**Maalismasut 2009** syyskuussa

Huomenta kaikille! Ihanaa, viime yönä sain nukuttua :) Likka heräs vaan kerran ja koko poppoo nukuttiin kunnon yöunet. Vaikka aamulla sai taas halaillä pönttöä, niin on paljon parempi olo ku eilen. Kohta lähdetään kyläilemään. Vähän jännittää miten sujuu kun kuitenkin kuvottaa jatkuvasti.

Mie en oo vauvalle hankkinu vielä mitään. Meillä on pinnasänky vielä edellisellä käytössä (tai no miten ottaa, kun tyttö nukkuu lähes poikkeuksetta meidän välissä ). Saattaa olla vielä pinnasänky olla edellisellä käytössä kun vauva syntyy. Mut meillä on mun vanha kehto, jossa esikkokin nukkui ensimmäiset kuukaudet. Kaukalokin on vielä aika uusi kun tytölle ostettiin se vajaa vuosi sitten. Vaatetta ja vaipat on. Harsot pitää ostaa kun nuo ruskovillan harsot on ihan hiekkapaperia. ulkovaatteet oon lähes kaikki ostanu unisex väreissä, joten nekin on :) Just katoin et kaikki ulovaatteet on vauvalle kahdeksi talveksi ja kesäksi. Kootkin täsmää hyvin. Vaunut aion jostain hankkia käytettynä. Me kans katsellaan sit myöhemin mitä tarvii. Uus rintapumppu ja sitteri ois hankinnassa ainakin.

Pumppu kannattaakin ainakin mun ostaa vasta kun kotiin päästään, koska yks paikallinen lastentarvikkeita myyvä liike antaa mallikappaleita sinne osastolle, et saa kokeilla millä irtoaa parhaimmin. Mulla oli Ainun "perus" käsipumppu ja sillä ei kyllä irronnu mitään multa. Saa sit verrata mikä käy parhaimmin :)

Ihana miehen sisko sanoi et on lähes koko kevään vapaalla ja et voi olla meille kaverina kun vauva syntyy! Ihana kun itse sanoi noin! Mulla on tunne et tämä vauveli syntyy ennen laskettua aikaa kuten esikkokin. (Syntyy tai käynnistetään kun mulla on lantio arvioitu hiukan ahataaksi). Keväällä meillä on aikamoinen yhtälö kun miehellä loppuu koulu 30.3 ja laskettu aika on 12.3.. Huh, jos vauva syntyy vaikka heti alkukuusta ja miehellä on loppurutistus koulussa.. Apua kyllä tarvitaan kovasti..

Näitä tälläkertaa :) -annas
 
Zoe-F
Tän päivän v*tutus
Meillä on aina miehen kaa pidetty synttärit sen viikonlopun lauantain, mikä on lähempänä molempien synttäreitä. Miehen synttärit 17.9 ja mun 22.9
Eli tänä vuonna pidetää synttärit 20.9 lauantaina.
Yllätys yllätys, mun serkku pitää tuparit (toiset samas kämpäs) ja sen pikkusysteri pitää epäviralliset varpajaiset samana päivänä.
No ihan sama. Meillä pidetään ne synttärit silti silloin, perjantai on niin typerä päivä kun kaikilla on kaikkia kiireitä ja ne on väsyny työviikosta ja sunnuntaina on mitään bileitä turha pitää kun kaikki menee maanantaina töihin.
Osa porukast on jo kutsuttu ni ei viittis käyä vaihtelee.
Miks aina käy tällee?
 
Kiiltis:Mä käyn neuvolassa Vantaalla ja mulla on ollu käyntejä n. kuukauden välein. Eka neuvolakäynti oli 6.8., sitten np-ultra Kättärillä 29.8. ja heti seuraavalla viikolla eli 2.9. neuvolalääkäri. Seuraava neuvola-aika terkkarille on sitten 2.10. Ja rakenneultra mulla on 29.10., jolloin on 19+4 täynnä. =)

Omaa neuvolaterkkaria mä en oo kyllä tavannu vielä kertaakaan, kun ekalla kerralla se oli kesälomalla ja nyt viimeks ennen lääkärikäyntiä joku toinen terkka vaan katto virtsan ja mittas verenpaineen ja painon. Hemoglobiiniakaan ei kuulemma tarvinnu ottaa, ku oli viimeks niin hyvä (131).

Mulle lääkäri sano, et joudun sokerirasituskokeeseen sit viikolla 26 ja jotain sinne päin. Kun ikää on yli 25 ja painoindeksi myös yli 25. Omassa suvussa ei oikeastaan oo diabetestä, mut miehen molemmilla vanhemmilla on ja yhdellä veljellä kans. Onhan se kai ihan hyvä, et sellanen koe tehdään, mut mua silti jännittää se hirveesti. Ja tää lähinnä sen takia, et siinä otetaan niitä verikokeita oikein useampia. Ja mä kun en tosiaan kestä niitä verikokeita yhtään, heti meinaan pyörtyä. :eek: Eli saa nähdä mitä siitäkin sitten tulee...

Muuten omasta navasta, niin kaikki on muuten ihan mallillaan, mut perjantaista asti on ollu ihan törkeän kipeä alaselkä. Aamulla ei meinaa päästä sängystä ylös ja pesulla käynti on yhtä tuskaa, kun ei meinaa pystyä edes kumartumaan lavuaarin ylle. Kipu on sellasta kamalaa vihlovaa aina jossain tietyssä asennossa, välillä tuntuu et lähtee jalat alta. Mulla on ollu joskus aiemmin samanlaisia selkävaivoja ja sillon sain lääkkeeks lihaksiarentouttavaa Dolania, mut sitä ei kai raskauden aikana sais syödä. Pitää vissiin tehdä visiitti työterveyslääkärille, jos tää ei kohta rupee hellittää. Miten mä töissäkään muuten jaksan seistä koko päivän. :(
Ja työhousuihinkaan en muuten enää oikein mahdu :D Tai siis nappi ei oo menny enää muutamaan viikkoon kiinni, mut onneks ne vielä pysyy jalassa ilman nappiakin.
Uudet housut, ja siis oikein mammatyöhousut löytyi valikoimista, on jo tilattuna, mut toimitus olikin valitettavasti vasta viikoilla 40/41. Noh, täytyy yrittää kestää. :D

Siinäpä vuodatusta nyt hetkeksi aikaa...

Hendu ja ötökkä 13+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mömmis:
Hei naiset, miten ratkaisette syys/talvitakki pulmanne?
En tajua, miten ratkaisen tuon probleeman. Sama olen miettinyt, enkä viitsisi ostaa vauvamasun takia uutta takkiakaan. Kenkäongelma lienee myös edessä jos tulee turvotuksia loppuajasta....

Hankinnoista: Eilen ostin ensimmäisen bodyn vauvalle markkinoilta, jee =)

ON: Tänään on hyvä päivä. Kävimme nimittäin tänäänkin markkinoilla ja siellä meidän esikoinen osoitti pieniä huopatöppösiä, ja sanoi että tuollaiset pitäisi ostaa vauvalle. Hän myös mietti, että vuoden päästä täytyy ostaa hieno käsinukke, jolla hän voi hauskuuttaa vauvaa. IHANAA! Jospa mustasukkaisuus alkaa hieman helpottaa!

ärrieri 13+0
 
Sunnuntai-iltaa maalismasut!!!

Tänne onkin taas tullu paljon kirjoittelua sitten viime kerran. Mulla meni tää viikkoa aika huonoissa merkeissä, kun esikoinen joutui sairaalaan. Pojalla oli silmän selluliitin tulehdus, ja sitä lääkittiin suonensisäisesti. Siellä sit päivystin pojan kanssa kolme päivää, mutta nyt on kaikki hyvin. Poika sai vielä viikon antibioottikuurin suun kautta annettavaksi, mutta muuten tuo tulehdus on selätetty. Oli kyllä aika rankkaa katsoa pientä lasta siinä sairaalavuoteella ja kun ei itse pysty tekemään mitään.

Vakuutuksista olitte puhuneet, meillä on semmoinen esikoiselle ja otetaan myös tälle tulevalle vauvalle. Tuo sairaalareissu olikin esikoisella ensimmäinen lääkärikäynti, joten nyt vasta vakuutusta tarvittiin. Mutta toisaalta ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu. Reilu pari sataa euroa me maksetaan vuodessa ja tapiolasta se on hankittu.

Täällä on myös tunnettu ekat liikkeet!! :heart: Ihan pieni muljaisu on pari kertaa tuntunut mahassa, ja kyllä se ihanalta tuntuu. En ihan vielä niitä odottanut, mutta toisaalta kun on uudelleensynnyttäjä, niin ne yleensä tuntuu aiemmin.

Nyt tuli vaan omaa napaa, mut kommentoin sit kun pääsen taas kunnolla kärryille. (viikossa ehtii jo pudota jutuista...) :LOL:

marza ja masuvauva 13+0 (menkkojen mukaan 13+6)
 
Eipä olekan nyt muutamaan päivään täällä tullut käytyä. Oltiin viitisen päivää mökkeilemässä Kuusamossa. Mukavaa oli mutta mukavaa oli tulla myös kotiinkin.

Ultrassa kävimme 8 päivä maanantaina. Kokoa pienellä oli noin 45 mm eli vastasi silloin olleita viikkoja 11+3. Laskettu aikakaan ei muuttunut. Niskaturvotus oli 0,8 eli kunnossa siltä osin. Hirmuisesti Sintti sätkytteli mutta taisi olla uneliasta sorttia ja välillä piti herätellä. Samaa taisi olla jollakin toisella kirjoittajalla aikaisemmin. Kieltämättä pelästyin että mikä nyt tuli kun niin pysähtyi paikalleen. Mahan päältä ultrasivat ja mies oli mukana. Meinasi aluksi jäädä odotushuoneeseen kun luuli että alakautta ultraavat mutta pyysin heitä tuomaan ukon myös kattelemaan pientä. Myöhemmin olen huomannut mieheni tiirailevan ultrassa otettuja kuvia ja miehen vanhemmatkin ovat niitä kerenneet ihmettelemään.

Maha ei ole vielä kasvanut mutta muutoin olen tasaisesti levinnyt... Välillä vähän pulla olo mutta oma vika kun olen niin perso makealle. Pitänee huomenna töissä kävästä vaa'alla ettei painoa ihan liikaa tulisi tässä vaiheessa. Farkut kyllä jalkaan mahtuvat mutta vyötä olen löysänyt. Kotona viihtyykin ihan lökäreissä.

Jotain hankintaa on tullut tehtyä. Vaatetta olen ostanut ja nyt ei varmaankaan vaatepuolta tarvitse heti miettiä sillä äitilläni on hamstrattuna jotain vauvan vaatetta ja mieheni mummokin oli jotain ostanut. Tietäisi vaan mitä jotta ite tietäs mitä uupuu. Aikaistahan tuo on mutta sitä on tälläinen hassu. Mieheni mummo oli ostanut jostain käytetyt yhdistelmävaunut meille. Toivottavasti ovat oikeasti siistit, mumo pula-ajan ihmisiä enkä ihan kottikärryistä välittäisi. Ite olisin mielinyt uusia vaunuja mutta jospa mummon makuun arvaisi luottaa. Neuvolan ilmoitustaulua pitää ketsella. Mielisin pinnasänkyä jonka laidan voi laskea. Nooh, ehtiihän niitä

Hansku ja Sintti 12+2
 
moro

Marza:
Onneksi poika parempana! Ikävää tuommoset ku sairaalaan asti joutuu :/
Me oltiin monta yötä ihopolilla kun poika 6kk ja sekin oli jo niin säälittävän näköistä vaikka mitään vakavampaa ei ollutkaan (tai no sen verran vakavaa että poika ruvella päästä varpaisiin.).. toinen oli paketissa ja kääreissä ympäriinsä.

Hansku: Hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin! =)
Itsellä myös olo aika pulla niin kuin totesit.. imelä ei täällä kovin maistu mutta näkyy vaan mahaa tulevan vaikka painoa ei ole tullut kuin vajaa 2kg.

Tuohon takki onglemaan vielä.. onko täällä kirppari ihmisiä?? sieltähän saattais tuurillaan löytää sopivan ja halvankin takin jos kehtaa kierrellä.
Itse ostin veeime viikolla ihanan talvitakin joka tosin vähän väljä.. menee varmaan ainakin vuoden loppuun.

Itsellä iski ihan kalama kipu tuonne vasemmalle alamahaan.. kävely tekee kipeää :/ josko vaan jotain liitoskipuja mitä nyt muutamana päivänä ollut.. jospa menis yön aikana ohi tai tulee tuskanen päivä töissä huomenna.

Täällä myös tajuton väsymys painanut koko päivän.. viime yönä tuli hyvät unet nukuttua, päikkyjä kertyi 2h ja illasta meinasin nukahtaa vielä sohvalle :whistle:
sitten potkin itseni jo lenkille koiran kans. piristi kivasti oltiinkin monta tuntia pojan kans sitten ulkona :D
Itsellä ollut tänään suhteellisen heikko olo mutta oon huomannut että vesi, raitis ilma ja liikunta auttaa kummasti.. kun vaan saa aikaseks lähdettyä happea haukkaamaan.

pikku hiljaa unille :wave:
 
Vesi on pop. Täälläkin länträtään vettä litrakaupalla heikkoon/huonoon oloon.

Vielä omasta masusta. Yöllä tuli muutama viiltokipu jotka meni äkkiä ohi. Hui että säikähdin. Onneksi ei mitään kamalaa sattunut. Huh. Itseäni väsyttää uskomattoman paljon nykyään. Nukun parhaillaan 14tuntia päivässä. Minimi ois 11tuntia. Onko täällä muita unikekoja?

Minun tekis mieli mennä kirpputorille. Missäköhän päin jyväskylää ois hyvä kirppis?

13+2
 
myymä
Huomenta!

Karmea yö takana. HEräsin neljän aikaan yöllä ihan vain sellaiseen fiilikseen että "tääkin on mennyt nyt kesken, ihan varmasti on" pyörin tunnin ton ajatuksen kanssa kunnes vihdoin nukahdin. En tiedä miksi panikoin tätä niin pahasti. Tää viikko vaan on ihan pirun rankka kun viimeks pieni kuoli just tällä viikolla. Onneksi huomenna on neuvola ... vaikka senkin odotus tuntuu ikuisuudelta! Mä niin toivon että kaikki on hyvin! Kuulinhan sydänäänetkin viime tiistaina! Pakko olla :heart:

Omanapaista... pahoittelen!

myymä ja pikkuvelisisko 13+3
 
Huomenta!

Jatkan tassa karmeilla oilla...oksentelua, pahoinvointia --->unettomuutta... :|

:hug: Myyma

Aitiysvaatteita olen minakin kaynyt kurkkimassa...kalliita ja vaikea loytaa mitaan kivaa halvemmalla...taytyy jatkaa etsintoja... Nyt sohvalle makailemaan... :wave:

Latte 13 + viikkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mömmis:
Minun tekis mieli mennä kirpputorille. Missäköhän päin jyväskylää ois hyvä kirppis?
Suurin kirpputori on tietääkseni Laukaantien varressa oleva kirppis, siellä on kamaa vaikka millä mitalla. Eli jatkat Plantagenin ohi Laukaaseen päin ja se on kohta vasemmalla puolellasi, et voi olla huomaamatta
;)

ärrieri 13+1
 
Moikka!

Mulla oli viime talvenakin se takkiongelma kun esikon laskettu aika oli marraskuun lopussa. Nyt on suurempi ongelma kun on massu pystyssä koko talven yli. Sellanen laskettelutakki mulla meni päälle,mutta mulla olikin silloin aika pieni maha. Ostin kyllä tavallista kokoa suuremman takin,mutta kun tätä "pituutta" on 152cm niin tunsin hukkuvani siihen ja vein sen kirpparille. viime vuonna en raaskinut ostaa äitiystalvitakkia kun ne on niin tyyriitä,mutta ehkä nyt sitten ostan.

Vakuutuksesta ootte keskustellut. Meillä otetaan taas ennen syntymää ihan niinkuin esikollekin.

Esikko muuten otti perjantaina ekat askeleet ilman tukea :heart: Otti sitten ekat askeleet 9kk.

Nyt täytyy lähteä ulkoilemaan,mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Tervehdys kaikille!

En ole hetkeen ehtinyt kirjoittelemaan, mutta olen kyllä seuraillut palstaa useamman kerran viikossa. Kurjaa kuulla, että aika monella on vielä huonoa vointia. Mun huono olo on mennyt ohi (koputtaa puuta....), mutta kauhea väsymys tuli tilalle. Sitä on onneksi aika helppo hoitaa päiväunilla ja superpitkillä yöunilla.

Viimeisimmän viikon aikana olen ennen nukahtamista tuntenut masussa sellaista pientä kuplimista, josta on pitänyt vähän miettiä että olikohan se masuasukki vai ei. Nyt sit eilen illalla tunsin sellaisen selvemmän painon tunteen pariin otteeseen mahan vasemmalla puolella. Voiskohan se olla jo pikkutyypin viestittelyä? Se tuntui kyllä ihan erilaiselta kuin mitkään aikaisemmat masutuntemukset. Auttakaa viisaammat ja kokeneemmat! Viikkoja on kyllä vielä niin vähän, että periaatteessa ei pitäis tuntua, mutta eikös se oo aika yksilöllistä...

Mulla on kans Mömmiksen kanssa sama ongelma; talvi- ja syystakki. Kevyt syystakki menee vielä päälle, mutta esim. nahkatakki ei mee viereenkään. Ja pahoin pelkään että mun talvitakit on kans sen mallisia että sitten kun tulee pakkaset niin on hätä. Muutenkin pitäis aktivoitua äitiysvaatteiden osteluun kun vaatteet alkaa loppumaan kesken. Onneksi ostin kesän alesta yhdet mammafarkut ja niitä onkin tullut pidettyä tosi ahkerasti.

Tsemppiä kaikille!

Cattitude 14+5
 
Zoe-F
Huomenia!
Mömmis Unikeko ilmottautuu. :wave: Normi yö unet 10h ja päivällä ehkä vähän lisää :D
myymä :hug: Toivotaan että kaikki on hyvin, niin sulla, kun mulla, ja meillä kaikilla. Tää on mun eka raskaus ja tiedän kyllä valitettavasti myös miltä tietämättömyys ja epätoivo tuntuu.
Miä pelkään koko ajan sitä että sikiö kuolee myöhemmin, nyt kun kolmen kuukauden raja jäi taa. Mä olenkin varmaan sellainen äiti joka käy tarkistamassa viis kertaa yössä että hengitys pelaa.
(.) Synttäri siivous maratoni lähestyy :/
Zoe ja Öttiäinen 13+3 :heart:
 
Yksi unikeko lisää... vois ihan hyvin nukkua reilut 10 tuntia ja kahdet päikkärit. Viime yö meni valvoessa kun naapuri tykkäs rempata kämppää. Kävin soittamassa heidän ovikello klo 23.30:n jälkeen. Vasaralla hakkaaminen kyllä loppu, mutta eipä tullut sen jälkeen enää uni. ja nyt v****aa joka asia kun on nukkunut huonosti.

Talivitakista mulla on nyt syystakki tullut pieneksi kun oli ihan läskien myötäinen. Sain eilen äidiltä takin lainaan. Talveksi olen aatellut ostaa kantotakin, jota voi sitten käyttää myöhemmin kun käyttää kantoliinaa. mut sinne ainakin luulis yhden mahan m,ahtuvan.

nyt töihin...

Inkaliina & AnniAapeli 12+4
 
myymä
Hei mammat!

IHANAA, sydänäänet kuului! Hoitaja ei meinannut aluksi löytää mutta lääkäri löysi :heart:
Kai se on nyt oikeasti jo uskottava että hyvin tämä menee! Tyttökin nyt sitten sai kuunnella sydänääniä ja oli oikein innoissaan moisesta :)
KIITOS kaikille tsempeistä :)

Mun talvitakki ongelma on ratkaistu ystävän avustuksella. Eli hänellä oli raskausaikana sellainen ihana takki, jossa on selässä sellainen "A- taitos" Eli antaa sitten periksi kun maha kasvaa ;) Saan lainata kyseistä takkia sitten tämän talven :)

Eilen saatoin ihan pienesti tuntea töytäisyjä massussa, MUTTA en kai oikein voi uskoa sitä kun epätoivo kuitenkin valtasi mielen yöllä ja aamulla..


myymä ja pikkuvelisisko 13+3 :)
 
Moi vaan!

Täällä viikonloppua on vietetty vähän flunssaisina, aika lailla veto pois vaikkei kuumettakaan ole. Alitajuisesti stressaan vähän verenpainetta, oli viime raskaudessa alhainen ja perjantain lääkärineuvolassa vähän alapaine koholla. Kun ton lapsen kanssa ei ihan pelkkä makoilu onnistu...

Talvitakkia ei ainakaan täällä etelässä pahemmin viime talvena tarvinnut, muutamaan plusasteeseen ja räntään auttoi miehen kuoritakki ja muuten liikuin villaponchossa, alle vaan neuletta ja pitkää hanskaa. Yritän samalla reseptillä tänäkin vuonna.

Selkäkipuihin saattaa auttaa lämmön ja levon lisäksi "raskaustukivyö" joita ainakin bebesistä saa. Käytin viime vuonna ja auttoi varsinkin kun töissä piti seisoskella, pitäisi vaan löytää se taas. Näihin liitoskipuihin (jotka prkl vaan jatkuu) auttaisi parhaiten lepo ruoto suorana. Kun vielä selällään voi loikoa.

Raskausdementia on iskenyt enkä muista mitä olen kertonut jo ja missä mutta perjantain neuvolassa lääkärillä oli sattumalta ultraäänilaite huoneessaan ja päästiin näkemään pienet ufot ihan omin silmin. Onhan se sydänäänien todentaminen helpompaa uä:llä kuin dopplerilla muta taas helpotti vähän. Ainakin mut ollaan onnistuttu pelottelemaan ihan tyystin kaksoraskauden riskeillä... :ashamed:

Nyt vaatii lapsonen lounasta

voikaa hyvin

BiaBia, A&B 14+2 ja Kilian "ensiviikollakahdeksankuukautta"

 
Moi kaikille!!
Voi ei, en ole kerennyt ollenkaan täällä käymään eli LA on 28.3 Eli nyt viikko 12+2
Masu on jo kasvanut että ei mene normaalit housut jalkaan joten mamma pökät kehiin ja onneks niitä löytyy kaapista :)
Mulla vielläkin pahoinvointia, joku päivä ei pysy mikään sisällä ja joku päivä ei ole mitään mutta joka aamu alkaa pää pöntössä... En enään jaksais tätä :(
:wave: :wave: :wave:
 
Ihanan paljon luettavaa. mä en viikonloppuisin jaksa konetta avata ja töissä sitten aamupäivä menee tän ketjun selailuun.
Mömmis: mulla kans kauhee pireskely ja röyhtäily ja p*skalla käyn sen 4 kertaa päivässä. illasta aina ihan ilmapallo.

liikkeet: mä kuulun niihin jolla raskaus ei näy ulospäin ja liikkeet tuntuu aikasintaan rv20+. tosin mulla toi maha vetää jatkuvaa rallia, et liikkeitä ei vois millään erottaa ilmavaivoista. ja mä oon myös sitä mieltä et ei teillä kellään liikkeet tunnu, vaan suoli myllää ;) .

vaatteet, vauvan kamat: eli kun ei näy mahaa, niin entisilä vaatteilla mennään varmaan tuonne rv30 saakka. ja mä oon kans kirpputori ihmisiä, et sit voi kattoo jotain kivaa takkia sieltä. mut tuskin tarttee hommata. ihmeen rohkeita ja luottavaisia te ootte, kun hommailette vauvan kamoja nyt jo. Mulla tietty on kaikkea jo varastossa, mutta esikolta en hommannut mitään ennenkuin vauva oli maailmassa. esikko nukku äitiyspakkauksen laatikossa ekat 2kk ja sit vast pinnasänky ostettiin ku laatikko kävi pieneksi.

neuvola: meillä ihana neuvolatäti. mulla oli kauhee synnytyspelko ja masennuspelko tokassa odotuksessa ja kävinkin vähän useammin ja aikaa oli aina 1-1,5h ja tosi hienosti meni, ei tarvinnu pelkopolilla käydä ja alateitse synnytin. eli meillä synkkaa hyvin. jos ihan raakaa ammattitaitoa ajattelee, niin ei se nyt niin rautainen ole. sydänääniä ei halunnu kuunnella rv 10+ ku sano, et tuskin kuulluu vielä niillä viikoilla. no mut mitä pienistä. siis eka neuvola käyty ja seuraava rv16+ ja lääkäriä ei ole ollenkaan joten lääkärikäynnit on 12+Nt-ultra, 20+ rakenneultra ja sitten synnytys jos tarvii.

liikunta: mä kävin 1,5h circuitissa vkl. ajattelin et oon ihan kuollu sen jälkeen, mutta kyllä oli ihana olo. kesän lenkkeily on siis pitänyt kunnon hyvänä. mieli oli virkeä ja muutenki ihana olo. SUOSITTELEN kaikille!!!

parisuhde: tää on vielä pakko vuodattaa. miehen mielestä edelleen kaikki hyvin. mä itkin eilen yksin ja mun mielestä meillä ei oo mitään muuta yhteistä kun asuntolaina ja lapset. asuntolaina vois mennä miehelle ja lapset mulle :p . hyvä jako. pitää yrittä vielä huumorilla, mutta pahalta näyttää.

samppa + 12+6
 
Onnkesi viikonloppu on nyt takanapäin. Mies lähti torstaina työpaikan virkistysreissulle ja tuli sunnuntaina takaisin. Laten kanssa yksin huonon olon ja väsymyksen kanssa, ei ollut kovin miellyttävä kokemus. Huomasin itsekkin että oli niin kova ikäväkin että rupesi kiukuttamaan ihan toden teolla. Onneksi sentään pystyin puhelimessa olemaan suhtkoht normaali etten pilannut miehen reissua.

Sunnuntaina kyllä sitten tuli haastettua riitaa mutta onneksi mies siihen vain sanoi, että taisi olla kova ikävä ja sitten se tilanne purkautui sylittelyksi ja silittelyksi. Huomaa että tunteet ovat pinnassa. En ole muulloin valittanut noista reissuista, joita on muutenkin tosi harvoin ja taas itse olen työpaikan pippaloissa juossut kun niitä järjestetään tuon tuosta.

neuvola: En odota neuvola reissuja kovinkaan innolla. terveydenhoitaja on kertakaikkisen rasittava ja saa ainakin minut ihan huolesta sekaisin joka kerta. Hänellä on vain sellainen vaikutus minuun.

vaatteet:
Vielä onneksi mahtu tavalliset housut jalkaan, ei farkut mutta muut kyllä. Mutta ei kauaa kyllä enää. Talvivaatteet tuottaa kaikkein eniten tuskaa, että mistäs ne nyt saa, kun kuitenkaan kovin pitkään ei tarvitse noita vaatteita, ja sitten toivottavasti palautuu suunnilleen entisiin mittoihin.

Lotta ja veijari 14+5
 
Hiq
Miekin ilmoittaudun mukaan =)
Esikoisesta Rv 16+0 la 9.3. ja Turun suunta.

Näin töissä saan kyllä luettua teidän muiden kuulumiset mutta aina kun aloittaa kirjoittamaan omia niin tulee keskeytys- todellista työajan hyötykäyttöä tämä palstailu :saint:
Mutta pahaolo on onneksi nyt takana- jatkui vkolle 14, närästys vaivaa edelleen kylläkin. Ensimmäisiä ostoksia ollaan jo tehty ja koeajettu muutamat rattaat (pitkä mies ja minä tälläinen jämäpätkä niin ei olekaan helppoa). Huomenna oma isäni vie meidät hoitopöytä ostoksille :D
Koko suku odottaa meidän kanssa ja töissäkin ollaan täysin hengessä mukana, siis ihan naurattaa!

Hyviä vointeja muillekin maalismasuille- Hig palaa työntouhuun edes hetkeksi :p
 

Yhteistyössä