**Maalismasut 2009** syyskuussa

Kaa
Lopetin juuri pitkän puhelun ystäväni kanssa. Hän on myös raskaana, toinen lapsi tulossa ja tausta on sama kuin minulla. Hyvinkin samanlainen. Noh, puhuttiin siitä olenko ihan hullu kun menen ostamaan sen sängyn. Ystäväni sitten kysyi miksi riistäisin itseltäni kaiken sen ilon ja onnen mikä tähän raskauden odotusaikaan liittyy. Miksi suren asioita joita ei ole tapahtunut, eikä välttämättä tule edes tapahtumaan. Menetän tästä lyhyestä raskausajasta paljon sitä iloa, mikä siihen pitääkin kuulua, jos olen hyvin pessimistinen ja varon tekemisiäni ja ajatuksiani. Iloitsen nyt kun on ilon aika ja suren sitten jos surun vuoro on.

Kyllä minulla on viisas ystävä. :heart:
 
Zoe-F
Ja Äidit tekevät maailmasta kamalan paikan.
Eli: oon ollu töissä. Mutta viime kuun viimenen päivä loppu soppari.
Ens maanantaina tulee vielä lopputili, noin neljäsataa euroa.
Meillä on omistusasunto ja kolme ja puoli autoa.
Miehen tulot on siinä kahen tonnin paikkeilla.
Ja mun äiti on sitä mieltä, että koska mä olen kotona kolme viikkoa sopparin loppumisesta ja meen vasta ei ens mutta sitä seuraavalla viikolla kouluun, että mun pitäis mennä lakki kourassa anelemaan almuja sossusta!
Haloo! Ei varmasti tuu mitään tukia, sanoo vaan että myykää autot ja kämppä.
Hirveen tappelun se siitäkin sitte sai aikaa. Ja kuulemma kaikki on MUN syytä kun MÄ en ole mennyt pankkiin tarkistelemaan meijän lainan lyhennyksiä kun on maksettu liikaa.
Eipä tota miestä oo se kiinnostanut tippaakaan, mutta mun äidin mielestä se on silti MUN syytä! V*ttu!
 
Hattivatti-09: kannattaa käydä fysioterapeutilla joka ossa manipuloida ylärankaa näyttämässä, jos siellä on jotain lukkoja. ja estolääkettä sitten vaan jos ei rupee helpottaa. aika usein on jotain hormonaalista kai pääkiua alkuraskaudesta, mut kyllä se varmasti rupee helpottaa ku viikkoja tulee. jaksuja.

hormoonit: juu entiiä onko mulla vai miehellä hormoonit sekaisin. mä kiroan ja huudan ja mies istuu vaan koneella ja sit lähen lasten kanssa kylään tai ulos ku en jaksa ja mies saa taas omaa aikaa ja mua v****taa ja sit ei puhuta ja riidoissa nukkumaan ja mies aikasin töihin ja mä jään aas lasten aamutoimia tekemään.... niin se menee. Eilen uritin puhua asiasta. mies ei oo huomannu mitäään. se sano, että sen mielestä meillä menee paremmin kuin pitkään aikaan :eek: . Mä oon ihan pihalla. musta tuntuu että meillä ei oo mitäään yhteistä tekemistä. töissä käydään. mä käyn lasten kanssa ulkona, vuorotellen laitetaan ruoka, yleensä kuitenkin mä. mies on mielellään ylitöissä, harrastaa musiikkia ja elokuvia. mä en pääse musiikkiin mukaan ja leffoista en välitä. terapian tarpeessa.

4D
: ihan humpuukia. mikkelissä ei tehä ees rakenneultraa.

jesse + 12+3
 
Hei! Mitä, teillä on siis häkkärit valmiina sen 6-7 kk... mutta kun se on meillä ollut kohta jo 7 vuotta tuolla huoneessa valmiina :D . Tosin siinä on kyllä ollut nukkujia koko ajan. Eipä keretä tässä välissäkään sitä pistää pinoon ja varastoon. ;) =)
 
Iines79 Meillä on peräkkäisinä päivinä lasketut ajat ja kun kirjottelit noista potkuista alan jo minäkin uskoa että nuo muljahtelut alamahassa mitä oon tähän asti uskonu olevan suolikaasuja, niin jospa se onkin vauva joka munkin mahassa jo potkuttelee! :heart: Meillä myös tulee ikäeroa 2½ vuotta ja asutaan myös hiekkateiden varrella... ;)
 
Viikon hyvän olon jälkeen taas yököttää. Loppuis nyt jo, inhottavaa töissäkin poistua paikalta yökkäilemään.

Hankinnoista Tilasin meille Angelsounds dopplerin. Parin viikon sisällä pitäis saapua ja hintaakin jäi vain n. 26e. Tilasin siis Ebaysta. Vaunuja ollaan katseltu, mutta mitään päätöksiä ei olla tehty. Meillä ei ole mitään tavaroita jäljellä, myin kaikki pois pari vuotta sitten. Silloin päätettiin, että jos meille vielä tulee kolmas niin sitten ostetaan kaikki uutena.

Vakuutukset Ei varmaankaan oteta syntymättömälle lapselle vaan sitten vasta 2kk iässä. Näin ollaan tehty edellistenkin kanssa. Tarpeen ovat vakuutukset olleet, koska käytämme vain yksityisen lääkäriaseman palveluja lapsilla. Mieheni ja minä saamme työn puolesta yksityisten lääkäreiden palvelut ilmaisiksi.

Liikettä alavatsalla Minäkin olen huomannut muutamana iltana kivan pienen tönäisyn alavatsalla. Kohtu on kylläkin niin lähellä pintaa, että pienet kuperkeikat jo tuntuvatkin. No, kunhan saamme dopplerin, niin sitten saadaan kuunnella sydänääniä ja liikkeitä vaikka joka päivä :heart:

omenaruusu 12+3 ja herne
 
Tervehdys kaikille!

En huomannut heti tätä maalisvauvakeskustelua, ja pistin viestiä huhtivauvalistalle. No, nyt olen täälläkin ;)

Saapa nähdä, syntyykö tämä vauva maalis- vai huhtikuussa - laskettu aika on 22.3. eli raskausviikkoja takana 12 + 5. Olen 35 vee, odotan esikoista ja synnytän Kättärillä Helsingissä.

Flunssa uhkaa iskeä päälle, ja olenkin tänään lähinnä nukkunut. Voin onneksi jäädä töistä pois, koska teen töitä oman firmani puitteissa. Miten olette selvinneet flunssasta?
 
Flunssasta tosin selvis vain lepäämällä ja syömällä paaaaaljon C-vitamiinia. :D Kyllä se siitä. Ostinpa tänään muuten mandariinia. Vallan hyviä olivat. Voisin syödä sitä lopun elämäni. :LOL:

Onko kellaan vatsahappoja? Taisiis hirveetä kuplimista mahassa. Iljettävä olo välillä. Pakko röyhtäistä että helpottaa. Äh...

12+6
 
Gallup: Aiomme mennä rakenneultraan, haluamme tietää sukupuolen.

Lapsivakuutus: Suunnitelmissa on.

Joku kirjoitteli niistä korvatulehduksista. Mieheni kommentoi eilen, että on joku rokotus, jolla voi estää niiden saamisen. En ole ehtinyt vielä tutkia asiaa. Tietääkö joku mikä tällainen rokotus on?
 
Moi!

Mikähän on, kun en saa aikaiseksi kirjoittaa kuulumisia, vaikka käyn lukemassa viestejänne lähes päivittäin :ashamed:

Täällä tuntuu pikkuisen liikkeet jo mukavasti. Rauhoittaa kyllä mieltä, kun tietää, että masussa on edelleen elämää. Olen mietiskellyt, mistä mahtaa johtua, että olen huomattavasti epävarmempi tämän raskauden suhteen kuin edellisten.. Olen toki vanhempi kuin edellisellä kerralla, mut 29 vuotta ei ole mikään riski raskaudelle... Noh, ei auta muu kuin antaa ajan kulua ja yrittää ottaa rennosti :)

4D-ultrasta: meillä katsottiin äitiyspolilla jo silloin nt-ultrassa 4D-kuvalla, oli kyllä ihanan tarkkaa kuvaa :heart: Ja luulen, että rakenneultrassa on sama mahdollisuus sit lokakuun puolivälin jälkeen. En siksi aio varata yksityiseltä aikaa...

Hankinnoista: mitään emme ole vielä hommanneet. Kaikki vauvatarvikkeet on pistetty kuopuksen jälkeen kiertoon...

Kestovaipoista olen kuullut niin paljon positiivista, että aion kyllä ainakin kokeilla muutamalla vaipalla sitäkin :)

Olotila on parempi kuin aikoihin. Väsymys ja heikotus on mennyttä aikaa (toivottavasti!) ja jaksan olla töissäkin huomattavasti tehokkaampi kuin vielä pari viikkoa sitten.

Tsemppiä kaikille erilaisten vaivojen kanssa painiville!

Nautitaan viikonlopusta :)

Sohviia 15+4 (<- voiko tämä aika mennä näin vauhdilla??)
 
vihvi: Koeta kestää. :hug: Itsekin manailin että ei tämä raskausaika todellakaan ole ruusuilla tanssimista. Olo on sellainen että ammun vielä itteni päähän. Ei vaan kestä sitä vähäunisuutta ja hirveätä maksimaalista pahoinvointia jolla ei ole mitään rajaa. Voin uskoa miltä sinusta tuntuu. :|

Saunaan pitäis lähteä käymään. Pyörryn varmana siellä. :eek: No mies saa kattoa minun perääni.
 
Hitsi, kun kaikilla on niin erilaisia kokemuksia raskausaikana.

Taidan olla kovin onnekas, sillä minulla ei ole ollut oikeastaan muita isoja ongelmia kuin tuo nukkumisasennon vaihtaminen. Olen ollut koko elämäni mahalla nukkuja ja nyt opettelen kylkinukkumista ja myös tyynyn käyttöä. Pikkuhiljaa unettomien öiden jälkeen alkaa sujua.

Niin ja ne rinnat, jo entuudestaan suuret, ovat suurentuneet entisestään ja särkevät. Saa nähdä mikä povipommi sitä on sitten maaliskuussa :D

Onko kellään hyviä rintsikkavinkkejä? Mistä Helsingissä löytää tukevia ja kauniita liivejä?
 
kiiltis: Minäkin olen mahallanukkuja. Kyljelleen opetteleminen oli kamalaa ja ahdistavaa. Tuntui että olkapää puutuu äkkiä ja niska huonosti jajaja kaikkea. :headwall: Paras nyt vain koettaa tottua tähän. Vaikka aikaa menis.

Tissiongelmia täällä. Nännit ovat hullunkuivat vaikka rasvaan kokoajan niitä. Onkoha vika mussa vai liiveissä? :whistle:

12+6
 
Kiitos Kaa :flower: tuosta pneumokokkitiedosta.

Rokote alle 2 vee lapsille on olemassa, mutta tehosta on vaihtelevaa tietoa.

Rokotetutkimuskeskuksen sivuilla kerrotaan, että heillä uuteen pneumokokkirokotteeseen liittyvä tutkimus menossa:

Pneumokokkirokotteen tutkimus

Joulukuussa 2005 alkaneessa tutkimuksessa arvioidaan lääkeyritys GlaxoSmithKline Biologicalsin kehittämää rokotetta, joka suojaa kymmeneltä erityyppiseltä pneumokokkibakteerilta. Pneumokokit aiheuttavat aivokalvotulehdusta, verenmyrkytystä, keuhkokuumetta ja korvatulehduksia. Uutta rokotetta verrataan jo rekisteröityyn Wyeth-Lederlen valmistamaan PrevenarT-rokotteeseen, joka suojaa seitsemältä pneumokokkityypiltä. Uuden rokotteen oletetaan estävän aiempaa tehokkaammin korvatulehduksia.

Tutkimukseen otetaan mukaan 6-12 viikon ikäisiä lapsia, jotka rokotetaan 3 kertaa 28-42 vuorokauden välein. Neljäsosa lapsista saa Prevenar-rokotetta ja loput uutta rokotetta. Lapset jaetaan ryhmiin sokkoutetusti.
 
Mömmis: Argh, kuulostaa inhottavalta. Mulla kuivana ja punoittavana on rintojen väli. Joudun välillä käyttämään yöllä kaarituettomia rintsikoita, kun rinnat ovat sen verran arat.

Ostin eilen apteekista Vichyn raskausarpivoidetta ja ajattelin ryhtyä rasvailemaan itseäni, vaikka inhoankin sitä. Siinä on pakkauksen sisällä hyvät rasvausohjeet kuvineen päivineen. Kaipa joku perusvoidekin olisi ihan riittänyt. No, kokeillaan.
 
Toinen neuvolakäynti oli tänään. Ei mennyt täysin nappiin.

-Ensinnäkin, mun verikokeet olivat epäonnistuneet. Näytteen ottaja oli laittanut ne vääriin putkiin, jolloin näytettä ei voitu tutkia. Nyt mun täytyy mennä kokeeseen ensi viikolla uudestaan..

-Toiseksikin, virtsanäytteessä oli Leukosyytit arvolla 3. Onko jollain muulla ollut leukosyytit koholla? Nyt sitten verikokeen yhteydessä pitää ensi viikolla ottaa toinen virtsanäyte.. Jos tästä on kokemusta, niin korjaantuiko vaiva itsestään, vai löytyikö siihen joku syy (+lääkekuuri), kuten virtsatietulehdus? Flunssa mulla kyllä on, jospa se olisi aiheuttanut tuon.

T.Marais ja Mökö 14+5
 

Yhteistyössä