**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Moi!

Meidän neuvolassa aletaan käydä tiheämmin rv 30 alkaen (2 vkon välein) ja rv 36 alkaen viikon välein. Taitaa olla tuokin paikkakuntakohtaista vaikka Käypä Hoito -suosituksien mukaanhan sitä kai pitäisi mennä...

Omaa napaa ja valivali: Mä en jaksaisi olla enää töissä. Olen jotenkin aivan loppu. Nukkuminen on hankalaa öisin kyljellään kun kylkiin sattuu ja nyt kun vauvakin makaa poikittain, se potkii mua toiseen kylkeen. Leposyke on 90, puhumattakaan mihin sfääreihin se kohoaa kun liikun. Inhoan tätä tykyttelyn tunnetta ja korvien huminaa! Vauvakin painaa jotenkin alavatsaan tai ainakin tulee semmoinen kumma paineen tuntu kun kävelen täällä töissä. Mieliala on maassa myös jostain syystä.... :'(

emmille ja perheelle voimia, toivottavasti voitte kaikki hyvin!

ärrieri 28+2
 
Moikka kaikille!

Alko taas ihan itkettämään, kun luin Emmin kuulumisia! Kiitos, että ollaan saatu kuulla niistä emmin mies!

Huomenna on sitten lääkäri, jossa kerron tämän kauhean työtilanteen ja toivon pääseväni loppuajaksi saikulle. Ärrieri valittelikin jo väsymystään ja siitä tuli mieleen, että olisi kiva kuulla myös muiden oloja työn suhteen!

Gallup Kuinka moni on jo jäänyt loppuajaksi saikulle, kuinka moni aikoo aikaisemmin jäädä pois työstä ja miten jaksatte nyt työssä, sekä minkälaista työtä se sitten on, missä enää jaksaa olla...? :D Olipa siinä kyssäreitä!

Mulla fyysinen kunto on ihan hyvä, mutta öisin valvon monta tuntia miettien työtilannetta ja muita yhtä tyhmiä juttuja. Psyykkisesti olen ihan poikki ja työvuoron jälkeen olen kyllä fyysisestikin väsynyt. Kipeät kylkiluut ja supistelu iltaisin ovat pahimpia.. Lasten psykiatrisessa hoidossa olen, joten väkivallan uhka väsyttää myös, sekä se, että minut lasketaan kuitenkin yhdeksi työntekijäksi, vaikka käytännössä en mitään rajuja tianteita voi selvitellä. Ehkä lääkäri armahtaa huomenna! :ashamed:

Mimmu ja furuno 30+5
 
Tervehdys!

emmimemmille ja perheelle halauksia! Onnea tulevaan!

Äippärahapäätös tuli tänään ja sitten pitää vielä tehdä selvitys kotihoidontukea varten. Millonhan sitä ehtii kelassakin käymään..?

Täällä aletaan käydä neuvolassa nyt rv30 aikoihin parin viikon välein. En muista millon sit aletaan käymään viikon välein.

Tämän päivän neuvolakuulumiset:
rv30+1
RR 150/70
Pissa puhdas
Hb 130
Sf 30cm
Tarjonta pt
Syke n.150
Liikkeet ++

Seuraava käynti onkin sitten 15.1 ja lääkärineuvola.
 
Täälläpä aika normieloa vietellään. Toissa yö oli niin kauhee ku ei ollu mitään asentoa missä olis ollu hyvä nukkua. Viime yön sit olin varmaan tajuttomana ku nukuin NIIN sikeesti. Vauva oli ihan hiljaa koko yön ja aamun ja päivän ja nyt sit äsken piti tökkiä se liikkeelle ku tuli ihan hätä et onko pikkunen ees hengissä...ja sieltähän niin liikkeitä sit sateli...

Työtilannegalluppi: Oon opiskelija ja aattelin jäädä normaaliin aikaan äippälomalle helmikuun alusta jos kunto vaan kestää. Työharjottelua on siihen asti, että en tosiaan tiiä miten kunto kestää. Nytkin tuo kävely on kuin mummolla ja suppareita tulee aika ajoin.. no mennessäänhän tuon näkee...

Uusi galluppi: Millaiseen rahatilanteeseen teidän vauva syntyy? Paljonko teidän perheen tulot tulee olemaan vauvan syntyessä? Entä mitä jää käteen noin lainojen jälkeeen?
Meille tulee olemaan mun äippäraha (joka nyt nousee se minimi) eli 580 miinus verot ja jos jaksan vauvan kanssa opiskella niin 298 (miinus verot) opintotukea ja miehen palkasta jää käteen lainan maksun jälkeen 1500 euroa et me rikastutaan tällä "lapsen teolla". eli tulot tulee oleen n. 2000-2500 euroa mun opiskeluista riippuen NIIN JA 100 euroa lapsilisää :LOL: Tähän asti ollaan eletty miehen palkallla ja mun opintotuella.. Mut hyvin ollaan pärjätty. Maksetaan tosin aika pientä asuntolainaerää, mut omaa maksetaan kuitenkin pois.

Millaista uuden vuoden menuuta teidän perheissä harrastetaan? Mä aattelin alkaa tekemään just ite perunasalaattia, en kyl oo koskaan tehny mut saa nähä mitä tulee. sit nakkeja ja vihersalaattia, patonkia juustoja, sipsejä dippiä, hmmm.. mitäs muuta... täytyy keksiä vielä lisää... :)
Meinaatteko ostaa vauvalle toppapuvun/kevyen puvun/vai ei mitään pukua kevääksi? Ite oon miettiny jotain kevyttä, jonka alle mahtuis aluksi villapuku ja sit pelkkää kevytpukua (en kyl vielä tiiä millanen vinkkejä?!?!?) ku pikkuinen kasvaa..
 
myymä
Mutyn kyselyikään vastauksia: Miehen tulot vaihtelee mutta nettona tulee vaihtelevasti 2000-3000e käteen kuussa. Oma äippärahani on siinä tontun pintaan. Kyllähän tuolla rahalla varmaan muuten eläisi ihan hienostikkin mutta kun meillä on se rakennusprojekti mikä syö rahaa ihan kiitettävästi niin puurollehan se helposti menee...
Tosin se mikä on hyvä juttu niin mun työnantaja maksaa 3 ekalta äippäkuukaudelta täyden palkan, joten sikäli helpottaa tilannetta...

Oon NIIN happy. Me ollaan päätetty hommata sinne uuteen asuntoon labradorinpentu sekä kissa :) Mies vaati kissaa ja minä koiraa, päästiin sopuun :D Nyt on sitten hyvää aikaa alkaa katselemaan sopivaa kasvattajaa :)

 
Mäkin haluun sen äippärahapäätöksen! Mä päätin viime yönä etten aio osallistua nyt keväällä yo-kirjoituksiin. Menee selkeämmin ja vähemmällä stressillä jos siirrän suosiolla osallistumisen ensi syksyyn. Täytyy neuvolasta ja rehtorilta kysyä, minkälaisen lääkärintodistuksen tarvitsen (tai siis tarvitsenko omat kaikille viidelle koepäivälle, vai riittääkö yksi kun syynä on loppuraskaus ja ehkäpä synnytys.)

muty kyseli rahatilanteesta. Me elellään nyt miehen kanssa opintotuilla ja asumislisillä, mies oli lisäksi maaliskuusta lokakuuhun asti todella hyväpalkkaisessa työssä. Opintotuen asumislisät loppuvat kun muksu syntyy, eli aletaan saamaan yleistä asumistukea ja minä vielä minimiäippärahaa ja lapsilisää. Vissiin aikalailla +-0 menee. Meillä on säästössä pari tonnia, lisäksi molempien vanhemmat auttavat aina jos on tarvis, joten en kanna huolta huomisesta rahan suhteen. Mulle raha on vain välttämätön paha.

Uudeksivuodeksi menemme miehen veljen luo, jonne tulee muitakin ystäviämme. Nyyttikestimeiningillä mennään, me hoidetaan alkoholittomien juomien puoli sekä patongit lisukkeineen, lisäksi hommattiin koko poppoolle tinat jotta voidaan valaa taidetta illalla :)

Multeri on muksinut kovasti, ihanaa kun osaa jo sanoa että tuo on jalka ja tuo käsi ja nyt se on pää alhaalla ja nyt sivuttain :heart:

upupa ja Multeri 30+1
 
Hui ku on teillä iskeny tuo utelu/kysely ripuli. :LOL: mut juu mun vastauksia.

Talous: Just tänään tuli äippärahapäätös ku sitä aamulla jo kerkesin kärrytä ku ei oo näkyny. hih! no sen mukaan kuukaudessa tulis n.1400? ja sit vielä lapsilisät kahesta lapsesta. Ollaan kyllä mietitty että osan lisistä vois siirtää lapsosten omille tileille. jahka sille toisellekki sitte se oma tili perustetaan. Niin ja sit miehen käteen jää kuukaudessa noin 2000?. Ja meillä ei oo enää ku asuntolaina. Opintolainat ja autolainat ollaan saatu maksettua pois. Huh!! Että eiköhän me pärjätä.

Työtilanne: Opiskelen vielä tai siis olen loppu ajan työharjottelussa äippälomaan asti. Nyt vaan on ollu kaks viikkoa lomaa. Ihanaa!! ja minun pitäs valmistua sit maaliskuussa. Riippuu että saanko tuon näytön läpi. Jännittää sekin. Näyttösuunnitelma on vielä tekemättä.

Uusivuosi: Ollaan kotona ja näky kaapissa olevan nakkeja, pottuja ja olikohan sielä vielä sitä pottusalaattiakin. Ei varmaan mitään sen ihmeempiä hommata.

Vauvan toppapuvusta: Esikoiselta on jääny toppahaalari, että sillä mennään kevät ja sit syksyllä varmaan menee sit se äippäpakkauksen haalari. Asutaan siis lapissa niin täällä toppaasut on IN niihin aikoihin ku vauveli syntyy.

olikohan vielä jotain....

jossu ja tilli 31+2
 
Meillä vaihtelee taloustilanne paljon.. Saattaa olla että vuodenvaihteen jälkeen romahtaa miehen palkka jopa puoleen siitä mitä nyt on.. Ihmiset kun karsivat peloissaan taksiajot pois kululistaltaan :( Ite saan äippärahaa alussa 1400e/kuussa ja siitähän se sitte tippuu sinne reiluun 900 euroon.. Tämän saan siis vuoden 2006 loppuvuoden tulojen perusteella eli saman ku esikoisesta :) Onneksi asutaan vuokralla niin ei tarvi ressata lainanmaksusta.. Lainoja on miehen opintolaina ja koroton autolaina jota maksetaan ku jaksetaan :D

Töissä en oo vaan hoidan esikoista kotona. Välillä masulle turhan rankkaa ku illat supistelee :(
 
Talous: sain just tänään äippärahapäätöksen joka on keskimäärin 1300e/kk -verot. Miehelle jää kuukaudes noin 1600e käteen ja lainaa pitäis alkaa lyhentään 900e kunhan saatas tuo talo vaan valmiiksi. Hieman mua mietityttää tuo lainan kuukausierä, mutta kyllä rahat pitäs ihan piisata...

Työt mulla loppu syyskuun lopussa määräaikaisen sopimuksen loputtua. Firma laitto kaikki määräaikaset pihalle uhkaavan laman takia, vaikka onkin myynniltään suomen suurimpia kauppoja. Olin ollut kyseisessä puljussa jo 3vuotta, mut aina tehny kaikenlaisia sijaisuuksia yms. :kieh:
 
Pitkästä aikaa...

Talous: Meillä jää käteen ehkä noin 3 500 e, kun molempien tulot lasketaan yhteen. Mä oon yrittäjä, joten paremmat äitiysrahat saisin, jos olisin palkollisena (äitiys- ja vanhempainrahan suuruus riippuu siitä, miten paljon maksan kallista eläkemaksua - mulla on muitakin eläkejärjestelyitä).

Työtilanne: Oikein hyvä. Oon tosiaan yrittäjä ja teen töitä helmikuun puoliväliin asti. Syksyllä on aikomus tehdä hommia muutama päivä viikossa.

Uusi vuosi: Ollaan paraikaa Keski-Euroopassa miehen vanhempien luona ja huomenna mennään moikkaamaan kavereita Belgiaan ja juhlimaan uutta vuotta. Sitten vielä lisää lomailua 11.1. asti :) Ihanaa vain olla.

Toksoplasmoosi: Argh, mulla ei ole ollut mitään raskauspaniikkeja tähän asti, mutta nyt vähän mietityttää toi saamarin toksoplasmoosi, kun olen syönyt jonkin verran kylmäsavustettua lihaa kuumentamattomana (esim. italialainen prosciutto-kinkku), kun en muistanut, että se ei ole kypsennettyä. Täytyy vaan toivoa, ettei ole saanut mitään.

Onko kellään teistä tai teidän kavereillanne ollut toksoplasmoosia? Siis lähinnä mietin, kuinka voimakkaita oireet ovat - ovat hyvin flunssan kaltaisia.

Ihanaa Uutta Vuotta ja vauvan odotusta! Jännää, kun on alle kolmasosa raskaudesta jäljellä ja bebe potkii vinhasti joka päivä ;)
 
Työtilanne sekä miehelläni että minulla pitäisi olla taattu. Molemmat ollaan siis opettajia ja meillä virat.
Yritän jaksaa sinne äippälomalle saakka (9.2). Työ on aika haipakkaa välillä ja paljon joutuu olemaan jalkeilla. Nyt lomallakin maha vetää jatkuvasti pinkeäksi vähänkin jotain tehdessä, joten katson miten jaksan.

Tulot: Käteen jää meillä molemmilla rapiat 2000 ?/ kk. Saan ensimmäiset 72 arkipäivää täyden palkan ja sitten sen noin 70 % tuloista. Talolainaa maksetaan kuussa reilut 900 ?. Hyvin pärjättäneen vanhempainrahakausi, mutta hoitovapaalla tulot tippuu niin rajusti, että täytynee maksaa vähemmän lainaa (?).

Uusivuosi otetaan vastaan kaveripariskunnan kanssa, luultavasti meillä. Pastasalaattia, patonkia, perunasalaattia, nakkeja, poropiiraita ja tyrnihyydykekakkua olis tarkoitus huomenna herkutella.

Toppahaalaria en ostanne, ellei jotain tosi edullista hohdalle satu. Naapuri jo sano, että heiltä saa ihan pienen toppahaalarin lainaksi laitokselta kotiutumista ajatellen. Heidän poikansa syntyi aikanaan rv 34, joten hankkivat sillon ihan pikkasen puvun.

Muista hankinnoista: Tänään törsäsin ja hankin hoitoalustan, pinnasängynpehmusteen ja äippälaatikon helmalakanan.

Meinaako joku muu nukuttaa vastasyntynyttä äippälaatikossa? Ajattelin jatkaa tuota vanhaa perinnettä, jota ainakin oma äitini on kaikilla meillä lapsilla käyttänny.

Rattoisaa vuodenvaihdetta kaikille!

Kaatjuska ja Kunto 29+2
 
vastauksia mutyn kyselyille =) ja toivottavasti tummennukset onnistuu tällä kertaa :whistle:
taloudesta vielä ei ole tullut kelalta päätöstä mitä mie saan äippärahaa. miehen tulot vaihtelee jatkuvasti. riippuu siitä kuinka paljon voi kuukaudes nostaa firman tililtä palkkaa ja kyllä kirjanpitäjä pitää huolen ettei sieltä nosteta liikaa ;) pelkästään asuntolainaan menee kuukaudes noin 900e siihen vielä muut menot ja niitähän on mutta aina ollaan pärjätty =)
sitten kun hoitovapaalle jään niin tekee tiukempaa mutta yritän myös itse tehdä noita kynsiä välillä niin siitäkin saa vähän ekstraa.
toppapuvusta se on tullut jo hommattua ajat sitten. löysin tuttan valkoisen toppapuvun ja pakkohan se oli saada. aukeaa tuosta keskeltä kokonaan joten saa vaavin hyvin sisälle.
uudesta vuodesta kotona ollaan lasten kanssa ja ei mitään ihmempää syötävää olla mietitty paitsi mies sanoi pistävänsä pihalle nuotion niin päästään grillaa tikuilla makkaraa =)
hyvää uutta vuotta kaikille :wave:
 
Työssäjaksamisgalluppi Vielä töissä ollaan. Äitiysloma alkaa helmikuun alussa, mutta ennen sitä pidän 2vkoa vuosilomaa. Eli vielä reilut 2vkoa töitä. It-alalla olen "pikkupäällikkönä", joten välillä pukkaa stressiä ja päivissä on äksöniä. Mutta sopii mulle. Tosin hermostuminen pahentaa supistuksia, ja loma on alkanut siintämään mielessä B)

Talousgalluppi Hyvin pärjätään ukkokullan kanssa, joka tekee samoja hommia kuin minäkin (onneksi sentään eri työpaikka). Kaikki kulut puolitetaan sulassa sovussa, tosin mies on hieman säästeliäämpi kuin minä....

Äitiysrahapäätöksen saan vasta helmikuussa, kun lasketutan äitiysrahani viimeisen 6kk tulojen perusteella. Työnantaja toimittaa palkkatodistuksen kelaan, kun tammikuun palkka on suoritettu. Eli Kelan arvaten ihan varmasti päätös menee pitkälle helmikuulle (ellei jopa maaliskuulle).

Kävin tänään ultrassa, kun teki mieli nähdä Mökö. Ja siellähän se oli :heart: Painoa 1500g, ja poika istui perätilassa ja heilutteli käsiä ja jalkoja. Ja oli söpö.

Uusi vuosi ollaan kotona hissuksiin ja katsotaan ikkunasta raketteja :)

T.Marais ja Mökö 30+2
 
Hei,

Ollut kyllä viimeaikoina nukkuminen aika surkeaa. Juossut vessassa yöllä tässä ja sitten olen heräillyt ihme aikoihin, eikä vain uni tule. Loppuun asti olen töissä jos vain pystyy. Mutta tällainen tarkoitus olisi. Mutta huomaa että väsynyt sitä on, ja töissä välillä tuntuu ettei silmät pysy auki. Kuten nyt viime päivinä kun on huonosti tullut nukuttua.

Kelan papereita en ole vielä saanut kun myöhään ne vasta laitoin menemään mutta laskurin mukaan 4.2 pitäisi jäädä äitiyslomalle. Saa nähdä mitä sitä saa äitiyspäivärahaa. Työpaikka kuitenkin maksaa kolme kuukautta täyttä palkkaa + puhelimen käytön. Että siinä mielessä ei ole kiirettä tietää tuosta päätöksestä.

Työtilanne: Miehellä on hyvä, joten en murehdi siitä sekä oma myös. Ainakin tällähetkellä. Kolmas lapsi tulossa, isommat lapset tosin ovat jo koulussa. Joten kolmen lapsen lapsilisät.

Ultrassa kävin tuossa viikolla 28 ja jotain, kokoa oli silloin 880g ja painoarviota tytölle tuli vähän päälle kolme kiloa eli jotain 3100-3300g.

Uusi vuosi: Tänään lähden töistä puolen päivän jälkeen, käydään miehen kanssa kaupassa, lämmitetään sauna ja tehdään fondyytä sisäfileestä. Raketteja ammutaan lasten kanssa ja valetaan tinaa. Ensimmäistä kertaa ollaan nuoremmallekin lapsele luvattu että pääsee katsomaan rakettien ammuntaa yöllä, jos vain jaksaa sinneasti valvoa. Eli hyvää syömistä, rauhaisaa kotona oloa ja hyvää seuraa:)

Vaate tilanne: En ottanut äitiyspakkasta ollenkaan vaikka oikeastaan olisin sen halunnut. Mutta vaatteita tulee ovista ja ikkunoista. Siskolla on vuoden ikäinen tyttö ja olen saanut kaikki hänen tarvikkeet lainaan, rintapumpusta ja äitiysvaatteista alkaen. Miehen siskolta olen saanut myös peitot ja lakanat sekä vaunut. Pieni toppapuku tulee siskolta, hanskat ja töppöset sain lahjaksi äidiltäni. Että kyllä pärjätään noitten osalta hyvin. Mitään vaatteita ei tarvitse hankkia. Ainoastaan sitteri puuttuu. Muut saan lainaksi.

Hups kun aika rientää, ihan kauhistuin viikkoja:)

Lotta ja rv 30+0
 
Moi!

Äippärahapäätöksen minäkin saan vasta tammikuun tilin jälkeen, koska anon päivärahaa edeltävien 6 kk:n tulojen perusteella.

Työkseni teen sairaanhoitajan hommia, enkä ole yhtään laskentu mitä meille jää kuukaudessa käteen kun jään äippälomalle. Miehellä vakityö onneksi.

Haalaria ei hommata vaan vauva ulkoilee pussissa ekat kuukaudet. Siinä on reiät turvavyöhihnoillekin, joten vauva on kätevä sujauttaa sisävaatteissa pussiinsa ja sitten pussin kanssa vaunuihin tai kaukaloon.

Vauvan liikkeet ovat olleet viime vrk:n ajan tosi hiljaiset, joten kävin neuvolassa. Syke oli normaali, samoin syke vaihtelu mutta edelleen hiljainen on....nukkuu kuulemma pitkiä unia nyt...täytyy seurailla...

ärrieri 28+3
 
Terkkuja kaikille pitkästä aikaa. Olen taas ihan pihalla kaikesta kirjoittelusta kun olen niin huonosti ehtinyt kirjottelemaan. Mutta sen verran ehdin lukemaan viimeaikaisia juttuja, että meistä joku (Onnea Emmi ja perhe!) on jo vauvansa saanut :heart: Tuli ihan sellanen uskomaton olo, että kyl kait se meidänkin vauva sitten jo voisi syntyä suunnilleen hetkenä minä hyvänsä, tosin mitään merkkejä sellaisesta ei kyllä ole. Mies on kyllä sitä mieltä, että vauvan on pakko syntyä etuajassa koska hän ei ole mielestään koskaan nähnyt näin suurta mahaa, ja olishan tässä vielä viikkoja jäljellä....Vatsa on tosiaan meikäläisellä sellanen jänskä, eteenpäin törröttävä piukka iso kuula, että takaa ja edestä ei esim. valokuvista huomaa että edes odottaisin.

Haalari on jo hommattu, 56 cm valkoinen Reiman haalari ostettiin jo aikaa sitten. Eipä se kauaa mahdu, mutta ei sitä kauaa tarvitakaan, koska huhtikuussa jo voi täällä Etelä-Suomessa olla tavallisen lämmintä.

Äippärahapäätöstä odotellaan edelleen, sairaanhoitajan hommia teen minäkin valtion palveluksessa ja ekalta kolmelta kuulta saan palkan.

Vaate tilanne: Niitä on PALJON

:ashamed: En ole voinut vastustaa kiusausta kun olen nähnyt niiiiiin ihania vaatteita ja kun halvalla on saanut.....aikast tyttövoittoista on nyt sitten kyllä se vaatevarasto, että jos ultran veikkaukset ei pitäisikään paikkaansa niin poika kulkis kyl hameissa ekat kuukautensa :D No, mies lupas sit entrata vaatevaraston jos näin kävis.

Uusi vuosi ollaa kotona lasten kanssa jotain hyvää syöden (tortillat ja tacot vois maistua ja lapsille lupasin vohveleita) ja raketteja paukutellen, naapurit on yleensä käyneet jossain vaiheessa iltaa piipahtamassa ja yhdessä ollaan raketteja ennenkin paukuteltu ja todennäköisesti miehen sisko perheineen piipahtaa myös.

Pöttis rv tasan 31
 
hui, kun olette ahkeria kirjoitteleen..

neuvolakuulumisia rv:30+4
hemoglobiini oli noussut 114:sta 137:ään..JIPIII, ei enää tarvi syödä rautaa..sanoi että voi silloin tällöin ottaa muttei säänööllisesti ainakaa! :D
paino noussu nyt joulun alla 700g/vko :ashamed: yhteensä jo 9kiloo..(karkki lako tänään alkaa) :)
liikkeet ja syke ++
raivotarjonta
paineet: 127/73
2 viikon pääsät sit painoarvio ultra! n.4viikkoo sitten oli ultra ja lapsivettä oli reilusti..muilla??? sanoi kumminkinettei näyttäisi yhtään ttä olisi mitään poikkeavaa vauvalla!

taloudesta minä itse saan sen minimi päivärahan joka on sen 580 -verot ja kolmelta lapsilisät ja joku muu lisä vielä tuli alle kolme vuotiaista lapsista ja miehellä jää aina n.1500e kuussa rahaa käteen..500e menee lainaan kuussa (onneksi ei enää opinto ja autolainaa ole jäljellä) ihan hyvin ollaan pärkätty ja kyllä pärjätään tästä eteenpäinkin!säästää sen mukaan ku tarvis!

toppahaalari ei ole vielä hanittu mutta pakkohan se olis hankkia..en ole löytänyt vielä!

( .) mulla ollut supiststa vähän nyt muutaman päivän aina kovettuu maha muttaa onneksi ei mitään kipuja niin ei pitäisi olla mitään aukaisevia suppareita!
eilen kävin poikien kans kaupassa kävelylenkin edin nitä rattikelkassa niin ihan mieletön kevyttä vaikka kaks kyydissä..suosittelen kyllä talvikulkupeliksi! kevyemmät kun emmaljungan kaksosten rattaat! :)
väsymys on ihan kauhee vaikka ei hemppa todellakaan ole alhainen...varmaan tekee tämä joulun hässäkkä ja muu..jospa se menis ohi kun uusivuosikin alkaa ja saa taas normaali rutiinit!

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!! :D

SaBiNe ja pikkuinen 30+6
 
Hellou ystävät!

Neuvolaa: (Ja nyt alkoi näköjään olla ajat jo kahden viikon välein.)

Paineet 115/73
Pissa puhdas
Hb 97
Sf 27,5
Vauvan syke 135
Lähtöpainoon +5,9 kg

Ja hemoglobiini lähti taas laskuun, vaikka syön Obsidania päivittäin. Mihin ne arvot oikein katoaa? Kaksi kertaa mitattiin sormen päästä, mutta samat arvot antoi. Terkka meinasi laittaa taas isompaan verikokeeseen, mutta ei sitten laittanutkaan. Mietin, että voisiko olla mahdollista, että noi kapselit ei imeydy mulla? Pitäisikö kuitenkin taas kokeilla nestettä... Viimeksi ehdin kokeilla Kräuterblutsaftia vain kolme viikkoa, kunnes lääkäri käski vaihtaa Obsidaniin.

Ja kun sokeriarvot ei aina pysy ihan raja-arvojen alapuolella, jatkan edelleen niiden mittausta ja sain ravintoneuvontaa. Syön ihan liian hiilihydraattipitoisesti! :( Syön liian vähän lihaa ja liian paljon hedelmiä ja perunaa. Niitä mun täytyy nyt rajoittaa. Nuoruuden ajan kasvisruokavaliosta on jäänyt himo kasvispainotteiseen syömiseen ja lihan välttely. Oon kuvitellut, että syön terveellisesti. Vähäkalorisesti syön kuulemma, mutta verensokerien tähden mulle täytyy nyt riittää yksi hedelmä päivässä. Normaalisti oon alottanut aamun kasalla hedelmiä ja puuroa. Tosin en oo tiennyt, että mun luomupikakaurahiutaleet ei oo hyvä, vaan pitää olla jotain kauemmin keitettävää täysjyvää tai vaihtaa puuro ruisleipään. No, oli mielenkiintoista keskustella näistä asioista, kuulin paljon itselleni uutta.

Työt. Itselläni on takana seitsemän vuotta töitä samassa firmassa, jäin heti raskauduttuani erityisäitiysvapaalle kemikaalien tähden. Oon siis ollut kelan rahoilla jo hetken, tulojen mukaan lasketuilla kuitenkin. Ja normaali äippärahapäätös tuli tässä kuussa. Mies on ollut hyväpalkkaisessa työssä samalla työnantajalla kymmenen vuotta. Firmassa on nyt menossa yt-neuvottelut ja muutama sata tullaan irtisanomaan. Mies on katsellut jo valmiiksi opiskelupaikkaa, joten voipi olla ensi vuoden syksystä alkaen opiskelija. Meillä on oikeastaan ihan auki ensi vuosi ja tulevaisuus. Palaanko minä mahdollisimman pian töihin vai yritetäänkö heti, jos vaikka tulisi lisää lapsia. Pääseekö mies opiskelemaan vai jäisikö koti-isäksi. Mikään ei ole sanottua. Asuntolainasta kyllä selvitään, koska se oli alun alkaenkin alle sadan tuhannen. Ostettiin aikanaan vanha kerrostaloneliö. Auto joudutaan kyllä varmasti vaihtamaan halvempaan. Oon aina ollut kirpputorien suurkuluttuja ja pieni pihiys löytyy mun luonteesta, joten eiköhän pärjätä. :)

Taistelussa raskausarpia vastaan, käytin alkuraskauden Natusanin vauvaöljyä ihan koko vartalolle. Se ei riittänyt, sillä iho kuivui jossain vaiheessa hilseileväksi, vaikka käytin sitä päivittäin. Sitten käytin jotain apteekin paksua perussalvaa. Nyt on menossa Body Shopin Vanilla Spice vartalovoi, joululahja mieheltä. Joka joulu olen toivonut häneltä Body Shopin tuotteita, se on jo vähän niinkuin perinne. Vielä ei ole tullut viiruja massuun.

Rintapumpun aion ostaa etukäteen. Myymällä olikin hyviä merkkivinkkejä.

Uutta vuotta mennään vastaanottamaan siskoni perheen luo, jonne tulee muutamia muitakin vieraita. Leivon tuliaisiksi joulusta jääneistä valmispakastetorttutaikinoista pestohyrriä ja pekonihyrriä. Mies lähtikin juuri kauppaan hakemaan niihin täyteaineet.

Rv 31+0
 

Yhteistyössä