**Maalismasut 2009** syyskuussa

hattivatti-09: :LOL: :LOL: Arvaa minkä väriset hiukset mulla on? :LOL: :LOL: Kiitos kun selvitit ton kirjekuoriasian mulle, heh!

Zoe-F: :LOL: Tiedän että se on poika, koska sen jalkovälistä roikkuu samannäköiset vehkeet kuin isällään, on roikkunut jo 11 vuotta. Puhe oli siis meidän esikoisesta, ei tästä mahassa olevasta :kieh:


Mitoista: Eilen tää mukelo oli 5,8 cm päästä pyllyyn (12+1)

Vauvamahasta: Tässä vaiheessa kohdun yläosa on pikkuisen yli häpylyyn, melko alhaalla siis. Mulla se tuntuu ihan selvänä kovana pallona. Vauvamahan näkymiseen vaikuttaa kohdun asento (eteenpäin vai taaksepäin kallistunut) ja se, onko synnyttänyt aiemmin. Aiemmin synnyttäneillä masu pullahtaa aikaisemmin esille. Myös lisämakkarat vaikuttaa, itsellä kun niitä on, niin vasta nyt on alkanut huomaamaan tuon vauvamasun pikku hiljaa...

ärrieri 12+2
 
Ilmottaudun mukaan, kun kuiteski käyn täällä joka päivä kurkkimassa ;)
La olis 22.3 vaikka ultran mukaan viikkoja on jo enempi, mutta kun lääkäri ei vaihtanut laskettua aikaa, niin mennään sit tällä, ei ne ennenkään ole syntyneet siten kuin on laskettu;). Tällä vauvalla oli mittaa 54mm, kun viikkoja oli 12.
Liikkeitä olen jo tuntenut, mielestäni tosi aikasessa vaiheessa, ku näin aikasin, muttaonhan tää jo viides.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti-09:
Huomenta!
Minkäs kokosia toukkia teilla muuten on nyt näkynyt ultrassa? Meiän oli (rv 12+1) pää-perämitaltaan 7,7cm.
Meillä oli tasan 7 senttiä pitkä 13+0 viikoilla (ja se vastasi ultran mukaan viikkoja 13+1). Eli eiköhän teillä ole joko väärät viikot tai mitta
:) Mittojenhan mukaan ne viikot lasketaan.



Muuten olen tainnut ihan unohtaa kirjoittaa tänne, vaikka monta kertaa päivässä viestit luenkin.

Meillä kaikki menee hyvin. Vatsa alkaa kasvaa ja olla jopa tiellä istuessa. Äitiysfarkut tilasin Ellokselta ja nyt odotellaan pakettia kotiin, jotta olo housuissa oli vähän tilavampi :LOL: Kiloja olen kerännyt jo melkein neljä kiloa. Olen oikeastaan syönyt koko alkuraskauden, koska mulla se on pitänyt pahan olon poissa. Pienikin nälkä aiheutti todella yökön olon.

Mulla on nyt sitten siskokin raskaana ja on ihana päästä höpöttämään vauva-asioista läheisen ihmisen kanssa. Siskon la. on alustavasti noin neljä viikkoa mun mun jälkeen. Mutta koska minä odotan esikoista ja sisko kolmatta, on luultavaa, että meidän oikeat hetket synnytyksille on paljon lähempänä toisiaan.

Ostin sitten vaunutkin jo. Emmaljungaa kuolasin, mutta päädyin siihen, että ovat liian kalliita. Ostin sitten ihan tuntemattoman merkin kivanoloiset yhdistelmät, joissa on kova koppa ja tarpeeksi korkeutta pitkälle ihmiselle. Etupyörät ovat joko pyörivät tai voi myös lukita yhteen asentoon. Eli tällaiset:


Melita + ötökkä 13+6
 
myymä
Melita: Ei viikot varmastikaan ole meillä kaikilla väärin kirjoitettu mutta se vauvan pituushaarukka on NIIIN suuri näillä viikoilla, että isompikin harppaus on täysin normaalia, joten enpä usko että "näin moni" ultraaja on laittanut viikot väärin ja vain yhdellä oikein ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Melita: Ei viikot varmastikaan ole meillä kaikilla väärin kirjoitettu mutta se vauvan pituushaarukka on NIIIN suuri näillä viikoilla, että isompikin harppaus on täysin normaalia, joten enpä usko että "näin moni" ultraaja on laittanut viikot väärin ja vain yhdellä oikein ;)
Mähän nimenomaan laitoin, että yhdellä olisi väärin ja muilla oikein. Hattivatin mitat on ihan erilaiset kuin muilla. Muiden mitat menevät oikeastaan ihan suoralla käyrällä, jos ne laittaisi viikkojen mukaan järjestykseen.

 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Melita:
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Melita: Ei viikot varmastikaan ole meillä kaikilla väärin kirjoitettu mutta se vauvan pituushaarukka on NIIIN suuri näillä viikoilla, että isompikin harppaus on täysin normaalia, joten enpä usko että "näin moni" ultraaja on laittanut viikot väärin ja vain yhdellä oikein ;)
Mähän nimenomaan laitoin, että yhdellä olisi väärin ja muilla oikein. Hattivatin mitat on ihan erilaiset kuin muilla. Muiden mitat menevät oikeastaan ihan suoralla käyrällä, jos ne laittaisi viikkojen mukaan järjestykseen.
ouh.. anteeksi :( Luin väärin! :ashamed:
 
Hei vaan kaikille! :wave:

Onko muut nähneet vauvaunia?Minä olen ja aina niissä on poikavauvva, mielenkiintoista, ku itellä on muutenki ihan poika olo. :D

Vieläkö muut liikkuu normaalisti? Mulla ihan himo liikkua, melkein joka pv tulee käveltyä reipas n.tunnin lenkki koiran kanssa ja salilla käyn myös viikottain. Lisäksi vielä ratsastusta. Syksy on ihanaa aikaa olla ulkona. :)

Tässä vielä minun masukuva, otettu 14+2:
IMG]http://i81.photobucket.com/albums/j234/jemina_photos/0311.jpg[/IMG]
 
Voih, oon kyl niiiiiiin kade nyt.. :( kaikilla on kaunis pieni masu.. :snotty: olispa mullakin! :p Meiän pikkunen oli 11+5, täällä pää peräitta oli 50,3mm. Vastasi viikkoja 11+4. :)

Liikkeistä: en edelleen kyllä ole varma oliko se pikkuinen liikkeellä silloin, mutta joka tapauksessa se tuntui oku 1-2cm navasta alaspäin keskellä kohtua.

Oon täällä nyt sössiny jotain kun laskettiin että pikkunen olis tasan 14 viikkoa tänään, eli samana päivänä kun mieheni synttärit, mutta huomasin että elän täällä tänään viikkoa 13+6 :S Sekoilen kai jotain, mut siis viikot on tänään tasan 14+0 :D

eternal-life a plankton 14+0 (korjattu) ;)
 
Moi pitkästä aikaa! Noita teidän muiden mahoja täällä ihastelen... Itellä on semmoset mahamakkarat jo valmiina etten ikinä saa tommosta pömppämahaa... :( Kyllä mullakin jo huomaa että alamaha on kasvanu, mies sano eilen saunassa että "kato, sun alin ja keskimmäinen mahamakkara on muuttunu yheks!" Siis siitä välistä on hävinny se väli. :LOL: Joo, mun mahasta ei raskautta kukaan huomaa ennen kun loppumetreillä.

Myhkäri+mahamölliäinen 14+3
 
en oo käynyt kirjoittelemassa kun oon touhuillut kaikkea muuta jatkuvasta ällötyksestä päästyäni. Oon niin kade teidän massuista... kai se munkin maha joskus pullahtaa...omaa peitettä on sen verran että...

Joudun/ pääsen äitiyspolille tutkimuksiin. Sairastan MCTD:n lisäksi piilevänä sjögrenin syndroomaa joka voi aiheuttaa sikiölle sydämen etukammionjohtumishäiriöitä. Kääk! Neuvolassa oli eilen niin nuori lekuri ettei oikein tiennyt ees mitä mun sairaudet on ja ei siis kommentoinut juuri mitään. Reumalääkäri tänään soitteli perään ja sanoi laittavansa lähetteen mammapolille jotta nähdään että kaikki on hyvin.

Muuten eilen neuvolassa kaikki oli niin kuin piti. Perjantaina np. ultra.

ellip 11+4

 
Zoe-F
No jo tässä kuukauden verran melkein ilman :D Viime lauantaina poltin yhden taas huomatakseni että siitä tulee hirveä päänsärky.
Sanotaanko että noin kerran viikossa oon yhden polttanu, ehkä osittain siks kun mun mies ei oikein ymmärrä mun kiukkukohtauksia :D
 
tupakkilakko pitää edelleen tiukasti, pian tosiaan kuukausi ilman oltu. :) Täytyy sanoo että kinaus tilanteissa saa hammasta purra mut nykyään oon oppinu et poistun paikalta vaikka lenkkeilemään niin mieli tasaantuu.
 
heipsan

Ihania massuja täällä :D
Itellä masu varmaan suunnilleen samoja kokoja kun Myymällä

Nauratti tuo Ärrierin kuvaus :LOL: Joo itekki ensin sain sen käsityksen jostain syystä että esikoienn tyttö mut sitten aloin miettimään että mites se onkaan..

voi hitsi kun en nyt muista mitä piti..

viime pe kävin ostamassa äityishousut.. semmoiset mustat jossa se resori masun päälle menee. saa myös vyön ja sitten on vielä kuminauhalla mahdollisuus säätää.. tosi hyvät nyt päällä ja kasvun varaa on kun on niin joustavaa kangasta. oli pakko tänä aamuna laittaa jalkaan kun ei menny työhousut enää päälle.. siis napin kyllä sain kiinni mut tuntu että ei henkeä saa :whistle:

mut menen höpöttämästä kun pää tyhjeni..

danjuska ja toukka 11+3
 
Tänään lääkärineuvolas säikähdin, kun lekuri ei saanu ensin sydänääniä kuulumaan (viikko sitten kuulu neuvolas heti ja tosi voimakkaana). hetken jo ajatteli, että tässäkö tämä oli...
Kaikki pitäis olla kuiteski kunnossa.

[/b]Pää-perämitoista ollu puhetta. Meillä viikontakaiset lukemat (12+1) 51.1 mm (vastaa 11+4).

Millasia
hb-arvoja teillä ollu? Täällä laskusuuntaus: 145-132-128-... Hyviähän nuo vielä on.

Öitä!

Kaatjuska+Kunto (13+2)
 
mökin muija: viime kerralla ku neuvolassa kävin mulla oli nuo Hb:t 151.. xD Ennen raskautta ne oli reilua 160 :snotty: On ainaki varaa laskea! :D

Mutta mutta.. Taidan tästä mennä nukkumaan.. :/ Öitä kaikille teille ja pikkusille! :heart:

Eternal-life ja plankton 14+1
 
myymä
Huomenta:)
Mulla oli Hb viimeksi neuvolassa 139 eli aika hyvä :) Tiedän kyllä että laskee vielä kun puoliväli lähestyy...

Tänne ei mitään uutta. Päätin tässä alkaa nauttimaan massusta :) ja elämään kai siinä tiedossa, että kyllä tämä vauva selviää! :) Pakko!
Tänään olis hammaslääkäri .. yök yök yök. Ja tänään myös käyn antamassa verinäytteet kun unohdin viimeksi ne hiv yms lähetteet kotiin niin ottivat vaan sen seulan mikä oli siinä np ultran yhteydessä..

Myymä ja pikkuvelisisko 12+5
 
Np- ultrassa käyty eilen ja kaikki oli hyvin. Turvotusta vain 0,8mm ja kaikki raajat näkyi. Pituutta rakkaalle oli kertynyt 5,2cm Jalat pystyssä hän siellä makoili. Kyllä tuli helpottunut olo. Miehen mielestä näytti ihan selkeeltä pojalta. Veriseulan tulokset tulee ens viikolla.

Suunnistaja ja rakas 11+4
 

Yhteistyössä