**Maalismasut 2009** syyskuussa

Heips vaan kaikille :)
Mulla oli alkujaan la 1.4.2009 mutta tänään oli eka ultra ja kappas vaan la muuttui sit et uus on 5.3.2009. Mulla kun ei oikeestaan ehtinyt olla ollenkaan kunnollisii menkkoja edellisen synnytyksen jälkeen (12/07) niin oli laskeminen vähän hankalaa mut ekalla kerralla neuvolassa sitten päädyttiin et ne 25.6 alkaneet olis ollu menkat... Olikohan vähän hankalasti selitetty?
No mutta kuukaudella hypättiin nyt eteenpäin :) Rakenneultrakin jo kuukauden päästä =)
Että liityn siis teidän joukkoonne :)
Olen siis Minni, 33v ja miehen lisäksi meidän perheestä löytyy lapset t93, p95, t02, t04, t06 ja t07 eli siis seiskaa ootellaan ja hänet menemme Naistenklinikalle synnyttämään
=) Mahtava paikka mielestäni.

t. Minni ja masuvaavi 15+4
 
Tulin itsekin siihen tulokseen, että ei ne liikkeet vielä voi tuntua ja tuo eilinen tunne oli jotenkin kokonaisvaltaisempi (vaikkakin enemmän vasemmalla puolella). Oliskohan se ehkä ollut supistus? Osaisko joku kuvailla miltä supistukset tässä vaiheessa tuntuu?

Cattis
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Cattitude:
Tulin itsekin siihen tulokseen, että ei ne liikkeet vielä voi tuntua ja tuo eilinen tunne oli jotenkin kokonaisvaltaisempi (vaikkakin enemmän vasemmalla puolella). Oliskohan se ehkä ollut supistus? Osaisko joku kuvailla miltä supistukset tässä vaiheessa tuntuu?

Cattis
Mulla ainakin ihan suurin oire on vatsan kovuus, eli menee ihan pinkeeksi koko kohtu, vähän tuntuu sellaselta kummalliselta myös :)
 
Mömmis: Vautsi mikä maha :D Mulla se alkaa olla samaa luokkaa ja tänään oikein ahdisti työhousut jalassa...

Minnille ja muille uusille tervetuloa porukaan mukaan! Minni se onkin jo vanha synnytyskonkari ;) Tuleekohan kuudes tyttö?

Mahakipuja ollut taas tänään :( Vihlaisuja, jomotusta.... ei oo kivaa. Toiv. kaikki on hyvin.

Ok, nyt täytyy vääntäytyä ison mahan ja kaikkien muidenkin makkaroiden kanssa sohvalle katsomaan Huippumalli haussa -ohjelmaa, hehee! Ei mitään parasta katseltavaa kun oma olo on kuin maitovalaalla :LOL:
 
Kaa
Pikaisesti kirjoittelen; tulin juuri kotiin ja pitäisi vielä pakata. Lähden huomenna Lontooseen enkä ole vielä miettynyt yhtään mitä pakkaan mukaan. Palaan sitten viikon päästä. Päivitän listan sitten, joten kärsivällisyyttä! Nyt on pakko rientää pakkaamaan!

Kaa ja Natiainen HUOMENNA alkaa rv 15!
 
Heipparallaa! :wave:

Siitä onkin jo aikaa kun olen ennättänyt viimeksi kirjoitella, nyt kirjoitan pikaisesti jotain kuulumisia ja sen semmoista :)

Hankinnoista sen verran että vuvan vaatteiden osto on jo hyvää vauhtia alkanut, olen niitä tuonne nalle-puh lelulaatikkoon kerännyt ja hyvin on tullut jo kirppikseltä ja alennuksista pikkuvaatetta napattua matkaan. :heart: Yhdistelmärattaat me hommataan mahdollisimman pian, vielä ei tosin budjetti ole antanut periksi vaikka alennukset olisivat mitä mainioimmat. :( Emmaljungat tai Briot meille tulee mitä todennäköisimmin.

Liikkeet tuntuvat joka päivä ja moneen kertaan erilaisina. Voi tuntea miten pikku kamu tonkii ja heitää kuperkeikkaa tai potkii (potkii muuten jo aika kovasti!) :heart: Varsin aktiiviselta vauvvalta vaikuttaisi tämä midän pienokainen. :)

Ikävää etä toiset potee vieläkin pahoinvointia. :( Täällä vissiin on onni käynyt myöten kun ei ole pahasta olosta ollut tietoakaan kuukauteen ja oksennuksilta on vältytty tähän asti. Masu tuntuu kasvavan nyt aika kovaa vauhtia.. Saa alkaa jo katsomana mitä housuja saa mahtumaan jalkaansa. Nälkä on taasen kova, nyt syömään siis iltapalaa! :p

Niinu & itiö 15+4 :heart:
 
Iltaa!

Tännehän on taas tullu uusia. =) Kivaa kun maalismasujen pino vaan kasvaa. Ja tervetuloa munkin puolesta!

Chromo; meilläkin esikoinen otti ensiaskeleet tasan 9 kk päivänä. :) Jälkeenpäin aatellen olis voinu vähän vielä odotella, niin ei tarvis koko ajan juosta perässä. :LOL:

Danjuska; onneks teisdänkään lapsukaisella ei ollu mitään sen vakavampaa. Sitä ei ikinä usko kuinka rankkaa se on valvoa lapsensa vierellä sairaalassa ennen kun kokee sen. Vaikka mekään ei kauaa sairaalassa jouduttu oleen, mutta sekin oli liikaa. Mutta tärkeintä on tietenkin et pikkuinen hoidetaan kuntoon.

Mömmis; wau mikä masu!!! Susta ei ole kyllä epäilystäkään oletko raskaana. =) Mä oon ihan kade. ;)

Itselle ei tänään mitään kummempia. Nyt tunnen jo päivittäin muutaman liikkeen masusta, joka saa mut epäilemään tuota raskauden kestoa. Jospa se sittenkin on menkoista laskettuna oikea... Vai kai ne ultramittaukset aika tarkkoja ovat.

marza ja masuvauva 13+1 (menkoista 14+0)
 
moih

itse olen nyt sitten saikulla :|
eilen illalla alkaneet kivut kestivät koko yön jollon en saanut nukuttua ja ravasin vessassa.. työpäivän aikana ne vaan yltyivät ja viimein kävelykin tuotti suurta tuskaa. päivystykseen ottivat heti ja lähdin kesken työpävän.
labrat oli ok ja ei ultrallakaan mitään löytynyt. kohtu aristi jonkun verran mutta sekin suht normaalia kun kasvaa niin kovasti.
Että kait tämä on sitten vaan sitä kasvukipua.. järkyttävää vaan ku itsellä suht korkea kipukynnys ja särkylääkkeetkään ei auttanu kun aamulla otin.
nyt oon sitten huomisen kotona lepäilemässä ja kuulostelen mihin suuntaan olo muuttuu. päivystykseen mennessä olin jo varma ettö tämä oli tässä :ashamed:

Chromo:
Teillähän ollaan ihan ajoissa lähdetty liikenteeseen =) pitää äidin virkkuna ;)

Kaalle mukavaa reissua!! :wave:

Mömmis:
täälläkin yksi unikeko kunhan vaan sais nukkua.. mut työ ja poika verottaa meikäläisen unia rutkasti ja siksi tuntuu olo ihan zompielta joka on jääny jyrän alle |O

Samppa: Älä huoli.. ehkä ne hormoonit vaan jyllää, :hug: monihan on täällä puhutnut että tuntee olevansa suht yksin raskauden kans.

niin ja uusille tervetuloa joukkoon!!

nyt nukkumaan että jaksaa

danjuska ja toukka 12+2
 
hei taas kaikki, tänne on taas tullu tekstiä vähän enemmän ku osasin olettaa! :p

Voih, muaki vaivannu nuo vihlomiset aivan tajuttomasti! :/ aivan kamalaa, se vie ihan jalatki alta joskus! :O

Tekis mieli alottaa jo kirjottaan tuota raskauspäivä kirjaa mut en raaski, keskenmenon pelko vieläki valtaa mielen.. :ashamed: Attelin et jos tuossa parin viikon päästä alkais kirjottaan, tai sitte vasta ku tunnen kunnon liikettä mahassa.. :headwall: Joka ilta kyl istun se kädessä mut ikinä en pysty kirjottamaan siihen.. :$ Ääh, ihan tyhmää.. :D

Voih, mulla on VIHDOIN maha alkanu kasvamaan!!! :D Oon ollu aivan tähdissä kun tuossa pari päivää sitte kaikki on alkanu huomauttanu asiasta!!! :D Nyt voinki sit ylpeenä kävellä tuolla kaupungilla ja kaikkialla kun tiiän et nyt sen huomaa muutkin. :D Pitää varmaan harkita kuvan laittamista tuonne alkuraskaus kuva pinoon. :)

Lähen tän viikon sunnuntaina Lempäälään auttamaan isosiskoani ja sen miestä muuttoremontissa, palaan sit vasta ensviikon perjantaina kotia tänne kylmään ja kammottavaan Kokkolaan! :D

Tervettuloa uusille odottajille ja onnea! :)

Eternal-life ja plankton 15+0 :) (onkohan tuo plankton vähän liian hirvee nimitys pikkuselle masuasukille? :D)
 
Huomenta kaikille!!

haluisiko joku vaihtaa mese osotteita ja vois jutella useimmin kun satutaan koneelle yhtä aikaa?
Meillä on tyttö kipeenä ja minä pää pöntössä vielläkin, varmaan loppuun asti saa oksentaa :(
Nyt pitää taas mennä ja kohta koiruuksen kanssa ulos :)
 
huomenta!

Olipas tullut paljon tekstiä, kiva!! :)

Päänsärky jatkuu edelleen, ihan joka päivä on särkenyt jo varmaan kolmen viikon ajan.. Sunnuntaina sentään käytiin metsässä tarpomassa, oli makkarat ja kuumaa kaakaoo mukana. Mä tein nuotion sillä aikaa kun mies virvelöi, pääsin oikein pilkkoon puitakin.. :) Oikein mukavaa oli, ja välillä se särkykin unohtui. Eilen sitten särkikin taas koko päivän, kävin lääkärillä taas hakemassa lisää saikkua. Kirjoitti myös lähetteen TAYSiin neurologille, tutkitaan nyt oikein kunnolla.

Vatsantoiminnasta
täällä on ollut juttua.. Nyt on ruvennut ummetus vaivaamaan, mikä tosin ei ole mikään ihme kun napsin Panacodeja. Eilenkin jouduin ottamaan kolme kertaa 2 tablettia, ja siltikin päätä vielä särki. Illalla otin sitten vielä yhden Buranan.
Ostin jo apteekista Lactulosia ummetukseen, toivottavasti auttaa.. Tänään soittelen hierojalle, josko saisin aikaa tälle viikolle, hartiat alkaa oleen vähän jumissa kun oon niin paljon loikoillut sohvalla..

Masu on ehkä hitusen kasvanut, mutta ei taida vielä näkyä muille. Ja edelleen menee kaikki housut jalkaan.. Paino varmaan myös vähän noussut, mutta en tiedä johtuuko vain siitä että nuo vessareissut on niin paljon harventuneet.. :LOL:

Talvitakkiongelmaa ei vielä hirveesti ole mietitty. Luulen että aika pitkälle pärjään sellaisella Goretex-toppatakilla. Ja äiti lupasi lainata villakangastakkia jonka annoin hänelle pari vuotta sitten kun se kävi isoksi minulle.. :) Silloin laihduin yli 10 kiloa. Harmi etten säästänyt mitään silloisia housuja, kohtahan ne taas olisivat sopivia..

Katselin Bebesin nettisivuja, tahtoo Helsinkiin!!! Ihania farkkuja ja muitakin vaatteita. Täällä Tampereella ei ole mitään! Menen varmaan lokakuun lopussa käymään siskon luona Ruotsissa, siellä vois kans olla vähän parempi valikoima äitiysvaatteita.. Ja josko mulla sitten ois sitä mahaakin jo.. =)


rv 14+2
 
myymä
Neuvolasta kotiuduttu!

Verenpaine 116/72 eli aikas hyvä :) Sydänäänet huiteli siinä 150-180 välillä vaihtelevasti :)
kovin oli liikkuvainen pienokainen :) Karkasi koko ajan anturin alta!

Paino oli pikkusen tippunut, eli nyt siis 56,8 kg.

Nyt mennään tytön kanssa tekemään makaronilaatikkoa ja leipomaan sämpylöitä :)
Olin muuten laskenut tasaviikkojen päivän väärin, eli siis torstaisin vaihtuu viikko!


myymä ja pikkuvelisisko 13+5 :)
 
Myymä, oi kiva juttu. :heart:

Katsooko kukaan muu tuota neloselta Vauva tulossa-sarjaa? Vaikutti oikein kivalta.

(.)Pissaväli alkaa jo harventua ja pahoinvointia ei paljoa ole ollenkaan. Tilalle tuli päänsärky ja suunnaton väsymys. Huippaamista edelleen. Nukkuessa lihaksia säkree varsinkin lantio.
Neuvolalääkärin luo torstaina ja odotan innolla että päästään kuulemaan sydänääniä. =)

Möms 13+3
 
Zoe-F
Huomenta!
Hattivatti-09 Raskausaikana on normaalia että ruuansulatus hidastuu ja kestää kaksikertaa pidempään. (Täällä tosin ei sitä ongelmaa ole, ennen kävin vessassa kun muistin, nykyään joka päivä)
(.) Vähän oli huono olo äsken, just juon tässä vettä :p Koht kampaajalle.
Zoe ja Öttiäinen 13+4 :heart:
 
Huomenta kaikille!

(.) Pääsisipä itsekin pian kuuntelemaan sydänääniä, kun jotenkin on huolissaan että onko kaikki hyvin vaikka maha tuntuu kasvavan vaikka paino ei nousekkaan. Johtuu varmaan tuosta ruokavaliosta.

Onko muilla ollut levottomia öitä? Itse valvoin pari tuntia viime yönä, eikä vain saanut unta. Tulee mietittyä ihan hölmöjä asioita yön pikkutunneilla. Tämä toistuu vähintään kerran viikossa.

Lotta ja Veijari 14+6
 
Heippa!

Lotta -75 Olen kanssa miettinyt, että olisi kiva kuulla sydänäänet pitkästä aikaa. Viime kerrasta on jo 4 viikkoa. Kun ei voi ihan varma olla, onko kaikki kunnossa. Mahakaan ei ole paljoa kasvanut..

Kävin lääkärissä eilen päänsärkyjen takia. Lääkäri kehoitti kokeilemaan burana 400 mg, jos kova päänsärky taas tulee. Tällä hetkellä on enemmän tai vähemmän päänsärky. Jo viikon verran. Lääkäri totesi, että niskat on ihan jumissa, eli keppikävelylle vaan. Sain tämän päivän sairaslomaa, kun ke ja to on myös vapaana.

Tänään on hammaslääkäri! :| Kauhea ku jännittää! Ja pelottaa.
 
Nalle-Puh: Kyselit tuosta mese osoitteesta, täällä olisi yksi jolle kyllä kelpaisi juttelu kaveri. :) No, voisinpa laittaa sen tänne, ei kai tuo haittaa jos muut äipät sen näkee. :) noora_hilliaho@hotmail.com. Lisäile jos vaikka tosiian kiinnostaa jutskata enemmän. :p

Eternal-life ja plankton 15+0
 
Moi taas!

Vaateongelmista puhuttu. Täällä vielä no problem, maha pienen pieni vielä. Varastossa on talvitakki rehevämmältä kaudelta, alennuksesta ostettu ylisuuri, mahtunee pitkään!? Toivossa on hyvä elää... Muutenkin lähes kaikki normifarkutkin menee vielä päälle puristamatta, kun kokoa on vyötäröllä aina ollu extraa.

[/b]Neuvolakokemuksista : Itse käynny kolmesti, joista kaksi eri tätiä. Molemmat varsin mukavia ja asiallisia, joten pelkkää hyvää sanottavaa. Ekalla kerralla aikaa meni peräti 1,5 tuntia, joten kiire ei ollu mihinkään. Joka kerta otettu paineet, paino ja pissa. Seuraava käynti jo taas 28.9.

Rakenneultra-ajoista : Meillä 6.10, jolloin rv 17+1

Kaatjuska +Kunto

Ps. Lähtö Ranskan reissulle pe...!
 

Yhteistyössä