**Maalismasut 2009** syyskuussa

Marais: Munkin täytyy antaa uusi virtsanäyte, sillä mulla oli sekaflooraa eli vähän tulehdukseen viittaavaa.

Hemoglobiinikin oli laskenut nuoruuden tasolle, 119, joten neuvolatäti suositteli rautaa.

Niskapoimu-ultrassa oli kaikki kohdallaan. Oltiin siellä puolitoista viikkoa sitten, ja se oli tunteellinen hetki se. Hei, siellä oikeasti on jotakin :) Tuli tosi iloinen olo. Sen jälkeen ovat lapsiasiat alkaneet pyöriä mielessä ihan eri tasolla kuin aiemmin.
 
Vielä Marais: Unohdin sanoa, että mulla on se käsitys, että jos tulehdusarvot eivät ole riittävän korkeat, et tarvitse lääkitystä eli antibiootteja. Monet tulehduksenpoikaset korjaantuvat ihan itsestään. Mutta hyvä, että tilannetta seurataan.
 
Täällä on nyt sitten niskapoimu-ultrassa käyty ja kaikki oli hienosti. Hiukan oli kamuli uneliaalla tuulella mutta kun vähän "tökittiin" niin alkoi liikkua ja heilutteli kädellään, IHANAA!

Mä en oo uskaltanut hankkia vielä mitään vauvalle, tänään tarttui sukulaisilta pinnis mukaan, mutta saa mennä vielä varastoon odottelemaan.

ellip 12+1
 
myymä
Huomenta :)

Meidän neidille tuli sitten vesirokko. Jään nyt sitten ilmeisesti sairaslomalle tytön kanssa ainakin alkuviikosta! Mies sitten kenties loppuviikosta jos kykenee..
Mulla katsottiin onneksi nuo vesirokko vasta-aineet vuosi sitten, joten massulle siitä ei onneksi voi olla nyt vaaraa. :)

Mä odotan ihan innolla niitä liikkeitä. Tarkkailen jatkuvasti että "joko nyt, josko nyt" ;) Mutta en kyllä mitään sellaista ole tuntenut minkä voisi oikeasti liikkeeksi sanoa ;)
Noh, sitä kovasti odotellessa...

Myymä ja pikkuvelisisko 13+1 :)

 
Kiitos Kiiltis kommenteista! Jos tuo nyt olisi oireeton virtsatietulehdus, niin pitää ajatella, että huonomminkin voisi olla. Ja tuleepahan ainakin löydettyä. Voi nuo valkosolut kai olla koholla tosin jonkin verran flunssankin takia (soitto tutulle terkkarille), joten jospa se olisi sitä tai sitten korjaantuisi ilman lääkkeitä oli mitä oli. Sinäkin Kiiltis asustelet näköjään pääkaupunkiseudulla, kättäristä päätellen. Missä päin Helsinkiä, jos saan udella? Itse olen Espoosta, mutta ravaan päivittäin töissä pääkaupungissa :)

Vielä vuodatan tuosta eilisestä neuvolakäynnistä. Kävin noissa epäonnistuneissa verikokeissa elokuun toisella viikolla, eli yli 1kk sitten. Tyytyväisenä ajattelin, että kuulen tulokset seuraavassa neuvolassa. Kun ei terveydenhoitaja ottanut tuloksia puheeksi, kysyin, että miten ne minun verikokeet? Hoitaja sanoi, että ne eivät ole vielä valmiit. Ihmettelin, että meneekö siinä yli kuukausi, niin sitten se sanoi että ai niin, sulla ne kokeet epäonnistuivat. Sanoin, että eikö mulle olisi pitänyt soittaa, niin olisin voinut käydä aiemmin uudelleen kokeissa (jos jotain olisi vaikka vialla)? Hoitaja totesi, että varmaan olisi pitänyt :eek:

Nyt täytyy lähteä Jumboon, täytyy mennä ihmettelemään tuota uutta Flamingoa. Toivottavasti ei löydy mitään kivaa, ettei tule törsättyä B)
 
Heippa kaikille!

Täällä kärsitty ihan kauheista primitiivipäänsäryistä. Kahtena yönä olen herännyt repivään kipuun. Ihan migreeniltä vaikuttaa. Ekana päivänä otin aamulla 2 panadol zappia 500 mg, keskipäivällä taas kaksi ja iltapäivällä kolme panadol 500 mg kerralla. Mikään ei auttanut. Oksetti, särki, repi poltti, jomotti. Ihan hirveetä. :ashamed: Toissayönä kun heräsin taas särkyyn, otin panadolin ja yhden burana 400 mg. Sillä sain päänsäryn jotenkuten aisoihin.

Hattivatti Minulta putosi kivi sydämeltä, kun sanoit, että sait buranaa särkyyn. Soitan kanssa neuvolaan ja kysyn tuosta lääkityksestä jatkossa. Vieläkin tuntuu takaraivossa, että päänsärky saattaa vielä tulla. Toivottavasti sait aisoihin oman säryn!

Liikkeistä: En ole ihan varma, onko nuo liikkeitä, jotka tuntuvat, kun ovat niin epämääräisiä. Ei varmaan kaikkia kolotuksia ja kuplintaa kuitenkaan voi laittaa suoliston piikkiin laittaa.

Se Flamingo on hieno paikka! Yhtäkkiä Jumbosta tuli puolet isompi. Me käydään tänään katselemassa digikameroita. Tuo vanha on jo niin vanha..
 
Zoe-F
Huomenia!
Tänään tuli tekstari että turvakaukalokin tuli, toivottavasti se on siisti, kun vasta maanantaina saan sen. Siis silleen toivon että siisti, kun se kuitenkin on vain lahjoituskaukalo, mutta kolaroimaton. Seuraavaksi mä alankin vaunuja mettästään jostaan. Parvekkeelle yhdet pitäis saada. Ei välttämättä voi tuoda kasassa olevia vaunuja tänne asti (alhaalla pyörävarasto jossa vaunujakin säilytetään) ja vaikka voisikin niin ei eteistä pitemmälle.
myymä Eilen illalla nukkumaan käydessäni pitelin kättä masulla ja olin tuntevinani sellaisen "muljahduksen" Toista kertaa sitä ei tullut, joten en päässyt sitä enempää ihmettelemään. Se tuntui mahassa ja kättä vastenkin sellaisena pienenä aaltona.
Zoe ja Öttiäinen 13+1 :heart:
 
Udella saa, on hauskaa tietää enemmän kaikista heistä kenen kanssa ajatuksia jakaa ;)

Asun Töölössä ja toimistoni on keskustassa (olen yrittäjä viestintäalalla).

Lueskelin juuri tuota kaksplussan nettisivua ja siellä oli hyvä juttu, 20 kysymystä odottajan ruokavaliosta:
http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/odottajan-ruokavalio-liikunta/20-kysymysta-odottajan-ruokavaliosta

Listeriastakin lueskelin taas enemmän, oireet voivat muistuttaa flunssaa ja itämisaika on pitkä. Voisihan sitä alkaa hermoilla, että mitä jos on saanut sen, mutta olen vakaasti päättänyt olla hermoilematta yhtään minkään kanssa. Toistaiseksi se on onnistunut, mutta mene ja tiedä, jos hormonit alkavat jyllätä ;)

Tuo syöminen on musta ehkä se konstikkain käytännön juttu toistaiseksi, kun joutuu syömään lounaita, leipiä ravintoloissa ja kahviloissa jne. Ja vähän on niinkin, että ruokailun hohto on kärsinyt. Esim. pihvi ei maistu niin hyvältä täysin kypsänä kuin mediumina. Mutta en todellakaan valita - näin on nyt ja pitääkin olla - kyllä sitä myöhemmin ehtii syömään kaikkea mahdollista.
 
Zoe-F
Mä en pahemmin mieti mitä syön.
Suolaa yritän välttää, tosin kerran tai kaks oon sipsejäkin syönyt.
Sokereista viis, karkkii syön varmaan joka toinen päivää.
Lihan oon aina syönny kypsänä, tosin tässä yhtenä päivänä söin maksamakkaraa ja siitä en tiedä.
 
Heissan kaikille!

Meni aika pitkä tovi kun lueskelin kaikki väliin jääneeet jutut :) Ja voi että vihvi mulla on ihan samanlainen olo! Ei mulla ainakaan oo raskaus aika ollut koskaan mitään hehkeää ja aivan ihanaa aikaa.. Vauvasta olen onnellinen, mutta nämä kaikki oireet..

Meillä on tyttö nukkunu parin viikon ajan ihan super super huonosti. Ja mä oon ihan pihalla, kun tyttö on aina ollu niin hyvä uninen. Viime yö meni jo vähän paremmin, mutta silti meillä valvottiin n. 02-04 välinen aika.. Tytöllä on koko alakroppa pyllystä nilkkoihin enemään tai vähemmän pienien näppyjen peitossa. Sit ne kivasti hautuu taipeissa, eli ei ihme jos yöllä kiukuttaa. Syynä näppyihin on joku uus ruoka-aine, ehkä kananmuna, tomaatti tai normaali jugurtti. Ja mulle tämä valvominen ei sovi yhtään. Kaikki raskausoireet on pahentunu tuplana tai enemmän.. Tänään ei oo pysyny mikään sisällä ja yölläkin oksetti. Lisänä on päänsärkyä (lääkkeet ei auta), turvotusta, selkä-niska vaivaa, närästystä, ylikierroksilla jyllääviä hormooneja.. Miehelle totesin et onneksi et tiedä kaikkea. Tosi rankkaa on välillä. Ja ennenkaikkea yksinäistä kun ois niin paljon mielessä kaikkea, mut ei mitään käytännön mahdollisuutta purkaa kaikkea.

Niin onnea vaan oireettomille ja niille joilla raskaus on sitä hehkeää aikaa :flower:

Meinättiin ottaa samanlainen vakuutus toiselle, kuin esikollekin. Eli tapiolasta se 2kk syntymän jälkeen. Esikko on atoopikko ja allergioiden kanssa sumpliminen on tullu tutuksi. Korvatulehdus kierteitäkin on molempien suvuissa riittävästi. Onneksi esikon kanssa ei ole korvat juuri vaivannu. Tapiolan verkkopaqlveluissa on muuten tosi kätevää (ja halvempaa) hoitaa lähes kaikki lapsivakuutus korvaukset.
 
ANNA JA VIHVI YMS. täällä on samalaisia tuntemuksia. Luojan kiitos tää pahoivointi alkaa ehkä pikkuhiljaa helpottaa. (viimeks ku sanoin näin niin yrjösin seuraavan yön..) mutta yks yö mä aattelin ku kaahotin vessaan pissalle rakko repeemäisillään, et voisko tän homman vielä perua. :ashamed: siis ihan kauhee olo. tuntu ettei jaksa enää tätä kaikkee HORMOONEJA (tapellaan miehen kanssa lähes päivittäin KAIKISTA asioista ja mun ärsytyskynnys on ihan extra matallalla. en siedä mitään enkä ketään...) :/ PAHOINVOINTIA, VÄSYMYSTÄ, ITKUA JA EPÄVARMUUTTA. Mulla on nyt muutaman viikon ollu sellanen olo et ei kertakaikkiaan musta oo äitiksi. en jaksa sitä. mä toivoisin et vauvan liikkeet alkais tuntua ja maha näkyä oikeesti niin luulen et sit helpottais jotenkin. mut en tiiä...

vakuutusta ei olla vielä ajateltukaan, en tiiä otetaanko. miehelläon sydämen läppävika et saa nähä otetaanko sen vuoksi vauvalle varmuuden varalta vakuutus.

hankinnoista: ei olla hankittu mitään, eikä olla vielä hankkimassa. meillä on niin pieni asunto et kaikki on varmaan hankittava edellisenä päivänä :LOL: joo ei vaan, jotenkin tää raskaus on vielä niin epätodellinen et en osaa alkaa hankkimaan mitään. mutta ymmärrän niitä jotka hankkii ajoissa kaiken, et samaan malliin vaan kohtalotoverit!!!

niin ja tervetuloa uudet!!

muty ja killiäinen tänään tasan 14!!
 
Jee tasaviikot, 13rv! :heart:

Pahoinvointia ei ollut eilen eikä tänään. Näyttäis helpottuvan astettain. Hyvä niin. Kävin ostamassa pehmeämmät liivit. Jospa sillä helpottuis nänniongelma. Tänään kyllä otetaan rennosti ja katsotaan tv:tä. B)

13+0
 
Zoe-F
Päivän v*tutus!
Tänään kiva ylläri kun lähdin ajelemaan autolla, niin joku oli kirjottanu konepeltiin kissan kokosilla kirjaimilla SB. Suuntasin sitte tallille peseen autoon.
Enhän päässy pitkälle ku auto hyyty risteykseen. Siinä sitte hetken ihmeteltyäni roplasin sulakerasiaa ja otin peukun läpi 16A:ta. Ajelin sitte ilman valoja (otin valojen sulakkeen bensapumpun palaneen sulakkeen tilalle) ostaan lisää sulakkeita ja vaihdoin samalla kaikki vanhat ja puunasin sitten koko auton kiiltäväks.
Että jotkut kehtaa tehä tollasta! Kuulin vielä yöllä just kun olin nukahtamassa kummaa ääntä ja ihmettelin että kuullostaapa siltä kun jonkun autoon piirrettäis tai naarmutettais. Eiköhän se sitten ollu just mun auto. PRKL!
 
iltoja

pikaisesti..

Vihvi, Muty, Anna:
teille jaksuja oloon! :hug: Toivotaan että itse kullankin pian alkaisi helpompi kausi raskaudessa ja siitä pääsisi kunnolla nauttimaan.

ZoeF:
no onpa jollain ollu tylsää kun on tommosta pitäny tehä :/

itse ajattelin lähteä miehen viekkuun sohvalle elokuvan pariin.. pojan toin joku aika sitten nukkumaan.. tultiin vasta 20.30 kodalta jossa iltapala syötiin =) tykkäs sekä poika että koirat :D

sen verran kuitenki vielä omaa napaa että mulla on alkanut ikävän tuntuiset liitoskivut.. siis molemmin puolin kohtua ja alamahaa kiristää ja viiltää.. ja tuntuu kuin olisin ihan järkyttävän kokonen ja turvoksissa |O
mut muuten olo ihan ok..ja vihdoinkin viikkoja tasan 12 :D Jee!!

nyt öitä jokaiselle!
 
Huomenta, huomenta!

Voisin soitella rakenneultraan ajan lokakuun loppupuolelle.

Hei naiset, miten ratkaisette syys/talvitakki pulmanne? En millään mahdu nyt enää kolmeen syystakkiin. Talvitakki on ainoa joka on hitsin löysä mahan kohdalla mutta ei se paljoa lohduta pidemmän päälle. :headwall:

Pahoinvointi on helpottumaan päin. Luojan kiitos. Ei tässä nyt muuta ole.

13+1
 
Sunnuntaiaamua kaikille,

täällä yksi nuhanenä heräsi pissahätään yli tunti sitten eikä saanut enää unta. Noh, muutenkin täytyisi herätä suhtkoht aikaisin, kun jatketaan tapetointia uudella asunnolla, tänään päästään kantamaan jo tavaroitakin. Ja mulla on hirveä määrä koulutöitä jotka tarttis saada valmiiksi ennen kuun loppua. Mulla tuli muuten perjantaina äidinkielen tekstitaidon kokeessa istuessa selkä ihan törkeän kipeäksi, mutta onneksi koe ainakin tuntui menevän ihan nappiin! Laudatur olisi tavoitteena. Ruotsin kuuntelut taasen menivät railakkaasti penkin alle, mokasin yhden osion ihan täysin ja nyt jännittää mahdanko päästä edes läpi |O

Zoe F: Tollainen on todella rasittavaa! Eihän sentään naarmuja jäänyt?
Vakuutuksesta: Miehen vanhemmat ottavat lapsellemme sen ennen syntymää-vakuutuksen. Mun ja miehen sukujen sairaushistorioilla (epilepsiaa, astmaa, diabetestä, fytosterolemiaa yms.) olisi todella tyhmää olla ottamatta sitä. Tykkään itsekin käydä mielummin yksityisellä lääkäriasemalla, joten voi sitten pienenkin kanssa mennä suoriksi aina sinne.
Mitä kaikkea olette nyt ostaneet jo vauvalle? Zoella näytti olevan jo pinniskin valmiina, tuntuu varmaan jännältä ajatella että puolen vuoden kuluttua siellä on pieni tuhisija nukkumassa? Vaikka itse olenkin ''elä hetkessä''-henkinen ihminen, en ole hankkinut lapselle kuin yhden velourhaalarin. En vain ole viitsinyt hamstrata tavaraa ennen muuttoa, mutta pääsen varmaan vauhtiin kunhan saadaan nämä roinat kannettua tuohon kadun toiselle puolelle :) Yritän kyllä mahdollisimman paljon hankkia kaikkea käytettynä, ja sukulaisetkin ovat jo tarjonneet jos jonkinlaista vaatetta ja muuta vauvatavaraa.

Tiistaina neuvolaan, mies pääsee kerrankin mukaan!

upupa ja Multeri 14+6
 
huomenta!

Heräsin jonkun aikaa sitten (taas vaihteeks) päänsärkyyn.. :'( Nyt koitan Buranaa! Toivottavasti menis ohi kun suunniteltiin tälle päivälle metsäkävelyä, otettais vaikka makkaraa ja kaakaoo mukaan, ja mies ottais virvelinkin. Sit kirppiksellekin oltais menossa. Rupee vaan meneen hermo tähän kun joka päivä särkee. Rajottaa niin paljon kaikkee. Ja ärsyttää olla töistäkin koko ajan pois päänsäryn takia. Toivottavasti siellä tajuaa ettei oo mitään pientä päänsärkyä.. Perjantaina onneks pääsen neuvolalääkärille josko se keksis jotain. Estolääkitystä tai ihan mitä vaan.. Ja saa kyllä kuunnella toukan sydänäänetkin jotta tietäs taas että siellä ollaan hengissä. Mitään liikkeitä en oo vielä tuntenu. Tänään muuten alkaa jo 15. viikko!! :)

Eilinen päivä sentään meni suht kivasti, kävin kavereitten kans syömässä ja illalla miehen kans kävelyllä. Illalla sit jo taas särkikin nuppia.. Ja nyt on myös ummetus ruvennut vähän vaivaamaan, eikä noi Panacodit mitä oon päänsärkyyn napsinu auta yhtään asiaa..

Ei olla vielä mitään (siis huonekaluja tai tarvikkeita) osteltu vauvalle, mies just eilen sano että katotaan sit joulun jälkeen kun on alennuksetkin. Miten ihmeessä mä muka jaksan sinne asti odottaa?? Vaatteita alkaa oleen jo aika paljon, ite oon ommellut osan ja äitiltä sain vanhoja ihania froteepotkareita (suoraan 70- ja 80-luvulta) yms. Kestovaippoja oon ommellut muistaakseni 5 kpl vastasyntyneen kokoo. Pitäs ehtiä ompeleen paljon paljon lisää! Huutonetistä ja kirpparilta oon lisäks jotain ihanuuksia ostanut (farkkuja/sammareita ja pari neuletta). Pitää muuten yrittää miehelle selittää että voitais jo aikasemminkin jotain ostaa ettei sit tarvi kaikkee kerralla.. Vaikka oikeessahan se taas onkin, että alestahan niitä kannattaa sit ostella..

Niin juu, mun läppäri hajos perjantaina, ei saada sitä käynnistymään oikein. Eli miehen konetta käytän nyt.. Toivottavasti saatas se kuntoon, siellä on kaikki valokuvat ja muutakin tärkeetä, eikä tietenkään oo vielä otettu varmuuskopioita.. Mies lupas huomenna soitella johonkin Acerin numeroon..

No nyt tuli paljon omaa napaa ja omia juttuja.. :D

rv 14+0
 
myymä
Huomentarallaa!

Tänne ei mitään uutta. Oikea puoli kipuilee taas ikävästi mutta kestettävä on. En sitten tiedä, eikä kukaan muukaan mistä voipi johtua. Johonkin hermoon painaa ainakin koska säteilee tuonne ihan jalkaan asti. Ikävä ja pelottavanoloinen kipu :(

Liikkeitä edelleen malttamattomana odottelen.. Menisi aika jo nopeammin!
PElkään tätä viikkoa kaikista eniten kun viime raskaus meni näillä viikoilla kesken..
Toivottavasti tämä jaksaa sinnitellä loppuun asti :heart:

Myymä ja pikkuvelisisko 13+2
 
En tiedä mikä tämä oli mutta aamulla tunsin satavarmana 2 töytäisyä navan alapuolella. Tuntoaistini on muutenkin suht herkkä ja saatoin erehtyäkin. Mut tuo töytäisy kyllä erottu ihan selkeästi. Tiedä sitten oliko se se potku vai ei... :eek:

13+1
 
Tasan 13 rv tänään täynnä, ja pieniä vihlaisuja ja nipistelyjä mahassa. Tuntuu, että paino on hitusen noussut, ekan kerran tän raskauden aikana.

Mömmis: Pohdiskelit sitä talvitakkiongelmaa. Miten olisi ponchot ja viitat? Minulle tarttui useampi sellainen mukaan Etelä-Amerikasta joitakin vuosia sitten. Niistä paras lienee sellainen laamanvillasta tehty tuuheakarvainen malli. Alle laitan tuulenpitävän ns. soft shell -takin - se ehkä menee mahasta vielä silloinkin.

Me ei olla tehty vielä mitään hankintoja. Tuntuu, että on niin paljon pohdittavaa vielä siinä, miten työ- ja talouskuviot järjestää. En edes kunnolla vielä hahmota, mitä kaikkea tarvikkeita vauvan kanssa tarvitsee - perehtyminen on kuitenkin jo käynnissä ;) Luulen, että joidenkin isompien asioiden ostaminen tapahtuu tammikuussa, kun on alet, ellei sitten saada tarvikkeita kavereilta tms.
 
Marais vuodatti tuosta pieleen menneestä neuvolakokemuksestaan.

Miten teillä muilla on ollut? Ovatko neuvolassakäynnit menneet putkeen?

Olin itse ekalla käynnillä, kun mieheni joutui harmillisesti työmatkalle. Tapasin sijaisen, kun oma terkkari oli kesälomalla. Käynti meni minusta hyvässä hengessä, joskin aikaa oli varattu liian vähän, enkä ehtinyt jutella kaikista asioista riittävästi.

Se selvisi, että täällä Helsingissä on leikattu neuvolakäyntien määrää alkuraskaudessa ja tuo sikiön seulontatutkimus on uudistettu (eli on tuo np-ultra + verikoe):

http://www.hel.fi/wps/portal/Terveyskeskus/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/terke/fi/Terveyspalvelut/_itiysneuvonta/Neuvolak_yntien+m__r_

Eka neuvolakäynti oli 7.8., sitten kaksi ultraa (eka tehty, rakenneultra tulossa lokakuun lopulla ja toka neuvolakäynti vasta marraskuussa. Sitten tapaamisia alkaa olla enemmän.

Itseäni nämä alun harvat tapaamiset neuvolassa vähän ihmetyttävät. Luulisi, että tukea haluttaisiin antaa alkuvaiheessa enemmän ensisynnyttäjille.

Onko teillä muualla päin Suomea synnyttävillä erilainen neuvolakäyntiohjelma?




 
Neuvolakokemuksista: Ekalla kerralla tapasin sijaisen, koska oikea terkka oli lomalla. Myös lääkärikäynnin yhteydessä ollut nopea terveydenhoitajalla käynti oli sijaisen varassa. En ole edes nähnyt oikeaa terkkaa vielä. Minua ihmetyttää myös harvat tapaamiset, varsinkin kun on kyse ekasta raskaudesta. Eikä neuvolassa kysytty miten juuri minä voin ja miten on mennyt. Olisin kaivannut hieman henkilökohtaisempaa palvelua.. Ja niiden verikokeiden tuloksia jouduin kanssa pyytelemään erikseen.

Kauhea stressi minulla, kun pelkään, että ketjutettujen määräaikaisten työsopimusteni saanti loppuu kuin taikaiskusta vuodenvaihteessa ja ainainen lisäresurssin tarve lakkaa kuin seinään ja jään työttömäksi. Äitiysloma alkaa 29.1. Mistä saan rahat elämiseen tammikuun ajan? Meillä oli koulutuspäivä ja kävimme sen jälkeen syömässä ja yksikön johtaja heitti, että talo voisi tarjota e-pillerit kaikille, kun on liikkeellä tällaista tarttuvaa tautia. Heh heh. Vitsit että naurattaa. Soitin liittoon, eikä sieltä oikein voida auttaa. Määräaikainen lisäresurssin tarve joko loppuu tai ei. Kauhea ahdistus ja työmotivaation puute. Pahinta on, että pitää odottaa, minkä vedon työnantaja tekee.

Lähdempä taas tästä töihin. :kieh: Tänä vuonna ei vielä yhtäkään sairaslomapäivää, joten itääpä kohta ruveta kuromaan muita työkavereita kiinni, kun arvostusta ei tule kuitenkaan.

Rauhaisaa sunnuntai-iltaa!
 
moikka

täällä päiväuniaika mut poika ei vaan tahdo nukahtaa vaikka yöunetkin jäi lyhyeks |O
ite kyllä voisin kallistua nokosille..

Kiiltis:
Mulla neuvola kokemukset ihan hyviä.. eka oli sillon kun viikkoja oli 7+.. mut tuosta neuvola ultrasta joka tehtiin viikoilla 9+5 jäi paskanmaku suuhun.. siis se lääkäri oli niiin syvältä ja ylimielinen kuin olla ja voi.
Mut omassa neuvolatädissä ei ole valittamista.
Seuraava neuvolakäynti itsellä on ihan kuun lopussa. täällä neuvola on kerran kuussa ja lopussa sitten useammin. ultra oulussa rv 20 tienoilla ja en nyt sitten tiedä että onko loppuraskaudessa vielä se synnytystapa arviointi ultra vai onko se vaan ensisynnyttäjille. Poikaa kun odotin niin oli se ja samalla olin puolisen tuntia piuhoissa jossa seurasivat lapsen sydämenlyötniä ja liikkeitä kaiketi. tuo tehtiin rv 36+ ja samalla katottiin painoarvio.
Onneksi laskivat alakanttiin ;) oisin varmaanmuuten halunnut pitää vauvan masussa jatkossakin :whistle:
Itse en kaipaa oikeastaan enempää aikaa neuvolassa kun mitä siellä menee kun mitataan kohdun koko, paino, hemoglobiini, verenpaine jne.. mutta jos mulla on jotain kysyttävää tms niin ei ne pois sieltä aja vaikka aikaa menisi enemmänkin =)

oho, tulipas pitkä pätkä :whistle:

Mömmis
: Mulla luultavasti ainakin alkuun mahtuu oma takki päälle.. mut en sitten tiedä miten loppupeleissä käy.. no se on sen ajan murhe ;)
mut mitään ideoita ei kyllä oo antaa valitettasti.

Me ei olla tosiaan hankittu vielä mitään.. vintillä on pojan pieniä vaatteita jemmassa ja varmaan sitten vasta lähempänä joulua rueataan investoimaan.. pinnasänky, kaukalo jne ostetaan varmaan ihan loppusuoralla niin ei oo edessä pyörimässä. kotipaikalla olisi kehto minkä haluaisin meillä alakertaan.. meillä kun makkarit yläkerrassa ja tuon esikoisen kanssa vähän hankala portaita ees taas rampata.. kehto alakerran makkarissa/leikkihuoneessa olis näin ollen ihan kätevä ensimmäiset kuukaudet =)

danjuska ja toukka 12+1
 
Zoe-F
Huomenia!
upupaepops Ei tullut onneks naarmuja.
Ja juu, onhan tuota tavaraa jo valmiina. Mä oon aina ollu sellanen että pitää olla kaikki valmiina niin voi ottaa rennosti. Mulla kun on sekin vaara että voin istuu sitte sairaalassa viimeset pari kuukautta istukan takia.
(.) Päähän särkee ja yrjöttää.
Zoe ja Öttiäinen 13+2 :heart:
 
Kaa
Potkut, liikkeet; itse ajattelin odotella rauhassa tuonne lokakuun loppuun noita liikkeitä... jos ne tulevat ennen sitä, niin olen hurjan iloinen. Lokakuun lopussa on sitten 20+0.

Marais; minen ymmärrä miten tuo verikoeasia on voinut mennä tuolla tavalla! :eek: Lähinnä se, ettei sulle ole ilmoitettu. Tai noh, että näytteet on otettu vääriin putkiin. Tulisihan tuollainenkin asia tarkistaa ennen näytteen ottoa... Tärkeistä asioista kyse kuitenkin... ja mitä leukkareihin virtsassa tulee (leukosyytit, valkosolut), harvemmin niitä tulee ellei ole tulehdusta. Todella runsas valkovuoto voi aiheuttaa pienen määrän valkosoluja pissaan. Mutta tuo +++ on jo paljon. Ja jos näyte on otettu asiallisesti pesuineen kaikkineen keskivirtsanäytteenä, ei siitäkään pitäisi olla kyse. Toivottavasti asia selviää äkkiä.

MieIte: olo on yhä olematon, neuroosit nostavat aina välillä päätään. Mutta sitäpä tämä on. Tiistaina kääntyy viikot jo rv 15 puolelle, josko maha vaikka vähän yrittäis edes tulla esiin... meikäläinen kaipaa jotain konkreettista! |O

Mittailin hieman tuota meidän makuuhuonetta ja tulin siihen lopputulokseen ettei sinne mahdu pinnasängyn lisäksi mitään ekstraa. Joten ostettiin hoitataso pinniksen päälle ja minä ompelen sängyn päätyyn sellaisen lokerikon tavaroille. Vaatteet sitten sovitetaan meidän vaatekaappiin jotenkin... ihanaa tämä pienissä tiloissa asuminen. :/ Mutta pääsepähän hieman ideoimaan ja käyttämään mielikuvitustaan.
 

Yhteistyössä