**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Lindalle ja Myrnalle jaksamista :hug: Onneksi molemmilla kuulostaa olevan läheisiä jotka auttavat ja tukevat nyt, sekä vauvan synnyttyä :hug:

Vauvan unirytmi on aika selkeä. Herää kun ite herään ja alkaa nukkumaan illalla kun menen nukkumaan :whistle: Kaippa se jotain "päikkäreitä" välillä nukkuu, mutta lähes koko päivän möyryää mahassa. Onhan se kiva kun ei missään välissä ehdi huolestua onko vauvalla kaikki kunnossa, mutta ehkä vähän vois vähentää riehumista ;)

Tarvikkeet on esikoiselta lähes kaikki jäljellä ja tuplarattaatkin on jo ostettuna. Mitään suurempaa ei tarvitse nyt enää ostella. Tuttipullot on esikoiselta tallessa, aivan hyvä kuntosia joten samoja käytetään nytkin, tutti-osat tietysti uusitaan.

Kertiksiä käytetään, kuten esikoisellakin. Toivottavasti pottailut sujuu tulevallakin vauvalla yhtä hyvin kuin esikoisellakin on sujunut niin vaippaikä ei ole kovin pitkä.

Supistuksia tulee edelleen paljon ja kipeitä. Vauva on laskeutunut, huomaa jo vatsastakin kun on niin matalalla. Lääkärin mukaan, 8viikkoa kun vielä jaksaisin ottaa rauhallisesti, niin sen jälkeen saan kuulemma tehdä ihan mitä vaan. Muutenkin olo on aikalailla kamala, mutta niinhän se on ollu jo pidemmän aikaa :snotty: Tää raskausaika ei oo mua varten ollenkaan, saan kerättyä itelleni kaikki mahdolliset ja mahdottomat vaivat :ashamed: :|

Nyt sohvalle hetkeksi lepäämään ennen kuin esikoinen herää päikkäreiltä :wave:

-Pauko ja Peppi 27+6
 
Huomentapäivää!

Supistelee tääläkin jo jokapäivä ja on niin paha olla. Ne ei lähinnä satu mut olo on hirvee kun se alkaa. Yritän kokoajan pysyä rauhallisena ja lepäillä. Ei siihen oikein muukaan auta.

Vauvan unirytmi on aikalailla isän rytmin mukaan. :D Eli riehuu yöt ja nukkuu päivät. Ei oikein ole tarkkaa tämä pikkusella. Moikkaa aina isukkia kun tunnistaa hyvin äänet.

Huomenna on sitten se sokerirasitus. Ahdistaa. Kuolen saleen sinne. :kieh:


Mömmis & potkija 26+1 :heart:
 
Kaa
Zoe oli ainakin (muiden ohella) tehnyt itse vauvalakanoita. Itselläni on ollut sama homma täällä menossa. Olen ostanut halvalla aikuisten lakanoita ja tenhyt niistä sitten pienempiä versioita. Kätevää.

Melitalle rauhallisia ajatuksia ja rentoutta!

Hankinnoista... hmm. Pinnis ostettiin uutena, Brio Moon Lux, pähkinän värinen. Ja siihen sopiva hoitataso. Tasolle Brion raidallinen hoitoalusta. Vaunujen merkistä ei ole tietoakaan, saadaan lainaan käytetyt. Myös turvakaukalo on käytettynä saatu, Gracon Autobaby. Vaatteet tulee siskolta varastosta, niitä onkin sitten kerhoikään asti sieltä saatavilla. Vielä olisi ostamatta kaikkea pientä, kuten vannaa, rasvoja, hygieniatarvikkeita, aktivointileluja, rintapumppu, tuttipullot, tutit... kaikenlaista. Mutta siis isommat on jo ostettu, loppu haetaan sitten äippälomalla.

Maha ja työnteko; lähinään häiritsee jos tarvitsee kurotella jotain pöydän takaosasta. Mahan koko ei ole ongelma muuten työssä, paitsi joskus kun ei pääse tarpeeksi lähelle potilassänkyä. Silloin pitää olla vaikka minkälaisessa kylkiväännössä, jotta saa itsensä tarpeeksi lähelle.

Koiran kanssa lenkkeily; juu, alkaa olla vaikeata. Ja harmittaa niin vietävästi! Etenkin, kun olen ollut suhteellisen aktiivinen koiraharrastaja, niin tämä "pystymättömyys" turhauttaa. Tiedän, että hillitä pitää näitä menoja koirien suhteen, mutta ärsyttää silti... keväällä/kesällä sitten taas aloitellaan harrastukset taas uudestaan.

Lindalle jaksamisia vaikeassa elämäntilanteessa. Muista, että aina etusijalla on sinun ja vauvasi hyvinvointi. Tee asiat siis aina se mielessä. Tsemppiä!

Myrnalle myös halaus.

Joululahjoja ei meillä kummemmin harrasteta. Ostetaan sitten jotain, jos tulee ihan spontaanisti mieleen. Miehelle myllä on mulla yksi ajatus... mutta ei siitä enempää. Vakoilijatonttu saattaa käydä lukemassa tätä ketjua.

Kasvukivut; en tiedä onko kohdun kasvuun tullut sen kummemmin uusia kiputuntemuksia, mutta selässä on aina silloin töllöin se inhottava menkkamainen jomotus, kuulunee kyllä samaan sarjaan kasvukipujen kanssa.

Unirytmi; kyllä pikkukaverilla on ihan selvä vuorokausirytmi. Aamulla kahdeksan aikaan on eka aktiiviivaihe, sitten tulee uusi siinä yhdentoista aikaan. Päivällä on rauhallisempaa ja illalla on isoin meno päällä noin klo 19-21.

MieIte: vatsan toiminta mietityttää. Ummetusta ei enää ole, mutta peräpukamista on tullut todellinen riesa. Kirjaimellisesti pelottaa aina mennä vessaan, kun tietää että koskee ja vuotaa verta. Inhottavaa. Mutta pitää siitä(kin) kysyä huomenna lääkärineuvolassa. Muuten olo on ihan ok, mahalla on ollut nyt jokin superkasvuvaihe. On kasvanut enemmän parissa viikossa kuin koko aikana keskimäärin. Painoakin on tullut sitten sen mukaisesti, ikävä kyllä. Lähtöpainoon on onneksi tullut vasta viitisen kiloa.

Kohta lähdetään kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja. Tällä kertaa lasten versioita, eli mennään sellaiseen "Perheiden kauneimpiin joululauluihin" siskontyttöjen kanssa. =)
 
Lindalle ja Myrnalle jaksamisia kovasti :hug:

Vitsit että inhoan nettipankin avainlukulistoja.. Aina hukassa ja rahat jumissa toisella tilillä kun ei oo korttia sinne..Noh, huomenna pankkiin.. Kaikki on kyllä muutenki näin raskaana aina hukassa! :D

Onko muilla painon tunnetta alapäässä? Mulla on ollu jo muutaman viikon ja tulee tosi helposti jos kävelen vaikka reilut 50m.. Ei ollu paikat auennu ollenkaa joten kai se ei haittaa..

Löysin tänään kirppikseltä nalle haalarin vauvalle :heart: Semmonen H&M:n luonnonvalkoinen pörröhaalari 5 euroa :) Mulla on jo sellanen harmaa, mutta se on 56cm ja tämä uus 62cm.

Ootteko muuten ajatellu että aletaan olla kaikki niillä viikoilla, että vauvoilla on hyvät mahdollisuudet selvitä hengissä vaikka syntyisivätki jo :)

Eeeva ja Äppä 28+3
 
Eeevan yo. viestiin: Suunnilleen joka toinen päivä huokaan helpotuksesta, että taas on vauvalla vähän paremmat mahdollisuudet selvitä ja terveenä. Ja aina viikon vaihtuessa mietin tuota erityisesti. Nuo supistukset ovat sitä luokkaa, että ihmettelen, jos laskettuun aikaan päästään. Pidän myös 30 viikkoa yhdenlaisena rajana sille, että kaikki menisi turvallisemmin. 32 & 35 viikkoa ovat myös tietääkseni jonkinlaiset rajapyykit, vaikka vauva vielä keskonen tuolloin olisikin (muistaakseni rajat keskosuudelle olivat alle 37 viikkoa tai alle 2500g).

Myös äidilläni (kun odotti minua) oli kivuliaita supistuksia aina 20. viikolta alkaen, ja hänet kuulema otettiin sairaalaan sisään niiden vuoksi, ja hän sai myös supistuksia estävää lääkettä. Tytär ei saanut lääkettä eikä sairauslomaa :/ niin ovat ajat muuttuneet *purnaa* .

Hitsi että tekee jotain herkkua mieli, vaikka juuri äsken pistelin poskeeni 2 joulutorttua. Tein taikinan itse Kotilieden sivuilta löytämäni rahkavoitaikina-ohjeen mukaan, ja ai-jai että vievät kielen mennessään :p Ja olen leiponut taikinaa jo 3 satsia.... riittää sitten jouluksikin, tai ehkä on neljäs annoskin leivottava. Suosittelen ohjetta todella, linkki ohjeeseen on alla:

http://www.kotiliesi.fi/ruokaohjeet/joulutortut-rahkavoitaikinasta

T.Marais ja joulutortuilla täytetty Mökö 28+0
 
myymä
Linda ja Myrna Teille paljon voimia! Vastuuttomat miehet pistävät vihaksi...

Tänään on ollut touhukas päivä. Aamulla lähdin hakemaan yhtä huutamaani kestovaippapakettia, sen jälkeen kipastiin mun vanhemmilla syömässä, josta palattiin kotio takaisin. Olen siivonnut, pessyt monta koneellista pyykkiä (kumarran tässä hommassa kuivausrummun nimeen, kun ei tartte ripustella pitkin asuntoa kuivumaan) ja kohta lähdetään sitten hakemaan miestä lentokentältä kun on tulossa lontoosta :) Tuskaista ollut ilman miestä nää pari yötä! :heart:

Tänään on kyllä selkeesti mahakin rasittunut tästä mun menosta, koska nytkin pistää koko ajan tuonne oikealle mahaan. On supistellutkin aivan hirveesti mutta se on mulle varsin normaalia jos oon liikkeessä! :)

myymä ja pikkuveli 26+3 :)
 
mie olen alkanu miettimään että pitäiskö ostaa itselle joululahja. :LOL: jotenki vaan tuntuu että en saa yhtään ja hävettää sit anoppilassa olla ku en saa yhtään. noh kait ainaki yhen saan, mutta ite ostamalla voin parhaiten vaikuttaa siihen että varmasti saan sen mitä haluan. hih!

Justiin tuossa ukkelin kans puhuttiin että meillä oliski kaikki pikku tavara jo valmiina vauvalle. tutteja vain pitää ostaa lisää. sit mietittiin että haluaisin ruskean sävyisen pinnasängyn ja näyttää olevan kiven takana, niin meinattiin ostaa se lidl:n halpa pinnis ja petsata se niin saa siitä tummemman. sitä vaan oon miettiny että onkohan se kovin kestävä..

jossu ja tilli 29
 
Huh huh mikä viikonloppu takana |O Tuo meidän 1v sairaana ekan kerran elämässään, vatsataudissa :x Lauantaiaamuna alkoi oksentamaan, tänään on kerran oksentanut ja vesiripulilla ollaan. Pyykkikone pyörii koko ajan, joka kerta kun kakka tulee niin kaikki vaatteet vaihtoon ja neiti suihkuun. Hoidossa ei oo mitään ollut että taitaa olla että oon sen töistä sille tuonut. Olin torstaina ja perjantaina perheessä jossa oli 5 vatsatautista lasta. No, eiköhän tämä tästä, toivottavasti itse säästyisi.

Itseä todella vaivaa lantion löystyminen. Muuten kaikki ok.

chromo 26+0
 
Pakko avautuu. Olen ollut viikon sairaslomalla. Alku viikosta olin flunssainen enkä jaksanut töihin mennä, to-pe olin poissa töissä suoraan sanottuna koska en jaksanut, oli vielä kipeetä oloa, väsymystä enkä edes olisi saanut mennä levittämään esim. ALS potilailleni tautia eteenpäin..(melkein jo tekosyy)
Nyt on huomenna maanantai ja työviikko edessä. Mulla tänään ajatuskin töistä kamalasti ahdistanut, on tukala olo ja vaikea hengittää. MÄ EN HALUA!!! Mua ei vois vähempää kiinnostaa.. Itkettää ja tekis mieli lyödä päätä seinään. Miksi ihmeessä olen alkanut tuntea näin??
Työpaikalla stressiä ja kiirettä..työkavereiden kanssakin alkanut mättää ja kaikki työyhteisössä on loppu henkisesti työpaikalla... Työilmapiiri kärsinyt, ja kommenttia mun raskaudesta tullut esim. "mitä valitat, mä tein loppuun asti samoja töitä" kun pyysin ettei tarttis yksin siirrellä tässä tilassa ja näillä viikoilla pyörätuolipotilaita sängystä tuoliin vieläpä ilman apuvälineitä.
Mä en vaan jaksais..blaah..kyrsii koko paikka...stna!
 
Zoe kiitos :) neiti onkin kotona ens viikon, mulla loppuu työaika 16.00 ja mies menee töihin 18.00 ja tulee puolenyön jälkeen kotiin. Ei sitten tarvi kummankaan olla poissa töistä.

Onko muita joilla ei oo minkäänlaista aavistusta kumpi tulossa? Esikkoa odottaessa olin 100 varma että poikaa odotin,no tyttö tuli. Mutt tässä raskaudessa ei oo tullut minkäänlaista tunnetta kumpi masussa möyryää.
 
Zoe täällä kans maistuisi (ja maistuukin!) ruoka. Tuntuu että pupellan koko ajan jotain. Olen raskausaikana alkanut syömään sellaisiakin ruokia, joista en aiemmin pahemmin välittänyt. Tänään mummolassani vedin kupillisen kahvia imeytettynä joulupipareihin :ashamed: Sitten onkin sellainen napa poksuu-tunne kun vatsa on täynnä ruokaa ja potkivaa Multeria :D

Vielä kolme päivää koulua, sitten kolmen viikon joululoma ja sitten kolme viikkoa koulua ja ÄITIYSLOMA! Tuntuu että h-hetki lähenee huimaa vauhtia. Vika kolmannes jäljellä enää, hui kauhistus.
Mä olen alkanut päivä päivältä miettimään enenevissä määrin sitä, minkälainen äiti haluaisin olla ja minkälainen mahdankaan sitten olla. Mies miettinyt kuulemma samaa tulevasta isyydestään. Välillä meinaa mennä suolet solmuun siitä jännityksestä ja ajatuksesta, että pian meillä on käärö joka on kokonaan meidän, me ollaan sille kaikki. Toisaalta pelottaa, että osaanko olla hyvä äiti, mutta toisaalta helpottaa se, että niin moni ystävä ja sukulainen on sanonut että meistä tulee miehen kanssa hyviä vanhempia. Sydän palaa jo halusta saada se oma pieni lapsi syliin :heart:

upupa ja muksis-Multeri 27+6
 
Heippa!

Voi ei, mitä Linda ja Myrna joutuvat kokemaan. Tsemppiä molemmille!

Upupa, kyselit minkä kokoisia tuttipulloja kantsis hankkia; me ainakin huomattiin et vauvan parina ekoina kuukausina parhaita oli ne 100 ml ja 120 ml pullot. Vauva söi kerraallan 30-60 ml, joten joka kerta joutui heittämään osan korvikkeesta roskiin, jos ei ollut jääkaappia lähellä ts. ei oltu kotona.

chromo; mulla oli esikoisesta erittäin vahva tunne et tyttö on tulossa, mut poikahan sieltä tuli. nyt mulla on aika vahva tunne et olis tulossa poika, mut saa nähdä miten tällä kertaa käy. =)

Meidän masuvauva ei kyllä todellakaan ole rauhallista sorttia. :LOL: Vauva potkii paljon ja erittäin usein, mut ihan hyvä vaan; esikoisesta olin välillä ihan paniikissa, kun ei ollut päivän aikana kertaakaan tuntenut liikkeitä. Mutta nyt mulla on istukka ihan takaseinämässä, joten potkut tuntuu hyvin.

marza ja masuvauva 26+0
 
Heräsin aamukolmelta, enkä saanut enää unta. Laskimotukoksen takia roimasti vähentynyt liikkuminen ja lisääntynyt makoilu tekee tepposet: uni loppuu kesken, tämä on jo kolmas yö peräkkäin kun kukun aamuyöstä hereillä.

Haimme viikonloppuna vaunut kaupasta ja pistimme kokoon olkkarin lattialla. Hienot ovat ja ruskea väri on tosi ihana; ainoa vaan, ettei edes mun fyysikkomies löytänyt yhdelle peitteen näköiselle osalle käyttötarkoitusta. Ohjeet olivat muutenkin tosi surkeat, eli ensi viikonloppuna mennään uudestaan kauppaan ja vaaditaan pikakurssi vaunujen käytöstä. Samalla ajattelin hankkia pari juttua vaaville; jo ostetun patjan suojaksi pari vedenkestävää lakanaa (kalliita, mutteivat kuulemma hiosta samalla lailla kuin muovitettu frotee) ja pienen vaavin unipussi. Vaatteita alkaa olla niin paljon, että pärjätään ekat viikot. Vaikka tyttölupaus oli vahva, olen yrittänyt hankkia sukupuolineutraaleja nuttuja ja ostan sitten vaikka netin kautta lisää, kun käärö on jo maailmassa.

Jos toipuminen sujuu hyvin, palaan joulun jälkeen töihin ja jään sitten äitiyslomalle vasta helmikuun alussa - mullahan on laskettu maaliskuun puolivälissä. Jouluvalmistelut on vielä ihan vaiheessa, kun sairaalaan joutuminen sekoitti koko viime viikon. Onneksi tiedän, mitä haluan lahjaksi hankkia, kun tällä koivella ei hirveästi seilailla kaupoissa. Onneksi tässä kuussa tuli myös hyvä palkka, koska sairaalakeikka ja kuukauden verenohennuslääkkkeet teki tiliin ylimääräisen 350 euron loven...

Mun joulu Espanjassa miehen ja sen sukulaisten kanssa vaihtuikin sitten jouluun omien vanhempien ja siskojen kanssa, koska tuoreen laskimotukoksen kanssa ei lennetä. Mies menee, koska määräsin; lennot on kuitenkin maksettu, eikä hän ole nähnyt vanhempiaan puoleen vuoteen.

Huh, mitä vuodatusta - sitä se aamuyökukkuminen teettää. Onneksi masuasukki on hengessä mukana, virkeänä ja tomerana, ainakin potkuista päätellen
 
Minilla! Täälläkin heräillään joka aamu näihin aikoihin. Käyn vessassa ja luen lehden, napostelen hedelmiä. Pienet torkkuset otan sitten monesti aamupäivällä. :)
Kovasti tsemppiä laskimotukoksesta toipumiseen!

Sänky ja hoitopöytä on koottuna makkarissa. Ostettiin käytettyinä tummaa ruskeaa Brioa. Patja oli mukana, mutta petivaatteet, verhokatos ja pinnasuojat pitäisi vielä ommella. Ajattelin jotain luonnon vaaleaa ja beigeä, ruudullista tai pieniä hahmoja, kun vauvan sukupuolesta ei ole tietoa.

Haluan kokeilla kestovaippoja. Mutta en fanaattisesti. Eli kertikset mukana myös. Vaippojen ohjeita olen katsellut ja ihastellut kauniita kuoseja. Itse ajattelin kankaisia, kun ompelutaitoa on, puikkoja en ole pyöritellyt moneen vuoteen. Huutonetissä on myynnissä välillä aivan lumoavia! Tässä yksi ihana:


Joululahjoja vaihdetaan miehen kanssa. :heart:
Itselleni tärkeintä on puolison lahja. Annettu ja saatu. Muita aikuisia muistan myös. En tee kenenkään kanssa sopimuksia, ettei aikuisille lahjoja... :)

Omega3-kapseleita syön. Ja maitohappobakteereita myös. Kunhan saan rautakuurin lopetettua, niin alan syödä taas monivitamiinia. D-vitamiinin ja kalsiumin saanti kiinnostaa.

Kävellessä ei ole masussa tuntemuksia, mutta kun istun kauan ja nousen ylös, niin alavatsassa tuntuu painetta.

Lindalle ja Myrnalle voimahaleja!



Rv 28+5, huomenna neuvola. :)
 
Hiq
Piti niitä neuvolalääkärikuulumisia kirjoitella jo viime viikolla mutta olen aika aikaansaamaton ollut ja lepäillyt kotosalla supistusten takia. Tiistaina kipitin turhan reippaasti kaatosateessa kotiin niin siitä se ilo alkoi :( Nlalääkäri oli torstaina eikä hän vaikuttanut huolestuneelta ollenkaan- sanoi että oman olon ja kunnon mukaan pitäisi touhuta. Kohdunsuulla kaikki ok, hieman TAAS hiivaa pukkaa. Painoa nyt 69,900, ei turvotusta, pissan leukkarit ++ (mutta ilm tuo hiiva ja RUNSAS valkovuoto syynä :ashamed: ), sf 24 ja poju edelleen raivotarjonnasas, syke 140.

Saatiin viikonloppuna miehn veljen perheeltä kuopukselle jo pienieksi jääneitä vaatteita ja niin se Oskarin vaatekaappi täyttyi- ei lopu meidän pojalta vaatteet kesken! Kestoja olen tuuminut ja ohjeita haalinut- vielä tarvitsee istua alas ja ommella. Sisko lupasi tehdä muutamat villahousutkin kun hällä pysyy puikot paremmin sormissa kuin minulla ;)

Gallupit: Ei ole varpaat näkyneet enään viikkoihin masun alta. Tähän liittyen: miedän nuoremmalla koiralla treenasin luoksetuloa, jolloin tulee tuohon eteen istumaan tiiviisti mun polvissa kiinni- noh, poika tuli hienosti, asento terävä ja hyvä mutta tökkäsi nenällään mua mahaan muttei saanut katsekontaktia (josta yleensä saa namua) ja meni ihan hämilleen. Lopulta hyppäsi vasten aivan hämillään kun mami oli mahan takana piilossa :LOL:
Mikäs se toinen gallup oli??? *lähimuistikatkos* juuri luin sivukaupalla tarinoita enkä enään muista puoliakaan...

Noh, palaan kun muistikatko paranee. Jaksuja kaikille- PIAN ON JOULU!

-Hiq rv 29+0
 
chromo: mulla oli esikoisen aikana tosi vahva tunne että poika tulee ja niinhän se tulikin. ehkä ihan loppu vaiheilla kävi ajatus että mitä jos se oiski tyttö. Meillä päin ei sukupuolta kerrota. Ja nyt ois tunne että tyttö tulee, muttei ole läheskään yhtä vahva tunne ku esikoisen kohdalla. saa nähä sit.
 
Aaargh.. Tää mami sit nukkui ohi neuvolan.. :kieh: Olin vaan napannu herätyksen pois ja jatkanu tyytyväisenä uniani. Kiva.

Noh soitin kummiski neukkatätille niin mulla on varattu torstaille ylimääräinen ultra-aika, kun lääkäri vielä tarkistaa että miks mun kohdun kasvu viime neukkakäynnillä oli tippunu. 4d ultrassa ei ainakaan mainittu mitään ongelmia, mutta en tiedä hoksasiko se täti siellä edes sitä kohdun kasvua. Samapa tuo on käydä, pääsee siis taas kurkistelemaan pikkuneitiä. :heart:

Ei muuta tälläkertaa..
 
myymä
Soraya Siis noissa kestoissa on välilä ihan uskomattoman upeita kuoseja! Kuten nyt esim. toi hello kitty :) Mä just ostin yhdet hahtuvat joissa on pöllön kuva, aivan ihanat :)

Tänään taas sellainen ahdistusaamu että. Hengenahdistusta, muutenkin maha taas painaa aivan valtavasti tonne ylävatsaan oikealle mutta kestettävä on. Ei auta valitus :)

Mies tuli eilen kotiin, ihanaa . Oli aivan hirvittävä ikävä. Toi tuliaisiksi uuden laukun mulle :)

Tähän hätään ei taas muuta

myymä ja pikkuveli 26+4 :)
 
Heips,

Jälleen uusi viikko ja jiihaa, viimeinen työviikko tänä vuonna

Odotanko lomaa? Eeeen ainakaan myönnä


Joululahjoista joku kyseli. Mä oon toivonut äidiltä hiustenhoito-tuotteita, kun se on kampaaja ja mieheltä oon toivonut pörrösukat, vihreitä kuulia :p ja kirjan (huomatkaa jatkumo->sukat jalkaan, vihreitä kuulia syödään samalla kun nautitaan kirjasta). Pikkusisko haluaa kans ostaa jotain henkilökohtaista ja häneltä toivoin cd-levyä. Äiti ostaa varmasti suklaata, joten sitä ei tarvinut edes toivoa :) . Anoppilasta saan varmaan risuja, kun oon ollut niin hankala :ashamed:.

Ei vaan, jotain rauhaa anoppi yrittää hieroa, kun pyysi mua perjantaina (huom! yksin mua) hänen ja appiukon mukaan joulukonserttiin. Minä kun rakastan joulua, niin menin oikein mielelläni ja anoppi tarjosi vielä lipunkin :) . Lauantaina anoppi soitti taas ja tarjosi valmiiksi keitettyä lanttusosetta, jotta voin tehdä laatikot. No, mä oon jo tehnyt kaikki, joten jouduin kieltäytymään. Mutta ajatteli se mua kuitenkin. Ehkä mun kiukuttelulla on ollut jotain vaikutusta ja se koittaa nyt paikkailla omia kiukuttelujaan.

vauvan rauhallisuus: Mä oon huomannut semmoisen rytmin, että jos Sintti on hirmuisen aktiivinen muutaman päivän putkeen, niin sitten sillä on parin päivän lepotauko, jolloin mä aina huolestun ihan hirmuisesti. Sitten kun jonain iltana vatkaan mahaani, tökin ja litkin mehua, niin Sintti saa taas jokusen päivän aktiivispurtin. Mulla on istukka takana, joten liikkeet tuntuu todella voimakkaasti. Muutoin kyllä tuntuu, että tämä lapsi möyryää koko ajan vähän. Eli on hiukan vilkkaampi tapaus kuin veljensä. Mutta ei näistä ota selvää, esikoinen oli masussa rauhallisempi mutta nyt on aika ehtiväinen ja vilkas. Kiltti mutta todella vilkas.

Olin eilen kaverin kanssa viettämässä äitien vapaapäivää, oltiin syömässä ja shoppailemassa. Muuten ihan kivaa mutta voi taivas niitä kassajonoja! Ihmeen rauhallisesti ihmiset ottivat sen jonottelun. Mulla teki vähän heikkoa, nimittäin selkä meinasi kuolla siihen seisoskeluun. Sintti ottikin sitten illalla kaiken ilon irti ja jysäytteli niin että säpsähtelin.

Oh, mut on vallannut täysi joulufiilis
. Vaikka täällä ei ole lunta niin silti. Mä kuuntelen joka päivä töissä Novan jouluradiota ja kotona Tarja Turusen ja Mamban joululevyä. Onhan meillä kolme muutakin joululevyä mut noi on mun suosikit. Ostin viikonloppuna yhden ison ja pienen joulutähden sekä joulupöydän koristeet. Siivosin kotona urakalla ja kaivoin viimeisetkin joulukoristeet esille. Ja sieltä se tulla tupsahti se kaivattu joulufiilis :) .

Iines ja Sintti 28+2

lisäys: hups, tuli vähän pitkä viesti :saint:
 
Hankintojen kanssa ei oikein ole viime aikoina tapahtunut edistystä. Samat tavarat jotka olivat hankittuina yli kuukausi sitten ovat toki täällä: pinnis (vanha, ollut molemmilla lapsilla käytössä, ja jo heitä ennen miehen sisaruksilla), turvaistuin (Britaxin BabySafe plus, käytetty, mutta kuin uusi), vaatetta tarkemmin määrittelemätön määrä, rintapumppu, lakanoita (mutta kuinka monta niitä on, pitäisi laskea riittävätkö ), läjä kestovaippoja, kantoliina ja pinnasuojus.

Tuttipulloja en etukäteen hanki, niillä ei ole ollut mitään käyttöä meidän muiden vauvojen kanssa, niitä saa sitten jos tarvitsee.

Suurin puute taitaa olla vaunut. Niiden hankkiminen tuntuu yllättävän haasteelliselta. Haluaisin ihan periaatteellisista syistä hankkia käytetyt, mutta mielellään Emmaljungat ja tummasävyiset, eikä sopivia ole oikein tullut huutiksessakaan vastaan. Onhan tässä vielä aikaa, mutta ei niin kauheasti, vaunut saisivat olla kotona kun vauva tulee.

Jotain sain sentään eilen ostettua kauppareissulla. Yleensä mies hoitaa meillä ostokset, mutta nyt kun listassa luki maidonkerääjä ja pestäviä liivinsuojia, niin hän kysyi josko haluaisin ihan itse käydä ne hakemassa, kun ei hänkään kuulemma lähettäisi minua vahvistinta ostamaan :D . Kävin sitten itse hakemassa ne.

Minäkin olen noita viikkoja laskeskellut, että kohta ei tarvitse olla vauvan takia niin huolissaan, kun noita supisteluja on kuitenkin koko ajan. En oikein tiedä miten suhtautua niihin. Tähän asti niillä ei ole ollut vaikutusta alapäähän, mutta neuvolassa sanottiin että sitten pitäisi taas jäädä sairaslomalle jos tuntuvat kovin kipeiltä. No, ongelma on se etten ole kovin kipuherkkä, joten paljonko on sitten paljon kipua?

Taas tuli tarinaa, pitäisi varmaan välillä tehdä jotain asiallistakin.

Metsälauha & Pyry 27+5
 

Yhteistyössä