**Maalismasut 2009** joulukuussa 2008 *ensimmäinen vauva syntynyt!*

Kaa




1.3
Perhe on paras . . . .neljäs. . . . . . . TYKS. . . . 31v tyttölupaus
jossu84 . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . LKS . . . .24v tyttöolo
Tiinahuu . . . . . . . . . esikoinen. . . . . SeKS. . . 17v
Minni Menninkäinen . .toinen. . . . . . . . . . . . . . 35v tyttölupaus

3.3
Pöttis . . . . . . . . . . kolmas. . . . . . .TYKS. . . . 34v tyttölupaus
cadillac . . . . . . . . . kolmas. . . . . . . .TYKS. . . 32v tyttöolo

4.3
eemina . . . . . . . . . viides tyttölupaus

5.3
Niinu86 . . . . . . . . esikoinen. . . . . .PKKS. . . 22v tyttölupaus
Eeeva . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . . OYS. . . . 22v tyttölupaus
Mimmukka81 . . . . . esikoinen. . . . . . Kät. . . . .26v poikalupaus
SaBiNe . . . . . . . . . neljäs. . . . . . . . . OYS
Soraya. . . . . . . . .esikoinen. . . . . . , VAS. . . . .34v

6.3
PikkuH. . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . .Kät. . . . . . 23v

7.3
Iines79 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . TYKS. . . . 29v poikalupaus
myhkäri . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . KYS. . . . 27v
Viipi . . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS. . . . 29v
fazerina82. . . . . . . esikoinen. . . . . .SAS. . . . 26v
Eliisa83 . . . . . . . . . esikoinen

8.3
Marais . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .JS. . . . 28v poikalupaus

9.3
upupaepops . . . . . esikoinen. . . . . SatKS. . . 19v tyttölupaus
emmmaa . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . OYS. . . . .21v tyttölupaus
Pauko . . . . . . . . . . .toinen. . . . . . . . .OAS. . . .25v tyttö
Hiq . . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . .TYKS poikalupaus

11.3
vihvi . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . .23v tyttöolo
eetto . . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . .TAYS. . . .29v tyttöolo
Cattitude . . . . . . . . esikoinen. . . . . OYS. . . 29v
Melita . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .TYKS. . . . 29v poikalupaus
Jessu85 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . LPKS. . . 22v
Genet . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . NKL. . . . . 26v tyttölupaus
lotta-75 . . . . . . . . .kolmas. . . . . . . OYS. . . . 33v tyttölupaus
Metsälauha . . . . . . kolmas. . . . . . .TYKS. . . . .33v poikalupaus
miikku78. . . . . . . . .toinen. . . . . . . PHKS. . . . 30v

12.3
mianjo . . . . . . . . . . . toinen
annas00 . . . . . . . . . toinen. . . . . . . PKKS. . . . . . 21v tyttöolo
Luovis . . . . . . . . . .ensimmäinen

13.3
Eternal-life . . . . . . . .esikoinen. . . . .K-PKS . . 19v tyttölupaus
miitzuli . . . . . . . . . . .kolmas. . . . . . .KOKS poikaolo

14.3
BiaBIa . . . . . . . . .toinen ja kolmas. . NKL
muty . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . 23v poikaolo
Sinttu83 . . . . . . . . . esikoinen. . . . .PHKS
mökin muija . . . . . . .neljäs. . . . . . . KSKS tyttölupaus
maalismamma09 . . . .kolmas. . . . . . . . . . . . . Tays

15.3
Kellohelma . . . . . . . toinen. . . . . . . KOS. . . . . 26v tyttölupaus
Hendu79 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KOS. . . . . 29v poikalupaus
hattivatti-09 . . . . . . esikoinen. . . . TAYS. . . . . 27v poikalupaus

16.3
Mantatyttö82 . . . . . kolmas. . . . . . KPKS . . . . . .26v

17.3
Riine . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . TAYS. . . . . 26v
Kaa . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS . . . . . 30v poikalupaus
Minilla . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .NKL. . . . . . 29v tyttölupaus

18.3
kaatjuska . . . . . . . . esikoinen. . . . .K-PKS. . . . 34v tyttölupaus
Vattihattu. . . . . . . . kolmas. . . . . . . SatKS. . . .24v

19.3
Zoe-F . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . KOKS. . . . 22v poikalupaus
myymä . . . . . . . . . . toinen. . . . . . . Kät. . . . . . 23v poikalupaus

20.3
LindaH23 . . . . . . . . esikoinen. . . . .LKS tyttölupaus

21.3
Mömmis . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .KSKS . . . . . .22v poikaolo

22.3
chromo . . . . . . . . . . toinen. . . . . . VKS. . . . . . 23v
ärrieri . . . . . . . . . . toinen. . . . . . K-SKS. . . . 32v tyttölupaus
m a r z a . . . . . . . . . toinen. . . . . . .TAYS. . . . . 28v poikaolo
Tuuli2 . . . . . . . . . . . .viides
kiiltis . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . Kät. . . . . . .35v
Myrna . . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . KoKS. . . . . . poikaolo

23.3
Halfcafnonfatlatte . . toinen. . . . . . . . . . . . . . . 32v tyttölupaus
tepa83 . . . . . . . . . . esikoinen. . . . KYS. . . . . . 25v poikalupaus
Zerbula tyttölupaus

25.3
Misa75 . . . . . . . . . . esikoinen. . . . .JS. . . . . . . 33v poikalupaus
samppa77 . . . . . . . .kolmas
minde83. . . . . . . . . .esikoinen. . . .SeKS. . . . . 25v

26.3
hansku83 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . KYS. . . . . . 25v poikalupaus
Inkaliina-83 . . . . . . . esikoinen. . . . TYKS. . . . . . 24v poikaolo

28.3
melisha . . . . . . . . . .. esikoinen. . . . . Kät tyttölupaus
Suunnistaja . . . . . . . .esikoinen. . . . . TYKS tyttölupaus
danjuska . . . . . . . . . . toinen . . . . . . . OAS . . . . . . 23v tyttölupaus
Jadekettu . . . . . . . . .toinen. . . . . . . .JS. . . . . . . 32v tyttölupaus
mmiisa . . . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . . . . . . . . .19v
rogue84 . . . . . . . . .esikoinen. . . . . . . HYS. . . . . .24v tyttölupaus
Nalle-Puh. . . . . . . . .toinen. . . . . . . . .Kät. . . . . . . 21v
Piiitu. . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . . .Tays. . . . . .28v

29.3
aiti78kerava . . . . . . . kolmas. . . . . . . . Kät. . . . . . . 30v
Zadie . . . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .KAKS. . . . . . .23v
Hermina . . . . . . . . . . esikoinen. . . . . .Kät/H

31.3
Elämänpuu . . . . . . . . . . . . . . . . . . .SAS. . . . . . . . 31v tyttöolo


Meitä on 82 maaliskuun odottajaa! :heart:

Tyttöjä odottelee tuntemusten ja lupausten perusteella 31 maalismasua, poikia taasen 20 odottajaa.





Syntyneet pienokaiset (1/83) :

26.12.08
Emmimemmi (30+4) tyttö 1510g/40cm





Aikaisemmat ketjut:
Kesä-Heinäkuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1089078
Elokuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1122434
Syyskuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1153611
Lokakuu 2008: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184107
Marraskuu 2008, osa 1: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1216697 Marraskuu 2008, osa 2:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1228189
 
Kaa
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Maaliskuun vauvojen horoskooppi:
Kalat http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/kalat.htm
Oinas http://www.horoskooppi.com/muut/lapset/oinas.htm

 
Hyvää joulunaikaa kaikille. Kotiuduimme perheen kera pikkujouluista. Tuli hyvin syötyä ja joulupukkikin kävi. Nuorin kyllä säikähti, että mikä "otus" tuo on ja itki.
Tämä kaamea närästys vaan jatkuuuuuuu.... Vauva liikkuu masussa jne.

Muija ja kevätmyrsky
 
myymä
Wau, JOULUKUU!! Kaa: Kiitos Joulupinosta :)

Nyt on sitten joulun ensimmäiset piparitkin virallisesti leivottu :) tehtiin äsken neidin kanssa vähän joulunavaijaisiksi ;) Seuraavaksi laitan vähän joulukoristeita.. On tää kyllä ihanaa aikaa tää joulunaika :) Hih, ja AJATELKAA, ei enää montaa kuukautta meidän nyyttien syliin saamiseen kunhan vuosi vielä vaihtuu :)

NYt on kyllä vauva potkinut pari päivää niin hirveästi että koko maha muljuu aivan valtavasti!!

Tietääköhn joku mistä löytyis ihana sininen talvihaalari vasta syntyneelle? Toi äippäpakkauksen puku on turhan iso heti aluksi käytettäväksi joten ajattelin josko jostain ostaisin jonkun ihanan... eikä mielellään hirveän kalliskaan...

myymä ja pikkuveli 24+3 :)
 
Kärkkäisellä oli kerran 44senttinen tosi paksu toppahaalari :D Oli ihan ylisöpö :heart: Pianhan on kaikki alessa niin ei varmaan kannata just ennen joulua ostaa toppavaatteita :)

Itsehän ostan kirppikseltä lähes kaiken vauvalle kun sieltä löytyy törkeän halpoja ja pienelle uuden veroisia :)

Kirjotin äsken tuohon vanhaan ketjuun.
 
Eeeva: Joo taitaa olla sitä. Ny kyl meinaan pitää seksitauon ainaki viikon verran. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :eek: Istukka mulla edessä.

Kirjoitin saman edelliseenkin. :p Ollaanpa täällä ajoissa joulukuun suhteen. :D
 
heips

jahas joulukuun pino :xmas:

Äkkiä se aika vaan menee!!! :D
Tosiaan kun jouluja vuoden vaihde takana niin sitten onkin jo aivan lähellä meidänkin nyyttien tulo =)

Eipä mulla nyt varsinaisesti mitään asiaa ollut :whistle:

Myymä: Itse ajattelin kirpparilta katsella toppahaalarin ellei sitten alesta löydy jotain halpaa.. kun eihän se mene kun sen kevät talven.
Muutenkin tykkään kirppareilta etsiä vaatteita. Paljon hyväkuntoista vaatetta kun eihän ne pienellä vauvalla kerkeä miksikään mennä..
Nyt saakin pojalle sitten ehtiä ihan urakalla vaatetta kun on housunpolvet puhki jne :LOL:
Viikolla kun kävin kirpparit kiertämässä niin ei kauheesti Tatun kokoisia vaatteita löytynyt.

Nyt hampaitten pesulle ja sitten sänkyyn lueskelemaan..

danjuska ja vilma 23+1
 
Kiitos Kaa uudesta kuukaudesta Vieköön se meidät vielä lähemmäksi pikkunyyttejämme.

Myymä kyselit ihanan sinisestä talvihaalarista. Itse ostin esikoiselle Stockkalta muistaakseni Bogan talvigaalarin. Kokoa 62. Neiti tosin syntyi helmikuussa, joten haalarille oli käyttöä. Äitiyspakkauksen haalari oli meillä syksyllä käytössä, tosin hieman reilu, mutta äkkiä kävi pieneksi, kun neiti kasvoi hujauksessa. Oletko meinannut hankkia nyt jo ihan vauvalle talvihaalaria? Jos olet, niin voin myydä sen meidän haaalarin, jos kiinnostaa. Se on vaaleansininen, jossa on nallenkuvia, jos oikein muistan. On ollut meillä vain muutaman kerran käytössä. Laita asiasta YV:tä. Me ei talvihaalaria tulla tarvitsemaan maaliskuun/huhtikuun aikana pääkaupungissa.

Joululeivonnaiset. Me leivoimme esikoisen kanssa viime viikolla ekat joulutortut ja neiti tykkäsi. Varsinkin siitä luumuhillosta.

Mömmis kannattaa käydä kätilölle näyttämässä. Ultraavat masun, niin tietää, että kaikki on varmasti ok. Ja saat samalla itsellesi mielenrauhan.

Oma (.)kurkku on edelleenkin tosi tosi kipeä. Joten huomisen ja tiistain olen ihan kotona. Ääni meinaa lähteä, kun puhun. Joten töissä on vaikea olla, kun pitäisi seuraajilleni opettaa hommani. Kaveri potkii kovasti massussa. Masu on kasvanut, mutta on edelleenkin pieni.

Jadekettu+masuasukki 23+2



IHANAA JOULUNALUS AIKAA, SIINÄ SE VASTA ON TAIKAA :wave: '
 
Uus ketju. =) Kyllä se aika vaan menee hirmu nopeeta. Tuntuu ettei siitä oo kun hetki kun tein testin ja miehen kans ihmeteltiin et meille tulee toinen vauva.

Mukavaa viikonalkua kaikille, kirjoittelen paremmalla ajalla lisää.

marza ja masuvauva 24+0
 
Voi jukrat sentään, reilun tunnin kuluttua on jo joulukuu! Täytyy huomenna ostaa mehuglögiä ja joulutorttumatskuja :xmas:

Mömmis mä veikkaisin myös että johtuis seksistä. Mulla itselläni on tuntunut alakerta viimeisen viikon verran todella ahtaalta, ja vaikka kuinka olisin tunnelmassa mukana niin limakalvot ärtyvät herkästi. Mä olen 11.12. olevaan lääkärineuvolaan asti jalat ristissä, siellä näkee sitten sisätutkimuksessa että voiko peitonheiluttelua jatkaa vielä turvallisesti vaiko ei.

Talvihaalaria kannattaa tosiaan katsella vasta joulun jälkeen, kun tarvetta sille ei kuitenkaan ole heti. Mä sain kaverilta ihanan valkoisen koon 56 hupullisen toppapussin, jossa rinnassa soma pöllön kuva. Menee kensi kevättalven ajan, seuraavana talvena äitiyspakkauksen puku onkin sitten varmaan jo sopiva.

Oma napa: Multeri muksii ja muljaa kovasti, PAITSI jos joku muu laittaa kätensä mahalle. Voiko vauva aavistaa että nyt mahaa hipelöi joku muu kuin äiskä? On jo koomista, kun toinen lopettaa saman tien liikkumisen kun joku haluaisi kokeilla miltä potkut tuntuvat :kieh:

upupa ja Multeri 25+6
 
myymä
Jadekettu Heh, mä asun kyllä myös Vantaalla, joten ei mekään sit varmaan tarvita enää talvihaalaria vai? Mä kyllä muistelisin että esikoisella jouduin aluksi käyttämään ja hän syntyi siis huhtikuussa... Noh, ehkä mä unohdan koko haalarijutun toistaiseksi :)

Ja Huomenta muillekkin :)

Mulla ois seuraava neuvola 11.12 ja se onkin sit eka lääkärineuvola mulla :D
Eli ensiviikon torstaina.. sitä odotellessa :)

Hirmunen sade ainakin täällä Helsingin suunnalla :( Hyvästi joulufiilis... (paitsi että fiilistelen töissä jouluradiolla ;)

myymä ja pikkuveli 24+4 :)
 
Oo, joulukuun pino :xmas: ! Kiitokset taas Kaalle ahkeroinnista!

Meillä kanssa leivottiin viikonloppuna oikein urakalla. Teimme joulutorttuja (kaikki syöty jo :ashamed: ), pipareita ja mä tein kaksi isoa vuokaa lanttulaatikkoa pakkaseen. Vielä toiset samalaiset pitäis ahkeroida, sekä yksi porkkanalaatikko. Perunalaatikot pitääkin tehdä lähempänä joulua. Pitäisköhän mun tehdä muistilista etten tänne aina pohdiskele mitä on tekemättä :D .

Talvihaalari: Mä ostin jo syksyllä 56-senttisen talvihaalarin H&M:lta. Se ei ole mikään liian paksu mut paksumpi kun se äitiyspakkauksen kevyt vanupuku. Niin ja väri on ihana tumman suklaan värinen :p .

Äitiyspakkaus on haettu postista jo perjantaina :heart: . Oli ihanaa taas hypistellä niitä, ihan kun olis ollut ekaa kertaa asialla. Yksi kysymys vaan niistä Imse Vimsen kestoista, eli miten ihmeessä ne kuuluu vauvalle laittaa? Kun se sisävaippa on isomman kokoinen kun kuori ja kuoressa on etureunassa vaan pieni lirpake, jonka sisään sisävaipan reunaa oli hankala tunkea. Eli puetaanko sisävaippa ensin, vaikka siinä ei ole mitään kiinnitysmekanismia ja sit kuori vaan siihen päälle? Tyhmiä kysymyksiä, sorry :ashamed: .

Oma napa:Lauantai-iltana tuli pari todella kipeää supistusta, just kun olin mennyt nukkumaan. Kipu tuntui alaselässä ihan samalla tavalla, kun synnytyssupparit ja samalla vihloi todella pahasti tuonne alakertaan sisälle. Pelästyin kyllä kunnolla, varsinkin kun suppareiden väli oli pari minuuttia. Onneksi hyytyivät sitten niihin kahteen. Pitänee seurata ettei noita ala tulla jo näin aikaisessa vaiheessa. Tuon tasoiset tekee jo hallaa kohdunsuulla.

Anopin rötväle tekee elämän välillä hankalaksi. Meidän piti mennä eilen kaupoille koko perheen voimalla, käydä syömässä (kerrankin) ja ihan vaan viettää aikaa perheen kesken. Eikö vaan anoppi halunnut, että menemme heille kahville, kun heidän muut vieraansa haluavat nähdä meidän pojan. Mies yritti selittää, että suunnitelmat on jo tehty mutta anoppipa keksi valittaa, että hän haluaa hoitaa meidän poikaa ja hänet pitää tuoda hoitoon. Siinä se mukava perhereissu :( . Mies jahkasi ja jahkasi, kun tiesi että äitinsä suuttuu, jos ei jollain tasolla tehdä kuten hän haluaa. Me ei siis lähdetty kaupoille vaan mies meni lapsen kanssa anoppilaan käymään :( . Mä osoitin mieltäni enkä lähtenyt mukaan. Jätin miehen huoleksi selitellä miksi en tullut, mulle on ihan sama mitä anoppi ajattelee. Siis oikeesti, miten voi olla niin vaikeeta ymmärtää, että me oltais haluttu viettää viikonloppu ihan kolmisteen, kun viikolla käydään töissä ja mieskin ajaa 110 km päivässä työmatkaa. Aika lapsen kanssa jää arki-iltaisin tosi lyhyeksi ja todellakin meille on tärkeää touhuta 2 v:n kanssa rauhassa. Eilinen meni siis pitkälti riidellen miehen äitisuhteesta, kun koskaan ei voi sanoa EI vaikka miestäkin ärsyttää äitinsä kiukuttelut. Ens viikonloppu menee vaihteeksi anopin sukulaisten kissanristiäisissä ja siinä kun omat vanhempani tulevat pitkästä aikaa käymään. Mä tiedän, että osaksi anopin keuhkoilut johtuu siitä, että hän pelkää, että mun vanhemmat näkee tässä jouluaikaan meidän poikaa enemmän. Ihan kun se olis mahdollista... Mun vanhemmat asuu 160 km päässä ja anoppi 0,6 km päässä :x .

Kiitokset että sain purkautua. Mua rassaa toi koko anopin kutale niin paljon :kieh: .

Iines ja Sintti 26+2
 
Mä en jaksanut katsoa vanhasta pinosta olisko meidän turunseutulaisten adressi ollut jo siellä mutta laitanpa tänne sen.

Eli, turun seudun odottajat ovat luoneet nettiadressin, jotta TYKS:n synnärille palkattaisiin lisää henkilökuntaa potilasturvallisuuden takaamiseksi. Vaikka asia ei teitä koskettaisikaan, toivoisimme tukea myös muilta odottajilta. Kiitos ja kumarrus!

http://www.adressit.com/tyks_synnytysosasto
 
Huomenta!

Ihan ensiksi, varasin just ajan 4d-ultraan, joka ois sitten ensiviikon torstaina!! :D Silloin viikkoja kasassa tasan 28.

Talvihaalari meillä on jo hankittu, löysin kirppikselta sellaisen pippi-merkkisen aivan ylisöpön ja uuttavastaavan toppahaalarin ja maksoin siitä 8e. Haalari on luonnonvalkea ja siinä on sellainen nalle kuva edessä. :) Koko on 56, eli lienee ihan hyvä ensi kevättalvelle.

upupa: Meilläkin on samanlainen pahanaavistaja-vauvva! :D Tekee niiiiin monesti sillain, että kun istun yksinään sohvalla niin ihan julmettu paukutus käynnissä ja sit kun mies hipsii kokeilemaan niin alkaa täysi hiljaisuus.. Meno tietysti jatkuu heti kun mies on kyllästynyt kokeilemaan. :D

Pitäis tallille kammeta ennen puolta päivää, hevoselle tulee rokottaja.

Niinu & itiö 26+4
 
Hyvää huomenta!

Tai ei niin kovin hyvää, ainakaan mulle.. Oon nimittäin vatsataudissa! Ilmeisesti sain sen vkonloppuna töistä, siellä kun sellanen jyllää.. Ei oo kyllä yhtään kivaa. Vesikään ei pysy sisällä.. :$ Alkaa oleen jo vähän heikko olo. Toivottavasti menis nopeesti ohi. Inhottavaa kun ei meinaa löytää hyvää asentoo kun mahaa kouristaa. Jalat koukussa ois toisaalta hyvä löhöillä mut sit vauveli alottaa kunnon potkuharjottelut.. Ääh! Nyt ei tunnu noi vauvan möyryämisetkään yhtään mukavalta kun on niin surkee olo ja masu kipee.

Mulla tais olla eka supistus (tai harjotussupistus tms) eilen aamulla. Kävelin ilmeisesti vähän turhan vauhdikkaasti töihin ja sit rupes yhtäkkiä vähän sattuun mahaan ja se meni kovan tuntuseks. Piti ihan pysähtyä hetkeks että meni ohi.

Mä en nyt oikein muista mitä täällä on oikein jutusteltu, oon kyllä käynyt lueskelemassa välillä
mut on ollut niin kiirusta etten oo ite ehtinyt kirjotteleen..

Äitiyspakkaus haettiin postista viime viikolla, aikas kivoja vaatteita kyllä oli! :)

Täällä tais olla puhetta talvihaalarista, jos sitä nyt edes alkuvaiheeseen tarvii. Meillä on ihana vakosamettinen haalari, sellanen melko pieni. Tein sen aikoinaan kaverin vauvalle ja nyt se on ollut jo 3 vauvalla käytössä ja vielä menee yhdelle ennen meitä. Se on just sellanen mukavan pieni, kaveri toi vauvansa laitokselta kotiin siinä.. Yritän pistää kuvaa tähän..

[/url]http://www.aijaa.com/v.php?i=3173578.jpg

Nyt en jaksa enempää kirjotella, pitää yrittää vaikka vähän nukkua kun viime yö meni oksennellessa ja mahakipujen kanssa...

rv 25+1
 
Huomenta

Täällä sitä ollaan saikulla. Kurkkukivun lisäksi on tullut tosi kova ja ärsyttävä yskä ja flunssa. Yöllä ei saanut nukutuksi. Sitten, kun nukahti, niin neiti heräsi itkemään, eikä tahtonut millään rauhoittua. Voi luoja, äitiä vähän väsyttää. Voi, kun toinen vanhemmista olisi edes terveenä. Eka kerta, kun kumpikin on yhtä aikaa sairaana.

Myymä. Me jouduimme esikoisella huhtikuun alussa siirtyy ihan väliakausiasuun. Hänellä oli kuitenkin välikausiasu ja vielä vaunuissa makuupussi. Ja likalla oli kuuma, makuupussikin joutui olemaan ihan auki. Sen verran lämmintä oli. Vaunuissa on kuitenkin suht lämmintä. Tosin jos tulee kovat pakkaset, että etelässäkin olisi maalis-huhtikuun vaihteessa tarvetta vaunuissa toppahaalarille, niin tietenkin sitten. Mutta aika epätodennäköistä:( Valitettavasti. Se on myymä meillä ylimääräisenä, sillä saimme toisen haalarin myös. Joten laita korvasi taakse, jos satut vaikka tarvitsemaan:) Mutta ehdottaisin katsomaan, eka vuodenvaihteen yli, että miltä säät näyttävät.

Iines79 sukulaiset osaa olla välillä rasittavia. Häntä pystyyn, kyllä se siitä. Mä kanssa just raivosin miehelleni, kun ei voinut viikonloppuna pyytää isäänsä ja naisystäväänsä ottamaan meidän tyttöä hoitoon, jotta me olisimme saaneet parannella sairauttamme. Koita siinä sitten puolikuntoisena jaksaa olla vajaa 2-vuotiaan pirpanan kanssa, jolla on virtaa kuin Duracell pupulla.

Ai juu, muutin muuten äitiyspakkausen sittenkin rahaksi.Kävin esikoisen vaatteita läpi, niin niitä on valtavasti. Jos toinen tyttölupaus on vaikka poika, niin löytyy myös unisex vaatetta. Taidan sijoittaa rahan tupliksiin. Lisäksi saamme naapureiltamme lisää heidän pikkuisten vaatteita. Kun heillä ei ole enää tarvetta, kun lapsiluvut ovat heillä täynnä - toistaiseksi.

Jadekettu+masuasukki 23+2
 
Hei uuteen pinoon ja kiitos Kaa!

Jouluiset lumet tosiaan suli aikas nopeasti vaikka meilläkin pihalle tuuli toi melkein puoli metriä. Uutta odotellessa..
En ole taas päässyt kirjoittelemaan, oltiin viime viikolla koko perhe Tukholmassa risteilyllä ja kyllä olikin kivaa! Kilian 10kk ei ollut moksiskaan laivassa nukkumisesta vaikka itse valvoin kaksi yötä kun hytti oli keulavisiirin yläpuolella ja merenkäynti edellisen vikon myrskyn takia aika vinhaa. Joulupöydänkin sain syödä siltä varalta että olen jouluna Raviolin leivissä tms, siellä ei herkkuja kummemmin tarjoilla.
Meillä on jotain ihan ohkaisia haalareita viime talven jäljiltä mutta eipä niitä paljoa tarvittu kun oli kuitenkin aika lämmintä ja lapsi vaunuissa makuupussissa lampaantaljan ja villapeiton välissä. Me ei otettu äitiyspakkauksia mutta ostin kaksosille kuitenkin Finlaysonin myymälästä 2-laatuiset viime vuoden äp-makarit huikeaan 8? hintaan. Sitten on samikset koko porukalla :) .
Meillä esikoinen oli kanssa vähän kaino-vieno isin kosketukselle, yleensä pakkautui ihan miehen käden alle ja jäi siihen köllimään. Kekkoset on kyllä innokkaita esiintymään, taistelisko ne huomiosta jo nyt :kieh:
Oma napa pääsee huomenna ultrattavaksi ja pikkaisen jännittää. Laivalla valvominen aiheutti aikalailla supistuksia ja välillä kotonakin on ollut ihan tujakkaa viiltelyä. Onneksi kotona olen nukkunut taas kuin tukki, en edes herännyt miehen herätyskelloon tänään mikä on täysin ennenkuulumatonta. Närästys on taas uusissa lukemissa, mies sanoi että ajattele positiivisesti, voit syödä mitä vaan kun kaikki närästää! Toinen lapsista on välillä pakkautunut ihan kohdun vasempaan yläkulmaan josta painaa kivasti vatsaa ja keuhkoja. Tekee mieli istua tosi suorana ja ryhdikkäästi, sohva on ihan hanurista.
Nyt taas lounaan laittoon, on vaan niin harmaa päivä että nukuttais vaan...

BiaBia ja pikkuiset 25+2 (kai)
 
Hyvää joulukuun alkua kaikille ja kiiton Kaa uudesta pinosta!

Olen vähän huolissani, kun tänä aamuna heräsin siihen, että jotain lirahti housuun. En usko että oli pissaa, vaan tosi litkua valkkaria tai lapsivettä!?? :eek: Minua on huolestuttanut tämä aikaisemminkin, kun iltaisin on niin märät pöksyt välillä, että on pitänyt vaihtaa ne.. Yritin soittaa neuvolaan, mutta siellä puhelin on koko ajan varattu. Anteeksi ällö aihe.. :ashamed:

Kävin tänään ultrassa katsomassa vähän omia mjunuaisia ja samalla sain vilkaista poikaa. Ainakin sydän löi kovasti!

Mimmu ja Furuno 26+4

Upupa ja Niinu Täällä on myös ujonoloinen vauveli. Heti, kun joku toinen koskee, potkut ja möyrintä lakkaavat. Miehelle on harvinaista herkkua tuntea potkuja!
 
Moi kaikki! Seikkailen sivuilla ansaitulla kaffetauolla. Maalisvauva tännekin suuntaan tulossa.

Niinu86 mainitsi 4D-ultrasta viikolla 28. Edellisessä raskaudessa ajattelimme mieheni kanssa 4D:tä, mutta olimme liian myöhään, samaisella raskausviikolla 28 liikenteessä. Meille sanottiin, että voimme toki tulla, mutta ei ole takeita siitä, että kuvaa saadaan muualta kuin esim. pepusta. Kuulemma siinä vaiheessa masuasukki on jo sen verran iso. Jätimme sitten väliin. Loistavaa palvelua yksityiseltä lääkäriasemalta. Säästimme sen rahan sitten rotavirusrokotteeseen ;)
Varmistathan Niinu ennakkoon (jos et ole jo sitä tehnyt), ettei teille tule tällaista ikävää ylläriä.

miina

*LISÄYS* Duunikaverini viereisestä saarekkeesta kertoi että olen tipahtanut planeetalta (eli hänen sanomanaan kärryiltä). Kuulemma 4D voidaan tehdä onnistuneesti milloin vain, kunhan vaan kohdussa on kuvattavaa :) Näin sitä tosiaan selittelin äsken omiani...
 
Liityn vihdoin taustalta itse kirjoitteluun... Eli olen 25v ja mieheni 34v esikoisen odotetaan syntyvän 25.3 ja synnytys-sairaalana ois SeKS. :heart:

Kerrompa nyt tähän samaan hieman odotuksestani.
Kaikki on mennyt oikein hyvin vaikkakin selkää/persettä melkein kokoajan särkeekin ja närästys alkanut vaivata. Jännitystä raskauteen on tuonut siskoni raskaudet. Hänen esikoinen syntyi 4kk etuajassa painaen alle 600g. Onneksi tämä poika on nyt oikein vilkas duraselpupu joka täyttää 2vuotta tällä viikolla :heart: . Siskoni on nyt uudelleen raskaana (3viikkoa mua edellä)) ja joutuu loppuajan hakea joka viikko supparinestopistoksen eikä saa pahemmin liikkua. Itsellä hyvät fiilikset, mutta pelko kokoajan lähellä, että koska minun pienokainen pyrkii ulos. Meitä on kolme sisarusta ja olemme kaikki tulleet ennen la:ta.

 
Heippa taas!

Upupa ja zoe, täällä kans vauva joka ei suostu potkiin muita kun äitiään. :LOL: Isi on muutaman kerran onnistunut tunteen potkut, mutta esim. mun sisko yritti viikonloppuna tuntea potkua, mutta heti kun laittoi kätensä mun mahalle vauva lopetti elämöimisen.

Anoppi on mulla ihan jees, mutta sitä ei pahemmin meidän asiat kiinnosta. Tai siltä musta ainakin tuntuu. Tän raskauden aikana on kerran kysellyt mun vointia, tai yleensä kysellyt raskaudesta. Tai voi olla myös että anoppi on sen verran hienotunteinen ettei halua udella. Mutta musta olis kiva jos edes joskus kysyis mitä meille kuuluu vaikka soittais...

marza ja masuvauva 24+1
 
Kaa
Minde83, tervetuloa pinoon ja onnittelut pikkuisen tulosta!

Anopeista on puhuttu. Oma anoppi asuu reilun 300 km päässä ja nähdään aina parin kuukauden välein. Välit ovat hyvät ja raskausaikakin ollut "hänen kanssaan" kaikinpuolin mukavaa. Pitää vaan olla tyytyväinen siihen.

Sokerirasituksessa kävin siis tänään. En kerennyt katsoa vasta kuin ekan arvon, mutta se oli ihan hyvä (4.9). Loput näen huomenna. Olo oli ihan hyvä koko rasituksen ajan. Erehdyin mittaamaan itseltäni kolesterolin, enkä tiennyt että raskaus vaikuttaa melkoisen paljon siihen. Ruudulle sitten pamahti lukemat 6.2 ja meinasin saada kohtauksen! Normaali kol minulla on noin 4.2. Mutta googletin äsken asiaa ja raskaus todellakin nostaa rasva-arvoja. Huh. Hemoglobiini on 128, jee! Eli kaikki on mallillaan noiden arvojen suhteen.
 

Yhteistyössä