällä kävin tarkastuksessa, ei toivottavasti tarvi taas pariin vuoteen käydä. Viisaudenhampaita ei näy eikä kuulu, toivottavasti pysyvätkin poissa :D

-Pauko ja Peppi 14+3

 
myymä
Vakuutuksesta: Meillä lapsivakuutus on fenniassa ja sieltä todennäköisesti myös otetaan toiselle . (Meillä kaikki vakuutukset sieltä)
Koskaan ei ole tarvinnut tapella korvauksista vaan aina ovat korvanneet mitä ollaan sieltä haettu. Ollaan tyytyväisiä.
Vakuutus otetaan ihan siitä syystä, että jos lapsella todettais synnytyksessä tai sen jälkeen jokin sairaus (astma yms) niin mikään vakuutus ei tulis ikinä korvaamaan niitä lääkkeitä (jtoka maksaa muuten maltaita) mitä kyseinen sairaus vaatii vuosien ajan!

 
Ei olla menossa 4d-ultraan, eiköhän nuo normi ultrat saa riittää, liian kallista lystiä näin kotihoidon tuella kituuttavalle. Esikolle ei oo otettu lapsivakuutusta eikä varmaan oteta tulevallekaan.
Kiva kuulla että muutkin on yhtä ärtyneitä koko ajan, ärsyttää jo itteekin kun koko ajan oon niin pahalla päällä niin miehelle kuin pojallekin.. :ashamed:
 
Kaa
Tänään tuli rakenneultrakutsu postissa. Jee! Nopeaa toimintaa. Kävin lääkärissä maanataina aamulla ja kutsu oli kirjattu samana päivänä. Ultraan on sitten seitsämän viikkoa aikaa... onpahan taas jotain odotettavaa. :heart:
 
Zoe-F
myymä Kyllä mä sen tiesin mutta tarkotin vaan sitä että siellä ultrassa varmaan joudun ravaamaan kuitenkin ja ukko kun ei haluu sitä sukupuolta tietää niin en mä sinne yksinkään halua mennä.
hattivatti09 Kyllä ne varmaan siellä lääkärissä jonkun syyn keksii tai sitten se on vaan niissä hormooneissa.
Kaa Miä vaihdoin kaikki jarruosat ja nivelet ja iskarit ja jouset ja hintaa tuli muutama satanen :D
Autokorjaamot ottaa hintaa vaan tuntien perusteella.
iines79 Noi hinnat on aina vähän tollasii. Eri autoon sama homma voi maksaa paljon vähemmän. Ja onhan siinä sekin että vaikka se yksi tiiviste on vaihdettu niin siellä on vielä pari isoa ja monta pientä tiivistettä mitkä voi antaa periksi.
Lapsivakuutus Varmast otetaa. Jos se on yhtään vanhempiinsa tullut niin se tuhoaa kaiken. Pohjolasta ja kaikilla mausteilla.
 
Moi kaikille! Tännepä on tullut tekstiä. Oon ollut tässä 2 päivä vähän kulkusalla, siis keikkahommissa, tekee ihan hyvää tuon kotihoidontuen lisäksi silloin tällöin käydä töissä.

Mulla se alhainen hemoglobiini oireilee kalpeutena, suunnattomana väsymyksenä, voi olla että pyörryttää, sitten oon yhdistänyt nämä ns. älyttömät mielihalut, siis tyyliin tekee mieli syödä multaa, sementtiä omalla kohdallani HB:n alhaisuuteen. Viimepäivinä on tehnyt mieli pakastemansikkaa, on tullut mieleen, että mikähän mahtaa HB olla?!? Mansikkahan sisältää rautaa.

Me ei mennä siihen 4 d ultraan. Mennään rakenneultraan ja olen käynyt noita lääkärikäyntejä yksityisellä, niin siellä on katottu samalla myös ultralla sitten.

Palataan asialle =)

Muija ja aallkokko 13 + 5
 

Yhteistyössä